Jaký tlumič na Stumpjumper FSR 29 2016

121 nepřečtených
  • mrazik62

    Ahoj, v minulém tématu jsem vyřešil vidlici – místo Revelation 140/32 mm dám Pike nebo Lyrik 150(160)/35mm.

    Ještě potřebuji vyřešit upgrade tlumiče.

    Původní je Fox Float CTD Evolution 196.9×47.6mm – spodní oko není, je tam úchyt přímo do vidlice.

    Zajímalo by mě, co tam místo toho dát. Určitě chci na tlumiči možnost uzamknout, případně za jízdy i přitvrdit (open-pedal-lock).

    Tlumiče určené a naladěné přímo na stumpa:

    • Fox Float CTD Factory 197×47.6mm (bazar?)
    • Fox Float DPS Performance 197×47.6mm – výprodej – výborná cena

    https://www.bike-discount.de/…7.6mm-886227

    • ROCK SHOX Monarch Plus RC3

    https://r2-bike.com/…umper-275-29

    • Specialized OHLINS 29 STX 22 AIR – původní cena je trochu mimo, ve výprodeji taky dost drahý
    • DVO Topaz T3 AIR – ve výprodeji taky ještě dost drahý a nevím, jestli se ještě sežene

    Pak ještě existuje vidlice BikeYoke Dämpferverlängerung SJ02 für Stumpjumper FSR 27,5"/29"/6Fatty ab 2016, která umožní použít standardní tlumič 190×51mm.

    https://www.bike-components.de/…2016-p50581/

    Takže při použití této vidlice jsou další možnosti běžných tlumičů.

    Nechci za tlumič vyhodit zbytečně peníze, ale chci aby fungoval i na rozbitých trailech a na menších skocích (do 10m).

    Jo a vážím 74kg + výstroj.

    0 0
    • wilda81  

      Celá tahle tvoje výměna je nesmysl. Prodej stávající kolo a kup si nové.

      0 0

        MTBIKER doporučuje

        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        15 199 Kč -12% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

        od 11 699 Kč -13% MOC 17 699 Kč

        Lapierre Edge 2.9 kolo, modré Skladem 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 2.9 kolo, modré

        od 10 599 Kč -14% MOC 17 699 Kč

      • mrazik62  

        Už jsem jednou psal, že nové nejde, je to dárek od manželky tak si ho jenom musím trošku vytunit.

        0 0
        • filous  

          Tak ho prodej i s manželkou a kup/porid si nějaký novější ročník. To ty prachy dej radši Andymu

          0 0
        • Vilém  

          Tak ho rozstrel

          0 0
        • mrazik62  

          Doufám, že mi tady někdo i poradí a napíše, jaké jsou mezi těmi tlumičemi rozdíly (nemyslím jen papírové).

          Ty vtipné komentáře mi moc nepomohou :-(

          0 0
          • novas752  

            Ale je to pravda. Vidlice neni problém, to kdyžtak bude pasovat i na nový kolo. Ale takhle atypickej tlumič kupuješ speciálně na tenhle rám a z toho kola se snažíš udělat něco na co nemá, neni to enduro, je to starší trailbike se všim co k tomu patří od geometrie po konstrukci/naladění zadní stavby.

            Ale dobrá, budiž. Začal bych od toho, co ti na stávajícim tlumiči nevyhovuje.

            0 0
          • mirorek2  

            co chceš slyšet? origo fox co tam patří za cenu dvou servisů z BD bude asi cajk

            ohlins air je mr*ka, nebrat

            menší skoky do 10m buhehe

            na bordel dej tučnější gumy a ráfky a uber tlak

            0 0
            • mrazik62  

              Díky, konečně něco konstruktivního. Jezdím bezduše, purgatory a butcher 2.3", tlaky 18–20psi. Na tlumiči se mi nelíbí, že je málo progresivní a potom že buď kope, nebo nestíhá.

              0 0
              • novas752  

                Málo progresivní – stačilo by dovnitř vzduchové komory strčit spacer.

                kope – satčí utáhnout odskok, nebo už ho máš utaženej na max?

                0 0
                • mrazik62  

                  Ladění tlumiče jsem zatím nedělal, nemám s tím zkušenosti. A když tlumič přitvrdím, tak se vrací pomaleji – nestíhá třeba kořeny, rolety, …

                  0 0
              • mrazik62  

                Jaký je projev tlumiče DPS proti mému CTD? Polepšil bych si?

                0 0
                • novas752  

                  Záleží jaké vnitřní nastavení má tvuj aktuální tlumič. Buď to bude lépe žrát nebo to bude lépe zamykat.

                  0 0
                  • mrazik62  

                    Z popisu toho DPS by to mělo jít lépe nastavit – myslím nezavisle open a jinak propedal a lock?

                    0 0
                    • novas752  

                      Nastavit to jde stejně, je tam 3polohová zamykací páčka + odskok. Rozdíl mezi CTD a DPS je ve vnitřní konstrukci tlumení, u CTD byla podle vnitřního nastavení otevřená poloha neutlumená ale zamykání zamykalo málo, nebo naopak zamykání zamykalo natvrdo ale otevřená poloha byla utlumená. u DPS je myslím Zavřená poloha vnitřně nezávislá na Open + Pedal = je možné dosáhnout aktivnější otevřené polohy i s tvrdším lockem. Ale opět je to vnitřně nastavené asi ve 3 úrovních (to je to „tlumič speciálně laděný pro Stumpjumper“) a záleží jak.

                      0 0
                      • mrazik62  

                        Takže DPS by mi pomohl s tvrdším lock a ten propedal a open by se dal vnitřně naladit podle potřeby a myslíš že každý samostatně? Plus navíc ten spacer na větší progresi.

                        0 0
          • Fran-tic  

            překvapuje mě ten hejt na dva až tři roky staré kolo. mám to kolo od letoška s Monarchem, přítelkyně má Fox a jsem s ním max spokojen. Vidli mám teda yari s chargerem a debon air. V porovnání proti novému ghostu mi projevem sedí mnohem více, ale asi nejezdím jak tady někteří :)

            to že investice se nejspíš nevrátí…o tom žádná, ale za každou cenu hned kupovat nové o moc výhodnější nebude

            0 0
            • wilda81  

              Sám jsi odpověděl. Nevěřím, že zůstane jen u vidlice a tlumiče a už to je finanční nesmysl. Jestli se nepletu, tak RS už se dělá jen v boostu, takže bude muset přeplést min přední kolo. No když už jsem v tom, tak Rovaly taky nejsou úplně ono. A co kdybych nahodil Eagla…

              0 0
              • Fran-tic  

                Nojo, tak já to mám na hopech, vyměnit koncovky není takový ranec. Eagla jsem vozil, tedka jsem spokojen na 11–46. Jako je to o prioritách a upgradu s rozumem, o tom žádná :) a taky jsem to bral z druhé ruky v karbonu, takže mě ty investice tak nebolí

                0 0
              • mrazik62  

                Vytuněnýho ho mám už dlouho – s-works karbonové kliky, garbaruk kazeta 11sp 10–50, brzdy nové xt vepředu 4p, vzadu 2p, 203kotouč vepředu, 180 vzadu. Kratší představec a lepší vlaštovky. Kolo mi přijde dobře ovladatelný, jenom to tlumení není doladěné (a ta původní vidlice je slabá). Dráty jsem dotáhl a kola zatím drží. Ten boost vyřeším přecentrováním o 5mm směrem od kotouče. Tak bych prosil nehanět moje kolo ale poradit s tím tlumičem.

                0 0
            • mrazik62  

              Jaký tam máš monarch a jak jsi s ním spokojený – zamykání i aktivita na propedal a open?

              0 0
              • Fran-tic  

                Za mě souhlas, ten stump mi přijde moc fajn i jako starší kolo. Mám Monarch rc3, shodou okolnosti má přítelkyně stumpa elite 2016 s tím kashimovanym foxem – ona když přepne polohu, tak ani nepozná, v jakem je módu. Já to poznám vcelku hned :)

                0 0
    • kubad  

      nech si naladit tlumič tak aby ti víc zamykal a nevmýšlej

      0 0
      • mrazik62  

        No ale na to větší zamykání a zároveň lepší tlumení je přece lepší ten DPS, proto se tady ptám na zkušenosti. A nový DPS ve výprodeji je za 100euro.

        0 0
        • novas752  

          Už máš to id?

          Znovu píšu že buď ti to bude lépe zamykat ale stejně nebo i hůře žrát než teď a nebo naopak lépe žrát nerovnosti ale stejně nebo i hůře zamykat. Záleží jak je nastavený tvůj tlumič a jak ten který zvažuješ koupit.

          0 0
          • mrazik62  

            Tak jsem ho zjistil: C2TW

            0 0
            • mr.karno  

              2015_16, FLOAT-A E-S, CTD SV Autosag Strut, Specialized, SJ i1 29, 7.75, 1.875, SBC 16S-002

              0 0
              • mrazik62  

                Co to je? Teda spíš na co to je ta identifikace?

                0 0
                • mr.karno  

                  Tohle jsou informace ze stránek FOXu, které jsou schované za tím čtyřmístným kódem.

                  Můžeš si tam zjistit konkrétní informace o nastavení vidlice či tlumiče.

                  Detaily tohoto ať ti raději vysvětlí někdo kdo se vyzná, já se orientuji pouze zběžně.

                  0 0
              • novas752  

                Ročník 2015–16

                model Float

                A = Anodizovaný (neni to Kashima)

                E-S = jedno oko a ten „Swinglink“ nebo jak tomu říkají

                CTD je CTD

                SV je malá vzduchová komora (Small Volume),

                Autosag Strut je autosag ventil.

                Specialized si zadal zakázkovou výrobu

                Pro model StumpJumper 29

                7,75 je délka tlumiče v palcích, 1,875 je zdvih v palcích

                pod kódem 16S-002 se skrývá to podstatné. Bohužel to neumim dekódovat, obvykle – u standartních tlumičů – to bývá uvedené ve tvaru například CL, RM, Climb F, tedy Compression Light, Rebound Medium, Climb Firm, resp. malý kompresní útlum, střední vnitřní útlum odskoku a nrjtvrdší zámek. Ale tohle je jen příklad, co se přesně skrývá pod kódem 16S-002 netušim.

                Zkus pohledat na zahraničních fórech, jde právě o to, že jestli tvuj tlumič nemá uvnitř CL, ale CM nebo CH (Medium, High), stačilo by vyměnit vnitřnosti za CL verzi, čimž by se tvuj tlumič jakoby více „otevřel“ a aktivněji pracoval na rychlých nerovnostech.

                0 0
          • mrazik62  

            Ještě mám nabídku na FOX Factory CTD, stejný Stumpjumper, Tune ID: CXRQ

            0 0
            • novas752  

              Tam je ten kód na konci jinej, je tam SBC 16S-001, což značí jinou kombinaci nastavení a ještě nějaký BV225 a S16 navíc.

              0 0
              • mrazik62  

                Moc díky, mrknu na ty fóra. Jinak mnoho lidí venku na své Stumpjumpery dávají lyryka rc2 i na 160mm a jsou s tím spokojení.

                0 0
                • kubad  

                  však OK ideál kombinace tlumič co jde zamknout a Lyrik

                  0 0
        • kubad  

          tak si o kup – záleží jaké má nastavení, jestli vůbec poznáš rozdíl

          0 0
    • Smazaný účet  

      Sorry, přiseru se tady. Mám „FOX FLOAT Factory CTD, AUTOSAG, Rx Trail Tune, Boost Valve, Kashima coating, 197×47.6mm“ to je tak vše co o něm vím a jak jsem tady zahlédl tohle chtěl bych vědět jestli to je kompaktibilní s tím mým kolem a jaký hlavní rozdíl teda kromě té viditelné Kashimy tam je. Vysvětlí mi to někdo polopatisticky jako lamě popř. dá mi odkaz na adekvátní náhradu na úrovni toho mého tlumiče?

      Ta cena 100,66 € je tak malá, že jsem začal uvažovat, že bych si ho koupil a až nastane s tím mým nějaký problém jen přehodil na nějakou dobu než bych nechal repasovat ten původní jestli vůbec pokud bych poznal rozdíl. Taky by mě zajímalo, jestli neuvažuji blbě a existuje lepší, efektivnější řešení viz ta zmíněná vidlička a možnost použití nějakého standardního / modernějšího / lepšího tlumiče s vlastnostmi o kterých samozřejmě nevím :-)

      0 0
      • novas752  

        Stejně jako výše, rozdíl mezi CTD a DPS tlumičem je v tom, že CTD má všechny 3 polohy vzájemně provázaný – společný tlumící okruh, kdežto DPS má polohu Climb oddělenou a rozdíl mezi otevřeno a zavřeno může být větší. Píšou tam že je to laděný pro ženy (= na menší hmotnost) a ještě je to „laděné na elektrokolo“, takže to pravděpodobně bude otevřené hodně aktivní ale zamykat to moc nebude – proč by někdo zamykal tlumič na dámskym elektrokole. Pravděpodobně bude i odskok vnitřně naladěnej na low, to by mohl být problém, pokud máš na aktuálnim tlumiči odskok blízko maxima (nejpomalejšího).

        Funkční rozdílmezi Kashimou a černou anodizací je skoro nulovej. A ano, vejde se ti tam.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Takže pokud to dobře chápu, může se klidně stát, že bych nic nepoznal, má to stejné 3 funkce jen v té climb to bude více tvrdší/zamknuto. Já nejsem nějak senzitivní na nastavení a od počátku kdy se to Autosagem nastavilo na moji váhu to jen udržuji čisté a kontroluji si podle kroužku na tlumiči jestli nechodím na doraz a zatím jsem neměl problém jsem i při těch největších v normě těsně pod. Ten odskok/rebound mám na 9 z 14 poloh do mínusu a pod ním to kolečko co ani nevím na co je mám od novoty uprostřed na poloze 2 (viz obrázek). Nejčastěji jezdím v poloze trail a dolů si zapínám descent, sem tam když si vzpomenu dáván na asfaltu a do kopce ten climb ale už se mi stalo, že jsem ho zapomněl přepnout a zjistil to až pod kopcem a nic zásadního se nestalo, ono to není úplně zamknuté jen (dojem) je trochu tvrdší ale jen když se na to soustředím :-) Takže pokud by to bylo výrazněji zamknuté v té poloze climb, musel bych na to jen více myslet anebo by se mi to možná samo připomnělo což by nemuselo být na škodu a ten černý desing bez Kashimy by dokonce víc ladil se stávajícím vzhledem kola.

          Mám najeto 5200 Km a zatím žádný problém ale preventivní servis jsem nedělal, řídím se heslem nešahej na nic co funguje a nevytváří ti problém. Tak co myslíte, koupit do foroty za tu cenu s tím, že bůh ví jestli a kdy to použiji nebo se na to ****** a řešit až ten problém nastane což může být bůh ví kdy.

          Pro mrazik62: Já mám oba zdvihy stejných 150, na to má typ tlumiče vliv?

          0 0
          • kubad  

            typ tlumiče ani ne, jeho rozměry jo

            0 0
            • Smazaný účet  

              Takže můj rozměr pro 150mm zdvihu je 197×47.6mm?

              Nebo takhle, kdybych v budoucnu nebyl k dostání ten můj rozměr Specialized tlumiče a použil jsem to řešení s zmíněnou vidličkou a tlumičů s přímým uchycením nebude problém se zachováním zdvihu, ten rozměr je daný až od toho uchycení a tudíž se nemění?

              0 0
              • mrazik62  

                Zdvih se ti s vidličkou zvětší ze 150 asi na 160. Ty máš 27,5" a já mám 29" a ta kola mají při stejném rozměru tlumiče jenom jiné přepákování.

                0 0
          • Smazaný účet  

            Sakra, ten první špatný obrázek už nejde smazat :-( Platí ten se 14 polohami :-)

            0 0
          • novas752  

            No řeknu to takhle. Případný servis – výměna těsnění – by stál dost podobně jako ten nový tlumič. Takže proč si neudělat radost když to prodávají tak levně.

            A ten černý štelovač s polohama 1, 2 a 3 upravuje míru utlumení prostřední polohy na modré páčce. Můžeš si jí udělat trochu měkčí nebo trochu tvrdší.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Aha, takže hýbe s tvrdostí pouze v poloze Trail, díky za info Jinak nasadil jsi mi brouka :-)

              Ještě jeden lama dotaz. Tenhle zmíněný Rock Shox je lepší či horší než ten co mám? Mám dost vítr z té haldy štelovátek, to aby člověk absolvoval další školy :-)

              0 0
              • novas752  

                Co se týče štelování je to to samý – odskok a 3 polohy zamykání. RockShox obecně se chová trošku jinak než fox, nejde říct že by to bylo vyloženě lepší ale ani horší. No a je to tlumič s piggybackem – lépe to funguje v dlouhých náročných sjezdech, je tam větší objem oleje který se tolik nezahřeje. Ale to si myslim že moc nevyužiješ. Ale stojí skoro 4× tolik co fen fox. :)

                0 0
                • mrazik62  

                  Delší výdrž nepotřebuji, pokud je to podobné, tak je pro mě zbytečný.

                  0 0
                • JakeF  

                  Tenhle Monarch je jednoznačně lepší, chodí o třídu líp než ten jeho Fox, jenže je poruchovej až hrůza.

                  Fox každopádně na agresivnější jízdu potřebuje vyvložkovat vzduchovou komoru, já skončil na 0,6 spaceru a s tím jsem byl spokojenej. To bych zkusil dřív než výměnu tlumiče, která u takhle starýho kola už moc smyslu nedává.

                  0 0
                  • novas752  

                    Bych pro začátek spíš zkusil trochu přidat nebo ubrat tlak. Ten autosag je takový příliš „apple“ řešení, na jednu hmotnost jeden tlak, úplně to zapomíná na nějakej jízdní styl a preference. Je to jednodušší než hned vložkovat, ale i na to může dojít no.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Souhlas, autosag je dobrá výchozí hodnota, ale tím to končí.

                      0 0
                    • mrazik62  

                      Autosag nepoužívám, foukam podle pocitu. Ale ten spacer určitě bude dobrý. Do tý revelation jsem dal asi 3 než mi začala aspoň trošku fungovat.

                      0 0
                      • novas752  

                        Jsem reagoval na to co pise Crazym. Spacer by ti taky mohl pomoc. Trochu bys snizil tlak a tlumic by na doraz chodil stejne jako ted ale na zacatku by byl aktivnejsi.

                        0 0
                  • Smazaný účet  

                    Mě se agresivnější ježdění už asi netýká, spíš mě zajímá tip jestli mi ten s dobrou cenou udělá aspoň tak dobrou službu jako ten stávající co mám a jestli se ho zbavím za stejnou cenu pokud ho nevyužiji :-)

                    Já vím, naivita ale zajímá mě názor někoho kdo má naježděno a odservisováno nepoměrně víc než já.

                    0 0
                    • novas752  

                      Si myslim že ano, já být ve tvé situaci tak ho klidně beru. Tlumič za cenu jedný repase, no nekup to. A navíc je černej! :)

                      0 0
                    • JakeF  

                      Za ty prachy bych ho na tvým místě klidně vyzkoušel, minimálně budeš mít záložní. Stačí trochu odřít pístnici a u tlumiče to je konečná na rozdíl od vidlice. Jednou mi to celkem zkazilo výlet do Rychlebek…

                      0 0
              • jeniiiik  

                Nevymýšlej kraviny. Na Landek stačí co máš, tam ten olej nezahrejes. Leda že y tě v zimě pustili s kolem do hospody.

                PS, myslím to dobře, šetřím ti prachy.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak jo kámo, ukecal jsi mě, já sem tam potřebuji usměrnit :DD

                  Mmch nikdo se neozval z pobočky v centru, škoda, bylo celkem pěkně už asi nebude. Už tam vůbec je ten stroj?

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    To jsou blbci. Stroj už je dávno u dalšího obchodníka.

                    Ozvu se ti jak bude zpět.

                    0 0
                  • mirorek2  

                    Nekupuj si nový ale rozhodně bych poslal stávající na servis! Po 5T kilometrech by si to zasloužil

                    0 0
                    • kubad  

                      když nový je za cenu servisu?

                      0 0
                      • mirorek2  

                        Psal že nebude vymýšlet…

                        Šak to píšu výše, mě stát tlumák na rám co mám doma 100E beru dva! Cena je směšná, nevím, na co ti dva špekulanti čekají

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Špekulant nečeká, špekulant už má objednáno a to ještě koupeno v Říši o něco levněji a doveze to tu kamarád co jede na Vánoce za rodinou, to víš špekulant nespěchá, strašně rád špekuluje, kamaráda povozí za odměnu při jeho návštěvě gratis a měl by ho ten tlumák vyjít na 2600,– Kč :DD

                          0 0
                          • mirorek2  

                            chytl ses, to jsem rád! njn dph v DE nižší, doprava zadáčo!

                            ať ti nový vánoční dárek slouží, pak poreferuj, jak jsi nepoznal rozdíl :-))

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Nechystám se ho dát na kolo dokud bude starý sloužit.

                              0 0
                              • novas752  

                                A to je škoda, přehození je otázkou pár minut a třeba zjistíš, že ti vyhovuje líp. A nebo s nim bude něco špatně a zjistil bys to třeba až za 2 roky = mimo záruku. Já bych ho tam dal nejpozději na jaře.

                                0 0
                          • Fran-tic  

                            kupuju tež, za ty prachy je to lepší než servisovat :)

                            0 0
            • mrazik62  

              Díky, nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci.

              A co ten rs monarch rct3, případně monarch plus?

              0 0
              • novas752  

                On neni levný, je to likvidační výprodej, asi těch tljmičů koupili mraky a nemůžou se jich zbavit. Technologicky je to velmi podobný s Monarchem. RockShox viz níže, chovají se trochu jinak než Fox, s tim že Monarch je přímý konkurent Foxu Float CTD/DPS. Monarch plus stojí proti Foxu Float X.

                0 0
                • mrazik62  

                  Takže doladit svůj, případně ten Fox factory CTD za dobrý peníz. Podstatně lepší by byl až vidlička a standardní lepší ale taky mnohem dražší tlumič.

                  Díky za rady, nějak se už rozhodnu.

                  0 0
                  • novas752  

                    Hele ono na tom standartnim a nestandartnim ani tak nesejde, to je vyloženě jen jinej způsob uložení v rámu, na vnitřnosti tlumiče to nemá žádný vliv.

                    Podstatně lepší by byl tlumič s piggybackem = Fox Float X co tu byl někde v odkazu nebo ten Monarch Plus. Ale jak správně poznamenal JakeF, ty MonarchyPlus jsou docela poruchový, cvaká v nich… Proto RockShox začal dělat Deluxe resp. Super Deluxe tlumiče který jsou předělaný a trochu mohutnější. Ale ty už se v tomhle rozměru a provedení „oka“ nedělaj.

                    0 0
                    • mrazik62  

                      O.k. budu řešit tu levnější variantu – koupím faktory CTD a doladím spacerem.

                      0 0
      • mrazik62  

        Rozměrově to kompatibilní bude, otázka je toho vnitřního nastavení tlumiče, protože je na něm uvedeno že je Women's Rx Trail Tune for Specialized Women's Turbo Levo Short Travel Rahmen frames.

        Nevím kolik stojí přenastavení tlumiče – myslím změna lsc, spacery, …

        Tu vidličku v zahraničí používají často a pak dávají standardní tlumiče 190/51 – což zvětší zdvih zadní stavby ze 135 asi na 143 mm, ale hlavně používají nové tlumiče třeba i s pružinou. Oni totiž často neřeší peníze ale tuning svého miláčka :-)

        0 0
        • Breakpain  

          Jestli to s temi malymi skoky do 10m ;0) myslis vazne, tak pokud nemas vyladene zaklady a hladke dopady, to kolo rozeberes za chvili ;)…

          Tady nejde o tuning, ale snazis se z toho udelat neco jineho, nez na co je to kolo koncipovano ;).

          A pokud to myslis vazne, zajdi si nekam, kde resi jen tlumeni, prdni jim to do rukou, rekni jak to chces zmenit a mas to s konkretnim nastavenim, jake pozadujes.

          0 0
          • mrazik62  

            Skáču rád a techniku se snažím vylepšovat ale už při skocích 3–5m ty dopady někdy nejsou nic moc. Jezím na kempy k Pepu Dresslerovi a snažím se :-) Ale na kole jezdím nejvíc s manželkou po lesích, kde nic těžkého není. Se synem potom do bikeparku (například Peklák) a tam je to už divočejší. Syn na mém kole dával 10m skoky, ale přestože skáče celkem čistě, tak ty dopady nebyly nic moc. Teď má enduro Radon Jab a skáče 15m a v pohodě. Já enduro nechci, na normájní ježdění je ten stump lepší, ale chci si užívat i traily a bikeparky s těmi lehčími skoky. A až to kolo (rám) zničím, tak si pořídím jiný rám. To ale teď řešit nebudu.

            0 0
            • Fran-tic  

              to jsou takové obecné rady, ve výsledku to kolo zvládne a vydrží velmi hodně. Jo, na enduru by to bylo asi příjemnější, ale za kdo se s tím má v běžném provozu tahat :) kámoš na tom dával bez problémů i 15m skoky, větší dropy atd.

              0 0
            • mirorek2  

              Karbonový Jab se dá posládat hodně do jezdiva, zdvihy ničemu nevadí IMHO v tomto případě, oproti SJ

              0 0
            • JakeF  

              No nevím, jestli ty čísla máš zrovna v oku… Na Pekláku je 10m skok jedinej a ten je zrovna dopadem úplně na pohodu, kdo skáče čistě, tak tam kolo trpět nebude…

              0 0
              • mrazik62  

                Dole na louce ten prostřední – najel ho moc rychle a přeskočil ho až na louku ale ustál to.

                Na svém enduru pak skákal ten větší – má lepší a delší dopad a na něm skákal až na konec – měřil jsem to – 15m. Jeho kámoš to přeskočil až na louku a taky to ustál ikdyž ho pěkně bolely kyčle – dal 17m.

                Ten dlouhej je 10m když ho skočíš nejkratší.

                0 0
                • wilda81  

                  Myslíš ty tři vedle sebe když se vyjede z lesa nebo něco na Airline? Ty u lesa mi přišly kratší.

                  0 0
                  • mrazik62  

                    Ano dole na té louce – myslím že částečně dřevěné, velký má dopad hliněný, ten menší myslím dřevěný.

                    0 0
                  • JakeF  

                    Samozřejmě že jsou kratší…

                    0 0
                • JakeF  

                  Ten dole 10 a do konce dopadu 15? To jsem buď ***** lepší než si myslím nebo to násobíš dvěma… A odpověď je… Za B :)).

                  Jedinej přes 10 tam má přescesťák nahoře na sjezdovce.

                  Každopádně ty spodní na louce jsou na SJ v pohodě, pokud je samozřejmě neplánuješ skákat až k nástupní stanici.

                  0 0
                  • embi  

                    To meri i s rozjezdem:-)

                    0 0
                    • mrazik62  

                      Pánové až tam budete, tak si vemte metr a změřte si vzdálenost od odrazu po kraj dopadu a potom až na konec dopadu. Pak tady machrujte s těma vzdálenostma. Jinak mně je jedno kolik skáčete vy, já jsem je zatím nezkoušel, netroufám si zatím na ně.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Nemůžeš brát jako dopad i celej zbytek kopce :)). Ty čísla jsou fakt mimo… Rád bych ti to uznal, kdyby byl ten spodní 15, tak ten přescesťák by musel mít minimálně 20 a byl bych na sebe fakt pyšnej. Ale jsem realista. Největší dole na louce byl tak 6 až 7 hrana-hrana.

                        0 0
                        • mrazik62  

                          S tou hrana – hrana se nebudu přít, neměřil jsem to přesně ale synův dopad i jeho kámoše jsem měřil a bylo to jak uvádím. Kluk co obsluhuje vlek viděl jak to kámoš přeskočil až na louku a říkal, že jsou z toho pěkný úrazy. Docela se divil, že to ustál.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Přeletět to jde snadno, to je fakt… Ale je to právě kvůli tomu, že to těch 10 metrů nemá :)).

                            0 0
                        • mrazik62  

                          Jinak syn tam poprvé testoval svoje endurko, zatím jezdil jen na xc sworks camber a u Dresslera zkoušel bandita 675.

                          0 0
                      • Breakpain  

                        měří se to hrana – hrana, nikoliv začátek nájezdu a konec odjezdu (já tam nebyl ;-) … jen upřesnění)

                        0 0
                        • mrazik62  

                          To je jasné, až tam na jaře pojedeme, tak vezmu pásmo a preměřím ty vzdálenosti :-)

                          Nejsem žádný rybář :-)))

                          0 0
                          • Breakpain  

                            až tak :-) … nechceš jít přeměřit lavice na Klínovci, ať mám představu ;o)

                            0 0
                            • mrazik62  

                              Že tady většina uživatelů reagují jak dementi a zcela mimo téma jsem si již zvykl. Naštěstí jich je tady i dost, kteří poradí svými zkušenostmi k tématu. Asi bych to měl přejít, a říci že syn skočil 3m a jeho kamadád 5, protože by to nikdo nenapadal. V normálním životě nemám rád, když ze mě někdo dělá pitomce, ale tady to nebudu řešit. Svoje ego mám vpohodě, nic si nemusím dokazovat. Jen se tomu mohu usmívat :-)))

                              A prosím tě nebyla to reakce na tebe ale na ty předchozí příspěvky ;o)

                              0 0
                              • Vilém  

                                Mozna ti zminovani taky nemaji radi, kdyz z nich nekdo dela pitomce.

                                0 0
                                • milan.v  

                                  Teď bych to rád vytrhl z této debaty, protože to není reakce ani přímo na tebe, ani na nikoho dalšího, ale líbí se mi ten kontext – už moje babička říkávala „pro hlupáka každý hloupý“.

                                  0 0
                              • JakeF  

                                K tematu to je… Kdybys skakal opravdu desitky, tak je doporuceni jiny, nez kdyz mas velky oci…

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  :-)

                                  jj poridit si sjezdaka

                                  0 0
                                • Vilém  

                                  On psal, ze skace desitky?

                                  0 0
                                  • mrazik62  

                                    :-))) Přečti si diskusi, psal jsem menší skoky do 10m. Zatím skáču max 3–5m a to jenom jednoduché skoky, lavice, …

                                    Jinak 3m do dálky a 1metr vysoký jsem skákal před 20ti lety na svém ocelovém treku schauff, akorát že ty pevné vidlice se pak maličko ohýbaly :-) Jenže tenkrát jsem byl mladší a tělo tak nebolelo.

                                    0 0
                                  • JakeF  

                                    Psal ze chce… Ale samozrejme, pokud chceme slovickarit, tak 3m skoky spadaj do definice “do 10 m” taky.

                                    0 0
        • kubad  

          přenastavení cca 1500–2000

          0 0
    • Smazaný účet  

      Ještě jednou se tu přiseru. Může mi někdo ještě jednou vysvětlit rozdíl mezi tímhle co mám objednaný a mezi tímhle s rozdílem 4 desetiny milimetru?

      Jediné co vím a mám opsané z papíru, že ten můj na kole je „FOX FLOAT Factory CTD, AUTOSAG, Rx Trail Tune, Boost Valve, Kashima coating, 197×47.6mm“ Už tak nějak trochu chápu rozdíl mezi CTD a DPS ale ještě jednou vysvětlit rozdíly v chování mezi nimi po lopatě by mi víc pomohlo. Co nechápu zcela je proč je jeden 197×47.6mm a druhý 197×48mm, není to jen tisková chyba? A mohl jsem míst stejný CTD a dokonce levnější?

      0 0
      • novas752  

        Je to jiné zaokrouhlení rozměrů v palcích.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Sakra, takže je stejný CTD jen není „kashima“ a mohll jsem si ho vzít? To nasere když mohl bát ještě o něco levnější zvlášť když je jen jako náhradní…

          0 0
          • mirorek2  

            Máš to jako s vidlicí, taky tě banda přesvědčovala, abys vyměnil olej. Když to tomu foxu nedopřeješ, bude na suchu a dřít sám sebe. Kolik jsem už viděl takto popravených tlumičů a vidlic…

            Prostě to vyměň až to dojede a máš náhradní ojetý a na kole nový, ne? Promiň jestli se ti do toho moc seru, ale koupit to do šuplete mi nedává smysl!

            0 0
            • Smazaný účet  

              Hele o nic nejde, já to vidím tak, že na jaře až bude teplo, čisto a sucho ho nahodím na kolo a posoudím jestli poznám rozdíl na místech které mám najeté a taky už jen kvůli tomu abych v záruce zjistil jestli je ok. No a pak se rozhodnu jestli vrátím ten originál zpět a nechám ho dosloužit nebo budu zjišťovat jestli se v něm mám vrtat a dopřát mu třeba nějaký tuning v podobě zde zmíněných spacerů nebo jen obyčejný promaz, doplnění čerstvého maziva. Prostě tohle se mi bude lépe vymýšlet a možná i dělat s vědomím, že mám na čem jezdit i kdybych něco podělal :-)

              0 0
              • embi  

                jen obyčejný promaz, doplnění čerstvého maziva.

                Myslis vymena vsech tesneni (gufer, o-krouzku), natlakovani dusikem, doplneni oleje a odvzdusneni?

                0 0
              • jeniiiik  

                Pokud ho projedeš až na jaře a ok nebude, máš stejně po záruce. Na těsnění atd není klasická, kdyby v něm teda něco prdlo.

                Rostik reklamovali u Kraba opravu Canecreeku, repase asi za sedmičku. Pak mu čtvrt roku ležel tlumak v supliku, pak se projel s buchtou po cyklostezce, tlumič mrtvy, reklamace neuznaná. Pro pěkně oči nový repase za ctverku.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nestraš chlape, taky proto jdu do něčeho co mě přijde jen na 2600,– , za normální cenu bych do toho nešel, když se něco stane, budu ******** ale hlady doufám neumřu :-) Ale ok, pokusím se ho projet co nejdříve :-)

                  0 0
          • embi  

            Nebrat ten CTD, vždyť je to tlumič starý jak metuzalém.

            0 0
      • Luke96  

        Taky se při.eru.

        Rád bych vyměnil tlumič na SJ 29 2012. Bude mi tam jede z těchto pasovat? Podle Rozměru by měl, 197×48. Který mám vzít?

        0 0
        • mirorek2  

          no 197/48

          0 0
        • novas752  

          Zase a znova – co ti vadí na aktuálnim tlumiči a co ti vyhovuje?

          0 0
          • Luke96  

            Vadí mi Brain.

            0 0
          • Luke96  

            Jestli to chápu dobře, tak by měly mít oba rozměr stejný. Pokud se tedy jedná pouze o zaokrouhlení při převodu z palců.

            Jde mi o to, jestli budou pasovat oba. A pokud ano, tak který vzít. CTD nebo DPS ?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.