• Dodo borec

    Čau borci,

    jelikož se v komponentech nevyznám, chci si koupit nové kolo. Mám krosku čili chci vyzkoušet i drsnější povrch. Výběr bohužel dle vzhledu :-). Můžete mi napsat, co má či nemá oproti konkurenci tohle kolo.? Vybral jsem záměrně 2 placku, jezdím dost členitý povrch.

    https://www.hupnakolo.cz/…l-3-bbq-2020

    0 0
    • roman 3D  

      pro drsnější terém bych chtěl i vzadu zadní osu pevnou

      a lepší brzdy

      0 0
    • AussigBiker  

      Jetli vybiras podle vzhledu, tak vem co se se ti libi a mas to vyreseny :)

      0 0
      • Dodo borec  

        to jo, ale zase nechci být trouba, že za stejnou cenu můžu dostat lepší kolo od jiné firmy, :-) Třeba např. lepší brzdy…v tom se fakt neorientuji.. proto diskuze. Myslím vzhled, třebaže bych chtěl černou bravu atd…

        0 0
        • AussigBiker  

          Na tom odkazu neni specifikace, ale procti vlakna, dotazu na novy kola je to hodne, mrkni na obligatni Kross Level, direct sales jako Radon (mel jsem HT 6 let, prodal jsem ho kamosovi a uplne v pohode), Canyon, Kellys Gate, ty maj dlouhodobe a srovnej s timhle Canondalem a uvidis jak se rozhodnes.

          Canondale je jedna z tech drazsich zaneck, kde se plati za vyvoj, marketing, dejme tomu zarucni a pozarcuni servis apod. Pomer cena / vykon za kazdou cenu neni vsechno, ale zas je zbytecny kupovat low end za drahou cenu. Cimz nerikam, ze ten Canondale je low end, osazeni jsem nezkoumal. Pac tech vlaken je tu dost. Cernou barvu chapu, barva jezdi nejvic :)

          0 0
        • xtonda  

          Cannondale je velká značka kde prostě připlácíš za značku, navíc to kolo je aktuální model za plnou katalogovou cenu, to prostě nikdy není výhodná koupě.

          0 0
    • Twygger  

      Snad nebude vadit, že sem připojím svůj velmi podobný dotaz:

      Vybírám aktuálně nové kolo okolo 30K, nejspíše XC na ježdení hl. po lese a nějaké lehčí přírodní traily. Přemýšlel jsem, zda uvažovat i nad teleskopickou sedlovkou, ale asi by to pro moje využití bylo zbytečné.

      Nejvíc mě zaujala nabídka značky Qayron (zde vidím jako mínus jen 1×11 řazení, ocenil bych spíše letošní 1×12):

      https://qayron.com/…5/ram-1--p22 – hl. favorit vzhledem k ceně

      https://qayron.com/…5/ram-q--p21 – cenově už za hranou, ale možná bych se nechal přesvědčit, kdyby to opravdu mělo stát za to

      Další kola: u každého mi opět něco schází nebo vadí, ale to je vzhledem k ceně asi nevyhnutelné (někde váha, někde brzdy, někde vidlice..)

      https://www.mojekolo.cz/…comp-l-19-1/?…

      https://www.pells.cz/razzer-race9-nx

      https://www.trekbikes.com/…r-9/p/29760/

      https://www.radon-bikes.de/…-al-80-2020/

      https://www.mojekolo.cz/…-star-white/

      Zajímavý mi přišel i Kross, který tu už sdílel roman 3D, ikdyž to už bych se pohyboval v trailové rovině, kde by se dalo přemýšlet i nad Qayronem Spyro 1..

      https://www.mojekolo.cz/kross-dust-1-0/

      https://qayron.com/…/spyro-1--p7

      Jen pro doplnění, měřím 186 a vážím 76kg. Neměli byste nějaký tip, radu ohledně výběru?

      Díky moc

      0 0
      • Dodo borec  

        Čao, já ti nepomůžu, vím prd, ale ten GHOST Nirvana Tour pecka !! :-)

        0 0
        • Twygger  

          Třeba aspoň některé tipy pomůžou tobě :D

          U toho Ghosta mi bohužel trochu vadí váha, která je přes 14kg. Na tu cenovku bych čekal aspoň 13kg..

          0 0
          • Environmentalist  

            O víkendu bych se měl dostat ke složení přesně tohoto Ghosta a zjistit, jak je ta váha znát při jízdě a celkově zkusit první dojmy. Zatím pouze vím, že i s krabicí má 24 kg a to už se pronese :-D.

            0 0
            • Twygger  

              :D tak to budu určitě rád, pokud se podělíš o dojmy. Ta geometrie jinak vypadá dost sympaticky

              0 0
              • Environmentalist  

                První kilometry ujety a když srovnám Nirvanu s předchozím kolem na 26" kolech, ale s váhou taky kolem 14 kg, žádné výrazné rozdíly související s vahou nevnímám. Kdo je zvyklý třeba na 12kg HT, váhu navíc může poznat. Větší srovnání s předchozím kolem asi nemá smysl, protože jsem přešel z 26" na 29", převody z 3×8 na 1×12, řídítka z 560 mm na 720 mm, pláště 2.1 na 2.3, takže je vše úplně jinak.

                0 0
                • Twygger  

                  A můžu se zeptat, jakou máš velikost rámu vzhledem k těm 14kg?

                  S jízdními vlastnostmi, vidlicí, geometrií atd. jsi spokojený?

                  0 0
                  • Environmentalist  

                    Rám je M, podle popisu by tahle velikost měla mít 14.2 kg. Že by kolo nejelo kvůli váze mi nepřijde. Rám proti předchozímu Kellysu se zdá být méně pružný. Ale to bych určitě neposuzoval jako negativum. Těžším jezdcům by navíc asi nepřišel nijak tvrdý.

                    Recon chodí dobře, ale po cca 50 km bude mít určitě ještě značné pasivní odpory. Ještě si budu muset více pohrát s tlakem a odskokem pro lepší vyladění a posouzení, jak dobře chodí. Nicméně proti předchozímu Epiconu s vahou 1680 g (váženo) je to kladivo a předek prostě není tak mrštný, jako jsem byl zvyklý.

                    Brzdy Sram Level T se snad ještě zajedou, protože zatím celkem nic moc účinnost. Řekl bych o chlup horší než předchozí mechaniky Alivio. Trochu mě u těch brzd taky rozlaďuje cinkání destiček o kotouč při ostřejším brždění, hlavně při náklonu. Ale po budoucí výměně destiček a pružinek to třeba přestane, nebo se aspoň bude projevovat minimálně.

                    Geometrii lépe vyhodnotím po absolvování pár sjezdů a výjezdů. Sice je okolí jedna velká placka, ale něco menšího se najde. Jediná věc, celkem nedůležitá, co mě napadá je problematické ježdění v obyčejných botách kvůli škrtání patou o zadní vidlici. Jelikož jezdím jen SPD, problém to není a vzdálenost pár milimetrů je dostatečná.

                    0 0
                    • Twygger  

                      +1

                      Díky!

                      0 0
                    • adam320  

                      Sram Level T se mi rozbrzdil az po dost dlouhy dobe, tak jako tak to neni zadna vykona brzda. Je to ale lepsi nez jsem si myslel po prvnich 50ti km. Jelikoz stale cekam na novy brzdy a dh mam nefunkcni, tak jsem s nima ted musel odjezdit oteviraci den v Les Gets. A prezil jsem :)))

                      0 0
                      • Environmentalist  

                        Dík za poskytnutí naděje, že se účinnost snad ještě zlepší. Neočekávám, že se z nich stanou super výkonné brzdy, ale kdybych je mohl po čase hodnotit jako dostatečné na moje ježdění, bylo by to moc fajn.

                        0 0
                        • adam320  

                          Hele jak rikam, 50km po rovinach a nechapal jsem vubec jak muze takovej vyrobek existovat auz vubec jak ho mohl nekdo namontovat na trailovy kolo. Pak jsem s tim dal par sjezdiku kde dostali dobre pokourit az byl fialovej zadni kotouc, to se dalo cekat tim si nestezuju… No a ted muzu s klidem rict ze brzda do alp to neni, ale na normalni jezdeni uplne dostacujici

                          0 0
                    • DaveCZ  

                      Taky trochu přispěji. Včera jsem si dovezl Ghost Nirvanu Essential, takže brzdy Shimano, vzadu Shimano SLX. A zatím musím říct naprosté nadšení. Kolo vypadá daleko lépe než na fotkách. Oproti mé staré Meridě (z roku 2014), která byla o kilo a půl lehčí, jede daleko lépe, z kopce přes kameny a kořeny letí, vidlice krásně žehlí. Geometrie pro mě naprosto optimální (koupil jsem velikost L a mám 186 cm). Myslím, že za ty peníze skvělá volba. To kolo je hravé, krásně ovladatelné a řekl bych, že jsem pěkně zrychlil. Měl jsme trochu strach z 1×12 (měl jsem 3×10), ale je to naprosto paráda a řadí to nádherně. Dokonce jsem zpozoroval, že mě to nutí jet na těžší převody a vyšlápl jsem s tím i to, co jsem dříve nedal a musel jsem kousek tlačit (možná za to můžou i lepší pláště než jsem měl). Jediná slabina jdou brzdy. Ty budou muset asi časem na upgrade. Při mé váze bych potřeboval něco trochu ostřejšího.

                      0 0
                    • Environmentalist  

                      Ještě bych chtěl dodat, že Nirvana má kliky o délce 165 mm. Mohlo by se zdát, že to je délka na dětský bike. Ale pocitově mi nepřijde, že by oproti 175mm klikám kolo nejelo. Kdo by měl zájem, na vliv délky klik na výkon atd. se dělaly různé studie, jako např. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11417428/ nebo https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19771448/.

                      0 0
      • roman 3D  

        30mm / 100mm vidlice asi nebude na traily to pravé orechové a ještě bez pevné osy?

        0 0
        • Hejdik  

          Nevím,jestli jsem nějakou informaci přehlídnul,ale nevšimnul jsem si ,že by tazatel psal něco o trailech.

          Vidím informaci o drsnějším terénu,ale pokud jezdil do teď na krosu,tak to muže být i lesní cesta s občasným kořenem a že by si tohle kolo s tímto neporadilo?

          0 0
          • roman 3D  

            ano i na kole za 30 tis. může být 30mm vidlice a absence pevné osy, divil jsem se ale je tomu tak, proto si myslím že je vhodné na to upozornit, na cyklostezku samozřejmě 100% použitelné

            0 0
            • Hejdik  

              Pevná osa je samozřejmě výhoda,ale kolik km jsem odjezdil na kolech bez pevné osy a dá se říct ,že si ty kola zažili svoje…i bez pevné osy jsem to přežil já i ty kola :-D

              jinak při defektu zadního kola si vždy rád vzpomenu na doby,kdy jsem tam pevnou osu neměl … nasadit to kolo je s pevnou někdy pěknej opruz :-D

              0 0
    • Tomas51  

      Řeším podobný problém a narazil jsem ještě na tohle kolo

      https://www.tsbohemia.cz/…d344024.html

      Jak by dopadlo v porovnání s Kross 9.0 2020, nevěděli byste?

      https://www.insportline.cz/…9-model-2020?…

      0 0
      • Tomas51  

        I s ohledem na to, jaký komponent by chtěl pak v budoucnu vyměnit za lepsi, třeba u mmr oceňuji boost verzi. Slabinou mi u obou přijdou kola, ale mmr má s boostem lepší výchozí pozici do budoucna? Navíc má více sportovnější geometrii podle mého.

        Jestli tedy boost bude trend kam se kola budou ubírat.

        U MMR je pro mne neznámou rám, prolézám net a moc informací není.

        0 0
    • Reeve777  

      A co scotta? osobně o něm přemýšlím a ve srovnáních mi vychází celkem dobře..

      https://www.bike-life.cz/…2020-/d36713

      0 0
      • Dodo borec  

        scoot je super s 12,6 kg. Určitě bych šel radši než kola z TS Boh. či Insport…ale s komponentama neporadím.

        0 0
        • Tomas51  

          MMR ale rozhodne není noname značka, TS je distributor než OEM zadavatel, jinak má vlastní závodní tým atd.

          Takže bych ji úplně nedehonestoval, nebo se pletu?

          0 0
          • Twygger  

            Taky jsem toho k ní moc nedohledal, ale aspoň na rám poskytují po registraci na jejich stránkách ‚doživotní‘ záruku.

            0 0
            • Tomas51  

              No tak snad v realitě to bude použitelný, protože jinak mi přijde, že moc lepších kol v téhle cenové úrovni neni

              0 0
              • Tomas51  

                S tím že upgrade by byl brzdy a nejspíš kola,protože k těm uvedeným nemůžu najít nějaký podrobnější info

                0 0
                • Twygger  

                  V tomhle bohužel neporadím.. já vybírám kolo pro sebe už chvíli a vždycky mě někde něco tak odrazuje, že jsem se ještě k žádnému nerozhoupal :D

                  0 0
                  • Tomas51  

                    Jo jasně, já jen že co jsem tak projel ty příspěvky a nabídku kol. Tak mi vyšly jako nejlepší v týhle ceně level 9 od krossu a právě mmr a překvapilo mě, že se o nich nikde moc nemluví, tak je to pro mě záhada.

                    Taky bych se už rád rozhoupal.

                    0 0
      • bphot0  

        Byla to moje volba…

        0 0
      • Dodo borec  

        V čem je to kolo lepší než výše zmiňované?

        0 0
        • sterated  

          No pokud chceš XC kolo do 30k, tak opravdu asi lepší nenajdeš, tomuhle kolu skoro nic nechybí. GX řazení 1×12, až na kazetu, ta je NX. Většina kol v této ceně je komplet na NX, nebo SX. Kvalitní vidlice Reba. Slušný rám, brzdy taky v pohodě, s tím 180mm kotoučem ve předu ty levely brzdí v pohodě. Váha kola v Lku 11,6Kg, taky hodně dobrý. Obě pevné osy. Dvojplacku v dnešní době fakt nechceš, 1×12 ti stačí na vše, jen si vyber správnou velikost převodníku.

          0 0
          • roman 3D  

            s tou 1×12 bych si tak jist nebyl:-)

            0 0
            • bphot0  

              ja si taky nebyl jistej, ale ted uz jsem.

              1×11 by mi nestacilo, ale 1×12 ja v pohode. Ma to 34 zubu vpredu, vzadu 11–50. Mel jsem strach do kopce, ale naprosto v pohode, a na rovine a asfaltu to neresim, resp. na nem jezdim spis jen pri prejezdu silnice napric.

              Co mu chybi? Akorat teleskop. Docela slusne jsou ty pevny osy, tam vidim zaklad v tom, ze to uz z RU snadno nepredelas.

              Ale nechci to tady nutit, ja jsem zpocatku taky mel pochybnosti. Ale ted maximalni spkojenost a myslim, ze cas ukazal, ze za 30 v lednu i ted to je nejlepsi kolo, co se dalo realne koupit.

              0 0
      • petrx  

        Vzhledem k tomu, že tam je hliníkový rám to zas taková bomba není.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Ondy  

      https://www.bikero.cz/…-29-p430552/

      Osobně jsem měl možnost vyzkoušet tohle kolo a v porovnání s ostatníma kolama v podobné ceně co jsem zkoušel jsem se na něm cítil super (což mohl být pouze můj pocit) ☺️

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.