Mam dotaz ohledně koupě vidlice, nesháním nějakou super žehličku, ale čím lepší, tím lepší. Rozhoduji se mezi novým epiconem/raidonem nebo něčím z bazaru např. zde: http://www.cyklobazar.cz/…gold-tk-air/
Cena do 3500kč
Diky :)
Mam dotaz ohledně koupě vidlice, nesháním nějakou super žehličku, ale čím lepší, tím lepší. Rozhoduji se mezi novým epiconem/raidonem nebo něčím z bazaru např. zde: http://www.cyklobazar.cz/…gold-tk-air/
Cena do 3500kč
Diky :)
Za 3500 v pohodě Epicon. Duel Epicon vs. Recon by u mě vyhrál Epicon i kdyby byly obě vidlice nový, dva roky starou bych vůbec neřešil.
Za ty peníze toho Epicon nabídne nejvíc. Navíc pokud nejsi úplný poleno, po předělání na olej to bude ještě lepší.
taky bych bral spíše epicon. Třeba tady http://www.cycology.cz/…r-epicon-122
Předělat to jde až na 140 a když tam dáš olej bude to ještě lepší jak píše Dave
Jetý za 2,5, když nový sem kupoval za 3 mi přijde jako úlet.
no tato už se moc neprodává a x2 je nějak kolem 4600
Ale tohle není X2 ;-)
já vím, myslel jsem tím, že levnější epicon sem nikde neviděl
levnejsiho jetyho?
Ty se prodavaji tak kolem 1500,– ne 2500,–.
To nic nemění na tom, že dávat 2500 za jetého epicona je úlet, kolem 3–4 tisíc se dá koupit jetá Reba/Sid
Kde se dá sehnat jetej epicon?
Co jsem teď poslední 3 měsíce na bazarech vyhlížel Rebu, tak většina se pohybovala spíš kolem 5–6 k.
Kámoš kousek ode mě na jaře kupoval sida, za 3500, plně funkční, nepoškrábaný, jako nový, pouze měl lockout z řídítek, který k němu nebyl, takže nejde locknout, ale on stejně vidli nezavírá tak to za ty prachy vzalbylo to odsud z bf.
Na bazar a nějaký předělávaní Epicona se vyser ber tohohle.
RAIDON-X1 LO-R (se zamykáním z řídítek) nech upravit na 140 mm rovnou u prodejce(stačí poznámka do objednávky
http://www.kupkolo.cz/…2012_z94173/
RAIDON-X1 RL-R (se zamykáním z řídítek) nech upravit na 140 mm rovnou u prodejce (stačí poznámka do objednávky)
http://www.kupkolo.cz/…-2012_z4547/
EPICON je dobrá věc ale za 3500 Epicona neseženeš možná něco z bazaru a lepší jak tenhle raidon to nebude, Raidon chodí stejně !
Vždyť tam je epicon na kupkolu za 3500kč
Je ale se sloupkem 28,6/255 mm a jetam i jeden za 3 390 taky se sloupkem 28,6/255 ale pokud ti bude pasovat do hlavovky aniž bys musel koupit novou tak proč né ;-)
Nezklamals, jako vzdy.
Ten epicon ma uplne stejnej krk, jako raidon, cos nadhazoval, u raidona to jen zapomneli napsat. Takze nevidim zadnej duvod proc Raidona brat.
Nemá mám ho na kole takže vím(Cr-Mo, 1–1/8") ale jinak v pohodě také si nezklamal ;-)
Já zese nevidím duvod proč ne ;-)
A čo také vy si predstavujetě pod takým slovom: 1 1/8" , Kefalín?
Možná na základce nedolezl ani ke zlomkům a považuje to za nějakou tajemnou šifru.
Krky jsou stejny. Jen u epicona je duralovej.
A proc ano, kdyz je epicon o nejakou korunu drazsi a pritom cca o 200g lehci?
Vilém nezklamal – jenom zase někoho správně opravil.
Dej si vedle sebe sloupky 28,6 mm a 1 1/8" a jestli najdeš rozdíl, máš u mě flašku
Vážně nevidím důvod, proč brát dražšího Raidona – v ničem lepší není, je to o jednu modelovou řadu níž a navíc o 200 gramů těžší
Doufám že nejsem jediný, kdo to vidí jako kravinu
PS: Ničit geometrii rámu a rám samotný vidlí na 140 mm – tím jsi tomu dal fakt korunu :)
PPS: za 3500 možná Epicona sežene, ale každopádně to jde i levněji – http://www.kupkolo.cz/…disc_z89829/
Jasně to je on, jen se ptám jestli tento nebo nějakej Rock Shox z bazaru
Takže tedy SR Epicon? Záruka platí i v případně vytvoření vaklu?
asi uplne stejna jako zaruka na sjeti pneumatik:))
mě třeba RSTčko s vaklem vyreklamovali a dostal jsem novou vidlu:-P
tak neni vakl jako vakl:) a je otazka jak se zachova prodejce…
Ještě otázka: mam koupit vidli teď ke konci sezony nebo až na novou sezonu, budou nižší ceny?
Jaký budou ceny nevím, ale co zima, bude tuhá?
to nam napovi jmeli!
A biftek z muflona napoví nejvíce!
Co toto:
Co říkáte na tuto FOXku?
Jestli je za tu cenu fakt nová tak to je super cena.
az podezrele…:)
Sice v kolonce nejaka je, ale v textu ma nabidnete.
Přesně tak, nakonec za ni chtěl 5000kč
Tak to neni tak hrozny.
Co říkáte na tuto?
nic už tam není :D
Aha, no byla tam Rock Shox Recon Solo Air silver
To už dva měsíce sháníš novou vidlu? Vyprdni se na to a kup Epicona z kupkola za rovný 3.500;)
Právě, že budu kupovat až příští rok, tak zatím pokukuji, kdyby se objevilo něco zajímavýho
jakoze kdyby se objevilo neco zajimavyho, tak napises majiteli at pocka 8-) , jo? :D
Myslel jsem to tak, že novou budu kupovat na novej rok a pokud by se vyskytla nějaká zajímavá bazarovka, tak bych do ní šel
bych si počkal na starou dobrou rebu dual air :-D
Kámoš teď kupoval toho RLD Epicona z Kupkola za necelých 3.5k. Rovnou jsme ho předělávali na 120mm a na olej a musim říct, že za tu cenu ta vidle nemá konkurenci. Nad nějakym bazarem bych v tomhle případě ani nešpekuloval.
Ahoj, potřeboval bych koupit novou vidlici, vzduch, ale hlavně na V-brake. Máte někdo tip? Na kupkole je jen raidon, ale napsali mi, že ho nemůžou dodat. Díkes M.
Ahoj,
minulý týden jsem si koupil vidlici Raidon X1 na V-brake a jsem s na naprosto spokojený. Nechal jsem si zvednout zdvih na 140mm a za ty peníze je to kvalitní vzduchová vidlice a je i lehká. Nejlevněji jsem ji našel zde: http://www.cycology.cz/…isc-pivot-50#…
A s dodáním nebyl problém.
S pozdravem Martin
Ahoj, díky za tip, uvažuju nad tím, ale zdá se mi to moc drahé. Půjde to na kolo tatíkovi za 15tkč, tak se mi zdá 1/3 celého kola dát do vidlice hodně.
R7 ani recona na véčka najít nemůžu.
Máte ještě někdo jiný návrh?
Díky M.
obcas se da sehnat jeste R7ma na vecka, pak nejaky Recon…
Přiživím se zde se svým dotazem, snad to nebude nikomu vadit.
Hodlám manželce osadit do rámu novou vidlici.
Doteď jezdila na vzduchové Marzocchi bez možnosti nastavení. Pouze tvrdost tlakem vzduchu.
Jezdíme na všech površích včetně hřebenovek např. v Beskydech, na Oravě. Rám RB pevný, hmotnost jezdkyně s výstrojí do 60 kg.
Já sám mám Manitou Minute a naprosto mi vyhovuje. Myslím, že manželce by mohla pasovat od stejné firmy R7. Chová se podobně a je lehčí.
Syn má RS SID RTL, není to vůbec špatná vidlice, mě ovšem projevem sedí více Manitou, i když lze SIDa nastavit, aby byl vnímavější ( při mé hmotnosti to není tak důležité ). Takže nižší váze i umírněnějšímu stylu jízdy manželky by jí mohla sedět i taková vidlice jako SID nebo Reba.
Jaké jsou tedy zásadní rozdíly mezi např. RS Reba a Manitou R7? Funkce, servis atd.
Děkuji.
Jako prvni pujdu s kuzi na trh a úporadim ti nasledujici. Pokud chces vidli, ktera bude „zehlit“, tj reagovat na drobne podmeny (tj hezky chodit) a nejses zavodnik, ktery by po vidlici chtel aby mu neubirala (imaginarni) energii, tak se koukni na web tuning-test.cz po vidlici suntour epicon.
když si koupí za devět set v hračkářství čínskýho houpacího koně tak ho to vyjde levněji:-)
predpoklady jsem uvedl..pokud ty mas jine pozadavky na vidli, tak volis pochopitelne jinak…btw. vypsal jsem to extra kvuli tobe, ale opet jsi ze sebe udelal chytrolinskeho blbecka:)
jsem čekal že se chytneš jak nějaká ovce, pobavils dopoledne:-))))
tohle na remizu neuhrajes:)
ovečka už je ve chlívku:-)
pěkně :)
Nj,ale toho tezko pridela na kolo a to predni kolo a brzdu na nej taky tezko pridela.
Díky za odpověď.
Nevím, zda bych manželce na kolo namontoval SunTour, byť vyladěný. Odjakživa mám tuto značku spojenou s méně kvalitními díly i vidlicemi nižší cenové relace. Takže psychologie koupě. Asi tak jako vedle v tématu o hodinkách, kdy hned od začátku padla značka Casio. Hodinky této značky v mém případě ne a u SR SunTour mám podobné pocity. I když netvrdím, že SR i Casio vyrábějí někvalitu.
Navíc by si zcela jistě nepomohla co se hmotnosti vidlice týká. Ta stará marzoška je o malinko lehčí.
Tak to asi nebude lehci.
Ty stary bombery mely kolem 2kg, spis lehce pres. Epicon je o dost lehci.
Marzochci MX Air Comp, model 2002, nebo 03. Mělim jsme je oba. Byly kolegou přivezené přímo z výstavy ve Fridrichshafenu na podzim r. 2002. Prodávala se následně za 9600,– já dal tehdy deset tisíc za obě. Byly to vystavované exponáty. Nevím, čím byly jiné od konfekce. Hmotnost se zkráceným sloupkem 1740g. Je lehčí, než moje Minute.
Tak leda by jsi mel s duaralovym krkem, jinak je ta vaha nerealna. Tu vidli jsem mel a stejne jako jine podobne typy tehoz vyrobce se pohybovalo kolem 2kg, jak jsem psal.
Už jsem také slyšel, co píšeš o té hmotnosti. Ty naše mají opravdu 1750. Jak jsem již psal, nebyla to běžná konfekce, byly to vidle po známosti sehnané přímo z výstavy, resp. po jejím skončení. Netuším, co to byly za modifikace. Na potěžkání v rukách je klukův SID o chlup lehčí, ale víc jak půl kila už jde hmatatelně poznat.
Sloupek ocel, taková tenkostěnná trubka. Polodutá korunka, alu vnitřní šavle, šrouby odspodu zapuštěné skoro 10 cm uvnitř trubky. Již tehdy tento model postrádal čepy na véčka.
Měli jsme lankové kotoučovky Hayes MX2, hydraulika byla ttehdy dost drahá.
btw..porovnavani je k prdu…soupni to na vahu a hned vis jak na to jsi…
Ale vždyť na váze byly, 1740 a 1750g, rozdíl je dle délky sloupku. Minute vytlačila 1840, takže asi o deset deka víc a navíc to +/- souhlasí s údaji výrobce. Takže váha si váží dobře.
každá vidlice je lepší než tebou doporučovaný houpací kůň z TT od pokustóna co si myslel že stvořil nejlepší vidlici celého vesmíru a bf, zlatej neupravenej:-)
ja bych rekl, ze z tebe mluvi jen obycejna negativisticka nevrazivost… Proti cembe, proti TT a janevimcemujeste..:)
Vezmu to ze sveho nezaujateho pohledu…
R7 pred tuningem – dobry tlumeni, ale nizka citlivost byla peklo, bolely me ve sjezdech ruce, jak kdybych pres ne dostal tyci… Po uprave je z toho konecne dobra vidle…
Epicon – nejaky starsi typ – strasna sra..ka, i za ty 3,5litru je to drahy:)
Pak vyzkousen novejsi Epicon TT (X1 nebo X2) – vidlice hodne schopna, paradni tlumeni i chod, v pohode se vyrovna moji RVL, ktera byla 2× drazsi… Tak jsem si rikal, ze ty Epicony dost pokrocili a ze jsou to uz super vidle…
Pak se mi dostal do ruky seriovy novy Epicon – opet jsem zmenil nazor, do kvalitni vidle to ma sakra jeste daleko…
kdyby houpacího koně nejezdili tři mý kámoši (dokonce jsem dvoum to domlouval:-)) tak bych tý teorii o funkční vidlici možná věřil, že tu nastavenou vidlici na váhu jezdce museli zabít přefoukáním aby se na tom dalo jezdit a nakonec po pár měsících naštěstí s úspěchem pod cenou prodali, no moc rádi mě neměli co jsem jim to poradil a když jim přišel ten papírek s údržbou co každou chvilku dělat tak šli do vrtule:-), jeden jezdí se spokojeností neupravenýho Epicona, druhej X-fusion Velvet a třetí Fox f32. A teď ještě tu bajku že neuměli pořádně šlapat, na hópacím koni to až tak dobře nejde:-), tož můj nezaujatý pohled
… jo a že r7 je stejná ***** jako má Magura Durin je teda pravda, s tám souhlasím
A copak pisou na papirku o udrzbe tvoji vidle?
já vidlice zásadně krom kontroly tlaku a občasné utření nohou silkalem neudržuji,po dvou až třech letech jdou za dobrou cenu z domu:-), já schválně někde ten papírek s údržbou po každých pár desítek km od pokustóna najdu a lípnu ho sem a tím rozhodně odradím každýho kdo by si chtěl houpacího koně pořídit
Ja ten papirek mam a taky vim kolik pisou na svych papircich ostatni vyrobci.
Takze si zkus priste precist, co doporucuji ostatni vyrobci, nez tu zase zacnes kydat ty svoje sracky.
To ze ses hovado, ktery sere na udrzbu, to je tvoje vec.
no vidíš, tak ho sem pro pobavení dej ty než já ho najdu, mohla by z toho být pěkná diskuze:-)
Nemam k tomu zadny duvod, ho sem davat. Nic divneho mi na nem neprijde. To ze to byl jediny navod k vidlici, ktery ses obtezoval precist, za to nemohu a nechapu jestli jsi opravdu tak tupej, ze na zaklade toho zde delas nejaky svoje zavery, ktery tu tlacis jako jedinou pravdu.
kdo se bojí nesmí do lesa:-)
cudujem sa ti ze sa s tym debilom vobec bavis. sice neviem presne co pise(mam ho bloknuteho) ale odhadujem ze nieco o servisnych intervaloch. tak pre zaujimavost na obr. su servisne intervaly pre RS. pre intenzivne a v comkolvek jazdieceho jazdca to znamena ze sa v tom ma babrat pomaly kazde 2 tyzdne. skusenost bohuzial potvrdzuje ze tie intevaly su docela realne.
takze z tebe pak musi budouci majitel vidle mit radost!:)
Pokud jezdis trochu vic a nesmrdlas to jen za hezkeho pocasi po cyklostezce, pak ta tvoje vidle musi byt po 3letech pekne v hajzlu… To bych ti podekoval…
Ani nebudu psat o zhorsujici se funkci takove vidle, kdyz vsichni z tveho okoli vcetne tebe jste spokojeny s neupravenym Epiconem, pak by to bylo akorat hazeni hrachu na zed:)
Lepsi funkci po servisu vidle poznala i moje kamaradka, ktera najede rocne 500km:))
a nejlépe se funkce pozná z videa kde se přejíždí houpacím koněm cihla, to by poznala i tvoje babička co na kole nejezdí:-)
moje babicka je uzasna pani, o tom vubec nepochybuj!:)
to bych si nedovolil v žádném případě zpochybnit, to bylo řečeno obrazně, do kokotů si občas můžeme vynadat ale tím by to mělo končit.
Jinak aby řeč nestála víš od koho je tohle moudro?:
„Vidlice, která ve Vás nechá v průběhu zkoušek lepší dojem je vždy ta kvalitnější.“
muzu se jen domnivat…
Muj nazor je takovy, ze kvalitu vidlice nedela jen vaha a techn.udaje, ale i funkce… a stejne tak kvalitni vidlici nedela jen funkce…
Tak jako tak mam v mym okoli dve „TeTecka“, z toho ten jeden je novejsi typ se 120mm zdvihu a 15mm osou a ta vidlice je v mych ocich hodne dobra…
zatim jezdena kamaradkou cca 2 sezony a zadny problem…
to napsal sám tt (má to i na svých stránkách) a jelikož se mi na mém ht co už nemám jezdilo s neupraveným Epiconem lépe než na houpacím koni co měli kámoši tak to musí být přece pravda:-)
Ale di ty, jestli se 3 roky nestaras o vidli, tak na ni bud nejezdis, nebo nevis jak ma vidle fungovat :)
kdyz pouziju tveho vyrazu, *****, tak to neni – jen je potreba na to koukat, za jakym ucelem ta vidle byla prvotne vyrobena – lehka zavodni vidlice – stejne jako Durin…
Tzn. jeji funkci neni zehlit, ale spise ulumovat velke razy:)
Ale podobne na tom kdysi byla treba i Reba WC…
jestli jeden jezdi se spokojenosti seriovyho Epicona, pak chapu, ze Epicona z TT neoceni:) Pak mu ale radeji nedoporucuju kupovat neco, co dobre funguje, byl by zbytecne zklamany a jeste by utratil penize:))
X-Fusiony jsou udajne dobry… Foxy taky nejsou spatny, ale dost zalezi na kusu a modelove rade…
Jinak chapu, ze pokud to ma nekdo na HT nebo na parodii fulla typu Epic, pak Epicon TT neni pro nej to prave orechove…
Pokud to da na dobre fungujiciho fulla 120mm, pak musi byt spokojeny…
Děkuji ti, že se tady zabýváš s tímhle lhářem. Sleduju tohle vlákno již déle a stálé a neměnné napadání, které se mu snažíš vyvrátit mě přivedlo k této reakci.
Osobně na mě působí, jako někdo, kdo s ježděním nemá vůbec žádné zkušenosti.Rozhodně nikdy nečetl žádné předpisy výrobců o servisu jejich vidlic.
Ve všem, co uvedu předložím argumenty, zde je první, vidlice Marzocchi, mnohdy označované za bezúdržbové vidlice mají tovární předpis o údržbě popsaný zde:
http://www.marzocchi.com/…download.asp?…
detaily jsou na straně 15, kdo nechce číst, jsou zde výňatky
kontrola dotažení spojů při každé jízdě, stejně tak mazání a čištění kluzáků. Kontrola tlaku ve vidlici při intenzivním provozu při každé jízdě, normálně po 10 ti hodinách.Kontrola oleje 25 – 50 hod, výměna oleje 50 – 100 hod.
Předpisy výrobců jsou prostě takové a kdo by si troufl napsat mírnější doporučení, je to na jeho riziko.Samozřejmě, že praxe je podstatně mírnější a vidlice vydrží daleko více, záleží ovšem na náročnosti užívání. Uvedu zde praktické zkušenosti zákazníka zrovna z tohoto týdne. Zničil již dvě vidlice Fox a to po stejné době třičtvrtě roku. Vydřené kluzáky, vidlice samozřejmě nebyly udržované, provoz zřejmě náročný a reklamace neuznána. Doporučil bych všem takto poškozeným vyžadovat náhrady na lidech, kteří jim lžou o údržbě a tvrdí, že není třeba. Tohle rozšiřovat je nevhodné a ten, kdo tak činí s takovou intenzitou, jako zdejší lhář by si také měl nést následky.
Další, co zde tvrdí jsou mí tři zákazníci, které prý zná jenom on a kteří se se mnou nikdy nekontaktovali s jakýmkoliv požadavkem, že jejich vidlice by měly pracovat jinak. Tímto bych ho rád vyzval aby mě ty tři záhadné zákazníky pojmenoval.
Citlivá vidlice je prostě citlivá, vždy to znamenalo, že citlivější vidlice je kvalitnější, stačí se podívat do jakýchkoliv testů a čteme, tato vidlice nebyla v terénu příliš aktivní a vždy se to vztahovalo k levnějším a tedy horším vidlicím a to právem.
V několika předchozích vysvětlování zdejšímu Romanovi jsem uvedl, že existuje již dva roky Epicon typ X1, kde se dá regulovat necitlivost vidlice. Komu by byla citlivost na škodu může to pouhým otočením kolečka změnit k horšímu.
Na „houpání vidlice“, které bere jako největší prohřešek je zvláštní to, že podle něho zřejmě u jiných vidlic neexistuje. Laděný Epicon je zde srovnáván s oblíbenou Rebou. Citlivost vidlice jde změřit a odtrh vidlice přesně určuje, bez obecných řečí a pouhých dojmů, jak asi se bude vidlice chovat a jak bude propružovat při šlapání.
Měřením svým a mnoha dalších zde se potvrzuje, že Reby mívají odtrh mezi 8 – 12 kg. Jde potvrdit, že odtrh nad 10 kg je již vnímán, jako méně komfortní a přitom že by zabránil propružování při šlapání si sotvakdo troufne tvrdit. K zabránění propružování při šlapání slouží především lock, který přidává odpor navíc od 15 kg výše.Teprve takovéto hodnoty zabraňují pohupování při běžném šlapání. Aby se vše nezamotalo do čísel. Epicon v provedení X1 jde nastavit tak, že je citlivější, než Reba s odtrhem okolo 5 ti kg, to je ta citlivost, kterou stále napadá výrazy, jako „houpací kůň“. Komu by tohle opravdu vadilo, tak si právě u tohoto typu může nastavit pouhým otočením knoflíku citlivost dokonce ještě nad úrovní horší Reby. Co je tedy zajímavé,málokdo ze zákazníků tuto funkci využívá, protože sám v praxi poznává, že je vždy něco, za něco.Takováto zkušenost s vidlicí extra citlivou, která jde změnit v méně citlivou, to je něco, co jde vyzkoušet a rozhodnout se, co za které nastavení platím.Nechci aby se vidliuce pohupovala, potom se ale musím smířit i s tím, že bude méně citlivá v terénu.
Zatímco Roman zde stále a stále bez zkušeností celkem intenzivně napadá a dokola omílá svá hesla zkusím udělat závěr.
Nevšiml jsem si, že by kdy vystupoval proti jakékoliv značce vidlic, že je příliš citlivá, co jakákoliv továrna udělá je zřejmě vždy správné a přitom se najde rozdílů až přespříliš, které se dají najít, když se začne lépe posuzovat a nenasadí se mlha hesel, kterou operuje Roman. Předpokládám že nikdo neví, na čem on jezdí a podle čeho vlastně posuzuje. V náročných podmínkách nejezdí jistě, jeho vidlice bez údržby by to nemohly vydržet.
Neexistuje žádný geniální výrobce, který Vám dodá vidlici na
míru, existuje jenom něco, co jde na vidlicích rozeznat a pojmenovat a potom se o tom seriózně bavit. Seriózní jsou vždy příspěvky podložené argumenty.
proč by se někdo měl s tebou spojovat když už ty houpací koně dávno nemaj a bohatě jim splní jejich požadavky jiné neupravené vidlice, prostě bublina splaskla a ježdění na kole nech těm co na tom opravdu jezdí, poznají co je pro ně dobrý a nejsou uchvácholení vlastním pocitem jedinečnosti:-), každý občas koupí nějakou věc která jim nevyhovuje a rychle se jí rád zbaví.
Mimo to je dobře že jsi se ozval a vylezl z brlohu, mohl by jsi být některým i nápomocen, zvlášť těm co si Epicony upravujou sami a furt se v tom vrtaj.
S houpajícím koněm by jsi měl spíše spojovat své IQ. Epicon od milana mám, je to verze 2012 X2, s nějakým houpáním nemám žádný problém, s vidlicí jsem spokojen. ikdyž dnes bych už volil vidlici s dualairem, protože když jsem s ní jezdil traily v bike parku tak jsem jí musel trošku přifouknout, abych ve skocích nebyl na doraz. ale jde spíš o to že člověk nemá tu techniku vypilovanou a prostě při špatném doskoku jsem jí jednou na doraz dostal, jinak se pohybovala max 1cm od dorazu, tak jsem jí pro jistotu trošku přifoukl (o 5 PSI).
bohužel je s tímto ztracená citlivost vidlice a ihned to jde poznat, takže kecy o tom že je vidlice moc citlivá jsou naprosto mimo, kdyby jsi jezdil doopravdy na kole a ne jen po cyklostezce, tak by jsi po čtyřech hodinách jízdy ocenil co největší citlivost. jediná nevýhoda u těchto vidlic je v nemožnosti nastavit negativní pružinu jako u dual airu, aby vidlice přitvrdila později. A i kdybych koupil takovou vidlici tak bych ji nechal u TT vytunit, protože z té vidlice dostaneš mnohem více než u tovární verze…
no ještě žes napsal že už by sis příště pořídil jinou vidlici, už jsem se lekl že čtu nějakou placenou reklamu:-)
ovšem né z důvodů citlivosti, ale z důvodů progresivity…aby byla stále citlivá ve dvou třetinách zdvihu a až ke konci byla tvrdší. ne aby byla tvrdá hned od začátku, to je blbost…
no blbbě jsem to napsal, z důvodu, aby se tam ta probresivita dala nastavit, když je potřeba > pomocí negativní komory.
Ať mě někdo opraví, jestli se pletu. Doraz jednou za uherskej rok epiconu nevadí, ne? Takže si mohl nechat původní tlak.
ten tlak jsem přifoukl jen pro jistotu když jsem byl v bike parku, jinak jezdím takový, abych byl i po sjezdu na šutrech cca 1cm od dorazu, někdy se dostanu blíže. Až se mi nebude stávat že v bikeparku přeletím doskok, nebo při dopadu jebnu s předním koolem o zem tak můžu nechat optimální tlak i tam :)
Nedokážu tě přesně zařadit ale musíš mít vidlici na maximálním zdvihu. Vyšším tlakem se neztrácí nikdy citlivost ale vidlice vyjíždí na vyšší zdvih. To je rozhodující jenom u maximálních zdvihů a já se vždy snažím aby byly vidlice pro danou váhu opravdu na tom, co je objednáno, tedy na maximech zdvihu. Kdybys chtěl trvale jezdit tlaky vyšší není problém v rámci servisu přenastavit dle tvých požadavků.Zkus mě kontaktovat.
A teď ještě pár postřehů k houpání vidlice.
Když mám čas sledovat, jak se pod šlapáním vidlice pohupuje jedu zcela jistě v takových podmínkách, které umožní aktivovat lock. Proč jinak by byl Lock na vidlicích? Je to právě pro tento jeden jediný případ aby se vidlice nehoupaly při šlapání. Neztratilo se tohle náhodou v posuzování zdejšího odborníka?
Je tady ale ještě jedna zajímavost. Existuje jeden Lock, který neumí zamykat tak aby se vidlice nepohybovala a to na počátku zdvihu. Tím Lockem je motion control a doporučil bych aby si tohle odborník brojící proti pohupování ráčil ověřit. Když je to nehoupání tak extra důležité, tak Lock, který to umožní pohupování by stál za jeho síly, které nyní napře proti pohupování při zamčeném locku. Přeju mu hodně sil, které dosud věnoval na špatné téma.
však se nečerti, ty houpací koně třeba jezdej ještě dneska nový majitelé ke spokojenosti, co si matně pamatuju tak šli kolem dvojky,dva a půl a za ty prachy neber to:-)
DOplnil bych. Houpací kůň je blbost všech lidí, co takhle jezdí. pokud NEUMÍ normálně šlapat a kolo se pod ním houpe, ať jdou radši brečet jinam nebo se naučí šlapat pořádně :))
Dupat do pedálů jak když šlapu zelí… pfff
Citlivá vidlice je super, ale zase já bych řešil asi citlivost a progresivitu. Pokud se to někomu už houpe jak blbému, tak tam by to chtělo asi progresivnější vidlici, kde by se to částečně eliminovalo (nehoupalo by se to tolik ale jen částečně). I tak platí to co jsem napsal prvně :-D
ze se vubec snazis:)
TO jest můj hloupý názor :P
A ted jeste, jestli by se ta progresivnejsi vidle nehoupala jeste vic.
Proč myslíš.
Tak kdyz si predstavim dva grafy, ktery budou koncit ve stejnem bode, kdy jeden bude linearni, druhy progresivni, tak ten progresivni bude potrebovat, ve spodni casti zdvihu, mensi silu pro zanoreni.
Ano, ale viděl jsem lidi, kterým se lineární vidle zanořovala při nějakém horším šlapání do 80% zdvihu. Tohle by se hodně eliminovalo. že by zajel 1cm to nějaká lama ani nepozná. Lepší 1cm než 4cm.
Já to myslím v takové souvislosti, ale jinak proč by měla být potřebná menší síla? při stejném sagu by to snad mělo být nastejno – počátek stejná a pak bude u progresivnější vidle potřeba stále větší síly. To je má představa
koukni pro zajímavost na Xfusion – slušný ceny a možná by se dalo něco vybrat http://www.mojekolo.cz/vidlice/mtb-26…
radeji bych tve manzelce doporucil Sida nebo Rebu, idealne jeste v Dual Air… Citlivost bude uplne nekde jinde nez R7ma! Kvalitou budes nastejno, vahou ± taky…
SIDa znám, Rebu zběžně. Nevím, jaký je zásadní rozdíl mezi nimi. Připadají mi shodné.
Manitou bude pod nižší hmotností jezdkyně určitě cilivější než pode mnou. Díky Dual Airu nabízí RS širší variabitu nastavení. Manitou Minute je pevnější než SID. Myslím, že R7 bude o malinko měkčí, ale to žena při její hmotnosti a jízdním stylu nepozná. Cenově vyjdou zhruba nastejno obě značky.
Jak je to, prosím, se servisem, údržbou?
Vím, že vzhled nepruží/netlumí, přesto se mi líbí více Manitou a tím bychom měli oba dva kola na stejném základu ( rám, vidlice, ostatní díly +/- podobné kategorie ).
aha, no… dobre..
V tom pripade si kup manitucko:)
" Manitou bude pod nižší hmotností jezdkyně určitě cilivější než pode mnou"
Nevim, kde jsi na tohle prisel… Neupravena R7 bude mit porad blbou citlivost, oproti RS s dualairem…
Servis a udrzba? stejna u obou znacek, oboji se da odservisovat doma pri trose sikovnosti…
Jinak ja driv jezdival jen Manitucka, ale dnes jsou uz mimo hru… nenabizeji asi krome Minutu nic zajimavyho…
Mam stale jeste dnes jednu R7mu a pokud bych dnes kupoval vidli, krome designu bych nevidel jediny duvod, proc ji brat… Mozna tak jeste cena… obcas se da na ebayi koupit docela hezky…
No, podívej, ohledně té citlivosti musíš mít pravdu ty? Uvažuji tak, že ona tam bude mít menší tlak vzduchu než já, a to výrazně. A síla negativní pružiny se bude jevit proti menšímu tlaku jako silnější pružina, čili to zvýší citlivost, podobně jako u zvýšení tlaku v negativní komoře u Dual Air. Nebo se mýlím? Myslím, že se zde mýlíš ty. Nic víc, než fyzika. Ale souhlasím s tebou, že SID anebo Reba s Dual Air nabídne ještě vyšší citlivost při správném nastavení. Prozatím jsem se ovšem nesetkal s tím, že by je cyklisté měli na sebe dobře nastavenou. nejčastější odpověď – já tomu nerozumím, tak mi to nastavili v servisu a podobně. Já jsem si se SIDem od syna pohrál, nastavil na sebe a oproti staré marzošce to bylo opravdu nebe a dudy. I podobných vidlic kamarádů jsem ten dojem neměl.
Ale naštěstí jsem ve fázi, kdy vybírám, času je dost a nikde není psáno, že pořídím Manitou. Výše jsem jen psal, že mi Minute celkově sedí více, než SID. I když vím, že SID nabízí více laděním, nižší hmotností, ale u mě vyhrála tuhost konstrukce, jednoduchost seřízení a vzhled.
no, podivej, pravdu bohuzel mam, vzhledem k tomu, ze R7mu mam a druhou mela pritelkyne… Mas pravdu v tom, ze teoreticky bude na nizsi tlaku citlivejsi, bohuzel porad je to oproti konkurenci dost bida… Ale muzes mne tu presvedcovat teoreticky dal…:)
Pokud neveris me, precti si o tyhle vidlici zde neco na foru… a zkusenosti dalsich hafo majitelu…
Po uprave v Tuning testu je vidle uz ok… proto ji tam jeste mam… Jinak by davno sla z domu.. Btw. netusim kolik vazi pritelkyne, ale ja ji mel v dobe, kdy jsem mel cca 65kg, v soucasnosti uz nejakych cca 80kg…
Pokud ani tomuhle neuveris, kup ji:) Prijde mi, ze si ji proste chces ospravedlnit…
Jinak tlumeni maji manitucka kvalitni, o tom zadna…
Ok, já tě nepřesvědčuji o tvé nepravdě, jen jsem nabízel svou úvahu o nižším tlaku a tím pádem aktivnější protipružině ( která má stále stejné parametry ) a ty jsi připustil, že by to mohlo být teoreticky možné. Za to ti patří dík.
A nehádám se, že je R7 citlivější než třeba Reba nebo SID. O to tunešlo. Chci porovnat názory uživatelů, abych manželce koupil takovou vidlici, aby byla výměna opravdu přínos. A ten bude i s R7 ( oproti marzošce MX Air ), více získá asi se SIDem nebo Rebou. Jak jsem psal výše, SIDa má můj syn, tak jsem si ho nastavil a vyzkoušel. Chodí aktivně, využívá celý zdvih atd., ale při mé hmotnosti s výstrojí 90 kg už poznám, že Minute je pevnější. Také mě zajímalo porovnání údržby, servisu, co zvládnu sám atd. A Rebu zase někteří hanili. A to, co mají všichni, se mě osobně také nepozdává – tedy v některých typech zboží. Ale to je téma na další diskuzi.
Já ti děkuji za rady, zrovna tebe jsem zde chtěl, vím, že jsi na téma vidlice často přispíval a v některých starších příspěvcích jsi popisoval a vcelku chválil i ty vidlice manitou. Souhlasím s nastavením tlumení u Minute. Má širší záběr, než třeba synův SID. Ale nastavit útlum je kombinace mnoha aspektů a opět další téma. To zvládnu sám.
Jj, znam teorii, i tu o negativni pruzine… Bohuzel s praxi to pak u R7 nema nic moc spolecneho a pokud chces manzelce koupit kvalitni a citlivou vidli, sel bych radeji do RS…
Prosel jsem si tim taky a chci ti setrit penize…:)
Sid bude tuzsi nez R7, citlivejsi a pokud sezenes vidli s dual airem, tak i lip nastavitelny…
Tak jako tak rozdil oproti marzoce bude asi vsechno, o tom zadna…
jinak Minute bude tuzsi nez Sid, to se da i predpokladat… Maji ho posazeny cca na uroven Reba/RVL… a do ty doby, dokud nezacali u RS gramarit na Rebe, tak i Reba byla hodne slusne tuha…
Díky za názory. Pořád vybírám, mám čas a tak se nechci ukvapit, abych se pak nemusel drbat na hlavě, že jsem něco prokaučoval. Ostatně, pokud dobře vyberu značku a model, tak prošlápnout mohu už jen s cenou.
Začínám pokukovat manželce po SIDu. Prosímtě, rozdíl mezi typy SID RL a RTL je v nastavení FlootGate. RTL ho má na pravé noze a RL? Myslím, že tuhle funkci manželka může využít, zvlášť při nižší hmotnosti jezdkyně může být firemní ( něměnné ) nastavení dost natvrdo, tedy zavře vidlici a už ji chudák svou váhou nezmáčkne. Určitě bude dobré, když ji zůstane trocha ( tužší ) aktivity v zamknutém režimu.
Jak je to s modely Reba, který mají externě nastavitelný Gate? Ne všechny ho mají.
A pokud se vrátím k R7, tak tu mohu mít novou za cca šest tisíc.
Děkuji.
R7my se daji dneska sehnat cca kolem tehle ceny… Zalezi taky na typu…
v RS se uplne nevyznam, resp. presne ktera zkratka ma jaky hejblatko… Vim ze svy vlastni zkusenosti, ze pritelkyne nevyuziva ani lockouty na fox jednotkach co ma na kole… natoz aby si hrala s nejakym nastavenim:)
Takze spis to bude pro tebe:)
Tak jako tak RS ma tlumici patronu v prave noze, dole klasika odskok, nahore komprese… Pevny LO nemaji (treba jako to maji R7my s LO) a tak postupne pritahujes kompresi… jednoudse receno… takze kdyz pak „zamknes“ vidli, muze i pri velkych razech trochu chodit…
Další kousek:
Kdo vybira prebere:)
Jinak dik za tip na toho predchoziho recona.
Tenhle Recon hlavně není model 2010, jak je uvedeno v inzerátu, ale starší, jinak uvedené váze také moc nevěřím. Jestli má vidlice najeto pouze 2000km a byla opravdu nedávno repasovaná, tak to nemusí být špatný kup.
Našel jsem RockShox SID team, je to rok 2010/2011 jetá dvě sezony, otázka je jestli byste šli do bazarovky nebo novýho Epiconu
To je ten za 3800,–? Nevypada nejak ponicene, chtelo by to idealne videt.
Jo jo, to je ona. Je z Děčína, takže se asi na ni půjdu podívat
na co se mam zaměřit? Půjdu na ni mrknout
Jestli nema vakl, neni nekde praskla, zda funguje lock a regulace odskoku.
Tak jsem nakonec koupil toho epicona, ale teď koukám na moji původní RST Gilu a ta má kluzáky dlouhý 130 mm, kdežto epicon 100 mm (budu upravovat na 120 mm). Otázka je jestli nebude nějaká zásadní změna geometrie, když ji vyměním. Další otázka je, jestli předěláním na 120 mm ztratím záruku. Diky
Záruku určitě neztratíš, ale nechce se mi věřit, že by se gila dělala se 130mm, co to máš za kolo?
Mam Author Traction 2008
Co koukám na web authora, tak má 100mm, to znamená že těch 130mm sice možná může mít, ale chodit bude stejně jenom těch 100 a ty 3 cm tam jsou kvůli celkové délce vidlice od korunky po uchycení v upínáku, aby splňovala obecné standardy délky vidlic. Takže pokud epicona necháš na 100mm, budeš to mít stejné jako ted, pokud ho změníš na 120mm, tak se ti zvedne řízení, zvětší hlavový úhel a zvedne střed, nemělo by to ovšem být nic markantního a pokud těch 120mm využiješ tak proč ne, ale pokud chceš dávat 120mm na epiconu, jenom kvůli tomu že jsi na gile naměřil 130mm, tak to nedělej a nech to na 100mm.
Plus ještě fakt, že levný vidlice nechoděj, jak maj, takže často nemusí být rozdíl ve výšce středu a hlavovým úhlu, pokud přejde z gily 120 mm na epicon 100 mm. Ale zachováním 100 mm taky nic neztratí.
Gila využívala jenom 50 mm zdvih :-). Epicona jsem nakonec předělal na 120 mm a je jen o kousek delší než gila. Když jsem na kolo nasedl překvapila mě „měkkost“ vidlice (když zabrzdím tak jí dostanu skoro nadoraz, budu asi muset přifouknout, ikdyž píšou na 75kg 85psi), gila je oproti ní pevná vidlice :-).
Jenom ak pro zajímavost, já na epiconu na 120mm vozil při svých 70 kg 60 psi ;-)
A ať to má kompletní, tak já na 100 mm měl 60 psi při 65 kg.
Tak jsem to trošku projel a zjistil pár věcí, mam nafoukáno na 100 psi a už jsem to dostal nadoraz, dále je kousek kluzáků zanořen, ikdyž na kole nesedím, je to asi cenťák. Když jedu v lese, tak jsou kluzáky dost zanořeny a využívá se tak jenom horní třetina. Nevím jestli to je špatně, či je to normální, protože nemohu s nikým srovnat.
Ted je jeste otazka, jak moc dobre ti meri manometer na pumpe.
Mam Giyo GS-01
Mam Giyo GS-01
Mám najeto cca 400km s Epiconem a pořád stejný problém, nafoukal jsem to ještě víc, ale stejnak jsem ji dostal na doraz. Rebound jsem nastavil do mínusu, protože se vidle rychleji vrací. Dále je neustále zanořeno 6 mm kluzáků v nohách.
Spis nez podle delky odkrytych kluzaku se rid vzdalenosti osa – korunka.