• baboon

    Zdravím, napraskla mi zadní stavba u kolesa, už jsem to očistil a potřeboval bych, aby mi to někdo za nějakou rozumnou sumu svařil, nevíte kde? Nejlépe Praha nebo Č. Budějovice (našel jsem cyklo adam, ale tam to vypadá s cenou cca 750,– a to mi přijde za 3cm housenky docela dost). Případnou výměnu celého rámu jsem samozřejmě zvážil, ale vzhledem k tomu, že to je ve sváru a ne na nijak fatálním či extrémně namáhaným místě, tak si myslím, že jde spíš o vadu. Klidně pište na maila, předem díky za rady.

    0 0
    • baboon  

      No tak, chytněte se někdo..:)

      0 0
    • fera  

      hádám, že jde o prasklý rám superior, dělaný v dobách kdy to nepojištovali tou zadní navářkou na levé straně u kotouče, nebo?

      0 0
    • baboon  

      Nene, jde o toho rockmachina, kterého mám v profilu, prasknulo to v místě za čepem, so je spoj dvou různých částí zadní stavby, za převodníkem a zevnitř, tedy jakoby u pláště. Fotka snad řekne víc (je to přesně v místě, kde na bajku na fotce končí neopren pod řetěz) foto . Soudě podle toho, že to ani neprasklo celé a prasklo to přímo uprostřed sváru, myslím si, že vada byla spíš v provedení sváru a že oprava znovusvaření by mohla být ok..

      Nicméně nevěděl by někdo z vás, na koho se konkrétně obrátit? Nějakou zkušenost s někým, nebo tak? Pokoušel jsem se obepisovat různé firmy, které například opravují alu disky, ale žádný valný výsledek, proto zkouším tady na fóru, jestli by někdo nevěděl něco konkrétního.

      0 0
      • fera  

        no jo, já se nepodíval na kola na profil, nějak jsem teď žil moc a jen superiorem.)) mě vařili na motorku blok, který je taky z hliníkových slitin, ve výzkumáku poblíž Znojma, což je trošku mimo Tvé uváděné lokality..

        0 0
      • Vilém  

        Tak to je opravdu nenamahane misto. Asi proto tam praska tak polovina ramu:)

        0 0
        • baboon  

          No já jsem tam viděl prasklý asi jen ten svůj, myslím, že na straně brzdy, v hlavě, v patkách atd. to praská víc, ne?:) Nějak mi neni jasný, proč by to mělo zrovna tam praskat, kvůli kroucení zadní stavby při šlapání?

          0 0
    • ravag3r  

      Franta Mrázek

      0 0
    • Mamut  

      Skus Frantu Mrazka, myslim ze mu nerobi problem ani hlinik. Za par dni sa ma uz definitivne skazit pocasie, tak zlezie zo strechy stavaneho baraku a moze zacat varit. Na jar mi opravoval ocelaka (na jednom mieste zavarenie prasknutia + vystuha + dve preventivne vyztuhy na dalsie miesta). Cele dohromady za 300.

      0 0
    • Čuli  

      Tady

      0 0
    • baboon  

      Tak problém vyřešen, kyby měl někdo stejné trampoty jako já, tak za lidový peníz 100,– mi to svařili v českobudějovické firmě sídlící u rybníka Čertík(zaboha si nemůžu vzpomenout na jméno). Svár se zdá být povedený, takže to maji kluci snad v ruce a něco to vydrží..:) Nicméně bych tímto rád poděkoval firmě cykloadam.cz, který mě svou nabízenou cenou 600,– bez DPH donutil se trochu zamyslet nad reálnou cenou tohoto úkonu..Tak ať už to nepraskne!

      0 0
      • bagr  

        Si ale uvedom ze pokud hlinikovej ram po svareni tepelne neupravis tak je v tom miste tak na 60–70% puvodni tuhosti.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ja tedka nevim, jestli to byl dural 6061 nebo 7075(proste ten druhej co se dost pouziva na ramy). Tak o jednom Franta Mrazek rikal, ze staci nechat ram par tydnu vklidu a on uz casem sam stabilizuje a vnitrni pnuti se samo urovna.

          0 0
          • Vilém  

            Totez mi rekl svarec, co mi semtam neco opravuje. Rekl, ze pokud jde o jeden svar, tak ze by to ani neresil. Ale jistota je jistota, takze jsem to nechal odlezet a nic to nedela. Rikal mi, ze tepelna uprava by byla nutna, pokud by varil celej ram.

            0 0
            • venabch  

              To co pise te je cice peknylae ten ram prasknu protoze je to unava materialu. Prerazim minimalne kazdej rok jedem ram :-D letos teda 2 no a vim ze kdyz se to svari tak je to dobry leda na jezdeni do prace protoze to zachvili prdne hned vedle svaru zase . Jediny co sme vlepsili je to ze to nevarim ale okarbonuju to nejde ale vsude. Pocitej ze si budes muset koupit novej ram :-(

              0 0
              • Vilém  

                Nevim co a kde ti pravidelne praska. Osobne mam varene dva ramy, jeden jezdi mlada, druhy matka a oba drzi nekolik let po zavareni. Pravda mati tomu neda vubec a mlada i kdyz jezdi dost, tak ma 55kg a je to zenska, takze to taky nijak extra neprasi. Oba ramy vsak nebyly zadny zeslabovany plechovky od piva, ale neztencovany dural se solidni stenou.

                0 0
                • roud  

                  Tak tak nechával jsem u nás ve firmě vařit několik rámů a všechny dodneška bezproblémů jezděj :O)

                  0 0
              • Smazaný účet  

                skoda ze nema vyplneny profil..rad bych se podival jake ramy a na cem je tak casto prezaris:)

                0 0
                • pepek  

                  Ten snad profil vyplněný mít nemusí, ne?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    …vcil sem si nasral do krku…mas recht, ja si ani neprecetl jmeno…timto se omlouvam za kacirske myslenty typu „zase nejaky mlady mamlas, ktery stace na dropy na XCcku…“

                    0 0
                    • Vilém  

                      Vidis, ja to jmeno nekde slysel, ale nerika mi naprosto nic, hledat to nehodlam, takze ten profil by mi to usnadnil.

                      0 0
                    • JSt  

                      ale on presne tu tvou vetu praktikuje :-D

                      0 0
              • baboon  

                No to co píšeš je sice pěkný a možná i fakt, ale rám neprasknul jen tak někde, ale přímo ve sváru a ne nějak kostrbatě, ale přesně ve spoji, tedy nikoli kvůli tepelně ovlivněné oblasti svářením, prostě to bylo nedostatečně provařené (vyjádření svářeče, který konstatoval, že takto by to prasknout ve sváru nemělo..Třeba kolem sváru, nebo podobně, ale nikoli tak, aby se oddělily původní části od sebe naprosto čistě.) S tím jsem musel souhlasit a vzhledem k tomu, že se jednalo o 3 cm housenku, tak bych neviděl problém ani v tom, že to nebylo nějak kosmicky zachlazené a opracované..Mi­mochodem po pečlivém očeštění od laku jsem podrobil zkoumání originální svár a nepřesvědšil mě o tom, že by to vařily nějcí roboti..Snad nějaký poloautomat, ale co jsem viděl svár od robota, tak ten vypadal krapet jinak, mnohem pravidelněji..Takže když to svařil nějaký taiwanec, tak proč ne čech.:)

                Ano, kdybych měl na výběr, tak si koupím nový, ale na výběr nemám..:)

                0 0
                • McBlacky  

                  no jasný, ale to RM je cenově hodně za levno, takže nejde čekat něco extra.

                  0 0
                  • baboon  

                    No já taky neříkám, že to je high-end s desetiletou trvanlivostí.:) Jen se mi ho ještě nechce nechat u popelnic, tak uvidíme, jestli se svaření osvědší..Mimochodem rámu jsou ca 3 roku a celou dobu sloužil perfektně. Kdyby to bylo bývalo prasklo třeba u krku, nebo někde jinde, než ve sváru, tak se na to asi vykašlu, ale takhle mi to podle mě za tu zkoušku stojí..Navíc přichází zima, takže žádný skoky a polety se konat nebudou, tak uvidíme, zda to přežije endurko a když ano, tak myslím, že to bude ok..Zkusím dodporučení s „uležením“. :)

                    Ale až třeba někdy doslouží a já budu shánět nový rám, tak asi zase z podobné cenové hladiny, protože stejně mám dojem, že se to všechno peče v jedné fabrice a to, že si připlatím v řádech tisícikorun mi nezaručí, že to vydrží mnohem déle. Nebo mi houkne a koupim si vysněný Nicolai..:)

                    0 0
              • pačes  

                Ještě doma vytvzuješ karbon v kartonu fémem? To jen vzpomínka na moji návštěvu u Tebe před pár lety:-) Jinak fandím, tenkrát mě k Tobě hnal ten karbonovej rám dělanej doma na koleně a pár informací o technologii a kontaktech. Zdarec!

                0 0
    • marapara  

      Taky se musím přidat ke klubu zavařených :). Ve středu jsem byl nechat zavařit prdlého Zaskara u patky. Už jsem to obrousil, bika dal do cajku, ale pojedu na něm až tak příští týden. Tak uvidíme. V plánu je nový rám, ale až příští rok někdy na jaře. Až budou penízky. Mám v merku MRX xtrolite G7.

      0 0
    • alinceb  

      Už jsem psal do jiného tématu, ale bohužel mi nikdo konstruktivně neporadil, tak to zkusim tady:

      Poněkud náhodou se mi dostal do ruky silniční rám z Easton scandiových trubek. Jediný háček nebo spíš hák je v tom, že rám je prasklý u pravé zadní patky ve sváru mezi patkou s spodní trubkou.

      Má cenu takový rám spravovat popř. bude taková oprava trvanlivá? Uvažoval sem, že kdyby se nechal zavařit, odbarvit barvožroutem a naeloxovat, tak by to mohl být zajímavý základ na lehkou silničku…

      0 0
      • baboon  

        no asi bych se pokusil zjistit co a v jakém poměru vlastně v té slitině je a pak se domluvit nejlépe s někým, kdo má papíry a cajky na sváření hliníku..Je to jen hliník s příměsí scandia, takže by to neměl být problém, ale těžko říct, jak by se dal sehnat případný přídavný materiál. Podle mě by to za zkoušku sice stálo, ale co jsem četl zde na fóru od uživatelů NoSaintů a podobných scandiových rámů, tak že měkknou mnohem rychleji, než obyčejná hlína..

        0 0
        • alinceb  

          No pokud se nepletu, tam nové scandium je tužší než klasická hlína, ale s tím měknutím zkušenost nemám. Ten rám je dost starý (odhadem 10let), takže pokud to s tím měknutím byla pravda, tak to asi ani nemá cenu řešit. Zase na druhou stranu byl zadarmo, tak proč to nezkusit…:) Zavařit, poskládát, projet a pak se uvidí, jestli má ten elox cenu…:)

          0 0
        • roud  

          pokud se nepletu tak ta příměs scandia je zastoupena opravdu v minimálním množství takže bych to vařil jako kterejkoliv jinej hliníkáč ;o]

          0 0
          • kubad  

            asi tak, otázka je že to bude vše relativně tenké, ale pokud je rám zadarmo proč to nezkusit

            0 0
            • roud  

              tak vždycky se dá vypomoct nějkou vložkou aby to hned neukáplo horší než mít doma prasklej rám to bejt nemůže :O)

              0 0
              • alinceb  

                No já sem ho „zachránil“ před jistým koncem pilkou na železo a následnou deportací do sběrných surovin. Je to Cube Lightning 700, hlava 1", velikost 58, čili na mě akorát. Váha samotného rámu byla asi 1250g…:) A ta by teoreticky odbarvením a eloxem mohla ještě klesnout (1100g?)…

                0 0
                • kubad  

                  že se ti chce s takhle starou mrchou vubec hrát, k čemu je to dobré?

                  pochopím to u fixek kde se prostě staví ze starých věcí, ale u MTB je to nesmysl,

                  0 0
                  • alinceb  

                    To je silnice (viz. můj úvodní příspěvek)…;) Dobré to není asi k ničemu, ale vyhodit to můžu vždycky:) Mám tu komplet sadu Ultegra 600 (která je imho celkem lehká), takže by mě ta stavba ani na moc nevyšla. Chybí mi „jen“ carbonová vidle, sedlovka, forbec a rodla…:)

                    0 0
                    • kubad  

                      na silnici easton scandium grrrr kostitřas, to postav na nějaké krásné oceli a nevymýšlej :D

                      0 0
                      • alinceb  

                        No jo, já už stejně jeden ocelovej kostitřas mám…:) Zase ta carbonová vidle by tomu mohla pomoct:) Ono je to celé hudba vzdálené budoucnosti. Už teď mám tolik kol, že je tak nějak nemám ani kam dávat…:)

                        0 0
                  • destr  

                    Je to silnice.

                    0 0
      • gargamel  

        Zkus se poptat v cykloadam, tam hliník opravujou.

        0 0
    • baboon  

      Tak abch doplnil informaci o sváření hliníku v ČB, tak jde o firmu http://www.kopriva-al.eu/index.htm , měl jsem to hotové ihned a za rozumný peníz (100,–)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.