• Splinter

    Tak sem si dneska přečetl Velo 2/2007, konkrétně článek „2 cesty lesem“.

    Článek staví proti sobě veledílo chlapců ze ŠLP Křtiny, kterým už asi nestačí pěšinka pro lovecké hosty v lokalitě přírodní rezervace Jelení skok. Inu vybudovali krásnou lesní dálnici 4,5 metru širokou viz www.hady.hornimlyn.cz/img/43.jpg , která má podle ŠLP Křtiny sloužit cyklistům a pěším a umocňovat rekreační fuknci tohoto lesa. Takto to vypadalo dřív: www.hady.hornimlyn.cz/img/00.jpg

    A nadruhou stranu: Včera jsem jel zrovna náhodou s panem Polkem po červené ze Soběšic, asi nejhezčí brněnská pěšina, kterou 70 let nikdo neudržuje a kupodivu zvěř neutekla, stromy neuschly, ptáci zpívají… Bohužel od podzimu 2006 taky řvou motorové pily a můj osobní pocit je, že už se to děje snad úmyslně s cílem vyhnat z lesa lidi, kteří se dívají kolem sebe a v klidu kácet.. Dřevo zase bude ležet přes cestu rok? Tato naučná stezka – Lesnická by měla být příkladem pro turisty jak je v lese krásně co zde, žije a roste. Podle mne by ale Morávkova cesta měla být spíše stezkou naučnou pro chlapce ze ŠLP Křtiny a LČR…

    Omlouvám se za ten elaborát ale včera na pěšině a hlavně dneska v šalině (tramvaji :) jsem se fakt nasral…

    0 0
    • mitch  

      Hmm ta dálnice je teda pěknej hnus…btw i v praze někteří z nás ví co to je šalina bo máme šalinkarty…

      0 0
    • Karaya  

      Mas recht, jenze co s tim nadelame? Ta stezka je krasna, ja na ni jezdim uz od casneho mladi – tehdy jeste na Favoritu. Dokonce tam nektere roky nebyl ani zadny umyslne pokaceny strom do cesty…Jenze co s tim, lesy patri SLP, ti si s nim muzou delat co chteji, my muzeme byt maximalne radi, ze na to neoploti..

      0 0
      • speedy gonzales  

        myslim, ze co s tim ti brzo vysvetli samotny autor clanku … protoze „s tim“ opravdu neco jde delat

        0 0
      • kolombo  

        Řekl bych, že se bude jednat o lesy státní a ty tak nějak patří nám všem a Lesy ČR je pro nás jen spravují. Takže budou muset plnit i jiné funkce lesa, než jen produkci dřeva. A jedna z velmi důležitých a nenahraditelných funkcí lesa je funkce rekreační. Takže plotit se, bez vážného důvodu, nebude. A je jen na nás, co si dokážeme z rekreačních funkcí lesa na vhodných lokalitách vybojovat.

        0 0
      • tk  

        „tehdy jeste na Favoritu“ to je prave ono, lidi u nas nechapou, ze dobre udelany singletrak lze sjet na favoritu, pri zcela zakladnich schopnostech ovladat kolo. a pritom to muze zaroven byt ten nejvymazelenejsi bikerskej trail. ja tvrdim, ze 50% lidi, co sou dneska asfaltovy, si radi lehky mirne svazity singletrak vyzkousej. a tim se rozlomi to uplne nesmyslny dilema: bikeru v lese je malo, vetsina lidi chce afstalt.

        0 0
        • treatt  

          Pockej, jak ze singl ma byt sjizdny i na facku? Ja mam hodne rad kouzlo vinouciho se singliku, ale zase si nekdy rad uziju rozbityho sjezdu, korenu, padacku, misty i ty siroky cesty, kde se da ve trech vedle sebe kecat a hasit si to z kopce pade… Tohle jsou veci, ktery podle me odrazuji cast bikerske komunity vstoupit do Cemby…

          0 0
          • speedy gonzales  

            vtip je v tom ze singl se da usit presne na miru dane lokalite a jejim potrebam. za mestem muze byt opravdu sjizdny i na favoritu, hladky a krasne jezdivy.naopak nekde v horach to muze byt opravdova koren/sutr palba.

            spolu se znacenim obtiznosti by singl mel byt zaruka-standard kvalitniho jezdeni.vzdycky bys mel dostat to co chces. zadna loterie jestli se to da jet nebo potahnes kolo 5km na zadech. kdyz pojedes lehky trail, tak bys mel mit jistotu, ze tam vemes pritelkyni a ta ti vecer jeste navari (resp. ty ji). kdyz si vyberes „cerny“ trail tak bys mel mit naopak jistotu ze uz pritelkyni nikdy neuvidis:-)))

            0 0
    • speedy gonzales  

      no kdyz jsem do toho vela poprve nahlidl, myslel jsem, ze ty fotky „dalnice“ jsou od nas z Chribu. tam totiz vznika neco naprosto podobneho. kdyz me k tomu monstrdilu vyplivla jedna z pesin, tak pri jejim prechazeni sem se citil jako bych se snazil prelezt dalnici.

      0 0
      • marapara  

        jj, musím dát na pravdu. Jedna taková dálnice vznikla od červené z Kazatelny – Na Pile. Jak je obdočka na rozcestí Stupavké louky – Ocásek na zelenou, tak tam je dálnice k Míse. Prostě humus, nechápu to. Vyáceli les, vybrali cestu, vysypali kamením a dali tam ještě šotolinu a uválcovali to.

        0 0
        • mastihuba  

          jsem tama jel(no dobře šel) když to bylo ještě vysypaný velkým makadamem a ležely tam vykácený křoviska. Teď už by se tam i dalo jet :)

          0 0
      • marapara  

        a tady je důkaz, jsem nafotil na podzim

        0 0
    • mr.antik  

      Nebudu se k tomu vyjadřovat, protože vůbec netušim, kde to je, ale kdyby to bylo někde v našich končinách, tak pár mejlů na magistráty apod. bych poslal… PS: jen doufám, že tam nedaj asfalt…

      0 0
      • kolombo  

        A myslíš, že na Ještědském hřebeni podobné cesty nejsou?

        0 0
    • Dijck  

      TK sa po zverejneni ozvali ludi priamo z lesov a ponukli mu spolupracu pri stavbe singlu tam u vas:) Nieco sa s tym predsalen da robit.. Viac vam uz povie snad sam mr.Singletrack :)

      0 0
      • Polka  

        Tak to jsem zvedav. Trosku to odlehcim – to pak na tom singlu budou stejne vybirat vstupny, aby se jim vratili prachy na vystavbu ne? A nebo budou na kazdym 1 km turnikety a kdyz nezacalujes, tak ti to pichne dusu :-DDD

        0 0
    • mastihuba  

      hele co takhle si někdy sednout s V.K. v B. :) by sis moh taky vyslechnout názor z druhé strany barikády. :)

      0 0
      • Polka  

        V.K. – kdo to je? Jednou jsem na Buku naky „pracovniky“ SLP Krtiny videl, ale moc se s nima kecat nedalo, zrovna meli pulnoc :-DDD

        0 0
        • mastihuba  

          To je „hajnej“ a bajker v jedné osobě.

          0 0
          • Motyll  

            Ten je na to malej pan. Ale zrovna o tomhle jsem se s nim hadal u lahve vina minuly patek. Bohuzel, za vsim jsou penize. Ono je totiz rozdil kdyz pred XX lety se drevo vyvazelo z lesa V3S, ktera uveze tak 5 tun a dneska kdyz se vyvazi (respektive pozadavky tezarsky firem jsou) kolosy ktere maji tun treba 40. Rozhodne se toho ovsem nezastavam, pokladam to za praseni lesa stejne jako tady vetsina…

            0 0
            • mastihuba  

              jasně je to pohled z druhýho břehu, ale to že smrkový porosty jsou 20let za zenitem a je to potřeba dostat z lesa ven celkem chápu. To že před sto lety na stejných místech byly holý pláně už z toho vyplívá logicky. V časovým horizontu je rok nebo dva rozvrtaná cesta prd. Tam kde jsem před patnácti letama jezdil s traktorem po široké cestě je dnes úzká zarostlá cesta a z toho pěknýho asfaltu bude za dvacet let normální šotolina.

              0 0
              • Dijck  

                Fakt dobry pristup:/

                0 0
                • mastihuba  

                  bych taky uvítal abych v lese nepoznal že se těžilo. Doby kdy se dřevo stahovalo koňským potahem jsou ovšem nenávratně pryč.

                  0 0
                  • Motyll  

                    O tom asfaltu bych trosku pochyboval – viz snimky z Cernobylu, ale co tyce traktorovych (prblizovacich) linek mas pravdu. Jenomze podle je potreba se hlavne zamyslet kde vsude je nezbytne nutne ty zpevnene cesty mit. Osobne bych treba privital cyklostezku Ochoz – Klajda, na vyasfaltovanou Valasinu jen nevericne ziram.

                    0 0
                    • mastihuba  

                      mě se moc nechce věřit informaci že ta šumberova cesta není určená k odvozu dřeva.

                      0 0
    • maxtor  

      S trochou nadsázky si troufnu tvrdit, že za pár let nám bude horské kolo nanic. Lesy budou buďto vyasfaltované nebo zavřené, popřípadě nebudou žádné. Ještě že mám v rezervě žiletku:-)) nebo spíš :-((

      0 0
      • hribik A1  

        na ziletku by som sa nespoliehal, dost mozne ze v tom case bude zakaz uz aj na beznych cestach

        0 0
    • RUMcajs  

      Hmm, to mi pripada,ze si nekdo postavi z penez pro rozvoj cyklistyky a rekreace vyceucelovou cestu.

      0 0
      • gumid  

        a proinvestuje „prostředky“ – zadá práci a nechá vydělat a „vydělat“ potřebné........ života bído, přec Tě mám rád…

        0 0
    • wendak  

      Je to hnus, a tady u nás jak ve Slavkovskym lese, hlavně kolem Kladský, tak v Krušnejch horách (západ) většinu takovejch dálnic ještě asfaltujou, asi pro německý důchodce na Kettlerech, no naštěstí zbejvá dost pěšinek na který se zatím nedostali a snad ani nedostanou. Měl jsem tady jeden pěknej brodík na kamenitý cestičce plnej zrádnýho písku a druhej rok už tam je kamenej mostík a pěkně uježděná šotolinová 4,5 m široká cesta :(( Sere to asi všechny a děje se tak nejspíš všude, doufám, že tak nedopadnou všechny lesní stezky.

      0 0
      • maxtor  

        Už jsem tady psal, že u nás pře asi 5ti lety s velkou slávou otevřeli cyklostezku (ta ale byla potřeba, protože ušetřila asi 10 km cesty po hodně frkventované cestě I. třídy Brno – Břeclav. Tím ale veškerá péče o tuto komunikaci skončila. Teď už je to na silničce celkem problém, protože je to samá díra nespevněné okraje taky ujížídí. Nemluvím o tom, že v jednom místě je stezka tak nízko, že naní téměř permanentně stojí 10 číslel vody. Za pár let to bude na horské kolo jako dělané:-))

        0 0
    • cernys  

      Je to hnus, nejlépe ten stav ukazuje fotka ve Velu, ale lidská blbost je v tomhle věčná a všude přítomná. Z Berouna do Srbska vedla pohodová šotolinová polní cesta a teď ji pod záminkou cyklostezky pokryli asfaltem. Už sem se naštval a napsal mail na městský úřad, protože tyhle asfaltérský lobby mi pijou krev. Jak sem se nikde moc neangažoval, tak se začínám zajímat o Cemba (www.cemba.cz)

      0 0
      • Verte  

        Četl jsem jak čtete Velo tak jsem si ho také poprvé v životě koupil. Netýká se to té cesty lesem ale technického provedení toho časopisu. Jak ho prosím držíte jednou rukou když si chcete číst v leže v posteli na zádech, Mě to nejde. Je to moc tlustý a smrdí to! Poraďte prosím.

        0 0
      • mastihuba  

        hele bod 8 www.cemba.cz/artikule.html

        0 0
      • SELMIRA  

        jo, ta asfaltka z Berouna do Srbska je nad mý chápání naposledy v neděli jsem tamtudy jela a říkala si PROČ?!?!?!? Vždyť to byla uplně pohodová cesta. Zajímavý, že v silnicích jsou ďoury a přitom se asfalt rozlejvá klidně v přírodní rezervaci. To nepobírám. :o(((

        0 0
        • cernys  

          Nejvíc mne dostal berounskej místostarosta, kterej se tim ještě chlubí (při tom se loni účastnil i Berounskýho maratonu). Jen doufám, že v tom nehodlaj pokračovat až do Srbska, to bych snad zavzpomínal na husity a uspořádal útok na radnici…

          0 0
          • SELMIRA  

            se obávám, že většině občanů se to líbí se jim tam teď dobře jezdí na inlajnech a s kočárkama… a botky si neušpiněj od bláta prostě velmi praktické měli bychom celou Zemi zaljet do asfaltu ať se nám tu lehce žije hm…

            0 0
            • cernys  

              Zkrátka se budu muset obrátit směrem na Děda a ke Křivoklátu, tam ještě asfaltová lobby nedosáhla… zatím, ale psst :)

              0 0
    • mastihuba  

      se na to furt díváte z pohledu bajkerů, ale například z hostěnic na kalec si to víc lidí chválí než na to nadává. Těch strejců a víkendovejch jezdců co se svezou ráději lesem po pěkným asfaltu než po kamenité cestě je facht hodně a facht si ten asfalt užívají. :)

      0 0
      • Lance  

        mas pravdu u nas vlastne taky byla jedna stezka se starym asfaltem, tak na to hodili novy a ten je takovy, ze nekde takovy neni ani na dalnici:) fici pekne, dvojita zatacka nejdriv vpravo jj, na vysekani ideal

        0 0
      • Polka  

        No tak pak se ale páni Bartosove, Lonerove, OCGove a podobni nemuzou divit, ze si obcas dame nakej ten „freeride“ ;-)

        0 0
      • Splinter  

        A ty se na to díváš furt z pohledu nevím koho… Šlo mi o to, že se staví tydle všechny monstra „ve jménu turistiky“ jako takové. A prochazí to.. Až z toho bude pro pány nahoře ideál lesní cesty na které projede všechno od maminky s dítětem na tříkolce, přes koně, kolo, traktor, až po řidiče hovada, kteří si tama budou zkracovat cestu a nebo dokazovat jak jim to za volantem jde, úplně všichni…

        Tak pak můžem slavit…

        0 0
        • mastihuba  

          bych nerad aby to vyznělo že jsem proti budování singltreků, ale můj táta s mámou a hromada známejch taky jezdí na kole a troufnu si říct že je jich i víc než těch co znám jako „bajkery“. (zas..ný škatulkování) a sám víš že jich znám hodně. Určitě by se tidle lidi spokojili i se slušnou šotolinou, ale jak je to pak s následnou údržbou a životností. Dyť se těch lidí tady nikdo nezastane. :)

          0 0
          • tk  
            1. jenomze to je relativni podle socialni skupiny. ja sice vim, ze na letisti v jizerkach jezdi tisice lidi, ale ja nikoho z neznam.

            osobne neznam nikoho, kdo jezdi na trekkingovym kole trekkingovym zpusobem.

            v mym blizkym socialnim okoli (intektualove rocnik 77) za poslednich 10 let zacalo minimalne 15 lidi jezdit na biku. (rada z nich se mi jeste tak v roce 1991 smala). na trekingovym kole / trekkingovym zpusobem nezacal jezdit nikdo.

            1. je otazka, jak se bude cesta sumbera libit tvoji mame, tatovi a tvym znamym. zkus je tam poslat a dej vedet. ja myslim, ze je to OVERKILL i pro hodne trekkingovy cyklisty.
            0 0
            • mastihuba  

              add2 souhlas.

              add1. fakt neznáš lidi od 40let nahoru co jezdí na kole?

              0 0
              • tk  

                ad 1 lidi pres 40 znam osobne vicemene jenom pres rodice v JBC. ty co jezdej na kole, jezdej na biku. nekdy po asfaltkach, nekdy po sotolinkach, nekdy v lehcim terenu. casto ne moc rychle. ale jsou to bikeri.

                tim jsem ale chtel jenom ukazat, ze pocit z toho, kolik je trekaru a kolik je bikeru je zalozeny na tom, mezi kym se pohybujes. nechtel jsem tim rict, ze pohodovi cykliste neexistuji

                mimochodem: samotnyho me zajimalo kolik je mezi cyklisty v JBC bikeru. na kramech mi rikali podle svych zakazniku (ne pouze podle toho, jaky vlanstnej kolo) mezi 20 a 30 procentama.

                to mi nejprijde vubec malo a je to rozhodne dost na to aby mohli vznaset letitimni pozadavky po tom, aby se pro ne neco delalo. a taky se pokousim v tomto smyslu na JBC mestsky urad tlacit.

                0 0
                • mastihuba  

                  co takhle jménem čemby zadat nějaké škole vypracování studie. :)

                  0 0
                  • tk  

                    školy se ti bohužel na vypracovaní studií vykašlou, pokud nezaplatíš. ale jeslti máš nějaký perspektivní kontakty, tak sem s nimi.

                    nicméně pokud budou nakloněné, můžou být ochotné zadávat čemba témata diplomek. bikerů / studentu není tam málo. relevantních oborů je taky dost.

                    dokonce si myslim, že by čemba měla své (zatím spíš budoucí) příznivce – studenty, vybízet k tomu, aby psali diplomky k tématu. zadarmo, k dobru všech zůčastněných, tak lze odvést značný kus práce.

                    jestlis měl na mysli reprezentativní výzkum poměru a preferencí rekreačních cyklistů, tak to je problém. jako sociolog můžu říct, že 1) je to metodologický oříšek 2) realizace je drahá.

                    rozhodně to přesahuje to možnosti magisterský diplomky

                    jinak ale myslím, že takový výzkum je potřeba jako sůl. někde tu na fóru jsem argumentoval, že do té doby, než výsledek zjistíme přesně, měli bychom se řídit zahraničními odhady, které říkají: bikeři = 30%.

                    0 0
                • zbartos  

                  To jsme rád, že si o mně myslíš, že mám po 40, díky.

                  0 0
                  • kolombo  

                    Checht :-D Řekl bych, že nás tu je nad 40 víc :-)

                    0 0
                    • pepek  

                      Co, co? Bikeři 40+ jsou už out? Kuwa, dyť mě eště s kopca nigdo nepředjel a tady čtu, že asi už jsem do hrobu. To teď budu mít trvalý splín, asi.

                      0 0
                      • Splinter  

                        Tebe potkat dá fušku… Natož předjet…

                        0 0
                        • pepek  

                          No já podnikám osamělé výzkumné trasy, abyste si vy, chrti na trase Brno-Bukovinka mohli rozšířit obzory. Jinak byste jezdili furt jenom tam a nazpátek jak šalina.

                          0 0
                          • Splinter  

                            Ale prd:) Mezi 2ma konečnýma můžou být různý zastávky;)

                            0 0
                            • pepek  

                              No a ty jste našli, až jsem vám tam doslova dokopal :-) Jinak mě velmi zarmoutilo, jak jste mé milované trailíky o víkendu ojížděli (amortizovali) a já musel trčet v nepřátelské cizině a bránit evropskou civilizaci před invazí žlutých ďáblů.

                              0 0
                              • Blade  

                                No a ty jste našli… Tak ten byl dobrej :-D

                                0 0
                                • pepek  

                                  NO, někteří našli a někteří (asi) eště nenašli (ty trailíky :-)

                                  0 0
                          • Polka  

                            Sem na Bukarne nebyl vod Silvestra! :( V sobotu to ale snad napravim(e).

                            0 0
            • treatt  

              Tak treba moji rodice. Trek je pro ne ideal. Celkem to svisti a neni to koza jako ziletka. A jejich naprosty ideal jsou asfaltky v lesich, jako treba na Sumave nebo jeste radsi okoli Lipna (hlavne pro mamku, protoze tam nejsou takovy kopce :-). Koreny, kameny a terenni nerovnosti jim otravuji zivot, protoze je jenom vyklepou a boli je zada, ruce, zadek (ucit je pracovat s tezistem, zvednou zadek a pod. je scifi). Na normalnich silnicich se boji provozu, lesni cesty jsou pro ne moc narocny. Zboznuji proto vyasfaltovane cesty… Toliko pohled z trekove strany mych rodicu (54 let)

              0 0
              • Michal.J  

                Jasně, to chápu. Ale je správný kvůli takovým lidem, nebo spíš kvůli jejich pohodlí asfaltovat lesy? Co bude dál? Srovnávání kopců a zasypávání údolí?

                To nemyslím nijak ve zlým, ale přijde mně že lidi jsou obecně pořád pohodlnější, dřív se přizpůsoboval člověk příropdě, teď je to naopak a myslím že to není správný.

                0 0
        • tk  

          to se mimo jine deje i diky tomu, ze KCT nedokazalo zabranit (a ono to asi neslo) smesovani TURISTIKY s CESTOVNIM RUCHEM cili TURISMEM. TURISTIKA vzdycky byla spojena s uctou k prirode a fyzickou namahou. TURISMUS nikoliv.

          0 0
    • tk  

      nazor „s tim nejde nic delat“ je podle me uplne mimo. je cynicky a zbabely. je tak pohodlny rict „s tim nejde nic delat“, drzet hubu a krok. daleko tezsi je aspon trochu se sam za sebe snazit prispet k tomu, aby se malymi krucky situaci prestala zhorsovat a jednou se mozna zacala zlepovat. nebat se a nekrast!

      ale konec moralozovani. co je možné udělat:

      1: ve věci dvou konkrétních cest – Morávkovy stezky a Šumbery: apeluji na ty, kteří obě dvě cesty znají, aby napsali slušný ale jasně nesouhlasný email (ještě lépe dublovaný dopisem, ze kterého vyplývá povinnost úřadu reagovat) na ŠLP Křtiny, městkou část Brno-Sever, městkou část Brno-Líšeň, Jihomoravský kraj (odbor regionálního rozvoje, a také odbor životního prostředí). můžete také ex-post podpořit protest environmentalis­tických aktivistů z Hnutí Duha, tím že vyjádříte svůj souhlas s nimi v této věci, jak z hlediska předmětu ochrany přírody, tak z hlediska podpory rekreace.

      můžete se inspirovat následujícím:

      ředitel ŠLP už reagoval na moje informaci o tom, že vyšel článek o Šumbeře a Morávkově stezce. Nejsem si jistý, jestli je správné ji tady vystavit, proto jenom výcuc. J Martínek mimojiné napsal, že 1) ve věci už jednal s odborem reg. rozvoje JM kraje 2) zná můj členek z Vela, který popisuje mtb singltrek ve Walesu. 3) jsem prý asi představitel „představitelem menšinové skupiny cykloturistů, a to terénních, kteří vyhledávají pro svoje sportovní vyžití stezky typu Morávkovy“ 4) vycházejí vstříc více většinové části cykloturistů, těm, kteří využívají silnice a lesní cesty 5) jim dali cyklistům k dispozici celou svou dopravní síť (na její použivání mají ale cyklisté nárok ze zákona) 6) pokračováním péče o ně je vybudování nové polyfunkční turistické cesty Šumbera. hlavně napsal, že 7) požádají o vypracování studie ve věci Morávkovy stezky 8) tím chtějí zahájit širokou diskusi o problému.

      já jsem odpověděl (opět jenom výcuc):

      1. za všechny terénní cyklisty vážím nabídky ŠLP Křtiny ke spolupráci a výzvu k debatě
      2. že bikeři jsou poměrně velká a velmi aktivní menšina, že nejsou jen sportovci, ale mají les rádi. řada z nich je vlastně vlastně terénními cykloturisty
      3. neexistuje žádná ostrá hranice mezi cyklistickou většinou a terénními cyklisty. Rekreační cyklisté jsou rozprostřeni na škále mezi těmi, kdo jezdi pouze po asfaltových stezkách a těmi, kteří vyhledávají pouze pestré a technické náročné cesty.
      4. vítám péči ŠLP o stávající LDS povzbuzuji k pokračující harmonizaci hospodářské a rekreační funkce lesních cest
      5. Morávkova stezka nepotřebuje projekt, potřebuje citlivou rekonstrukci bez velké pompy: Pokud by Morávkova stezka měla stát modelovým příkladem moderních metod konstrukce udržitelných cest, zásah do ní by musel být znatelný. Jako lepší řešení tedy považuji ji v tichosti citlivými metodami zrekonstruovat pro její současné uživatele a místní obyvatele.
      6. Úsilí podpory terénně cyklistických projektů navrhuji vrhnout do přípravy nové modelové cesty která by vznikla ve spolupráci ŠLP s LDF MZLU, Jihomoravským krajem a ČeMBou. Bude to počin hodný Brna, poslání ŠLP Křtiny a MZLU, který by se mohl a měl stát modelem pro řešení aktivní lesní rekreace po celé naší zemi.

      pokusme se slušnou cestou donutit ŠLP, aby nezůstal u prázdných slov, ale skutečně

      1. zahájil širokou společenskou debatu o tom, jak je vhodné podporovat rekreační funkci lesa
      2. začal ve spolupráci s jinými subjekty pracovat na modelovém singletraku pro sdílené užívání

      2: ve věci jiných cest v ČR pokud víte o stavbě nějaké lesní dálnice, nebo o nedostatečné péči o nějakou hodnotnou stávající lesní cestu / stezku, napište slušný ale jasně nesouhlasný email. odkažte se na můj článek. poukažte na to, že rekreační funkce lesa je vázána na hodnotné lesní zážitky. lesní stezky a chodníky zprostředkovávají lesní zážitky daleko lépe než lesní dálnice. poukažte na to, že se tato věc začíná řešit v ŠLP Křtiny, ať je kontaktuji s dotazem.

      3: navhruji šířit za terénní cyklisty toto obecne stanovisko

      1. nebojujeme proti dopravnim stezkám, které zbepečňují provoz
      2. nebojujeme proti cestám pro nenáročné cyklisty
      3. bojujeme proti prznění krajiny, necitlivě navrhovanými cestami s živičným povchem. i cesty pro nenáročné cyklisty mohou do krajiny zapadat. bez asfaltu lze ušetřit až 70% nákladů
      4. chceme singltrek

      biku zdar

      0 0
      • Francy  

        Ad 3.c Prznilo se, przní se a prznit se bude. Ať si kdo chce co chce říká, ty „cyklostezky“ se pro krásné modré oči cyklistek nestaví. Cyklisty do toho motají jen proto, aby vytáhli peníze (od fondu Živ.prostředí, z EU atd.) Jejich prvotní určení je pro lesníky, ať již z důvodu svážky dřeva nebo aby si po lese mohli vozit zadky v „off-roadech“. Vyčerpávajícím bojem se dosáhne jedině toho (možná), že se to bude nazývat pravým jménem, nebudou se do toho tahat cyklisti, ale to je tak všechno, prznit se bude dál. Tímto ale nemířím proti tomu boji. Bojovat je třeba vždy a všude.

        Ad 3.d Myslel jsem, že singletracky se nebudují, ale prostě se vyjezdí a vyšlapou. Já ve svém okolí znám spousty takových „singletracků“ (i hezčích) jako Morávkova stezka, i když se nijak nejmenují.

        0 0
    • Jaroslávek  

      Sorry, že se do toho zase vměšuju. Já totiž trpím (ne)orientačním (ne)smyslem. Lesnická a Morávkova stezka jedna a tatáž je ? Pepku nevytáčím Tě?

      0 0
      • Polka  

        Bingo! ;-)

        0 0
        • Jaroslávek  

          Jsem rád, že jsi se ozval. Mapička by nebyla :)) ?

          0 0
          • mastihuba  

            ta červená?

            0 0
          • Polka  

            Tak ze ses to ty, tak tady mas tu mapicku. Ale jako drive narozeny soudruh bys to mel daavno znat ;-)

            0 0
            • tk  

              a takhle (velmi priblizne) by se to podle me mela sit brnenskeho singletraku do budoucna rozsirit. na druhy strane udoli melanina dokonce zbytky takovy cesty jeste jsou.

              0 0
              • tk  

                takhle

                0 0
              • tk  

                nebo takhle

                0 0
                • Polka  

                  To nevypada vubec spatne. Jen drobna oprava – je to udoli Melatina.

                  0 0
                • gumid  

                  jen se bojím, že až do toho vstoupí ŠLP se svým „projektem“ a touhou proinvestovat x mil. z rozpočtu a dotací v naději, že něco z těch peněz skončí „doma“ – dočkáme se takových citlivě zakomponovaných dálnic i na těch vytipovaných lokalitách. Můj názor je takový, že se cyklisté a rekreanti stali nedobrovolně pákou na získání peněz k „prostavění“. Zamrzí to o to víc, že toto zvěrstvo spáchal „školní“ lesní podnik. Podnik, který by měl být vzorem v nakládání s lesním bohatstvím, podnik, který by měl svým přístupem předbíhat dobu minimálně o jednu generaci – vychovává přece budoucí „odborníky“. Z tohoto pohledu pak působení ŠLP je výkladní skříní českého lesnického stavu…

                  0 0
                  • Splinter  

                    Jo tak nějak…

                    0 0
                  • tk  

                    kromě toho, že ten strach vyjádříš tady, by ses o něj měl taky podělit se ŠLP.

                    tvoje obava je naprosto legitimni soucasti verejne debaty, kterou je SLP podle svych trvzeni zahajit.

                    se zbytkem souhlas.

                    0 0
                    • Motyll  

                      OK, takze sepiseme nejakou petici?

                      0 0
                      • tk  

                        myslis petici adresovanou SLP Krtiny? osobne si myslim, ze to momentalne neni vhodny nastroj:

                        1: nekdo v brne by se musel postarat o to, aby ji podepsalo dost lidi 2: petice mi prijde jako krajni reseni. ale tady existoval problem, napsal o nem clanek, upozornil na nej SLP, SLP odpovedelo vyzvou ke spolupraci. takze proc petici?

                        jako vhodnejsi mi ted prijde:

                        1: psat SLP dopisy a emaily individualne, napriklad ve smyslu obsahu, ktery navrhuji ve svem prispevku v tomto threadu (06.02.2007 10:43:30) 2: alespon castecne koordinovat brnenske bikery, aby jejich hlas a pozadavky byly slyset.

                        ja budu urcite s SLP jednat a snazit se je presvedcit o vdhonosti 1) citlive opravit Moravkovu stezku 2) udelat kus singletraku

                        muzu kazdeho, kdo o me o to emailem pozada, pridat do mail-listu, ktery vytvorim specificky za ucelem informovani o pokrocich (a problemech) jednani s SLP.

                        jestli myslel petici urcenou jine istituci, vysvetli prosim ktere a s jakymi pozadavky.

                        0 0
                        • Motyll  

                          Jsem pesimista, ze se podari brnenske bikery nejak koordinovat. Petice – mozna jsem mel napsat spise vyzva – jde zorganizovat i virtualne – mysleno na webu. A jeste by to bylo fajn pojmout nejak (hezky receno) vseobecneji, protoze ted resime Moravskou stezku, ale tech problematickych (vyasfaltovanych) mist je daleko vice.

                          0 0
                          • tk  

                            tak to ja nepochybuju o tom, ze brnensky bikery koordinovat lze. stejne tak jako nepochybuju o tom, ze lze koordinovat bikery na celostatni urovni. pochybovat je jednoduchy, dat tomu pristh 5 let 2h tydne je o dost narocnejsi.

                            problem je obecny, ale myslim, ze je v tomto pripade je dobre, ze za nim stoji 2 konkretni cesty. lidi si pod tim dokazou o dost vic predstavit

                            k tem vyzvam. tohle neni vyzva brenskych bikeru ale brnenskym bikerum. takova mala bike-forova:

                            VYZVA BRNENSKYM BIKERUM:

                            1: pokud neoushlasite s tim, aby do budoucna byly cesty pro turisty a cyklisty realizovany jako cesta Sumbera napiste o tom SLP, relevantni mestske casti a kraji. upoznete i na jine nevhodne realizovane useky

                            2: pokud se domnivate, ze Moravkova stezka potrebuje udrzbu, provedenou citlive, tak aby byl zachovan jeji prirodni charakter, napiste o tom SLP, relevantni mestske casti a kraji. upozornete i na jine cesty, ktere potrebuji peci

                            3: vyzvete k takovemu jednani i ostatni bikery, ktere znate.

                            4: pokud chcete byt informovani o jednani CeMBA se SLP, napiste mejl me.

                            bikeri sobe

                            0 0
                        • Polka  

                          Me to nak hlava nebere a nenachazim v tom moc smysl:

                          1. na zruseni jiz postavene Sumbery je pozde
                          2. petice je imho out, co jsem tak cetl na netu, tak byvaj casto „smeteny“, ale nemam s tim zadne zkusenosti – TK by vedel urcite vic
                          3. psani individualnich e-mailu na SLP Krtiny – no nevim, mozna me vyslechnou, nejak kulatne odpovi a tim to skonci. Tenhle podnik se zodpovida komu? Kraji? Ministerstvu? Ale urcite ne me, jako bikerovi XY :(
                          4. cesta vede imho pres obcanske sdruzeni ala Cemba, ktere bude mit vyssi vahu tim, ze za nim bude stat daleko vic lidi. Praxe v Brna je ovsem takovato – www.bicybo.cz – OS ma pouze nekolik desitek clenu, „vetsich“ akci se vsak zucastnuji i stovky priznivcu. Stovky priznivcu? Na posledni, na ktere jsem byl jich bylo pouze cca jedno sto :( A to je proste malo.
                          0 0
                          • kolombo  

                            Stovky priznivcu? Na posledni, na ktere jsem byl jich bylo pouze cca jedno sto :( A to je proste malo. Potíž je v tom, že spousta lidí problém vidí, ale nedokáže věnovat svůj čas a prostředky jeho řešení. Pokud bude mlčící, popřípadě mumlající většina, čekat, až to někdo vyřeší za ně, tak se řešení nikdy nedočkáme :-(

                            0 0
                          • Polka  

                            Tak si odpovim trosku sam, vzhledem k tomu, ze me to zajima a ze jsem na LDF MZLU jednu dobu studoval a s SLP Krtiny jsem mel co docineni.

                            Takze SLP je organizacni soucasti MZLU viz www.slpkrtiny.cz/onas.php , kde me zaujala tato cast: „Obhospodařování lesních porostů vyžaduje jejich dobré dopravní zpřístupnění, proto je v návaznosti na prostorové rozdělení lesů postupně stavebně realizována moderně koncepčně řešená lesní dopravní síť.“ – tomuhle imho presne odpovida ta Sumbera – at me nerikaj, ze to staveli s tim, ze tam budou chodit familie s deckama – blbost!

                            Takze bych se asi nakonec precijen drzel toho postupu co jiz napsal TK tzn. vyfotit objevenou hruzu a poslat ji mailem s nejakym rozumnym textem na SLP, kraj apod. Vzhledem k tomu, ze na vyjizdky casto vozime fotak, tak bych v tom nevidel problem.

                            0 0
                          • mastihuba  

                            například: před cca sedmi lety jsme si s partou neměli kde ťuknout fotbálek. Na začátek jsme si od obce za simbolickou jednu korunu pronajali zanedbanej plácek, kterej nám bagr za cca patnáct stovek srovnal do roviny. Dnes na tom místě je krásný nový hřiště a spravenej multifunkční kulturák za cca sedum melcků.

                            Tím jsem chtěl říct že nějak se začít musí. Především přesvědčit zainteresovaný lidi. Brbláním u piva se toho moc nespraví. (No tam jsme zlomili na svou stranu člena stavební komise a najali bagristu)

                            0 0
                          • tk  

                            obecne souhasim s 4)

                            ale invididualni mejly SLP: nejde o to, jestli a aby ti odpovedeli. jde o to aby ziskali pocit ze jsou v teto veci nejen pod kritikou enviromentalistu, ale taky pod kritikou cyklistu (a ze se jima nemuzou ohanet). musi vedet, ze kdyz se o neco podobneho pokusi znovu lidi budou hlasite davat najevo svuj nazor o tom, ze takovym zpusobem si podporu rekreacni funkce nepredstavuji.

                            zatim dostali jenom jeden a to o de me / CeMBA (dejme tomu jako o odbornika / aktivisty). jde o to, aby dostavali dopisy i od normalnich cyklistu / bikeru. kazdy dalsi mejl je podle meho nazoru dulezity. najdete si na prosim cas.

                            jinak dovolim si trochu nesouhlasit s kolombem: 100 cyklistu je mozna malo na to prosadit zajmy proti stotisicum mestskych automobilistu.

                            ale 100 organizovanych terennich cyklistu by melo prosadit svuj hlas vuci O organizovanym „asfaltovym krajinnym“ cyklistum, kteryma se dnes kazdy ohani.

                            0 0
                    • gumid  

                      Snad by pomohla varianta „morální apel“ na akademickou půdu, které má mj. ŠLP sloužit k uvádění teorie do praxe. Nedělám si iluze, že hlas akademiků pohne pragmatiky ve vedení ŠLP – jenže někde se začít musí.

                      0 0
                      • tk  

                        sam reditel SLP me ve vyse zminenem dopise upozornil, ze zadava studii Moravkovy stezky „lesnim cestarum“ (katedra tvorby krajiny??) z MZLU. podle mych internich informaci 1) se do toho cestari prilis nepohrnou 2) jsou to samozrejme odbornici, ale o stavbe rekrecniho zabavneho singletraku musi byt radne proskoleni. ten u nas nikdo nikdy nedelal.

                        pokusim se prozkoumat, zda by byl takovy „moralni apel“ vyslysen.

                        0 0
            • Jaroslávek  

              Vřelé díky, nezapomeň, že jsem původem soudruh „čížek“. Teď už pádím, mrknu sem zase večer.

              0 0
    • Smazaný účet  

      Aaa, plne souhlasim se Splinterem, tenhle clanek mi docela hnul zluci, protoze z takovych vytvoru „v nasem zajmu“ je mi dost na bliti. Jsem z Vysociny, jezdim hlavne turisticky stezky a lidi, co chtej jet lesem a zaroven po pekny ceste bez korenu maj mnozstvi rozmanitych variant po okreskach, kde vas za celou dobu jizdy mine opravdu jen minimum aut. Treba to tak ale neni vsude. Btw: na svych vyletech potkavam spoustu kolistu a pesich turistu, nikdo z pesich mi nikdy nenadaval, ze jim jedu po stezce. Clovek se naopak usmeje a pozdravi, je to fajn. Takovyhle vytvory zaprvy znacne hyzdi krajinu a je to podle me uz dost tezkej konzum, jestli vite co ti myslim…:( Howgh

      0 0
    • orgoj.chorchoj  

      No netvrd ze obe fotky jsou ze stejnyho mista. Pokud jo tak to je fakt narez 8(

      0 0
    • Vicktor  

      Prošel jsem se dneska po té cestě a je fakt pěkná a příjemná, tak nechápu, co proti ní máš! Cykloturisté a rekreační bikeři ji jistě ocení více, než málo sjízdný singletrack. A pokud hledáš cesty náročné, tak jich tam je kolem stále dost. Vznik Šumbery vidím jako jednoznačné pozitivum.

      0 0
      • Splinter  

        Prošel jsem se dneska po té cestě a je fakt pěkná a příjemná… Já bych měl pocit že chodím po parkovišti u Olympie… Nemá to co dělat s požitkem z pohybu v přírodě…

        0 0
      • Karaya  

        A potkal jsi tam nekoho? Uz jenom z frekvence vyuziti je videt, cemu davaji lide prednost…

        0 0
      • pepek  

        To snad nemyslíš vážně ! Ukaž mě turistu, který to bez velké námahy vyšlape až na konec. To že ses kousek prošel eště nemusí znamenat, že turisti to budou radostně jezdit sem a tam. (O rodinkách ani nemluvě) btw: Proč turista potřebuje 10m širokou cestu?

        0 0
        • Vicktor  
          1. Ta cesta je široká 4m.
          2. Potkal jsem při průchodu asi 15 pěších a asi 8 cykloturistů. Dokonce i jednu dost starou paní na trekingu se skoro silničními plášti.
          3. Pro lidi s kočárkem je to zajímavá lokalita na procházku v lese.
          4. Na Šumberu navazuje další cesta dolů přes Resslovku do Bílovic, takže nemusí jezdit tam a zpět.
          5. Prošel jsem to celé, abych si mohl všimnout i navazujících skutetečně bikerských stezek.
          0 0
          • pepek  

            1. cesta možná je 4m, ale zničený les je min v šířce: 10m 2.Za daleko kratší dobu, než tys potkal těch 15 lidí, jsem potkal o kousek vedle na trase Obřany-Bílovice asi 150 cyklistů a 100 pěších turistů, poměr odhadem tak 1:500 (a zadarmo) 3.no comment :-) (Já bych tam ten kočárek tlačit nechtěl) 4.no právě, ta cesta už tam je a ještě asi 3 další a lepší trasy, tak proč eště toto gigamonstrum. 5. ty bikerské stezky už tam byly, jenom teď jsou znehodnoceny, bo se musí jezdit částečně po dálnici 6. Taky by bylo dobré se zamyslet, kolik to asi v českých podmínkách stálo. ( To by ty turisty pravděpodovně mohli vozit 100 let taxikem na státní náklady a furt by to bylo lacinější :-)

            0 0
            • Blade  

              150 cyklistů a 100 pěších? No to bych si raděj vychutnal ten božskej klid na Šumbeře :-D

              0 0
            • Vicktor  
              1. Ten „jakoby“ zničený les za pár let zdivočí a ty stráně obrostou.
              2. Ještě že tam nebyly stejné davy lidí, jako jsi potkával ty. Zlatý klid.
              3. Asi jsi pěkný lenoch, nepřijde mi to zase až tak náročené. Navíc je to vhodné i pro cyklisty s vozíkem pro děti. Značka ideál.
              4. To gigamonstrum je pro větší počet lidí, než si ty umíš představit a přiznat.
              5. Pokud tě štvou občasné přejezdy po této dálnici, tak jsi dost nervozní biker.
              6. Náklady jsou mi jedno. Hlavně, že to tam je. Důležité je, že existuje další pohodlná a bezpečná cesta mimo provoz na silnicích.
              0 0
              • Lukin  

                Pro cyklisty s detmi je to naopak velmi nevhodne. Resp. pro ty deti. Snad ani po cele sezone nejsem tak zapraseny jako po jednom prujezdu tam. Chudaci deti.

                0 0
              • Lukin  

                Pokud vsak chces delat z cernocha belocha, pak je to v okoli Brna snad jedina moznost :)

                0 0
              • RomanH  
                1. Takze proc stromy nevykacet kvuli ceste a pockat dalsi 20 let, az vyrostou…
                2. Tim je to smutnejsi – lide, pro ktere je takova dalnice urcena, nebudou slapat do kopce, kdyz maji cestu do hospody po rovine. A jen se znicilo kus lesa a utratili penize ve jmenu cyklistu.
                3. Ja treba nejsem lenoch, kocarek jsem tahal s zenou pres skaly po trajlu okolo prehrady jeste drive, nez byl upraven, zrovna tak jsem jej i snasel pres Krizovou cestu. Nic by me ale nelakalo jet s nim po takove nezajimave ceste.
                4. Jo, takze z pobytu v prirode udelame masovy sport a cestu jim vsem usnadnime, nejlepe jeste vylit asfaltem…
                5. Nemusim byt nervozni, aby me rozcil pohled na kus znicene prirody
                6. A o tom, ze se ty naklady daji vyuzit smysluplneji, jsi nepremyslel ?
                0 0
              • mastihuba  

                já bych jen podotknul že ta cesta mi přijde pro rodinku s dětma nebezpečná. Docela si dokážu představit jak z ní po cestě dolů někdo vyletí. Řešit bezpečnost značkami 15km se mi zdá celkem nešťasný způsob.

                0 0
              • Polka  

                ad 4) jj, takova pekna lesni promenada to je. Jsem tam zatim nevidel ani zivacka.

                ad 5) projed se pro zmenu zeshora od vysilace, z kopanin a nebo od Sumbery-pomniku po lesnich cestickach dolu do udoli, k Obranskymu Hradu apod. a myslim ze budes hodne nervozni TY, kdyz se najednou pred tebou objevi sraz k ty dalnici (teda samozrejme v pripade, ze kolo nepovedes)

                ad 6) to je nejlepsi for, kterej jsem dneska slysel. Jen tak dal ;-)

                0 0
              • Splinter  

                Hele kolik ti dali?:-D

                0 0
      • hribik A1  
        1. sa nejak ruhas, ked TU pises ze nejaka spevnena/asfal­tova/siroka/ta­ka podobna cesta je pekna a prijemna. kto si to NA TOMTO FORE dovoli napisat, je pochopitelne odsudeny k hlbokemu opovrhnutiu. ty by si snad dokazal sirit komunizmus u dfensa :D
        2. nebola v okoli naozaj nejaka ina cesta/lokalita, ktora uz predtym mala vacsie dispozicie k tomu, aby sa upravila do tejto podoby? nejaka ta opustenejsia stara rozbita lesna asfaltka/siroka lesna cesta povodne plna vymolov…keby sa skulturnila ta, nemuselo sa vyrubat tolko stromov. rekreacny ucel by splnila stejne, ved na ucel prevezenia sa lesom je docela jedno ci je o kilometer vychodnejsie alebo zapadnejsie…ale pokial si ju stejne postavili lesaci, aby sa tam zmestila tatrovka…
        0 0
    • Biker jak Pes  

      Náhodou, víte, jaká to musím bomba na žiletce … :D:D

      0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0
  • maxtor

    Dej si bacha, my jsme taky sekta a tady se schází to nejtvrdší jádro, které nesnáší vesmírné šmejdy ještě víc než prasklý rám!!!

    0 0
  • Lance

    zas nejaky kreten, ktery se tu zaregistruje kvuli kravine co? viz i jiny thread, haleluja ty hovado

    0 0
    • ddd - andy  

      Hele to bude urcite nejaky znemeni, ty jejich stranky uz dlouhou dobu nekdo nehacknul – bacha na ne!

      0 0
  • Smazaný účet

    ty si pako vylizany, zvolej docenta Chocholouska, on uz ti tyhle sracky pancerovou pesti vyzene z hlavy!

    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.