• checkdrummer

    Ahoj, odpověď na tuto otázku bude asi dost subjektivní, ale přece.

    Řekněme, že jedete např. po rovině a nemáte v danou chvíli na svém kole přítomen pro tuto situaci (z vašeho pohledu) ideální převod – buď můžete zvolit o něco lehčí a rychleji točit a nebo o něco těžší a „silněji“ (i když o něco pomaleji) točit. Jaký převod byste zvolili? Znovu opakuji, že to bude asi dost subjektivní a taky to bude asi záviset na momentální formě, únavě a asi i na tom, kolik toho máte před sebou. Abych byl kokrétní, tak řekněme, že byste potřebovali zařadit vzadu na kolečko s 16 zuby, ovšem máte tam jen 15 a 17 zubů.

    Za mě osobně bych lehčí převod zvolil v případě, že chci ušetřit více sil, naopak těžší bych zvolil, chci-li jet rychleji, protože si myslím, že budeme-li v daném případě volit z těchto dvou alternativ, tak ten těžší převod bude rychlejší (i když ho budu točit pomaleji), ale fyzicky náročnější.

    Díky za názory

    0 0
    • Rychlej turista  

      Záleží na tom, jestli jedeš na silničce nebo na bajku. Na silničce vždy pojedeš 16, na bajku to, co tam máš a to tě časem naučí zpomalovat.

      0 0
    • Esi  

      Ten převod který ušlapeš

      0 0
    • novas752  

      Nerad šlapu do prázdna takže radši těžší a nižší kadenci. Případně proti větru lehčí ale mírně ubrat rychlost = udělat z něj ideální.

      A občas na prostřídánì tempa na pár minut klidně o hodně těžší s nesmyslně malou kadencí typu 50rpm.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Ano, je potreba povzbudit a probudit mistni teoretiky :)) paradnim trollenim.

      0 0
    • onuce  

      Pokud máte dvoupřevodník, tak přeřadit na něm, a na kazetě pak odpovídající pastorek. Jsem citlivý na ideální převod, nemohu šlapat do prázdna ani trochu silově, a tímto způsobem vždy najdu správný poměr.

      0 0
    • Pikaču  

      Ja vim ze to je trollici dotaz, ale dam jednu poznámku ze života.

      Pokud se takto rozhoduju mezi 15–17 tak me překvapí ze na te slabší 15tce jedu vic wattu a rychleji nez na 17tce. ( v pripade toho rozhodovani).

      A zkuste přijít na to proc.

      0 0
    • Nydlak  

      Proto mám sensor kadence. Většinou dám lehčí a rozjezdu to a pak přeřadím 1na těžší.

      0 0
    • mykovec  

      Především je třeba zvolit správně odstupňovanou kazetu. Obě volby podle příkladu jsou podle mě špatně. Jízda vyšší kadencí, než je potřeba asi neudělá žádnou škodu, ale je potřeba i rozvoj síly a neutíkat jen do frekvence a šlapat do sraček. Pro běžný hobby použití nechápu smysl kazety s 11 zuby a k tomu třeba 28, 30 nebo 32 zubů pro Večerníček. S takovýma skokama se po rovině v podstatě nedá plynule točit. Odstupňování po zubu do 17z považuju za nezbytnost, u některých sestav je to jen do 15z nebo dokonce jen do 14z, přitom 11–14 je použitelný jen z kopce nebo po větru. Třeba na špurta po rovině vystačím s 15 nebo 14 zuby, protože bez větru stejně víc jak 55 km/h už nedám.

      0 0
      • Vrci  

        Mám kazetu 11–32 s klikama 53–39 a nemám problém se skokama. 11 – 17 po zoubku, pak 19 a největší po třech.

        0 0
        • mykovec  

          Tak ne každej má rupie na 12tkovou Campu… :-)

          0 0
          • Vrci  

            Chorus je za rozumný peníze. Bral jsem ho z Německa, když bylo euro slabší a bez klik, brzd a středu. Kliky jsem si nechal 10s recordy 180 mm.

            0 0
        • novas752  

          To je neobvyklá kombinace, s klasickejma převodníkama se většinou vozej kukuřičky 28z max. S tou 11–32 to je něco jako Rychlej + Turista. :)

          0 0
          • Vrci  

            Na zimáčkovi mám stejný kliky s kazetou 12 – 25 :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.