• Aspean

    Nebude to tak exkluzivni klub jako Liteville, ale co se da delat :-)

    Rada Trance od Giantu je velice rozsirena a je tu urcite spousta lidi kteri toto kolo maji.

    Casto je prave Trance jednim z favoritu (samozrejme ne vzdy) pri vyberu trailbiku apod. ktere se tady resi pravidelne a tak by tohle vlakno mohlo nekterym lidem pomoci (nebo pribude dalsi mrtve vlakno…).

    Takze piste dotazy, zkusenosti…

    Zaroven muzu zacit prvnim dotazem:

    Jak moc nakladate svym Trancum? Je mi jasne, ze kolo je urcene primarne na traily a na vetsi „blbnuti“ uz urcite Reigna, ale vyhybate se vetsim skokum, dropum apod? Uz jste meli zkusenosti s reklamaci ramu u Giantu?

    0 0
    • RacerX  

      malá rada, měl jsi udělat klub nejen pro trance.

      LV vlákno není také jen o jednom modelu…;-)

      0 0
    • mr.antik  

      Snad jen upozornění, že většina současných modelů giantů praská tam kde praská (sedlová trubka) z důvodu blbě nastaveného tlumič a následných dorazů. To je asi největší slabina – poladit tlumič tak, aby nešel na doraz.

      Osobně bych se pak na trancovi nebál nějakých metrových dropíků

      0 0
      • volodaj  

        Čo myslíš, pri 85 kg je pri Reignovi lepšie dať menšiu komoru, alebo stačí vyvložkovanie tej HV? V zime som to až tak necítil, ale teraz mál menších dropov a nejaké dorazy už boli. Tak by som to rád vyriešil čím skôr. Dík.

        0 0
        • mr.antik  

          Záleží na tvrdosti dopadu :-) Zkus nejdřív tu komoru vycpat sám a uvidíš. Pak je možnost koupit vložky do hlavní komory. Malá komora je dost velký skok.

          0 0
          • antt  

            můžu se zeptat? Když bych tlumič za tímto účelem poslal na úpravu, tak mi do vzduchové části šoupnou jen nějaký gumový doraz? Já měl tlumič na repas v BL v Praze a přemýšlel jsem nad zvýšením jeho progrese, ale nakonec jsem ho nechal jako seriovku s tím, že výrobce ví co dělá :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Ne, vyvložkují komoru a zmenší její objem. A lze se dostat někam na půl cesty mezi HV komoru a standardní. Pokud to nestačí, tak je třeba sáhnout po standardní (malé komoře).

              0 0
              • antt  

                takže se i nepatrně zmenší zdvih? Na kolik taková úprava zhruba výjde tady u nás v ČR? Jsem se o to měl začít zajímat dřív, jsem měl za to, že tato úprava je už nevratná..

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ne, zdvih zůstává stejný (komora se nezkrátí na délku), tedy samozřejmě v případě, že po navýšení progresivity to nebude pro daný rám progresivní už moc, že bys nevyužil celý zdvih kvůli přílišné progresivitě.

                  A vratné je to zcela jednoduše, zase se ta vložka z komory vyndá.

                  Přesnou cenu nevím, je to ale každopádně znatelně levnější než výměna komory za standardní (to vyjde něco přes 2tis. Kč, samotná komora je totiž dost nechutně drahá). V Bikelive jsem měl už více tlumičů, buď ale na změnu interního nastavení tlumící části nebo jsem rovnou měnil z HV komory na malou (mně by vyvložkování nestačilo).

                  0 0
                  • antt  

                    v tom případě se mlátím pístnicí do hlavy, že jsem si to nenechal takto upravit :) Děkuji za odpověď.

                    mr.antik: cena toho kitu je docela šílená, v podstatě se potřebuje jen jedna ta vložka, popřípadě se dají nakombinovat dvě, třeba ty menší, jestli tomu rozumím dobře.

                    V souvislosti s tím, bych se chtěl zeptat, co znamená progresivita tlumiče 25%, mám to chápat tak, že ty vložky jsou v komoře nacpané do jedné čtvrtiny? (otázka pro Mloka?)

                    Návod na youtube jak rozebrat tlumič je. Ale asi to nechám až na příští rok, nebo až budu opět repasovat.

                    Jinak mě ještě napadla taková chujina (jako vždy), že by šel navléct nějaký gumový doraz na pístnici zvenku, ale nevím co by na to řekla spodní část obalu tlumiče.. :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Nikdy jsem tu vložku nepotřeboval použít ani jsem ji neměl v ruce, takže nevím jak tam přesně jsou ani co má znamenat progresivita tlumiče 25% (to je opravdu zvláštní pojem).

                      Doraz nic neřeší, potřebuješ změnit charakteristiku celého průběhu (aby to nebylo stejné jako to je a pak najednou rána na doraz).

                      0 0
                      • antt  

                        to já někde četl tady, že 25%.. I přes to, že jsem si o tom už něco přečetl, tak mi to hlava pořád nebere :)

                        S tím dorazem to nebude idaál, to je pravda

                        0 0
                    • mr.antik  

                      Tak zatim zkus vyplnit tu aspoň tu HV komoru, to se dá udělat přímo na kole (aspoň na reignu to jde) bez sundávání tlumiče. Trošku to je znát, ale ne nic extra výrazného.

                      0 0
                      • antt  

                        nějaký odkaz s návodem by nebyl? :)

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Něco je tady:

                          http://www.bike-forum.cz/…-objemu.html

                          A tady, ale musíš se registrovat abys viděl fotky:

                          http://forums.mtbr.com/…-503070.html#…

                          0 0
                          • antt  

                            budu študovat, děkuju! :)

                            0 0
                          • antt  

                            našel jsem tam odkaz na ty vložky z Tvého prvního odkazu níže.

                            To nevypadá složitě.

                            Ovšem úpravu z tazatelových fotek mi hlava nebere, jaký bede mít vliv na progresivitu, ale to bych asi pochopil hned po rozebrání

                            0 0
                            • mr.antik  

                              ta vnější sundaná komora je zvětšením té základní komory. Je tam pár mm prostoru pro vzduch. Cílem je ten prostor maximálně zmenšit.

                              Také by asi šlo tu vnější komoru jen sundat a nějak ucpat dírky pro vzduch.

                              0 0
                              • antt  

                                ahá, já to teda neviděl přesně, ale nestačilo by na ty dírky položit jen nějaké těsnění gumové (kroužek) aby se tam ten vzduch nedostal? Tlak vzduchu by ten kroužek na ty dírky přitlačil a zatěsnil, ? ..asi blbost.

                                Chtělo by to vidět, každopádně teď vážně přemýšlím nad zakoupením toho kytu za 669,– s tím, že bych vyzkoušel který z těch kroužků je pro mě nevhodnější a zbytek bych pak poslal dál do světa, takže by se mi třeba půlka zapaltila zpět. Spíš by mě ještě zajímalo, jak velký tlak je při tom rozšroubování toho těla, jestli to nemůže nějak poškodit rám či spodní uchyt tlumiče

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  tlak je v tlumiči obrovský, musíš to pečlivě vyfouknout.

                                  Případně pro jistotu omotat hadr okolo spodního úchytu tlumiče.

                                  0 0
            • mr.antik  

              Výrobce ví, co dělá, protože neví jestli kolo bude sedlat 55kg holka nebo 90kg chlap.

              Zdvih se každopádně nesnižuje. Cenu nevim, ale než to vozit do prahy, asi bych si to zkusil sám, potřebuješ na to snad jen tohle http://www.cyklosvec.cz/…tlumice-fox/ a případně svěrák a papírovou lepící pásku, na otevření tlumiče.

              0 0
              • Smazaný účet  

                chacháá tak tohle je neskutečná cena… existuje nějaká levnější varianta? kromě možnosti to z něčeho udělat doma (nemám jak..)

                0 0
                • mr.antik  

                  nevim o tom… Můžeš zkusit nějaký plastový/gumový materiál (z hlavy mě nic nenapadá) a planžetový nožík :-))

                  0 0
    • mr.antik  

      Samozřejmě, povinné video pro Trancevestity, něco ten rám snad vydrží:

      http://www.pinkbike.com/video/236246/

      0 0
      • Aspean  

        Me se libilo napr. tohle . Lonska X3 v hlavni roli :-)

        0 0
        • Bysto  

          no majiteľ tomu pekne nakladá, ale zas mal aj peknú techniku :

          0 0
        • ZuzicK  

          Whůů, tohle žeru, stále je co se učit.. Je tam spousta věcí na které bych si netroufla ani na Reignovi. A jsem si téměř jistá, že na těch točkoschodech ze začátku jsem předminulý týden laborovala, jestli to jde vůbec (s dobrou technikou) sjet.. jde :-D

          0 0
          • Aspean  

            Ten borec na videu tocil myslim pro cykloskolu nejaky veci. Techniku ma urcite dobrou :-)

            0 0
            • ZuzicK  

              Tak to že má dobrou techniku vidím taky. Spíše perfektní než dobrou.

              0 0
              • hctr  

                No na rovinu uz jsem videl daleko vetsi frajery a hazet zadnim kolem ze strany na stranu bych svedl mozna taky :d

                0 0
        • volodaj  

          Pekné video, videl som viac krát, ale vždy rád pozriem na tú parádnu techniku.

          0 0
        • Aspean  

          Jestli Trance snese takovej skok jako je vtom videu, tak se nemusim bat, ze by me nestacil. Takhle to zatim nehrotim :D

          tady je jedno videjko s Trancem v hlavni roli

          0 0
    • cyborg  

      nebylo to planovany…ale nakonec sme se na jednu projizdku slezli na samych Trancech.. generace vedle sebe :)

      0 0
    • cyborg  

      soude podle sebe, myslim ze se najde dost lidi co si poridila Trance zacala postupne jezdit cim dal tezsi a rozbitejsi traily. A zacala pokukovat po Reignu.

      U me to dospelo do stadia kdy sem prekopal pulku kola vic do AM/enduro – sirsi riditka, nova kola s pevnou osou vzadu a Talas se 150mm atd… Stalo to sice dost penez ale na vlastnostech kola to jde taky dost znat. Nicmene porad pokukuju po Reignu :D Bohuzel nikdo znamej Reigna nema a tak si muzu jen domyslet co udelaj ty 2cm zdvihu vzadu navic a krapek vice polozena vidla..navic koketuju ze prejdu z eSka na eMko..

      0 0
      • antt  

        no jak už jsem tady někde četl… Reignisti zůstanou stejní, trancestníci se budou vyvíjet.. Mě s tímto kolem taky chytlo více ježdění po necestách, takže asi podobně jako ty.. vzadu osa 10mm s půlkilovým 23mm ráfkem, vepředu floatka 140mm, napínák řetězu…

        Ale po reignu zatím nepokukuju :)

        0 0
      • Aspean  

        Reign byl lakavejsi, ale byl tu vic nez 20 tis rozdil a ty penize bych nemel. Trance mi ale vyhovuje, postupem casu se ale upravam asi nevyhnu, jak rikas vice do AM. Nicmene Trance stemi zdvihy co ma, je super. Moc dobre se mi na nem jezdi

        0 0
        • cyborg  

          jj rozhodne zatim narazim vice na limity moji jezdecke techniky a mozku nez kola jako takoveho. Moc neskacu takze tam problem nemam ale co se tyce velkych kamenu a obecne hodne rozbitym povrchu tak tam uz tech 125mm trosku limitujicich. Ale v techhle pripadech uz jsou pomerne hodne dulezity vhodny plaste a proste vypnout mozek a pustit to tam. Nakonec to Trancik vzdycky nejak pokousal…

          A co se mu musi nechat tak v alpach uz byl 3× a dostal tam slusne nazrat..to uz nebylo ani AM ale Freeride az DH :D a krome vymeny lozisek na ramu sem nic zatim neresil..

          0 0
      • Aspean  

        Jak moc vyuzivas Talase, defaultne jezdis 130mm? Jak si geometrie poradi se 150mm?

        0 0
        • cyborg  

          jj defaultne mam 130mm.

          110mm pouzivam na opravdu prudky vyjezdy ale zase pravidelne.. Krapek to zlepsuje grip na prednim kole, nemusim se tak hrbit atd..

          150mm davam jen na sjezdy nebo schody atd.. jak je to vic nakoply tak se to opet o neco lip ovlada z kopce ale hlavne zehlivost tech 150mm oproti puvodnim 120 uz jde poznat docela dost. Ze by ram nejak trpel fakt nepozoruju a uz to parkrat alpy ustalo..

          Vymena me vysla na 4k a povazuju to za jeden z nejprinosnejsich upgradu na kole.

          0 0
      • scret  

        pri tvym stylu, ktery popisujes, bych ti s klidnym svedomim doporucil Reigna, do kopce jede skoro stejne jako TranceX a z kopce je to tank, geo je perfektni i u TranceXe, ale u Reigna je ta vetsi kapacita zdvihu znat…

        0 0
    • korki  

      Ahoj, využiji vlákna. Zkuste mi prosím poradit mám koupit raději: http://www2.giant-bicycles.com/…n/530/34332/?… nebo http://www.giant-bicycles.com/…/8178/46630/ . Ten 2009 má najeto 2000 Km a jsou tam oproti standardu XT kliky. Ten 2011 má najeto 500 Km a je na něj ještě rok záruka. Osobně se mi více líbí 2011 ( + ještě trochu záruky ), ale osazení jasně hraje pro 2009. Jinak oba můžu mít za stejnou cenu. Předem díky za reakce.

      0 0
      • Aspean  

        Treba cyborg tady jezdi toho 2009. Ze by jsi nasel nekoho kdo ma zkusenosti s obema koly, to asi ne.

        Ale jak rikas, pro 2009 osazeni a pro 2011 asi zbytek…

        Me osobne se vic libi X4 2011, ale ja jsem zaujatej :D

        Nedokazu posoudit jak moc dulezity byly vsechny zmeny u ramu, 2009 sem nejel, ale sel bych proste do toho novejsiho. U te X4 asi musi clovek pocitat, ze to budes jeste casem ladit (treba nesednou brzdy) a utopi vtom vice penez, ale to je snad u kazdeho kola.

        Ja jsem s X4 zatim spokojenej, ale mit tam RP23 tlumak tak bych se rozhodne nezlobil. To ze mi radi Deore a mam tam SLX misto XT, tim se nezaobiram, vsechno fuguje tak jak ma

        0 0
      • scret  

        hod za jakou cenu…

        Jinak toho 09ku ma pritelkyne, super kolecko… Jeste jsem ho trochu dotunil o XT kliky 170mm, XT kazetu, Race Face Deus sedlovku atd.

        Z myho hlediska byl lepsi ten starsi, nemel Pressfit loziska na klikach… Ale zas 2tkm. – otazka je, jestli je opravdu tolik jety a jakym stylem a jak se clovek o kolo staral… Muze tam byt spousta veci v dom..danym stavu…

        U novejsiho nedoporucuju Rkovej tlumak, to je u tohodle kola dost na … a celkove to srazi schopnosti pruzeni…

        0 0
        • korki  

          Cena je 26000 Kč. Právě že ten tlumák R bych chtěl hned vyměnit, ale horší je kde sehnat ten rozměr za rozumný peníz, no a samozřejmě brzdy, což už zase naskočí cena.

          0 0
          • scret  

            Nejlevneji se dal sehnat ten starsi za 37–38tis.

            Pokud tam ma XT kliky a je bike v dobrem stavu, klidne bych ho vzal… Ale jak jsem psal vys, cim starsi bike, tim vetsi riziko, ze tam bude neco KO… vidle, tlumak, kazeta, retez, brzdy zadna hitparada…

            0 0
    • firegon  

      Zdravim,mam Trance X 2012 :) Asi 2 – 3 mesice. Jsem snim zatim naprosto spokojen,uvidime jak se dal bude vybarvovat. Zatim mu asi nejak moc velkej zápřah nedavam, ale to se casem zlepsi :)

      0 0
    • Kami  

      Jak nebude tak exluzivní?! Bude ještě dvakrát exkluzivnější :D nějaký liteville, tsss… :D

      0 0
      • Aspean  

        V posledni dobe je to tu samej Liteville, takze pak bude exkluzivka kdyz nekoho potkas na vyjizdce na Giantu :D

        PS: co ten tvuj Trance ze v profilu chybi fotky a poznamka ze uz je vsechno jinak…

        0 0
        • Kami  

          jo, jo už i na Svoboďáku jsem viděl liteville.. lidi si z nich dělají singlespeed :D

          Popis úplně nesedí, mám tam sem/tam jinej komponent.

          0 0
    • smash_mouth  

      Tady je vidět, že se dá i nakládat :-D

      http://forums.mtbr.com/…5449–59.html

      0 0
    • smash_mouth  

      Jeste prihodim pro inspiraci fota ladičů/mazličů z mtbr. Některý kousky jsou fakt nádherný

      http://forums.mtbr.com/…5449–34.html

      http://forums.mtbr.com/…5449–33.html

      0 0
    • Chudlick  

      Taky jsem čerstvým majitelem X dvojky 2012…zatím najeto 30km…takže žádné zkušenosti.Ale rád bych se zeptal. zda li je něco trancisté, co je u tohoto kola zralé hned na výměnu?Něco, co by jste hned vyměnili, ať vím:)Četl jsem něco o pevné zadní ose…co myslíte, kde je místo pro případný taning:-))

      0 0
      • mr.antik  

        nejsem sice trancista, ale nic bych neměnil. Jedině naladit zadní a přední pružení/tlumení podle váhy a potřeb.

        0 0
        • Chudlick  

          To čtu docela rád, já jen jestli tam není nějaký slabý komponent třeba:)řídítka teda asi budu řešit…

          0 0
          • mr.antik  

            Proč, ty zrovna jsou docela slušný, pokud nechceš měnit za karbon

            0 0
            • Chudlick  

              karbon asi nechci…spíš mi jde o délku, na starém kole jsem měl delší a s větším sklonem a vyhovovalo mi to…ale jak řikám, zatím jsem jel pouze 30km…takže je možné, že po delší vyjíždce zjistím, že to taky bude na pohodu

              0 0
              • Aspean  

                To tam davaji furt ty jejich 670mm 25 rise connecty?

                Taky sem je daval pryc a dal sirsi.

                A na tu jejich sirku nejakejch 320g asi taky neni zadna pecka

                0 0
                • Chudlick  

                  jojo, to jsou oni…takže proto pokukuju po řídítkách:)

                  0 0
                • scret  

                  tak to je na vyhozeni do kose, pri ty vaze…

                  Radit vetsi sirku rodel, kdyz nevis jak ten clovek vypada je dle myho nazoru stejna blbost, jako kdysi se vsechny rodla nesmyslne zuzovaly…

                  0 0
                  • Aspean  

                    Precti si ty prispevky odeme jeste jednou.

                    Radim nekomu dat sirsi riditka? On sam pise, ze premysli nad vymenou, ze jezdil sirsi.

                    A to ze sem uvedl vahu riditek, to at uz si kazdej usoudi sam jestli je to ok pro nej. Netvrdim ze je ma zahodit

                    0 0
                    • scret  

                      ok, proste mi to tak vyznelo…

                      Spis ale ode mne to nebyla uplne prima reakce na tebe, ale tak asi vseobecne postesknuti… ja jsem taknejak proti dnesni mode rozsirovani za kazdou cenu… pak holky jezdej 720ky, ze to sotva udrzej… a kluci by i na XC potrebovali div ne 80ky… Proste ptakovina… Me bohate staci na AM jezdeni 680mm a nejezdim bych rekl nekde vzadu…

                      0 0
                      • deekay  

                        vidis a ja jezdim XC na 740 :) Vsak vis :D

                        ocelaka celopevnaka mam na 710

                        A rozhodne to nemam, protoze by to byla moda, ale protoze se mi s tim tak dobre jezdi.

                        Ale jak rikas, zalezi taky hodne na proporcich cloveka.

                        0 0
                        • scret  

                          presne tak, dneska bez rozdilu vsichni davaj co nesirsi vlajdy a pritom maj ramena 40cm:) je logicky, ze typek co ma 190cm bude mit jiny potreby nez 160cm vysoka slecna…

                          Jj, to ja bych treba jeste kousnul 720ky, ale tech 740 je na me uz moc:) daval jsem to driv i na 640kach:)

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Nejvtipnější jsou holčiny se 160 cm, 40 kg a 700 mm rodly :)

                            0 0
                            • deekay  

                              pokud je to na FR tak proc ne .)

                              0 0
                              • mr.antik  

                                pokud se ta holka na to nějak naskládá, tak do parku idální :-)

                                Já jsem došel na 700, možná 680–690 by se taky dalo, ale víc už mi „překáží“

                                0 0
                                • deekay  

                                  Vzhledem k ramu S-kove velikosti predpokladam, ze jsi mensiho vzrustu, tak bych rek tech 700 u tebe v pohode :) Navic na tom malym ramu to nevypada ani uzky.

                                  Ja zkracoval ze 780, velmi rychle na 750, pak jsem zkousel rodla 725 od kamose a nakonec zakotvil v kombinaci s 60tkou predstavcem na 740ti. 730 bych jeste moh mit asi v pohode, kdybych drzel vic za konce :)

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    Velký řídítka jou zkopce stabilní, ale problém je v momentě, je potřebuješ hodně zalomit a zapichuješ je do břicha nebo taháš za dres. I při nějakém pomalém balancování to vadí, protože tě vlastní zatáčení vyvádí z rovnováhy :-)

                                    0 0
                                    • deekay  

                                      vsak jo, chce to najit kompromis vuci tomu co clovek jezdi a jaky ma proporce :)

                                      0 0
                          • deekay  

                            Tak neni o to davat/nedavat, je to o pocitu.

                            Ja vztahuju sirku riditek k delce predstavce a k hlavovymu uhlu bajku. Dohromady to musi stimovat :)

                            0 0
                      • Aspean  

                        Tady stou modou mas docela pravdu. Ja osobne sem pocitoval potreby sirsich riditek, tak sem se jim nebranil.

                        Koupil sem vyhodne 800mm riditka stim ze je riznu na 750 ktere sem mel jiz predtim vyzkousene.

                        Vyhovuje mi to tak jak co do ovladani tak co se posedu tyka, takze moda nemoda, ja sem spokojenej :-)

                        PS: ten tvuj koment sem si vzal vic na sebe, protoze v profilu mam Trance s 800mm riditkama, nebylo mi jisty jak moc to bylo mireno primo na me :D

                        0 0
                        • scret  

                          aha, do tvyho porfilu, se priznam, jsem ani nekoukal…:)

                          Jj, idealni je vyzkouset vic a pak si vybrat co ti nejvic sedne… na modu se ma clovek z vysoka…

                          Driv byli na XC extremisti a ty jezdili treba 50ky rodla, to bylo sileny… ja jezdil tenkrat aspon nejmin 54:))

                          0 0
            • deekay  

              docela fajnovy rodla davaji na glorynu a mozna i na novejsi reigny.

              Mam je ted na bajku, 750mm, 19mm zdvih a vaha nakych 270g, coz je na hlinu myslim solidni.

              0 0
      • Aspean  

        Zadnej vylozene prusvih na X2 neni, myslim ze muzes vklidu jezdit a budes spokojenej. Jen kokpit je dost individualni vec. Treba casem zmenis predstavec, riditka a sedlo.

        Jinak ze by mi prisla zadni stavba mekka a vylozene potrebovala pevnou osu, to moc nedokazu posoudit, ale uskodit asi nikdy nemuze

        0 0
        • Chudlick  

          Jinak jsem tatar, je to X1, předtím jsem měl XTC2, tak se mi to trochu ještě plete:-//

          0 0
          • Aspean  

            Tim lip. Toje super bike. Hlavne ten cernej ram vypada skvele. Mas nejaky fotky?

            0 0
            • Chudlick  

              Jen jednu…dal jsem si jí do hlavní fotky profilu, jestli to bude trochu vidět:) No těším se na jaro jak malej, mám rád zimu kvůli horám a ták, ale ted už se fakt těšim na jaro:)

              0 0
      • firegon  

        Supr kolo ta X2ka :) Odjezdeny cca 3500km letos od brezna po rijen. A jestli mas teda X1 tak to je v klidu :)

        Ja si pozdeji hral se zdvyhem, ale stejne to nestacilo,tak jsem menil :-P

        0 0
        • Chudlick  

          Tak už se těšim:)btw. na fotkách vypadá(l) ten tvůj nádherně:)řídítka jsi taky měnil vid?jaký jsi tam dal?

          0 0
          • firegon  

            Vypadá :) Jinak jsem chtel menit celej kokpit.Na fotce je to zaklad. Dival jsem se na neco od spanku, vybral jsem spank spike evo 777 :) ale pak to padlo, kvuli novymu kolu :)

            0 0
      • scret  

        pevnou osu to nej nenacpes, jedine 10mm RWS upinak, coz je vpodstate takovej tlustej rychloupinak… ale docela i pomuze… Zalezi jak je na tom zadni naba… tzn. abys nemusel kupovat novou jinou nabu…

        0 0
        • Chudlick  

          No nába by se musela asi taky vyměnit…jen mě to napadlo,protože jsem četl, že u nekterých kol jsou zadní stavby měkké a todle dost pomůže. Ale co tu píšou majitelé, tak to třeba nebude ;-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            giant obecně tvrdí, že u jeho zadních satveb pevná osa netřeba, proto ji třeba ani na Reigna X nedává.. můj trance v porovnání s mým starým kolem (4 čep s klasickým rychloupínákem) je opravdu tužší, ale jestli by tomu zadní osa ještě víc pomohla nebo ne, já nepoznám..

            0 0
            • mr.antik  

              na Xku je pevná osa od r 2010.

              0 0
              • firegon  

                sem si rikal, ze by se spletli a soupli mi tam pevnou osu… ;-)

                0 0
              • Smazaný účet  

                fakt?? tak to to pardon :-)

                0 0
                • scret  

                  dokonce uz i Reigny 2013 maj konecne vzadu pevnou…

                  0 0
                  • Draw in soul  

                    Fakt? :) Každopádně se mi ten vzhled rámů vůbec nelíbí :-S

                    0 0
                    • scret  

                      me se libily gianty nekde do roku cca 2010… pak u TRancu narovnali horni ramovku a zacli vseobecne kroutit tu spodni… zacli vymejslet p..oviny typu Pressfit, overdrive atd.

                      0 0
                      • firegon  

                        ty mluvis o tvaru ramu, draw psal vzhled ramu :-P Tvary budou podle me stejny, az na ten humus trance 29. A vzhledy vsech letosnich tranců i reignů se moc nepovedly :(

                        0 0
                        • scret  

                          vzhled… a tezko z toho soudit, jestli je to tvar kola nebo design laku…

                          Jinak co se tyka laku i tvaru ramu, mam uplne stejny nazor… driv to bylo krasny, cisty, min polepeny…

                          Dneska hazou nesourody barvy, divny prechody, polepy…

                          nevim, nevim:(

                          0 0
                          • Draw in soul  

                            Já myslel barvy…vzhled je i o tvaru,ale ten u reigna i reigna X snesu,u trance už ne,to se mi líbily zase ty starší ročníky :) A pressfit s overdrivem sou kurvítka největší :/

                            0 0
            • scret  

              tak gianty nejsou vylozene mekky kola, ale spis osa je super v montazi, nemusis serizovat kotouc atd.

              0 0
              • Smazaný účet  

                měl jsem letos půjčenýho Reigna 2011 a osu neměl a člověl co mi ho půčoval říkal (což, jak jsem teď koukal není pravda)že ani na Xku není. s tou brzdou máš ale pravdu, to je asi jedna nevýrazná, ale dost užitečná výhoda..

                0 0
                • scret  

                  ted uz mam kolo komplet na pev.osach a je to suprova vec…

                  0 0
      • Sidewinder  

        X1 2012 je slozena perfektne – tam fakt neni moc co menit, snad jen ty individualni veci, jako je sedlo (mne treba Gobi dost trapilo) nebo ty riditka.

        Daly by se asi resit i kola, ale ani tady nejsou ty seriovky vubec spatny, takze to na okamzitou vymenu imho neni.

        Jinak pro ostatni „Trancisty“ se nabizi novy system uchyceni tlumice – http://www.cyklosvec.cz/…tne-pouzdra/

        Kdyby to nekdo chtel resit, tak pro TranceX pasuje 6mm/21,84mm. Na novem kole bych to ale nemenil – to spis az tak za rok dva..

        0 0
        • Chudlick  

          Tak jsem mor rád, že se tu lidi většinou schodli, že na kole není vyloženě slabý článek:)Já jen jak kolem něj pořád chodim a nejezdim, tak vymýšlím asi blbosti:)

          0 0
        • scret  

          pritelkyne ho dostala akorat pred tydnem:) jak pises, je to rozmer 6×21,84mm…

          Uvidime na jare, az to otestuje…

          0 0
    • Kamikaze 591  

      Nevíte někdo kolik váží samotný trance rám? Nejlépe tak v M.

      0 0
    • Chudlick  

      Zkoušeli jste na ráfkách u trancu P-XC2 bezdušový systém?Jezdí s tím někdo?

      0 0
      • Smazaný účet  

        jo a nemám sebemenší problém.. jen žlutá páska a tmel notubes. Nafouknout to napoprvý byla věda, další nahození (co jezdím na pumpu kde mají pořádnej kompresor) už OK. Pumpičkou to nešlo, malým kompresorem blbě.

        0 0
    • jiri.dusa  

      Chtěl bych se zeptat jakou maji tuhost ráfky S-XC2. Uvažuji nad koupí Trance X2 2012 a mám strach že to bude to první co budu měnit. Dříve jsem jezdil Giant STP a ty ráfky stály za prd.

      0 0
      • lukan  

        já je mám na Trance X4 2011, najeto cca 2000km, necentroval jsem ani jednou a to je nijak nešetřím, sem tam nějaký skok, sem tam lehčí sjezdík, já bych se toho nebál.

        0 0
    • ryb1ck4  

      Zdravím, jakou prosím používáte pumpičku na tlumič? Trance X2 2012, tlumič Fox FLOAT RP2 Boost Valve.

      Mám pumpičku Force, která je vyhovující na vidlice, ale na vyšší tlaky, jaké Trance potřebuje, je k nepoužití. Je potřeba hodně síly, přesnost žádná a navíc při demontáži upustí cca 20–30psi.

      Btw kolik foukáte, pro srovnání? Já 190psi/75kg.

      Předem všem díky!

      0 0
      • mr.antik  

        Zkus něco takovýho, dá se to koupit od více výrobců

        http://www.bike-eshop.cz/…shock-bmp-19

        0 0
      • Sidewinder  

        Dostal jsem k Trancovi nejakou uplne zakladni, vypada presne takhle: http://www.kupkolo.cz/…s-01_z90497/ .. a funguje uplne v pohode.

        Mam Fox RP23BV a foukam cca 170psi na mych 75kg.

        0 0
        • antt  

          tu jsem při foukání na vyšší tlaky (210psi) začal přidírat na pístku o tu matici co je na těle pumpičky a pístek do ní zajíždí. Následovala rozborka, zabroušení a promázání vazelínou. Po té šla do světa a koupil jsem tuhle preventivně pístek z venčí mázl a no prolémo, je i skladnější do batohu a přijde mi, že se s ní tolik nenadřu

          0 0
      • Aspean  

        Mam taky GIYO GS-01 pumpicku a nafoukam sni bez problemu.

        Momentalne sem na 200psi a sevsim vsudy vazim cca 87kg

        0 0
        • Draw in soul  

          Taky mám nějakou levnější Giyo a na reignu foukám 210–235psi při 92–100kg podle typu terénu jízdy.

          0 0
    • Chudlick  

      Hmm…díky. Takže to jde, ale asi je to složitější na nahození. Doma mám jen velkou pumpu, kompresor leda někde u benzínky:-( A co nějaké defekty, měl jsi už?Nebo takhle, šel by jsi zpátky k duším?nebo jsi spokojenej?

      0 0
    • doki  

      majitelia Trance, poradíte odkazy kde nájdem detailnejšie nákresy jednotlivých častí biku. /rozmery a množstvo podložiek, vložiek, ložísk atď/

      0 0
      • KubaBajk  

        Tak tohle by se mi taky hodilo. Pátral jsem, ovšem technické nákresy, dokumentaci jsem nenašel.

        0 0
    • martin.kopriva91  

      Ahojte, po dlouhých týdnech/měsících hledání „toho pravého“ na bike foru a po známých mi vypadl Trance X4 2012 v rámci mých cenových možností. Každopádně pořád nejsem 100% rozhodnutý, protože jsem se dočetl vcelku hodně negativní kritiky hlavně na tlumič. Jaké s tím máte zkušenosti jakožto šťastní majitelé? :-)

      Momentálně to je moje první lepší kolo, jezdil jsem na starém Treku, takže nečekám žádné zázraky, jen bych chtěl vědět jak je to s tím PP a taky životností ap. → nehodlám jezdit žádné vraždy, skoky ap.

      Díky!

      0 0
      • cyborg  

        Njn ten origo giant tlumic je uplne na… totalne to zabiji zadni stavbu. Chce to idealne Fox RP2-RP23 nebo klidne Float R ale nechat vypreparovat pro pedal coz vyjde na cca 1500,–

        0 0
      • smash_mouth  

        Celkove super bike na trail AM – cena vykon. kup a tlumak muzes resit pozdeji, pokud pujdes ze sunky tak to hned npoznas.

        0 0
      • Aspean  

        Cetl si i tohle ?

        Je to sice 2013, ale take nejnizsi model osazeny podobne, tak se by ti to mohlo dat aspon obecnou predstavu.

        A v nasich bajcich by si mozna nasel nejakyho toho majitele X5 2011 nebo x4 2012 a mohli by ti dat nejake poznatky

        0 0
        • martin.kopriva91  

          Právě uvažuju, jestli si nakonec nepřiplatit za X3 (můžu ji sehnat za slušnou cenu). Ale u ní lidi taky nadávali zase hlavně na drahý servis Foxe … Momentálně po vašich příspěvcích jsem přikloněný víc pro X3 než si po půl roce kupovat nový tlumič.

          0 0
          • Aspean  

            No ja ma v profilu X4 2011, coz je prakticky totozny stou X3 2012 co se tyce pruzeni (zbytek shimano vs sram, navic z toho puvodniho kola uz mi zase tolik veci nezbylo…)

            Vzadu mam Float Rko, ktery se taky setka s kritikou. Ja v nem zatim problem nevidim. Vyuziva mi dobre zdvih, citlivost na mensich nerovnostech je dostacujici (pravda, kdyby tam ten propedal nebyl, tak si asi reknu „pani, to to chodi uplne jinak“ ale nazor, ze to vylozene zabije cely Maestro nesdilim.

            To je na posouzeni kazdeho a ja sem jedine rad, ze mi to takhle nedela problemy.

            Pokud by si ty penize mel, tak do nejnizsi verze bych nesel. Myslim, ze ten rozdil mezi X4 vs X3 2012 se vyplati priplatit

            0 0
          • Aspean  

            Jo a muzu se zeptat co je to slusna cena pokud to neni tajny?

            0 0
          • Sidewinder  

            To je opravdu dobry napad. X4 2012 ma sice stejny ram jako vsechny vyssi hlinikove modely, takze zaklad je dobry, ale dalsi vybava je u X3 na podstatne vyssi urovni, takze se rozhodne vyplati si priplatit.

            Sam mam X4 2011, coz odpovida te X3 2012 a potvrzuji, ze vidlice i tlumic FoxR jsou uplne v pohode. Na R-ku jsem jezdil a byl jsem s nim spokojeny. Pak jsem vicemene nahodou prisel k moznosti koupit Fox RP23 ve stejnem rozmeru, tak jsem to udelal a dnes muzu rict, ze moznost vypnuti ProPedalu je opravdu dobra vec. Uplna nezbytnost to ale neni.

            Tlumice v tomto rozmeru (184,1/44) se shani z druhe ruky dost spatne, takze je lepsi koupit rovnou lepsi. Pokud by si casem u FoxR dospel k nazoru, ze chces vetsi citlivost a aktivitu zadni stavby za cenu drobet vetsiho houpani pri silovem slapani – tak se necha FoxR upravit jak psali predemnou. Idealni reseni je opravdu az RP2 a vyssi, ale to jsme uz u hodne drahych modelu X2 2012 a vyse..

            Draheho servisu u Foxe se neboj, neni to tak hrozne. Clovek se ale nesmi uplne ridit manualem, ktery by ho hnal do servisu kazdou chvili :-)

            0 0
          • jIrI___  

            Za 4 roky jsem do tlumiče investoval za servis přesně 0 Kč :). Základní servis si uděláš doma a jakmile začne prochcávat třeba těsnění, tak není problém koupit jen servisní kit a vyměnit to doma v dílně. Ale Rkový tlumič neber, ten degraduje chod zadní stavby.

            0 0
            • antt  

              ale prd :) K tomu Rkovému tlumiči… na maestru naprosto v pohodě, neměnil bych

              0 0
    • martin.kopriva91  

      Díky všem za rady! Tak jsem se teda rozhodl pro X3, tak doufám, že mě nezklame ;)

      0 0
    • had_zachau  

      Zdravim, jelikoz stary presmyk (je z jineho kola) uz ma vakl jako prase, tak potrebuju koupit novy. Vozi nekdo na trancovi „nepuvodni“? Predpokladam, ze tam bude pasovat prumer 34.8, je to tak? diky

      0 0
    • LUMO  

      Měl bych dotaz nemůžete mi někdo poradit jaký zvolit postup pro demontáž zadní stavby trance x děkuji.

      0 0
      • Kami  

        Je jedno kterým čepem se začne, ale hlavni je pamatovat si, kde byla jaká podložka. Je jich tam poměrně dost, tak se vyplatí věechno fotit a sundávat pomalu.

        0 0
    • smatly3  

      nedávno jsem to měl rozebraný a nic jsem nevyfukoval

      0 0
      • LUMO  

        takže dat pozor jen na podložky žádná složitá operace

        0 0
        • smatly3  

          jj podložky, jen bych ti roporučil, sundat brzdu, a lanko k přehazovačce, kolo upevnit dostojanu, já teda neměl ani jedno , ale je to docela naprd…pak seš utoho celej vykroucenej…:)

          0 0
        • Kami  

          co máš vůbec v plpánu provádět s rozloženým rámem? Výměna ložisek?

          0 0
          • LUMO  

            promazat vyčistit zkontrolovat ještě jsem to za ty tři roky nedělal.

            0 0
    • martin.kopriva91  

      Ahojte,

      potřeboval bych poradit. Před dvěmi týdny jsem jel marathon, kdy kolo dostalo dost zabrat. Od té doby mi nějak hapruje tlumič – když se vrací zpátky, tak jakoby tvrdě narazí, zkrátka to nežehlí měkce jako předtím. Nevíte, čím by to mohlo být?

      Dík moc.

      0 0
      • KubaBajk  

        Tohle není problém Giant Trance, ale tlumiče. Pravděpodobně máš v háji útlum, v lepším případě Ti nějak unikl olej z útlumu, v horším přápadě odešlo něco pčímo v olejové patroně.

        Tak jako tak, ani v případě „pouhého“ úniku oleje nedokážeš v domácích podmínkách olejovou patronu olejem opět natlakovat. Servisu se podle mě nevyhneš.

        0 0
      • jIrI___  

        Nemáš to stejný problém jako já?

        http://www.bike-forum.cz/…-o-radu.html

        0 0
        • martin.kopriva91  

          Právě že tlumič je celý suchý … v jakých částkách se tak může pohybovat asi oprava? Na co se mám připravit popřípadě jestli začít hledat nový tlumič (teď je tam původní z výroby Giant Air-R)

          0 0
    • Chudlick  

      Pánové jaký máte představec? Má někdo menší, třeba na 40mm? :)

      0 0
      • KubaBajk  

        Měl jsem 120, pak 90, má 110, proč?

        0 0
        • Chudlick  

          no jde mi o to, pokud mám 730mm řídítka a dám 40mm představec, jestli to už nebude moc krátké. Teď mam 100mm a jsem v tom jakoby natáhlej. Tak bych rád věděl, jestli se to nebude s 40mm moc zvedat do kopců a jestli by mohla být lepší manévrovatelnost pak v terénu. Tak jestli to někdo jezdí takhle podobně nastavené a jaké má zkušenosti..

          0 0
      • Aspean  

        Ja sel s predstavcem na 50 a k tomu rovny 760 riditka a to sem objevil ze je muj ideal

        0 0
    • Lubin97  

      Ahoj Trandáci, máte už někdo srovnání s novým Trance 27,5?

      0 0
      • Vzteklan  

        Jsem nadšeným majitelem Trance 27,5 3. Svoje dojmy sem ale psát nebudu, abych zase nebyl nařčen z opisování reklamních letáků. Na případné dotazy ale rád odpovím.

        0 0
        • Smazaný účet  

          tak pokud to budeš srovnávat se „starým“ trancem, není to nic proti ničemu…

          0 0
          • Vzteklan  

            Se starým Trancem je problematické to porovnávat, možná spíš se starým Reignem. Řekl bych, že určením jsou si podobní GR 2013 a GT 2014.

            0 0
        • zdeno1  

          me spis zajima,jak je mozna,ze ho vlastnis uz ted…předobjednávky skolcily nedavno a do února,brezna je daleko…takze musíš byt testovaci jezdec,ale to bys nemel 27,5 3…

          0 0
          • Vzteklan  

            Testovací jezdec nejsem. Vděčím za to svému prodejci. U dovozce měli jednoho GT 27,5 3 v.M a toho mi přivezl, protože jsem moc škemral.

            0 0
        • zdeno1  

          tak sup s nim do nasich bajku…

          0 0
    • Azmir  

      Jenom kdyby si toho někdo nevšiml, tak tímhe se zařazuji do tohohle klubu, snad mě přijmete :D

      0 0
      • KubaBajk  

        Spokojenost? První dojmy?

        0 0
        • Azmir  

          Zatím převládá spokojenost, ale mám na něm tak 100km takže prd, navíc nic moc náročného.

          Teď jak jsem vyjel v celkem chladu asi 7° tak mi přišlo že foxka moc nefunguje, pak mi ale přišlo, že se zase rozchodila.

          Mám pocit, že to jede hůře než původní kolo, těžko říct čím to je nebo jestli to je jenom můj osobní pocit.

          Jinak mám tam své vysněné XT řazení, to funguje skvěle, brzdy občas vydávají různé zvuky, ale zatím je asi nechám. Na teleskop si stále zvykám, říkám si, že u nás asi není moc míst kde to naplno využiju, spíš až vyrazím někde do hor.

          No snad na jaro shcodím skoro kilo a dostanu ho pod 13 a púak budu spokojený :D

          0 0
          • KubaBajk  

            Spíš než hodnocení jednotlivých komponent jsem myslel něco, co dělá Giant Giantem, tedy projev rámu, zadní stavby, geometrie.

            Mně to může být jedno, spíš pro jiné, možné kupce. Ale to asi objevíš až v terénu a po laborování s odpružením.

            0 0
            • Azmir  

              Já měl předtím HT, nemám dlouhodobé srovnání s ničím, nějaké recenze tam možná někdy příští rok v létě, teď už to ale stejně nikoho nezajímá, Giant už 26" Trance nedělá, takže to je jedno. Fakt nevím co bych řekl co se mi líbí, nelíbí, atd protože nic moc takového sem zatím neobjevil.

              0 0
              • KubaBajk  

                myslím, že bazarový 28 Trance bude ještě možná pár let zajímavým vstupem do světa fullů, takže recenze mít smysl bude.

                Já jsem se svým staroušem pořád spokojený:) i když zadní zdvih mi někdy nestačí, ovšem můj má jen 105mm. Dokud nepraskne, nehodlám měnit.

                0 0
                • Azmir  

                  Ten tvůj mě právě vzhledově vůbec nezaujal, navíc starý rám no, těch 105 je škoda, určitě bys zužitkoval víc, ale tak třeba přejdeš na nové trancy :D

                  0 0
          • Kami  

            pokud jsi měl předchozí kolo HT, tak je celkem samozřejmé, né-li zcela jasné, že trance pojede hůř :D

            0 0
            • Azmir  

              To by právě nemusela být úplně pravda, uvidím co s tím udělají bezduše, nová kola a lehčí pláště.

              0 0
              • Kami  

                když dáš místo tlumiče kovovou trubku, tak pak možná

                0 0
                • Azmir  

                  O houpání tady právě moc nejde.

                  0 0
                  • Kami  

                    ájo… a jsi si jistej? :D

                    0 0
                  • Kami  

                    ájo… a jsi si jistej? :D

                    0 0
                    • Azmir  

                      Když jedu po rovině, se zaplou platformou, tak věř, že se to nehoupe a přesto to jede hůře.

                      0 0
                      • Kami  

                        no, nevím.. bych řek, že z toho moc víc nevymáčkneš

                        0 0
                      • KubaBajk  

                        Full není, nikdy nebude a nemá být HT. Pokud jdu do fullu, jsem s tímto faktem smířený…jelikož je pro mne, na rozdíl od nesporných předností fullu, nepodstatný.

                        0 0
                        • Azmir  

                          Neboj já s tím samozřejmě počítal, jenom jsem to dal prostě jako poznatek, určitě by se našli i fully, co by mi přišli, že jedou líp, radši už to dál neozvádějte, já pouze napsal své pocity, nic o tom, že jsem nečekal že se full bude houpat a podobně :)

                          0 0
    • Lubin97  

      taky se hlásím do klubu s tímto přírustkem

      http://www.giant-bicycles.com/…13814/63012/

      ještě probíhá malý upgrade, měním pláště, nové jdou z domu, sám tam zatím staré RR a na jaře pak bezdušáky, ještě chci pořídit jiná kola a vyměnil jsem kotouče za XT :)

      0 0
      • Lubin97  

        mohu zdější trancisty požádat o radu s výběrem kol, chtěl bych vyměnit aktuální SX2 za něco lehčího, ale přitom odolnýho, četl jsem tu nějaký témata o kolech a samo nějaký Mavic Crossmax nebo crosstrail jsou asi dobrý, ale pro mě cenově out…chtěl bych něco v cenovce do 5–6tis. na bazaru jsem nic nenašel…mám cca 85kg takže mě to musí unést :)

        díky za vaše rady a jinak přeji krátkou zimu..nebo aspon suchou :)

        0 0
        • Sidewinder  

          Resil jsem to same a nakonec jsem pres Fulcrum RedPower XL dosel az na RedMetal 3.

          Oboje jsou vyborna kola. Lehka, tuha, spolehliva, odolna.

          RedPowerXL proti RM3 nejsou UST. Pouzivam je s NoTubes paskou bezdusi, ale patky plaste nedrzi tak dobre ve zlabku a hur se nahazuji. RM3 maji o neco vyssi rafek a jsou IMHO o neco hezci – a jsou i o neco malo lehci. Kdysi se objevily ve vyprodeji za cenu pod 6tis, tak nebylo co resit. Dnes jsou cca za 8tis.

          http://www.kupkolo.cz/…2013_z91843/

          0 0
    • LuckynPet  

      Také se hlásím do klubu „Trance“. Letošní sezonu jsem završil pořízením Trance X2 2013 a manželce Trance X2 W 2013 Naprostá spokojenost. Snad jen nějaké ty mouchy. Na jaře určitě výměna brzd za XT + plovoucí kotouče a přemýšlím, že vše převedu na XT (řazení, kliky, přesmykač) stejně tak dost uvažuji nad gianťáckou teleskopickou sedlovkou.

      0 0
      • Azmir  

        Šup s ním do profilu, jinak když máš v plánu takovou výměnu, tos rovnou mohl vzít X1 ne? :)

        0 0
        • LuckynPet  

          Kdybych věděl že mě to čeká tak bych to udělal.. :( Ty brzdy jsou fakt hrozné, každou chvíli někde škrtne a u manželky i soustavně drhne. Pak zas chvíli klid a znova… grrr.

          Ale jinak naprostá spokojenost, kolo je příjemně hravé.

          0 0
          • Chudlick  

            nad X2 2013 jsem taky přemýšlel, nakonec jsem vzal 2012 X1. Kolo je to opravdu velmi hravé:) Jen teď tak lehce pokukuji po talasovi a nějakém teleskopu. Ovšem obojího se tak trochu bojím co jsem tak četl :(

            0 0
          • Azmir  

            446ky by podle mě měli být spolehlivé brzdy ane na škrtání náchylné, nic proti, ale to bude spíš v rukách.

            0 0
            • LuckynPet  

              Taky jsem si říkal, že to bude rukama, ale není. U mého kola při rychlosti nad 23km/h jakmile se trochu vychýlím z kolmé osy k povrchu země (vlevo, vpravo) tak si cinkne zadní kotouč vždy. U kola manželky to je chvíli dobré chvíli zlobí a to tak, že bez zatížení kola se kotouč ani netkne ale při nasednutí drhne v kuse. Po par km se asi zahřeje a srovná a vše je OK. Většinou se to děje po transportu kola a to je vozím na thule na kouli za autem.

              0 0
              • Draw in soul  

                Chce to dotahovat rychloupínák při zatíženým kole.Docela to pomůže..

                0 0
              • Azmir  

                Jak píše draw in soul, povol třmen, sedni na kolo, ať manželka vystředí kotouč a utáhne, jak na tom budeš sedět. Jinak to že cinká nemusí být nutně brzdama, může to být málo tuhý výplet, kotouč, zadní stavba atd je tam mnoho faktorů, zrovna shimana mají velkou mezeru mezi deskama, pokud ti to škrtá s 446, věř že s jakýmakoliv jinýma brzdama to nebude lepší.

                0 0
                • LuckynPet  

                  Díky za rady, rychloupínák mi přišlo zvláštní. Ale jak píšeš vystředit a dotáhnout třmen při zátěži dává smysl. Pravda je že „vyhazovat“ x tisíc za nové brzdy by bylo škoda kdybych zjistil že to je stejné… :( Chtěl jsem vyházet vše kromě přehazovačky a přejít kompletně na XT. Ale jak tak chápu nemá to smysl? Občas něco praská kolem sedla nebo zadního kola člověk nikdy neví přesně to jsem tu dohledal že by mohla být zasunutá sedlovka? A jak jsou na tom vaše Trancy s středovou osou s slavným pressfitem? Nějak si nemůžu pomoct že mě nahlodává to že rám nemá zavit… :(

                  0 0
                  • Azmir  

                    Co se servisu týče atd s tím na mě nechoď, mám na něm tak 150 km, takže kromě mazání řetězu jsem nic nedělal :)

                    Co se týče z řažení, já přesel z 3*9 komplet SLX+XT hazka na komplet XT 2*10, a přijde mi, že jsem si polepšil o dost hodně, na druhou stranu, měl jsem tu čest s tím novým SLXkem a taky řadí krásně, jenom nemůžeš o dvě na těžší, ale to je detail, podle mě, vyměnit na tom tvoje kole řazení+přesmyk asi nic moc ničemu nepomůže, to bych měnil, až to odejde(což ovšem bude skoro věčnost, pokud to nerostřelíš :) )

                    U toho tvého bych jako první měnil kola(až odejdou pláště tak pak bych dal top schwalbe pláště+bezduše), pak brzdy a kotouče, pak dvoupřevodník a teleskop podle chuti, já mám pocit, že ho tady u nás nevyužívám na 100% :)

                    0 0
                    • LuckynPet  

                      Díky za tip, zrovna s plášti Nobbby Nick jsem celkem spokojený. Bezdušáky jsem taky zvažoval, třeba to přijde časem. Měl jsi namysli měnit i ráfky nebo jen pláště? A co to středové složení? Stále váhám když budu měnit kliky zda dát dvou nebo tří převodník. A hlavně zda a jakou osu. Ten pressfit od shimana nevím jak je odolný. Na kole nejezdím nějaké brutálnosti, ale zase mám na to váhu… :(

                      Teleskop máš giantí? Četl jsem jen samou chválu.

                      0 0
                      • Azmir  

                        Podívej se do profilu co mám, je to tam napsané, gantí sedlovka to není :) Jinak vyměnit pláště jsem myslel samozřejmě až se sjedou, jinak to je zbytečné, pak bych dal určitě ale verzi evo.

                        Jinak výměnou kol jsem myslel celá kola, ty na giantech mají ±2200 g což je fakt hodně, dá se tam i relativně levně shodit půl kila a poznáš to asi nejvíc. Co se středu týče neporadím, ale uvidíš co ti to bude dělat, zase bych nedával jenom na řeči, uvidíš sám podle tvých zkušeností.

                        Co se převodníků týče trojpřevodník bych už nechtěl, při zvolení 36z kazety o lehčí převody až tak nepřijdeš a těžší člověk oželí, prostě po asfaltu z kopce nebude šlapat no, svět se nezboří :)

                        0 0
                  • Sidewinder  

                    Prechazel jsem z nejakych nizsich brzd Shimano na nova XT a potvrzuji, ze mezera mezi deskama a kotoucem je spis mensi. Cinkat jsem prestal az s prechodem na kotouce s hlinikovym unasecem – ty se nekrouti a jsou o dost pevnejsi.

                    Prechod ze smisene sady 3×9 na XT 3×10 byl obrovsky skok smerem k lepsimu. Rekl bych ale, ze kvalita rady XT na to mela mensi vliv nez ten samotny system – Shimano DynaSys radi proste o dost lip nez stara devitka a XT to jen o malinko lepe vyuzije.

                    Lupani v ramu muze zpusobovat treba jen zrnko pisku mezi sedlovkou a ramem – u zamku se tam dostava spina.

                    Press-Fit, zatim jezdim puvodni loziska a uz pomalu planuju vymenu. Chapu to spravne, ze to je proste PreddFit navzdy a klasicke sroubovaci misky se tam proste dostat nedaji? .. pokud ano, tak je to skoda, protoze tohle si sam nevymenim :-(

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      lupání v rámu mě dělalo horní uložení tlumiče Fox. přechodem na ten jejich novej 5 dílnej systém to přestalo..

                      0 0
                    • LuckynPet  

                      Díky za info, ano pressfit se lisuje a misky se závitem je nám zapovězeno. Přesně jak říkáš těžko se to zvládne doma na koleni… :(

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        vyměnit pressfit není zase taková věda…

                        0 0
                        • Sidewinder  

                          Muzes se podelit o informace?

                          lze si vyrazec a lis nejak snadno vyrobit?

                          Samotne vyrazeni misky je jak narocne, je to tam na fest?

                          A pouzivaji Gianti standardni PF loziska Shimano, nebo maji neco svojeho?

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            historii je toho až až. Jelikož mám doma jen jedno kolo s PF, tak jsem volil metodu hulvát a vytlouk to tím, co doma bylo (první jde hůř, druhý jde lépe, použil jsem tyč z větším průměrem). Montáž za pomoci závitové tyče podložek a matek je uplná sranda.. PF je snad jen jeden typ, nevím, koupil jsem Shinamo a byl uplně stejný jako původní.

                            0 0
                • antt  

                  vystředit třmen od oka je naprd, jednodužší a účinější dle mého je povolit třmen, zmáčknout brzdu, a třmen dotáhnout při zamáčklé brzdě. Ideálně při zatíženém kole. Nejdříve ale povolit a utáhnout rychloupínák zadního kola, ať si nába pěkně dosedne

                  0 0
                  • Azmir  

                    Ono to je jak kdy, mi to taky fungovalo jednou tak a jednou tak, když se brzda zmáčkla, někdy to šlo, někdy škrtalo a zase naopak, obojí je možnost a obojí funguje.

                    0 0
                    • antt  

                      nejvíc ale záleží na usazení náby v patkách rámu, takže když tento problém řeším, tak první povolím a utáhnu rychloupínák, pokud to nepomůže, tak teprve sáhnu na třmen. Ideální jsou pevné osy :)

                      0 0
                      • Azmir  

                        Tak to bezpochyby, že pevné jsou nej, ale taky jí mám bohužel jen vepředu, ale tak v plánu je dozadu aspoň RWS, jako trapná náhraška :)))

                        0 0
      • LuckynPet  

        Tak tedy v prvním kroku vyměním kotouče a uvidíme jak se s tím brzdy poperou. Zvažuji kotouče Shimano XT SM-RT86 máte někdo zkušenosti, případně jaké jiné? A dotaz dvě na mém Trancu mám oboje 180 na vidli i na kyvce je přitom redukce asi ze 160 na 180 ofiko od Ginatu asi. Tak to píše ve specifikaci. Na manželčiným Trancu „w“ je vzadu 160 bez redukce. Otázka tedy nechat nový kotouč taky 160 nebo hodit taktéž 180 s redukcí. Zajímavé je že Giant u Trance „w“ uvádí, že by měli být všude 180 tak nevím proč je vzadu 160 asi tisková chyba, nebo že by prodejce „degradoval“?

        0 0
        • mr.antik  

          160 vzadu nechat, to musí stačit. Čím větší kotouč, tím víc nachylný na tyhle neduhy.

          0 0
        • Azmir  

          Budu mít přes sebou to samé rozhodování, jestli nechat vzadu 180 nebo dát 160 a taky se nemůžu rozhodnout.

          Jinak XT kotouče jsou určitě super a chybu s nima neuděláš, taky o nich uvažuju.

          0 0
        • Sidewinder  

          Ja bych nejdrive upgradoval kola – a vzal je ve verzi CenterLock i s novejma kotoucema.

          CL kotouce budou urcite tuzsi nez verze na 6der.

          Bezchybne kotouce zacinaji na SM-RT67 (SLX)

          http://www.kupkolo.cz/…lock_z90635/

          0 0
          • Azmir  

            Sere mě, že shimano nedělá ty stejné na 6 děr v podobné cenové relaci :/

            0 0
          • smash_mouth  

            A jak jsi prisel na to ze jsou „urcite“ tuzssi :O

            0 0
            • Sidewinder  

              Je to jen ma domnenka.. podle tloustky materialu unasece v miste uchyceni na nabu mi to prijde jednoznacny..

              0 0
              • smash_mouth  

                Ja sel asi opacnou cestou nez ostatni – ze starych hope s plovoucima kot na xt. Puvodne jsem si chtel kotouce nechat ale ty nejty skrtaly o xt trmeny a nechtelo se mi ubirat material. Jsem full xt na 6tidire a nemam problemy a to myslim ze kolo dostava dost nazrat na brzdach, v zadu 160.

                Nikdy se mi nestalo ze bych vzadu potreboval vic ..

                Teda je. Podotknu ze uz rok nejsem giant ale santa. Chovani podobne, ale tuhost uplne jinde a cena taky…

                0 0
                • Sidewinder  

                  Tak ty XT kotouce budou super v obou provedenich. Ja sel do CL, protoze mi ten system proste prijde lepsi a navic i kotouce v tomhle provedeeni jsou hezci.

                  Samozrejme cim mensi kotouc, tim mene nachylny na cinkani.

                  0 0
                • Sidewinder  

                  No a plovouci kotouce Hope? To je jen jakasi pseudo-moda zdejsiho fora nebo co .. resit pak jeste nejaky vakl v tech nytech – dejte pokoj :-)

                  0 0
                  • smash_mouth  

                    Hope pekne ale mel jsem k nim blbe hope trmeny a desky se musely upravovat, proto nechci kotouce hodnotit … Ale unesenej sem nebyl. Subjektivni zkusenost.

                    0 0
      • devmixil  

        Ahoj,uz ma manzelka na tom trancu neco najeto ? jak je spokojena ? co vidla to ctd evo,pohoda ? :) Taky o nem uvazuji pro manzelku. Kdyztak napis na rooach@post.cz .. Diky moc ! :)

        0 0
    • Milan  

      Ahoj, také se hlásím do klubu : X 29er 0 2013 – můj první full, takže porovnání žádné. Moje pocity vyhození duší se odevzva do pedálů dostala blíže mým představám vyvozených z HT, zvlášť v nastaveném climbu (hlavně u vidle je to znatelné hodně). Akcelerace je už o trochu lepší-spokojenost.

      Jízda na pohodu skoro vždy kudy chci, žádný omezení kudy dál, moje zoufalá fyzička najednou celkem stačí. Zatím jezdím spíše kat. XC, do těžšího terénu teprve nastoupím.

      Opotřebení: Vidle u 500 km chytla vůli ve futrech, výměna na garančce.

      Ložisko zadní náby (převlečená 240s DBIS straightpull) –3 ze 4 ložisek out, výměna na garančce.

      Presfit-levý ložisko out-výměna.

      Snad to byly „výrobní závady“ a ne akce na každou sezonu.

      XT sada super, kola až na ty ložiska super, tlumič bez problému, ložiska zadní stavby zatím v pohodě. přechod z 3×9 na 2×10 si nakonec budu pochalovat…

      Reklamace a prosby u jsem neprováděl u Progress cycle, ale vidle u Švece-garančka a nába v Botticu a musím jim jen děkovat a děkovat. Zejména Botticu díky, mohli se na me vykašlat. dali mi to zdarma, tak snad můžu dát malý PR.

      Lepší fotku jsem zatím neudělal…zrovinka servis.

      0 0
    • Lubin97  

      tak doplnuji další kus do klubu, již na nových kolech :)

      0 0