Jaké z těchto kol doporučíte?

29 nepřečtených
  • Dyld

    Zdravím,

    jezdím převážně prašné cesty a lehký terén… jaké z těchto kol a proč byste mi doporučili? Které si mám raději koupit?

    http://www.kola-online.cz/…0–2010/d3023

    http://www.kola-online.cz/…l-2011/d4304

    0 0
    • toram  

      já bych vzal rozhodně to celopéro..

      0 0
    • jenik00  

      Za tu cenu bych rozhodne skoukl internet a vybral neco lepsiho, mam na mysli celopero, za tu cenu sezenes urcite o hodne lepsi, vyprodeje gt, giant, spesl, merida, cokoliv lepsi nez ten superior si myslim

      0 0
    • JakeF  

      Na lehčí terén bude HT vždy rychlejší a v karbonu i celkem pohodlný. Pokud časem vyměníš kola a dáš pláště bez duší, tak bys s pohodlím neměl mít nejmenší problém. Full je na takový využití akorát váha a starost při jízdě navíc, navíc další náklady na servis. A co jsem čet, tak zrovna tenhle Sup není zrovna příklad ideální funkčního fullu.

      0 0
      • Dyld  

        No právě, já si totiž taky myslím, že i když jedu sem tam v lese, tak není potřeba celopéro ne? S ním přece na rovině je to vopruz ne? Já se totiž úplně vidím, jak ten zadní tlumič budu mít pořád vypnutej, protože se to bude na rovině propružovat.

        0 0
        • unitak  

          Zkus si někdy projet celopéro a uvidíš. Neříkám, že se to nehoupe, ale taky jsem měl představu o tom, že to bude něco absolutně jiného oproti HT a že to bude fakt hodně houpat, ale moje představa by byla možná reálná hodně roků z5, kdy nebyl vývoj tak daleko. Dnešní systému zadního odpružení jsou hodně dobré např maestro u Giantu atd. Ale na druhou stranu pokud nejezdíš moc v lese, tak je to pro tebe asi fakt zbytečné a taky zbytečné starosti navíc, jako servis tlumiče ikdyž se nedělá často, ale po pár letech by se měly vyměnit okroužky atd, nebo starost s čepy a ložisky. V tvojem případě bych uvažovat dokonce o nějakém krosovém kole, pokud do lesa zavítáš jednou za čas a většinu trávíš na silnici. Nebo si pořídit klasické MTB s co nejnižší hmotností a nějakými rychlými plášti na cesty.

          0 0
        • Horyna  

          Houpání celopéra bych se tolik nebál, pokud nemáš závodní ambice tak je to prostě pohodlnější než HT. Nevím co tě baví kde jezdit ale každopádně s pořízením celopéra člověk začne vyhledávat víc ten terén :-)

          0 0
          • Dyld  

            Já spíš když jedu na vyjížďku, tak jedu maximálně 35 km, ale šlapu prostě co to dá. Či-li dojedu dom uplně vyšťavenej, tak nevím, jestli rači nepořídit ten carbon.

            0 0
            • siafu  

              jestli tě na kole baví zrychlovat, rád si přišlápneš i ve stoje a chceš cítit, že to kolo zkrátka jede a klidně se na 30 km úplně vyždímat, tak je volba jasná xD – karbon HT, zajímavý poměr cena/komponenty mají Haibiky, tak můžeš kouknout i na ně – třeba Light RC

              0 0
            • tonik666  

              Karbonové HT a pohodlné? Stejně jako u hliníkového HT sedlo kope do zadku na každé nerovnosti. S celopérem se to nedá srovnat. Bral bych celopéro.

              Kde jsem u karbonu pocítil změnu k lepšímu bylo při výměně hliníkových rovných řídítek za karbonové vlaštovky – karbonové lépe pohlcují vibrace a jsou příjemnější.

              0 0
              • Dyld  

                No určitě kope, s tím souhlasím, ale na rychlejší jízdu a žádný extra terén bude asi fakt lepší ten carbon.

                0 0
              • Vilém  

                Nj, to taky musis zvednout prdel ze sedla:)Ale vidim to kolem sebe, s jezdenim na fullu toto clovek velmi rychle zapomina.

                0 0
                • tonik666  

                  Děkuji za doporučení, vezmu to na příští vyjížďce na SS v potaz.

                  Jen nevím, jak zvednutím zadní části těla ze sedla eliminuji hravě poskakující zadní kolo…

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    remíza? :-)

                    0 0
                    • tonik666  

                      Tak trochu vážněji – jezdím na HT i na fullu, teď v zimě jen na HT. Rozdíl mezi HT a fullem je docela značný v tom, jak které kolo udržuje kontakt s terénem.

                      Zadní kolo u HT drží hůř, nadskakuje, zatímco full drží mnohem lépe, a to jak z kopce, tak do kopce. A jinak je full pohodlnější, protože nejsou tolik cítit malé nerovnosti, kvůli kterým nestojí za to vstávat ze sedla.

                      Ne, že by to všechno nešlo na HT přežít, ale není to takový požitek a zejména s rostoucí náročností terénu je full lepší a lepší, a subjektivně mi připadá, že lépe drží.

                      0 0
                      • Dyld  

                        Jasně, s tím souhlasím, ale podle toho, co zde čtu, nemá pro mě, co jezdím prašné cesty a občas les, kupovat pérák…

                        0 0
                  • Vilém  

                    Nohama?

                    0 0
    • mr.nikdo  

      Te F50 bych se vyhnul. Videl jsem to a nejak se mi to kolo nezdalo… A i rozmerove bylo celkem zvlastni, mi bylo spis Sko (na cca 170 cm)…

      Navic jsem jednou tuto F50 nasel snad za 26 tisic :-D…

      0 0
    • winter78  

      Podľa toho ako chceš jazdiť…ak svižnejšie a rýchlo, skôr športovo a nemáš problém jazdiť viac technicky a sem-tam zodvihnúť zadok zo sedla ,tak jednoznačne HT. Ale ak chceš podľahnúť móde,sledovať veveričky na stromoch , dosahovať priemerku 12km/hod a bikovanie berieš skôr ako relax a nie si nejaký dríč, tak zober full ;-).

      0 0
      • Dyld  

        Aha, tak to vůbec :D Já když sednu na kolo tak prostě valím co nejrychleji. Nejezdím pro nějaký požitek z přírody, ale abych ze sebe dostal co nejvíc a nějakou svoji trasu ujel co nejrychleji. Takže jdu tedy do toho HT.

        Jinak se Vás chci ještě optat, mám tedy jít do toho carbonu, na který jsem odkazoval ve svém prvním příspěvku? Vyplatí se taková investice?

        0 0
        • tonik666  

          Rychle můžeš jet i na fulu, třeba z kopce na Epicovi jezdím rychleji než kamarád, který ale jezdí rychleji celkově :)

          0 0
          • Dyld  

            Tak samozřejmě, ale co se týče té rychlosti tak by to člověk měl srovnávat narovině ne?:)

            0 0
        • JakeF  

          Karbon má výhodu do budoucna, když praskne, není problém ho opravit :). Navíc to líp jede a tlumí. Osobně bych do něj šel, ale musíš počítat s tím, že na nějaký svižnější ježdění by to chtělo lepší a lehčí kola (to platí i pro ten Haibike, co tu někdo posílal), ideálně rovnou s bezdušovým řešením.

          0 0
          • siafu  

            jj kola a je to dalších 10–15 tisíc, pokud se bude držet při zemi xD

            jinak určitě karbon

            0 0
          • Dyld  

            jasny, díky za rady, půjdu do toho carbonu :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.