Jaké brzdy na trail/enduro bike

187 nepřečtených
  • rdk402

    Zdravím,

    rád bych Vás požádal o radu/názor jaké brzdy na trail/enduro bike. Před měsícem jsem si pořídil lehce ojetý trail bike ( 130/150 mm ). Momentálně je osazený dvoupístama SLX na 180 mm kotoučích. Jako nebrzdí úplně marně, ale při prudkých sjezdech nejsou tak výkonný jak bych si představoval, tak řeším jaké brzdy koupit místo nich. Co mám rozhodnuto, tak že chci spolehlivé čtyřpísty na větších kotoučích ( 203 mm vpředu a vzadu 203/180 mm ), ale nějak se nedokážu rozhodnout jaké vzít. Cenový strop bych si představoval někde kolem 10 000 kč za brzdy, kotouče do toho nepočítám. Co jsem zatim koukal a zjišťoval, tak buď můžu vzít SLX ( prý totožný s XT ), touhle možností bych ušetřil, nebo si připlatit na XTR, ale nejsem si jitý jestli se ten cenový rozdíl vrátí na výkonu. Další možností na kterou jsem koukal a docela by se mi líbila, jsou brzdy Hope Tech E4/V4 ( nejsem si jistej rozdílem mezi E4 a V4, váha? ), nebo jsem jěště koukal na Magury nebo Cura 4 od Formula. Co jsem do výběru nezařadil a rád bych se mu vyhnul je Sram.

    Díky za rady a názory.

    0 0
    • mirorek2  

      Kolik vážíš?

      Shimano (olej) 4p slx nebo xt brzdí naprosto stejně, Jsou relativně spolehlivé, ale náhradní díl jako pístek nebo těsnění na ně nekoupíš. Rovnou novou páku, nebo třmen. XTR krom hmotnosti pro tebe asi nic víc nepřinesou.

      Hopy (dot) 4p (aktuálně s 220/200 kotouči magura) jsou to nejsilnější, co jsem zatím měl, servisně jsou super, každou blbost na to koupíš i po letech. Pokud je skladem.

      Code rsc (dot) jsou pro mě překvapení, parádní dávkovatelnost i síla. Pístky i servisní sada na páku stojí cca 500Kč.. Pokud je umíš odvzdušnit, super brzdy.

      Magura (olej) servis páky je nemožný, jako shimano, více on/off pocit, 4p nicméně velmi silné

      0 0
    • wilda81  

      Pro začátek bych vyměnil desky a dal dopředu 203mm kotouč. Staré dvoupístkové SLX (675) mají výkonu dost, není důvod aby tě s 85kg neubrzdily.

      1 0
      • novas752  

        A odvzdušnil je/vyměnil kapalinu.

        1 0
        • rdk402  

          Na brzdách jsou desky nové a odvzdušněné a i tak mi ty brzdy nestačí. A to jsem tomu kolu ještě ani tolik nedával. Myslím, že pro mě budou vhodnější čtyřpísty.

          0 0
          • Atilla  

            675 SLX s 85kg úplně v pohodě i Alpy. Chyba bude jinde.

            0 0
            • rdk402  

              Mám SLX BR-M7000 a v prudkých sjezdech by mohli být silnější a to se zatím vozím jen kolem baráku na okraji Prahy. Mám v plánu hodně jezdit na hory ( traily a někdy bikeparky ) a tam myslim, že by taky nemuseli stíhat. Proto řeším výměnu za nejaký lepší čtyřpísty, prozatím je u mě favorit Hope Tech E4, ale i SLX BR-M7120 přicházejí v úvahu jako úsporná varianta.

              0 0
    • mr.antik  

      Mužeš zkusit dopředu 2pistkovy třmen a 200mm kvalitní kotouč, investice skoro nic a uděláš si obrázek

      0 0
      • rdk402  

        No je pravda, že 203 mm kotouč budu kupovat tak jako tak.

        0 0
        • Nutribird  

          Nebo udělej shigury, magury a Shimano páky. Výkon maximální.

          0 1
          • RomSva  

            No tohle jsem ještě zcela nepochopil

            Co vůbec muže ovlivnit třmen? Technicky vzato nás snad zajímá jen tuhost a plocha pístu (součet ploch u 4 pistku). Nic víc nic min. Mělo by byt jedno jestli mají stejně průměry (magura) nebo rozdílné (shimano)

            Vse ostatní by mělo být o pákách případně hadicích.

            Shimano 4 píst ma stejnou plochu jako magura 4 píst a přitom shigura je obecně považována za lepší (sám nic jiného nechci)

            Jediný rozdíl co tam vidím je že shimano má dvoudílné třmeny a tím méně tuhé. Ale že by to dělalo znatelný rozdíl mě přijde divné.

            Prostě tam bude asi ještě něco co má vliv a osobně vůbec netuším co…

            0 1
            • novas752  

              Magura má písty stejně velké, Shimano má jeden menší a druhý větší. Ten větší píst tlačí na destičku více než ten menší. Taky asi záleží na rozmístění těch pístků na destičce.

              0 0
              • RomSva  

                Tlak(na kotouč) vytváří pravděpodobně uplne stejný (záleží na tvaru desky), síla ale určitě větší bude.

                Každopádně jak magura tak shimano mají totožné plochy pístů(součet) takže výsledná síla musí byt na stejných shimano pákách stejná… přesto magura brzdí lip… nerozumím

                0 0
                • novas752  

                  A máš to vyzkoušené na destičkách ze stejné směsi – např. Galfer, který dělá jak na Shimano tak na Maguru?

                  0 0
                  • RomSva  

                    Ne

                    Galfer desky mám teď na polici a pořád nemam vůli je nasadit. Když ono to brzdí brutálně i na AliExpress deskách za $1.20 s postovnym. Mam jich cely pytlik.

                    Je pravda ze většina těch Číňanů byla naprd ale nakonec jsem našel i funkční

                    0 0
                    • nomecz  

                      tak hazej odkaz prosim

                      0 0
                      • RomSva  

                        kupuje se to po 4 párech

                        hodně práší ale taky brzdí.

                        kupuju je už po několikáté a nikdy problém nebyl.

                        0 0
                        • pepek  

                          +ubývají před očima a žerou kotouče

                          0 0
                          • LM  

                            Žere to i originál Centerline kotouče?

                            KLS sintry taky mizely před očima, brzdily parádně ale kotouč to nijak nepoznamenalo :-)

                            0 0
                            • pepek  

                              Žere to centerline s nápisem Sram :-) a žralo to i originál Sh a Superstar.

                              Teď se mi jeví nadějně tyto: brzdí, někdy pískají, životnost zatím neposoudím. Asi to míchají podle nálady-první pár ze sady moc nebrzdil, ale taky neřval. Další pár brzdí fest a někdy taky fest řve.

                              0 0
                            • RomSva  

                              nějak jsem si ještě nevšiml, že by nadměrně žraly kotouče.

                              mám XT icetech. předtím jsem měl magura kotouče a ty tam byli asi 6kkm.

                              0 0
                              • novas752  

                                6000km neni zrovna super výdrž. Kolik je to výškových metrů, to je asi směrodatnější údaj.

                                0 0
        • lubosalbi  

          Já pořídil Formula Cura a k tomu 203mm kotouče, v sobotu to budu montovat, jsem na to hodně zvědavý

          0 0
          • jerrymouse  

            Mám dvoupístky a brzdí tak, že o čtyř ani neuvažuju.

            0 0
            • Breakpain  

              A neni to pak o tom, ze 4 pistek ma lepsi modulaci? :) …

              0 0
              • jerrymouse  

                Možná. Nejel jsem je. Modulace mi přijde ok. Jezdím ale tužku, abych to poznal. Poznal jsem ale určitě zvýšenej výkon proti SLX (2písty).

                0 0
              • HKou  

                Mozna, ale nejak moc meritelny to nebude. Hlavni vyhoda ctyrpistku je, krome nepatre vetsi sily (prevod, pevnejsi trmen, v jednotkach procent), vetsi vydrz desek a lepsi chlazeni (vic oleje, vetsi tepelna kapacita trmenu). Pred 10 lety jsem si montoval komplet XT s vymenenym prednim trmenem za Saint. Dneska uz na to kaslu, davam vsude Saint, 203mm kotouce, sintrovane desky a je klid.

                0 0
                • wladeq  

                  Ne, to fakt neni hlavni vyhoda. Hlavni vyhoda ctryrpistu je, ze pri zachovani modulace se da udelat silnejsi brzda. Kazdy pist ma jiny prumer. Trmen bude tak pevny, jak jej vyrobce udela, velke desky se daji nacpat i na dvoupist, udelat masivnejsi trmen jde i u dvoupistu, vetsi tepelna kapacita je fajn, ale pak to taky dele chladne, zejo. O tom to fakt neni ;)

                  0 0
                  • HKou  

                    „Silnejsi brzda“ = lepsi modulace. Vetsi sila je vysledkem vetsiho hydraulickeho prevodu, ktery je dan pomerem plochy souctu ploch ve trmenu (bez ohledu na jejich rozdilny prumery, ty jsou z jineho duvodu) a plochy pistu v pace. Tj. s vetsi plochou pistu ve trmenu se zlepsi modulace a zvetsi brzdna sila (v tom si rozumime).

                    Jinak k te modulaci. Je rozdil mezi houbovitejma brzdama a dobrou modulaci, v idealnim pripade pevnejsi brzda (hadice, trmen, paka) a lepsi prevod, vetsi brzdna sila ma za nasledek lepsi modulaci. Falesny pocit modulace vznikne v houbovitym systemu, Shimano to dokonce vyrabelo jako „modulator“ (cti pero) pro rafkovy brzdy a neco dela i pro diskovy na rekreacni kola.

                    0 0
    • Mr.Duck  

      Jak píšou ostatní, začal bych tím větším kotoučem.

      Pokud ti pak stále půjde o maximální sílu tak bych určitě doporučil SLX nebo XT. Xtr je stejná síla ale tělo páky je s měkčího materiálu (lehčího) atd, pokud ti nejde čistě o gramy tak to nemá žádný přínos. Možná lepší samotnou páčku co by mohla být odolnější ale to není nějak vážný problém.

      Hope a Magura myslím že jsou tak podobně silné, ale znatelně slabší než xt. Co se týká projevu to si podle mě musí každý vyzkoušet sám. Pokud nejezdíš super strmé traily tak kterékoliv z těch brzd úlohu splní. Pokud ale pořád visíš ve 30% sklonu tak bych doporučil Shimano :)

      0 0
    • Pepe72  

      Už to tu kluci psali: chyba je jinde. Uvařit tvoje brzdy okolo práglu a tos ještě šetřil :-) :-) S chlazeným železem ve fungujících těhle brzdách sjedeš vše okolo Práglu.

      0 0
      • rdk402  

        Heleť já neřikám, že něco nesjedu. Sjet se to dá na lecčem, dřív jsem to jezdil na starym HT oceláku NS se zavzdušněnejma Avidama a taky se to dalo sjet, ale nebylo to ono. Teď když jsem si pořídil pěkný kolo, tak chci aby vše fungovalo jak má a já si to mohl pořádně užít. Pokud by na všechno stačily obyč dvoupísty, tak potom nechápu proč 95% lídí co znám a potkávám, vozí čtyřpísty na svých trail/enduo kolech.

        0 0
        • nksh  

          Priznam se taky nechapu ten asketismus nekterych lidi zde. :)

          Me diky slusnym brzdam (Sh MT520 a Sram Code) min boli ruce a vic toho sjedu. Byt treba potencialni vykon brzd neni vyuzit na plnych 100%

          0 0
          • LM  

            Přesně. Čím „silnější“ máš brzdy, tím méně času strávíš brzděním, můžeš brzdit později a pod kopcem z toho méně bolí ruce :-).

            0 0
          • Pepe72  

            Žádný asketismus jen reakce, čtyřpístky jsou ok. Když budeš číst mezi řádky, tak si uděláš obrázek. Kde já jezdím, tam se zavzdušněnýma brzdama nesmíš, s fungujícíma SH 615 na chlazeném železe nemáš prpblém.

            0 0
        • LM  

          Jaké tam máš brzdové destičky? Organiky nebo sintry? Pokud organiky, zkus nejdříve sintered desky.

          0 0
    • Pepe72  

      Nečetls co jsem napsal a zapomínás cos sám psal. Myslím že si chceš spíš odůvodnit koupi nových brzd. Já bych taky rád čtyřpístky SAINT nebo TRP DH. Takžé určitě nic proti.

      0 0
    • Malhonz  

      Když to tu čtu, mám dotaz: Mám starší Shimano SLX BR-M675 a zajímalo by mě jestli by na to šly jen nějaké čtyřpístkové třmeny a jestli bych si pomohl. Třeba ty nové deore BR-M6120 zkusit nejdřív jen dopředu, už to někdo zkoušel?

      0 0
      • Atilla  

        Funguje to. Stačí koupit třmen co ti bude pasovat na hadicí.

        0 0
        • Malhonz  

          Dík za info zkusím se poptat jak je to s těmi hadicemi ale pokud by šly třeba tyhle nové Deore tak by to byl celkem levný upgrejd a když se v tom budu vrtat, tak už je asi celkem jedno, že to není v řadě SLX a to pětikilo rozdílu asi nestojí za to ne?

          Navíc bych mohl koupit zatím jen jeden a vyzkoušet ho vepředu a pak by se vidělo jestli je to citelné zlepšení.

          0 0
          • Atilla  

            Ty SLX co máš jsou na banjo, takže je lepší koupit třmen na banjo. Samozřejmě ho můžeš ustřihnout a dát klasickou olivu, ale já bych šel do SLX.

            0 0
            • Malhonz  

              To je to co jsem chtěl asi slyšet, pokud je to záměnné, tak ten pětistovkový rozdíl se vyplatí neboť to bude bez větší práce, jen se to vymění v tom banju a naplní a ovzdušní. Pochopil jsem to správně?

              0 0
              • Mr.Duck  

                Jo. A jsou do nich levnější destičky s větrákem takže časem i ušetříš! :)

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Atilla  

                Před měsícem jsou kupoval SLX 7120 třmeny za 1300kč/ks, teď teda koukám ,že jsou o dost dražší. Můžeš zkusit napřed předek a potom dokoupit zadní.

                0 0
              • abel  

                pohlídej si, abys se třmenem koupil i šroub (někdo ho měl součástí balení, někdo ne). investice do 100kč/ks

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • Malhonz  

                Dík všem za info, nebudu spěchat, jen jsem chtěl vědět jestli to jde jak jsem to tu četl. Stejně mám ještě dvoje náhradní destičky na ty moje, tak se může stát, že to letos vydrží a třeba se časem ten zmagořený trh uklidní anebo koupím jak narazím na nějakou akci. Zajímavé budou letos gumy, ty budu potřebovat dříve a co jsem zatím hledal, tak je to dost bída anebo pálka, mám pocit, že spoustu lidí jen zneužívá situaci na trhu.

                0 0
    • FOTOBIKER  

      Mám Cura 4 a jsou naprosto boží. Při mé hmotnosti 110kg používám plovoucí kotouče Magura v kombinaci 200p/180z. Skvělá citlivost a excelentní výkon. Zatím se mi je nepodařilo nikde na trailech uvařit.

      0 0
    • feuerman  

      Ahojte, oživuju téma. Přečetl jsem zde spoustu vláken na téma trail / en brzd a rád bych se dostal k nějakému rozhřešení :D Aktuálně mám na kole SRAM G2 R a rád bych něco s větším brzdným výkonem, aby mě méně bolely ruce při sjezdu a více si ho užil. G2 R nejsou špatné na lokální traily, ale nějaký větší sjezd v Beskydech, nebo bikeparcích už nenesou dobře :)

      Původně jsem byl rozhodnut pro Formula Cura 4, ale je tady dost zkušeností s nespolehlivostí, někdo má OK kus a někdo se trochu trápí. Aktuálně mám v hledáčku XT, nebo Code RSC, obojí 4p. Co je za vás lepší volba, případně opomněl jsem něco zajímavého?

      0 0
      • Atilla  

        Tak je to o tom kolik do toho chceš vrazit. Měl jsem v jednu chvíli Hope tech 4 V4, TRP DHR Evo, Hayes Dominion A4 a Shimano Saint. Nechal jsem si TRP a Dominion A4. Super lehké všechny z nich brzdí o kus víc než Code.

        1 0
      • MirosPikos  

        Záleží na rozpočtu, pokud chceš spolehlivé a výkonné brzdy, tak za mě jednoznačně Hayes. Zase jsem je potrápil teď v pátek na Geissu a bez jediného zaváhání. TRP nemám zkušenost, ale podle všeho to bude stejně spolehlivá záležitost jen s jiným pocitem na páce.

        0 0
      • novas752  

        Code bych vyřadil, taky se za ně musí poměrně silně.

        Curám bych se asi vyhnul.

        XT proč ne. Vlastně klidně SLX, jsou vlastně stejný a stejně silný.

        3 0
      • LM  

        Tu máš test:

        • The best MTB disc brake: Hayes Dominion T4 (A4 brzdí stejně)
        • Best Buy Tip: Shimano SLX
        2 0
      • feuerman  

        Tak jsem se nakonec rozhodl pro Shimano. Teď už si jen obhájit, proč koupit XTR a ne XT, které dle všeho nebude horší brzda. Jinak bohužel není k sehnání WolfTooth adaptér na SRAM řazení, ani dovozce jej nemá skladem, takže na řídítkách bude chvíli nepořádek :)

        0 0
        • mirorek2  

          Xt brzdí na chlup stejně jako slx…

          A4 jsou pro mě ve všem lepší

          2 0
          • LM  

            V tom testu máš srovnání XTR, XT a SLX v pěkných grafech:

            edit: špatně zarazeno, to mělo příjít pod feuermana

            0 0
            • Atilla  

              To je nějaký divný test když code mají větší výkon jak Hope V4, což nemají ani náhodou.

              1 0
            • MirosPikos  

              Tohle vlastně říká jediné. Tyhle testy jsou naprosto k ničemu.

              2 0
            • Azmir  

              Já je teda nejezdím, ale většina lidí tu psala, že XTR jsou o dost slabší oproti XT (nevím jestli platí pro 2 i 4 pístek)¨.

              0 1
          • theedge  

            Jak se A4 chovaji na pace? Na pristi sezonu uvazuju o upgradu brzd z Code RSC. Nechci ale nic kousavyho, nechci na stary kolena litat pres riditka :-) V prudkym kdyz to pokope tak jsem rad ze nemam kousavy brzdy.

            0 0
            • Sistematicx  

              Za me rozhodne lip jak Saint treba.

              Dal jsem ted zadni A4 na Tuesa. Predni mam nechanou Saint. Na spindriftu A4 predni i zadni.

              A4 mnohem lepsi modulace. A hlavne ta zadni nepumpuje. Coz je po 10 letech na zee/saint a pumpovaci zadni uplne jina. Ted proste ta pácka pokazde na stejnym miste. Ne jak saint ze se natlakuje a najednou je o cm dal nez ji mam nastavenou.

              0 0
              • mirorek2  

                Má to i nevýhodu, sem tam na A4 sjedu desky na plech, jak se nemění bitepoint :-D

                0 0
                • Sistematicx  

                  Od toho me ted zachranila rozperna pruzinka. Konec pruzinky jsem lece ohnul a jak uz nebylo oblozebi tak to zacalo cinkat o kotouc.

                  Nebyl to ale zamer. Ohnul jsem jinasi pri nejake manipulaci.

                  0 0
                • Breakpain  

                  Trosku jsem to trapil ve Francii

                  • A4ky s velkou vahou jezdce jsou jedny z nejodolnejsich brzd
                  • sjizdeni desek je patrne (s klesajici hmotnosti jezdce mene), ale oproti ostatnim brzdam je to znat mnohem mene
                  • pistky relativne drzi pozici, obcas je treba zresetvat, ale porad to nic neni oproti konkurenci

                  Jsou takove “surove”, blbuvzdorne, za me asi nejlepsi kauf a jsem vcelku vybiravy…

                  S temi jejich kotouci jsou i prijemne modulovatelne (to napriklad s TRP 2.3 ne).

                  Ja tomu rikam mnohem lepsi Shimana :)…

                  A odvzdusneni trmenu je diky dvema portum “zadarmo”.

                  Jsou to prvni brzdy, kde kaslu na odvzdusneni a delam to jen jednou za sezonu – drzi jak maji.

                  recenzent:

                  • tezke prase
                  • jizdni styl hovado
                  • gravity / DH jezdeni

                  Ale stejne jako Attila mam i DHr Evo … no a neprodal jsem je, mam je jako rezervni. Ty brzdy jsou taky velmi dobre – jen maji trosku problem se 100kg (vetsi modulace, lehce pozvolnější nastup). Takze kdyz jedete neco prudkeho na oci, tak A4ky instantne snizuji rychlost mnohem lepe.

                  Nicmen jakmile se podelaji A4ky, jsou ready na jezdeni ;) a dam jim sezonu sanci.

                  4 0
            • mirorek2  

              Mají nejjemnější chod páky před kousnutím ze všech brzd, co jsem zkoušel, páka jde opravdu hodně lehce.

              Já jsem těžký, modulaci za sucha pro mě mají super, mění se lehce s použitím jiných desek a kotoučů. V prudkých technických pasážích, kde jsem míval problémy nabrzdit si to na přesno, s A4 jistě proplouvám. Nejhorší byly pro mě v tomto T4V4 které mají hrubé síly dost, ale ten přechod z plné brzdy je buď 0 nebo 100%, nedokázal jsem je dávkovat.

              Cody rsc jsem měl rád ale udržet je celý den je peklo, to si budeš s a4 chrochtat.

              Jinak modulace na mokru je asi trochu horší, to ale myslím bude u všech megasilných kousavých brzd podobné.

              Nicméně mokro nemám rád, tak to moc neřeším :-)

              Ještě bych být tebou vyzkoušel ty TRP dh evo, jsou taky moc dobré

              1 0
              • feuerman  

                Hloupá otázka.. Které brzdy myslíte pod označením A4? :)

                0 0
                • benobiker  

                  Hayes Dominion – 4 píst

                  0 0
                • Sistematicx  

                  Hayes Dominion.

                  A4 starsi model

                  Ted delaj par mesicu teste T4. Ty jsou lehci. Na třmenu maj napis t4 a je ta nejaky vrtani aby ubrali vahu. Páka by mela byt carbonova a na vnitrni strane napis reynolds

                  0 0
        • vili  

          xtr má kovanou páku, kdežto nižší řady mají výlisek s poměrně značně oslabeným jedním místem, které rádo praská při lehkým pádu…výkonově jsem u xtr oproti xt zaznamenal mírně vyšší účinek.

          0 1
    • feuerman  

      Rozpočet je do 12k :) Ještě co jsem nezmínil… Rád bych zachoval vše na jedné objímce, ale nevím jestli to půjde u Shimana. Mám řazení GX Eagle a teleskop SDG Tellis.

      0 0
      • wilda81  

        Všechno jde, ale pak zjistíš, že výsledná pozice je na…

        0 0
      • krabica  

        Hlavně to chce pořádné destičky, větší kotouče a brzdové páky výš, blíž k vodorovné poloze, to vše dost pomůže.

        1 0
        • LM  

          Mě nejvíc pomohlo nastavit brzdy, aby zabíraly až kousek od gripu. A mám je trochu výš, protože brzdím druhým článkem prstu :-)

          Ale ne všechny jdou takhle nastavit. Třeba Formula Cura byly i v krajní poloze točítka stále moc daleko :-/

          0 0
    • suslos  

      Přihodám se sem s dotazem – nejlepší poměr cena/výkon za 200/203mm kotouče, 6ti díra, 2mm tloušťka a více? Na brzdy T4V4.

      Doteď jsem měl HS2jky – super kotouče, bez problémů, ale 40E+ (mám doma nové 180 a 220 kdyby náhodou někdo chtěl vyměnit)

      Magura Storm HC stojí pár eur, vyplatí se? nezkroutí se? necinkaj pak?

      Případně za Vás jiný ověřený tip?

      Vzal bych Hope, ale mají jen 1,85 a vented stojej nesmysl. Stejně tak jako Galfer Shark – původně jsem je chtěl… ale skoro dvojku za jeden :-)))

      Díky!

      0 0
      • mirorek2  

        Bruni má taky Stormy :-D za těch 15e bych je zkusil, kdybych nevážil metrák…

        za mě teď cena/výkon totok: https://r2-bike.com/…-Loch-203-mm

        1 0
        • suslos  

          ty kotouče mají problém s metrákem? :-))

          Formula za mě no go, měl jsem je když byly ještě tuším 1,95 a byl to slušný shit :-)

          0 0
          • mirorek2  

            Tyto 2,3 jsou cajk, mám je teď ve 203 předek i zadek a supr

            1 0
            • suslos  

              oki, díky. Stejně je raději vynechám :-D ty mdr magury už nevozíš?

              0 0
              • mirorek2  

                Mdr se mi po určité době vždy roznýtovaly a začaly cinkat a cvakat v bordelu, má obsese pro tiché kolo :-) už snese jen jednodílné kotouče…

                Na enduru mám trp 2,3 ale zvuky to dělá teda šílené :-D

                0 0
              • o.martas  

                Plovoucí Magury vozím už léta, mám kilo a v pohodě, z těch neměj strach :D

                0 0
              • krabica  

                s mrd-p jsem spoko, ve předu 220 :-)

                0 0
            • benobiker  

              Já původně když jsem měl Formule objednal k přednímu 203mm novej zadní a přišel právě v téhle nové verzi 2,3mm. No kotouč jak na motorku! :-D Nepřekousl jsem ale váhu a šel kámošovi na kolo. Ten je spokojenej, ten kotouč tam nejspíš bude mít až do smrti.:-D Jak je silnej, tak snad ani tak nerezonuje.:-)

              0 0
          • benobiker  

            Co proti těm Formulám máš?:-D Já jsem s nimi spokojen, mám tu tenčí starou verzi, teď jsem je dal na HTcko. Magura Storm 203mm vozím na fullu, za ty prachy super, lehkej, silnej 2.0mm, prostě to brzdí, dokonce to jsou ty nejrovnější kotouče co mám:-D Ale celkem chytaj rez, to jo… Taky když si cinknou o desky, je to slyšet, Mirkovo originál Hayes kotouče takhle nezní, ty jsou prostě tiché. Každopádně bych do nich šel za ty prachy prostě znovu, než se tady dočtu teda o nějaké alternativě:-D

            0 0
            • suslos  

              Formule mi přišly už jako nový lehce křivý, navíc byly jak papír a kroutili se strašně – větší teplo a cinkalo to jak flašinet.. Obecně moje zkušenost i s brzdama Formula Cure2/4 je špatná a to si je spousta lidí chválí :-D

              Storm – díky, asi je nakonec vezmu a vyzkouším, za těch cca 15e/kotouč není co zkazit :-) ač by se mi nejvíce líbily Sharky, ale cena neobhajitelná :-)

              šel jsem to včera ještě měřit a zadní HS2 má 1,74mm a přední 1,86mm, takže zimu ještě v klidu daj, ala na jarní finále bude třeba dát nové :-)

              0 0
      • Sulka  

        Magory Storm HC uz bych znovu nekoupil. Docela hazou, cinkaj a ruzny pazvuky ktery jsem nedokazal odstranit. Navic chytaj lisku. Koupil jsem je sice dvakrat, ale podruhe jen proto ze byl kotouc za deset ecek. Ted jsem menil za Galfer Disc Wave a mnohem lepsi. I co se brzdnyho vykonu tyka.

        0 0
        • suslos  

          díky za feedback! :-)

          za cenu obyč galfer disc wave si ale vezmu radši osvědčený HS2

          0 0
          • novas752  

            Galfer brzdí víc. Taky teda mizí víc.

            0 0
            • suslos  

              S HS2 problém s brzdným učinkem nemám. Původní centerliny byly tvrdší, ale životnost neskutečná.

              Super brzdí origo plovoucí Hope, ale mizej rychle a je na nich málo masa na dnešní dobu za ty kačky :-)

              1 0
            • suslos  

              ještě mě napadá, jestli mluvíš o Galfer wave nebo shark?

              0 0
              • novas752  

                Obyč Wave, Sharky jsou na plechovej kotouč hrozně drahý. Kámoš je zkoušel, asi brzdí ještě trochu líp, ale moc na nich neodjezdil (kolo prodal).

                0 0
                • suslos  

                  jasný, díky!

                  cena je mimo, souhlas :-D

                  0 0
                • Radek Broz  

                  Zajímavý, jak placebo může fungovat i na úplně obyčejnym ocelovym kotouči, když se na něj nasadí dostatečně „prémiová“ cenovka;)

                  3 0
                  • novas752  

                    A tak ono záleží kdo to jezdí. Někdo ti to vychválí do nebes protože ze sebe nechce dělat pitomce že naletěl, někdo ti zcela upřímě řekne že to stejně brzdí jak kotouč za půl.

                    Minimálně se asi nebudou sjíždět tak nerovnoměrně jako ty obyčejný Galfery – proto teď mám ty HS2ky.

                    1 0
                  • benobiker  

                    https://www.kupkolo.cz/…001_z124706/?…

                    Tady Shark „zadobře“ :-D

                    1 0
                    • goofy  

                      Ještě může zkusit Intend Blackline. Je to takový Shark bez zubů… :-D

                      0 0
                      • suslos  

                        to je pěkná varianta, stejně tak jako trickstuff, díky!

                        0 0
                      • mr.antik  

                        ty žeru, na to že jsou to obyč kotouče mi přijdou fakt hezký. Akorát mám teď hope, který mi vydržej asi hodně dlouho

                        0 0
                    • suslos  

                      nejvíc je ten název: „mixer“ :-D :-D

                      u sharku mi nejde o ty „zuby“, ale o to, že se mi líbí co nejvíce plná brzdná plocha… tyhle mega díry už na žádným kotouči nechci

                      i proto HS2 atd.

                      1 0
                      • benobiker  

                        Mixér je nejvíc! :-D Jj, plná brzdná plocha je fajn… V tom se mi třebas líbí ty Formule, ty maj tu plochu fajnou a hlavně maj úplně nejlepší šrouby! Pekně přesně frézlé s přírubou, že parádně zapadnou do děr v kotouči a pak ti tam nelítá, jako s obyč šrouby. Jinak jak jsi psal, že to bylo jak papír, to je divný tvl… Já bych se nedivil, kdyby Taliáni každou várku dělali z něčeho jiného, viz ten rozdíl v tloušťce, kterej není nijak podchycenej dle nějakýho kódu zboží… Jinak, ty Magura Storm HC kotouče nejsou s tou plochou brzdnou úplně nějak boží, ale prostě fungujou no, neurazí, nenadchnou… Rozhodně za ty prachy, jako spotřebka, super…

                        0 0
                        • va-bo  

                          U kotoučů Formula to možná v eshopech rozlišené není, ale typovým označením ano. U kotoučů 203 mm je to u tl.1,9 FD54057–00 a u 2,3 FD54066–00.

                          2 0
                          • benobiker  

                            Ha! Pravdu máš ty kluku! Dokonce jsem dohledal fotky s těmi kódy na obou variantách, plus nějaké gramy a srovnání ploch Formula vs Storm HC

                            Edit: tvl, teď koukám do zpráv a já si s tebou ohledně těch kódu někdy před rokem psal, hehee:-D

                            1 0
                            • o.martas  

                              Má někdo zkušenost s BrakeSTUFF PUNCH?

                              0 0
                              • carlos1  

                                Ahoj, jezdil jsem je ještě, když to byli Intend Aero, a za Mě pecky, cena je tedy brutál, a hlavně nevím z jakého důvodu nedělají 220 kotouče v šířce 2,3, takže to vidím na nový TRP, který budou levnější

                                0 0
      • Jarda636  

        Koukni na TRP 42 , mají 2,3 mm vozím na V4

        0 0
    • J1RKA  

      znate? vozite nekdo? videl jsem na zavodnim kole.< IIIPro PEERAGE 2 > stoji to nic na alikovi

      diky

      0 4
      • Tofifee  

        Banjo na páce? To pujde při prvním pádu do kytek ne? Páka vypadá jak fejkovej Intend.

        0 0
        • J1RKA  

          Asi jo, taky mito nabidlo, kdyz jsem hlefal na guuglu, libi semi to nastaveni hadice na pace.

          0 0
    • AleZ80  

      Ahoj, přemýšlím, že bych po 10 sezónách s SLX vyzkoušel nějaké jiné brzdy.

      Požadavek je, aby měly stejnou nebo větší brzdnou sílu jako SLX 4P, neporouchávaly se a nemusela se na nich několikrát ročně provádět nějaká údržba, aby fungovaly.

      Jaké brzdy tomu odpovídají? Cura4, Dominion, TRP DHR? Díky.

      0 0
      • Slavik  

        To vážíš 150kg, že nebrzdí?

        Ve zbytku rodiny mám SLX 2pístky, žádná údržba a v pohodě stále brzdí.

        1× za 3 roky výměna oleje.

        Jestli chyba nebude jinde, než v brzdách…

        1 0
        • LM  

          Jestli mu nejde spíš o tohle:

          neporouchávaly se a nemusela se na nich několikrát ročně provádět nějaká údržba, aby fungovaly

          Mám taky Shimano SLX 4 pístky (M7120) a musím se v tom hrabat každou chvíli aby to pořádně fungovalo :-/

          (nejdřív byly špatně odvzdušněné, pak se začal zasekávat pístek vzadu a teď se to nejspíš bude opakovat vepředu)

          0 0
          • Slavik  

            Njn, 4pístek :-)

            0 0
          • Azmir  

            Mám XT 4 pístky a nemusel jsem na ně sáhnout, fungujou skvěle.

            3 0
            • e.n.turista  

              já deore 4 pístky a krom výměny desek a jednoho odvzdušnění během 4 sezon jsem si jich ještě nevšiml

              2 1
              • Sulka  

                Trail/enduro vyuziti?

                0 0
              • TK75  

                6120 Jsou fajn.Pistky bez problému packy asi neztenceny nelamou se při pádu

                Ale prosakuje olej na pace

                Mam dva a tri roky omlaceny na kolech

                0 0
              • Radek Broz  

                Já to po nějaký době odvzdušňuju tak ob týden, když jezdím:) Teda od doby, co nemám shitmana, už ne;)

                2 0
                • TK75  

                  Tak to beru uz jako „jdu okolo kola, tak odvzdusnim“ a jdu dal :))'

                  1 1
          • goofy  

            Nevím kde s tím jezdíš, ale:

            • špatné odvzdušnění jde za tebou
            • zasekávající pístky trápí všechny a nikoho, podle toho, jak to kdo řeší ;-)

            Netvrdím, že jsou Shimana nejlepší brzdy na světě, ale co se týče běžného provozního servisu, tak je to za mě spíš nadstandard.

            2 0
            • LM  

              Mám to na endurku, takže většinou z kopce a ty moje brzdy jsou snad prokleté :-)

              • Špatně odvzdušněné mi to už dorazilo, koupil jsem testovací kolo. Při prvním odvzdušnění z toho tekla tmavě šedá břečka a všech bublinek se mi podařilo zbavit až na několikátý pokus. Nakonec jsem musel použít stříkačku u třmene, gravity bleed na to nestačil.
              • Mě se tam jeden pístek zaseknul úplně, takže destičky byly pak nakřivo a lehce mi břibžďovalo zadní kolo pořád :-/. Nakonec jsem musel ten pístek úplně vyndat ze třmenu, očistit a dát zpět. Teď už zase funguje.
              0 2
              • Azmir  

                Koupíš vylítané kolo a pak své špatné dojmy aplikuješ na celou značku. Kdo ví, co s těmi brzdama před tebou dělali a co všechno zažily.

                3 0
          • novas752  

            Přecházel jsem z m8120 na Hope Tech 4 v4 a co se týče údržby jsem zatím velice spokojený (byť teda to prvotní odvzdušnění byla prcárna s krytem expanzky, ale to odpadne u nových 4 evo pák).

            Pístky ocelové, chodí krásně rovně – teď už na končících 3. destičkách.

            Nutno ale podotknout že ty XTčka taky šlapaly výrazně líp když byly nové než po 5 letech… Minerál jsem v nich měnil cca co půl roku, dal jsem je dolu kvůli nerovnoměrně chodícím pístkům – desky sjetý nakřivo a furt se to nělde nevracelo. Hope mi ke teď brousí krásně rovnoměrně.

            0 0
        • AleZ80  

          Brzdí, ale jezdím na stejných už 10. sezónu a už je potřeba 2–3 za sezónu odvzdušňovat zadní brzdu. Už mají odslouženo a rád bych vyzkoušel i něco jiného, když to nebude mít bolístky.

          0 0
      • goofy  

        Na Cury jsem si ještě nesáhl, ale tváří se podle komentářů dosti specificky. Odobně bych se jim asi vyhnul.

        Rozhodoval bych se mezi Hayesy a TRP. Co se týče náročnosti servisu, tak Hayes DOT, TRP minerál, provozně jsem žádný ******* nezaznamenal (nevozím je, jenom zkušenosti z okolí a tady na fórum).

        Co jsem si sáhl v parkovištním testu, tak Hayes hodně ostré a fakt kotvy. Pocitově asi nejsilnější brzdy, co jsem zkoušel.

        TRP pocitově dobře dávkovatelné a výkonově nějak kolem mých Saintů.

        Vzhledově se mi na fotkách nelíbily ani jedny, v reálu TRP za mě celkem fajn. ⇒ resumé – oboje jsou super brzdy, a myslím si, že pokud chceš jenom změnu, tak oboje budou dobré. ;-)

        0 0
        • vaclaw  

          Na Curách 4 teda ještě nemám nalítáno tolik, abych mohl hodnotit nějak extra komplexně, ale po pár set km a asi 4 měsících zatím vcelku spokojenist. Síla podobná jako 7120 a výrazně lepší dávkovatelnost a stabilnější chod páky. Nemůžu porovnat s TRP a Hayes a chce to ještě víc času na hodnocení spolehlivosti, ale zatím za mě teda lepší než Shimano. A až sjedu původní desky, tak se sintrama by ta účinnost měla jít ještě nahoru.

          0 0
          • filipes  

            Cura 4 se Sinter destičkami za mě výborné brzdy, rok a půl trail provozu jen s výměnou destiček, teď možná mají malinko tužší chod, ale furt super dávkování i síla. Ze své generace imho nejlepší brzy, lepší než MT7, Code nebo Shimana. Nové Maveny, TRP nebo Dominiony jsem nejezdil.Za levno bych je bral znovu, jinak bych zkusil něco nového.

            0 0
      • skaj  

        Trmeny XT ctyrpistek mi vydrzely cca 5sezon enduro/trail/bi­kepark jezdeni. Pak zacaly problemy typu nesoumerne vyjizdejici pistky. Paky jsem polamal za tu dobu nekolikrat, takze ty takhle dlouho nemam vyzkousene.

        Ted jsem dal Saint trmeny (bo stoji par korun) a zase pocitam, ze mam pet let pokoj. Servisuju kazdorocne dvakrat, ne ze by to bylo uplne nutne, ale chod brzd se trochu zlepsi a ja to mam rad:)

        0 0
      • krus  

        Přidám ještě svoji zkušenost s sram maven. Nekompromisní kotvy s perfektně nastavitelnou contact force. Odvzdušnění pomocí bleeding portů a mierálního oleje v klidu, otázka 30 minut. Jsou nový, takže dlouhodobou zkušenost nedám. Zatím 500 km spíš enduro ježdění a bez problému.

        0 0
        • zahr  

          Za mě Maveny supr brzdy, mám je sezonu, bez sebemenšího problému, ježděno převážně v Rakouských BP. Odvzdušnění rychlý a jednoduchý. Dlouho jsem měl Shimano XT 4 pístky a už bych je nechtěl.

          0 0
      • suslos  

        Pokud chces brzdy, které budou i svým projevem blízko Shimanu, na který jsi zvyklý tak bez Hayes.

        Pokud chceš více modulace, zařaď do výběru ještě Hope T4V4 nebo Sram Maven Silver/Ultimate. Oboje take famózní brzdy s více modulace.

        Cura 4 bych nebral – osobně špatný zkušenosti a ještě mi nevyhovoval jejich digitální projev. Par kamarádů je má a je s nima spoko, ale vždy když si na ně sáhnu tak nechápu proč :)

        0 0
        • scret  

          Vidis a ja bych rekl, ze Hayesy maji trochu jiny projev nez shimana… Dominiony nejsou tak houbovity a jsou pocitove silnejsi… o dost…

          2 0
        • vaclaw  

          Mě teda Cury moc digitální, zvlášť v porovnání s Shimanem, nepřijdou, naopak mě překvapily modulací, ale možná je o kombinaci desky-kotouče.

          0 0
        • mirorek2  

          Pro mě 105 kg a poškození nervů v prstu (v trailu boj o život:)

          Hayes top, nejjemnější chod páčky a dost výkonu, mám je všude, jen měním desky a 1× ročně kapalinu

          Maven pumpují a těžký chod páčky, ale naprosto brutal výkon

          Cura pro mě pocitově měkké a málo výkonu, modulace super, má je mladý a spoko

          Hope t4v4 nejhorší modulace, výkonu dost, cz zastoupení a řešení problémů vtip (3× reklamace), jsou výborné na trial

          0 0
          • TK75  

            Hope na trial…jakoze citis presne jak mackas packu a co delaji pistky/desky(a hlavne porad stejne)? Ja jsem celkem vazne uvazoval v posledni dobe o mechanikach (silnych .jasne) ponevadz u hydraulik nikdy presne necitim.Navic sjezdy nejsou dlouhy, takze brzdy vyuzivam prave spis v pomalejsi technice.Nebo teda byl bych schopnej to uprednostnit.No nevim:))

            0 0
            • mirorek2  

              Trialisti by ti to vysvětlili asi lépe, musí tam být okamžitý stisk silný jako žralok, nesmí to ani o píď pohnout kolem, vše se tahá přes předek a minimum pohybu tě může rozhodit a padáš. Proto mají furt někteří ráfkové hydry magura, řeší i posun kola vůči kotouči

              0 0
              • TK75  

                Trial jsem jezdil, ty zaklady tam na dne lehce mam a u hydraulik mi prijde ze prave nikdy nemam ten presnej pocit. Ale treba to je Shimanech.Jako kdyz to dam z kopce na predni a chci popojet tak moc jistej si nejsem kde zrovna je ten bod mezi )) Celkove to spojeni prst-kotouc mi neprijde tak citelny jak bych chtel

                Nic…kdyztak se pak optam Benobikera

                0 0
      • MirosPikos  

        Co se týká údržby, výkonu, spolehlivosti tak za mě jednoznačně Dominion. S TRP zkušenosti nemám. U Hope je to 50 na 50. Někomu sednou a fungují bez zásahu ale techničtější borci z nichž jeden dá občas bednu na Blinduru, je raději nahradí Dominionama. Na druhou stranu u Hayes nebude taková podpora co se náhradních dílů týká, což může být problém při cestování a nějaké události typu utržená hadice nebo zlomená páka.

        0 0
        • chomejs  

          K té spolehlivosti, přes zimu mi na Dominionech začala ve stejnou dobu protékat DOT přes páku přední brzdy a zároveň přes jeden píst na zadním třmenu. Žádný pád ani poškození. Měl jsem je rok. Vyměněno v rámci reklamace, ještě jsem to nezkoušel, protože jsem mezitím koupil nové, které zatím fungují.

          0 0
      • AleZ80  

        Na Shimana jsem zvyklý, ale samozřejmě se nebráním něčemu s lepším dávkováním, zvláště v mokru.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.