Jaké aktuálně vozíte pláště na MTB

725 nepřečtených
  • Phantasma

    Neptám se na „nejlepší pláště“, toho je tady spousta. Momentálně vybírám nové a tak mě zajímá, co máte aktuálně obuté vy a proč. A zkušenosti ze starých vláken nejsou vždy relevantní, protože se za ty roky změnily např směsi, šířka pláště atd.

    Já vozil dlouhé roky Conti, pak sem zase zkoušel Maxxis a nyní to vypadá, že vyzkouším Tufo …

    0 0
    • klobrch  

      Maxxis Icon bezduše a spokojenost.

      0 0
    • plzakj  

      Ray/Ralf na xc fullu.

      0 0
    • jonti  

      Na HT Racing Ralph 2,25 na předku a Specialized Fast Track 2,1 vzadu. FT na předku nedržel.

      Na Fullu Noby Nic na předku a Mitas Kratos vzadu. Za sucha fajn, na mokrych kamenech bída.

      Na silnici GP5000 28mm, byli na kole a hezky jedou i drží.

      0 0
    • Breakpain  

      Shorty, Assegai

      0 0
    • milan.v  

      Specialized Ground Control + Fast Trak…

      0 0
    • MaTHa  

      Forekaster / Ikon 3C

      0 0
    • oddie  

      RaceKingy. Protože za mokra rychle nejezdím…

      0 0
    • nomecz  

      DHF 3c/Rekon 2c

      0 0
    • Lukas287  

      Schwalbe smart sam

      0 0
    • Zdibar  

      Na 27,5 HT Racing Ralph. Až je dojezdím mam v plánu Ray/Ralph.

      0 0
    • rb  

      27,5 Onza canis 2,25 na banditu 475.

      0 0
    • pabe  

      HT29 Předtím Conti RK (takové bezzubé) a Mitas Scylla (na suchu super, po dešti už to nebylo ono). Teď vpředu Vittoria Barzo, vzadu Vittoria Mezcal a spokojenost.

      0 0
      • Foose  

        HT29 přední i zadní Mitas Scylla, lehoučké, na sucho super, na mokru nic moc. žena je má také a po přezutí si pochvalovala jak dobře to kolo jede (předtím nějaké Kenda).

        0 0
    • Pain  

      High Roller ll 2,4 3C předek, Minion SS 2,3 dual vzadu. Předek drží a vzadu to pekne valí. Giant Trance.

      0 0
      • Cidas  

        Jezdil si někdy na předku DHF? Jaky cítíš rozdíl oproti HRII?

        0 0
        • allrose  

          hr2 na na slizku ujíždí do stran oproti dhf

          0 0
        • novas752  

          HRII je spíš na sušší tvrdší povrchy. DHF se víc hodí na měkčí.

          0 0
          • Cidas  

            Aktuálně vozím vpředu dhf 2,3 a vzadu hrII 2,3. Bohužel v e 2,3 není směs 3c a proto se ptám. Nemůžu si dovolit na aktuální rafky více jak 2,3 nebo možná i těch 2,4. Vnitřek mám jen 23mm. Otázka zní jaký bude rozdíl vpředu mezi dhf 2,3 dual compound vs HR2 2,4 3c maxx tera..?

            0 0
            • LM  

              Vzal bych dhf 2.3 3c maxx tera – kdo hledá, najde:

              0 0
              • čel.A  

                A 3C se určitě vyplatí. Stojí to za to.

                0 0
              • Cidas  

                Tak už nerozumím ničemu. Na stránkách maxxisu je vůbec nemají v katalogu a v čr jsem je taky nenašel. Díky

                0 0
    • Smazaný účet  

      Continental Mountain King 2,2 Protection vpředu i vzadu. A proč? Protože jedou furt, ať je podklad jakýkoli.

      0 0
      • Tydlii  

        Uvazuju ze bych dal na nový kola:

        Front – MK 2,3

        Rear – CK 2,3

        Bude to znát proti RoR/RK 2,2? /jestli mas tu zkušenost…/

        Je to trochu schizofrenní, protože většinu vyjizdek při „normál” ježdění dávám i terén kterej se na závodech KPŽ/atd… neobjevuje, na závodech mi pláště vyhovují. Jenže pak jedu sám do lesa a tam mi chybí dolekopcom grip. Proste mám strach ze na závodech bych byl ještě víc pomalej než jsem ale asi blbost?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nevím, jestli jsem ten pravý, co ti může radit ;-)

          S Rocket Ronem žádnou dlouhodobější zkušenost nemám. Z Rubeny (Scylla, Kratos) jsem už před pár lety přešel na Continental a zatím nemám důvod hledat něco jiného. Nějakou absolutní rychlost obutí vůbec neřeším. Pro mě je důležitá odolnost a spolehlivost pláště plus dobré vlastnosti v terénu. Na MK se mi líbí, že nemusím řešit jestli je sucho, bláto, jíl, prach nebo sníh. Prostě vemu kolo a jedu.

          Ale čistě subjektivně můžu konstatovat, že po přezutí z CK/RK na MK, žádný úbytek rychlosti nepozoruju. Časy na Strava segmentech taky nemám pomalejší.

          Ale spíše by ti měli poradit nějací vyzávodění borci. Já jsem spíše takový kochač.

          0 0
      • Hadato  

        No, tak to tedy nevím. Ta stará verze MK II to sice celkem obstojně zvládala v térénu, ale na zpěvněném povrchu a asfaltu to teda skoro nejelo.

        MK III by na tom měla být lépe, ale asi to není úplně vhodná varianta na přední kolo. Podle několika recenzí to na předek nedoporučují. Osobně jsem ho ještě nejel (mám ho sice na kole, ale rameno nedovolí).

        Osobně bych dal Trail Kinga místo MK II. Plášť mi přišel daleko předvídatelnější, měl taky lepší přechod ze středu na boční figury při náklonu, grip mi taky přišel lepší na hodně površích až na velké bahno. Na asfaltu taky lepší.

        Kombinaci Trail King/X-king jsem jezdil na mém Treku a bylo to fajn. Podobně pak Trail King/RoR. RoR jel o něco lépe, ale při náklonu tolik nedržel jako X-King. X-King byl pocitově trochu lepší na brzdě.

        0 0
        • TK75  

          Á to jsem zrovna zvažoval až ojedu MK2 jestli brát MK3.Taky jsem došel k názoru že spíš Trailking.Na prdel mám koupenýho crosskinga.Tak jsem rád za tvou pozitivní zkušenost

          0 0
          • Hadato  

            Je to jen má zkušenost.

            X-king a RoR jsou na brzdě a v záběru v terénu samozřejmě horší než NN, MK, Trai king, ale na zadek si myslím, že to je docela ideál (pokud není moc mokro). Cross king (X-king) v nové verzi 2.3" má výrazně větší boční figury, takže je lepší při náklonu a snese i trochu ostřejší ježdění.

            Osobně teď budu testovat MK III vzadu na celopevňáku. Jsem zvědav, jak na tom bude proti Cross Kingu 2.3 nebo staršímu MK II. Pak klidně napíšu nějakou referenci.

            0 0
            • TK75  

              CrossKing 2,3" na zadním kole mě teda celkem zklamal.Proti RaceKingu je pomalejší, ale zase lépe drží.Jenže o kolik má lepší záběr?RaceKing je totiž znatelně rychlejší guma a přitom záběr není o tolik horší.Já teda radši přivedu kolo na kraj možností i s rizikem, že to ustřelí a musím si to víc hlídat.Hlavně že to frčí jak raketa, když už je to hardtail.Tahat se s pomalou pneumatikou ani náhodou (je řeč o zadním kole, přední to je jiná písnička)

              0 0
              • mire  

                Už tak půl roku zpátky jsem jim psal, kdy bude RK 2.3. Zatím se pohunci paní Schaeffer neozvali.

                0 0
              • Martinson  

                CrossKing mě ve 2,3 mne taky moc nezaujaly. Ve 2,2 jsem s nima spokojenej a vozím na Epicu, někdy dozadu střídám s RK. Líp jedou a nejsou tak těžký.

                MK 3 vozím na Stumpovi, jen vzadu a už mám druhej. Docela vydrží a na to jak divně vypadá celkem ok i na výjezdy. Kombinuju s Butcher nebo Purgatory vepředu.

                Všechny zmiňovaný conti kupuju jen ve verzi 29 protection a jezdím v podstatě bez defektu.

                0 0
                • scota  

                  MK III má velké mezery mezi figurami, takže se dobře čistí.

                  0 0
    • elpe69  

      vzadu MAXXIS IKON kevlar 29×2.20 EXO TR

      vpředu MAXXIS ARDENT RACE kevlar 29×2.20 3C EXO T.R.

      oba SKINWALL a bezduše… a jsem hooodně spokojen. Drží perfektně,.

      Proč? Dostal sem na ně tip od mechanika

      0 0
      • Jenda_919  

        +1 stejný kombo a velká spokojenost. Nahodit bezduše by zvládla i moje bába. A na asfaltu jsou uplně tichý. Ardent celkem slušně drží i v terénu

        0 0
      • Libores  

        Jo, tohle je skvělá kombinace. Ikdyž aktuálně mám Ikon i vepředu.

        0 0
      • Phantasma  

        Verze SKINWALL má jen méně odolný bok, ale pokud se s tím nejezdí mezi šutry, tak nic nehrozí, ne?

        A jak je na tom Ardent Race na pevném povrchu, třeba po asfaltu. Je to rychlý?

        0 0
        • Johny_r  

          Já mám stejnou kombinaci s dušema a z toho Ikonu teda nadšenej nejsem. Mám pocit, že mi zadek dost klouže v bahně, na kořenech a tak. Ardent Race mi přijde, že drží hezky, ale na asfaltu je to kravál. Úplně ten valivej odpor slyším :). Ale nemám moc srovnání, na starým kole jsem vozil semislicky.

          0 0
          • Phantasma  

            Ikony sem mel vzadu pred par mesici a za me super do sucha. Zivotnost asi trochu mensi nez u jinych. Ale ja bahno nejezdim a koreny jen velmi zridka, takze tam si vzdycky reknu, ze tech par metru prejedu. To by clovek musel mit 5 plastu a menit to podle typu vyjizdky. Ikon mam ted jeste stale vepredu …

            Zatim je to tady hodne pestre a neprevlada zadna kombinace. Uvidime pozdeji …

            0 0
            • Johny_r  

              Do sucha asi jo, ale teď prostě na pár vyjížďkách bylo někde bahno, potok a tak, a zadní kolo plavalo dost divoce.

              0 0
              • hatchet  

                Jj, už léta… Ardent race F/ ikon R = letní kombinace, forekaster F/ Spec Ground Control R = zimní kombinace

                0 0
      • Enron  

        Nemám teda skinwally a ten ikon mám i v 3C, ale jinak na stejné kombinaci jsem teď ujel 1/2 Mílí a plástě byly perfektní. Jsem bečka, naložený kolo a ani jeden defekt a krásně podržely.

        0 0
    • Esi  

      Mitas Kratos přední, Race King vzadu na XC HT

      0 0
    • Mituma  

      Maxxis Forecaster 2.35 max speed. Za mokra horsi na kluzkych pricnych nerovnostech, jinak spokojenost. Na druhem bajku Kenda Nevegal – absolutni spokojenost. Na neci vlus jsou ale dost “chlupaty”

      0 0
    • Rychlej turista  

      Vpředu mám teď červený Rocket Ron 2,1" a vzadu Racing Ralph 2,1".

      0 0
      • Peslezedirou  

        A šířka je +\- stejná?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Neměřil jsem to, ale vizuálně mi to přijde stejné.

          Problém teď ale budu mít, protože zadní je sjetý a náhradní 2,1" nemám. Zkušebně jsem totiž pořídil Ray/Ralph ve velikosti 2,25" a nějak mi uniklo, že přední vydrží víc a teď k němu nic nemám, takže zase budu jezdit s větším zadním kolem, než předním :-D

          0 0
    • Pepe72  

      Už měsíc jezdím MAXXIS bezduše a zatím jsem nemusel foukat.

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
    • notobi  

      na fullu Hans Dampf snakeskin na HT k ježdění okolo domu a do práce nějaký rubeny co vydrží 99% asfalt

      0 0
    • petyn  

      Předek Fast Trak S-works, zadek Thunder Burt addix – bezduše.Ale do bahna to není to pravé ořechové. Na suchu to letí jak prase.

      0 0
    • TK75  

      2,4" Conti Mountain King na předním kole a 2,25" Conti Race King na zadním (bezduše)

      0 0
      • koldas  

        Rk se 2.25 nedělají

        0 0
      • TK75  

        Race King Protection jsou bohužel dost návykové.

        Teď jsem nasadil dozadu Mountain King a jel se projet.Na přednim kole je MK super ale vzadu to je konec.Nejede to oproti RK dost znatelně.Takže mi to stálo za to, to zas přehodit a vrátit Race king.Znáte někdo pneumatiku co jede jak Race King ale je širší?2,3" nebo 2,4" bych potřeboval

        0 0
        • biker jura  

          spešl renegade

          0 0
          • KoprCZE  

            Dela se ten renegade se zesilenymi boky?

            0 0
            • biker jura  

              dělá se papirovej Sworks a pak trochu odolnější control – odolnost je takovej průměr, maxxis s exo je asi odolnejší na říznutí o něco…ale teď už závodníci na SP vozej novej prototyp, kterej je trochu hustší aměl by se dělat i s GRID ochranou tak uvidíme…

              0 0
              • LM  

                Maxxis EXO je rozhodně odolnější než Specialized Control. Maxxis EXO několik let no problem a běhěm jednoho roku s Butcherem Control na zadním kole jsem ho už 2× sešíval z boku a jednou tam cpal knot.

                0 0
                • biker jura  

                  no u XC gum je torchu jiný exo než u Dh gum, ale souhlas že control je o něco slabší než exo obecně taky

                  0 0
              • novas752  

                exo je spíš ten grid.

                0 0
                • hatchet  

                  Pánové,toto jsou stále jen filosofické debaty oproti situaci, kdy se protrhne Durex…

                  0 0
    • mire  

      HT 29, vpředu Fast Trak S-Works 2.3, vzadu Race King Protection 2.2, bezduše.

      0 0
    • MichaelSimek  

      XC – Maxxis HighRoller predek a Ardent race zadek

      EN – GoodYear Newton ST DH Ultimate predek a Specialized Eliminator BLCK DMND zadek

      0 0
    • filipino_23  

      Full – DHF/DHR 2,25/2,25 bezduše

      0 0
    • Dejv0  

      Ray/Ralph 2,35

      0 0
    • poki.z  

      xc – cross king/ race king protection 2,2

      duro – assegai 2,5

      0 0
    • vasilacer  

      1.Rocket ron + ralph

      2. X king + raceking

      3.Rocket ron + thunder burt

      0 0
      • koldas  

        2. Jezdím stejné

        0 0
      • shark.jd  

        2. Take. Akorát na mokru musí člověk opatrně.

        0 0
        • koldas  

          Nepřijde mi. Co vozím v předu cross Kinga, tak to drží parádně…

          0 0
          • team_daddy  

            Já bych teda souhlasil s tou opatrností v mokru a blátě. To si RK pod prdelí trošku zaplave. Ale CK to udrží, takže se jede dál. Ale být na pozoru to chce.

            0 0
    • roman 3D  

      TB 2,25

      0 0
    • rdx  

      S FastTrack

      2.3 S-works ±1.2b

      2.1 Grid ±1.4 b

      Neni to kombinace do uplneho bahna (nutno jeste podfouknout :), ale na vsem ostatnim jsem spokojen. Defekt zadny resp. nevim o nem.

      0 0
    • Premik  

      maxxis forekaster/cros­smark

      0 0
    • snas89  

      Maxxis rekon 2,25.

      Race verze.

      Celkem fain, jen oproti fast trackum mi prijdou horsi na mokru.

      Hodlam je dojet a prezout na barza.

      0 0
    • motacek  

      Dřive jsem nedal dopustit na Conti Xking 29×2.4 v bezdusi. Rekl bych idealni allrounder od Conti. Ekvivalent od Maxxisu je Forekaster.

      Nyni Maxxis HRII 3c v kombinaci s Maxxis DHR II Dual – 27.5×2.8 bezdus.

      0 0
    • Kocourek  

      Mám HT, a vyzkoušel jsem za ty necelé dva roky víc plášťů než je zdrávo. Přesněji mnohem víc než bylo potřeba. A momentálně vozím WTB Ranger 27,5 * 3,0". A v Tom jsem se fakt našel. Super poježdění. Po pár vyjížďkách už mi to ani nepřipadá jako kotva. I po asfaltu to jede slušně. A v terénu luxus, vidlici jsem nezapl ani nepamatuju. Prostě pluskový kola jsou top. ;)

      0 0
    • dede33  

      bontrager xr1 team issue, rychlé, tiché, a nehážou. váha (650g)

      0 0
    • Lachtis  

      XC Full: Continental Crossking / Raceking, oba v nejvyšší verzi protection 29×2,25 na bezduších. Zatím asi nejlepší univerzál na vše

      HT: z výroby Maxxis Crossmark II 29×2,2 EXO, TR na bezduších. Nic moc, až sjedu možná zkusím Ikony na obě kola

      0 0
    • kliiima  

      Na fullu Wolfpack Cross 2.25 vepředu a Race 2.25 vzadu, ale nyní bych vzal oboji ve verzi 2.4 (na jaře ještě nebyly). A spokojenost maximální, nahození bezduší jen dilenskou pumpou, Cross 100% držel i bez mlíka, Race asi za týden ušel. S mlíkem už ale drží bez problémů. Jízdní vlastnosti parádní, předtím jsem jezdil Mitasy a nedá se srovnávat. Drží jak přibitý a jsou fakt rychlý. Výdrž taky super, po 2000km přední stále jak nový a zadní začíná být trochu sjetý (na prostředních špuntech přestává být drážka). Defekt zatím jen 1, někde jsem rozlišení přední, ale s knotem drží.

      0 0
    • scalar  

      Aktuálně Rocket Ron 2,25 na obou kolech.

      0 0
    • michal1968  

      Hutchinson Python 2.25 hard skin.. bezdušovy..v mokru je to nebaví ale sucho a kameny jo..

      Jsem konzerva, jezdím je asi už 5let..

      0 0
      • Jason Voorhees  

        Hutchinson Cougar 2,4 ale moc nejezdim od ty doby co jsem pořídil silnici

        0 0
        • MilanT  

          Dva stroje.

          Na závodním Ground Control S-Works 2,1 + Fast Track S-Works 2,1.

          Na tréninkovém Fast Track 2,3 + Fast track 2,1.

          Všechno bezduše,tlaky okolo 1,8 a jezdí to dobře na suchu i na mokru.

          Za mě se zdá o trochu lepší varianta na tréninkovém kole,ty 2,3 vepředu se mi jeví jako větší jistota v terénu.

          0 0
    • Pincek  

      Já mám na HT 29 vepredu Hutchinson Cobra 2,1 a vzadu Hutchinson Sceleton 2,15, jezdím spíše cyklostezky a lehký terén, do blata to moc není, na asfaltu a polnackach jsou to rychle pláště, zatím spokojenost, ale najeto jen něco přes 2000 km

      0 0
      • Phantasma  

        2000km? Na zadní plášť slušná životnost …

        0 0
        • snas89  

          Jeste se mi nestalo ze bych na nejakym najel min…:)

          0 0
          • Phantasma  

            U mě CrossMark a Ikon po 1500km docela negativně ovlivňovaly chování zadního kola. Hlavně u CrossMark sem měl pocit, že zadní kolo plave …

            0 0
        • Pincek  

          Abych řekl pravdu, převážně na kole jezdí přítelkyně a ta ho dost šetří… Plast mě přijde skoro stejný jak byl za nova. On je ten skeleton opravdu spíše na Prašné cesty, štěrk a asfalt, v měkčím terénu moc nefungoval ani když byl nový. Foukat to na 1,8 až 2,2 takže bych řekl ze i tak moc netrpí než při nižším, nebo vyšším tlaku. Máme oba podobnou váhu, já 70 ona 62 prej :)

          0 0
    • mischak007  

      Schwalbe Racing Ray / Thunder Burt, oboji 2,25. Myslel jsem ze Burta na zavody sundam a vratim Ralpha, ale drzi prekvapive dobre na vsem.

      0 0
    • pavel675  

      Fast Trak S-works 2,3 vepředu a Renegade 2,3 vzadu. Do mokra to není..

      0 0
    • Žulda  

      Schwalbe G-One Bite Evolution – TLEasy – Folding Tire – 54–584

      0 0
    • Enron  

      vzadu MAXXIS IKON kevlar 29×2.20 EXO TR

      vpředu MAXXIS ARDENT RACE kevlar 29×2.20 3C EXO TR

      V bahně jsem to ucpal tak, že se to netočilo, ale jinak je to dobrý kombo.

      0 0
      • hatchet  

        Koukám s touhle kombinaci už bychom tu mohli založit klub…

        0 0
    • MadMaf  

      aktuálně SchwalbeThunder Burt 2.25 SnakeSkin vepředu i vzadu

      předtím:

      vepředu Schwalbe Racing Ray, addix Performance, 2.25

      vzadu Schwalbe Racing Ralph, addix Performance, 2.25

      0 0
      • honzíno  

        A je thunder burt výrazně rychlejší oproti Racing Ray/Ralph? Je to použitelné i v terénu? Díky.

        0 0
        • GdH  

          Pocitově mi na zadním přijde rychlejší Ralph, než TB, neměřil jsem to exaktně, na stejné 60 km asfalt trase mám sice také malý rozdíl v neprospěch TB, tam je ovšem proměnných daleko víc. Možná za to trochu může i čtveratější profil TB na i30 ráfku. Každopádně má TB nižší výdrž a odolnost, mimo asfalt výrazně hůř drží a brzdí, a rád jsem se vrátil zpět k Ralphovi. Na předním mám Raye. Všechno 29" 2,25" Snake Skin TLE.

          0 0
        • MadMaf  

          já zas můžu z vlastní zkušenosti říct, že TB je opravdu rychlejší, ale do terénu to opravdu není, hlavně to jde vidět a pocítit při zatáčení, tak tam chybí ten boční grip. Na zimu zas nahodím původní RRay aRRalph.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak TB je jednoznačně rychlejší než RaR, ale je pravda, že TB je méně kulatý a 30mm ráfek na něj může být už opravdu moc a pak búhví jak se bude chovat.

            Mě by tedy nenapadlo kombinaci TB 2,25" + 30mm ráfek ani zkoušet. Na můj vkus je to moc široký ráfek i pro kulatější Ray a RaR (ve 2,25"), ale tam to určitě nějak ještě půjde.

            0 0
            • GdH  

              Ray i Ralph ve 2,25" na i30 ráfku jistě nejsou ideál, ale se správným tlakem se na nich jezdí dobře v lehčím terénu, kde ocením větší objem vzduchu, i na asfaltu. Původně jsem plánoval pořídit záplety s i25 ráfky, ale širší byly výhodnější, tak jsem to riskl, a nelituju. Pláště jsem chtěl trochu opotřebovat, než pořídím širší.

              0 0
    • kovar  

      Michelin FORCE AM Competition line

      0 0
    • RomanH  

      Na predku Maxxis Forekaster 29×2.35 (bohuzel je docela uzkej, ale drzi pekne)

      Na zadku Mavic Quest 29×2.35 (takovy Ardent od Mavicu, ale jede lepe)

      0 0
    • pumpy  

      na 29 trail HT – spec renegate/renegate

      na full – bud maxxis assegai / DHR2 nebo na vyleteni maxxis recon/recon

      0 0
    • rdkvc  

      vepredu onza canis c3 60 tpi 2.25

      vzadu conti crossking protection 2.2

      na zimu se mi canis osvedcil i vzadu

      29 ht, bezduse

      0 0
    • mrozu  

      Průřez pláštěma top 6 dnešní elity ČP v Touškově:

      Cimbál: Mitas Scylla

      Maxime Marotte: Schwalbe Racing Ralph addix Speed!

      Karl Markt: Vittoria Mezcal

      Vastlík: Conti RaceKing

      Georg Egger: (RaR?)+Ray

      Škarna: Pirelli Scorpion

      Asi kromě Eggera vše stejný předek i zadek, zvlášť u Marotta ten RaR vepředu zvláštní. V tomhle kontextu jsou zdejší diskuze, co obout, úplně směšné ;)

      0 0
      • mrozu  

        Update: 7. Kobísek vezl Ikony, o těch je obecně známo. že nejedou, takže není divu, že byl až sedmý.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Ten kontext je v tomto případě malinko mimo. Musíš zvážit, že ti eliťáci mají zvládnuté ovládání biku na úplně jiné úrovni. Vezmi si třeba na čem jezdí Belgičané cyklokros na 32 galdách. Normální B-F uživatel by tam na stejném obutí neujel ani deset metrů.

        Navíc třeba takový Cink asi nemusí řešit jestli mu pláště vydrží 500 km nebo 5000 km.

        0 0
        • JachymP  

          Přesně tak, mrozu je úplně mimo. Nikdo z nás nejezdí jako ty eliťáci, nikdo z nás do kola nedává tolik peněz a nikdo z nás nemá takový servis. Takže nastavení kola vhodné pro ně a pro nás jsou dvě různý věci. Zrovna u plášťů je to dost rozdíl – kde a jak se jezdí.

          0 0
        • milan.v  

          Přesně tak, aniž bych to četl, reagoval jsem…

          0 0
      • oddie  

        Díky za povzbuzení, 4.místo mi stačí :)

        0 0
      • milan.v  

        Díky za vstup do velkého světa… Problém je ten, že drtivá většina hobíků je ve svých schopnostech o míle daleko za takovými jezdci… ;o) Takže srovnávat hrušky a jablka není ta správná cesta…

        0 0
        • mrozu  

          Vidím to přesně opačně, právě eliťáci umí nejlíp ocenit limity a vlastnosti těch plášťů. Kdo jiný by měl víc řešit, co obout, když jsou mezi tím údajně takové rozdíly, přitom mezi jezdci často rozhodují zlomky vteřin? Hrušky a jablka se srovnávají hlavně tady, kdy se různé domněnky a pocity zaměňují za vlastnosti plášťů.

          0 0
          • Phantasma  

            Ano, profi borec dokáže vybrat to nejlepší pro svoji jízdu. Stejně tak foukají na setiny baru. Jenže pro mě jakožto hobby jezdce je třeba úplně nepodstatné, na čem jezdí pofík.

            Mj. jsi zmínil, že Ikony nejedou a to je právě rozdíl mezi hobby a profi jezdcem. Já když budu mít Ikony, tak se mi s něma jede úplně stejně jako s Aspeny nebo Race Kingy. Nepoznám rozdíl.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Vždyť já tím nemyslím nic jiného, než to co teď píšeš. Ale je potřeba si uvědomit, že takový Ondra Cink ovládá kolo na úplně jiné úrovni než běžný hobík z B-F. Jeho cit pro terén i vedení kola je nepoměřitelný. Tam kde on na Scyllách krásně projede já bych najisto zadkem prohrábl a nebo naopak ve sjezdu hrubě nedobrzdil. Stejně jako nemůžu volit převody podle toho, co vozí Nino nebo MVDP, nemůžu je slepě následovat ani ve volbě obutí. Ale musím vycházet z vlastních schopností a potřeb.

            0 0
          • koldas  

            Souhlas

            0 0
          • MlokCZ  

            Souhlasím, že zaměňování pocitů za vlastnosti je to na běžném pořádku.

            Jenže, jak už bylo napsáno, profík má velmi odlišné priority. A pak ten výběr plášťů u profíků naopak ukazuje, že jim třeba na valivém odporu záleží. Nikdo nevzal znatelně pomalejší plášť z kategorie plášťů se znatelně lepším gripem.

            Je potřeba se podívat na současné rozdíly mezi plášti:

            • v první řadě rychlé XC pláště se aktuálně nijak extrémně od sebe neliší
            • i ten zmiňovaný Ikon se během let výrazně zlepšil a už je na tom dost podboně jako dost jiných XC plášťů
            • v příloze jeden z testů jako příklad, kde je vidět, že až na pár úletů nejsou rozdíly nijak extra velké
            • měření je to z bubnu, takže není přesně přenositelné do reálu (nelze brát absolutní rozdíly v naměřených rozdílech)
            • všechny pláště, které jsi uvedl, že někdo vezl, tak patří právě jen do toho malého rozptylu, kde nejsou žádné extrémní rozdíly ve valivém odporu (ne všechny jsou v tom testu, ale jsou v jiných)

            A teď je si potřeba říct, co ty rozdíly znamenají:

            • zcela zásadní faktorem je jakou částí celkového výkonu jezdce je rozdíl valivého odporu plášťů
            • a na jakém povrchu se plášť použije
            • u profíků pak v rámci toho výběru, který jsi ukázal mohou pláště udělat valivým odporem na celkovém času udělat rozdíl maximálně tak do 30s na celkovém času, většinou to ale bude výrazně méně
            • rozdíly mezi jezdci vidím na těch prvních 7 místech celé 4 minuty, tedy zlomky sekund rozhodují jen na některých sousedních pozicích, celkově jsou naopak rozdíly opravdu velké
            • rozdíl v sekundách, který udělá valivý odpor ale může být kompenzován lepším gripem a tak nemusí být ve výsledku rozdíl téměř žádný

            Stručně řečeno valivý odpor se nejvíce projeví málo výkonému jezdci jedoucí po rovině na jezdivém povrchu. Tam je valivý odpor zdaleka největší částí celkově podávaného výkonu a i menší rozdíly valivého odporu udělají aspoň trochu znatelný rozdíl v rychlosti jízdy.

            Tedy zcela opačná situace než zajímá profíka (i některého hobíka ta předchozí situace nemusí vůbec zajímat). Profík na XC trati má úpně jiný výkon, nemá žádné hodně dlouhé jezdivé přejezdy a má na trati pořádné kopce (myšleno nastoupané metry na ujeté vzdálenosti, je jasné, že na XC trati nejsou dlouhá stoupání typu 10km+).

            0 0
            • MlokCZ  

              A pak tu máme další vlastnosti plášťů, kde to je také pro profíka velmi odlišné než pro hobíka:

              • grip: Profík nevybírá plášť s nejlepším gripem, který na trhu existuje. Profík vybírá plášť, který má pro něj dostatečný grip, aby ho na dané trati neomezoval. A to splní celá řada plášťů i když mezi nimi jsou nějaké rozdíly.

              Oproti tomu méně technicky vybavený hobík hledá pro svoje účely maximální grip u pláště, aby často kompenzoval jeho horší techniku. A nebo naopak hobík na grip do určité míry rezignuje, protože někomu je jedno, že bude ve sjezdu mírně pomalejší a dá přednost jiným vlastnostem.

              • pohodlí: To je něco, co profíka téměř nezajímá. I když pohodlí může často korespondovat i s valivým odporem a gripem, tak přímo pohodlí profík jako kritérium mít nebude. U hobíka to u někoho přitom může být klidně i nejdůležitější vlastnost (pro jiného to zase může být nepodstatné).
              • odolnost: Ta zajímá každého, ale zase tu hraje roli jednak co se jezdí a pak technika jezdce. U hobíka to může komplikovat špatná technika jezdce. A pak některé typy sjezdů, které na XC závodech nebývají. Třeba rychlé delší šotoliny s mizernou šotolinou. Tam je to při trošku rychlejší jízdě (typu 60km/h+ na úsecích bez zatáček) s defektem snadné na šlupka pláštích.
              • životnost pláště: To je něco, co profíky moc nezajímá. A teď jak z pohledu nájezdu než se sjedou fitury. Tak z pohledu vytrhávání figur.

              A nakonec možná nejdůležitější rozdíl. A to univerzálnost pro hobíka. Profík nahodí plášť pro konkrétní závod za konkréních podmínek.

              Hobík většinou jezdí delší dobu ty stejné pláště. A to jak za různého počasí, tak hlavně v rámci vyjížďky jsou často zcela odlišné typy povrchů. A je pak na každém, co u něj převažuje za povrch a hlavně jaké má preference. Na stejnou trasu každý sáhne po něčem jiném. Někdo dá přednost maximálnímu gripu a užití si části s pořádným terénem i za cenu, že na přejezdech to nepojedu. A jiný raději bude mít méně trápení na přejezdech s tím, že v pořádném terénu bude muset pomaleji a opatrněji.

              0 0
              • mrozu  

                S tím valivým odporem je pravda, že u hobbíka má smysl řešit, protože jemu 5 W vezme z výkonu třeba 5 procent, ale profíkovi při závodě sotva třetinu toho. Na druhou stranu hobbík nikam nepospíchá a i těch 5 W je pod jeho rozlíšovací schopnost. Veličin, které vstupují do toho pocitu jede/nejede, je tolik, že to zkrátka rozlišit nelze. Ale je jasné, že svést to na plášt je nejjednodušší :) Stejně tak grip. Jestliže plášť s dostatečným gripem umožní profíkovi projet zatáčku dejme tomu třicítkou, pak hobbík, který tam jede o polovinu pomaleji a ještě tvrdí, že mu plášť nedrží, tak to prostě není problém pláště. Typicky je to kombinace vysokých tlaků a mizerné stopy. Plus strach naklonit kolo, takže vlastně ta boční část gumy, která právě má podržet v zatáčkách, se ke kontaktu se zemí vůbec nedostane. Chápu, že volba předimenzovaných plášťů něco málo odpustí, ale pak to zas jde proti tomu valivému odporu, v součtu tedy jsme opět na nule.

                S univerzálností si nejsem tak jistý. Že by profík řešil obutí speciálně pro každý závod je možná otázka svěťáku, ale o tom, co se bavíme tady, česká elita přezouvá pláště hodně výjimečně. Řešení plášťů na každý závod je opět výsadou hobby hrotičů, kteří pak zajedou v polovině pole ;)

                Jo, pohodlí, odolnost a životnost, k tomu dodám cenu, tyhle věcí dokáže hobbík na pláštích ocenit nejvíc.

                0 0
              • Kocourek  

                Pěkný a užitečný počtení, dík. Dávám ti jedničku s vykřičníkem.

                +1!

                0 0
      • choceň  

        Tohle pro výběr, co by si měl koupit běžný hobbík vůbec nepomůže. Profíci dostávají speciální verze plášťů s mnohem přilnavějšími směsemi – a tedy výrazně nižší životností. Po závodě jsou na vyhození, ale to profíka nezajímá.

        Takže Vastlík může jezdit RaceKingy, Cimbál Scylly a drží jim to při závodě fakt dobře. Ale za ten závod ten plášť sjedou. A v obchodě se takový nedostane (respektive, vím o jednom úniku pár desítek kusů takových plášťů z Rubeny na trh a byl to velký průšvih, lidé to reklamovali po pár desítkách km).

        Hodně jsem to svého času řešil. I třeba Nino vozí speciální vysoce přilnavé směsi, které nelze normálně koupit. Z pochopitelných důvodů.

        My normální smrtelníci si musíme vybírat z tvrdších směsí, které vydrží alespoň pár set km ;)

        0 0
    • Guzma  

      Schwalbe G-One Allround 29×2.25 SnakeSkin TL-Easy a Racing Ray 29×2.25 Addix SpeedGrip S-skin. Duše.

      0 0
    • Kaizr  

      Zadní – Schwalbe Rocket Ron Addix Speed 29*2.25. Přední – Schwalbe Rocket Ron Addix SpeedGrip 29*2.25.

      Další budou asiBontrager – zadní XR1 Team a přední XR2 Team nebo XR3

      0 0
    • Hawkins  

      XC full 29

      Předek Maxxis Ardent 2.25

      Zadek Tufo XC 11

      0 0
    • LM  

      Trail Full

      Kola do mokra: Maxxis DHF 3C EXO TR 2.3 vepředu, Specialized Butcher Control 2.3 vzadu na dojetí (nejede a za mokra ani moc nedrží:-))

      Kola do sucha: Maxxis DHRII 2C EXO TR 2.3 vepředu, Specialized Slaughter Control 2.3 vzadu (pidi vzorek už je z půlky sjetej)

      Příště musím vzít dozadu odolnější kostru, oba pláště už jsou opravované:

      • U Butchera se po dopadu na placku trochu rozjela kostra na boku, takže jsem to nadvakrát sešil a podlepil – a stále funguje jako bezduš.
      • Slaughter je rozervanej od šutru a zaknotovanej.
      0 0
    • MrAldridge  

      Schwalbe Racing Ralph a Nobby Nic…a zatím bez defektu…ťuk, ťuk. 

      0 0
    • l-e-t-o  

      Předek i zadek mám na Commencalu Onzy Porcupine 27,5×2,4 skinwall. Bahno úplně rády nemají, ale jinak jedou fakt krásně. Teď na Rychlebech super držáky i na Velbloudovi.

      0 0
      • Phantasma  

        Tak jsi první, kdo nemá zavedenou značku plášťů …

        O Onza slyším poprvé :-)

        0 0
        • milan.v  

          Onza je historická značka, když ještě některé značky ani nepřemýšlely o vstupu do cyklistiky… To, že se pak vytratila, je věc jiná…

          0 0
      • l-e-t-o  

        Nové kolo si vyžádalo nové pláště. A jelikož Onza Porcupine ve velikosti 29×2,4 se zatím dělá jen ve verzi skinwall (celočerná má dorazit někdy ke konci prázdnin), tak jsem šel do již mnou prověřených Onza Ibex 29×2,4.

        0 0
    • mattew1  

      Predek 2.25 Ikony, zadek 2.3 Renegade

      0 0
    • PENE  

      Full trailbike: predni DHF 26×2,5 EXO ST (na delsi vyjizdky s vetsim mnozstvim asfaltu prezouvam na DHF 26×2,3 EXO TR 2C), zadni DHR II 26×2,3 EXO TR 2C)

      Pumptrack/dirt bike: dojizdim DHF/DHR

      0 0
    • THORX  

      Co tedy doporučíte na zadek místo základního Ikon 2.2 skinwall. Aby neuchcávali boky tak EXO? 3C je lepší na předek? Prý Rekon race 2.25 je užší než ikon 2.2 54 vs 57mm. Když vemnu ikon 3C EXO TR skinwall bude už to v pohodě?

      0 0
    • THORX  

      Ani tmel ani chemoprén od pattexu nezabírá

      0 0
    • mikš  

      bezduše Mitas Kratos 27/2,45.Tlaky 1,4/1,6 barů,odolný universál šířka63 mm na 30 ráfkách

      0 0
    • Sistematicx  

      DHF 3c maxx grip DD 27,5×2,5wt

      Dissector 3c maxx terra exo

      27,5×2,4wt

      0 0
    • krabica  

      Maxxis Minion DHR II 2.3 EXO MaxxTerra

      Maxxis Minion SS 2.3 EXO Silkworm

      0 0
    • Phantasma  

      Tak sem dnes nakonec objednal Vittoria Mezcal. Dám ho i na předek. Z rozměru 2.1 nejsem nijak nadšený, ale připlácet za TR 2.25 dalších 1000,– kč mi přijde zbytečné, když navíc bezduše ani nejezdím … Ale vypadají hezky s tím béžovým bokem …

      0 0
        • p@X  

          Škoda, že ten Mezcal v mokru a ve výjezdech moc nepodrží, na předek teda vůbec…

          0 0
          • Phantasma  

            Já mám za sebou na předku mj. Race Kingy, Aspeny nebo Ikony. Jezdím pevný povrchy za sucha, šotolína nebo udusaná hlína v lese. Narazím na techničtější úseky, ale kvůli pár kilometrům kupovat agresivnější vzorek je spíš kontraproduktivní. Zvažoval sem na předek Barzo, ale nakonec sem nic nekombinoval. Mám ve zvyku nasazovat oba stejné …

            0 0
        • pabe  

          Ano taky jsem kupoval od Italianbikes a můžu doporučit, Barzo i Mezcal, obojí 2.25, na XC HT dnes už asi běžná šířka.

          0 0
          • Milan.Vazeny  

            U barza pozor na šířku. 2.25 odpovídá sirkou spis 2.1, teda alespon model tnt g2.

            0 0
            • pabe  

              29×2.25 TNT Graphene 2.0 – na plášti mají oba napsáno 55–622, realná šířka Barzo 56mm, Mezcal 57mm (23mm vnitřní šířka ráfku, bezduše)

              0 0
        • Phantasma  

          Moje smůla, že jsem se nepodíval více na internet. Tady i jinde jsou inzeráty, kdy bych měl za stejnou cenu pláště ve větším rozměru a navíc se směsí Graphene 2.

          2.1 vypadá na tom bajku divně. Ale ve srovnání s Maxxisy se nasazoval krásně, patky hned zapadly. Tak nevím, jestli má Vittoria lepší patku nebo to je tím, že ten můj Mezcal není TL Ready a tyhle obyčejné pláště jsou měkčí.

          Každopádně TL Ready Maxxisy nasazovat na duše bylo někdy o nervy.

          0 0
    • Atilla  

      XC F- onza ibex 2,25 55a R- specialized fasttrack 2,1 grid

      EN F- Maxxis Assegai 2,5 WT maxxgrip DD R- Schwalbe rockrazor 2,35 SG / maxxis agresor 2,5WT DD dual + do parku cokoliv s DH casingem

      DH F – Maxxis DHR2 maxxgrip DH 2,4 WT R- Cokoliv v DH verzi ( na předek půjde assegai nejlepší guma na gravity)

      0 0
    • JMT  

      Vittoria mezcal 2,25. Jsou macaty jak recon race 2,35

      0 0
    • POC74  

      Ted budu zkouset Specialized FAST TRAK CONTROL 2Bliss Ready model 2020 a Specialized S-Works Fast Trak 2Bliss

      0 0
    • čel.A  

      Na AM ježdění vozim DHR2 3C 2.4 + Aggressor 2.3 2C

      Teď na léto zkouším Kenda Pinner 2.4 + Nevegal2 2.4.

      0 0
    • THORX  

      Jak správně měřit šíří pláště? Přes figury nebo bočnice/ bočnice.

      0 0
      • Phantasma  

        Nejspíš takhle

        https://youtu.be/zTQAi8wdqGM?…

        0 0
        • THORX  

          Není můj Rekon + nějaký chudý? Nemá mít náhodou 71mm?

          0 0
          • Phantasma  

            To nevím. Ale vím bezpečně, že ten tvůj plášť je 1000km po své smrti. Ten bych šupem měnil, vloni bylo pozdě …

            0 0
            • THORX  

              Tuhle sezónu ještě dojezdí :-) nafotím a přeměřím LM.

              0 0
          • LM  

            A přes boční špunty máš kolik?

            0 0
            • THORX  

              Fakt už je ten vzorek tak hrozný?

              3. bočnice tlak 0.8bar

              4. špunty tlak 0.8bar

              5. bočnice tlak 1.2bar

              6. Špunty tlak 1.2bar

              0 0
              • Phantasma  

                Tak oproti novemu ten prostredek ano, ale na pevnem povrchu to jeste pojede …

                0 0
                • THORX  

                  Za mě zatím v pohodě ;-) ale ta šíře je divná proti 2.20 širší jen o 1cm?

                  0 0
                  • Phantasma  

                    Posledni dobou si na tohle u Maxxis stezuje hodne lidi. Ja uz je nekoupim …

                    0 0
                    • THORX  

                      Jako že jsou tenčí než mají být?

                      0 0
                      • Phantasma  

                        Prý ano …

                        Já tohle zrovna neřeším a neměřím. Když se mi to zdá být úzké nebo nejsem spokojen, tak už znovu nekoupím.

                        Ale já na HT jezdím klidně 2.1, nevadí mi to. Jednou sem zkoušel i Race King v rozměru 2.0 …

                        0 0
                  • LM  

                    Je to nějaké úzké, to snad ani nejsou pluska :-)

                    U tebe:

                    • MAXXIS Rekon+ 2.8'' (tlak 0.8 bar) + ráfek 32.8mm = cca 65 mm přes špunty.

                    Já mám na předním kole:

                    • Maxxis DHF 2.3'' (tlak 1.6 bar) + ráfek 26 mm = 57 mm přes špunty. A Schwalbe 2.35'' měly skoro 62 mm.
                    0 0
                    • THORX  

                      Hm, a mě se to zdá nějaké tenké na pluska. To bude asi i vysvětlení proč to tak dobře jede.

                      0 0
                      • THORX  

                        Ale co js m se díval na foto na netu tak to asi sedí. ± stejné hodnoty.

                        0 0
              • TK75  

                To bych čekal že pluska jsou teda větší.

                Tady je můj MK 2,4"

                0 0
    • Phantasma  

      Po 150km musím říct, že Vittoria Mezcal je zatím to nejlepší, co sem na kolo nasadil. Drží jako přibitý, vůbec nejsou slyšet … jízda jako v bavlnce. Možná je to dáno těmi 120 TPI oproti 60, které sem vozil na Maxxisech. Pak vyzkouším ty Tufo, které mají přes 200 TPI …

      0 0
      • pabe  

        JJ Mezcal jede :-) taky jsem jezdil mezcal/mezcal, ale barzo na předku je pro mě větší pocit jistoty, obvzlášť letos, kdy je v lese každou chvilku mokro. Tak ať to jezdí.

        0 0
      • novas752  

        Jo jo, přesně takhle si představuju plášť, který drží jako přibitý. :)

        0 0
        • Phantasma  

          Jestli sem se špatně vyjádřil, tak to uvedu na pravou míru – Mezcal skvěle drží stopu …

          0 0
        • MlokCZ  

          Sám jsem ho nejezdil, tak dle sebe nehodnotím. Dle měření jede dobře, tak jsem ho před časem chtěl zkusit.

          Ovšem narazil jsem na větší množství uživatelů na zahraničních fórech a pouze samé negativní hodnocení, jak vůbec nedrží (oproti jiným XC plášťům).

          0 0
          • Phantasma  

            Stejně tak je spousta pozitivních referencí … tak jako u všeho. Člověk se musí rozhodnout sám. U pláště je problém v tom, že recenze lidí nejsou objektivní. Koupí si plášť s nejnižším vzorkem a pak píšou, že jim to nejede v bahně (viz. toto vlákno) a pak se hájí tím, že hledali univerzální plášť. Takový sice existuje, ale nikdy to nebude plnohodnotná střela na štěrku a bagr v mokru.

            Já jezdím za sucha, chybu sem neudělal v žádném plášti zatím, ale tohle prostě drží stopu perfektně. A celkově to jede super … jak to jen říct … prostě mi připadají takové měkčí. To bude asi těmi vyššími TPI …

            V ruce nepůsobí jen jako „kus gumy“ a takhle rychle nasazený plášť sem ještě neměl. Vůbec neházely a šlo to opravdu snadno nasadit …

            0 0
            • MlokCZ  

              S tím, že jsou recenze jednotlivých uživatelů často těžko přenositelné na jiné jezdce a někdy i dost problematické souhlasím. A i, že se vždy najedou pozitivní i negativní. Ale tolik negativních a tak málo pozitvních jsem dlouho na žádný plášť neviděl a dost uživatelů psalo srovnání s jiným konkrétním XC pláštěm, který jsem jezdil.

              Já se určitě nechci dohadovat, jak drží nebo ne, když jsem ho nejezdil. Být to jen pár negativních recenzí, tak by mě to od zkoušení nemohlo odradit. Takhle jich bylo už moc a prostě mi to odradilo, i kdyby to tak nebylo.

              Měkčí – to je dnes postupně snaha u všech výrobců dělat hodně poddajnou kostru. Dnes už všichni ví, že to přináší grip, pohodlí i nižší valivý odpor. A tímhle směrem to jde u všech výrobců.

              Třeba Schwalbe dříve snake skin verze nemělo nijak moc tuhé, ale i tak postupně je i u nich kostra čím dál podajnější.

              Všichni výrobci už vyhodili u XC plášťů ochranou vrstvu na běhounu právě ze stejného důvodu.

              TPI s tím trochu souvisí, ale není to jediný vliv. Kostra musí mít aspoň nějakou minimální tloušťku, takže vždy tam musí být vrstev více i když je TPI i nižší.

              A rozdíl tuhosti vrstvy v rámci stejných TPI může být opravdu extra velký, daleko větší než udělá různé TPI.

              Takže je to vždy na konkrétním plášti, jak je to celkově navržené a samotné TPI je nicneříkající.

              0 0
              • Phantasma  

                A co teda momentalne vozi Mlok?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já v posledních letech různě střídám Schwalbe a Contíky, dle toho, co mi na kterých aktuálně více štve.

                  Na starší verzi protection Contíků mi vadila přílišná tuhost kostry + mizerné patky. Patky jsou po přepracování perfektní. Tuhost kostry je daleko nižší (už není protection ochrana na běhounu), ale pořád je kostra o něco tužší než by bylo ideální.

                  U Schwalbe mi zase štvala nedostatečná odolnost běhounu na zadním kole. A pak častá i větší házivost.

                  Poměr grip vs jak jedou u obou dobré.

                  A konkrétně aktuálně vozím:

                  • celopevňák TB/TB TLE
                  • HT s odpruženou RK/RK prot.
                  • full CK/RK prot.

                  A letos jsem měl ještě nedávno také nahozeno:

                  • Ray/RaR TLE (z toho k novému RaR na zadní se vracet nebudu, ten mi neoslnil, ale Ray na předním je výborný, možná ho tam vrátím místo CK – u předního mi ta horší odolnost nevadí, tam probém nemám).
                  0 0
                  • Octopuss  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Octopuss  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0