Kde nechat přelakovat / zrenovovat Columbus Thron rám

6 nepřečtených
  • Bombos3

    Zdravím

    obávám se, že nadešel čas, kdy už nutně potřebuji dát dohromady silničku z profilu.

    Předem říkám, že vím o jistých věcech jako je roztřepené lanko přesmyku, ******** (ale ne vytahaný) řetěz a kazeta, povolená omotávka a kdo ví co ještě. Ano, je to moje ostuda. V posledním roce jsem to nebohé kolo pasoval na „dělníka“ na cesty do práce (proto kombinované pedály) a nebylo opečovávané tak, jak by si zasloužilo. V nejbližší době ho čeká cesta do ČR na opravu a hlavně vyměnu vytlučeného hlávka. S tím problém nebude, znám dobrého a cenově dostupného mechanika.

    Bohužel je na mnoha místech na rámu (doufám) povrchová koroze a v místě, kde prochází bowden do horní rámovky je to poněkud horší. Moje představa je ten rám nechat zkontrolovat na praskliny (defectoskopie?) a přelakovat do stejných barev jako je nyní. Co vůbec nevím je, zda-li by to mělo smysl a kde něco takového nechat (a za kolik) udělat.

    Předem díky za smysuplné rady

    0 0
    • Vilém  

      Do toho bych se pustil jen v pripade opravdu velkeho citoveho pouta k ramu, asi by vyslo levneji koupit jinej ram ze stejnejch trubek.

      Jinak co se laku tyce, tak to by urcite Rozzo zvladlo.

      0 0
      • atty  

        Taky tak.

        Pokud to „železo“ má pro Tebe nějaké důvody, proč ho udržovat, pak asi ano, ale ty vstupy bowdenů v horní rámovce podle mne opravdu nevypadají moc zdravě a aby pod tím ještě nějaký neshnilý matroš byl.

        Pokud Ti o přímo tento rám nejde, je spousta levných rámů ze železa i hliníku, kam přeskládáš pohon a doplňky a máš zase funkční kolo.

        0 0
        • Bombos3  

          Díky za názory :-)

          Ještě jsem nezjistil kolik by stála renovace stávajícího rámu nicméně je tu pořád možnost nechat přelisovat nové hlávko a dojezdit ten rám tak, jak je.

          Za poslední roky se situace s (viditelnou) korozí vůbec nezměnila. Nikdy jsem ho neparkoval venku na dešti, takže se k vodě dostalo akorát při mytí a během jízdy. Navíc jsem se snažil ty poškozená místa občas máznout trochou oleje.

          Je mi jasný, že ten rám není absolutně porovnatelnej s karbonem nebo asi i lepším hliníkem, ale o to mi nejde. Líbí se mi vzhledově a oceňuji hezké „řemeslné“ zpracování. Vyměnit ho za Force nebo jinej tuctovej low cost výrobek vnímám jako poslední možnost.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.