Kolik se vaše kola "dožívají" kilometrů?

63 nepřečtených
  • Mychal

    Zajímalo by mě, jak jste na tom s životností kola co do počtu najetých km. Po kolika km jste kolo úplně odstavili, případně po kolika km jste kolo přeinstalovali do pozice druhého, náhradního, pracovního či zimního kola. A pokud možno ještě v rozdělení na horská a silniční (: (předpokládám, že u silničních kol by to mělo být asi více..).

    K této myšlence mě přivedla skutečnost, že na svém horském mám momentálně přes 34000km a přijde mi, že oprav je už dost, ale netroufám si ještě pomýšlet na nové..

    0 0
    • Smazaný účet  

      Vzhledme k tomu ze kolo minimalne jednou rocne prestavim, tak na tuto otazku nemuzu zodpovedne odpovedet:)

      0 0
      • nitraq  

        A pořád máš náklady na km srovnatelný s raketoplánem?:))

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pro letosek jsem na cca 50Kc/Km…kdybych to vzal i s lonskym rokem, tak si o moc nepolepsim:DDD

          0 0
          • nitraq  

            Furt lepší, než když jsem loni na začátku roku koupil brzdy a sedlo a najel jen asi pár km. Pak se někdo na fóru ptal na náklady na km a mě to vyšlo na nějakou šílenou sumu, že by se i vyplatilo to jet tágem dvakrát:D

            0 0
            • Smazaný účet  

              No…brzdy jsem letos kupoval…

              ale ja to mam jednoduchy…mam vpodstate fuxni naklady na zivot…(najem, zradlo a tak), plat mi chodi porad stejny a co utratim navic je z 90% za picoviny kolem kola…a tim padem kdyz se podivam na ucet, provedu v hlave rychlou kalkulaci, tak si nadavam do kokotu:DDD

              0 0
              • scret  

                lepsi je naklady na km nepocitat, mohl bych dojit k cislu, ktery by se mi vubec nelibilo… ale stejne bych s tim nic nedelal:))

                0 0
                • nitraq  

                  Jsem nedávno zjistil, že v programu Cyklotrasy je něco jako servisní knížka, tak jsem uvažoval, že bych si vedl nějakou evidenci. Jenže pak mi došlo, že bych tím získal až příliš podrobnej přehled, tak jsem to hezky rychle zavrhl:D

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    No…ono je treba to brat tak nejak pozitivne..lepsi ty prachy utratit za kousky duralu, nez propit nebo prosukat:)

                    0 0
                • Rychlej turista  

                  Pokud nejsi moc velký manekýn a na tom kole opravdu jezdíš, tak dlouhodobě se dá dostat pod 4 Kč/km :-)

                  0 0
                  • scret  

                    no tak kdybych dojizdel plaste a vsechno uplne dosmrti jako ty, tak mozna:)

                    Takhle bych byl rad, kdyby to bylo 20kc/km:)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jako kdyz rpristich deset let do kola nedam ani korunu, tak se to mozna srovna:D…

                      0 0
                      • scret  

                        tak budto si letos malo najel nebo tomu nerozumim:)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ja na kole nejezdim…ale spise jsem udelal odhad zalozeny na datach z poslednich peti let…vpodstate kazdy rok jedno nove kole (byt jedno si spolufinancovala pritelkyne)…to se potom tezko srazi kilometrama:DDD

                          Ale tak jo…najet cca 3000 rocne a neinvestovat ani korunu, tak bych na tech 4Kc-Km byl za tech deset let…

                          0 0
                          • scret  

                            tak 50kc/km a kdyz najedes 1000 kilaku, tak je to 50litru… kazdej rok? za 5let 250tis.? a nedejboze abys najel 2000km za sezonu:)

                            0 0
                    • McBlacky  

                      záleží za kolik máš kolo. RT to počítal na relativně levných kolech. Carbony na XTR tam, když se dostaneš u fulla pod 50 je to dobrý :)

                      0 0
                      • scret  

                        no, ono je to hlavne tezky pocitat… kdyz clovek nevi kolik do kola jeste nasype, jak dlouho mu vlastne vydrzi a za kolik ho pak proda:)

                        Mam kola, kde se dostanu klidne na cca 1–2kc/km:)

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Proto jsem psal dlouhodobě. Jeden rok víc, jiný méně, ale pokud si to vedeš dlouhodobě, částka se ustálí, s tendencí mírně dolů. Samo, že nemá smysl si vést každé kolo a dres extra, ale vše dohromady.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            ty počítáš i oblečení, výbavu do toho? co sportovní výživu?

                            radši nepočítat

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Všechno, co s tím souvisí, i bobule. Ale ty už roky nejím :-)

                              0 0
                            • bernie  

                              …co jsem přestal jezdit autem do háku, tak stejný náklady počítám jako prašule do kapsy, ze kterých lepím, kolo, oblečení, výživu a sakra, celkem padám do minusu, ale když ji miluješ, není co řešit :)

                              0 0
      • alinceb  

        To je důvod, proč třeba na biku pravidelně neměním opotřebovaný řetěz a kazetu. Než se stačí ojet, tak obvykle kolo 2–3× rozeberu a přestavím…:D

        0 0
    • mr.antik  

      Nové se kupuje protože chceš, ne protože to starý je nepojízdný.

      0 0
      • pekoss  

        nebo, kdyz ti nekdo slohne kolo z namesti, ktere je sledovane kamerou. Pak na mestske policii zjistis, ze kamera se zrovna divala nekam jinam :D

        0 0
      • pekoss  

        nebo, kdyz ti nekdo slohne kolo z namesti, ktere je sledovane kamerou. Pak na mestske policii zjistis, ze kamera se zrovna divala nekam jinam :D

        0 0
    • Singlespeed  

      Co na starém kole pořád opravuješ? Většina dílů kola se přece neopravuje, ale mění při opotřebení nebo poškození za nové (řetěz, pastorky, převodníky, pláště, ložiska, gripy, brzdové špalíky/destičky, lanka, bovdeny, pedály, ráfky atd…)

      0 0
      • Mychal  

        Ok, pod pojmem oprava jsem v této souvislosti myslel jakýkoliv opravný zásah na kole včetně výměny dílu (;

        0 0
    • plastic boy  

      Driv mi ho ukradnou nebo velikost kol vyjde z mody.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Nejhorší, co kolu můžeš provést je, že morálně zestárne dřív, než ho sešrotuješ na plečku. Většinou se to dělá tak, že první rok ho leštíš, chodíš okolo něj po špičkách a máš trauma z každého škrábnutí a od nové sezóny to rubeš hlava nehlava :-)

      0 0
    • Ravyo  

      Udělala jsem si ze starého zimáka po cca 20 tisících. A pak jsem o další kolo přišla a původní kolo zase jezdím, jen jsem vyměnila pláště za polosliky. Ale v plánu je opět výměna, no…

      Jinak teda nevím co opravuješ, já měním spotřební díly a to je vše.

      0 0
    • Greyhound  

      Na Cannondalu F1000 jsem ujel 40,000km vcetne nemalo zavodu. Porad ne a ne chcipnout abych si moh udelat radost novym tak jsem ho odstavil z bezpecnostnich duvodu pac jsem si rek, ze sedlovku, riditka atd. na tak starym kole nema smysl menit:-) Takze nejakym pohadkam o meknuti hliniku neverim.

      0 0
    • Zodiax  

      Stare RBčko jsem sedlal nejaky 13–15 let, uz ani nevim presne, ale je fakt, ze ke konci z neho byl puvodni uz jen ram ;) Nakonec jsme kupovali novy bajk pritelkyni, tak jsem se svezl s tim, ze co clovek nekoupi dnes, mozna uz nikdy ;)

      Silnicka sla do sveta po cca 20k, ale jen proto, ze mi byla mala a naskytl se vyhodny upgrade na karbon spravne velikosti ;)

      0 0
    • raw 4  

      Cca po 12 000 km, zamiloval jsem se do jiného kola, tak jsem staré daroval přítelkyni (samozřejmě nutná změna sedla + pedálů), abychom mohli jezdit na výlety společně. Byla velmi překvapená, když po přesednutí ze staré herky, zjistila jak kolo může jezdit :-)

      0 0
    • kopečák1  

      na poslední tři kola sem ani nemusel kupovat nové brzdové destičky :-D

      0 0
      • nitraq  

        Jistě, proč měnit desky, když je jednodušší vyměnit celý kolo:D

        0 0
    • goofy  

      Dozivaji se nepocitane kilometru… :-)

      0 0
    • Pilát  

      Přepočítal jsem náklady za 14 roků a dělá to 5,1 Kč/km. Pravidelně mi praskne rám každé 2 – 3 roky.

      0 0
    • Bedar19  
      1. Ocelové HT jsem dostal v 5té třídě a furt je u otce v Garáži,

      teďka na něm jezdí do práce a tak.

      1. Scandiový NoSaint (koupený prasklý rám – opraven) 4 roky (celé

      studium na VŠ) 14,5 tkm, vyměněny spotřební díly, upgrade na kotouče, Koupil ho Brácha a už druhým rokem ho drtí on. (kvalitní valašská oprava) :-D

      1. Full Kona Dawg, Koupeno jeté, upgradováno – 1500 km, rozebráno,

      prodáno po dílech, téměř bez ztráty peněz.

      1. 29" Scud – Poskládán za peníze z prodané Kony – První nové

      kolo, zatím 800 (druhý měsíc marodím se zádama) doufám že vydrží minimálně to, co NoSaint

      0 0
      • Bedar19  

        mě to vychází na 1,2 kč/km servis si umím udělat taky sám včetně zapletení a centrace kol, protože mě baví se to učit :-)

        0 0
    • Bruk600  

      …ať počítám, nebo spíše odhaduju, tak mi to nepřelézá 0,50 kč/km. Jezdím od 89 roku cca 6000km/rok. Nejprve jsem sedlal Favortia (to bylo nejekonočtěší) a nyní z důvodu tělesné nadváhy :-) mám 2× obyčejné MTB. Pořizovací cena byla okolo 10K a veškerý servis si dělám sám. Pro šťouraly si to případně i přepletu na jiné náby, musel jsem se to naučit, protože před lety nebyly servisy, nebyly díly a do práce jsem se musel nějak dostat. Kolo nemám jako módní doplněk a raději jezdím, ovšem nejsou to zas absolutní plečky a vše mi musí správně fungovat.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.