• žába1

    Ahoj.

    Chci si pořídit novýho fulla.

    Nevím jestli u fulla je karbon výhodou.

    U HT to chápu,ale u Fulla??

    Neřeším hmotnost.Vím že Karbon má v tomhle výhodu.

    Spíš mě zajímá tuhost,poměr cena výkon…atd.

    A ještě jeden dotaz.

    Jak je to se starnutím a oxidací hliníku?

    Prý za tři,čtyři roky,změní hliníkovej rám vlastnosti.

    Dík za osvětu.

    0 0
    • kubad  

      Nevím jestli u fulla je karbon výhodou

      je, ale je tam příplatek, výhodnost si musíš posoudit sám

      Spíš mě zajímá tuhost,poměr cena výkon…atd.

      na to nejde paušálně odpovědět, alu může konkurovat prakticky po všech stránkách jen bude těžší

      Jak je to se starnutím a oxidací hliníku?

      Prý za tři,čtyři roky,změní hliníkovej rám vlastnosti

      mění ale pochybuju že to poznáš :)

      to by těch roků muselo být sakra víc

      0 0
      • žába1  

        kolik let??

        0 0
      • žába1  

        jo a co se týče te výhodnosti.

        To je právě ono. Rozdíl na rámu je 20000,– Kč…

        0 0
        • tonik666  

          Pokud mas dost peněz, klidně si kup karton. Jen pokud kolo víc otrokář, tak na dražším rámu ty škrábance víc boli. Odolnost kartonů stejna nebo vyšší, ale když ho budeš držitel třeba o beton nebo sutr, tak ubývá myslím rychleji než hliník. Já Karbon měl a protože jsem nicí těl, tak teď mám radši hliník.

          0 0
      • bochov  

        DC-3 Dakota je taky z hliníku a léta doposud,kdyby hliník ta měníl vlastností jak ti nakecal nějaký marketingový specialista tak letecký prumysl zkrachuje.

        0 0
        • žába1  

          Specialista na opravy rámů…

          0 0
        • Vilém  

          Ono taky letadlo a kolo se kazdy konstruuje na trosku jiny zatizeni a zivotnost.

          0 0
          • bochov  

            Kdyby na tom starnutí a teoretické změně vlastností něco skutečně bylo tak by letadla musely aerolinky co tři roky měnit a mohl by se používat jen titan.

            0 0
            • Vilém  

              Ale ja pisu neco jineho. Pokud ho patricne nadimenzuji, tak se toto neprejevi v takove mire, nebo tak brzo.

              Potkal jsem sice jen dva takto vymekle ramy, dost se na nich jezdilo, ale blato se z toho stalo.

              0 0
              • ddan  

                musím souhlasit… možná to sice příliš zveličuji a nedokážu zpětně srovnat, jak se choval ten samý rám když byl nový, ale skoro po třech letech jezdění šel hliníkový rám ze SJ 29 HT už pryč. Baví mě kopce a v podstatě u nás není ani nic jiného a už mě začalo vadit, jak se to celé kroutilo – po přehození za karbon to je absolutně neporovnatelné ! Ta odezva je úplně jinde a tuhost je opravdu znatelná.

                Ale je na každém, jak kolo využívá – hliník není špatný a svůj účel u mnoha lidí maximálně splní.

                0 0
                • lidumil  

                  No taky si mi začal hlinkový rám sám od sebe po 2 letech kroutit a to tak, že horní rámovku ohnu o 90 stupňů. :D

                  0 0
                  • Džey Ár  

                    Tak jestli se to pak zase vrátí do původní polohy, tak je to ještě OK :-)!

                    0 0
                  • scret  

                    tak hlinik neni dural, ze?:)

                    0 0
                    • Vilém  

                      A co teprve hlinka.

                      0 0
                    • Zdyn  

                      A navic rámy kol nejsou z hliníku ani z duralu :)

                      0 0
                    • lidumil  

                      A kde píšu o duralu?

                      0 0
                      • Džey Ár  

                        V klidu, ať se to jmenuje jakkoliv, tak to má pořád min 90% hliníku :-)! Mimochode číselné označení tzv. řada 7000, nebo 6000 naše normy (ČSN/EN) taky neznají a přitom je to natištěné na každém rámu :-).

                        0 0
                        • lidumil  

                          Já vím. Jen si tu někdo musí vždycky rejpnout a občas netrefí správně :-)

                          0 0
              • fousek  

                Jeden cesky konstrukter letadel rikaval, ze je lepsi letadlo poddimenzovat, tak ted nevim.

                0 0
                • Vilém  

                  Nejsem letecky konstrukter, ani fanda letadel, takze nedokazu rict z ceho a jak se takova letadla delaji a jake jsou na ne pozadavky.

                  To nic nemeni na faktu, ze jsem proste vymekly ramy potkal. Zda toho dosahne bezny B-F smrdlak, to je otazka (spis ne) a jak moc se toto projevi u fullu (potkal jsem to na pevnych ramech), to taky nedokazu rict.

                  Takze muzete pokracovat ve srovnavani s letadlama ap:)

                  0 0
                  • fousek  

                    Ruzny hlinikovy slitiny se chovaj ruzne, nektere starim meknou a nektere zas tvrdnou, takze porovnavat moc nelze.

                    0 0
                    • Vilém  

                      No to je prave asi ono:) Zalezi kdo, jak a z ceho to vyrobi. Podle me by mel ram starim spis prdnout, nez vymeknout, ale uplnym pravidlem to prave neni.

                      0 0
                      • Georrge  

                        no to je prave ono, na letadla jsou jine naroky nez u kol, proto jsou kola z docela „srackovych“ slitin, ty se ale zase vetsinou dobre svaruji, hydroformuji a celkove se s nimi lepe pracuje. U letadla je naopak treba co nejvyssi pevnosti pri nizke vaze, na cenu se az tak nehledi a pouzivaji se jine tvareci a spojovaci technologie, takze se pouzivaji drazsi slitiny.

                        A dneska uz drazsi slitiny u kol nikdo nepouzije, ostatne proc taky, pokud chcou vyrobci lehci ram, sahnou po vhodnejsim karbonu, pevnejsi slitiny jsou u ramu minulosti (scandium a podobne).

                        0 0
                        • Zdyn  

                          No to není pravda. Používané Al slitiny jsou velice podobné a někdy i stejné. Např. slitiny řady 7000 (což jsou nejpevnější Al slitiny). Typickými zástupci jsou 7075 (pevnost překračuje i 500 Mpa) používaná v cyklistice na komponenty, 7020 (cca 350Mpa), ze které se vaří rámy anebo řada 2000, která je také velmi rozšířená, např. klasický dural 2024.

                          0 0
                          • Georrge  

                            7075 jsem na rámu v životě neviděl, ani 7050, 7020 už je o dost slabší, to už není top slitina ani omylem. Dokonce jsou i lepší slitiny než 7075, vzhledem k jejich ceně ale nejsou komerčně rozšířené, používají se výhradně právě na letadla apod. Takže rámy jsou prostě z průměrných slitin, o komponentech se tu teď nebavíme.

                            0 0
                            • Zdyn  

                              No taky píši, že 7075 se používá na komponenty. 7020 je běžná pro rámy.

                              Jen mi jde o to, že slitiny, které jsou rozšířené v cyklistice se běžně používají i v leteckém průmyslu.Byť speciály samozřejmě existují.

                              Napiš mi, jen tak pro zajímavost, nějalé ty speciální slitiny.

                              0 0
                              • Georrge  

                                jojo 7075 na komponenty ano, ale řešily se materiály rámu, tak proto.

                                A samozřejmě, jak slitina 7075 tak i ty nižší se běžně používají v letectví, dá se říct že se na kola používají ty nejkvalitnější běžné slitiny, to ano. Tu šlo o jen o ty rámy :)

                                Já nejsem metalurg, takže taky neznám všechny slitiny (ono od těch nejlepších se i blbě shání hodnoty), ale pro zajímavost pár vybraných:

                                7050 – pevnost až 520 MPa

                                7075 – pevnost až 540 MPa

                                7150 – pevnost až 620 MPa

                                7349 – pevnost až 665 MPa

                                7055 – pevnost až 670 MPa

                                pak jsou ještě slitiny s příměsí skandia a lithia, tyhle slitiny mají Rm i přes 700MPa, ale přesné hodnoty a značení nemám, to bych musel někde najít.

                                Použití nejlepších slitin je problematické kvůli svařování, vrubovým vlastnostem, dostupnosti a polotovarům, v kterých se dělají.

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Stacilo to shrnout jednou vetou a ne tu psat sahodlouhe pojednani.

                                  Pokud to tedy chapu dobre, tak timto vsim jsi chtel rict, ze nejake vymeknuti je proste kravina a ja si vse vymyslel.

                                  0 0
                                  • Georrge  

                                    tim jsem chtel napsat, ze u letadel jsou na materialy jeste vetsi naroky a je to dimenzovane jeste min nez ram u kola. Taky jeste, ze se tam taky pouzivaji jine slitiny, takze co u ramu muze vymeknout, u letadla problem delat nemusi, protoze tam je jina slitina, ktera se chova jinak.

                                    0 0
                                • Zdyn  

                                  No jo, ale co jsi napsal jsou právě slitiny ze 7000 řady a nejsou to žádné extra speciály. Zásadní problém bývá sehnat potřebný rozměr polotovaru, ale to i např. u 7075. Navíc u větších rozměrů a většího množství bývá trochu složitější administrativa (zdůvodňování, na co bude materiál použit apod.).

                                  Slitiny na bázi lihia i scandia nejsou zatím příliš rozšířené, protože jsou více méňe stále ve vývoji.

                                  0 0
                                  • Georrge  

                                    jo je to rada 7×xx ale pro plno lidi tahle rada vrcholi slitinou 7075, tak jsem napsal i ty mene zname… extra specialy to nejsou, to jsou az ty skandium lithium, ale vidim ze je znas, takze to asi taky nebudes brat jako extra specialy :) ale pro nekoho, kdo ma jako top 7075 to myslim muze byt zajimave.

                                    0 0
                • ddan  

                  Jo, zvláště co pan Rus řek, že končí s odběrem… tak u těch posledních co vemou, by to smysl mělo;)

                  0 0
                • Džey Ár  

                  To je teda pěkná hovadina.

                  0 0
          • Georrge  

            máš pravdu, letadlo je na tom ještě o dost hůř :) kdyby na letadle měly být takové přebytky hliníku, jako jsou na rámu, tak by se skoro nevzneslo.

            0 0
          • fousek  

            Jo to je pravda, kolo kdyz se uplne nepovede tak je proste jenom tezsi, kdyz je letadlo tezsi tak neleti, nebo leti hodne mizerne.

            0 0
        • ddan  

          porovnáváš nesrovnatelné… x-krát zeslabovaný hliníkový rám na kole je vystavovaný úplně jinému namáhání a věřím, že čas ve spojení s četností a způsobu využívání může mít a určitě i má vliv na degradování jeho vlastností…

          0 0
          • roura  

            ježiši to jsou kecy… Možná byto chtělo mín číšt reklamní sr**ky a radši jezdit…

            0 0
            • Džey Ár  

              :-) Ten je dobrý, že. „Už mě začalo vadit, jak se to celé kroutilo.“ To je strašná představa! Asi budu muset jít taky do karbonu než se mi ten pět let starý hnilík začne taky tak kroutit :-).

              0 0
              • ddan  

                Trochu jsi to nepochopil.. ;) člověk to ve srandě trochu nadsadí, což sice dělám často, ale BF se hned jak obvykle chytá. Od začátku píšu, že záleží na využití a to ve všech směrech. Budu-li jen tak jezdit a kochat se, tak s hliníkem nemám žádný problém, nemám pak ani problém s 26-tkou. Baví mě ale jezdit v kopcích a rozsvítí se mi oči, když vidím další a další ;) a je fajn pocit, když je fakt natrénováno a dokážeš to opravdu vyletět. Ty možnosti pak v krátkém čase zdolat 10-tky km v kopcovitém terénu abych nedojel uštvaný a užil si to… Pak když si takový fanda, proč nevyměnit třeba Al/karbon když víš, že ti to trošičku pomůže? Proč nevzít 29-tku, když ze všech +/- vlastností vytáhnu třeba pro mě jednu hlavní – stabilita? Pak řešíš problém velký kola/hmotnost… a když to opět pomůže proč ne ty nejlehčí kola a ještě pospojovat dráty? Někoho baví třeba letadýlka a by ses divil kolik kaček do toho dá. Nejezdím závody bo mě vadí ta masovka a přitom hodně jen tak trénuji a skoro ve 40-tce začínám teď pod trenerským dohledem a proč ne, když jsem přesvědčený z nějakých důvodů, že mi to něco dá? Já vím co a kdybych to vysvětlil tak to i pochopíš, možná ;)… Takže každý je nějak ujetý, já to o sobě vím a přiznám a co? Takže tak… ;)

                0 0
    • noviisek  

      Když na to máš, kup to.

      Podle mě se člověk musí k lepšímu kolu projezdit. To ale nemyslím, že by měl mít nějaký levný střep. Časem sám budeš vědět.

      0 0
      • Breakpain  

        Tak …

        1. Trikolka
        2. bmx
        3. Favorit
        4. Low end mtb
        5. mtb 80mm
        6. Full 150mm
        7. Silnicka
        8. Prvni carbon HT na 90mm, 29er
        9. Prvni carbon silnicka

        … vyvoj ukazal jak a kudy ;-) … carbon preferuji, ale ty ceny … mas-li nato, jdi do toho…

        0 0
        • Radovan84  

          Ahoj tady bych se na to mohl zeptat.Máte někdo srovnání u karbon rám-alu zadní stavba…karbon-karbon zadní stavba?Jde jen o gramy nebo je rozdíl i v pružení.Jedná se mi o zdvyh 100×100.Stojí za to si připlatit popř.jestli hobby jezdec pozná rozdíl?Díky.

          0 0
          • Breakpain  

            Ty řešíš co? AL rám + zadní stavbu karbon vs celokarbon? Takové srovnání Ti dát nemůžu.

            čistě AL – v pohodě, trošku těžší … , lehce měkčí co jsem měl (ale je to o typu, dělají se i tuhá kola …)

            čistě karbon – „chtěl jsem ho“ – přetrhané vazy v kotníku lehce pocítily úlevu,díky filtraci drobných nerovností. Jede se na tom jinak … přijde mi to „lehčí“ … prostě jsou tam jiné vlastnosti, které ve výsledku vnímáš jako celek, ale když si dám ruku na srdce – nutnost to není :) … ale když si chceš udělat radost :) …

            Je to drahé … ale komfortnější svezení – nicméně doplatek vs přidáná hodnota jsou v nepoměru :-) … Mimo zimáka – už jen karbon – když si zvykneš, nerad měníš „dolů“. Ale to je klasická teorie někoho, kdo více nakupuje a leští, než jezdí :-) … Každého těší něco jiného ;) …

            0 0
            • Radovan84  

              Řeším karbon rám s AL stavbou kontra celokarbon.Scott Spark 650b.

              0 0
              • Breakpain  

                Paskvily nemám rád … takže buď AL nebo karbon komplet ;) … nic mezitím – univerzální věci se mi nikdy neosvědčily – jsem prostě konzerva a nemám rád kompromisy – pouze můj názor :)

                0 0
                • scret  

                  tak napr. novy reignu bude dle tebe asi taky paskvil vid?:)

                  0 0
                • oldaka  

                  karbon vpredu a zadek AL bych se nebál … nicméně maximálně souhlasím s názorem o univerzalitě … nic co je univerzální není dobrý ať už je to kolo, které má být super na všechny typy ježdění nebo SUV nebo cokoli jiného … :-)

                  0 0
          • noviisek  

            Nějaké rozdíly v karbonu podle mě poznáš. Zadní stavba něco pobere (málo).

            Zkus třeba vyzkoušet HT s pevnou vidlí z hliníku a pak s pevnou z carbonu. Tady asi poznáš, jestli poznáš rozdíl.

            0 0
            • Breakpain  

              Nutno dodat, že většinou se to nejlépe pozná při přechodu zpět – tedy z lepšího na horší :) …

              0 0
              • noviisek  

                to je pravda :)

                0 0
                • Radovan84  

                  Tak zpátky se vracet k AL rámu nebudu.Spíš mě jen šlo o to zda vůbec je znát rozdíl popř jaký v té zadní stavbě.Protože cena je velice neůměrná k výkonu.Bych teda asi řekl.Proto jsem se ptal.A porovnávat vidli se zadní stavbou mě nepřijde zcela objektivní :)

                  0 0
                  • noviisek  

                    Uděláš si cca představu o rozdílu materiálu a pak použiješ fantazii.

                    Je to o penězích, když o tom takhle moc uvažuješ kup si to a udělej si radost. Já bych se spíš ubíral cestou kvalitních kol, vidlice,… Matariál rámu bych řešil jako jednu z posledních věcí.

                    Je otázkou jaký máš rozpočet. Jestli máš mrtě tak ber i karbonový rám ;)

                    Pokud od karbonového rámu čekáš zázraky, tak nečekej.Pár jsem jich vyzkoušel a jezdím pořád spokojeně hlínu ;)

                    0 0
                    • Radovan84  

                      Tak samozřejmě rám sem měl jak AL tak teď po sobě 2karbon.Já komponenty mám.Jde mi o přestavbu z HT na Full.Rám bych kupoval Spark ale šlo mě jen o to zda to za to stojí.Byl by to můj první full.Už sem z HTčka naklepanej dost.Se zdvyhem 100×100 popř. 120×120 je mi jasný že to nebude až tak velký skok do pohodlí ale alespoň něco a pomocník při výjezdech.

                      0 0
                      • Breakpain  

                        v případě fullu je karbon spíš „udělat si radost“ ;) … než dostavený efekt … pokud bude kolo lehčí, bude to příjemné, pokud bys byl šul nul na stejné váze … šetřil bych peníze ;) …

                        0 0
                      • notobi  

                        jestli jdeš do fullu doporučuju nebrat 100/100 ale rovnou aspoň 120/120

                        0 0
                  • tomfree  

                    Můžu porovnat jen u 29 a zdvihu 130mm,rozdíl v karbonu proti hliníku v boční tuhosti celkem zásadní,při použití stejných výpletů to šlo poznat i při stlačení rukou do strany,pokud vážíš málo,asi bych to neřešil,pokud jsi těžší je to na zvážení.

                    0 0
                    • Radovan84  

                      Vážím malo.Cca 66kg.Teď mám HT 8.5kg a nerad bych tam přihodil nějakou velkou hmotnost v podobě rámu.U toho Sparka v top verzi by byl nárůst v podobě 800 g.Kdyby však šlo o verzi s AL zadní stavbou…nevim teď z hlavy alemmám dojem snad o 1.3kg.Proto se ptám zda ty peníze za to.stoji či ne popř zkušenosti.Dekuju.

                      0 0
                      • ddan  

                        U Sparka je stejně jak u Epica až nejvyšší řada celokarbonová. U nižší řady zadní stavba Al, ale v tom bych už problém vůbec neviděl. U HT jsem sám měnil Al za karbon a zpět ni krok, ale u fulla by mi zadní Al stavba vůbec nevadila… zvláště když je tam opravdu pevný karbonový trojúhelník. To už znatelné si myslím nebude a cenový skok za to nestojí.

                        0 0
                        • ddan  

                          Spíše bych ušetřené peníze za Al stavbu investoval do kol… Tam rozdíl poznat jde a stojí za investice. Sám uvažuji o Sparku 710 ale s TOP kolama.

                          0 0
                          • Radovan84  

                            Tak tam jde o to ze Top verze s karbonovou z. stavbou je z jiných vlaken (HMX) než ta nižší verze (HMF) s AL z. stavbou.Jinak jak jsem psal šlo by i přestavbu a ne o nakup nového kola.Co se týče výpletú mam velni slušné cca za 19 tyček.Šlo mě spíš než o gramaření o vhodnější typ materiálu na tu zadní stavbu.Zda poznám vůbec rozdíl AL x karbon popř zda se tam u karbonové verze nevyskytly nějaké problémy.To že to je o váze a o penězích si mohu přečíst sám.To hych to sem ani nepsal.Ale zkušenosti si nikde nenajdu.

                            0 0
                            • ddan  

                              Vidím, že není třeba vůbec reagovat… ;) o tom, že nižší řada má jiný vlákna vím a mě by to až tak netrápilo. Spíše ta cena… sežeň rámovou sadu za „dobrou cenu“. U Epicu se mi to už dvakrát podařilo. Těch je víc a pokud nevadí rok dva starší modelový rok… ale Spark už půl roku marně hledám.

                              0 0
                              • Radovan84  

                                Já eem právě mel namysli že bych buď koupil nový rám nižší řady neho nějaký zánovní v top verzi.Taky mě přijde nesmysl kupovat rám za 80 tis.

                                To že půjde špatně sehnat jsem tušil ale že by až takhle? :)

                                Proč nemá cenu ani reagovat?

                                0 0
                                • ddan  

                                  Protože vidím, že to už máš stejně všechno nastudovaný jak já… ;) . Jenže problém bude sehnat i nižší rámovou sadu. Když jsem jsem ještě nevěděl co vím teď, tak jsem zaváhal u lehce jetého Sparka 710 za dobrou cenu s tím, že si právě taky pořídím raději rámovou sadu a v klidu si to pomalu poskládám, ale zjistil jsem, že kolikrát celý kolo seženu za podobné prachy co samotný rám. Protože ti šašci od Scottu prodávají samotný rám bez vidlice a neví co by ještě za něj chtěli. U Epica za stejný prachy seženu komplet rámovou sadu S-Works.

                                  0 0
                                  • Radovan84  

                                    Ano ta cena je šílenost.Nějak sem to extra nepočítal ale někde sem četl že se vyplatí koupit celé kolo a zbytek rozprodat.Ja bych Sworks nechtěl kvůli 29er a u Sparka mě láká ta hmotnost a navíc he mi Scott poměrně sympatický-až na ty ceny které jsou v podstatě nesmyslné.

                                    Koukal jsi po těch rámech i v zahraniční?

                                    0 0
                            • Chiron  

                              Tak rozdíl v použitých vláknech se imho projeví akorát na celkové hmotnosti. A zadní stavba karbon o trochu líp utlumí menší vibrace od zadního kola, ale to je stejně spíše teoretická věc a většina lidí to stejně nepozná. Alu bude trochu těžší, ale zase člověka pak nemusí tolik ***** ty šutry které odletují od pláště a dávají jí docela zabrat.

                              Já teda jezdím celokarbonového fulla vpředu HMX a vzadu HMF a stejný model se v hliníku nedělá, tak nemůžu zase nějak objektivně soudit, jak moc velký by to byl rozdíl.

                              0 0
                      • Breakpain  

                        Jestli máš máš HT 8,5 kg … tak na nedostatek peněz rozhodně netrpíš – pak si udělej radost a vezmi karbon ;) … tu TOP řadu

                        0 0
                        • Radovan84  

                          Však sem taky dlouho šetřil.

                          Jde o to zda to udělá JEN radost nebo to bude mít i vliv pri jízdě-karbon zadní stavba.

                          0 0
                          • Dejv94  

                            Nějákej zásadní vliv to mít nebude, hliníková stavba bude taky fungovat, ale ten pocit…

                            0 0
                          • Breakpain  

                            Obojí, ale za 100% peněz očekávej navýšení tak 30–40% zlepšení celkových vlastností kola – moje subjektivní hodnocení. Pokud jsi ale dlouho šetřil a nezávodíš, tak bych si nekupoval kolo dražší než dvě plné měsíční výplaty – to Ti možná usnadní výběr, aby ses nestal „otrokem“ kola…

                            0 0
                            • Radovan84  

                              Hmm to zni rozumně :) Tak to jsem otrok už teď :) Ale takových nás bude asi hodně.Chtěl jsem si zlepšit trochu pohodlí ale přitom neztratit parametry kola.Proto jsem zmiňoval tu zadní stavbu.

                              0 0
                            • ddan  

                              Nevěřím, že půjde vůbec poznat rozdíl mezi TOP rámem a o jednu třídu nižším. Tzn. vlákny karbonu HMX/HMF a zadní stavbou karbon/Al. Myslím znatelný rozdíl, který je schopen při jízdě vnímat i kdyby zkoušel identicky osazené kola jen s rozdílem jedné třídy rámu. Takže s těmi procenty to je přehnané… myšleno směrem k dotazu tazatele.

                              0 0
                              • Breakpain  

                                Každý to vnímáme jinak – já to třeba díky potrhaným vazům v koleni a kotníku vnímám hodně – jak moc to po jízdě bolí ;) … ty lepší karbony (ale mám zkušenost jen s Cdalem) prostě tu nohu šetřily více ;) … ale mám nižší karbon kvůli ceně :) …

                                0 0
                                • scret  

                                  a to to cejtis i u fulla?:)

                                  0 0
                                  • Breakpain  

                                    Ty se chceš handrkovat, že? Ne, nepsal jsem to na full a abych potěšil Tvou duši, vztahoval jsem to k HT, to jsem zapomněl uvést, doufám že máš radost :).

                                    0 0
                                    • scret  

                                      tak trochu mam dneska rejpavou, promin:) ja jen, aby nahodou zakladatel si to nevztahnul i na fulla…

                                      U HT je to skoro jasna vec, karbon v tomhle nabizi samozrejme vic…

                                      Ono rekneme si to na rovinu, mit HT, tak o hline neuvazuju…

                                      0 0
                                      • Breakpain  

                                        Ale jo … máš pravdu, já jsem zase dnes krapet přendasranej … ;) …

                                        To že jsi se ozval je dobře – myslel jsem to dobře, ale nedopsal myšlenku – pro tazatele dobré upozornění ;) … takže to to beru jako konstruktivní rejpnutí ;) …

                                        0 0
                            • oldaka  

                              to je zajímavá úvaha ohledně porovnání výplat a ceny kola … stálo by za to udělat tu na to anketu …

                              0 0
                              • Radovan84  

                                Hmm myslím že by jsme docela koukali co nás ty ‚mazlíčkové‘ stojí.Ale každá sranda něco stojí a navíc co je dneska zadarmo.

                                0 0
                          • AleZ80  

                            Tak si říkám, jestli by nebylo lepší než za Sparka v karbonu utratit tu částku za nějaký lepší rám v Al nebo kombinaci.

                            0 0
                            • Radovan84  

                              Jako například? Pro 27.5 ? A zachování nízké váhy?

                              0 0
                              • AleZ80  

                                Anthem ? Santa Cruz 5010 ?

                                To je otázka, jestli nebude sofistikovanější systém větším přínosem než o něco nižší hmotnost. Troufl bych si říct, že bude.

                                0 0
                                • Radovan84  

                                  Je pravda že v systémech odpružení se nevyznám a ani nesledují nejnovější trendy.Ale na žádné sjezdy to nemám.Chtěl jsem pouze zlepšit pohodlí XC-maraton kola viz víše popř zlepšení výjezdu.

                                  0 0
                  • Vilém  

                    Na fullu tipuju, ze poznas prd. Jen to bude o kousek lehci.

                    0 0
            • bosmilan  

              možná jsi to špatně pochopil,ale on chce vědět,jestli pozná rozdíl,když je zadní stavba hlína nebo karbon na fullu.

              Já ti v tom nepomůžu,protože mám celokarbon fulla,ale myslím,že rozdíl bude hlavně ve váze a penězích.

              0 0
            • scret  

              panove, panove, uvedomme si laskave, ze se bavime o fullu…

              Tam je dle myho nazoru opravdu burt, jestli je to z alu nebo karbonu, dulezitejsi je hlavne system! Jen karbon bude lehci a drazsi…

              0 0
              • Radovan84  

                Scret-jo já si to myslím taky ale moje domněnky jsou jedna věc a zkušenost věc druhá.

                A hoši klidně se tu můžete popichovat.Já sem se na tomto vlákně pouze přiživil :)

                Tak honem než nás bloknou :)

                0 0
              • ddan  

                Nemáš sice úplnou pravdu, ale budiž. Jen to trochu upřesním, že pokud budu chtít chrtí full tak hliněný opravdu stojí za buřt ;)

                0 0
                • Radovan84  

                  Tak tam by šlo pouze o AL zadní stavbu.Hliník bych už taky asi nechtěl.

                  0 0
                • scret  

                  ale notaak:)

                  nepausalizoval bych! vzdy je to o tom konkretnim modelu a znacce a jak ma danej ram zmaknutej…

                  Jsou karbonove ramy, ktere svoji tuhosti neoplivaji a nevycnivaj nad prumerny alu ramy…

                  Spis bych se bavil o dobrem a tuhem ramu, at je z cehokoliv…

                  U chrtich fullu bude uz hodne promlouvat prave i ta hmotnost, kde hlina ma sva omezeni…

                  Tohle plati ale spis az u topu nabidky… Pro obyc. hobika myslim zbytecny resit… To uz vic pravdepodobne pozna tuzsi vidli, kola atd.

                  0 0
                  • Radovan84  

                    Tak určitě máš pravdu ale tady je reč pouze o jednom konkrétním rámu.Mě zas tolik o váhu nejde.Spíš o pohodlí ale aby kolo neztratilo ze své rychlosti.Ten Spark v top verzi ma 1.9 kg.S AL zadní stavbou má cca 2.3kg.I tak by kolo mělo cca 9.8kg takže v pohodě.Mě jde o chování zadní stavby buď s jednoho či druhého materiálu u konkrétního rámu a zda jsem schopen rozeznat rozdíl-samozřejmě tím nemyslím ve váze.Je jasné že cca půl kila na kole znát bude.

                    0 0
                    • scret  

                      myslim, ze rozdil tam zadny nebude… resp. clovek ho nepozna… predpokladam, ze oba maji pevnou osu?

                      Pohodli bude stejny na karbonu i hline…

                      0 0
                    • ddan  

                      Nebude… možná v kopci na stopkách v řádech sotva sekund. Ale vnímatelně ne.

                      0 0
                      • Radovan84  

                        Tak o tomhle si tady mužem psát hodiny:) ale o to tu nejde.CChtěl jsem se tě zeptat za kolik jsi kde našel top verzi?Já sem zatim nasel nejlevnější na Bikediscount.

                        0 0
                        • ddan  

                          Já už rám vzdal… Ani 50 tis. bych za to nedal, když je to bez vydlice. Rámovou sadu S-Works Epic seženu lehce přes 50 a to je TOP. Bílý co mám v profilu vyšel celý do 70 vic jak před rokem.

                          0 0
                          • Radovan84  

                            Hmm tak třeba budu mit štěstí a něco se.objeví.Spěchat nemusím-teď sem dostavěl HT.

                            I tak všem děkuju.

                            0 0
                  • ddan  

                    By ses divil, jak jde udělat hlína lehká a skončíme u tuhosti, takže zase na začátku… ;)

                    0 0
                    • kubad  

                      Myslím ze by ses fakt divil jak jde udělat hlína lehka a při tom tužší než většina carbonu :)

                      0 0
                      • žába1  

                        Já měl na mysli Santa Cruz Tallboy.

                        0 0
                      • ddan  

                        Já vím, ale nerad bych se pak díval, jak se mi to polámalo, udělalo báác… To znám ze školky ;)

                        0 0
                        • Georrge  

                          proc by se to melo polamat? Kdyz se to dobre udela tak to bude lehke, pevne, tuhe. Ale kdo by se v dobe karbonove dupal s tezko obrobitelnym a svaritelnym top hlinikem :)

                          0 0
                    • scret  

                      proc me neprekvapuje, ze mas Spesla? prijde mi, ze k tomu davaj asi lobotomii zdarma…

                      0 0
                      • Džey Ár  

                        Třeba jednou prozří a zjistí že z kopca je to taky legrace :-)!

                        0 0
                        • scret  

                          Spesl jezdi jenom do kopce?:)

                          0 0
                          • Džey Ár  

                            „Baví mě ale jezdit v kopcích a rozsvítí se mi oči, když vidím další a další ;)“ No tak nějak jsem si to přeložil :-)! Aniž bych se ddana chtěl nějak dotknout, já to dovedu pochopit, to zase jó!

                            0 0
                            • scret  

                              o tom zadna, kazdyho bavi neco jinyho a v tomhle ho chapu…

                              Jen tvrdit, ze karbon.ram je supr a ram z alu ne, je neskutecny zjednodusovani a blbost:)

                              Vzdy je to o konkretnim ramu …

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.