Mavic Cross Max Enduro versus ručně zapletená.....

56 nepřečtených
  • Peslezedirou

    Ahoj, tak Pes se konečně rozhodl, že přejde na kotouče. Výběr brzdy už mám za sebou, hodně mi pomohla recenze Martina XC a RomanaH.

    Poslední volbou jsou kola, na výběr má ze dvou variant. Buď pořídit již zapletená kola Mavic Cross Max Enduro Disc nebo si na nábách DT Hugi 240 a ráfkách Mavic XC 717 Disc nechat zapléct kola.

    Zajímalo by mě jakou variantu by jste zvolili a jaké důvody vás by vás k tomu vedly.

    Na variantě Mavic Enduro se mi líbí design a určitě tuhost výpletu, mínus má u mě případný servis třeba při prasknutí drátu což je málo pavděpodobné. Kola naplená na DT Hugi u mě mají zase plus ve snadném servisu a určitě hmotnosti.

    Kola budu používat na fullu 100/100 takže XC určení a nebo lehčí Enduro......

    0 0
    • pitelboy  

      ja bych volil ty DT, precijen na tech cross-maxech si toho moc neurobis..

      0 0
    • Hnoj  

      DT HUGY 240 se už nevyrábí… je jen 240S a 340. Nehci je zaplýst, crossmaxy maj děsneh náboj a když to zapleteš z dobrýho matroše, tak to bude i lehčí.

      0 0
    • raceface  

      Určitě radim DT kola, možná i s DT ráfkama, ale Mavic taky v poho… Já mám už druhym rokem náby Hugi 240 a ráfky X-317 (dnes XC-717) v diskový verzi, vážim 90 kg, nejsem moc technik a v poho, jednou sem nechal měnit ložiska v zadí nábě (2 ze 4) a osičku (váží 22,25 gramu!!!) a v poho i s prací a poštovným mě to v Botticu stálo cca 800, takže to je ještě únosný a myslim, že oproti Mavicu o dost levnější… Fakt bych ale zkusil i ráfky odDT!!!

      0 0
      • Peslezedirou  

        Právě jsem koukal na tvoje kolo, taky se spíš přikláním k variantě DT Hugi a Mavic 717. Vše budu kupovat asi na Koloshopu a ten DT ráfky nemá. Dráty zkusím dát taky DT a to 2,00–1,8–2,00 snad to bude s kotoučema držet.....XTR náboje nemusí být vůbec špatný, ale netuším jak bude chodit Shimano kotouč s mech. Avidama......

        0 0
        • RomanH  

          Mam X717 a ty zeslabovane DT, vazim 78kg + Camel a draty zatim drzi.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Paráda momentálně mám cca 73kg, tak by mi měly vydržet. Když jsem to spočítal tak bych ve výsledku neměl mít výrazný váhový příbytek…už se těším na Avidy........

            0 0
        • pos3k  

          nechci strasit, ale snad uz to vypleteni zlepsily (viz historie)

          0 0
    • bajaja  

      ja bych zapletl XTR naby na CL, Mavic 717 disc a draty od DT , za cenu lepsi nez crossmaxy a lehci,

      0 0
    • ananas  

      ..hmm, tak jsi mě předběh, mám úplně to samé dilema a po přečtení příspěvků se asi rozhodnu pro verzi DT, jinak ráfky DT mají tady http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…, mají jak náboje 240 tak 340 a dokonce nabízejí vypletení !?

      0 0
      • Hnoj  

        Tyhle ráfky mám a můžu je vřele doporučit… Tvrdé a tuhé v krutu, ale bohužel také velmi nepohodlné :-( ale to bude asi taky drátama od DT…

        0 0
      • Pebe  

        Výplet mám od trinnity.cz, je v pohodě, když jsem po usazení výpletu potřeboval dotáhnout/docen­trovat, udělal mi to na počkání.

        0 0
    • Daf  

      Ja bych si koupil zapleteny kola Shimano XT a nebo Crossmax XL.

      0 0
      • Hnoj  

        XT nebrat… je to kónus :-( A náboje crossmax taky nevynikaj qalitou :-(

        0 0
        • Daf  

          Mas snad s tim nejakou zkusenost?

          0 0
        • Beeda  

          a co s tim konusem jako? B.

          0 0
        • wroum  

          aaaa paaan je odbornik. lepsi dobrej konus nez mizernej prumysl.

          0 0
          • Hnoj  

            Videl sem rozebraný crossmax náby a taky XT náby… A vím, že ani jedné z těhle dvou věci se nevyplatí důvěřovat… měl jsem náboje author (ty průmyslový) a natočil jsem na nich 30 000km bez jakékoli údržby a fungovaly pořád sqěle, a teď je mám jako náhradní kola.. A teď mi řekněte kdo z vás tohle najezdil bez jakékoli údrždy na konusu?

            0 0
            • Daf  

              Zalezi jak kdo jezdi. To ze ti author vydrzi 30000km bez udrzby neznamena ze to same vydrzi nekomu jinemu a uz vubec ne ze to same vydrzi Hugi 240. I ja jsem XTcka i Crossmaxy mel rozebrany takze vim sve. Ale hlavne jsem na XTckach 4 a na Crossmaxech 3 roky jezdil a vim jake maji prednosti i mouchy, ale rozhodne to nejsou smejdy.

              0 0
            • Beeda  

              ja shimanech wh535 najel 22kkm, vcetne zavodu, ani jednou jsem do toho nelezl, bohuzel jsem probrzdil zadni rafek… predni minimalne 5kkm jeste zvladne..B.

              0 0
            • wroum  

              ja mam cca 15000 km na XT konusech z roku 2000. vlez sem do nich jenom jednou, ze zvedavosti – nebylo potreba s tim cokoliv delat. absolutne bez problemu. brody rozhodne neobjizdim a na bikrosce si taky uzily svoje. zatim ani naznak problemu. nemam duvod jim neverit.

              0 0
              • Hnoj  

                Všechny názory zde prezentované jsou subjektivní a můžou se různit, protožě někdo na noch najezdil hodně a někdo málo… Začínám mít pocit, že každej díl na kola, kterej se vyrobí má svou vlastní specifickou životnost a že neni XTčko jako Xtéčko natož pak crossmax.

                0 0
                • Beeda  

                  no rekl bych, ze ta subjektivnost zacina byt objektivni, jelikoz jsme na konusech najeli vsichni pomerne hodne…B

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    No to je pravda. Dohromady jsem toho na konusech najezdil pomerne hodne, ale na jednech by to neslo :)

                    0 0
                    • Daf  

                      To by ses divil. Ty XTcka o kterych jsem mluvil dalsi 4 roky jezdil bracha a porad se toci hladce. Maji najeto asi 60000km a menili se jen kulicky v zadni nabe cca 40kc, predni je jak nova.

                      0 0
        • Peslezedirou  

          Dřív jsem jezdil náboje LX a u zadního odešel konus cca po 12000 km, momentálně mám náboje XT a nemůžu si je vynachválit. Chod je vážně mnohem lepší než u levnýho průmyslu a utěsnění je dobré.....takže ne konusy od Shimana nedám dopustit.........

          0 0
          • ananas  

            … no tak já můžu říct že XT náboje nic moc, mám je druhou sezónu a zadní jsem už několik krát čistil a dotahoval konusy, navíc začíná zlobit ořech, i když je fakt že co vyjížďka tak pořádný blátivec !?

            0 0
    • JMT  

      ty rucne zapleteny budou urcite lepsi, ale stejne mam crossmaxy a nemenil bych je za rucne pleteny ani nahodou…

      0 0
    • Daf  

      Abych tedy napsal co jsem napsat chtel. Crossmax pouziva velika prumyslova loziska a naby umoznuji dostelovat i pripadnou vuli. Tyhle kola snad ani nepotrebuji centrovat. Proste se mi za tri roky nepovedlo rozhodit kolo. Maji najeto 36000km z toho asi 2500 zavodnich km. Loziska mam bez vule. Pokud zacne naba trochu pridrhavat staci lozisko vycistit. Je to snadne a o dost levnejsi jak vymena. Pokud vim tak nahradni dily se sehnat daji. Orech FTS-L je vychytavka je supr jednoduchej a nedostava se do nej bordel. Podle me na Enduro jezdeni mnohem lepsu volba jak Hugi 240 coz je vylozene zavodni material. Akorat bych si koupil ty Xmaxy XL precijen maji trochu precizneji udelane naby a jejich stelovani.

      0 0
    • MartinXC  

      Zapletená kola jsou moc pěkná, ale mě se na biku pořád něco kazí, takže do terénu bych z nich měl strach, že zůstanu někde viset anebo že nebudu pár týdnů jezdit. Já zvolil (pro kotouče) Huginu, DT dráty 2–1.8.-2 3× křížené a 717 ráfek (vzadu 517). Už jsem párkrát měnil dráty i v terénu (občas potvora kámen, občas řízne řetěz, někdy pomůže klacek) a v téhle konstelaci je to dětsky jednoduché (stačí mít pár náhradních drátů v rodlech). Teď bych šel z důvodu mé vlastní životnosti a bezpečnosti asi do DT 340s a nějakých širších ráfků (tak 1"), přece jen těch pár deka navíc o dost víc vydrží. Dozadu Huginu ani neuvažuj: tenkostěnná ložiska, labyrint, co moc netěsní, kotouč, co pěkně vytopí vazelinu, … mám pokračovat ? – zvol 340s (standard ložiska, lepší těsnění, pevná osa) a budeš ji mít na roky. Nebo kdybys přiinvestoval, tak s Chris Kingem taky zvolíš nadlouho a dobře.

      0 0
      • Peslezedirou  

        :o((((( Tak todle jsem neměl číst :o) V brzdách už mám jasno, chtěl jsem nějaké kotouče kde si servis můžu udělat sám proto BB7. Ráfky teď jezdím XC 717 na V brake takže zvolím akorát verzi disc a už jsem měl jasno i v nábách. Je to opavdu taková hrůza zadní Hugina? Někde jsem četl, že všeobecně nejsou zadní náby od DT moc dobře utěsněné a hmotnost zadní Huginy se mi zdá opravdu podezřelá…pokud by vyžadovala údržbu jako konus XT tak bych do ní i šel. Co se týče Chris King tak ani nemám představu kolik stojí, ale bude to asi pálka. Kybych pořídil něco od Chris King tak pak bych chtěl ještě hlavu a ještě ještě ještě vždy? to znáš…:o)

        0 0
        • kesu  

          bez vahani bych sel do krosmaxu XL,sice budou o neco asi tezsi ale temer urcite budou tuzsi a kdyz si ty naboje nechas jednou za rok vycistit tak budou slouzit dlouho a dlouho.Ja sem slysel na DT naby docela kritiku sam mam zkusenosti pouze s shimano kounusama a krosrokama.s ko­nusama sem naky problemy mel ale s tema krosrokama zadny nemam a ty naby sou podobny jako krosmaxy a ty endura sou vlasten nastupce tech krosroku.Jo a XT zapleteny kola mi prijdou jako nedustojna kounkurence mavikum uz jen kvuli vaze.Pokud nehonis gramy i v radu desitek a davas ty kola na fulla tak bych ty maviky opravdu neresil.A co se tyka nazoru hnoje tak teda nevim ale zadny zapleteny maviky nikdy nemekl a tohle mi docela prijde jako stara baba povidala bral bych vazne nazory lidi co na nich jezdej a pak je kritizujou

          0 0
        • MartinXC  

          Hrůza to není, je to závodní věc… Je dělaná na náročné použití A adekvátní servis – servisuje se opravdu dětsky jednoduše. Já jsem s ní superspokojený, ale postupně přicházím na chu? i větším držákům, zvláš? když se na ně nemusí vůbec sahat. Do Huginy seženeš všecko, to problém není, ale třeba ty tenkostěnná ložiska stojí pár stovek, blbě se shánějí, kdežto běžné kousky (třeba co má 340s) se vejdou do stovky celý repas a koupíš je obratem. Ad Hugi a Onyx zadní náby – přesněji kotoučové mají občas problémy s utěsněním vnitřku proti vodě. Tu bych si dozadu nekoupil (i když do vody moc nemusím) a přiznám se, že nevím jakou. Až na váhu mi vychází 340s, kdyby XT nemělo to jejich slepé střevo centerlock, tak bych se jí taky nebál. Kingovy náby odhaduju párek s hlavovkou tak za 20t ;-)

          0 0
          • Peslezedirou  

            Rozpočet mám cca do 18tisíc, takže King určiě ne. Nejspíš dám obě náby 340s, snad se nárust hmotnosti na zadní nábě o proti Hugině projeví menší udržbou případně servisem. Ráfky, náboje, dráty a brzdy mám vybrané tak ještě vybrat upínáky a brzdové páky.......

            Upínak nejspíš Woodman GATOR pro ti nebo FRM comp

            Páky k brzdám BB7 buď Avid Speed Dial SL /Avid Speed Dial 7. Funkce obou pák bude asi stejná, spíš rozhodne design nebo hmotnost......

            0 0
            • MartinXC  

              Když DT, tak se podívej se ještě na zadní Hugi FR (je o fous lehčí než 340 a vypadá bytelně – ale nic moc o ní nevím) a alternativně přední Onyx, s tím problémy nebývají a je docela levný. Ale ještě jednu podvratnou otázku – jestli bydlíš někde poblíž servisu, který umí ty zapletené Mavicy? – tak by to byla méně pracná volba a esteticky velice čistá…

              0 0
              • kungpao  

                IMHO je tá tvoja teória o nekvalite DT Hugi 240 trochu scestná. Mám tú verziu z 2001, sú na fulle ktorého vobec nešetrím a naozaj som nezaznamenal žiaden problém. Jedenkrát za rok to zanesiem do servisu, kde mi známy vymení vazelínu asi za 10 minút a jazdím v pohode ďalší rok. Okrem toho ten náboj nevyzerá že by chcel umrie?. Až donedávna tam bolo brzdené kotúčom + jazdím hodne nešterne (skrátka to neviem). To skor nedoverujem FRM nábojom ktoré mám na cestnom biku. Po jednej neblahej skúsenosti na cestnom tréningu kedy ma borec vytlačil mimo cestu som sa rozhodol že budú len na cestu…

                0 0
                • MartinXC  

                  Kolikrát jsi jej potopil ? A podíval ses pak po takové jízdě dovnitř ? BTW na fullu asi tak moc ložiska vzadu netrpí, ale tenká osa + tenkostěnné kroužky ložisek není moc tuhé uložení – a dopad do životnosti je zřejmý.

                  0 0
                • lubos  

                  Mojej zadnej hugine stacil minulorocny Fatran a loziska sa vnutri zadreli. Skusho utopit v potoku a potom pojazdi v blate :). Pokial ho neutopis a nedrtis v riedkom striekajucom blate, tak naozaj nie je problem.

                  0 0
                  • Gatier  

                    Len blazon by siel do takeho pocasia! Kolko bola prva cena? :)

                    0 0
              • Peslezedirou  

                FR Hugi vypadá parádně, ale chci oba náboje stejné. Furt mě hlodá spíš DT Hugi, hmotnost je úžasná, ale pro mě bude spíš DT 340, nechci se v kole furt hrabat. Komplet Mavic by nebyl vůbec špatný, bydlím v Praze takže tu pár servisů je, ale dokážu si představit jak by jim v sezoně trvala výměna třeba jen prasklého drátu. S klasickým výpletem není žádný problém.

                0 0
                • Daf  

                  Hel Crossmaxy se daj krasne rozdelat jen pomoci imbusu a naradi ktere k tomu dostanes. Vymenit drat, nebo serizeni lozisek neni vubec zadnej problem.

                  0 0
                  • Orbis  

                    svatá pravda:-)

                    0 0
                  • Daf  

                    Jedine s cim bych si asi nevedel doma rady je stazeni a vymena lozisek. Jenze to u me za 3 roky a 36000km neni potreba. Ja je v servisu jeste nemel.

                    0 0
                  • Peslezedirou  

                    Ježíšku to je dilema, už jsem z toho docela pomotanej :o))) Ještě jednou se rozhodnout, všechno spočítat uvážit plus a mínus a pak zaslat objednávku...­.......co člověk to názor, ale všem moc díky hodně mi vaše názory a zkušenosti pomohly.

                    0 0
                    • Daf  

                      Jinak tedy abych je jen nechvalil. Ono prdnout drat na crossmaxu je dost nepravdepodobne. Bohuzel se spis vyrve z rafku nebo naby :( Jecnak muze vypravet. To je pak nestesti i kdyz me se to zatim nestalo.

                      0 0
                    • MartinXC  
                      • kola na 240kách s 717(černá) tě přijdou řádově 11–12t
                      • v kombinaci 240 vzadu, dopředu Onyx je to tak o 1,5t níž
                      • cenu náb 340 neznám
                      • váhově s 32 dráty budou (240) tak o 20deka níž než Endura, srovnat váhově se k nim dají až se SL
                      • estetika je na straně Mavicu
                      • kvalita ráfku bych si tipnul že zapletená kola mají lepší
                      • servisovatelnost v Praze je asi o řád lepší než v Brně
                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        Cena DT 340 je o docela dost nižší než Hugi přední 2.150,– 192g zadní 4.200,– 372g ráfek XC717 Disc 1.285,– 395g

                        • dráty a práce a upínáky

                        Endura člověk objedná a nemusí se prakticky o nic starat, jen je stačí vybalit a nasadit......

                        0 0
            • Orbis  

              jeslti máš rozpočet do 18 tkč, tak se mrkni tady http://www.mirasport.z ceny : Crossmax SL Disc – 18 990 Kč

              Crossmax XL Disc – 15 990 Kč

              Crossmax Enduro Disc – 11 190 Kč

              0 0
        • lubos  

          Je to tak. Zadni hugina nesnasi bahno a vodu. Tesneni na pomezi dratu a orechu je spatne vyresene. Jinak ale servis je hrozne easy. Rozdelas snad i rukou v terenu.

          0 0
    • rich  

      Otazka na MBAction: I_m interested in buying a wheelset for racing.The Mavic CrossMax seems to be the industry favorite, but there are wheelsets that are much lighter. What makes one wheelset faster than another? kliemann53@aol.com – 8/26/2005 11:08:08 PM

      A. RC: for cross-country racing; the lighter wheel is always faster because it minimizes the effort required to accelerate with each thrust of the pedals. The lighter the wheel is at rim and tire, the better. The effort saved is minute, but, multiplied over the course of an hour, the results can be maesured and felt. We can vouch for the lighter-than-CrossMax racing wheels available from DT/Swiss, Cane Creek, Bontrager, and Stan's NoTubes. The main reason that Mavic CrossMax SL wheels are so popular among top racers is that they are extremely strong and reliable. You can't win if you don't finish, so smart competitors are willing to suffer a small decrease in performance in order to insure that they are rolling at the end of their events.

      0 0
    • Hnoj  

      Kup si crossmay, jsou hezký… a dají se sehnat za pěkný prachy, authorizobanej servis je cyklo adam na suchole.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.