jaky jsou skušenosti a vady s vidlicí fox F100 RL nebo RLC

81 nepřečtených
  • syst

    ja bych cgtěl vědět vaše skušenosti a nejčastější potíže,diky

    0 0
    • MAr(c)el1  

      zkusenosti jen ty nejlepsi, velke minus je urdzba jen v Pisku kdyz clovek nechce prijit o zaruku :(

      0 0
      • tassajara  

        A ked si kupis kolo s foxkou, to je hadam starost obchodnika aby ti ju oservisoval tak ze o zaruku neprides, nie?

        0 0
        • MAr(c)el1  

          ne-e

          0 0
          • tassajara  

            Neviem ako u vas, ale u nas je to tak, ze na tovar mas 2 roky zaruku u predajcu. Ked ti preda bicykel na ktorom je nejaka vidlica dajme tomu fox, a dodrziavas podmienky zaruky, cize mu bicykel vozis na nejake predpisane prehliadky (ak take ma), tak pripadne vady spadaju do zaruky. Ak ti preda bicykel s vidlicou ktoru nie je schopny odservisovat, je to jeho vec. Predpokladam ze sa to robi tak, ze obchodnik dufa ze vidlica tie 2 roky nejak prezije. A ked by sa nieco vyskytlo, tak to zvali na zakaznika, co asi velky problem dosiahnut nie je… :( Keby mal servis robit tak ako treba s tym ze nan nema skolenie a nejaky certifikat, tak by mal po prijati kola do servisu vidlicu poslat tam kde udrzbu robia, lenze to by dlho trvalo a vela stalo (platil by to samozrejme zakaznik ak nie je dohodnute inac).

            Cize taku jazdenu vidlicu by som moc nekupoval, kedze ten servis sa dost zanedbava, ako bolo vidno aj v teme o tlmicoch fox… Demontovana z noveho bicykla je ale ina vec, tam sa az tak nie je coho bat.

            0 0
            • MAr(c)el1  

              to je sice pekny, ale pokud mas FOXe tak po 2 letech bez udrzby ji muzes vyhodit :( a proto je lepsi si ji nachat servisovat sam

              0 0
              • ropman  

                proč vyhodit ? Co se na ní tak nevratně poškodí ?

                0 0
              •  

                jediná moje údržba Foxe je otírání nohou silikonovým olejem a nikde ani náznak sebemenšího poškození či snížené funkce vidlice, Švece s jeho zlodějskýma cenama podporovat nehodlám, možná ji před třetí sezónou pošlu Milanovi na nějakou základní údržbu,to samý se týká tlumiče

                0 0
              • ziki007  

                Ja ji letos rozdelal po dvou letech, ponevadz uz na ni byla trosku vule… Stiraky jsem objednal u Svece(700 za dva kousky gumy a molitanu,ufff…), koupil olej,podle navodu rozhodil,vycistil, vymenil, smontoval..... Jedinej problem byl sehnat klic vel. 26 .-) Jinak starej olej byl cistej, ale najedu tak 4tkm/rok vejletne, zadny preteky v blate a desti..... Jediny, co se mi uplne nepovedlo, byla ztrata 2 ze 3 kulicek z packy lockoutu, nevali se nekomu doma loziskovy kulicky o prumeru 2mm? .-)

                0 0
                • jarek.cz  

                  Taky se mi jedna mrska stratila ;-)

                  0 0
                • delightak  

                  Vůle po 8 tisících výletním stylem? Mmm, tak to se do toho nákupu nové vidle asi hned tak nepoženu. Mám Marzocchu MX Comp 100 mm z roku 2003, je byla nějaké 3 roky ježděná docela nevybíravým způsobem, maratony, all mountain, enduro (financí holt nebylo nazbyt), pak cca 5 let pauza, letos repase a krom oleje, který už spíš připomínal gel vše ok, žádná vůle, kluzáky ok, těsnění ok, vzduch drží. Fox jsem považoval za ikonu v odpružení (o bajky se znovu po 5 letech zajímám cca. 3. měsíc, takže mě nekamenujte:)). Aspoň ty ceny jejich vidlí k tomu jednoznačně odpovídají. Ale když i Fox má po dvou letech vůli, nad čím teda uvažovat??? Snad ne RS? Z předešlé éry si ještě nesu nechuť k RS, i když to nebyly a pravděpodobně asi ani nejsou špatné vidle. Vždycky jsem spíš tíhl k Marzochám. Jenže ty prej teď stojí za úplně největší prd. Zatím mi byl doporučován jenom Epicon. Ale zase, RST?:D Tak nevím.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Epicon není RST…

                    0 0
                    • delightak  

                      Ajo jak říkáš…ale i tak, Suntour?:D musím si ještě hooodně zvykat;)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Nechci ti do toho moc kecat, ale Suntour je to samý co levnější novodobý Marzocchi. Jinak problémem Epiconu (alespoň toho mého) je vakl a tlumič. Proto příští rok půjde Epicon z kola a na jeho místo dám RS Revelation Team s 20mm pevnou osou. Být tebou tak se RS nebojím, ono je to dneska stejně všechno stejně poruchový…

                        0 0
                        • delightak  

                          No slyšel jsem, že novodobé marcochy stojí za prd. Je mi to líto, protože tu značku mám ze starých časů zafixovanou jako bytelné vidle s dobrou funkcí a designem za slušný peníz (až na občasné sponky v oleji, ale tak to se nedalo nic dělat, holt italové;)), ale nic s tím nenadělám. Ty moje předsudky o RST, Suntouru a RS jsou z doby tak před pěti rokama, kdy jsem ještě aktivně jezdil, pak byla dlooouhá pauza a teď začínám zase skoro od nuly. Je mě jasný, že teď je situace úplně jiná a zatím se rozkoukávám. Rád si nechám poradit. No popravdě jsem o RS vidlích krom SIDa a REBY zatím moc neslyšel. Ale říkáš kvalita, funkce, pohoda…?

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            RS funkčně myslím dobrý, citlivost bývala kus od kusu rozdílná, tlumení záleží na typu. Od verzí Team je v modelech s 32mm nohama HS expanze, u neuturnovych Reb je prilisna progresivita. Kvalita: u BoXXerů se stávalo, že chyběl mazací olej, vidla byla suchá, u Lyrika problémy s 2-stepem, u modelů s motion controlem problémy s o-kroužky, to samé mission control. Ale narozdíl od Foxu to jsou celkem prkotiny. Například u foxu netesní stíráky, odírají se vnitřní nohy, uvolňuje se lisovaný spoj korunka-krk, několika lidem tady na fóru chytl 36 VAN brzo vakl. Takže každá značka má svoje mouchy.

                            0 0
                            • delightak  

                              Hmmm, to nezní moc povzbudivě. To aby člověk pomalu jako první věc s fungl novou vidlí šel do servisu (když do toho teda už nemůže ani sám vlézt, protože by ztratil záruku – viz jiné vlákno o Foxech). No mě by se líbilo něco citlivýho a vzhledem k tomu, že si všímám, že teď už má skoro každá vidla lockout nebo něco podobného, tak bych se asi taky neurazil:). Jenže jak jsem tady viděl v pár diskuzích, systémů se nějak vyrojilo a já se v tom prd vyznám. Klasický lock už asi není moc in, teď to spíš vidím na propedal s více stupněma, štelování zdvihu přímo na vidli taky nevypadá zle. Pro mě vyloženě lockout asi zbytečnost, nejsem žádný chrt, ale ten pro pedal zní dobře (omezení funkce, ale při nějaké nešťastném nárazu nehrozí poškození vidle, jestli to dobře chápu). Štelování zdvihu za jízdy může být super, ale nevím jak často bych to využil, přece jenom na každém kopci šmátrat po vidli a po sjezdu znovu, asi bych se na to brzo vyprdl. Co třeba Magury? A kam se poděly pružinovky? To už jsou ty vzduchy tak citlivý i při nafoukání na rozumný tlak, že se vidle nepropadá každou chvíli na doraz?

                              Každopádně si budu ještě doplňovat „vzdělání“, poslouchat názory zkušených a až se budu orientovat, tak teprve něco vyberu, momentálně bych akorát vyhodil prachy, jak to tak vypadá. Ale dík za názor.

                              0 0
                • MARIN  

                  PROSIM PEKNE

                  by me zajimalo jak se vymenou stiraku a molitanu odstrani vule ve vidlici :)

                  0 0
            • ropman  

              musíš rozlišovat běžnou provozní údržbu (tu si musíš zajistit sám – v pravidelných intervalech mazat, měnit olej a po určité době rozebrat a vyčistit) a záruku na VADY vidlice. To první ti může prodejce klidně za úplatu zajistit, když to neuděláš sám, ale záruka se na to určitě nevztahuje, stejně tak jako na vytahanej řetěz nebo sjetý pláště.

              0 0
              • tassajara  

                Myslene su samozrejme zasahy v ramci udrzby ktore nevykonava uzivatel, teda nejaka demontaz a co sa robi s vnutrom vidlice (pretesnovanie a pod.)

                0 0
                • Vilém  

                  na tesnost se ta zaruka taky nevztahuje.Tam je zaruka znacne zkracena.

                  0 0
                  • tassajara  

                    zalezi co rozumies pod „tesnost“… Zaruka 2 roky je na funkcnost vyrobku, a kedze princip vzduchovej vidlice je aky je, tak pokial by boli napriklad nejake uniky vzduchu nad unosnu medz (co by bolo velmi zaujimave dokazovat niekde co je a co nie) tak plati to co s cimkolvek inym – 3× vratene v ramci zarucnej doby obchodnikovi pre rovnaku poruchu ⇒ narok na vratenie penazi. Ale predpokladam ze fox je prilis mazany (teda ze nie su na hlavu padnuti) a ze vyraba a funguje tak aby toto s prehladom a s rezervou splnal.

                    0 0
                    • kycis  

                      Treba na kluzna pouzdra je zaruka jen 3 mesice, takze kdyz se ti v nich udela vakl jako krava po jene sezone, reklamaci neuznaji a opravu zacalujes :-(

                      0 0
                      • tassajara  

                        Hej, cosi som nasiel… Bolo by zaujimave vidiet, ako by skoncil pripadny spor. Asi pre fox v pohode…

                        0 0
                        • tassajara  

                          A este by som rad vedel, po akej dobe to v reale majitelia menia? Ci niekto ozaj po tych 90 dnoch :o) To asi ani reprezentanti nie.

                          0 0
                          • Barak  

                            Tady nejde o to, že bys je musel měnit. Jde o to, že je to část, která se opotřebovává a není možné na ní držet 2 roky záruku. Když si koupíš auto a přijdeš k nim po roce, že máš sice najeto 20 tis., ale ty sjeté gumy chceš řešit na záruku, tak to taky asi neklapne.:-)

                            0 0
                            • tassajara  

                              ok, cosi na tom je :o)Len gumy na auto kupis ake chces a kde ta napadne a zaruka ti nepadne ked si ich das vymenit niekde inde nez ti povedia, ale tuto sa to da skaredo zneuzivat a zodrat cyklistu z koze, kedze tie veci pre fox asi nie su nejak bezne dostupne a este aj prides o zaruku ked ti to servisuju inde… Neviem, taky zly pocit mam z toho. By to chcelo asi nejaku konkurenciu v ramci toho servisu foxu.

                              Pozeram servis kol by mohol byt zlata bana, len ludia by si trochu museli zvyknut ze do kola za 50.000 treba rocne dat tych 5.000 za servis.

                              0 0
                              • Barak  

                                Gumy u auta sice jo, ale ho budeš mít v záruce a půjdeš vyměnit olej do jiného servisu než autorizovaného, zaplatíš sice o 2/3 méně, ale o záruku přijdeš taky. Sice je těch servisů víc, ale dělaj za stejný částky, takže to je v principu stejný, jako když pošleš vidlici ke Švecovi do Písku. Co se týká těch dílů Fox, jsou běžně dostupné. Pro někoho, kdo mění olej ale třeba 2× do roka tak bych řekl, že se vyplatí vykašlat se na záruku, ušetřit peníze a prostě risknout, že s tou vidlicí nic nebude. A kdyby náhodou ano, tak už tím, že jsi před tím na výměnách ušetřil, se ti cena servisu pokryje nebo výrazně sníží.

                                0 0
                              • scret  

                                jak pise Barak, koupis novy auto a musis na prohlidky do autoriz. servisu… za prohlidky samozrejme calujes…  je to stejny jak u toho Foxe, ci jinych vyrobcu… nic na tom neni… a nevidim duvod proc na ten servis vidli nedat, bohuzel na Fox je ku..evsky drahej, pocatecni investice pri nakupu je i 2× vyssi nez u ostatnich vyrobcu, funkce srovnatelna s konkurenci… nebyt OEM Foxu co se objevujou na bazarech, kolech atd. tak to snad nikdo vozit nebude…

                                0 0
                                • goofy  

                                  Fox-ky v oblasti ve ktere se poohlizim uz nejsou nijak drazsi nez konkurece..

                                  0 0
                                  • scret  

                                    to je jaka?

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      Fox Talas RLC 150/130/110 model 2010 – 696 dolarů včetně pošty po USA od autorizovaného dealera,  včetně komplet příslušenství s doklady a záručákem :D

                                      jediný problém nesmí poslat do evropy,a le to se dá obejít že

                                      0 0
                                      • ropman  

                                        ještě jsem kromě Canyona za hranicema nic nekupoval, tak jsem v tomto nevzdělanej. Ale třeba by se to do budoucna hodilo, nenaznačíš jak to obejít ? If to teda není moc tajný ?

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          není potřebuješ někoho v USA na koho ti to pošlou, a ten ti to pak pošle sem

                                          0 0
                                          • ropman  

                                            njn, tak tetička mi tam bohužel žádná neutekla  :'-(

                                            0 0
                                    • goofy  

                                      Fox 36 Van.. Pokud nepocitam Durolux, tak zbytek je nastejno, ne-li drazsi

                                      0 0
                                • Ruprt2  

                                  koupím si auto za 400K a každý rok ho dám na prohlídku za 2K

                                  Koupím Foxku za 20K a musím ji dávat do servisu i častěji a za kolik? Na můj vkus trochu nepoměr. Nicméně jako správný manekýn mám taky Foxku ale Švecovi ji posílat nikdy nebudu.

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    Hmm.. za servis jenom 2k? Ale to je jenom, za pojezd na parkovisti, ne?

                                    0 0
                                  • scret  

                                    kde rocni servis stoji prosim pekne 2tis.?? dekuji…:)

                                    kdyz jenom vymeny oleje atd. stoji v dnesni dobe vic…

                                    0 0
                              • kafac  

                                Bohuzel tohle je politika FOXe ne Cyklosvece. Kdyz si spocitac kolik stoji nahradni dily (stiraky, tesneni, oleje atd.) tak se ti nevyplati se s tim doma babrat sam…

                                0 0
                                • Kynio  

                                  připočti si ke stírákům, těsněnímu, oleji atd cenu za servis a zjistíš, že se to nevyplatí :) navíc domácí servis je domácí servis. Pečlivě si to celý odservisuješ a máš jistotu, že to je tak, jak si chtěl. Kdo ví jak moc by se s tím srali u švece

                                  0 0
                                  • kafac  

                                    Ten servis stoji cca 500,–Kč

                                    Ono není domácí servis jako domácí servis. Vzhledem k tomu, že na servisování Foxky nejsem vybaven (servisem nemyslím jen výměnu oleje, ale komplet repasi) tak se ani o to nesnažím.

                                    Já přímo nesnáším takový ty domácí kutily, kteří kvůli ušetřenejm pár stovkám sprasí kde co (tím myslím od různých amatérských oprav praček až po amatérské opravy aut)

                                    Myslím že doba už dost pokročila, takže domácímu kutilství už zvoní hrana…

                                    0 0
                            • delightak  

                              Máš možná pravdu v tom jak to je, ale odůvodňovat to tím, že to je součástka která se opotřebovává není na místě. KAŽDÁ SOUČÁSTKA SE OPOTŘEBOVÁVÁ! A na každou zakoupenou věc máš ze zákona záruku dva roky, může si výrobce tvrdit co chce. Samozřejmě u potravin a podobných věcí je určitá doba trvanlivost či doporučené datum spotřeby, ale i u plášťů máš záruku dva roky na to, že ti vydrží kord a nevyvalí se ti bok apod. Teda aspoň u gum na auto jsem v pohodě vyreklamoval podobnou vadu i po roce užívání. Rozhodně si myslím, že kdybys to hnal ad absurdum k soudu, tak bys vyhrál. Pokud to udělají z tak křehkého materiálu, že se ti to za půl roku vyvaklá, začne téct olej nebo něco, tak z mého pohledu je to jednoznačně konstrukční vada výrobku. Kolo máš přece na ježdění, ne na to, aby stálo v garáži. To by byla ale asi otázka vypracování znaleckých posudků a mohlo by se to táhnout roky a taky pěkně prodražit, kdyby to nakonec nedopadlo.

                              Jiná věc by ovšem byla, kdyby to prodávající potažmo distributor zkoušel hrát na špatné zacházení, jakože vidlice pro XC byla používána „tvrdším“ způsobem. Ale to doufám, že se zatím v bajkovém světě neuplatňuje tyhle věci.

                              0 0
                              • StuntJ  

                                záruka se vztahuje na výrobní vady, ne na opotřebení, ne na konstrukční chyby …

                                0 0
                                • delightak  

                                  Rozumím co chceš říct a rozumím i výrobci, ale od značky tohoto věhlasu, postavení na trhu a hlavně cen bych očekával poněkud jiné jednání se zákazníkem. Pokud dám na něco ve vidli, co není ani vystaveno přímo okolnímu prostředí záruku pouhých 90 dnů, tak je to pro mě signál, že to prostě nemusí vydržet dýl a výrobce to ani nehodlá řešit. Že se záruka nevztahuje na opotřebení je diskutabilní, výrobci by prostě měli tam, kde je to technologicky možné, dělat výrobky tak, aby vydržely dva roky provozu (za určitých podmínek, které by měli stanovit v manuálu – tzn. s vidlí na XC nedělat bůhví co apod.). Pokud to nevydrží, tak by to měl výrobce buď jasně deklarovat při prodeji daného výrobku (a měla by tomu odpovídat i cena – to už je ale asi utopie, prostě fox má u nás holt obrovský punc luxusu) a nebo na své náklady odstranit v rámci záruky. To by byl podle mě rovný přístup (jak to má třeba Manitou, jak to někdo popisuje níž). Takto si koupím vidlici za 25 tisíc a za 4 měsíce chytne vakla, reklamuju ji a oni mi řeknou, že se na to záruka nevztahuje a že musí vypláznout 5 hadrů? Moc hezké jednání. Tohle je podle mě sviňárna a ani my jakožto zákazníci bychom se měli proti takovému jednání bránit. Ale děkuju všem za informace, teď si nákup Foxky (byť se mě ty vidle taky líbí) dobře rozmyslím.

                                  0 0
                                  • kafac  

                                    To co mají psáno v reklamačním řádu, je jen pojistka toho, aby to tam nenosil kdejakej domaci kutil, kterej to doma sprasil. Me treba po roce a pul po najeti cca 14000km vymenili zadarmo celej Talas, a to mu nic nebylo, preventivne.

                                    0 0
                                    • delightak  

                                      Mmm, tak to do problematiky vnáší poněkud jiné světlo:) Neměl bych se tak unáhlovat jenom podle pár odkazů na záručák. Ponaučení pro mě. A za jakých podmínek ti ho vyměnili? Přiženil ses ke Švecovi do rodiny?;) – joke, no offense.

                                      0 0
                              • Vilém  

                                Precti si zarucni podminky u Foxu, co se tyce tesneni ap. Navic jak tu nekdo psal, zaruka se nevztahuje na opotrebeni. K tomu vaklu. Treba u Blacka jsem mel vakl po jedne sezone, progress to bez problemu vyreklamoval a futra vymenil.

                                0 0
                                • roud  

                                  Z á r u č n í l i s t

                                  Rekapitulace záručních podmínek (více viz Všeobecné informace)

                                  na vidlici/tlumič je prvnímu majiteli poskytována záruční doba v trvání 24 měsíců od data prodeje

                                  na těsnění je prvnímu majiteli poskytována záruční doba v trvání 90 dnů od data prodeje

                                  životnost vidlice/tlumiče může být kratší, než je její záruční doba

                                  Záruka se vztahuje na vady vzniklé:

                                  • vadným materiálem

                                  špatným zpracováním

                                  špatnou konstrukcí

                                  špatnou kompletací vidlice od výrobce

                                  Záruka se nevztahuje na vady vzniklé:

                                  běžným opotřebením

                                  nesprávným výběrem modelu vidlice/tlumiče

                                  nesprávnou montáží na bicykl

                                  zanedbanou nebo nesprávně prováděnou údržbou

                                  údržbou a servisem prováděnou jinde než ve Fox Racing Shox Servis Center – CYKLOŠVEC s.r.o. Písek

                                  neodbornou opravou či úpravou

                                  použitím neoriginálních náhradních dílů

                                  přetěžováním vidlice/tlumiče

                                  nehodou, defektem

                                  jinde než na vidlici/tlumiči

                                  V prodloužené záruční době má kupující nárok pouze na výměnu dílů.

                                  K vyřízení reklamace je nutno splnit tyto podmínky:

                                  • dodání správně vyplněného záručního listu
                                  • dodání dokladu o koupi vidlice/tlumiče
                                  • záruku je nutno uplatnit v místě nákupu vidlice nebo přímo ve FoxRacing Shox Servis Center –CYKLOŠVEC
                                  0 0
                    • tassajara  

                      Asi si mal na mysli toto:

                      Additionally, the seals on your fork are covered 90 days from the date of purchase. After the 90 day period, they are considered wear-and-tear items and will not be covered under warranty.

                      0 0
                    • ememem  

                      teoreticky mas pravdu ale realita je bohuzial ina. tu mas vynatok vymedzenia zaruky napr. pre RS (pochybujem ze inde je to zasadne rozdielne)

                      "-Tato  záruka  se  nevztahuje  na  výrobky,  které  nebyly  řádně  namontovány  a  seřízeny  dle montážního návodu RockShox odborným servisem nebo autorizovaným servisem RockShox.

                      • Tato záruka se nevztahuje na poškození výrobku, které bylo způsobené nárazem, srážkou

                      zneužitím  výrobku,  nedodržením  předpisů  výrobce  nebo  jakýchkoli  dalších  okolností,  p kterých byl  výrobek  vystaven  větší  síle nebo  zátěži než  je navrhován.

                      • Tato  záruka  nezahrnuje  ani  se  netýká  běžného  opotřebení  dílů,  jejichž  poškození je

                      následkem běžného používání,

                      OPOTŘEBENÉ SOUČÁSTKY  JSOU POPSANÉ  JAKO:

                      • prachové  těsnění  / prachovka

                       - pouzdra

                      -  vzduchový  těsnící  kroužek

                      -  stírací  kroužky

                      • pohyblivé gumové  součástky

                       - pěnové  kroužky

                      • montážní  technické  vybavení  zadního  tlumiče a hlavních/výstup­ních  těsnění
                      • horní nohy  (sloupky)

                      -  stržené  závity/šrouby

                      Inymi slovami nevztahuje sa nic takze ju mozes hned poslat na tuning ......

                      0 0
                      • McBlacky  

                        snad jen na prasknutí vnejších nohou samovolně při běžném provozu a na spojení krk/korunka a jeho uvolnění opět ne vlivem nesprávného použití

                        0 0
                      • delightak  

                        Tak to by mě zajímalo co by na tohle řekla obchodní inspekce potažmo obchodní zákoník.

                        Právě jste se stali hrdými majiteli mixéru XY. Vztahuje se na něj dvouletá záruka, ale pokud se Vám rozbije cokoli kromě obalu a šňůry, tak na to už se záruka nevztahuje, protože ty součástky se provozem opotřebovávají. Hezký. Takže vlastně vidlice Fox jsou projektovány na 90 dnů? Mmm, asi ne moc příjemné zjištění, když má někdo kolo za 80 litrů a na něm vidlici, která životností snese smělé srovnání s vidlicemi na kolech ze supermarketu, jen její prodejní cena je asi stonásobná.

                        0 0
                        • goofy  

                          A gdo rika, ze to vydrzi jenom 90 dnu? Jsi trochu mimo… Ono precti si podminky u jinych vyrobcu vidlic, a moc se to nelisi… Holt bud budem vozit na kole kvalitni citlive vidle s dobre poresenymi tlumici a snizenou vahou az kde to jde, nebo pokrok mohl zustat u nechodicich ingotu, kde nejake poskozeni ani nehrozilo… (imho stiraky muzes poskodit kdykoliv)

                          0 0
                          • delightak  

                            Nebuď nervózní:) Myslel jsem to s nadsázkou. Když ale dá jeden výrobce na něco záruku 90 dnů a druhý (jak někdo popisoval výše zkušenosti s Manitou) na obdobnou součástku záruku nechá delší časové období (ideálně ty 2 roky), tak pro mě jako zákazníka z toho vyplývají dvě věci: za prvé jednání 90 deňáka není úplně důvěryhodné a už vůbec ne vstřícné k zákazníkovi a za druhé k tomu asi musí mít důvod, tedy předpokládá, že jeho výrobek nemusí vydržet déle než 90 dnů ve vícero případech a následný servis by se mu tedy setsakra prodražil. Jiné vysvětlení mě nenapadá. A nebo při nákupu vidlic Fox upozorňují, že na většinu vnitřností vidle je záruka jen 90 dnů a proto dostaneš nějakou „slevu“, když ti teda neprodají na co máš za zákona nárok? Nepochopte mě špatně, nemám nic proti FOX jako značce, jde mi o princip. Už jsem v životě reklamoval leccos a chování některých výrobců je opravdu neskutečné. Možná jsem naivní, ale podle mě by firma, která v záruce na své výrobky hledá různé kličky, finty a vyjímky, jenom aby pak nemusela plnit své zákonné povinnosti a ještě chce za tyto své výrobky nehorázné peníze, prostě a jednoduše nezaslouží takové věhlasné postavení na trhu. Záleží na zákazníkovi, co si všechno nechá líbit.

                            Neříkal jsem nic o tom, že chci vozit 5 kilovou vidli s elastomerem, kde je všechno z poctivého železa a vydrží sto let. Pokrok nejde zastavit a chvála Bohu za to, ale snad jsou ve společnosti nějaké zákony, které musí výrobci dodržovat. Těm jde hlavně o obrat, zisk, postavení na trhu a podobné cíle. Kdyby bylo na nich, tak ti vidle vydrží ideálně 3/4 roku, aby tě donutili si příští rok koupit nový model. Právě na to jsou tyhle práva na ochranu spotřebitele a rozhodně si nemyslím, že bysme se měli uklidňovat slovy „no ale ono je to lehký, tak to nemusí vydržet“. Před pár rokama se taky nikomu nezdálo o materiálech, vlastnostech a váze bajkových komponent jako máme dnes a pořád se vznášelo ve vzduchu že „níž už to nejde, nebude to pevný“. A přece, kola jsou pořád lehčí a lehčí a světe div se, jsou i součástky, které vydrží aspoň ty dva roky i více a jsou i výrobci, kteří se nebojí své výrobky zaštítit běžnou zárukou. Tak nevidím důvod, proč by se měl nějaký výrobce takto chovat k zákazníkovi a tvářit se jako „the best of“.

                            Sry za dlouhý příspěvek;)

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              máš v tom moc emocí.

                              když si koupíš auto, a sjedeš destičky, taky si je zaplatíš.

                              Olej musíš měnit nejpozději za dva roky. Jinak o záruku taky přijdeš.

                              V zimě na něho taky budeš dávat zimní pneumatiky, jinak ztratíš jízdní vlastnosti, a to taky nevyreklamuješ.

                              Nehledě na to, že do toho musíš lít benzín. Nádrž ti taky nevydrží dva roky ;-)

                              Jiní výrobci na tom nejsou jinak. Fox se probírá více kvůli tomu, že má punc luxusnější značky, tak si na tom zlí jazykové musí najít něco špatného. (občas mají i pravdu)

                              Nevýhoda u Foxu je cena servisu a to, že je jediné servisní středisko a to v Písku.

                              S chladnou hlavu ale musíš říct, že cena servisu k poměru ceně vydlice je odpovídající a možná i lepší než u nějakých jiných levných modelů. Sice musíš vidlici posílat do Písku, ale reší se velice rychle. Nikdy nečekáš měsíc. A taky máš spoleh na kvalitní pořádný servis, který nic neošidí a nezříká se zodpovědnosti a nevymlouvá se, že někdo něco zmršil.

                              Další věc je, že se vidlice nekazí. Spousta lidí na autorizovaný servis kašle. Přijde o záruku, ale problémy nemá. Olej a případně těsnění mění sami nebo někde jinde.

                              0 0
                            • scret  

                              prostuduj si prosim servisni intervaly ostatnich znacek, pak tu nebudes placat doslova bludy a hazet spinu na fox…

                              netvrdim ze cena servisu na fox je levna nebo porizovaci cena vidli… ale tak to proste je… pokud se ti to nelibi, jezdi jiny znacky, je jich dost…

                              0 0
              • ememem  

                „měnit olej a po určité době rozebrat a vyčistit“ – no nechcem sa hadat ale v podstate toto je bezny servis (t.j. nie oprava zavady )a zdaleka nie kazdy predajca ho poskytuje. a pokial je vidla v zaruke tak sa tomu ak nie su autorizovany servis docela vyhybaju (docela ich chapem ) a maximalne ju poslu dalej jak pisem vyssie. ci mas nejaku inu skusenost?

                0 0
              • Barak  

                Běžná provozní UŽIVATELSKÁ údržba podle mě nění výměna oleje. Jakmile jí rozebereš a při uplatnění záruky servis zjistí, že ses v ní ty nebo někdo jiný vrtal, tak máš po záruce. Myslím, že už se to tady probíralo několikrát, že Švec odmítl záruku.

                0 0
                • delightak  

                  Jak pozná, že se v tom někdo hrabal? Je tam nějaká pečeť nebo něco? Když to přece úplně fest nezprasím, tak nemůžou tvrdit, že to není takhle z výroby.

                  0 0
            • ememem  

              boze ty si zas vo forme. a ked mu ju donesies v ramci zaruky aj s bikom do obchodu tak si snad myslis ze ju rozoberie a oservisuje a za dve hodky si prijdes po nu? trt makovy, posle ju autorizovanemu dovozcovi. mohol by do autorizovaneho servisu ale take na slovnesku nie je pre nijaku vidlu (pokojne ma oprav ak sa mylim) resp. je u dovozcu. takze mas tak minimalne na tri tyzdne bike „mimo provoz“. (v cechach su na tom o nieco lepsie, napr. RS ma snad zo desat service centier). najlepsie urobis ak sa to naucs servisovat sam, ked si pozries vynimky zo zaruky tak sa na nu mozes aj tak vyprdnut kedze sa v podstate nevtahuje skoro na nic.

              0 0
              • tassajara  

                Tak sa tusim ukazuje, ze tie pruzinove vidlice maju iste nezanedbatelne vyhody. Dokonca teraz uz zacinam chapat aj tych singlspidistov… :o)

                0 0
                • kycis  

                  A co ma singelspeed spolecneho se zarukou na vidlice?

                  0 0
                • ememem  

                  tak potom co si si tu minule robil srandu z darta? inak kua priznaj to uz, ze ty si este nijaku odpruzenu vidlu nikdy nemal.

                  btw- o tom ze pruzinovky maju svoje caro sa nikdy nikto nehadal, aspon ja urcite nie prave naopak.

                   
                  0 0
                  • tassajara  

                    No ano, nerad to priznavam, ale ja som este na odpruzenom bicykli nejazdil. Lebo aj tak ma oco nauci bicyklovat az k 18ke. Ale uz som odpruzenu vidlicu videl, v obchode. Ked sa nepozeral ujo aj som sa jej dotkol. Aaaach.

                    0 0
      • Barak  

        Já teda nevím, ale zajímalo by mě, jak může např. technik u Švece poznat, že v té vidlici už byl jednou měněný olej jinde. Žádné plomby tam nejsou. Samozřejmě za předpokladu, že to nebude dělat nějakej trouba, po kterym budou ve vidlici ohlodané matky apod.

        0 0
    • syst  

      ja bych si chtěl pravě kopit starší sundanou z nového kola tak aby se mi hnet nak neskurvila

      0 0
      • tassajara  

        tak z pohladu toho servisu a zodpovednosti sa mozno ujme system kupit cele kolo, dat dole vidlicu a predat zvysok kola :o)))

        0 0
    • Neil100  

      Ahoj, vozil jsem dlouho RL 06, nejcitlivější vidle co jsem jezdil, bohužel, fox to posral s citlivostí a až snad od roku 2010 budou zase citlive…Za mě naprosta spokojenost, škoda locku na korunce, ted už ale myslim mají remote…

      Co se zlodějny Švece v Písku týče, to je kapitola sama pro sebe, slyšel jsem, že má přijít o zastoupení, ale kde nic tu nic…To jakym způsbome przní značku se jen tak nevidí…

      0 0
    • Barak  

      Já jezdím F100 RLC a nemůžu si jí vynachválit, potíže žádné.

      0 0
      • radek.g7  

        Docela vaham mezi tim Foxem a RS SID race 100. Co byste doporucili vy, vim ze ve velu o tom byl clanek, ale nemuzu jej nikde sehnat :-( pokud by ho nekdo mel chtelo by se mu to naskenovat, byl bych moc vdecny. diky

        ICQ: 339368440

        0 0
    • smook02  

      Ahoj vsem,

      tak ja mam trochu horsi zkusenost. Kolo jezdi nejakejch 6 mesicu, bude mit najeto tak 850km, je pravda, ze predevsim v terenech (lesni cesty, sotoviny, brody, blato) a dnes jsem zjistil, ze mam vuli ve vidlici (Fox F100 RL 29, 100mm). Vule je znat hlavne kdyz zatahnu za predni brzdu a hejbu s kolem dopredu/dozadu. Zkoumal jsem hlavove slozeni, to je ok, desticky se nehejbou, naboj je taky v pohode (vule dostran zadna) a kdyz dam ucho primo k vidlici, tak jde to cvakani jasne z ni. Takze si na mne asi uz v servisu brousej zuby … budu to posilat na repas (zaruku) :/ ach jo!

      0 0
      • MlokCZ  

        Ještě jsem neviděl brzdu, kde by se při tomto testu desky ani nehnuly. Nejsou tam ničím na pevno fixované, takže se vždy aspoň minimálně pohnou.

        Tedy zkus jiný test bez použití brzdy.

        0 0
        • Pumsc  

          to se dá jednoduše eliminovat že se víc zmáčkne:),takže kdo má trochu cit,hravě odhalí moment kdy se mu desky hýbou(navíc i viditelně-u některách brzd),no a kdy už se nehýbou.Podle mě je tenhle test 100procentní(aspoň pro hlavový složení:))(když trochu přitáhne hlávko,je celkem jistota,že vůle už jinde být nemůže.

          0 0
      • XC-biker1  

        A nemáš náboj na centerlock ? Protože tam má právě občas kotouč malou vůli dopředu a dozadu oproti kotouči…

        0 0
        • smook02  

          Ahoj vsem, tak foxka je v ramci reklamace zrepasovana, je na ni najeto cca 200Km a vule je tu znova :( :( … v servise (Radotim) odkud mam kolo, rikali, ze to je asi tim, ze jde o 29er … tim ze ma kolo vetsi prumner, tak vidle musi byt delsi a tim vznika vetsi paka a vetsi namahani tech kluznejch ploch. Kazdopadne reklamace byla necekane rychla (v pondeli to posilali do servisu ke Svecovi a ve ctvrtek to bylo ready na prodejne v Radousi). Nicmene me to pekne s.e.r.e!!! Odjedu stim 5tyho EXACT IT challengee a jde to na repas … na kole nesnesu zadny zavady! Asi jsem divnej :D :D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.