Jak často děláte servis spodních nohou vidlice?

267 nepřečtených
  • dezinfektor

    Zdravím,

    nedávno jsem četl, že by se po nějakém počtu odježděných hodin měl měnit olej ve vidlici a případně vyměnit gufera – tj. takzvaný servis spodních nohou. Jak důležité je skutečně se držet doporučení výrobce? Jak moc nedodržení ovlivňuje výkon vidlice? Mám Rockshox Recon silver boost, u které výrobce doporučuje výměnu oleje vždy po 50 h. Příjde mi to ale jako strašně krátká doba. To opravdu někdo nechává vyměnit po 50 h?

    Díky.

    0 0
    • Kouba_2005  

      U auta taky měníš třeba olej podle servisního plánu a nebo se ti to zdá brzo a měníš jak se to líbí tobě?

      Samozřejmě je podstatný, kde a jak to kolo dostává naloženo. Jestli s tím brázdíš cyklostezky od stánku ke stánku, tak tě to kolo přežije i bez servisu.

      1 0
      • dezinfektor  

        Právěže mu dávám celkem do těla. Mě spíš zaujala ta podmínka x desítek odježděných hodin. Čekal bych vyjádření servisních intervalů v řádu stovek kilometrů.

        0 0
        • mais  

          je to jako u motokrosových motorek, tam je taky servisní interval na motohodiny a ne na kilometry.

          0 0
        • novas752  

          Jenže někdo hltá xc průměrem 25km/h a jinej drtí těžký traily průměrem 9km/h…

          0 0
          • mais  

            A co? Ten tlumič neni raketa kdo potřebuje echt funkci dělá často, další jednou za sezonu a další na to pece loni jsem dělal epicona, co deset let nikdo neřešil a už se na to povedl sehnat SP jen náhodou a po rozebrání a oservisovslani tipuju že dá dalších deset let

            0 4
            • theedge  

              A co jsi tim chtel rict? Novas reagoval na to ze zatez vidlice nejde merit jen ujetymi kilometry jak se divi diskutujici nad nim.

              Na XC ujedes 70km a na enduru 30km a vidlice dostanou zabrat stejne protoze celou dobu makaji ( na enduru asi i vic ). Proto se to meri na hodiny a ne na kilometry.

              To ze na to nekdo uplne kasle je argument dobrej k cemu ?

              0 0
              • mais  

                Sdělení je jednoduchý děsně to prozivate a máte k tomu přístup jak závodníci kdy jim jde o desetiny vteřiny ale slovy klasika kdo si hraje nezlobi

                0 4
                • theedge  

                  No ty jsi nepochopil ze nejde o vteriny ale o chod vidlice a to taky znanena nemit v terenu vymlaceny ruce. Jsi mimo.

                  3 0
                  • mais  

                    Jestli vy nejste naopak princezny na hrášku, sorry ale fakt nevěřím že 90procent lidí tady pozná změnu chodu vidlice o 10 nebo 15 procent a ještě víc nebude schopno poznat jestli ta změna je dána tlakem odskokem přivrenim nebo vazelinou a ti co to náhodou poznají tak tu o tom nediskutuji

                    1 7
                    • theedge  

                      Zase chytrák – podle sebe soudím tebe :-)

                      Nediskutují ?

                      https://www.bike-forum.cz/…neni-tlumeni

                      Kolik to má postů ? :-)

                      To že ty poznáš kulový a nerozumíš tomu ještě neznamená že to tak mají i ostatní.

                      4 1
                      • mais  

                        Baví se tam max deset procent místních uživatelů díky za potvrzení, co jsem napsal zbytek to není schopen rozlišit v lepším případě pozná nějak to není ono howgh

                        1 1
                        • theedge  

                          Vsak si jezdi na cem chces. Klidne na tom 10let neservisovanym epiconu. Nevidim ale duvod se snazit z ostatnich delat hlupaky. Ze by nejakej mindracek ?

                          0 1
                      • Ukrutony  

                        Nevím no, podle mě má minimálně zčásti pravdu :D Nepoznat rozdíl v chodu vidle podle tebe znamená vědět kulový a nerozumět? To je mírně řečeno nabubřelé. Nevím na koho si tu hraješ :-)

                        Já teda rozdíl chodu vidle 10% asi nepoznám, a nepokládám se za úplného idiota, takže ano, beru si to osobně (:D), a tuhle povýšenost fakt nechápu

                        0 0
                        • theedge  

                          Kdo se jeste hlasi ze nepozna chod servisovane vidle ? Muzete tu sepsat celou petici :-)

                          0 1
                    • abel  

                      to si piš, že poznám změnu po servisu a to si ho dělám sám.

                      0 0
                      • mais  

                        ale otázka je jiná – vezmeš vidlici a dáš ji někomu na dolazení – on bude mít možnosti – jen a pouze domazat ty nohy, co jsou v názvu tématu, nebo vzít odezvovou stolici a bez zásahu dovnitř do vidlice na základě tebou daných požadavků nastavit vyprecizovaně tlak, odskok atd… poznáš pak na základě pocitu z jízdy která z metod byla použita?

                        0 0
                        • novas752  

                          Je to poznat dost. Po servisu je o dost lepší odtrh a to ničim jinym než servisem nevylepšíš.

                          3 0
                          • mais  

                            servis a domazani nohou jsou dvě jiné veci

                            0 0
                            • novas752  

                              Servis spodních nohou.

                              0 1
                              • mais  

                                Aha takže namazat řetěz je dneska servis pohonného ústrojí, výměna řetězu je go pohonného ústrojí no nic tak to sorry holt se neumím tak dobře prodáváte, pro mě byl dodnes servis vidlice komplet rozborka komplet nové náplně nová těsnění a případně přelezení všechny zbytných ryh

                                0 3
                                • mr.nikdo  

                                  Ja si chvili rikal, ze tu nesedi pojmy.

                                  A ted nevim, jestli trollis anebo ne.

                                  0 1
                                  • mais  

                                    Ne netrolím, nestíhám se divit, jak se dneska každá blbost „prodává“ doteď jsem fakt žil v tom, že servis vidlice je komplexní úkon a ne promazání spodních nohou. Holt si musím dostudovat marketing abych každej prd dobře a draze prodal… to víš jsem zvyklý jezdit i s auty, kde deset dvanáct mazacích bodů na nápravě je běžný standard a není to vůbec nazýváno jako servis, ale je to běžná řidičská činnost… servis začíná – výměna kuláků, kompletní repase uložení atd..

                                    0 2
                                    • vaclaw  

                                      Hele je někde nějaká definice, co ještě servis je a co už není?

                                      1 0
                                      • mais  

                                        to nevím, ale vyplývá mi z toho, že oservisování kol = dohuštění plášťů

                                        0 2
                                        • tomxxx  

                                          Tak servisování kola, až na nějaký speciality v pružení, atypů, kde nemáš nářadí, je proti motorce, autu úplná sranda. Problém je, když nastane problém a nedokážeš poznat, proč něco nefunguje, tak jak fungovat má.

                                          0 1
                                          • mais  

                                            Tak se v dnešní době dostaneš do situace, kdy nejmenší výměnná jednotka bude stát tolik, že si můžeš koupit novou, pokud se to vůbec dělá, nebo to seženeš. Jako si vem, že budeš mít vidli třeba za 6 – 7 tis Kč, servisní balíček stojí nějakých 1500 Kč, nějaké drobné vazelina plus olej zazpívá si za servis někdo dalších 1500 Kč – má to smysl to řešit, nebo jezdit dokud nějak funguje a pak vyhodit?

                                            2 1
                                            • tomxxx  

                                              Jenže třeba mně funglovka nefunguje tak, jako když do vidle vlezu. Plus když se dodržuje interval, stačí servis dělat bez servisní sady, jen promazat, i to té vidlici udělá dobře. O penězích to fakt není, jde jen o tu práci. Kdyby dělali lidi servis po 50 a 120h a servisní sadu použili jednou za 3 servisy, tak by to bylo zlatý.

                                              2 1
                                              • mais  

                                                Když vlezl do toho, co mám na kole – asi Recon teď netuším, tak ano chtělo to po sezoně vyčistit, vypral jsem a znova napustil molitany, mazat nebylo moc co bylo tam toho hafo, ale jelikož jsem jezdil na fichtlu a kdo jezdil na fichtlu, tak ví, co umí být přední vidle za pakárnu i když v ní nic zásadního není, tak jsem preventivně promazal a hotovo. Asi nejdýl mi na tom trvalo najít návod, co si pánové přejí za mazivo.

                                                0 1
                                            • novas752  

                                              No jestli ti stačí že to „asi nějak funguje“ tak nemusíš řešit vůbec nic. Nebo to můžeš řešit 3× dražší vidlicí, která z výroby třeba taky nebude namazaná = bude tupá téměř stejně.

                                              Jestli chceš z toho kusu dostat maximum tak je prostě potřeba se o to starat.

                                              Na vidlicích se rozlišují 2 úrovně servisu – jednak základ = stažení vyčištění a promazání spodních nohou (RS doporučuje jednou za 50h), jednak kompletní repase s výměnou všech těsnění (RS doporučuje jednou za 200h u aktuálních modelů). V servisech se často dělá ještě něco mezi – tj. Komplet rozebrání celé vidlice, vyčištění, promazání, nový tlumící olej a ty spodní nohy.

                                              Základní servis je mimochodem záležitost na 10 minut práce proveditelná třeba v malym bytě – průměrně zručný čleověk co je schopný si třeba vyměnit lanko a seřídit řazení to vůbec nemusí tahat do servisu.

                                              1 1
                                    • tomxxx  

                                      Mazání spodních nohou znamená, že sundáš spodní nohy, vyčistíš molitany a gufera a dáš nový olej. To si každý doma neudělá, bohužel, přitom je to práce pro cvičenou opici.

                                      0 2
                                      • mais  

                                        ano já vím, co to znamená, právě proto nechápu, co je na tom bráno jako servisní úkon, je to méně náročné na přípravky nářadí a „oserovitost“ než implementace bezduší a přitom se dneska do bezduší pouští skoro každý, kdo má do rekta otvor.

                                        0 1
                                        • roman 3D  

                                          podle toho to potom vypadá jak pejsek s kočičkou vařili dort, můj spřátelený servis nebere do servisu nefunkční bezduše pokud si je dotyční nenechali dělat u nich, ani za talíř ne

                                          0 0
                                        • tomxxx  

                                          Taky tomu nerozumím. Jen né každý má dílnu a v obýváku to moc dělat nejde. Bezduše, pokud člověk není jelito, jsou celkem čistá práce.

                                          0 2
                                          • mais  

                                            chodba lino kus papíru a uděláš to jako fík, s čistotou o nic větší drbačka než namazat řetěz

                                            0 2
                                          • novas752  

                                            Hele zrovna spodní nohy uděláš fakt kdekoliv. U RS je na to potřeba 5mm inbus, palička, nějaká nádoba na zbytek oleje, utěrky a kalíšek na vymáchání molitanů + stříkačka na aplikaci nového oleje. Pokud je to na zanedbané vidlici tak ještě 2 nové molitany za cca 30Kč/ks

                                            1 0
                                    • mr.nikdo  

                                      Jako realne – mazaci body.

                                      Rozebiras neco, aby ses k tem bodum dostal?

                                      Tedy – sundat vidlici z ramu (delat to na ramu je opruz) = rozhodit hlavu, sundat trmen.

                                      Sundat nohy.

                                      Vytahnout molitany. Vycistit je. Vycistit nohy.

                                      U toho udelat kontrolu vnitrnich nohou, gufer, atd. Dolit olej.

                                      Poskladat to zpet. Hlavu dat zpet (vetsinou u toho vycistis a namazes ji/zkontrolujes.

                                      Seridis hlavu a riditka. Seridis zpet trmen brzdy.

                                      Ano, zabere to 30–90 minut…

                                      Tohle porovnavas s otrenim retezu a namazanim.

                                      Respektive s pripojenim maznice na mazaci porty?…

                                      A ano – oficialne vyrobce udava – interval pro maly servis (tahle vymena oleje) a velky servis – rozborka vnitrnich nohou.

                                      Pokud tohle pojmenujes, jako kontrola, tak se muze stat, ze musis udelat vnitrni rozborku, kdyz Ti vytece tlumeni.

                                      A pokud jen jako servis beres komplet rozborku – anebo vyse uvedene vnitrni nastaveni vidlice, tak to jako fakt nechapu.

                                      2 1
                                      • theedge  

                                        Vzdyt to je jenom troll. Tady mais dole roman3D. Mozna je to ten samej.

                                        2 2
                                        • mr.nikdo  

                                          Cece nemel by byt.

                                          Pokud se nemylim, tak Maise nekde Cio velebil, jako moto zavodaka na Evropske urovni (snad si nepletu osoby)…

                                          Ale vyse zminene mazani aut by tomu nasvedcovalo.

                                          0 0
                                          • theedge  

                                            Jenom prudi zamernymi nesmysly a ceka kdo se chytne …

                                            1 1
                                          • skaj  

                                            Mylis se uplne. Mais je korporatni automotive telem i dusi, ale rozhodne ne zavodak na motorce.

                                            1 1
                                            • mr.nikdo  

                                              Tak to si pletu.

                                              Ten Automotive mne spletl :)

                                              Omlouvam se Krejzovi.

                                              0 1
                                            • mais  

                                              Tak to se mýlíš taky – ano jsem automotive tělem i duší, ale garážová/kůlnová verze, jinak některé mé věci na závodních tratích potkáš a máš-li štěstí jsou sem tam motoristické soutěže, kde se startovním číslem potkáš i mě ;), byť dneska častěji za volantem než za řidítky, ale rozhodně nevylučuju, že pokud bude zajímavá soutěž, co by mě zajímala, že svou 250 znova nevytáhnu

                                              0 0
                                              • skaj  

                                                Je mozne, ze jako korporatni automotive mate jeste takove jemnejsi rozdeleni pro opravdove nadsence:) Ale garazista, co v praci opravuje kombajny a po praci vari vejfuky na golfech pro pulku vsi fakt nejses:)

                                                Nemyslim to nijak ve zlem, ale ten zivot v automotive korporatu je v nekterych diskuzich videt na mile daleko (ne v tehle).

                                                0 1
                                                • mais  

                                                  Ale no tak fuj :D fakt nejsem korporátista – dokonce když technologickou firmu – kde jsem byl řekněme na relativně vysokém postu a kde jsem dělal přetvořili na korporát tak jsem jim odešel – neb již na VŠ jsem věděl, že FAKT NIKDY NECHCI A NEBUDU DĚLAT V KORPORÁTU.

                                                  Můj svět jsou garáže jako Caterham, Schelby…

                                                  Kůlny jako např tohle: https://www.mmspektrum.com/…-featherbeds

                                                  To že můžu vypadat, že jsem z korporátu atd může jednoduše být tím, že jsem si musel dost detailně nastudovat manažerské myšlení a fungování kroporátu, protože jsme se samozřejmě nikdy dodávkám do korporátu zcela nevyhli a pokud to chceš dodat, tak s nima hraješ tak trochu něco jako šachy a musíš poznat protivníka.

                                                  0 0
                                          • Mustafa  

                                            To je pro změnu Krejza.

                                            1 1
                                          • orm  

                                            Konspiracni teorie: roman 3D = mais = cio :-).

                                            0 0
                                      • mais  

                                        co na to napsat – no jestli tohle na tej vidli děláš hodinu a půl, tak jsi levej

                                        jeslti se něco při promazání podvozku rozebírá? Jistě třeba Stauferku nenamazes maznicí, kolová ložiska taky nenamažeš maznicí – buď přes pokličky, nebo u nějakých extrémů klidně i kolo a buben dolů,

                                        Ale to je fuk prostě chcete, aby promazání noh vidle byla věda zastřená kouzelnou mlhou, tak si to tak dělejte.

                                        edit a když tu píšete o motorce – tak třeba ta moje potvora na promazání čepu zadní kyvné vidlice, tak jde kolo dolů, a jsou motorky, kde jde dolů i vidlice

                                        0 4
                                        • Mr.Duck  

                                          Žádná kouzelná mlha v tom není, je to triviální servis ale pořád je to servis, a světu je úplně jedno jestli je to podle tebe dostatečnej servis nebo ne. Říkají tomu tak výrobci i všichni v oboru, a doslova každému z nich je úplně, úplně jedno co si o tom myslíš :)

                                          2 1
                                • novas752  

                                  Hele i výrobce tomu řiká servis. Buď lower leg service nebo 50h service. Tedy servis spodních nohou nebo 50h servis.

                                  Jak tomu chceš řikat ty je úplně fuk. Samozřejmě to není komplet repase.

                                  3 1
                                  • mr.nikdo  

                                    Jenze definuj pak repas.

                                    Podle mne i velky servis neni repas. Do repas bych uz radil – vymena sloupku, vymena nohou, vymena gufer… Totalne vyssi divci.

                                    0 1
                                    • novas752  

                                      Repase je komplet rozborka s výměnou dílů obsažených v servisnim kitu. Těsnění, gufera, spodní rozmačkávací podložky a pak podle vidlice další různý věci.

                                      0 0
                                      • mr.nikdo  

                                        Vidis a tohle ja vidim jako Velky servis.

                                        Repas beru (osobne) az opravu vetsiho kalibru. Jak jsem psal vyse.

                                        0 2
                                      • mais  

                                        A to je pro mě servis – repase by bylo, kdyby se k tomu začaly obnovovat věci jako podřený eloxy, přelešťovat na soustruhu jemný vrypy na dílech atd.

                                        0 0
                      • orm  

                        A neni to prave o tom? Kdyz budes zabu pomalu varit, tak ti z hrnce nevyskoci, ale kdyz ji hodis do vrouci vody, tak ano. Vidlice se ti bude inkrementalne po malych kouskach zhorsovat, ale ten rozdil nepoznas. Poznas rozdil mezi pocatecnim a koncovym stavem, ale mezi dvema sousednima ne.

                        3 0
                        • mais  

                          je, ale rozdíl poznáš až ve chvíli, kdy je vidle pro většinu lidí (hobbíci bez závodních ambicí) zralá na komplexnější posezonní servis a i tak to poznáš jen pokud nemáš úplně mimo nastavení a máš nějakej cit na řízení.

                          řada lidí jezdí v autech a na motorkách na naprosto vyteklých tlumičích a protože se to zhoršovalo postupně, tak si toho nevšimnou

                          3 1
                          • mirorek2  

                            A hodně lidem je to i jedno, i kdyby to poznali. Češi nedělají servis, je jim líto peněz, je to jak za komárů, jsme levný národ…

                            2 2
                            • mais  

                              Taky musíš zohlednit co jezdí a pokud neumí vybrat pláště, nafoukat na správné tlaky plastu, nastavit nějak slušně vidlici, tak pak řešit vazelinou v nohou je blbost i když jak znám Čechy tak právě tu vazelinou budou řešit nejvic a taky to aby měli bezduse páč to Franta nebo Pepa říkal že je super

                              1 1
                            • krabica  

                              To mi připomíná, jak měl kámoš úplně v hajzlu tlumiče, to jsme tomu neříkali jízda, ale plavba… :-)

                              0 0
              • kejda  

                Ovšem je samozřejmě rozdíl mezi XC a enduro vidlicí. A ten rozdíl smaže ten rozdílný nájezd a použití, takže to vyjde úplně nastejno. Nedělal bych z toho takové drama. Někomu vydrží řetěz 700 km a mně třeba i 4 tisíce…a furt budou tisícové vlákna „kolik vám vydrží řetěz“ :)

                0 0
                • novas752  

                  Principiálně tam neni rozdíl vůbec žádnej. Gufera mazaná vazelínou a kluzná pouzdra a vnitřní nohy mazáný olejovou lázní…

                  0 0
                  • kejda  

                    A nohy vidlice, 32 vs 36. Třeba 32 Fox u 100 kg chlapa, co jezdí xc, tedy šotolinové cesty, se malinko kroutí. Malinko hodně kroutí :). Ale principiálně tam rozdíl není…

                    0 1
                    • Mr.Duck  

                      A 36 se kroutí u 60kg člověka na enduru úplně stejně, ne-li víc.

                      0 0
                      • wladeq  

                        A proto můžeš své těžce vydělané peníze utratit za 38 šavle

                        0 0
                    • mais  

                      Chceš aby se nekroutily? Dej si tam dva kotouče i každá vidle na motorce s jednokotoucem se krouti

                      0 0
          • mr.nikdo  

            A pak drti bordelem dolu 20 km/h :D

            Vetsim bordelem nez ten XC…

            0 0
    • Floydie  

      Jednou za sezonu, jinak bych si za ty 50hod servisy mohl kazdy rok koupit novou vidli.

      4 0
    • novas752  

      Záleží jak moc to taháš v mokru nebo prachu a jak se o to běžně staráš. Čim víc se vidlici nakládá a čim méně se to čistí z vnější, tim častjěší by měl servis spodních nohou být. Na svých vidlicích cca 70–90 hodin, na fungl nové vidlici klidně i dřív než 50h. Recon Silver je z výroby pravděpodobně skoro na suchu, takže první servis bych udělal co nejdříve. Pak to nemá smysl nijak přehánět, tahle vidlice stejně nikdy nebude nijak moc citlivá, nějakých 100–150h by mělo stačit. Vyčistit, nový olej a vazelína, nové molitany pod gufera..

      0 0
      • dezinfektor  

        Výtečně, a teď mi akorát zbývá najít servis v Brně, co to udělá levně a rychle :).

        0 0
        • novas752  

          Neni to zase taková raketová věda.

          1 0
          • dezinfektor  

            Koukal jsem zrovna do manuálu no :). Opravdu se má po odmontování šroubů spodních nohou mlátit gumovou palicí přímo do nich?

            0 0
            • mr.nikdo  

              Nebude se mlatit do tech sroubu?

              1 0
              • va-bo  

                Po demontazi origo sroubu (RS jsou cekem kratke) je potreba do volneho zavitu nasroubovat delsi sroub nebo kousek zavitove tyce a na to klepnout palickou, aby se odtrhlo tahlo od spodnich noh. Trochu jinak to ma Fox, tam je potreba opatrne poklepat na vycuhujici zavit zakonceni tahla. Mam na to pripravek, ktery chrani zavit pred poskozenim.

                0 2
                • mr.nikdo  

                  Hodne zalezi na nohach.

                  SID 35 – vezmes palicku Narex s gumovymi konci. Polozis na ty srouby a klepnes do ni :).

                  Ale jo, delsi srouby/zavitovka je lepsi.

                  1 0
                  • dezinfektor  

                    Jak moc je možné ty šrouby a závity poškodit bez té závitovky? Dle videí to vypadá, že není opravdu potřeba do toho nějak moc klepat.

                    Asi se opravdu na hledání servisu vykašlu, a udělám si to doma sám. Olej a vazelína jsou opravdu levné. Sice ještě nemám montážní stojan, ale nějak to vymyslím :).

                    0 0
                    • va-bo  

                      Dej kolo vzhuru kolama a je to. Akorat z toho vytece trochu oleje, co je ve spodnich nohach (RS a Fox). Nebo vyndej vidli z ramu, je to chvilka.

                      0 0
                      • dezinfektor  

                        No, a nevyteče mi všechen olej na kolo, když to tak budu sundávat? Přemýšlel jsem, že bych našel nějaký ochotný biologický držák na oddělání spodních nohou, a následně kolo obrátil. :)

                        0 0
                        • theedge  

                          Samozrejme ze vytece :-) servis vidlice ktera je nasazena v kole se dela blbe protoze se ti furt otaci v hlavku. Vidli vyhod z ramu. Krk omotej hadrou a lehce chytni do sveraku. Novy RockShoxy ten servis chteji radsi hned. Kdyz budes mit sundany nohy taky vytahni i vzduchovej pist. Namaz ho vazelinou Sram Butter a dej ho zpatky. Seshora na nej pak kapni cca 3ml oleje. Na ten vzduchovej pist budes potrebovat akorat kleste na segrovku. Ten pist je v te noze zajistenej segrovkou.

                          1 0
                    • goofy  

                      Povol trochu šrouby co tam jsou, a jemně do toho klepni. Ideálně předtím zkontroluj, jak jsou ty šrouby dlouhé, aby tam zůstalo dost závitu zašroubované.

                      0 0
                • petyn  

                  Ahoj mas foto toho pripravku na Fox?

                  Diky

                  1 0
                  • ToMášMarný  

                    Takhle vypadají. Je jich víc variant, jeden ti nestačí. Vzhledem k ceně spíš k profi použití. Existuje to i na rockshox, např. od Andreani.

                    1 0
                  • va-bo  

                    Ja mam samodomo. Hlinikova kulatina, na koncich diry se zavitem podle zavitu na tahlech 8×1 a tusim 12×1 na vidle se stelovanim rychleho a pomaleho reboundu. Je potreba tu vnitrni diru udelat delsi, aby se zam schoval i ten cudlik reboundu. Da se poklepat i nastrckovym klicem na matky, ale jsou hlinikove, tak to neni idealni reseni.

                    0 0
                    • goofy  

                      Na straně tlumiče našroubuji zpátky matku přes pár závitů a přes nástrčkový vyklepnu. Zas tak moc to tam nedrží, takže stačí jemně ťuknout. Na straně pružiny trčí šroub, takže tam je to bez problémů.

                      1 0
            • novas752  

              Kup si na to delší šroub M8. Jde to líp než do těch krátkých.

              2 0
    • Breakpain  

      Po 30h menim

      0 0
      • Radek Broz  

        To bych měl 1 dovolenou v Itálii třeba 6× rozebranou vidlici:D

        0 0
        • Vilém  

          Mistrovsky mimodek.

          1 0
        • kejda  

          To míváš dlouhé dovolené :)

          0 0
          • Radek Broz  

            Hlavně 30h je nesmysl.

            0 1
            • Breakpain  
              • nikomu to nevnucuju
              • po kazde vymene je lepsi citlivost na drobne nerovnosti
              • obcas tam najdu nejaky sajrajt
              • jezdim pouze sjezdovky = tlumeni + brzdy udrzuju v kondici
              0 0
              • theedge  

                Tak musis uznat ze DH je v tomto specificka disciplina a 30h – 50h cistyho DH jezdeni je jiny nez kdyz on jezdi mesic v kuse ve Finale kde mas mraky hodin asfaltovych vyjezdu.

                0 0
                • Breakpain  

                  Ale tak o tom ja se vubec nepru :)

                  0 0
                  • theedge  

                    Ale tak jsme radi ze vime ze to delas kazdych 30 hodin :-)

                    0 0
                  • theedge  

                    Jak to meris jen ty jizdy dolu? Trail v prumeru 10 minut tak to mas na 180 trailu ? :-)

                    0 0
                    • adam320  

                      Me to teda pripada celkem jako normalni

                      1 0
                      • theedge  

                        Nevim – DH nejezdim tak se ptam. Na enduru to je jinak.

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Na enduru to delam uplne stejne, vyjezdy na kopec nepocitam, vse co je pod 10km/h nepocitam a docela to zkrati intervaly. Nedodrzuju to dogmaticky na vterinu. Kdyz jsou sracky, bahno, vapka delam casteji, kdyz je ciste prostredi, delam servis pozdeji. Tech 30 mi vychazi orientacne jako takovy prumer.

                          Kdyz se obcas projedu na kole kamosu, tak citim rozdil, pokud se dela/nedela servis. Vetsina lidi okolo maly servis neresi.

                          1 0
                    • Breakpain  

                      V Garminu si nastavis sjezdove lyzovani a nastavis si min 5km/h pocita to jen sjezdy, nikoliv tlaceni nebo vyjezdy.

                      0 0
                      • adam320  

                        Uz to chapu. Ja jsem hrozne analogovej, existenci moderni technologie jsem vubec nebral v potaz:)

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Tak pocitat to se stopkama by me jeblo ;)

                          0 0
                          • adam320  

                            Jasny jasny, jsem lopata:)

                            Ja to resim vicemene pocitove, proste jednou v sezone a pak pred sezonou. Zatim me nikdy nic nevytrestalo, tak zaklepu, ale dh kola uz neprovozuju. Po tech bourackach uz na to nemam psychicky:)

                            0 0
              • Radek Broz  

                Donutili jste mě to dnes (po cca 150h) udělat a rozdíl tam samozřejmě je, ale těch 30h mi přišlo naprosto absurdních. Jestli počítáš 30 jen down, tak ok.

                Já třeba věci na vidli s sebou vezl – kdyby nebylo zbytí – ale představa, že to každou neděli rozeberu… :D Dělám to tak 3× ročně.

                0 0
                • adam320  

                  Ja to teda tak pochopil, ze jde o 30h dolu. Co jinyho by ten interval mel koneckoncu znamenat. Jak to kdo sleduje nechapu a ani neverim, ze to vubec jde, ikdyz u dh urcite lip nez u endura.

                  Priznam se, ze oproti zdejsimu trendu jsem celkem prase:)

                  0 0
                • Breakpain  

                  30 jen down ;), ale po rovine ci do kopce toho moc nenajedu :)

                  A to mi teda vcelku trva dlouho to najet. Za pulku sezony jsem pri stesti kolem 100h nebo tak nejak myslim.

                  0 0
        • Breakpain  

          Pocitam hodiny cisteho provozu. 30h pro me je nadlidsky ukon dat za tyden. Jezdim jen sjezd a nepocitam transport. Pocitam si jen provoz kola smerem dolu. Vylety nedelam a kam to jde, dovezu kolo autem. Na najizdeni mam silnicku ;).

          Takze pro me v tom neni problem. Na dovoleny bych se s tim nedrbal, pokud nejde o zavody. Ale jinak na vice dni vozim defakto vsechny ND, zaplety atp., tak kdyz znicim cokoliv mimo lozisek a ramu, nemam problem to na miste opravit. Defakto pul kufru zabere naradi a dily. Prihodit tam 2 krouzky s molitanem uz neni takova traga pro me.

          0 0
    • mr.nikdo  

      Po 50 h.

      Ono to neni zase malo.

      Navic ten servis je na 30–60 minut.

      0 0
      • borek72  

        Je prosím někde návod na Recona silver v češtině? Popř. díky za odkaz.

        0 0
      • va-bo  

        50 hodin je asi tak 1.000 km. Kolikrat za sezonu to delas?

        0 0
        • mr.nikdo  

          Vzhledem k casovemu omezeni na vyjizdku, mam max 60 km na jizdu… Takze tak casto ne.

          Ted mam odjeto 21 h a 400 km.

          Na jedne vidli jsem to neresil a skoncilo to vydrenim nohou.

          0 0
          • petrx  

            Záleží jak na které, já jsem na RS reba prvotní servis neřešil 6 let, pak dle potřeby, když už se ztrácela citlivost a funguje dobře a bez poškození dodnes.

            1 1
            • mr.nikdo  

              Doma 2 Reby DA, jedna byla vydrena.

              Ted Sid 32 :).

              A na vsech cerstvy servis sakra poznas.

              0 0
              • shcorepi  

                Vydřená povrchová úprava vnitřních noh, to musí být nějaká šizená nebo nepovedená povrchová úprava? Pokud nešlo o enormní nájezd km v bahně a prachu?

                0 0
                • Vilém  

                  Neni problem ji vydrit behem jedineho zavodu. Staci kdyz ty blato zapadne kam nema a v zapalu boje to neresis a jedes dal.

                  1 0
                  • mr.nikdo  

                    Tak tak.

                    Tady to byly uplne nove stezky v Jedkach. Ten prvni pisek byl previt.

                    A k.tomu kaslani na servis spodnich nohou ten rok.

                    0 0
                • jonti  

                  nova foxka a prvni rocnik mtb trilogy za mokra. prolog a tri etapy, asi 20h jizdy- vydrena vidlice.

                  0 0
                  • dezinfektor  

                    Jak se vlastně vydřená vidlice pozná?

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Povrchovka je pryc a vidis slitinu.

                      0 0
                    • novas752  

                      Že by tak, že má vydřené nohy? :-)

                      Typicky nejprve v místech, kde se ± v sagu nachází gufera a/nebo vrchní kluzná pouzdra. Pokud je to jen v místech kluzných pouzder tak to bez stáhnutí spodních nohou nemusí být vidět.

                      Z počátku jen světlejší odstín povrchové úpravy jak se ta vrstva lokálně odírá a ztenčuje, když se tam dostane tvrdá větší částice tak to do nohy udělá vryp ve směru pohybu novou, pokud je někdo vytrvalý ignorant tak se to časem prošoupe až na hliník/ocel a pak už je to docela rychlý proces kvůli oxidaci toho základního materiálu (ano i hliník oxiduje když z něho tu oxidickou vrstvu neustále drhneš pryč).

                      0 0
                      • dezinfektor  

                        Dobré vědět.

                        0 0
                        • wladeq  

                          Jen bych doplnil, ze pokud tohle pozorujes, je ta vidle uplny lowend shit ;)

                          0 2
                          • novas752  

                            Nesmysl. Stává se to na všech vidlicích. Paradoxně na těch dražších se to řeší častěji – často se setkávám s přístupem „hééé závodim musim trénovat nemám čas na servis / to musí přeci vydržet dyž to bylo tak drahý“

                            2 0
                            • wladeq  

                              Pak se divim ze to vyrobce neresi…neni to treba blbost?…fotka z dneska (ted), vidle z roku 2013 tusim, dostavala az do ted sakra bidu…a sral jsem na nejake repasy…vydiralo se duro, protoze to bylo snad natrene barvou, ale od kvalitni vidle bych to fakt necekal

                              1 0
                              • Vilém  

                                A jak by to mel asi vyrobce resit? Resi to formulkou v zarucnich podminkach, diky niz mas smulu a je to logicke.

                                0 0
                                • wladeq  

                                  Vyvinout něco co nesleze?…jo počkat, ono už to je, akorát se jim to nechce dávat na vidle za 10k+

                                  Určitě se to vydírá (a na černé to jde více znát), ale ne tak, že bys tu anodizaci sundal úplně na stříbro, to musí být někdo prase a mít tu vidlí total v hajzlu, tohle naposled dělalo duro za 3 tyčky.

                                  Jinak mýlka, ta vidle je 07, čili skoro 15 let leštění

                                  0 0
                              • novas752  

                                A jak by to měl řešit když 99,9% těch lidí prostě několikanásobně překračuje dané servisní intervaly? Na RockShoxu nedělá po 50h spodní nohy téměř nikdo a Fox komplet repas po 125h snad vůbec nikdo.

                                To je jak kdybys najel autem 100 000 na jeden motorovej olej a pak si stěžoval že ty motory nic nevydržej.

                                1 0
                                • ladys  

                                  Máš pravdu, ale porovnávat motor s vidlí je mimo. Spíš vidlici s tlumicema. Na ty se jezdí dokud netečou :D

                                  1 3
                                  • embi  

                                    jenze tlumic na auto stoji 2500 a prumerna zivotnost je 200k)

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      No jo, jenže tlumiče na auto za 2500 nemusí mít tak malý odtrh = mohou být daleko lépe zatěsněné, nemusí být tak ořezané co se hmotnosti týče, jsou dělané na nějakou konkrétní váhu auta + nákladu, ne na cca 50–140kg a v případě tlumičů za 2500 nejsou nijak externě nastavitelné nebo zamykatelné a ve škále na autech používaných tlumičů je to totální lowend, stačí se podívat na tlumiče pro motorsport. :-)

                                      2 0
                                      • adam320  

                                        Asi tak:)

                                        0 0
                                      • Ukrutony  

                                        Sorry, musím si rejpnout…

                                        Vždyť tlumící prvky na kolo taky nemusí být lehké :D To je problém cyklistů, že to nechcou tahat :D

                                        0 0
                                      • embi  

                                        I stavitelnej podvozek Ohlins na auto je levnejsi nez ohlins pruzeni na kolo:)

                                        1 0
                                        • adam320  

                                          Jde o to co si predstavujes pod „stavitelnej“

                                          Pokud vis o podvozku na auto co obsahuje tlumice s expanznima nadobama co stoji min nez na kolo tak posli odkaz, okamzite si ho koupim:)

                                          Tohle bych klidne otestoval

                                          https://www.ohlins.com/…t/group-nr4/

                                          1 0
                                          • embi  

                                            Öhlins Road & Track sada na e92 m3 je k mani za 2600 USD. A je tam asi tak 50× vic materialu nez na tlumici a vidlici na kolo.

                                            0 0
                                            • novas752  

                                              Obávám se že o množství materiálu to úplně není. Suntour XCM 34 je taky hodně materiálu a stojí asi tak 15× míň než Lefty Ocho Carbon. :-)

                                              0 0
                                            • adam320  

                                              Ja se ptal na poradnej podvozek se stelovanim tlumicu a expanznima nadobama. Race&Track je hobby podvozek pro kutily jako jsme my, to uz bych osobne kupoval od jinyho vyrobce

                                              Ale jinak naprosto chapu kam tim miris. Ceny odpruzeni na mtb jsou otresny a tu hodnotu to urcite nema

                                              0 0
                                              • krabica  

                                                Hodnotu to má takovou, jakou jsou zákazníci ochotní zaplatit.

                                                0 0
                                                • adam320  

                                                  Tak ono je to trochu dany tim fanatismem a modou

                                                  V automotive je tech vyrobcu mraky a v tom hobby sektoru existuje spousta levnejch firem, ktery delaj slusny pera i tlumice za vei solidni ceny. V cyklo to tak uplne neni no

                                                  Navic na aute to neni vetsinou videt, takze tam odpada ten wow efect

                                                  1 0
                                                  • krabica  

                                                    Ono je to spíš tím, že do auta si dá špičkové závodní tlumiče málokdo, na kole to je má každý druhý, co jezdí disciplíny dolekopcom, prostě větší zájem, vyšší cena…

                                                    1 0
                                                  • krabica  

                                                    Ono je to spíš tím, že do auta si dá špičkové závodní tlumiče málokdo, na kole je má každý druhý, co jezdí disciplíny dolekopcom, prostě větší zájem, vyšší cena…

                                                    0 0
                                                  • adam320  

                                                    Asi taky no.

                                                    Ono teda u aut a lidsky potrebe mit vyskove stavitelnej podvozek by se dalo diskutovat do aleluja. Koupi si to mraky lidi, ale kdo to potom jako postavi na vyvazovaci zarizeni to auto zejo. Lidi to pouzivaj spis k tomu aby to vypadalo:)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    auta bych neporovnávalo ale motorky? Třeba sportovní motorky?

                                                    0 0
                                                  • Radek Broz  

                                                    Kola jsou v podstatě scam:)

                                                    2 0
                                                  • krabica  

                                                    Psal jsem jen o odpružení, jako celek jsou kola samozřejmě brutálně přestřelená.

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Jop, zvlášť ty silnice jsou ukrutnej přestřel. Na biku je aspoň to odpružení, tam by se vyšší cena dala chápat.

                                                    1 0
                                                  • wladeq  

                                                    A za kolik bys to poskladal ty? Muzes se predvest ;)…srovnavat sworx ziletku s plesnivym bávem (to fakt neni sportovni motorka), je uplne mimo (a to nemam rad spesl, nemam rad ziletky, a nemam rad bmw motorky)…ten sworx srovnej s motogp motorkama, pak to bude fer ;)…a neni to konkretne na tebe, tak nejak obecne

                                                    0 0
                                                  • adam320  

                                                    Vubec nechapu co po mne chces:)

                                                    0 0
                                                  • wladeq  

                                                    Naznacit ti, ze jsi mimo :)…https://ww­w.ridefox.com/fil­ter.php?m=offro­ad&t=shocks&f1=ty­pe&v1=External%20By­pass#fs-44 …dole mas cenu…+ je to cena za tlumeni, potrebujes druhy s pruzinou…na kazde kolo, tedy x4…proste cena za top byla a bude vzdycky ulet…tak jako ten sworx zilet

                                                    0 0
                                                  • adam320  

                                                    Ja vubec nechapu, kde se tady vzaly ty bmw motorky, nebo motorky celkove:)

                                                    0 0
                                                  • adam320  

                                                    Uz tomu rozumim, ona to nebyla reakce na mne, ale na Foose zejo

                                                    To jsme se od tlumicu dostali az k silnicnim kolum:)

                                                    To razeni tech prispevku tady na tom foru je otresny

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    No tak například když jsme u toho Sworkse, tak jde za české dmoc poskládat levněji než se prodává celek. Ale o to zase tolik nejde, je to prostě přepálený celkově. Vývojové a výrobní náklady na tu motorku jsou nesrovnatelně vyšší než na nějaký kolo, navíc se těch motorek prodá asi trochu méně, přesto za to chcou podobný peníze.

                                                    1 0
                                                  • wladeq  

                                                    Spesl si to napali, tak jako u vseho, ne ze ne…ale srovnavat cenove vpodstate technologicky vrchol speslu a plesnive cestovni bavo je fakt mimo…srovnani by snesl v4r od ducati nebo h2r od kawy…nejsou tam ty ceny taky trochu mimo? Jak tu padlo, cenu urcujou do jiste miry zakaznici…a jejich oddanost znacce

                                                    1 0
                                                  • kejda  

                                                    Plesnivé bávo…:). Co se stalo, předjelo tě?

                                                    1 0
                                                  • embi  

                                                    sworks srovnavat s motogp motorkou hahahahaha. Videl jsi nekdy motorku z blizka?

                                                    0 0
                                                  • orm  

                                                    Nemyslel to tak, ze srovnavat top vyrobek z jednoho segmentu (kolo) s prumernym vyrobkem z jineho segmentu (motorka) jen na zaklade ceny je nemysl a ze by se sronavat mely vyrobky na stejne urovni v danem segmentu, tj. top kolo s top motorkou, pak by byly ty ceny uplne jinde, tj. top motorka by byla mnohem drazsi nez top kolo, coz by odrazelo tu vetsi slozitost?

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    A ona snad né úplně top motorka je snad méně složitá než top kolo?

                                                    0 0
                                                  • orm  

                                                    Neni, ale vysledna cena nejsou jen vyrobni naklady, ale i naklady na vyvoj.

                                                    0 0
                                                  • Radek Broz  

                                                    Jakože vývoj rámu je víc než vývoj motorky, kde můj třeba svůj motor?

                                                    0 0
                                                  • orm  

                                                    Vyvoj toho motoru ma treba 100 letou historii a naklady na vyvoj se za tu dobu rozpustily v mnozstvi prodanych vyrobku. Kolik ma treba motorka podil rucni prace? Ja nepisu, ze kola nejsou prestrelena, jen ze se to neda tak lehce pocitat a porovnavat hrusky s jablkama.

                                                    0 0
                                                  • kejda  

                                                    No zrovna ten bavorák 1250 RS není úplně průměrná motorka.

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    No ale má prý stoletý motor. (podle této logiky, vývoj bicygla trvá 220 let.)

                                                    0 0
                                                  • kejda  

                                                    Jasně. 1250 je sice boxer, ale vodník, takže moderní motor. BMW začalo dělat budou chlazené boxery od roku 2013.

                                                    0 1
                                                  • pepek  

                                                    Ani vodník nemá na moderní bicygel. Říkala to tady kdysi i MiroTina.

                                                    0 0
                  • wladeq  

                    tak si neco dost dlouho zanedbal…stra­tegicky nepises ktera foxa (jaka povrchova uprava), ale je to vlastne jedno, muzes si za to sam, sorry ;)

                    0 2
          • va-bo  

            Tak tak, asi 2–3× za sezonu to je potreba, ale castej to pri normalnim jezdeni asi potreba neni. Strelci na gravity to asi delaji castej, ale gufera asi kazdou sezonu taky nemeni. Nekdo meni cele vidlice, taky zpusob. :-)

            0 0
            • mr.nikdo  

              Jojo.

              Kamos delal tohle po zavodech, kdyz bylo blato… Coz taky dava smysl.

              Gufera asi pri velkem. Ten bych se nebal pri tech 150 – vyjde Ti to ± na zimu.

              0 0
        • dezinfektor  

          Takže 1000 km? U nás je tady dost kopečků, takže je 50 h spíš tak 600 km :(.

          0 0
          • va-bo  

            No, jasny, zalezi jakej je prumer. Delat servis vidle po 600 km je asi docela luxus. Ale proc ne?

            0 0
            • dezinfektor  

              Proto mě právě vyvedlo z míry trochu to, že se ten servis má dělat po určitém počtu hodin. Hádám ale, že pokud jezdím dost v bahně a dešti, tak to bude i dřív? Na druhou stranu se o kluzáky dost starám. Nenechávám na nich prach, a mažu je každých cca 50 km. Každopádně, jak tady někdo psal, tak je asi lepší pořádně to namazat, kdyby ve výrobě olejem a vazelínou šetřili.

              0 0
              • theedge  

                Já myslím že to zbytečně moc řešíš. Určitě doporučuju udělat sevis spodních nohou a air schaft na nové vidlici.

                Pak bych to řešil pocitově. Každej výrobce se sichruje a počítá s tím horším scénářem – lidi jsou hovada, kluzáky nečistí a třeba ještě jezdí furt v bahně nebo silným abrazivním prachu.

                0 0
                • dezinfektor  

                  Ok, a dle pocitu to člověk pozná jak? Co přesně hledat?

                  0 0
                  • novas752  

                    Dle pocitu netrénovaného jedince se to pozná těžko, odtrh/citlivost vidlice se nepatrně zhoršuje každou vyjížďku a jezdec si na to postupně zvyká. Po servisu je to pak skokové zlepšení, to už pozná téměř každý.

                    Proto se ten servis nedělá podle pocitu, ale podle nějakých hodin provozu s přihlédnutí k podmínkám a způsobu zatížení a každodenní údržby. Je nějaký interval daný výrobcem ale jak často to bude (nechávat) dělat uživatel je už jen čistě jeho volba. Z extrému do extrému řekněme 30–180 hodin. Novou vidlici doporučuji udělat co nejdříve ať je to co je to – RS jsou často suché, Marzocchi zase nemá z výroby molitany, Fox má zase často ukrutný množství vazelíny v negativce což omezí její objem = zhorší počáteční aktivitu ve zdvihu…

                    1 0
                  • theedge  

                    Nejak jsem se tu nedocetl co a jak vlastne jezdis? Kolik kilaku za sezonu najedes? Chces jezdit nejaky zavody ? Budes casto jezdit za mokra a blata ? Jezdis v piskovcovych oblastech kde v lese a na cestach byva hodne abrazivniho pisku ? Jak se o kluzaky a gufera chces starat ?

                    Vozis predni blatnik ktery kluzaky a gufera chrani ?

                    Toto vsechno ma vliv. Proto jsem napsal pocitove. Pokud to nechapes a furt se ptas na kazdy detail tak to radsi delej dle doporuceni vyrobce a hotovo.

                    Ja se o kluzaky a stiraky staram po kazde jizde. Vycistim, namazu olejem ze spodnich nohou, propruzim, utru vytazeny prach a utru do sucha. Taky je dobry kolo obcas otocit vzhuru nohama – olej ze spodnich nohou natece k molitanovym mazacim okrouzkum.

                    Sam delam malej servis vcetne airschaft 2× rocne. Molitany vzdycky cisty – cca 2000 enduro kilometru za sezonu.

                    Je rozdil jestli budes trenovat a kazdej druhej vikend jezdit nejakej zavod bahno nebahno a nebo budes obcasny turista za peknyho pocasi.

                    1 0
                    • dezinfektor  

                      Hele, poslední dobou jezdím dost po okolních lesích a loukách. Zrovna dost jezdím „Do práce na kole“, ale normálně jezdím po lesích hlavně tak, že hledám s Trailforks neoficiální traily nebo místní známé úseky. Samozřejmě počítám i s provozem na trailech, ale spíš něco jak Trutnov Trails. Jestli je bláto, prší nebo padají trakaře příliš neřeším. Závody možná někdy, takže to teď neřeším. U nás sice není abrazivní písek, ale na některých místech poměrně abrazivní zemina. O gufera se starám v zásadě jako ty. Najezdím cca 2000–3000 km ročně.

                      Přední blatník nevozím. Několikrát jsem zažil blatníky, za kterých to bylo ještě horší než bez nich :).

                      1 0
                      • theedge  

                        Tak blatnik jsem myslel ve smyslu ochrany kluzaku a stiraku – tam to smysl urcite ma a neumim si vybavit situaci proc by to diky blatniku melo byt horsi.

                        Musi to byt samozrejme blatnik ktery tuto cast kryje.

                        To ze jsi zaprasenej od bahna ry neresim.

                        0 0
              • va-bo  

                Ve vyrobe setrej urcite, to vime. Je dobre zozebrat a namazat i novou vidli. Dalsi servis delat podle potreby. Po 50-ti hodinach muze byt, proc ne. Jak kdy a jak kdo.

                0 0
            • Smazaný účet  

              Dělat servis reconu po 600km je luxus ale mít tam vidli za 20t

              0 0
              • dezinfektor  

                No, jasně. Jak tady už bylo napsáno, tak to udělám prosté tak, že udělám první servis, kouknu na to, jak to vevnitř vypadá, a podle toho uvidím, co by pro mě bylo optimum. Koupit oleje za stovku je furt levnější než vidlice za 10k jednou ročně.

                1 0
    • goofy  

      Podle toho jak člověk jezdí v blátě a jak moc jezdí. Většinou dělám před sezónou komplet a v půlce léta vnitřní nohy.

      0 0
    • LukyCZ  

      Výměna oleje po 50h , tím je myšlěno servis spodních nohou, ne výměna náplně MC patrony.Servis spodních nohou a gufer je dost banální ůkon na kterej se podle mě ani nevyplati chodit do servisu a udělat ho doma sám, olej s vazelínou stojí tolik jako tě vyjde servis a vystačí ti nevěky.

      0 0
    • Mustafa  

      Zaparazituji si s dotazem. Je na nasazení ,,retaineru" u RS Recon Silver nějaký přípravek? V manuál k tomu nic nepíší, na videu na které jsem koukal byl střih na ,,hotovo" a dostat to tam byl pro mě docela porod. Nakonec jsem to tam zatloukl kouskem trubky od záclon, která měla ideální průměr na rozevření západek ale tuším, že to není nejlepší způsob.

      0 0
      • nksh  

        Nasazuje se to blbe. Nechapu proc tam nedali normalni segrovku

        1 0
      • dezinfektor  

        Ten manuál je celkově takovej zmatečnej v tom, že rozmontování a smontování jsou vždy odlišné kapitoly :).

        0 0
    • roman 3D  

      dva roky vydrží, potom prodat

      0 1
      • mirorek2  

        tak krásně zzmrdsky české, až mi srdce zaplesalo

        v autě neměnit nic, ani olej ani gumy, pak prodat

        1 0
        • roman 3D  

          zatím jsem neměl stížnost na mých asi už 15 prodaných vidlic, naopak velikou spokojenost s cenou,

          Stačí pravidelně kntrolovat tlak a po každé druhé vyjíždce otřít nohy silcalem, vidlice po dvou až třech letech jako nová

          0 5
          • mirorek2  

            jojo spokojeni zakosi pak chodi za mnou a breci co to koupili za shit s bahnem vevnitr a vydrenyma nohama, najde se jich pet do roka

            se pochval jeste a jdi zase klidne spat prosimte

            0 0
        • roman 3D  

          jsem ještě neviděl nikoho kdo by před prodejem staršího auta měnil olej a dával nové pneu:-)))))

          0 1
          • TommyRS  

            No vidíš a já třeba kdybych prodával auto inzerované jako v TOP stavu, tak tam klidně ten olej a pneu vyměním. Ale samozřejmě cena bude odpovídat TOP stavu. Tohle nebudeš dělat u utýrané neservisované pasti :-D

            0 0
            • roman 3D  

              moje vidlice proto prodávám „ve velmi dobrém“ stavu za velmi dobrá peníze pro kupujícího, žádnou jsem neprodával déle než týden

              0 0
              • TommyRS  

                Jo, já to chápu, vše je o dohodě mezi prodejcem a kupujícím. Pokud je kupující srozuměn se stavem a souhlasí s ním, tak není co řešit ;-) Já jen reagoval na to že jsi neviděl ještě nikoho kdo by prodával „něco s čerstvě udělaným servisem“ tak aby nový majitel nemusel hned po koupi nic řešit. A s tím že rychleji prodáš neservisovanou věc která je za lákavé peníze než něco v TOP stavu za tomu adekvátní sumu souhlasím. Hold pro většinu jsou peníze až na prvním místě :-)

                0 0
                • tomxxx  

                  Já prodávám vidlice vyservisovaný, případně jim řeknu, kolik na tom bez servisu ještě cca odjezdí.

                  Ona ta nevyservisovaná vidle chodí pěkně na nic.

                  1 1
              • mirorek2  

                jak to víš, když je neotevřeš? ten stav tušíš z koule co?

                prostě borec!!!

                1 0
              • Ondrejst  

                Ako vieš, že sú vo veľmi dobrom stave, keď si ich nemal otvorené? A tá pravidelná kontrola tlaku má aký súvis na udržanie jej dobrej kondície?

                Len ma to vcelku zaujíma, rád da priučím.

                1 1
                • roman 3D  

                  protože jsem na těch vidlicích jezdil a nebudu se vrtat v něčem preventivně když to funguje:-)))

                  0 2
                  • novas752  

                    Což si právě myslíš že funguje. Kdybys tomu udělal servis rázem bys zjistil že to už moc nefungovalo.

                    1 0
                    • roman 3D  

                      mnohaleté zkušenosti se tomu říká

                      0 1
                      • Breakpain  

                        Pekne prirovnani je podle me jako jezdit na sjezdovce s plasti nafoukanymi na 3 bary :)

                        1 0
                      • MatS  

                        A proto si furt lebedis jak ta nova vidle je o dost lepsi nez ta cos prodal.

                        0 0
                    • Gwaihir  

                      Má prodaných 15 vidlic po dvou až třech letech, to je 30–45 let praxe ;)

                      Jenom nechápu, proč si kupuje nové, když ten rozdíl je nula ;)

                      2 0
                      • roman 3D  

                        mám doma tři kola která střídám a tudíž tři vidlice které po dvou až třech letech prodávám samostatně když si zrovna nějaké to kolo nechávám déle, letos mám dvě elektrokola, jednu xc29 a jednoho full mulleta, a koloběžku Kostka do hospody

                        0 1
          • skaj  

            Ano nemenit olej pred prodejem je oka, nedodrzovat a umyslne vyrazne prekracovat servisni interval dany vyrobcem a „pak to nerict“ je proste zmrdovina (nehlede na to, ze pokud bude skoda vetsi, normalne se jedna o podvod). Ale chapu, na pochopeni rozdilu nemas.

            1 1
            • roman 3D  

              servisni interval dany vyrobcem – necnech se vysmát:-)))), je fakt že někdo si na tom i udělal živnost viz houpací kůň

              dva roky záruka na novou vidli, není co řešit

              0 1
          • Breakpain  

            Bohuzel se hlasim… davam to do pucu, nez to prodam.

            Tady je videt rozdil v mysleni …

            To same kola, odejdou ode me oservisovana / pripadne info o tom, ze se ma udelat servis, ale s tim, ze byl delany pravidelne a kolo jsem mel rozebrane = vim, ze tam neni bota, i kdyby neumyslna.

            Bohuzel malokdy narazim na svoji verzi = radeji z bazaru nekupuju.

            Byl jsem se podivat na x aut, motorek i kol a vzdycky jsem kroutil hlavou, kdyz jsem to poradne prohledl.

            Prodej neni vydelecna cinnost, jen to snizi ztratu narozdil od vyhozeni veci.

            2 1
            • roman 3D  

              s poslední věcí souhlas, proč bych do toho strkal peníze když prodávám za velmi slušnou cenu

              0 2
              • kocers  

                Pokud je kupující srozuměn s tím, že za život vidle se na ní ani nesáhlo a nevadí mu to, tak v tom nevidím problém. Pokud o tom ale neví, tak je to špatně. Osobně bych to asi chtěl mít napsané hned v inzerátu, protože jinak to smrdí dost levotou.

                2 1
                • roman 3D  

                  chtít můžeš co chceš, kupovat nemusíš:-)), dobrá funkce, pěkný vzhled a příznivá cena si svého kupce vždy najde

                  0 4
                  • Ondrejst  

                    Tá dobrá funkce je ale potom otázna :)

                    Páč po trošku péče by mohla byť aj výborná funkce :)

                    0 0
            • mirorek2  

              protože nejsi zzmrd

              1 1
            • tomxxx  

              Nejhorší je, že ani nová vidle nechodí moc dobře. Takže nedělat na ní servis vůbec vlastně znamená, nikdy tu vidlici nejezdit funkční.

              3 1
              • roman 3D  

                dokud to funguje nevrtej se v tom, je to levnější a za míň starostí, děda mě recht

                0 2
                • Esi  

                  Ono jde jen o definici funguje: vzduchová vidlice vlastně funguje do té doby dokud se v ní udrží vzduch alespoň na jednu vyjížďku, to že jde na sucho vlastně nevadí protože pořád když propružíš tak se ta vidlice propadne do zdvihu a pravděpodobně se potom zase i vrátí. Pokud toto znamená že funguje tak to taková vidlice vydrží bez údržby tak 20–30 let, stačí jednou za 3 roky nalít ventilkem nad pístek tak 5ml nějakého hustého oleje. Jen teda nevím jestli bych takhle fungující vidlici na svém kole chtěl. :-)

                  2 1
            • Atilla  

              To víš domácí servis spodních nohou tě stojí 30 minut času a 40kč a to je pro Románka moc. To tady radši bude 30× opakovat jak je boží, že to prodá za dobře.

              Osobně vždy vidlici vyčistím než to prodám dál. Asi nejsem hovado.

              5 0
              • Mr.Duck  

                Tady je evidentní že je to buď troll, nebo má IQ troglodyta. Reagovat je spíš na škodu :)

                2 0
              • roman 3D  

                naopak, prodám to že kupující je za dobře, dávám je totiž k prodej vždy o pár stováků méně než je běžné aby byl kupující spokojen

                0 2
                • Ondrejst  

                  Nechcem Ti do toho kecať, ale snáď si raz kúpiš vidlu od podobne zmýšlajúceho jedinca ;)

                  1 0
                  • roman 3D  

                    kupuji jenom nové věci, bazaru moc nedůvěřuji

                    0 0
                    • vaclaw  

                      Tady se hodí podotknout, že se není moc čemu divit :)

                      5 0
                      • roman 3D  

                        věřím jenom tomu co mám osobně vyzkoušené a nová věc udělá větší radost

                        0 0
                        • novas752  

                          Zvlášť když jí zapomněli namazat. :-)

                          0 1
                          • Kremen  

                            Teď se tady s tím roztrhl pytel. Můžete – kdo si to pamatuje – napsat u jakých nových vydlí se tohle stalo? Modely a roky?

                            0 0
                            • novas752  

                              To sis toho asi jen všiml, z výroby chodí RS už dlouhé roky málo namazaný nebo v podstatě vůbec. Teďka jsem měl otevřenou jednu 35 Gold, kde olej prostě dole nebyl, nic, ani kapka.

                              1 0
                              • Kremen  

                                Úlet :D Beztak to je ruční operace, někdo si z linky zásobuje servis a na výstupní kontrole to na funkci nepoznají. I když bych čekal že to budou třeba vážit jako pytlíky se šroubkama jestli tam je všechno a někdo něco náhodou nezapoměl.

                                0 0
                                • novas752  

                                  Prostě šetřej, troška k trošce, v těch obhemech to pár desítek barelů oleje dá a někdo za snížení nákladů na výrobu dostane prémie. :-)

                                  Fox na to jde opačně, tam zase občas dostaneš plnou negativku vazelíny. Takže to zase chodí na prd.

                                  0 1
                                  • mr.nikdo  

                                    Kdysi tim i RS snizovalo hmotnost :D.

                                    Z nejakych snad 10+ ml se dostali k 5…

                                    Ted zase zpet tech 10 ml.

                                    Nejlepsi, jak upravovali navody i na vidle zpet.

                                    1 0
                                    • tomxxx  

                                      Tak furt laborují s olejem. Pak mají poznámku, že jsou zpětně kompatibilní.

                                      0 0
                                      • mr.nikdo  

                                        To jo. Ale ja beru objem…

                                        To bylo i na tom, ze se na DA daval Redrum na pistek. Pak zmena – vazelina. A i zpetne :D

                                        0 0
                          • roman 3D  

                            koukám že by jsi mohl RS radit jak mají dělat vidlice stejně jako se o to kdysi pokoušel vynálezce houpacího koně u Suntouru

                            0 2
                            • Gwaihir  

                              Ona taková zpětná vazba od servisaka, který letos spravil mnoho vidlic je lepší, jak od někoho, kdo si kupuje novou vidlici každý 3 roky.

                              1 0
                            • mr.nikdo  

                              Tak si kup novou RS, treba Sid a sundej nohy.

                              Garance, ze ze vzduchove casti nic nepotece a z tlumici par kapek, tam je. Mazani spodnich nohou.

                              Letos jsem delal 2 :D

                              1 0
                              • roman 3D  

                                Sida 35 mám letos v plánu, koupit, 2 roky pojezdit a s kolem potom prodat, zbytečně rozdělávat ho samozřejmě nebudu

                                0 2
                                • mr.nikdo  

                                  :D super. Toho jsem delal pred mesicem a pul.

                                  Viz muj predchozi text.

                                  Vedle majitel rika – tak to tlumeni nebylo tak suche… Pak videl, kolik se tam lije a dodal: Ok, tolik tam rozhodne taky nebylo.

                                  Dole na mazani mas mit 10 a 10 ml. A bylo tam 0 a tak 3–4 ml.

                                  Doted nechapu, proc ta vidle mela olej jen v tlumici casti.

                                  0 0
                                  • tomxxx  

                                    Měl jsem to úplně stejně, jedna noha suchá, molitany úplně suché, plus ta vidle vůbec nechodila. Měla asi ucpané přepouštění, ale nic jsem nenašel. Po servisu chodí jak máslo.

                                    0 0
                                • novas752  

                                  Takže budeš jezdit na Sidu 35 chodícím asi jako dobře udělaná 35 gold ale to je tvůj boj.

                                  0 0
                                  • mirorek2  

                                    ten pozná chuja jak chodí vidla, jde mu jen o značku a nálepku :-DDDD

                                    0 0
                                  • roman 3D  

                                    gold mám ozkoušený na lectorujednu sezónu a tupější vidlici jsem dlouho neměl

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      No protože byla absolutně suchá. :-)

                                      2 0
                                      • roman 3D  

                                        Dám vědě že můj nový Sid 35 co mi jede z Holandska v krásný modrý barvě je více suchý než obyčejnému gold

                                        0 0
                            • mirorek2  

                              Tak ji po letech otevři ty koňu a uvidíš co v ní je, ať jen blbě nežvaníš o něčem, cos ani neviděl vevnitř.

                              Ideálně to nafoť a hoď sem.

                              Já sem dával fotky vidle od RS co byla z výroby suchá jak poušť, vůbec nechodila… A nebyl to žádný krám jako santur, ale Zeb za dvacku.

                              Ale vlsstně už vím co mi odpovíš, nepolezeš do něčeho co funguje (překlad je neumíš to) a tvé vidlice nové fungují skvěle a my servisáci si to vymýšlíme a taháme z vás chudáků levných prachy

                              4 0
                              • Breakpain  

                                Tohle mlaceni slamy nema cenu ;)… neresil bych to a usetrime si nervy :).

                                3 0
                              • roman 3D  

                                děkuji, než se v něčem vrtat co funguje tak si raději vyjedu na pivko

                                0 2
                                • Gwaihir  

                                  Ale na to máš koloběžku a ta vidlici nemá ;)

                                  Jenom nechápu, proč se snažíš tak úsporně prosazovat svůj názor – nejlepší servis je žádný servis, raději to prodám. To mě nikam neposune. A já se chci zlepšit v servisovani kol.

                                  1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.