• Kamikaze 591

    Vybírám vozík za kolo pro dítě a rád bych Vaše zkušenosti. Nejlépe opravdu od těch, co jej skutečně používali. Témata co zde jsou jsou více než 8 let stará. Primární účel vozíku je za kolo. Kolečkové brusle vůbec, jako kočár vyjímečně – není to podstatné kritérium.

    Jezdím stále na věrném gravelu. I přes to, ale chci maximálně komfortní celek. Plánované užití v ročním průměru jednou týdně na dvě hodiny. Přes léto klidně denně. Chci jej využívat maximálně, jsem ochoten za kvalitu připlatit.

    Nejde mi jen o odpružení samotné, to by jednoznačně vyhrálo pružinové DOGY na XLC by crooze, velice citlivé, zdvih 12 cm. Nicméně tento vozík, zdá se mi, že strádá na komfortu v interiéru – samotné sezení.

    Velice se nám líbí thule chariot sport zejména designově. Celkový dojem je, že je vše na vozíku promyšlené a pěkně integrované. Odpružení vyřešeno pomocí listových per (spíše perek). Nicméně po zhlédnutí testovacího videa":https://youtu.be/yyiIf1oVy5E, mě to vzhledem k ceně moc nepřesvědčilo.

    Ještě přemýšlím o jedné variantě a to leggero enso. Technickým propracovaním na mne působí nejlépe, jediný má odpržení včetně tlumení, sezení uvnitř vypadá velice komfortně a bezpečně. Cenově je to ale už extrém, a včetně miminkovníku a osy lehce přes 40 000 kč. Designově mi to přijde, jako by to skládali komponentu ke komponentě a na celke se nikdo nepodíval. Na youtube nelze najít jedinou uživatelskou recenzi. To mi přijde trochu neobvyklé.

    Jaké máte zkušenosti vy? Co používáte? Také jsem přiložil anketu. Díky za přínosné reakce.

    Anketa: Jaký vozík byste pořídili vy?

    0x
    0%
    0 0
    • mais  

      meli jsme croozer pro dve deti a dogy jedina chyba bylo to zatracene siroky na vsechny prulezy, kamaradi meli ten thule byl univerzalnejsi, ale odpruzeni tratar, navic croozer byl stehovak na nahradni dily pro deti a piknik veci, pokud to chces za kolo taka za me croozer, ale nevim, jak je to velikost kola ten nas byl do 28 palcu

      0 0
    • Vilém  

      A nechces si to radsi tahat sam? Precijen dite ve vyvinu abys pak nelitoval.

      0 0
    • Gad  

      Cca před deseti lety jsem měl Croozer od VeloFiala, který měl odpružení vyřešené takovými tlumiči – vinutými pružinami. Ten jsem bohužel prodal a půjčuju si teď Cahrriot nebo Thule, které mají listová pera. Za mě zlatý Croozer, krásně se to houpalo, žádné rázy dovnitř přívěsu. Ty novější mi přijde, že hrozně poskakují, i při nastavení na nejnižší váhu, ať už pro jedno nebo dvě děti. Takže já kdybych teď něco kupoval, tak bez listových per, něco co se spíše pohybuje, aby nešly rázy do dětí.

      0 0
    • Gad  

      A ještě jednou, nějaké zásadní rozdíly ve vnitřním „komfortu“ si neuvědomuju. Jak předtím dcera, tak teď neteřinky absolutně nadšené. Hračka do ruky, flaštička vody do kapsy ve vozíku a není problém.

      0 0
      • Lišák  

        Taky jsme měli Croozera na gumicukách – úplný Cadillac!

        Opěradlo žena udělala polohovací pomocí textilních pásků a trojzubcových spon. Dále tam přidělala odnímatemé polštářky vedle hlavy a na bocích, takže kluk i posléze holka tam seděli / pololeželi jako v pohodlném „ušáku“. Když jsem tady pak viděl fotku, jak něčí dítě sedí zkroucené v neupraveném vozíku od Azubu, tak jsem pochopil, proč neznalí mají na vozíky velmi negativní názor.

        Samozřejmě naprostá nezbytnost je protiprachová síť Funguje perfektně!

        0 0
      • Kamikaze 591  

        díky.

        0 0
    • Pnov  

      Croozer jsem kupoval před cca patnácti lety. Už tehdy mi přišel jako nejlepší v poměru cena/výkon.

      0 0
    • pazda  

      Bral jsem ted z druhe ruky Chariot CX1 a zadne protesty od dcery jsem neslysel :-D Vetsinou usne behem 10sec a probudi se az zastavime doma pred garazi. Ale samozrejme je potreba davat pozor a kdyz je vetsi hup, tak zpomalit, ty listovy pera toho zase tak nepoberou. Jinak jezdime spis po cyklostezkach, ale ani sterkove cesty nejsou problem, pokud tam nejsou vetsi kameny.

      0 0
    • pazda  

      Bral jsem ted z druhe ruky Chariot CX1 a zadne protesty od dcery jsem neslysel :-D Vetsinou usne behem 10sec a probudi se az zastavime doma pred garazi. Ale samozrejme je potreba davat pozor a kdyz je vetsi hup, tak zpomalit, ty listovy pera toho zase tak nepoberou. Jinak jezdime spis po cyklostezkach, ale ani sterkove cesty nejsou problem, pokud tam nejsou vetsi kameny.

      0 0
    • TJK  

      na 1 dite vozim chariot cougar.. odpruzeni funguje, mladas je tam pohodlnej a spokojenej… chodim s nim i behat.. jedina nevyhoda je chybejici brzda (kamos ma novejsiho pro 2 uz s brzdou).. za me naprosto dostacujici, jak za kolo tak na behani a jako kocar… jen na ty brusle bez brzdy asi moc neee…

      0 0
    • KoudakT  

      Jezdím s malým s Croozer Kid for one s odpružením Doggy a zírám, co to pobere, je to krásně pohodlné, z podstaty tam rázy jít nemůžou, když je to na pružinách. Mladý teda neprostestoval ani jednou, jen to chce přizpůsobit styl jízdy – zastavíme na zmrzku, nějaké pití, na hřiště, prostě to podřídit i trochu tomu děcku. Zkraje tam tak spal, teď má 2,5 roku, v jedné ruce plyšáka, v druhé vlastní bidon a nezavře oko ani na chvilku. Odpružení je trochu hlučné a je třeba říct, že to docela vozík rozšíří, takže projíždět 80 futra je challenge. Když tak sundáš jedno kolo – když se chce, všechno jde. Miminkovník jsme měli taky, ale využili jsme ho párkrát. Snad ho využije dcera.

      Jediné, co jsem měnil, byly pláště, protože to bylo pořád pichlé. Hodně se hodí protiprachová síť­ka.

      0 0
    • mr.garisson  

      Nevím sice, co je to za model, ale určitě do něj půjdu.

      To uchycení za sedlovku mi přijde jako nejlepší řešení. Dá se s ním vyjet na cyklostezku, i na nějakou šotku, má perfektní stabilitu.

      0 0
    • Fran-tic  

      Máme teda thule sport a je to supr univerzal – model hlavně i kvůli běžkám třeba v zimě (skialpy s tím byly debilni). Ale hned jak to šlo, mladej šel do mac ride sedačky na riditka a to je velká změna :)

      Kdybych se měl rozhodovat znova – asi jdu zas do thule sport (i když jsem čekal, ze dostane zabrat ještě víc). Některé věci si dovedu představit zpracované trochu lépe, ale budiž :)

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Prozatim je thule jeen z favoritu. Jeste hodne zvazuji croozer by xlc s dogy. Ale jak jsem psal, pusobi to na me tak, ze us e croozer nebude vyrabet.

        0 0
        • Fran-tic  

          No já to bral i čistě pragmaticky, thulecka si podle mého nejvíce drží cenu a když jakákoliv mamina nebo typek, co za cely rok na kolo nesedl vybírá sportovní kočár, ani nic jiného než thule je nenapadne :). Já taky poradně alternativy neznal, než jsem začal hledat.

          0 0
          • Kamikaze 591  

            Je to přesně tak. Také vidím, že jakmile už jej nebudu potřebovat, se prodá pravděpobně snadněji než méně známý leggero s jejich speciální osou.

            0 0
    • skaj  

      Poradim ti jednu vec – nejdriv ho zkus nez koupis. Me a par kamaradum to usetrilo dost penez:) Teorie a ohlasy tech, kterym sednul (a ja jim verim) jsou jedna vec, realita druha.

      Moje deti tam nechtely byt, vubec se jim to nelibilo. Ne proto, ze by byl malo odpruzeny, pohodlny a kdovico – ale protoze to pro ne byla nuda. Chtely byt venku, na odrazedle a ne jen sedet. Protiprachova sitka je uplne iritovala (a bez ni to bezpecne nejde). A reseni typu dej jim tablet/dvd mi prijde uplne blby…

      Kamarad zase zjistil, ze ho nema kde poradne pouzivat. Chce se to fakt rozmyslet, jestli mas kde a kudy jezdit. Ono pak najednou zjistis, ze ten singl, kterym krasne objedes rusnou silnici vlastne pro vozik uplne neni:)

      Tim nechci nejak nadavat na voziky, respektuju, ze nekomu sednul. Je, ze tady ti napisou jen ti, kterym se to seslo. Ale konkretne v mem okoli je vice tech, co zkusili a s diky odmitli…

      1 0
      • DDDD  

        Přesně tak. My ho používáme jen jako kočár do přírody, což je teda super a jsme rád za Thule (tady asi vede, na kole mimo asfalt asi budou lepší jiná řešení). Za kolo/lyže ani jedno dítě nechtělo. A koukám, že nejsme jediní, kdo před prvním dítětem chtěli jezdit s vozíkem, ale dítě má jiný názor :)

        0 0
        • kadlec  

          Meli jsme Croozer a odpruzeni gumicukem. Pohodli myslim super, zehlilo to dokonale. Slecna v tom jezdila od 5 mesicu v sedacce z auta a potom v normalnim sedatku voziku. Nebyl problem projet cokoliv, jen jednou jsem se nevesel mezi patniky na most pro pesi a museli jsme zvedat. Slecna s vozikem byla v pohode, delali jsme zastavky, vyndali deku a hrala si venku. Velky minus je, ze za slunecnych dnu to nijak nevetra, bez predni sitky jet nejde, protoze se prasi a zadni dira to neodvetra. Vozik byl dost velky a pobral vse potrebne pro dite.

          Ale na cestovani po otevrene krajine v letnim slunecnem dnu to neni, do lesa v pohode.

          Ale jak zacala chodit, tak ji to moc nebavilo, pomstartu usnula a po probuzeni chtela ven.

          Ale za me spokojenost, najeli jsme tak hodne km.

          0 0
          • Lišák  

            Vozili jsme vevnitř teploměr a když hodně svítilo a teplota rostla, tak jsme namočili do vody látkovou plínku a dali ji dovnitř přes horní konstrukci vozíku a mezi stěnu a opěradlo ruky z boku, kde zrovna svítilo. Pokud svítilo zepředu, měli jsme takový kryt proti dešti, tak jsme ho zatáhli jako sluneční clonu, a tu plínku dali na tu stranu, kde to bylo k Slunku blíž. Jako „jakobyklimatizace“ to vcelku fungovalo.

            0 0
            • kadlec  

              Taky jsem vozil teplomer a obcas jsem cumel, kam se to vysplhalo

              0 0
              • Lišák  

                Taky jsme tam měli „autorádio“ – takovou tu hračku, kde se zatáhne za šňůrku a ono to zahraje jednu melodii. Občas už mně z toho hrabalo. :-)

                0 0
      • Fran-tic  

        Já třeba v thulecku vozil juniora do roku a půl, což začínal na odrazedle a zároveň přecházel na mac ride. To by mě teda zajímalo, jak staré děti tam vozite :)

        Jinak jak byl malej, taky střídal vkus – je dou nositko jo, jednou ne, jednou croozer hnus a za měsíc to bylo top. Si třeba jen trefil špatnou fázi :)

        0 0
        • DDDD  

          Tak moje děti obecně kočárek nemají rády. Ale v Thule s miminkovníkem asi od 4 měsíců (to bych ho ještě za kolo nedal). Když už uměly chodit což u všech bylo dřív jak 1 rok tak už do kočárku vlezli jen výjimečně, natož abych je zapřáhnul za kolo. Ale na turistiku, kdy se unavený rádi svezou je super. V mém případě lepší vzít kočár, než nositko, protože usnou, což v nositku není moc OK.

          Každej má jiný děti, známy mám děti, co se vozí rádi, tak je za kolem tahaj, u nás ani jedno. Zase rychle začali chodit a jezdit na odrážedle/kole.

          0 0
        • skaj  

          Nijak stare, nevozili jsme je tam vubec:) Dcera jezdila na odrazedle od roku a dvou mesicu. A v roce a pul se ji tam nelibilo a nechtela byt uvnitr vubec viz vyse (pujceno na 14 dnu na zkousku). Meli jsme tenkrat vozik pro dva, malej spal v miminkovniku vedle ni. Ale tomu bylo v te tobe uplne vsechno jedno:)

          Jeste dodam jeden zcela sobecky duvod, proc me vozik neoslnil. To co jezdim normalne (enduro a silnice) se s vozikem jezdit neda. A jezdit s tim po cyklostezkach pro me postrada smysl. Ale chapu, ze nekdo, kdo tak jezdi i normalne je s timhle v pohode. Me to akorat prudilo…Takzse jsem radsi vstal o dve hodky drive, projel se a pak sel behat za malou na odrazedle. Tak nejak mi to davalo vetsi smysl pro oba, nez dite pasivne sedici ve voziku. Na tour de piskoviste jsme pak meli sedacku a ta byla o tridu lepsi. Dobry vyhled, lepsi komunikace s ditetem, tam uz kousek vydrzeli.

          0 0
          • Fran-tic  

            Mám taky sobecky důvod, jinak ti na běžkách proste nejde :). A takhle mě to s malým bavilo.

            Ale fakt je ten, ze jsme jezdili takhle v miminkovniku od 5 měsíců cca do roku a půl (tam už velmi střídavě). Jakmile jsem ho dal na sedačku, thulecko máme jen do počtu, když se mu nechce šlapat třeba někde od piskoviste

            0 0
            • skaj  

              No to je presne ono, me to uplne zkazi zazitek. Bezky musi svistet, stejne jako silnicka.

              To jsem radsi vzal skialpy a boby a hral si na psi sprezeni:)

              0 0
              • Fran-tic  

                Hele já na těch skate běžkách dával třeba 5 min/km. Spis jsem byl překvapený jak to svišti a většinou jsem zdechly odcházel po 20 km. Na skialpy ale používám takovou tu krosnu.

                0 0
    • sibe  

      Ahoj, kdo by řekl, že až téma dětských vozíků probere můj nick po 10 letech ze zapomnění.

      Zkusim nějak popsat zkušenosti za poslední 3 roky s vozejkama.

      Začal jsem Croozrem for One, tim nejstaršim, co je. Asi 13 let starej, dostal jsem od segry, tak nebylo co řešit. S doggy na gumicuku projedeš ‚skoro všechno‘, bez pružení mi to přijde jako týrání. Co je na pružení blbý je absence tlumení, kolo se vrací docela rychle a doraz je tam v originálu jenom guma a mlátí to. Dovnitř určitě polštář s bokama, dá se sehnat za půlku 2. jakost a jako držák hlavy ideální. Málá v tom má něco přes 1000 km za poslední 2 roky, od doby seděla,tak jezdila. Co bylo otravný tak síťka a slídy na suchej zip, ne že by se povolovali, ale Thule CX to má řešený líp. Co je horší a neřešitelný, je vnitřní větrání resp. slídy na boku jsou na fest. Musí se otevírat vzadu všechno aby to luftovalo. Připojení ke kolu pomocí pružiny je fajn, ale když potřebuješ 2,3 silový šlápnutí tak propruží a funguješ jak housenka.

      Aktuálně vozim od Thule CX2, starší bazarovej, s jednim mininkovníkem, náplň se nám doma nějak pomnožila. Sice je to pro 2 prcky, ale moc rozdíl v tom neni. Oprotí Croozru lepší zavírání síťky+slídy rychlý a funkční, vnitřní kšíry mi taky přišly lepší. Z boku slídy odepínací, takže dáš tu přední proti bordelu a boky sundaný a je tam luft. Pružení pomocí 2 listů rozhodně nepobere to co doggy, ale zase má nastavení, což poznáš když tam máš 1 nebo 2 děti. Zhoupnout se to taky umí a tlumí se vlastní vahou, reps. kinematika je tam naopak a to mi přijde lepší a tolik to nemlátí. Nastavení tuhosti je otázkou minuty. CX2 má v základu 2 kotoučovky, což mít nemusim, ale na bruslích je to moc fajn, dámy jistě ocení. Vzadu je koš kam dáš snad všechno co je potřeba. Integrovaný stínění + tmavá slída na suchý zipy je další příjemná věc. Integrovanej držák na otočný kola taky dobrá věc, nezabírá to nikde místo, ale zase se to klepe, tak je vozim jenom když vi, že je budu potřebovat.. Velký kolo dopředu jsem dokupoval kvuli bruslím, s těma otočnejma se jezdit nedá, až na tu cenu neni co vytknout. Tyč je kolu je přes umělou kouli napevno, to mi přijde lepší, při silovym tahu propruží ty listy a máš z toho takovej trkač, oproti Croozru a tý housence je to něco příjemnější.

      Vozejky in general – půjč si než koupíš, rozdíly jsou velký a určitě poznáš co chceš a nechceš. Děti alespoň ty moje mají jízdu rádi, těší se, vetší už kombinuje s odstrkávadlem, který je kupodivu v CX2 kam dát. Bolí z toho nohy o trochu víc než bych si přál, ale na to kolo se aspoň dostaneš. Dopředu 203 kotouč, budeš brzdit hodně a dlouho. Ono samotné nouzové brždění z takových 25km/h je zábava sama. Pružení kolečko/a ‚nákupní‘ , kolo jogging, brzda už jsou pro mě podmínkou, využití je pak násobně vyšší.

      Za mě Croozer vs. Thule vyhrálo na celý čáře Thule. Co jsem koukal na Leggero jedinej má tlumení, jde o to jak je to využitelný, ale zase nemá odepínací boky. Z pohledu komfortu radši boky než tlumení.

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Ano, leggeroma i tlumeni, ale za tu cenu bez odepinacich boku. Promne velke minus. Dalsim minusem je jejich naharada pevne osy za 2700kc! To mi prijde jako neadekvatni.

        0 0
    • drumlin  

      Pokud jezdíš traily, tak Kolofogo nebo Touterrain. Původně jsem chtěl Thule jako univerzál na brusle/lyže/kolo, ale do lesa nevhodný (musí se hlídat kudy jedou dvě kola kočáru) a strašně mi vadilo jak mi to pří brždění tlačilo zadní kolo do strany přes osu.

      Stojí to raketu, takže doporučuju do půjčovny a vyzkoušet. Kolofogo jsem kdysi zkoušel v Prosečnici a Thule najdeš asi v každém městě.

      0 0
    • drumlin  

      .

      0 0
    • prihomil  

      Qeridoo Kidgoo (https://qeridoo.de/…ersportwagen)

      Poměrně náhodou jsme objevili tuhle značku. Od roku 2020 mají nastavitelné odpružení listovým perem jako Thule a k tomu pryžový silentblok jako pseudo tlumení (zajímavé je, že modely 2019 a starší měli u každého kola vlastní tlumící jednotku – vinutá pružina a tlumič; a z nějakého důvodu přesli na listové pero)

      Nemá to odnímatelné boky pro ventilaci jako Tuhle, ale má to možnost větrat pomocí dvou trojúhelníkových otvorů v bočnicích u nohou dítěte, zároveň má kočár takové dva „náfuky“ zhruba v místech za hlavou dítěte a pak vzadu přes zavazadlový prostor. V přední části je prachová vložka, nastavitelné stínítko a vrchní „odrolovatelný“ nepromok. Pro někoho výhoda, pro někoho nevýhoda je integrovaný (a poměrně velký) zavazadlový prostor. Mají k dispozici celou řadu příslušenství od joggingového kolečka po skiset.

      Kidgoo je nejvyšší řada, pak je Sportex a Speedkid a v roce 22 ještě přídali nějaké nové modely.

      Nemůžu srovnat s jiným vozíkem, my jsme měli Kidgoo 1 (pro jedno dítě) a přešli na Kidgoo 2. Nemám co vytknout. Jezdíme dominantně v přírodě. Lesní cesty, polnačky. Pružení/tlumení mi subjektivně přišlo vždy dostatečné. Možná Kidgoo 1 s miminkovníkem a malým dítětem bylo tak lehké že i listový péro nastavený na nejmenší zátěž bylo pořád moc tvrdý a bylo pořeba dát do kufru pár petek s vodou a nějakou další zátěž. Kočár s dětma i bez dětí se mnou absolvoval několik chtěných i nechtěných pokusů o crashtest nebo salto, ale vždy zůstal kolama dolů :)

      V různých DE eshopech se dá narazit na akci kdy stojí kolem 400EUR

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Dobrý tip! na to mrknu. On i thule je ne bike-discount o cca 4000 kč levnější než u nás…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.