• Tapeworm

    Prvně uvedu, že kolům nerozumím nikdy jsem se tomu nevěnoval, ale s manželkou chceme koupit kola, aby jsme mohli s dětmi jezdit. Chci se zeptat na kolo pro mě.

    Účel – rekreační ježdění, v týdnu několik malých výjezdů z dcerou „5let a je to chvilku co se naučila jezdit“ o víkendu nějaký delší výlet pokud bude prostor. Jízda po silnici, cyklostezkách a zpevněných cestách. Občas možná nějaká lesní cesta nebo pěšina, ale to v menší míře.

    Očekávání – těžko popsat když se v tom nevyznám. Chci aby to něco vydrželo a bylo to pro mne co možná nejpohodlnější.

    Tělesné proporce – 190cm, 125kg „vzhledem k váze potřebuju aby to něco sneslo“

    Rozpočet – do 30.000,–

    Děkuji za rady a prosím případně i komentář proč zrovna taková volba, abych trochu pochopil co mi radíte.

    0 0
    •  

      V této cenové relaci se už dá pořídit slušné kolo, při výběru bych se řídil zhruba následujícími pravidly:

      Rám: To je těžká věc. Většina současných hliníkových i karbonových rámů má váhový limit jezdce 120 kg, takže by to chtělo něco shodit, případně se poohlédnout v bazaru po nějakém starém, kvalitním rámu z Cr-Mo oceli. Pokud jde o velikost rámu, při své výšce budeš potřebovat pravděpodobně 21" (kolik máš výšku rozkroku nad zemí? To je základní údaj pro určení velikosti rámu).

      Vidlice: Olej-vzduch nutností, pružiny nebrat, v úvahu přichází RockShox Reba nebo Fox Performance, nižší typy nebrat (Fox Evolution, když se ještě vyráběla, byla poruchová, a RockShox 30 Gold TK nechodí moc hladce),

      Výbava: Alespoň Shimano Deore, nižší řady rozhodně nebrat! Dále můžeš vzít vyšší řady SLX, XT nebo jejich kombinace (což je nejběžnější).

      Kola a náby: Doporučuji značku DT Swiss, průmyslová ložiska asi nutností (vzhledem k váze).

      Sedlo: Zcela individuální věc, co do velikosti, tvaru i měkkosti. Nutno vyzkoušet. Pohodlná gelová sedla, která by mohla odpovídat tvým potřebám, dělá Specialized.

      0 0
    • pocestny  

      Grand canyon 6.9 v podstatě technicky odpovídá tomu, co píše bucci a s poštovným vyjde na 30, a je to dobrý bike na cokoliv

      Jestli chceš trošku pohodlí, tak si nekupuj trekové/crossové kolo, ale horské. Toto je 29" horské kolo dělané na normální jízdu (cyklostezka i terén), a když nebudeš jezdit peklo, tak tě unese a vydrží ti to. Nevím, jestli ti sedne velikost XL.

      Kdybys nechával bike u nějakého stavitele postavit na zakázku, tak to máš s čím porovnat. Stejně tak jiná kola, na které natrefíš – ber ho jako referenční model

      (například u toho Canyonu si třeba nevybereš typ sedla podle sebe, ale to je fakt detail, hlavně si tam nemůžeš zvolit nějaké pevnější ráfky. Pevnou zadní osu asi do 30.000 mít nebudeš.)

      0 0
      • Evilcleaner  

        právě že na tu pevnou zadní osu by se to mělo směřovat, může si koupit RBčko, nebo si ho někde nechat udělat podle sebe. tuhost rámu je u RB perfektní, záruka na rám 5 let. na jeho místě bych ani o ničem jiném neuvažoval.

        0 0
        • Esi  

          tak tak to RB není problém na rozdíl od Canyonu si na víkend půjčit. Má to pevné osy a tuhé je až až, jen vyměnit páště, v tvém případě podle toho co popisuješ bych dal Scylu.

          0 0
          • pocestny  

            aby to ten tazatel lépe pochopil

            vzít kvůli pevné ose místo toho canyonu radši RB CRR 290 Base za 31100Kč a dát tam příplatkové pláště Rubena Scylla za +800kč

            a dál asi doporučujete neosazovat kola (-3600kč), a nechat je vyplést na zakázku jo? Nebo je tam možnost dát Kom23 s pevnějšíma drátama za příplatek +3000Kč. To už by byl na 35.000…

            …a ještě za cenu toho, že ve srovnání s Canyonem bude podstatně levnější vidlice (Epicon) a místo komponent SLX jsou tam „jen“ Deore. Deore a Epicon samozřejmě stačí, a ty KOMy se strongama na pevné ose by byly neprůstřelné, ale stejně mi to nepříjde jako dobrý kauf. Na cyklostezce na hardtailu mu ta pevná osa dle mého názoru moc chybět nebude.

            Edit: to mě pobavilo příplatek z Epiconu na Rebu +9200kč

            0 0
            • Evilcleaner  

              a na cyklostezce využije rebu a slx? podle mého názoru těžký člověk, jezdící na pohodu může jednoduše dávat kolu víc zabrat než o 40 kg lehčí týpek, který to hrotí. navic epicon je tužší než vykuchaná reba. prostě bych to postavil na tom RB, sice se oproti již sestavenému z jezdkovic neušetří nic, ale může tam mít komponenty odpovídající jeho váze, bez změny ceny.

              0 0
              • pocestny  

                první věta – to mě taky napadlo, Rebu nepotřebuje (určitě bych za ni v takovém případě nepřiplatil)

                Jak dostane na to RBčko pevnější kola a zůstane přitom na 30 litrech, tak by udělal dobrý kauf.

                0 0
            • pocestny  

              Stručně

              CRR 290 BASE na Deore + Epicon + Scylla + KOM i23 & Strong dráty = 35.000 Kč

              CRR 290 BASE na Deore + Reba + Scylla + KOM i23 & Strong dráty = 44.000 Kč

              Canyon GC 6.9. bez pevné osy na SLX s Rebou a základními koly (Crossride pravda nejsou žádná sláva) = 30.000,–

              …no jinak na trhu je i hafo jiných kol

              0 0
            • Tydlii  

              Na rámu RB se dá taky stavět – coz bych doporucil :) . Kdyz jsem vybiral ja mel jsem u nektereho ze stavitelů možnost nechat to udelat narb rámu, no a v nabídce za 30 000 s rb crr290 rámem byla reba (mozna jen recon) , a nejaky slx myslim, kola fulcrum red power 29 … takze doporucuju poptat stavitele na nejakou takovou variantu :)

              0 0
              • pocestny  

                spíš za předlonské ceny, dneska bych teda koukal, kdyby to šlo

                0 0
                • Tydlii  

                  Koukni do meho profilu – sice je to na ramu mrx ale jinak presne jak rikam a staveno 12/2015

                  0 0
            • Esi  

              Netvrdím že si musí nutně koupit RB jen že má na rozdíl od Canyonu šanci si ho na víkend půjčit a otestovat. Mám '191cm a necelých 100kg, terénu se nevyhýbám, skáču blbě zato ale rád :) jsou to teda jen takové poskoky sem tam ve sjezdu nějaký ten drop do cca 40cm a i ty základní kola jsem zatím nezničil (centrovat už jsem musel) kolo má najeto něco málo přes 3 tisíce tak že na nějaké cyklostezce to pro ta kola nebude určitě při udávaných 125kg žádný problém, rozdíl mezi DEORE a SLX je při daném použití funkčně naprosto nulový a váhově zanedbatelný. Pokud ho to chytne a začal by jezdit víc mimo silnici tak časem pořídí nové zadní kolo (přední patrně vydrží i mimo silnici celkem dost). Když si koupí kolo na rychloupínácích tak to nevymění a při váze 100kg+ je to v terénu celkem znát i na tom zadním kole, u 60kg blechy jezdící XC to asi takový rozdíl nebude ale ty těžkotonážní mezi které se počítám to celkem poznají, o předním kole ani nemluvě :-)

              0 0
    • novas752  

      Klasická rada: koukni na kola Canyon (jsou výhodnější, protože se prodávají přímo od výropce a ušetří se za marže dovozce a prodejce, ale jen stěží je někde vyzkoušíš – jediná možnost je v NMNM v rámci mistrovství světa mtb.) a pak koukni na obchod cyklo Němčík, tam maj docela dobré ceny. Ve výběru komponentů se řiď radama od Bucciho.

      I když by asi na zamýšelné terény stačilo kolo trekové, koukej se po horských – jsou robustnější a dimenzované na relativně těžký terén = v lehkém terénu nebude s váhou nad limit problém a zároveň ti může být šumák, že jsou trošku těžší než trekové, protože se to „v tobě ztratí“.

      0 0
    • pierogross  

      Ahoj. Nevím, jak a co tady myslí někteří s těma pevnýma osama, hlavně vzadu, ale uvedu příklad. Na podzim jsem přítelkyni koupil nové kolo Specialized Camber FSR – celoodpružené kolo na 29" kolech, s pevnýma osama, za 37 000,–. Tak si myslím, že určitě se najdou kola bez zadního odpružení do 30, která ty pevné osy budou mít. Jen je třeba hledat. Canyon je jasná volba, postavit kolo taky tak. Ale je tolik značek, že můžeš určitě zkoušet. Třeba trošku méně známé, ale jsou: Bulls, Haibike, letošní Rock Machine se myslím barevně a designově hodně povedl, atd., atd. Hodně štěstí při výběru.

      0 0
      • Petr L2  

        Teď jsi píchnul do vosího hnízda :-) není pochyb, že u Spešlu a nejen u něj je za cenou takového kola velmi důsledný tlak na kompromis ve volbě výbavy, ale až na ty co od kola vyžadují maximum, to většině běžných rekreačních cyklistů bohatě stačí a i bez velké péče takové kolo vydrží hodně dlouho.

        Jasně, že pokud se do rad a diskusí promítá pohled a zkušenosti někoho kdo se věnuje kolu ve většině volného času, jezdí na bednu, nebo je vrcholový sportovec ve výslužbě,atp. tak cokoliv, od Deore dolů je předmětem pochyb o funkci, a vhodnosti nasazení a taková diskuse má smysl, ovšem pouze pro stejně „postiženého“.

        Jestli ale někdo chce jednou týdně vyrazit do nejbližšího lesoparku a v létě si v Jizerkách o dovolené chce došlapat na nejbližší rozhlednu od hotelu, půl cesty nahoru i dolu radši tlačí, vedou taková doporučení pouze ke zbytečnému utrácení. Chudáci laici vystrašení odbornou diskusí lidí pohybujících se o několik levelů nad nimi, pak kupují na odborná doporučení kola, jejichž kvality nejsou schopni ani vzdáleně využít. Má to smysl?

        0 0
        • pierogross  

          Ahoj, hezky jsi to napsal. Přesně proto jsem koupil takové kolo, protože vím, na co bude. A protože pán zakladatel je těžšího kalibru, ty pevné osy určitě. A o zbytku ať diskutuje, je to dobře.

          0 0
        • Tapeworm  

          Takhle jsem prvotně uvažoval také. Opravdu to teď nevidím na nějaké obrovské vytížení toho kola a nějaká velká čísla v najetých kilometrech. Jestli mě to chytne víc nebo ne to je otázka na kterou neznám odpověď. Dřív jsem jezdil dost „na moje poměry“ pak mi ukradli kolo a já na tom dva roky v podstatě neseděl. Teď začala jezdit dcera tak bych jeszdil s ní a uvidím co dál. Rady hledám hlavně z důvodu váhy. Přecijen nejsem zrovna drobek :D Nechci kupovat něco co nevyužiju, ale na druhou stranu nechci ani koupit něco, co budu chtít rychle měnit pokud začnu jezdit trochu více.

          Jinak ale souhlasím s tím co jsi napsal.

          0 0
          • Erknold  

            za dávných dob pohonu 3×9 byly hezky vidět rozdíly třeba na převodnících. Alivio mělo asi všechny ocelové, Deore mělo velký tác hliníkový, SLX mělo i střední z hliníku a XT všechny z hliníku. Alivio tehdá vlastně nemělo dutou osu a bylo na čtyřhran.

            Co se snažím říct, že jde hlavně o konstrukci. Stejně jako u toho rámu a vidlice. Když je dobrá konstrukce, tak na ty naše popojížďky kolikrát i to aktuální Alivio je zbytečný přepych :)

            0 0
            • Tapeworm  

              No pokud jde co se hliníku/oceli týká jen o váhu a není tam jiný důvod tak při mé váze 125Kg se tam už kilo sem kilo tam lehce ztratí :D

              0 0
            • novas752  

              Myslim, že na převodnících byl/je i rozdíl ve tvarování náběhů.

              0 0
        • pocestny  

          ad „smysl něčeho, zbytečné utrácení a využití“ – ani jedno z toho bychom tu neměli řešit. Měli bychom mu nabídnout několik variant okolo 30, a vysvětlit rozdíl mezi nimi a proč preferovat v jeho konkrétním případě nějakou konkrétní vlastnost. Ten člověk upřesnil svoje potřeby (cyklostezka, 120kg+) a zcela sám za sebe rozhodl, že chce bike za 30. Jestli to využije, nebo nevyužije, je úplně jedno.

          Když pro něj vymyslíte variantu zakázkové stavby na rámu RB + Epicon + Deore + pevnější kola za 30.000, tak je to naprosto korektní rada* se kterou bych byl osobně spokojen, a sám bych to jako úplný laik nevymyslel.

          (*pokud to půjde takto s dnešníma cenama složit)

          0 0
          • Tapeworm  

            Děkuji hezká poznámka. Jen bych to ještě upřesnil. Psal jsem, že chci kolo do 30.000,– Pokud mi odůvodněně doporučíte, že se dá pro mé potřeby pořídit i něco levnějšího tak budu spokojený. Čím jsem si jistý, že více jak 30.000,– za to nedám.

            Jinak těch 30 jsem určil tak nějak z přihlédnutím na mou váhu. Říkal jsem si, že i na cyklostezce, sylnici, zpevněných cestách … Mohou být nerovnosti, různé přejezdy, obrubník a podobné záležitosti a nerad bych aby když na něco takového neopatrně najedu, aby něco prasklo nebo se zkroutilo a tak.

            0 0
          • Esi  

            Zrovna to RB se dá vzít tak jak je v základu z fabriky až na ty pláště, měl jsem 110kg a lítal na tom po lese a nehlo se to. Letošní model má 23mm ráfky tak že 120kg na cyklostezce to rozhodně nebude žádný problém. Když se tazatel nebude večer cpát knedlíkama a bude sem tam jezdit na tom kole (alespoň 1000km za rok) tak prvních 10 kg zhubne úplně v pohodě za první sezonu a pak může v klidu lítat i po tom lese, byl jsem na tom celkem podobně, před 3 rokama jsem měl 118kg teď mám 98kg a hlady určitě netrpím.

            0 0
            • maajkee  

              Musím vyvrátit, že naježděné kilometry jsou přímo úměrné úbytku hmotnosti jezdce :)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Přesně, najedu 6000km za rok. A z 115kg jsem se dostal na 120 kg :D

                0 0
                • maajkee  

                  Tak nějak, je to především o jídle a já jím sakra rád a rád mám uplně všechno :) A čím delší vyjížďka, tím větší hlad :)

                  0 0
                  • nomecz  

                    a ted si predstav jak bys vypadal kdybys nejezdil :-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      Paradoxně, když jsem před 2 lety díky jistým problémům vůbec nejezdil, jsem schodil cca 12 kg :)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Asi tak dokud jsem nesportoval (jen občas fotbal, nohejbal a tenis) tak jsem měl 90KG na 2m . Pak jsem začal více běhat (min. 3× týdně 6km, občas 22km), pak hokej, pak kolo + posilovna. No a výsledek je 120KG váhy :D

                        0 0
                        • nomecz  

                          tak pokud seš se svou váhou a asi i objemem schopnej dát půlmaraton tak klobouk dolů, akorát nevím co na to za pár let řeknou tvoje kolena. I když je pravda že na 2 m to zas není nějakej extrém

                          0 0
    • Tapeworm  

      Brouzdal jsem po internetu a koukal na vhodné kandidáty.

      Chci se zeptat co říkáte na tohle kolo : http://www.sport-bilek.cz/kategorie/117?…

      Konkrétně z té stránky – Cube LTD RACE ONE 29 2016

      Mohl bych ho mít za cca 28.000,–

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak hlavní otazník je vidle ale už jsem viděl pár lidí s ní jezdit a prý není špatná. Jinak cena dle mne v pohodě.

        0 0
        • Tapeworm  

          Koukal jsem po netu a Reba „jestli to dobře píšu“ je asi výrazně lepší než Recon a chápu, že pro vyježděné a zkušené lidi to bude znatelný rozdíl. Nejsem si ale jistý, jestli já bych ten rozdíl poznal nebo dokázal ocenit. Vzhledem ke zkušenostem a předpokládanému použití. Jde tedy spíš o to jestli to jestli se ta vidle popasuje s mojí váhou.

          0 0
          •  

            Recon je Silver a Gold a mezi nima je velkej rozdíl

            0 0
            • Tapeworm  

              Na tom kole co jsem postoval víše je levnější silver.

              0 0
            • ALLforBIKE  

              To by mne zajimalo jaky jiny velky rozdil krom vahy u nich je? Jsou to naprosto funkcne stejne vidlice az na jinou vahu.

              0 0
        • ALLforBIKE  

          Vidlice je naprosto v pohode a funkcni. Jiny system tlumeni oproti Rebe myslim rekreacni jezdec nema sanci poznat. Jinak ty vidle chodi velmi podobne, tot muj nazor.

          0 0
      •  

        Máš soukromou zprávu.

        0 0
      • pocestny  

        ad Cube LTD RACE ONE 29 2016: podle tohoto loňského testu testovali variantu s Rebou (asi letos ji nahradili Reconem). A stěžují si tam, že ani přední vidlice nemá pevnou osu, … Z vlastní zkušenosti ti musím říct, přední vidlice jako Reba a Recon bez pevné osy fakt neber! Reba je dost měkká vidlice, a s ohledem na tvou hmotnost…

        dál třeba nevím, jak jsou na tom ty ráfky a výplet

        jinak Recon je funkční vidlice a zbytek dílů je tam dobrých

        0 0
        • ALLforBIKE  

          Zase tak horke to s tema pevnyma osama neni. Ano funkcni vyhoda to je, to bezdebat, ale ze by to bylo nejezditelne to rozhodne ne. Znam obe bez pevnych os a 100kg zcela bez problemu bez nejakeho zasadniho krouceni

          0 0
          • pierogross  
            Ahoj – já měl Recona vzduch 29" na 9mm RÚ, mám 82 –83 kg. V pomalé rychlosti na rovině jsem zabrzdil přední brzdou – a vidlice šla „za kotoučem“ o 2cm.
            0 0
          • maajkee  

            To máš nějaké zkreslené. Pevná osa u vidlice u člověka kolem 100kg má nepopiratelný význam, sám jsem několikero vidlic bez pevné a s pevnou osou jezdil. Dneska už máme naštěstí možnost vybírat, tak není důvod aby 100 kilovek borec bral kolo s klasickou osou.

            0 0
            • Smazaný účet  

              A co vzadu? Je to nutnost nebo ne?

              0 0
              • pocestny  

                myslím, že když to shrnu, jsou v tomto vlákně zastánci toho, že potřebuje na hardtailu pevné osy i v předu i vzadu, i takoví co by doporučili pevnou osu jen na vidlici (mezi ně se řadím i já, ale jen na základě toho, že mluví o cyklostezkách, jinak její význam nepopírám). Nakonec jsme to tu smíchali s bikem (Cube LTD race), který v roce 2015 neměl vůbec žádné pevné osy, a AllForBike se ozval, že nejsou potřeba, a už nebylo jasné, jestli myslí že vůbec nejsou potřeba…

                0 0
                • maajkee  

                  Popravdě při těch 100kg a více už je pevná osa i vzadu hodně znát a to stačí jet po nějaké polňačce, občas si přišlápnout ve stoje a občas mi to tam zacinká, s pevnou osou vzadu jsem tohle nepozoroval.

                  0 0
                  • pocestny  

                    OK, však to byl hlavní důvod proč nevzít Cuba a Canyona

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Aha já pevnou v zadu nemám a necinká mi nic.

                    0 0
                  • ALLforBIKE  

                    já myslím, že to je jen o stylu jízdy… každy si pod pojemem ‚občas přišlapnout‘ může představit rozdílné. dle svých zkušeností jsem nikdy neměl pocit, že by při rekreační jízdě (i přišlápnutí ze sedla) byl markantní rozdíl mezi pevnou a RU, nikdy mi nic a nikde necinkalo. Názory typu …rozhodně nebrat, vyhni se obloukem, toto na kole za 20tis nemůže být, apod. mohou u lidí, kteří zde heldají pomoc evokovat to, že cokoliv bez pevných os, bez Reby, atd je nejezditelné a že by měli mít strach na to vůbec sednout… což není pravda.

                    0 0
                    •  

                      Tak na kola z hypermarketu ať skutečně mají strach si sednout, to je v pořádku.

                      0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Za mě (hranici 100kg atakuji už několik let odspoda) se pevná zadní osa pozná hlavně při sjezdech, míněno při zatáčení v rychlosti, zvláště pak v kombinaci s brzděním, každopádně je to příjemné vylepšení.

                Na cyklostezku ani se 120 kg není pro nevýkonnostní pojetí jízdy nutná. Ale jakmile začne borec chrtit kilometry a zkoušet terény – a hlavně nabere sílu a občas půjde třeba ze sedla – tak to pozná.

                0 0
    • Tapeworm  

      Jak tak brouzdám po netu tak jsem natrefil ještě na tohle kolo – Ghost Tacana 7. Třeba na stránkách http://www.bike-life.cz/…7-2016/d6881

      Nevím jak ta vidlice. Ostatní díly vypadají OK. Nevím jak jsou na tom z kvalitou a tuhostí rámy ghost.

      Koukal jsem i na kola s penými osami jak zde radíte, ale to je celkem problém pokud mám cenový limit max 30.000,–

      Ten Ghost Tacana 7 bych mohl dostat cca za 25.000,–

      0 0
      • maajkee  

        Tahle vidlice má jen 30mm nohy, což už je na 120kilo jezdce dosti málo.

        Asi ideální volba na tvou hmotnost by byl ten Epicon s 15mm osou a tapered krkem. Epicon je sám o sobě tuhá vidlice.

        A jak ti tady radí, postavit ot na rámu RB a k tomu zaplést nějaká pořádná kola co tě uvezou, je dobrá volba.

        Akorát počítat s tím, že momentálně se na RB rámy čeká třeba i 3, 4 týdny.

        0 0
        • Tapeworm  

          3–4 týdny jsou dost, ale to by nebyl ten nejzásadnější problém. Spíš bych to viděl na cenu. Sice by to bylo bezesporu dobré kolo, ale s cenou někde okolo 35.000,– a více jak je patrné z příspěvků víše. Můj strop je ale 30.000,– Chápů, že pro zkušené jezdce je diskuse „připlať si 2000 a máš o moc lepší kolo a ještě tohle a támhleto a za 35.000,– to bude super“ Pak nastává diskuse jako za 35.000 se dá poskládat toto, ale za 40.000 to by byla jiná píseň .............

          Těch 30.000,– je opravdu strop kolik jsem za to kolo ochotný dát a do toho se u sestaveného kola na rámu RB se slušnými díly, pevnými osami, slušnou vidlicí, minimálně Deore a více komponenty a dalším jak zde radíte ravděpodobně nedostanu.

          0 0
          • maajkee  

            To ne, zrovna asi 14 dní dozadu jsem stavěl podobný RB CR 290, Epicon, řazení hazka SLX, kliky a brzdy Deore, záplety na vyšší hmotnost Remerx Hurry + náboje Force (Novatec) na průmyslových ložiskách, pláště Maxxis Ikon s kevlar patkou. Cenovka byla těch 30.

            0 0
            • pierogross  

              Za tohle se přimlouvám. Chlape, máš 125kg. Tady pan Majkí ti nabízí variantu s „tuzemským“ kvalitním rámem, vidlicí s pevnou osou, která opravdu šlape, je ověřená, a zapletená kola. Při tvé váze jsou tyto věci zásadní a vlezeš se do tvé ceny. Jen za mě – zkusil bych si trošku připlatit za náboje DT Swiss 350, bude to přes tvých 30, ale vydrží to. Není to podmínka, samozřejmě.

              0 0
          • Erknold  

            Tak i stavitel může koupit RB rám a začít stavět na něm, jen ho má za maloobchodní cenu, což tu stavbu prodraží. Ale i tak je možný, že se potom do těch 30k dostane s Epixonem, Deore pohonem, deore brzdami a pořádnými koly. A bude to kolo přesně šité na Tebe.

            Kvůli tomu lidi volí individuální stavbu, když mají specifické požadavky. U Tebe je to odolnost. Prostě chceš kovadlinu na cyklostezky :)

            0 0
            • Tapeworm  

              Tak to ale není :D Já jsem nepsal jaký je můj požadavek, ale že chci koupit kolo s cenou do 30.000,–, které zvládne mou hmotnost 125 Kg při použití převážně silnice a cyklostezka případně pevnější polní nebo lesní cesta. Nevylučuji občasný výlet na nějakou drsnější cestu ale to spíše ojediněle.

              To že na tohle potřebuju kovadlinu tak nějak vyplynulo až z komentářů tady. :D

              Proto jsem sem psal. Kolům nerozumím a chci si nechat poradit než se nechat někde na krámu oškubat a opít rohlíkem.

              Klidně bych si i nechal kolo poskládat od někoho kdo to dělá, ale tady u nás nikoho takového neznám.

              0 0
    • Tapeworm  

      Všem děkuji za rady. Domluvil jsem se na stavbě kola na rámu CRR 290. Tak uvidíme. Až bude hotovo tak sem písnu pro informaci o spokojenosti. Budu muset trochu počkat. Dodací lhůta na rám je v současnosti 3–4 týdny.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.