Zdravim.
Mám řetěz KMX x10, najeto 1500 a tudíž i podle šuplery nutná výměna. Otázka zní jaký a za rozumí peníz ? Předem díky.
Zdravim.
Mám řetěz KMX x10, najeto 1500 a tudíž i podle šuplery nutná výměna. Otázka zní jaký a za rozumí peníz ? Předem díky.
Stejný KMC 10.93? Záleží kolik jsi naměřil a co jezdíš. Máš nějaký důvod měnit značku atd.? Špatně řadí nebo …
Kecám šuplerou, zase myšlenkama někde jinde. Měrkou naměřeno. Jezdím takovou tu klasiku, někdy víc silnice, po0nlí, někdy zase lesy. Důvod nemám, tudíž asi vemu to samé.
Změř to ještě metrem, plechový měrky často měřej dost blbě (mám 3 a každá měří o dost jinak). 100 článků od začátku k začátku vnějšího článku, řetěz pověšenej nebo položenej na stůl a jemně srovnanej roztaženim. Novej má 127cm, ojetej na 0,5% prodloužení má 127,65cm. Navíc tohle měření eliminuje neškodné opotřebení rolniček, což většina měrek neumí.
tak to slyším m prvně ze by nekdo meril řetěz metrem :-) když se kolega výše zmiňuje o šupleře, dela se to tak že si na posuvce nastavis cca 132,1–132,3 což je rozteč cca 10 článků u nových řetězů. když nameris cca 132,8 a více je řetěz vytahanej a patří vyměnit. ten počet článků jsem nikdy nepocital, tak me nekdo opravte …
Já vim jak se to měří (je to mezi 11 články), jenže šuplera se strká mezi rolničky, tudíž neeliminuje jejich vůli a jejich neškodné opotřebení, takže měříš vyšoupání 11 čepů + 2 rolniček. Metrem máš 100 článků bez vlivu rolniček, navíc je to lépe čitelné (měříš cca 10× víc článků a nový vs opotřebený neni cca 0,6mm ale 6,5mm).
Vuli vymezis napr. legendarnim klackem z nanuku :)
Tvoje metoda s metrem pada na tom, ze se musi retez sundat, kdo to chce/bude delat.
Pravda je, ze suplerou uz to je celkem hodinarska prace, aby to neulitlo o par desetim mm a clovek zmeril re. presne.
Tak ja retez sundavam kazdych 150–200km (mtb) kdyz ho meju, takze kdyz uz se blizi ocekavany najezd, tak ho pred nasazenim zpatky na kolo povesim na hrebik a na prilepenym ikea metru kouknu kolik ma. Je to presny a pro me rychly a snadny.
Samozrejme kdyz ma nekdo retez snytovanej tak ma docela smolika. :)
To bych musel sundavat retez po kazde treti vyjizdce. Na to sere bily tesak. Setru hadrem, nakapu Muck off a obcas promerim.
To musíš jezdit dobrej bordel. Když jezdím hlavně polňačky, tak po 150–200 km řetěz trochu očistím a máznu. Řetěz sundávám při mytí kola, po cca 300–700 km. Mažu motorexem do sucha a bordel moc nechytá, ale vodu vůbec nesnese.
100× řešená otázka. Řetěz za 400,– vydrží obvykle skoro to samé, jako řetěz za 1500,– (rozhodně ten za 1500 nevydrží násobek vzhledem k ceně, aby se to vyplatilo). Pokud chceš mít pocit z dobrého řetězu, který vydrží opravdu o něco déle, než ty běžné, tak na desítku můžeš zkusit sehnat Taya Deca – ten mi opravdu vydržel cca 2× tolik, co „běžné“. Vyplatí se jen ve výprodejích kolem 500–600 – za původních cca. 1200 bych ho taky nekupoval.
Řetězy jsou (s malými výjimkami) spotřebák, i ty obyčejné řadí a fungují dobře (z principu asi musí), lépe je investovat do jiných součástek.
Přesně, KMC 10.93 za 450 je dostatečný, SRAM 1071 mi nevydržel o moc víc a ke konci hůř řadil.
Přesně tak, levnej řetěz vs. XTR (za ty samý peníze, holt zdroj je zdroj) a rozdíl není…
Sram x0 mi vydrzi 5k na 12s…driv shimano xt max 1500km na 9s ale…
Sram PC 1110. Za ty prachy bezkonkurenční. Na to, že je to 11spd nekoukej, vozím ho v pohodě i na 9spd.
Vidím, že to tu zatím nepadlo, ale co takhle zkusit Yaban s rychlospojkou? Mám ho teď na biku a jeví se úplně v pohodě. Je navíc kompatibílní Shimano – SRAM – Campa a stojí rozumný peníz (ten můj byl nějakej střed kolem 600 Kč myslím), a obecně jsem na něj zatím neslyšel nic špatnýho… :)
Hledal jsem neco co vydrzi vic nez 1000,1500 sem tam i v horsich podminkach. Skoncil jsem u Campagnolo Veloce(da se i pouzit i na MTB), sice je drazsi, ale rad si priplatim, kdyz vim ze se na nej muzu spolehnout
U Capy řetězů byl bonus, že sice vydržej opravdu dlouho, ale jsou od výroby hodně „krátký“ a hodně tvrdý, takže zase pak jde rychleji do háje kazeta a převodníky (tudíš stejně investice, ale jinam).
Jak říkám – vyzkoušel jsem hodně řetězů (různé verze Shimana i Sramu, KMC, FSA) a v podstatě jedinej, co mi opravdu vydržel skoro dvojnásobek byla ta Taya Deca, i řazení mi s ní přišlo takový prostě razantní a přesný. Jde o to, že díky tvrdosti mohl „brousit“ převodníky či kazetu stejně, jako Campa (ale zase stál asi 530 ve výprodeji díky barvě šedá/stříbrná – kterou asi nikdo nechtěl, na rozdíl od barevných verzí za cenu cca dvojnásobnou)
Kdyby existoval 11r Sedis tak ten by strcil do kapsy vsechny dnesni vyrobce. Pri opravach a renovacich mi proslo rukama par kol s najezdem tisicu km na puvodni retez a tyto retezy vzdy tvrdosilne trvaly na nejakych 132.4–6 mm. Jen se menily hlinikove prevodniky, ocelova kazeta a ten retez Sedis byly nesmrtelne. Takze ono by to slo pokud by se chtelo :-(
Zase je fakt, ze to byly silnicni kola s velkou pilou vepredu co moc blata nevidely a nejake pekla se tehdy asi nejezdily. Ale i tak.