Jak uchytit čidlo kadence na klice aby neupadlo

50 nepřečtených
  • yorg

    Zdravím.

    Dotaz viz nadpis.

    Za jízdy mi čidlo upadlo a zjistil jsem to tak cca 1 km od místa kde se to stalo. Doma jsem místo na mapě v aplikaci našel a náhody se kupodivu dějí a na tom místě jsem našel po chvíli hledání i čidlo. Ušetřený litr potěšil.

    Čidlo bylo ke klice přichyceno na oboustranné mechové lepící pásce dodaným O kroužkem a pojištěno 2 stahovacími pásky. Pásky jsem nenašel, roztržený O kroužek zůstal u čidla. Faktem je, že jsem to před jízdou nekontroloval, fungovalo to 2 roky, baterie byla stále OK a nějak jsem si zvykl, že se o to nemusím starat.

    Nějaký funkční tip?

    0 0
    • Vrci  

      Mám křišťálovou kouli v opravě. Co je to za čidlo? Co za kliky? Foto, odkaz…

      0 0
    • Espen  

      Přidělal bych to úplně stejně znova. Více už asi udělat nemůžeš. Ale poučil bych se z toho, že to po dvou letech odpadlo, takže bych O kroužek a stahovačky jednou ročně vyměnil :-).

      0 0
    • kubad  

      Gumicka asi praskla můžeš pro jistotu navíc ke gumicce použit oboustrannou lepicí pásku

      0 0
    • Krusty  

      Mám ustřihnutý kus silniční duše (šířka asi 3cm) a převlečeno přes čidlo a kliku. Zatím drží.

      2 0
      • yorg  

        To je sympatický tip. Díky za něj. To by mohlo fungovat.

        0 0
      • kiwaf  

        Mam to stejne, jako plus se nikam kolem cidla nedostava bordel.

        0 0
    • Kouba_2005  

      Koupit lepší oboustranku. Mám nějakou od 3M a po pěti letech jsem chtěl sundat SPZ z auta, která držela na dvou proužcích po delší straně a prd. Bez horkovzdušky to nešlo. Nedávno jsem kupoval do práce transparentní oboustranku v Hornbachu a ta taky drží jak prase. Jsou v ní takový nitě.

      0 0
      • yorg  

        Byla to oboustranka od 3M. Problém je, že klika není z vnitřní strany zcela plochá a drželo to pouze u hran.

        0 0
    • tsunami  

      Tenke plastove sdrhovaci pasky, dva do krize kolem cidla a kliky. Pri vymene baterky das klidne nove.

      0 0
      • yorg  

        Ty tam byly jako pojistka O kroužku. Viz úvod.

        0 0
        • zdenek  

          Tak asi bylo něco špatně. Stahovací pásek se sám od sebe nepovolí ani nepřetrhne.

          0 0
          • Xixao  

            Záleží na materiálu pásku. Ty co nejsou UV stabilizované, coz není většina, protože cena, se za čas rozpadnou na kusy..

            0 0
            • tsunami  

              Ale dřív se mění baterka, tak dá nový pásek.

              1 0
            • yorg  

              To bude asi důvod proč ty pásky zmizely. Byly to pásky koupené jako sada v Hornbachu. Jsou doma a použijí se podle potřeby.

              Přiznám se, že řešit odolnost na UV mě nenapadlo. Zvlášť když vidím co za pásky se běžně dodávají jako upevňovací k cyklo příslušenství. Už se mi povedlo je při utahování utrhnout.

              0 0
    • kondor  

      Já mám čidlo od Garmina omotaný izolačkou, stačí pár otáček a drží to už několik let. Tomu jejich O-kroužku jsem nevěřil. Až budu doma, můžu to vyfotit.

      1 0
      • PetrMi  

        Já mám taky Garmin čidlo. Dva roky originál gumička a bez problémú. Zrovna o víkendu jsem měnil kliky a tak jsem tu gumičku zkoumal jestli je v pohodě, protože mám platformy a cítím, že občas mám mohu blbě na pedálu a drhnu botou o kliku a gumička je pořád úplně v poho.

        0 0
      • Smazaný účet  

        radši tu prasárnu ani nefoť prosím tě, není se čím chlubit. Originál Garmin gumičky vydrží roky bez známek poškození, po třech letech měním z preventivních důvodů.

        0 0
        • yorg  

          Nějak moc chytrý mi ten příspěvek nepřipadá. Že by to odpovídalo chytrosti pisatele?

          0 0
        • tsunami  

          Prodřel jsem ji po jedné sezoně na mtb – stačí mít platformy a velké boty.

          0 0
        • jIrI___  

          U gumičky stačí narušit její povrch (což je u MTB raz dva) a prdne, ztratil jsem takto čidlo po pár měsících.

          1 0
          • Smazaný účet  

            Hned se mi líp žije, na tebe jsem čekal. Už jsem si myslel, že se ti tahle příhoda nestala …

            To by bylo,aby Jirkovi něco fungovalo :-D

            0 0
            • jIrI___  

              Fungovalo mi čidlo přetažené širokým proužkem ustřiženým z duše ;)

              1 0
            • ladys  

              Pokud jezdíš na cyklostezkách OK. V terénu je vcudu raz dva… Dodatečně zajištění je nutnost. Také jsem ho ztratil.

              0 0
        • kondor  

          U zimních treter tam bylo opravdu málo místa, tak se uklidni a rozviň svůj klid. Namotaná páska nemá tloušťku ani milimetr a není ani vidět. Mimochodem, mám černý kliky i pásku, jestliže si predstavuješ něco jiného, je to tvůj boj.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jestliže jezdíš v zimních tretrách, které spíše připomínají komisňáky, tak je to především tvůj boj. Můj boj zde není nic, já tyhle problémy nemám. A jsem úplně v klidu, kovboji :-)

            0 0
          • kondor  

            Máš pravdu, vypadá to otresně. Asi bych měl přestat jezdit a kolo hodit do kontejneru.

            2 0
            • Orfi  

              Jo presne takhle to mam .Nevim proc vymyslet neco extra .

              0 0
            • zdenek  

              Teď teprve vidím, o co přicházím, když mám na klice jen magnet. Navíc elegantně zastrčený do díry na inbusový klíč v pedálu…

              0 0
              • kondor  

                To jsem měl taky, bohužel to čidlo kadence a rychlosti (garmin gsc 10) nebylo moc kompatibilní se zadní vzpěrou a muselo být přichyceno šikmo. „naštěstí“ se po cca 2 letech odporoučelo do křemíkového nebe.

                0 0
    • jaja01  

      U čidel originální gumičky pojišťuji jak na nábě tak na klice elektrikářskou páskou a nikdy žádný problém.

      1 0
    • Smazaný účet  

      Kup si prosím tohle a nedělej z toho zase raketovou vědu :-)

      https://www.kupkolo.cz/…-3-ks_z4136/

      Případně Garmin, ale to bys musel udělat na čidle zářez pro prostřední gumičku …

      0 0
      • MlokCZ  

        Ono mu to jistě neupadlo jen tak samovolně, takže musel přes uchycení nejspíš vzít jednou nebo i vícekrát tretrou/botou. A to kdyš se povede přes tyhle gumičky, tak nevydrží nic.

        Uchycovací gumičky vydrží dlouhodobě bez problémů všude tam, kde na ně mechanicky nebudeš nijak působit, takže na držáku na řídítkách/před­stavci a u čidla v náboji, tam všude ok. Na klice bych na ně ani náhodou nespoléhal.

        Stahovací pásky vydrží mnohem více, ale ty vzhledem k profilu té kliky, který se mění (a pak mají stahovací pásky tendenci se posouvat do užšího místa), tak nebudou zrovna ideální.

        Všechna již zmíněná řešení (pro pojištění navíc přetáhnout duši, izolačka) nemusí být sice tak estetická, ale budou aspoň fungovat.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ale notak :-)

          Nikdy jsem si gumičky neošoupal tretrama a dalších tisíc lidí tady na fóru to má uchycené stejně.. Pokud je tohle ta příčina, tak má špatně nastavené kufry …

          … „nemusí být sice tak estetická, ale budou aspoň fungovat.“

          ASPOŇ fungovat? Gumičky fungují naprosto spolehlivě. Stačí si nastavit kufry a nemít haksny do X a o nic šourat nebudeš …

          0 2
          • MlokCZ  

            To je tady na fóru pořád dokola.

            Proč tu tolik lidí neustále píše příspěvky o čemkoliv ve stylu, že když se jim něco nějak chová při jejich použití, že se to tak musí stejně chovat všem ostatním.

            Těch případů, kdy snadno vezmeš botou o kliku je celá řada:

            • na fotce mi to přijde jako oboustraný pedál, tedy zřejmě jezdí někdy i v normálních botech nenašlápnutý
            • bez zacvaknuté boty je to pak hned, mám tu hezký příklad hned z první ruky, manželka vozí jen povolené klipsny (nášlapy prostě nedávala) a už 2× prošoupala řemínek od klipsny o kliku (vždy jen na jedné straně) i když při srovnaně položené noze na pedálu tam má mezeru dostatečnou a k žádnému dotyku nedochází → nějaká gumička oproti tomu řemínku by šla hned
            • i v nášlapech se dá snadno vzít sem tam o kliku i v případech, že jsou nastavené kufry tak, že je tam rezerva velká, stává se i mě → stačí jezdit technických terén, kde více pracuješ s těžištěm a přitom se snadno stane, že trochu vytočíš nohu a brnkneš o kliku
            • při nějaké trochu krizovce v techickém terénu, kdy jde noha nouzově rychle z pedálu (a jsi rád, že nějak vystoupíš) nebo zpět na pedál po nuceném vycvaknutí, tak není také problém si škrtnout i více o kliku
            • „stačí nemít haksny do X“ → opravdu výborná rada, to opravdu někomu kdo je do X má pomůže (že ty je do X nemáš), už jsem v reálu mnohokrát zažil problém jak se škrtající botou jak o kliku, tak o rám, dokonce jsem viděl i prodřený rám škrtající botou (při běžném vyzkoušení šlapání tam byla rezerva, takže trvale ke škrtání nedocházelo, to by jinak dotyčný hned řešil) → a pak když to má někdo poměrně s malou rezervou (to už je dost časté), tak sem tam zavadit je hned (a to i o kliku, o gumičku je to o to snažší)

            Tazatel tam měl lepící pásku + O kroužek + 2 stahovací pásky a nevydrželo mu to a tedy dle tvojí rady mu jistě zcela spolehlivě to bude držet jen na samotných gumičkách…

            A špatně nastavené kufry? Kufry se nastavují tak, jak má někdo v danou chvíli přirozeně nohu. A vytočené špičky směrem ven jsou v dnešní době opravdu velmi častý stav. Je sice jasné, že je to tak špatně, ale natočení kufrů do jiné polohy to nevyřeší, tím by akorát došlo k dalším problémům zejména s koleny. Tohle vyřešit lze jen dlouhodobým cvičením, které vyřeší příčinu špatně vytočených nohou a je to opravdu na dlouho a někdy to ani už úplně vyřešit nejde a podaří se jen částečná korekce.

            1 1
        • yorg  

          Omyl. Upadlo to samovolně. Nejezdím v místech, kde by klika dostávala mechanické rázy. Tretra do toho nijak nezasahovala. To že používám oboustranný pedál neznamená, že jezdím v teniskách. Znamená to jen to, že mi použitý pedál vyhovuje.

          Toho, proč to odpadlo, se ale dotaz netýkal. Ale teorie jsou to zajímavé.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.