Jaký rozměr duše pro plášť 37-622, 700x35C

43 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Sic jsem technický typ, ale toto nějak nedávám. Mám crossové kolo s plášti 700×35c, 37–622. Chci si koupit rezervní duši (např. Rubena) s DV ventilkem, ale v popisu výrobků jsem jaksi zmatena. Mohu tam použít třeba tuto duši? Duše Rubena 25/37–622/635 (DV) ? Co znamenají ta lomítka. nebo tuhle Duše Rubena 37/54–622/635 (DV)?

    Díky

    0 0
    • Vilém  

      lomitka jsou rozsah. napr ta prvni se da pouzit pro plaste s sirkou 25–37mm a prumerem 622–635mm.

      0 0
    • Jakobo  

      Prvni udaj snamena sirku od do a druhy obvod nebo velikost kola od do. Obe duse budou OK. Klidne kup tu prvni.

      0 0
    • Jakobo  

      Myslite, ze duse Duše Hutchinson 622×28/35(700­×28/35) zvladnou plaste 47? Zimni plaste, maji dost gumy a vnitrni prumer nebude takovy jak u nejakych tenkych slupek.

      Jdou to ty duse, ktere kupkolo dlouho prodavalo kolem 33 Kc, nic extra tenke. Pouzival jsem je bezne s plasti 622×42, u tech 47 si uz ale nejsem tak jisty. Mam to na kolo, ktere mam ted sebou na pracovni ceste a nechce se mi zbytecne kupovat zas dalsi duse.

      0 0
      • Prazak0  

        Tak když jsem sundal plát 622–28, tak jsem zjistil, že duše má na sobě napsaný rozměr 622×20. Dlouho jsem myslel, že plášť je 25mm, ale bez problémů to šlo i užší duší. Zkušenost mám i opačnou, širší duše než by měla být, tam je malinko problém ji tam narvat, ale pokud je jen o malinko větší, tak taky bez problémů to funguje.

        0 0
        • Jakobo  

          Ten rozdil 20 vs 28 je u tak maleho objemu imho daleko mene vyznamny, nez mezi 35 a 47 (a to i doslova, 8 mm vs 12 mm) :-( Asi to nerisknu a bud koupim plaste 37 nebo 47 + nove duse. Mam uz 8 let zimni Nokiany W106, guma porad plna tloustka a hreby jak nove, ale guma je na popraskana na sracku, uz ji drzi jen kordy a i ty jsou mistama praskle a je videt dusi. Sul je pekne svinstvo. Mel jsem 622–37, ale 622–47 stoji min (900 oproti 980 Kc), tak bych radeji vzal sirsi plaste.

          0 0
          • Prazak0  

            No, procentuelně to je zas obráceně, rozdíl 20 vs 28 je storo o polovinu širší vzhledem k užší verzi. Z pohledu pláště to zas je duše, co je pro rozměr malinko větší než dvě třetiny šířky. Mezi šířkami 35 a 47 je ten poměr rozdílu šířky pláště menší! Dále, dosti plášťů má dvojí značení, je na něm klidně 622–35 i 622–37. Takže tady se tolik na milimetr nehraje. Celkově ale guma je roztažná, tu užší duši jsem tam měl opravdu dlouhou řadu let, bez problémů, i když ta duše zestárla. Samozřejmě, když kupuji novou duši, tak volím doporučenou velikost. Ale i tak volím spíš užší. Např. pokud bych měl pro plášt v rozměru 32, 35 mm, tak pořídím nějakou duši pro šířky 28–35 mm, ne 28–45 mm. I pro pláště 28 volím spíš užší varianty, např. pro šířku 25–32 mm apod. Jinak duše jsou i s různým rozpětím, některé pro poměrně malé, jiné od výrobce dovolují značné rozpětí, co se týče možné šířky pláště. Takové duše mám radši, opět volím spíš abych plášť měl v horní polovině možné šířky, co výrobce pro duši uvádává. Ale to jsem se trochu rozepsal.

            Jak tu někdo psal, na šířce plášťů tolik nezáleží, co se týče valivého odporu. Já byl zvyklý z dřívější co nejužší, ale zjistil jsem, že dnes už to opravdu do značné míry neplatí.

            0 0
    • Prazak0  

      Dal bych tam tu první duši, ta je vyráběná pro šířku pláště 25 až 37 mm. Samozřejmě ta druhá by taky byla použitelná, ale bude trošku těžší.

      0 0
    • onuce  

      Mám pláště 590/35 a přemýšlím, jaká z dostupných duší bude menším zlem.

      Buď je 584/40, nebo 622/35. U první je správná „délka“, u druhé zas šířka. Respektive tedy co je horší, delší duše, nebo širší duše? Děkuji.

      0 0
      • nooski  

        Idealni bude ta, ktera tam ma byt. Neni problem ji sehnat.

        0 0
        • onuce  

          Je problém ji sehnat. Atypický rozměr.

          0 0
          • AussigBiker  

            Něco jako tohle?

            https://www.velofiala.cz/…-59035-37-av

            Píšou tam, že pasuje do pláště od 584 do 597 mm a šíře 25–35 mm.

            0 0
            • onuce  

              Děkuji. Jenže tam píší pro starší kola. Atyp dnes. A po zkušenostech zrovna duše kupuji výhradně tam, kde se točí, prostě čerstvé. Jinak tragedie, zpuchřelé slepeniny, samodefekty. Proto vybírám z aktuálních hlavněproudých rozměrů.

              0 0
              • onuce  

                Opravdu je to důležité, tolik plášťů, žádná duše

                0 0
      • Peslezedirou  

        Vozil jsem duše do 26” v 29”, nehrotil bych to a vzal tu se správnou šířkou…

        0 0
        • onuce  

          Děkuji. Jenže při správné šířce je duše delší, tedy opačně, než ve Vašem případě.

          0 0
      • nitraq  

        Nepíšeš ventilek, ale co tahle schwalbe? Šířka 1–1,5", to je na 35 mm/1,37" úplně akorát.

        https://www.kupkolo.cz/…ste_z102803/

        0 0
        • onuce  

          Děkuji. Autoventilek.

          559, mám 590, to by se tedy asi natáhlo. Jenže trenažerová duše… Mám obavy, zda to také není spíše minorita, tedy duše ležáky

          0 0
          • nitraq  

            Nerozumím, co řešíš. Máš nějaký plášť, který potřebuje nějakou duši. Jestli máš obavu, že to je minoritní rozměr, tak pořiď plášť, který ti nepřipadne minoritní.

            0 0
            • onuce  

              Plášť je daný atypickým rozměrem ráfku. Sic 26", ale 590mm, tedy více, než standardní 27.5".

              0 0
      • slavekRM  

        Potřebuješ tohle:

        https://www.koloshop.cz/…(Nr.12).html

        0 0
        • onuce  

          Moc děkuji. Mám sic 26", ale ve skutečnosti větší průměr, než 27.5".

          Někdy méně je více.

          A duší Schwalbe jsem, hlupák, objednal šest na předek, ačkoli všechny musím vyhodit, protože Schwalbe má autoventilek se závitem, já chci pogumovaný.

          P.S. Omlouvám se, teď vidím, že i 27.5. Jenže ten ventilek …

          2 0
          • slavekRM  

            Na tom obrázku jsem ti dal do červeného rámečku, že je vhodné pro 32–590 a 37–590, takže, to co je mezi tím je taky OK :-).

            Ale proč chceš pogumovaný ventilek?

            0 0
            • onuce  

              Jee, Vy jste moc hodný! A já hleděl jen na odkaz.

              Pogumované ventilky vypadají jednak důvěryhodněji, že se tak snadno nevylomí z duše, ale hlavně elegantně a moderně. Autoventilek se závitem degraduje každý stroj na komunistickou Libertu. Nebo, představte si luxusní sporťák s elektrony a k tomu ventilky se závitem a zajišťovací matičkou.

              0 2
              • -b-n-x-  

                No a já zase raději závit.

                1 0
                • onuce  

                  A z jakého důvodu? Moc mě to zajímá. Děkuji.

                  0 0
                  • onuce  

                    Totiž, rozumějte, kdybych v nich nalezl smysl, nemusel bych stávající vlaštovky vyhazovat.

                    0 0
                    • kubad  

                      dej tam přes smršťovačku

                      0 0
                      • onuce  

                        To vůbec není špatný nápad.

                        No ale co ta odolnost? Myslím, že nepogumovaný ventilek se z duše snadno vytrhne.

                        0 1
                        • kubad  

                          řekl bych že to vytrhnutí bude úplně nastejno

                          0 0
                          • onuce  

                            No ale u toho pogumovaného přechází duše pozvolna vysoko kolem ventilku. U závitového ne. Tak nevím.

                            0 0
                            • onuce  

                              No jo, ale u galuskových ventilků se vlastně výtržnictví moc nevyskytuje, hlavně ani není jiné volby. Tak snad pravdu máte.

                              0 0
                              • kubad  

                                a není lepší to testnout než rovnou vyhodit?

                                0 0
                                • onuce  

                                  Ono na předním kole kriplkáry, kde je motor, nutnost rozpojovat kabeláž, vyrvat osu z držáků původních baterií, špatně přístupná aretační páka… I s heverem a štůskem knih je to nepěkná práce na půl dne. Během švihu nemožné.

                                  0 0
              • AussigBiker  

                Jinak Mistre, nebyl jste nahodou minulou nedeli grilovat kdesi nad Hrenskem? :)

                0 0
              • kubad  

                dovolím si malou opravu :

                • Autoventilek degraduje každý stroj na komunistickou Libertu
                • Každý luxusní sporťák s elektrony má dnes ventilky se závitem a zajišťovací matičkou. (jsou v nich snímače tlaku)
                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.