• hanz

    mam vidlicový olej 2 a 10 a potřeboval bych namíchat 7čku…je to klasicky přímou uměrou nebo se to řídí jinýma zákonitostma?Dík za každý info.

    0 0
    • Smazaný účet  

      0 0
    • gazman  

      U motorek se to řeší přímou úměrou.

      0 0
    • pepek  

      Jaký olej se dělá jako  dvojka ? co sem kdy sháněl, tak nejřidčí byla 2,5 nebo 3

      0 0
    • hanz  

      ted jsem našel na vebu toto:

      Je možné míchat tlumičové kapaliny stejného typu, ale různých viskozit, aby se „naladily“ charakteristiky podvozku. Abyste získali „poloviční“ viskozitu mezi dvěma stupni, smíchejte 2 díly hustější (viskóznější) kapaliny s jedním dílem řidší kapaliny.

       

      tak jak to tedy je?

      0 0
      • pepek  

        a kdo to píše?

        0 0
          • pepek  

            hmm, oni tam zmiňují ten VI, to označení W je možná jenom obchodní. Asi to chce zkoušet pokus-omyl. Já jsem s tím kdysi laboroval tak, že sem měřil čas, za jaký vyteče jedna 20 ccm stříkačka (bez pístu:-)

            0 0
            • hanz  

              pokus-omyl je u ohlinse 1300kč/l věc do který se mi vůbec nechce teda.

              Tím prutokem by to možná šlo, mam tu 7čku motorex, na ty bych to mohl odměřit a potom namíchat nějakej mix a už ho jen doladit podle stopek…ale vzoreček by byl přeci jen elegantnější.

              0 0
              • pepek  

                No to je teda luxus, Motul a Denicol (syntetika) mně stály asi: 300 kč

                0 0
    • jecnak  

      Rozhodne bych michal jednu znacku. Co se tyce viskozity, mrkni nekde po vzorci – wiki apod, snad najdes.

      0 0
      • hanz  

        míchat jednu značku budu, mam 2 aj 10 ohlins

        0 0
        • jecnak  

          http://en.wikipedia.org/wiki/Viscosity

          odstavec Viscosity of blends of liquids

          0 0
          • pepek  

            Tož to asi radši tu stříkačku a stopky  :-)

            0 0
          • hanz  

            tyjo tak todle nezvládnu, češtinou bych se snad prokousal ale přes todle fakt ne.

            Nezbývá než poprosit jestli bys to nedokázal z toho vyloudit kolik kterýho? Já to fakt nedokážu.

            0 0
            • pajik  

              Podle postupu z tý wiki bys měl smýchat na 1kg oleje s viskozitou 7: 176g oleje s viskozitou 2 a 824g oleje s viskozitou 10… Pokud jsou tedy tebou udávané viskozity při stejný teplotě v jednotkách „cSt“, pokud ne, můžeš to sem hodit a přepočítam ti to. Jinak sem mohl udělat chybu, ale výpočet je to jednoduchej :)

              0 0
              • hanz  

                tak už mam konečně ty oleje doma a je to tak že mám 7cSt a 35cSt a potřebuju 7W

                Sou tam k tomu ještě označení 2 a 10 ale ne jako W ale jao No takže to bude spíš firemní označení. Majitele oleju to asi spletlo.

                0 0
                • pajik  

                  Tak se mi zdá, že když podělim 7cSt/2No, tak mi vyjde 3,5 a to samý, když 35cSt podělim 10No, tzn, že 7W (pokud je to 7W rovno 7No) by podle selskýho rozumu mělo bejt  24,5cSt… no a potom tedy na 1kg oleje s viskozitou 7W (neboli 7No, neboli 24,5 cSt) smícháš 184g oleje s viskozitou 7cSt a 816g oleje s viskozitou 35cSt. Jináč sorry, ale v těch jednotkách si jistej fakt nejsem :)

                  0 0
                  • hanz  

                    dík moc, zkusím ještě krapet proguglit ty jednotky

                    0 0
    • hanz  

      ..up

      0 0
      • assassin  

        hanz: hele delame tlumice rizeni na moto, takze pokud bys nutne protreboval „presne“ 7W tak se zkusim poptat lidi na ktery mame kontakty treba u Wilberse… ale jinak by me zajimalo proc potrebujes primo 7W? mas prece nakej rozsah nastaveni a treba pri oleji 5W bys mel „kliker“ pro kompresi na max utazeno a treba na 15W na max povoleno a melo by to „stejne“ vlastnosti … jasne sou tam jista specifika ktera timhle nejdou dohonit ale kdyz naredis baj oko nakou hustotu mezi 2–10 tak by to melo byt OK ne?

        0 0
        • hanz  

          origo tam patří 10, mam odskoušeno na motorexu že s 7čkou mi víc sedí highspeed komprese …klidně bych tam nalil aj něco „od oka“ ale bojím se aby to neovlivnilo  highspeed rebound kterej není štelovatelnej…aby pak nezačla kopat.

          0 0
          • MlokCZ  

            Zrychlení high speed expanze bych se nebál, aby nekopala stejně musí řešit low speed expanze, která zafunguje na konci vracení vidlice ze zdvihu.

            0 0
          • assassin  

            jak rika mlok, te expanze bych se nebal, stacilo by pak pri „ridsim“ oleji pritahnout odskok pomalej… kopat to nebude… ale charakteristiky pri pruchodu ventilama se stejny dosahnout nepodari.. jinym olejem… to je jasny… to jsou ty male rozdily o kterych sem psal vyse a mam za to ze je vetsina lidi nepozna… ja taky ne… takze pokud to u tebe znat je tak to chapu…

            ono i pri te kompresi to muze byt opravdu znat, ja nevim jak je rychla komprese delana  u vidli (predpokladam fox) kde jde ta rychla komprese nakym zpusobem ladit… na motorkach se to ladi preskladavanim/u­biranim/prida­vanim planzet…  tzn na hustsi olej bys musel sahnout do planzet, nebo neceho co to u tehle vidle supluje – abys mel z toho pocit jako na ridsim oleji…

            0 0
    • chupas  

      ja nechci delat chytryho, ale neni jednodussi koupit tu sedmicku? nebo teda pripadne beznou 7,5.

      0 0
      • Vilém  

        no jo, ale to by nebyl Ohlins:)

         
        0 0
        • pepek  

          No nevim, jestli to Öhlins testoval zrovna na bicyglu, ale možná Hanz jezdí takovou podlahu, že to zahřeje stejně jak Everts :-)

          0 0
          • hanz  

            nejde o žádnou podlahu, jde o vlastnosti ohlins oleje…to že stojí 4× není za značku, máme odskouženo že zato opravdu stojí. A sehnat ho není jednoduchý a když už máme 2 a 10 tak......

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.