• romano20

    Potřebuju poradit, prodávám sjezďáka a taky peníze si chci koupit něco „normálnějšího“… Těšim se, že to pojede i do kopce, je mi jedno jestli full nebo HT, jediný co nedám sou široký řidítka, k těm sem přirost za ty roky na tratích… ale řidítka si pak vyměnim sám, takže ani nevim, proč to sem píšu…

    0 0
    • romano20  

      Jezdit mam v plánu v podstatě všechno (trailik, ale i silnice), hlavě delší vzdálenosti, nějakej ten závod typu JIZ50 atd… Sem hobbík, s omezenym rozpočtem, tak čekám na rady…

      0 0
    • Hank Moody  

      Ahoj, to je těžko. Možná bys to mohl více konkretizovat. Co chceš jezdit, jak často a tak. Ale přeci jen mi přijde případný přechod z DH na hardtail docela brutální. :)

      Za 40 se koupí moc pěkné „závodní“ HT, nebo taky full, kde bude nutné zkousnout nějaký ten kompromis.

      0 0
      • romano20  

        víkendy (přes tejden sem ve škole), nějaký odpolední vyjížďky, aby to odsejpalo, sem tam nějakou terénku, vesměs jizerky krkonoše takže asfalt, cesty…

        0 0
      • Turbo  

        Určitě nějakýho 120 fula, přechod na HT bys asi nezvládnul :-)

        0 0
    • Smazaný účet  

      hhh..nezapomen ze iuniverzalni kolo neni, tkaze kdyz prodas sjezdaka, tak pak muzes koupit jezdive Xc HTcko, na kterem bude moct dupat vsude mozne..a casem budes chtit blbnout, tkaze te stejne nemine koupe nejakeho AM/EN fulla kolem 150m zdvihu:)

      0 0
      • romano20  

        já nechci blbnout, max. nějakej single track, jinak plán celoroční ježdění, v létě na Gardu, do Tater atd… chci něco lehoučkýho, jezdivýho, něco co polyká kilometry…

        0 0
        • Turbo  

          Hledej něco jako Occam, ale ten bude tak za dvounásobek…

          http://www.youtube.com/watch…

          0 0
          • maajkee  

            Co furt máte s touhle ošklivou orbeou? :D

            0 0
            • Smazaný účet  

              mi se docela libi…k dokonalosti mi chybi, aby hrana vzpery jsouci s sedlovce a toho hrbu pred hlavou ramu byly rovnobezne…a nelibi se mi zahnuti spodni ramovky u hlavy ramu…ale co ja vim o konstrukti camu..barevne je hezky:)

              0 0
              • Turbo  

                By se tam skoro nevešlo přední kolo když propružíš nadoraz :-)

                0 0
            • Turbo  

              Kdybych věděl dřív, že stavíš, bys měl ode mě kšefta pro známýho za 20. Takhle je to už pasé.

              0 0
              • maajkee  

                Tak třeba příště :)

                0 0
                • Turbo  

                  Třeba :-) Tvoje stavby jsou mi velmi sympatický. Drahý kolo totiž umí postavit kdejakej ňouma, ale lowcosty to je někdy oříšek!

                  0 0
                  • maajkee  

                    Jo, teď jsem se snažil několik dní dát dohromady funkční kolo s rozpočtem 8000,– Kč Byl to boj, ale nakonec to snad nějak dopadlo :)

                    0 0
            • Turbo  

              U Orbey nejsou žádný vocasové, ale je fakt že si to nechaj pěkně zaplatit.

              Video o odpružení fulů od Orbey.

              http://www.youtube.com/watch…

              0 0
        • Smazaný účet  

          Do hlavy ti nevidim, ale do ciste chtiho HT bych nesel. Jezdit asi budem umet, takze byt na tvem miste, volil bych nejakeho 120mm fulla. Sam vis, ze odpruzeni ti umozni si jizdu trochu vice uzit a pro litani po asfaltu to nebude zadna tragerie:) Na gardu je full urcite vyhodou-pokud si nehodlas uzivat jenom asfaltove sjezdy…

          0 0
          • romano20  

            Právě čim víc nad tim přemejšlim, tim víc se mi chce do HT, protože za stejný peníze je to kolo prostě lepší…

            0 0
            • McBlacky  

              to bych nedělal, akorát se budeš trápit a nakonec ho rozštípeš.

              Je ale fakt, že jakž takž jedou fully se 100, už třeba 120 většinou jsou o dost pomalejší a rozdíl 100/120 je větší než mezi 120 a 140.

              to je teda můj názor podepřený jízdou na dost kolech těchto kategorií, vyšší zdvihy už jsem nejel.

              0 0
            • Necris  

              A lehčí a rychlejší … ;) Vítej u XC.

              0 0
              • Turbo  

                Jak hodně lidí s rozšířením FS kol začalo s tím že HT jsou vlastně na hovno, maximálně tak pro chrty na závody. A teď pomalu zjišťujou, že i HT maj taky něco do sebe :-)

                0 0
                • Necris  

                  Moje řeč. Mají spoustu vlastností které ti Full sebere a nedokáže je vyvážit, hlavně v této cenové kategorii. Tu čitelnost zadní stavby a reakci na šlapání mi v této kategorii full nedá ani náhodou. Pokud vůbec dá.

                  Každý by se přikláněl k tomu, co jezdí. Full je víc o pohodlí. Jestliže nesoupeří ani sám se sebou a chce prostě jezdit, tak ten full ho trápit nebude a bude se mu hrozně moc líbit. Argumenty netřeba psát, jsou tu všude okolo.

                  0 0
                • McBlacky  

                  HT mají něco do sebe, ale až tak od cenovky 50+. Carbon rám, lehoučký kola a váha do 10kg.

                  0 0
                  • Turbo  

                    A fuly od 70+ a váha do 11 :-)

                    No takhle to přeci není ne?

                    0 0
                    • McBlacky  

                      no skoro je, protože na HT jediný co to kolo přinese proti fullu je akcelerace a rychlost. Takže to musí být střela, aby to stálo za to. Kdežto u fulu můžeš jen tak brouzdat lesem po kořenech a šutrech a nikam nespěchat.

                      Jezdit pomalu na HT v terénu je naopak strašnej voser, na hliníku zvlášť

                      0 0
                      • Turbo  

                        S tím voserem naprostej souhlas.

                        Akorád ten full, když je to velká houpačka, tak je to taky voser :-)

                        0 0
                      • maajkee  

                        Jezdit pomalu na HT v terénu je naopak strašnej voser, na hliníku zvlášť

                        Ale hovno! :)

                        0 0
                      • Turbo  

                        Jak hodnotíš ty CB záplety? Dříve jsem po nich šilhal.

                        Za jak dlouho je centruješ?

                        0 0
                        • McBlacky  

                          já nemám CB -jestli myslíš Cranky Cobalty, ale kluci co na nich závodí se jich všichni zbavili, ti šťastnější jako nových, ti co se jim rozhodli dát šanci už prodělali víc :/

                          dobrý na focení a popojíždění, jinak je ta cena za funkci mimo

                          0 0
                          • Turbo  

                            HM, škoda, kola to jsou na pohled pěkný. Já skončil u ZTR Alpine + CX ray a maximální spokojenost. Jezdím nízký tlaky a párkrát už ráfky dostaly pěknej kouř a pořád drží, jen jednou za sezónu docentrovaný.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              Alpine jsem letos vyměnil za Cresty, mám tam nějaký plochý dráty a konečně to celkem drží. Kulatý dráty mi nikdy neudržely ZTR výplety :/

                              0 0
                  • Necris  

                    Jj a pak tě předjede někdo na kole dvacku .. haha ;D

                    0 0
                    • Vilém  

                      Kdyz se podivam na jeho vysledky, tak bych z toho moc strach nemel:)

                      0 0
                      • Necris  

                        Sice je to k nevíře, ale státi se to může. A taky bych řekl že jeho výsledky jsou z velké části jeho zásluha, až potom kola. Což taky není nic proti jemu, jak vidno ! ;)

                        0 0
        • Hank Moody  

          Já bych se asi taky přikláněl ke 120mm fullu. Aby to slušně jelo, ale zároveň bylo pohodlné a zvládlo i nějaký ten singletrack.

          Já jsem na Němce, tak třeba Cube nebo Stevens. Pokud by to mělo být něco ne-německého, tak Giant, to zatím taky nemá každý Lojza. (jako jiné, nejmenované profláklé značky :))

          0 0
          • maajkee  

            Myslim, že Gianta má právě už kde kdo :)

            0 0
            • Hank Moody  

              Kde kdo má Spešla nebo Meridu, Giantů v ČR moc nepotkávám. A nebo jezdím po špatných místech. :)

              0 0
              • Smazaný účet  

                spesl je proflakly a merida je takova hospodska plecka..proste kolo na bezne nenarocne pouzivani:))))

                0 0
                • maajkee  

                  Ale běžte někam furt s těma značkama, o značce to přece není :)

                  0 0
                  • Turbo  

                    Tak většinou je značka spojována se svojí konstrukcí…

                    Spešl čtyřčep, Giant virtuál atp. Tak asi proto :-)

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    jasne ze ne ale mam naladu na flame:)

                    0 0
                  • Specík  

                    Není, ale takový Rb, Autor, Merida … mi do baráku nesmí :D

                    0 0
                    • JakeF  

                      Merida? Myslíš částečný vlastník tvýho Spešlu? :D :D :D

                      0 0
                      • Specík  

                        Všechno je to jen jedna fabrika :D Ale když už je řeč o značkách :)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Myslíš, že fabrika Spešlu na Taiwanu a fabrika Treku ve Wisconsinu (USA) je ta samá? :)

                          0 0
                          • drevik  

                            Co máš proti fabrikám na Taiwanu,vždyť na tom jezdíme skoro všichni.A prdlý rám jsem viděl i z USA.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Popravdě vůbec nic, sám zastávám názor, že je jedno odkud to je :). Že je to z jedný fabriky už ne, ty rámy se liší opravdu dost… Akorát mě baví s tím provokovat :D. I když po tom, co se Cannondale přestěhoval na Taiwan, ubylo USA fanatiků, tak to není moc sranda… A že praskaj i rámy z USA jsem zjistil i na vlastní kůži.

                              0 0
                          • Specík  

                            Myslím si, že důležitý je, kdo má u fabriky větší komín :D

                            0 0
                • Rubi  

                  tvrdi majitel GT :D

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    voe..kdyz GT vladlo svetu, merida jeste nevedela ze kola maji byt kulate…

                    0 0
                    • maajkee  

                      Tak a když gt dělalo prvního fulla, tak merida dělala pořád ještě budky na hajzl papír :D

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        a foukatka:)

                        0 0
                      • Rubi  

                        tou krasnou historii vse pekne spojeno s GT konci…:D

                        0 0
                        • maajkee  

                          Ale prdy, GT je pořád fajn a snaží se pořád dělat něco nekonvenčního narozdíl od spousty firem.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Asi tak. Spouste lidi se trojity trojuhelnik nebo system i-drive hnusi, ale mi se vzhledove libi a libi jak pracuje:)

                            0 0
                            • maajkee  

                              jj, mě trochu mrzí, že jsem si nechal rozmluvit sensora :)

                              0 0
                            • Turbo  

                              GT je kultovka, to se musí nechat.

                              S karbonem sice trochu zaspali ale teď to slušně dohání.

                              Tripple triangle je super nápad co se snaží kdekdo kopírovat. Ono to ale prostě funguje!

                              Takovej Marin i Kona už taky nejsou co bývali, škoda.

                              0 0
                          • McBlacky  

                            nj ale nedaří se mu to prodávat a to je problém. Třeba Spešl Epica prodat umí a taky je to nekonvenční. Fox moc s terralogicem neuspěl, ale počkej za pár let jak pofrčí futureshock…

                            Nekdo umí, jiný ne.

                            Jel jsem Idrive stovkový a Force a nevidím pro koupi takového kola dneska důvod jiný, než že se někomu líbí rám. Pro fuknci bych si ho nevybral

                            0 0
                            • Turbo  

                              Dobrá reklama prodá i největší sračku.

                              0 0
                            • maajkee  

                              No jasan, ale tak zas každýmu ten systém může sednout jinak.

                              U spešla to maj tak zmáknutý, že tě zblbnou tak, že i kdyby to nefungovalo tak ty řeči ty navoděj pocit, že to, že to je dobrý je prostě pravda :)

                              0 0
                              • McBlacky  

                                tak takhle funguje dneska každá masově úspěšná značka v podstatě Salomon, North Face,…

                                0 0
                              • Turbo  

                                Ne jen dobrý, nejlepší, prostě spešl! :-)

                                0 0
                                • Turbo  

                                  Jo je to tak, třeba takový RB, Duratec, kdyby měli pořádnou reklamu tak prodají o hodně víc!

                                  0 0
                                  • Turbo  

                                    I když vlastně dneska co není karbonový tak nefrčí :-(

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Ono nefrčí s dobrým důvodem… Dát 20 litrů za hlínu je v dnešní době prostě úlet. To se nedaří moc prodávat ani spešlu s výborným marketingem.

                                      0 0
                                    • romano20  

                                      jakej je rozdíl mezi hliníkem a karbonem, kromě váhy?

                                      0 0
                                      • Seky  

                                        U HT má karbon lepší tuhost a současně je pohodlnější (zadní stavba pruží) a samozřejmě je lehčí než hliník, u fulla je to jen o váze.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Vecna, vecna..nejde nahodou tuhost a pruznost proti sobe?

                                          0 0
                                          • Seky  

                                            U hliníku určitě, u karbonu tomu tak není. U značkových výrobců (u číny bych to asi nečekal) různým vrstvením dovedou spáchat vynikající tuhost na záběr a boční tuhost a při tom i slušný pohodlí, kdy rám je pružnej (něco jako softtail). Ideálním příkladem je asi Specialized Roubaix, který je velmi pohodlný (má pružnou zadní stavbu) a Spešl u něj udává, že má stejnou tuhost jako jejich Tarmac. Je otázka jen jestli tomu člověk uvěří. Teorie je jedna věc, osobně bych ty rozdíly nehrotil. V cenový karegorii kola 40 tis. bych radši šáhnul po dobrým hliníku, než po levným karbonu, v každom případě v téhle cenové kategori se nedají čekat nějaké zázračné rozdíly mezi hlínou a karbonem.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              A pak v praxi každý říká, jaký je Roubaix bláto :-)

                                              Mně to tedy nepřišlo, že by to bylo nějak hrozné, ale i já co skoro neřeším tuhost rámů (co se týká záběru), tak jsem jezdil několik o třídu tužšších silniček (co jsem měl dříve), ovšem ty byly zase extrémní zbíječky :-)

                                              Stejně jsem tedy byl s Roubaix ze všech silniček nejspokojenější, ale že by to byl nějaký etalón tuhosti, tak to fakt ne.

                                              A u biku v testech měření tuhosti spousta drahých značkových rámů nemá tuhost žádný zázrak (samozřejmě ale žádná žádná tragédie to také není) a často je hliníková verze rámu na tom lépe. Ale zase na druhou stranu to bude povětšinou tím, že to jsou už ultralehké rámy kolem 1kg a hliník 1,5kg+ (a někdy dost plus).

                                              0 0
                                              • Seky  

                                                Jo souhlas, protoo jsem mu taky psal, že je to spíš jen záležitostí těch držších a že tý cenový kategorii co chce pořizovat je to stejně jedno. Vesměs to bude víc o image a možná o trošičce váhy jinak o ničem.

                                                A co se týče Roubaix uvedl jsem spíš jen jako příklad a taky jsem napsal že je to spíš otázkou víry tomu co Spešl říká. osobně jim toho moc nevěřim. Takže vesměs má lukas aka mitro pravdu, prptže se to výrobcům moc nedaří.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  A to právě není pravda… Karbonový rámy bývaj při stejný tuhosti o dost pohodlnější a cca o půl kila lehčí. Takže výrobcům se to daří právě dost dobře.

                                                  0 0
                                                  • Seky  

                                                    Takhle tvrdě bych to rozhodně neformuloval.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tak samozřejmě najdeš výjimky, ale u rámů srovnatelný kategorie v rámci materiálu to platí…

                                                    0 0
                                          • JakeF  

                                            Tuhost v záběru nevylučuje pružnost zadní stavby… To je právě výhoda karbonu, že každá část může mít jiný vlastnosti. A ono navíc ta pohodlnost je hlavně v tom, že rám vibrace dobře pohlcuje a nerezonuje jako hliník. Dlouhodobě z karbonu daleko míň bolí záda.

                                            0 0
                                            • Turbo  

                                              Přesně tak! U HT hlíny ti pomůže jen karbonová sedlovka, eventuelně řídítka, jinak to bude dost tvrdý.

                                              0 0
                                              • Vilém  

                                                I HT hlina dokaze byt pohodlna a to vic nez ocel nebo karbon.

                                                0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              no jo…sem se nad tim nezamyslel..

                                              0 0
                                              • Turbo  

                                                Nejvíc ale stejně dělá dobrá vidle a rozměr, nahuštění plášťů.

                                                0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Nic proti karbonu nemám a když na něj někdo prachy má, tak proč ne a určitě dobrá volba.

                                              To pohlcování vibrací a omezení problémů jezdce, pokud nějaké má bych moc nepřeceňoval.

                                              Zmíněný Roubaix (včetně originál jejich karbonové sedlovky, ne tak málo vysunuté) + sedlo Ti ližiny + karbonová řídítka + UST Fusion 3 pláště na ne příliš vysokém tlaku. Tedy asi maximum co lze ze silničky dostat v otázce pohlcování vibrací, pohodlí a minimalizace vlivu rozbitějších povrchů na jezdce.

                                              Přesto to ve sjezdech, kde byl trošku rozbitější povrch (ale takový, že to šlo v rychlosti projet, tedy žádné brutální díry, které nejde objet, apod.) mi to nepomohl a problémy s rukama nevyřešilo (příčina je už v zádech, je se to projevuje až v rukách, cvičení a masáže mi stav hodně zlepšilo).

                                              A stejné asfaltové úseky na hliníkovém celopevňáku + hliníková sedlovka + u vidlice karbon jen nohy + hliníková řídítka + objemnější pláště na menším tlaku zcela řeší.

                                              Tím jen chci ukázat, jak samotný karbon vlastně až tak moc neudělá, třeba oproti těm objenějším plášťům zcela zanedbatelné.

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                A to já bych naopak to pohlcování vibrací zdůraznil velmi (ono je to poznat už jenom když . A záda mě na karbonu nikdy nebolely ani na Sudetech, kde bych s nima na 8500ce trpěl dost (kombinace hodně rozbitý tratě, mokro a díky tomu prostydnutí zad a skoro 7 hodin prakticky pořád v sedle).

                                                Co se týče vlivu plášťů, tak je to jasný, ale je dost lidí, co z různejch důvodů širší pláště nechtěj a nižší tlak už si nemůžou dovolit, pak karbon udělá opravdu velkej rozdíl.

                                                A upřímně řečeno, dneska si říkám, že v případě hardtailu nebo silničky, pokud by mi nešlo o závodění, bych bral radši míň tuhej a pohodlnej levnej karbon a trochu horší osazení, protože zdraví máme jen jedno a ty záda to za pár let vrátí.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  (…-už jenom když přeřadím na přesmyku)

                                                  nějak jsme se zamyslel a zapomněl to dopsat.

                                                  0 0
                                                • romano20  

                                                  no, takže ste se vlastně neshodli na ničem… proto se zeptám na jednom příkladu, kterej mi připadá vhodnej, protože je to od jednoho výrobce se stejnou cenou… takže který je „lepší“:

                                                  http://bezvakolo.cz/…reaction-slt

                                                  nebo

                                                  http://bezvakolo.cz/…ion-gtc-race

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Ale shodli, já moc nechápu, proč se Mlok snaží srovnávat pohodlnou silničku a nepohodlný MTB :).

                                                    Z těchhle bych šel určitě do karbonu, rozdíl osazení je minimální, kola maj blbý obě, osazení ± nastejno a vidle podle preferencí každého soudruha.

                                                    0 0
                                                  • Seky  

                                                    Z těhle dvou jednoznačně ten karbon. Už jenom proto, že bych nechtěl Foxe a Shimano. Podle mě Reba s X0 bude lepší.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jen jsem na tom demostroval, že karbon není všespásný a že když je potřebova z nějakého důvodu (ať už jen pohodlí nebo zdravotního) něco více než nepohodlný hliník, tak tomu ten karbon pomůže jen opravdu decentně i když je to dotažený nejdále co to jde (jako u toho Roubaix).

                                                    U biku bych raději než dražší karbon volil chrtí full.

                                                    Samozřejmě když je malý rozdíl v ceně dvou HT a jedno je solidní karbon, tak není co řešit.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Ale tak chrtí full už je zase na úkor rychlosti, stejně jako širší pláště.

                                                    Základní pointu karbonu vidím právě v zachování tuhosti a zvýšení pohodlí. Jako bonus je výrazně nižší váha, vyšší rychlost na rozbitým povrchu a možnost relativně snadný opravy poškození.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Z těhle konkrétních dvou zcela souhlas z JakeF. V tomhle srovnání je problém v tom, že ten hliníkový Reaction je za tu cenu úplně mimo.

                                                    Jsem před nějakým časem zrovna hliníkový Reaction kupoval (už ho nemám, teď mám místo toho 29tku HTčko) v podobném osazení a vzal jsem ho, protože vyšel těsně přes 30tis. (za 45tis. bych o něm ani nezauvažoval).

                                                    0 0
                                        • Vilém  

                                          Nedelal bych z toho pravidlo, muze to tak byt a nemusi, existuje spousta vyjimek.

                                          0 0
                    • Rubi  

                      vladlo, ten minuly cas je podstatny :))

                      0 0
          • romano20  

            co konkrétně od Cuba? jednoho má kámošův tatík a je to neskutečná střela, ale taky za to dal asi 100k, no…

            0 0
            • Turbo  

              No právě, ale sežeň fula bez větších kompromisů za 40!

              0 0
            • Hank Moody  

              Cube AMS 110 nebo AMS 130.

              http://bezvakolo.cz/…-ams-110-pro

              http://bezvakolo.cz/19947-ams-130

              http://bezvakolo.cz/…-ams-130-pro

              To jsou 2012, možná by se dalo sehnat i něco z 2011. Ale u Cube to bývá problém.

              0 0
              • Smazaný účet  

                pri cene za jaky se prodavaj ramy Cube na bike-discount bych uz uvazoval o stavbe…ja stavim a predpokladana konecna cena je 30Kkc…

                0 0
                • Hank Moody  

                  Taky možnost.

                  A nebo se někde domluvit na nějaké slevě. V dnešní konkurenční době by to neměl být problém.

                  0 0
                • maajkee  

                  tak

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jenom teda podotykam, ze jedu i na bazarovych dilech, ale vetsinou jde o „veci sundane z noveho kola“ na kterych neni videt zadne poskozeni. Par tisic se tak da usetrit:)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      tak to je hodně podstatná informace, protože to prodlouží stavbu klidně o měsíce

                      0 0
                      • maajkee  

                        Pokud nemáš doma už nějakou tu zásobičku :)

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        To ano…ale copak ty se rozhodnes ze dne na den ze chces noveho bajka..neee…zasadni je se rozhodnou ze budes stavet. Pak koupis ram a od nej se odviji pomalu zbytek. Proste takova prijemna zabava na zimu:) kupa bajkeru v zime prestavuje, tkaze kazdou chvili je na bazarech neco hezkeho:)

                        a zasobicku mam, protze vzdy je co na bajku zlepsovaT:)

                        0 0
          • Necris  

            120mm full do 40 tisíc … HT za tu cenu mu ujede i kdyby nechtěl. Když vynechám úplně všechno ostatní, tak dvě věci jsou zásadní : reakce na šlapání a geometrie. Full bude mít posed úplně jiný než XC HT.

            0 0
            • Smazaný účet  

              ta posledni veta je zase perla…posed, tedy vzdalenost a poloha sedlo-stred klik a sedlo-riditka udelas na fullovi uplne stejne jako na XC HT…

              0 0
              • Necris  

                Uděláš, ale v praxi je to prostě stejné, hlavně v této cenové kategorii. U fulla se dělají jiné míry a tím pádem jiný posed už jenom proto, že souží k jinému účelu. Zkus zajít do libovolného obchodu, kde mají kola :D Možná že by stačilo i do Tesca.

                Hlavně zdvih celého předku na 120 mm vidlici je stejný jako na stovce se stejnou geometrií .. ty ňoumu. To si piš že ty geometrie jsou jiné.

                0 0
            • jIrI___  

              Sakra, na fullu mám sportovnější posed než na bývalém HT. Kde je chyba? :) A dám ruku na to, že na delším úseku po rozbité polňačce nebo kořenech bude na fullu za 40k rychlejší než na HT za stejnou cenu. Holt pokud na tom není fyzicky nějak extra nejlíp.

              0 0
    • MirosPikos  

      A co si jezdil za FULLa? Nebo je ti značka putna? Hlavně aby to jezdilo…?

      Za 40 fulla, nevím… budeš shánět něco dobrého v poměru cena/výkony. V takový pozici bych asi volil nějaký RBčko. Ale určitě bude dost jiných možností.

      0 0
      • maajkee  

        Tak třeba Stumjumper FSR se dá už za ty peníze sehnat a určitě to není špatný kolo :)

        0 0
      • romano20  

        jezdil sem NORCO Atomic, ale v začátkách sem si vyzkoušel i DH-HT a nebylo to tak špatný (kromě spotřeby duší a ráfků)…

        0 0
    • McBlacky  

      třeba ted je v bazaru tady Fuel EX kdyby ti sedla velikost je to fajn kolo a mohlo by ti sedět, v rámci 120 zdvihu si nechá dost naložit i pěkně jede.

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Koukni na tohle

      http://www.rideko.cz/…500-grey.htm

      Momentálně jezdím ghost se4000 mám na něm asi 6000km a zatím žádnej problém

      0 0
      • Azmir  

        Za hliník dát 45tis v dnešní době no nevím.

        0 0
        • Specík  

          Třebas je to hliník se zlatým práškem :)

          0 0
        • JakeF  

          Za Treka 8500 bych toho třeba vůbec nelitoval… Pokud ten Ghost jezdí podobně, tak za něj taky ne.

          0 0
          • Azmir  

            Když za 30 se dá (nebo dal) koupit carbon na stejné výbavě za 30k, proč mám kupovat hliník za 45?

            0 0
            • JakeF  

              :D Za tu cenu začínaj slušný samotný rámy a v takový výbavě to za 30 nedá ani Haibike… A protože 8500ka jde za pedálem minimálně stejně dobře, jako většina karbonů. V pohodlí už se samozřejmě rovnat zdaleka nemůže.

              0 0
              • Azmir  

                zorvna za těch 30k to byl právě Haibike ;-) a kdybych si měl vybrat mezi carb haibikem a trekem tak raději beru carbon, pokud by si samozřejmě oba sedli.

                0 0
                • JakeF  

                  Zcela srovnatelenej Haibike Q RX je za 50 v hliníku… Nemůžeš srovnávat zase běžnou cenu v sezóně (pravda, ta byla ofiko snad 48) a výprodej posledního kusu loňskýho modelu v 16" velikosti a s Rebou ;-). (nadneseně, ale nedivil bych se, kdyby to bylo přesně tak)

                  0 0
                • JakeF  

                  V karbonu je rozdíl 11 tisíc a to má Trek Fox vidli (i když jen Evo, no Hai zase Rebu jenom RL) a OCLV rám.

                  0 0
            • Necris  

              Jsi kokos. Fakt. Rada nad zlat. Karbon okolo 35 tisíc pár značek nabízí, ale s OCLV nebo Fact IS to nemá nic společného už jen při první usednutí na kolo. Nehledě na to že je ojebané i všechno ostatní a ze všeho nejvíce geometrie.

              Není to čistý karbon a nikdy nebude.

              0 0
              • JakeF  

                On to v pohodě může bejt čistej karbon, ale z horších vláken a pryskyřic, takže se vlastnostma rovnat nemůže. Ale to tady nevysvětlíš, tady panuje názor, že hliník jako hliník a karbon jako karbon… Ono i mezi těma top rámama jsou hodně znatelný rozdíly, levný karbec rámy maj akorát tak podobnou pohledovou vrstvu :).

                0 0
                • Turbo  

                  To si spousta lidí vůbec neuvědomuje, že finální vrstva je vlastně jen „na oko“ a o kvalitě rámu to nic neříká.

                  Třeba Orbea dělá u top modelů dvě verze stejnýho rámu s rozdílnou tuhostí. Navíc má kažá velikost kola podobný vlastnosti a ne, že Sko je tužší a hůž tlumí než třeba XXL rám.

                  To samý lze vztáhnout na zadní odpružení, každá velikost kola si žádá jiný přepákování a charakteristiku tlumiče, Třeba todle dobře řeší Giant a nově i Merida, kde je zadní stavba pořád stejná a vlastnosti odpružení u různých velikostí rámů podobný.

                  0 0
                • Necris  

                  Fakt jsem za poslední dva měsíce oblezl každou značku a vybíral pečlivě: Moje zkušenost je taková, že skvělá geometrie , vyhovující posed, souhra komponent je mnohem více než „nějaký karbon“ a „o třídu lepší osazení“.

                  Malý příklad. Za 40 tisíc se dá koupit karbon Author Revolt 29" nebo 29" Stumpjumper, který je Alu. Co myslíte že je rychlejší a obratnější stroj ? Na obou jsem jel, shodou okolností minulý týden v HK když otevřeli Specialized concept store. A právě ten spešlo bylo kolo, nad kterým jsem brečel radostí. I Carve za 33 tisíc to tomu a karbonovému Authoru spolehlivě nandá, a to je osazením hodně špatný.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ale to neznamena, ze ten rozdil v projevu kola, zpusobil prave material ramu.

                    0 0
                    • Turbo  

                      Napiš jaký vidlice, kola a pneu ty biky měli a kde jsi s nima jezdil?

                      0 0
                    • Necris  

                      Způsobil ! Protože už na ostatní věci nezbylo peněz. ;

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ale vůbec ne. Revolt sice není osazený nijak zázračně, ale vyložený problém v osazení nemá žádný a celkem to ještě jde.

                        Problém je v geometriích těch rámů. Na to stačí ale vybrat něco jiného než ten Revolt.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Přesně tak. Ve 29tkách se srovnává se Stumpem dost blbě, protože nic se stejnou geometrií na trhu není.

                      A Carve sice už nemá takovou geo jako Stump 29, ale pořád má k Revoltu hodně daleko.

                      Rámůs ± geo jako Carve je na trhu mraky.

                      0 0
                      • Necris  

                        Tj, taky si za tu geo ale nechají zaplatit. A jsme tam kde jsme. Já prostě radši vypláznu peníze za geo než za hmotnost když mi sedí o tolik lépe, že to poznám mnohem víc než hmotnost. A nemusíme furt tahat jenom toho Authora, dělá to víc kol.

                        0 0
    • drevik  

      Nemám rád flame od přispěvatelů 1 den starých-takže za mne:Kup si co chceš,kol je na trhu plná p… pardon prodejna.Na tom co chce jezdit ,si přišel skoro každý z BF sám.

      0 0
      • romano20  

        Tak nikdy předtim sem se na nic neptal, tak sem se neregistroval, vždycky jen hledám a čtu co kdo komu píše a radí atd, ale prostě teďka potřebuju poradit já, tak sem se regnul, bóže, to je toho, užij si žes tu byl dřív, no… :D Právě že kol je strašný peklo, proto se ptám, abych si nekoupil blbě, já si rád nechám poradit, zjistim kdo má s čim jaký zkušenosti atd… Tak se z toho nezblázni, od toho fórum je, ne? Jestli ti vadim tak si to dej blokovat… ;)

        0 0
        • hs74  

          Za mě FS 120mm.To mi přijde jako největší univerzál.Časem zjistíš jestli chceš větší nebo menší zdvih.Nehledě na to, že se trailbike bude na bazaru dobře prodávat :)

          0 0
      • Bish0p  

        Sám tu flejmuješ!

        0 0
      • maajkee  

        ale hovno

        0 0
    • Seky  

      Tuhle didkuzi už chvíli sleduju a nemůžu moc pochopit proč ti všichni radí full 120/120. Když se oprostim od toho, že přecházíš z DH na HT a budu číst jen to k čemu to kolo chceš tak píšeš aby to odsejpalo, sem tam nějakou terénku, vesměs jizerky krkonoše takže asfalt, cesty… nevim jak osoatním, ale mě tohle vychází spíš na krosový kolo než na MTB, na fulla už vůbec ne. Sám jezdim na celopérku a dlouho jsem zastával názor, že HT už nikdy, ale na asfaltu je full prostě za trest a s HT nedejbože se silničkou prostě neporovnatelný.

      Pokud budeš jezdit jen prašný cesty a kombinovat to s asfaltem a chceš hlavně najíždět kilometry tak moje volba by byla jednoznačne 29" HT. 29" hlavně z toho důvodu, že se na to daj hodit i úzký hladý krosový gumy. Nevim kolik měříš, pokud si malej tak radši 26", 29" za každou cenu nemá smysl. A co se týče konkrétního kola tak doporučuji ozkoušet co sedne, případně vydržet do jara určitě budou zas nějaký testovačky.

      0 0
      • romanbmx  

        Za mmě také HT. Myslím, že se mi podařil udělat docela dobrý univerzál :-)

        0 0
      • Necris  

        Protože si to sami nakoupili a teď to obsahujujou sami před sebou jak je to super.

        0 0
        • Seky  

          Za mě teda je full taky best a sám bych chtěl něco s větším zdvihem. Ale nedovedu pochopit jak může někdo poradit na ježdění po vysasfaltovanejch cyklostezkách AM fulla.

          0 0
          • MlokCZ  

            A kde jsi nabyl přesvědčení, že s tím bude jezdit jen po vyasfaltovanejch cyklostezkách?

            Já čtu od zakladatele vlákna např. toto:

            Jezdit mam v plánu v podstatě všechno (trailik, ale i silnice)

            Tím nechci říct, že má jít do AM fulla. Tohle je rozhodnutí na něm, s fully zkušeností má dost (když prodává sjezďáka).

            Naopak třeba bude po sjezďáku velmi mile překvapen, jak může letět vhodně vybraný chrtí 100mm full.

            Navíc v Jizerkách je i velké množství panelek (z těch širokých rychlých cest), které na HTčku jsou při více kilometrech pěkně otravné.

            0 0
            • Necris  

              Postni mi chrtího fulla 100mm. Toto není rejpací příspěvek. Jsem zvědav co na mě vyskočí. Třeba budu překvapen a přesvědčen.

              0 0
              • kubad  

                Scalpel, Epic, Spark 96, stačí?

                0 0
                • Necris  

                  Jj. Spešl začíná přes šedesát kolíků a skalpík je klidně i za dvojnásobek. 30–40 k…

                  Čekal jsem to. Chlapci já vím že máte pravdu, ale v cenových relacích které nejsou předmětem tohoto vlákna. Fully za 40k prostě nevyrovnávají nevýhody oproti HT ;)

                  0 0
                  • kubad  

                    a? ty tu meleš o tom že ful žere energii tak sem netahej ceny, jinak samozřejmě je full dražší.

                    třeba Anthem je rám za cca 25t.kč a jede taky parádně, toho sem zapomněl napsat :D

                    0 0
                    • Necris  

                      Psal jsem několikrát že hlavně v této cenové kategorii. To už neuhraješ. Měl jsi potřebu se se mnou jenom hádat, kdežto já alespoň přispívám k tématu. A vůbec netvrdím že mám pravdu, jenom jsem na takovém kole ještě nejel, tak soudím že to asi tak bude. A zatím se to jen potvrzuje a ty začínáš být zbytečně agresivní.

                      0 0
                      • kubad  

                        LOL fakt dobrý. o kolik si myslíš že jsou ty fully dražší? já nepotřebuju žádné nesmysly okecavat na rozdíl od bludu cos tu psal třeba o tom na čem jel MS Kulhavec

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak sem laskavě nepiš neustále o věcech, se kterými nemáš žádné dlouhodobé zkušenosti a víš o nich prd. Vůbec nechápu jak se můžeš neustále vyjadřovat k fullům, když si ani jednoho fulla dlouhodobě nejezdil. A přitom všichni ostatní na které reaguješ jich jezdily větší množství a už hodně let.

                        Není problém ani za 40tis. postavit full, který pojede parádně. Ani osazení nebude téměř horší (nebo vůbec horší, záleží jaký se dá rám na tom HTčku) než na HTčku, protože tam hodně slušný rám nebude stát o moc méně (slušný karbon i klidně více).

                        Konkrétně Cube AMS jede s vhodným tlumičem také velmi dobře.

                        http://www.bike-discount.de/…n-white.html

                        K tomu z eBay RP23 s Boost valve s HV komorou s velocity tune M nebo případně i F (s F už to bude trošku tupé, ovšem poletí to pak opravdu jako raketa i s vypnutou platformou).

                        Na závody klidně pak může jezdec přepnout na větší část tratě na platformu (páčka je velmi dobře dostupná) a s VT F pak může i dupat silově ze sedla jak se mu zlíbí (s VT M se to při ostřejším záběru ve stoje už lehce hne, ale jen decentně, žádné velké ztráty).

                        Do 15tis. bude rám včetně toho vhodného tlumiče. To je při rozpočtu 40tis. už v pohodě. Nevýhoda bude jediná (a při stejné ceně jako HT pochopitelná), oproti HT za stejnou cenu to bude mít trochu přes 1kg navíc.

                        0 0
    • vasek80  

      Jsem to tak letem světem pročetl a myslím, že můžu také něčím přispět, neboť jsem řešil také něco podobné.

      Dávám za pravdu těm co píšou, že univerzální kolo neexistuje. Buď je pohodné v terénu a nebo jede. Myslím v dostupných cenách.

      Já mám 120mm Ghosta a jakmile jsem začal koketovat s hoby sranda závodama, začal jsem být nešťastnej. Ten zadek prostě žere drahocené vaty a váha do kopce také nepomáhá.

      Řešil jsem jestli vylepšit Ghosta, nebo koupit levné HT. Nakonec proti radám jsem koupil HT Tractiona, vylepšil jej a srazil váhu na aktuálních 11.7 kg. Pocitově to kolo oproti fullu letí. Při jedné padesátce jsem tedy trpěl v terénu protože mě začaly místy bolet záda od rázů. Na sranda závody to přežiju, ale pořád jezdit na tom bych nechtěl.

      Takže jsem spokojenej. Mám rychlé, relativně lehké a danému účelu ideálně funkční HT, na které v mimosoutěžním období mám nazuté 1.3 úzké silniční pláště na rychlé silniční přesuny, když mě to chytne.

      A do lesa a na stezky mám taktéž perfektně funkčního fulla a kterého mě netrápí, že není tak rychlé, ale užívám si pohodlí.

      ZA mě tedy dvě kola, protože jakmile po jednom chceš to co neumí, budeš nešťastnej

      0 0
      • kubad  

        a teď tu o Karkulce prosím :D

        nauč se šlapat, nauč se nastavit fulla na zavody, nauč se jezdit v haku a ve finale zjistíš že na fullu si rychlejší a zajíždíš lepší výsledky než na 11,7kg HT :D

        0 0
        • vasek80  

          Já toho nelituju, nelitoval a litovat nebudu. Traction by byl na všech akcích co jsem na něm odjel rychlejší jak AMR tečka. AMR jsem nastavoval tak dlouho až jsem zjistil, že aby byl rychlej tak jsem ho dostal tam kde se necítí dobře a já na něm. Zkrátka to bylo jako předělával praváka na leváka, tedy nesmysl. A jakej je prosímtě rozdíl když jedu v háku na HT a na fullu?

          0 0
        • Necris  

          To co jsi řekl je blbost. To že full má většinou jinak posed a to že se chová jak chová, neovlivní vlastnostmi. To tu pár lidí říká, že do fullu se musí šlapat frekvenčně, tedy s co nejnižším momentem na otáčku.

          Jen to dokazuje známý fakt, že to prostě propružuje. A naprosto to souhlasí se zkušenostmi uživatelů – tedy že do kopce je to na hovno. A hádejte proč ? Jízda do kopce = vždy větší moment na jednu otáčku. Mimochodem, nastavit fulla na závody je co ? Nafoukat to jako kráva a degradovat ho ? :D

          Na tom nic nejde ukecat. Full omezuje a nazdar. Na oplátku přidává pohodlí a v těžkém terénu je prostupnější. Jenže závody se v tak těžkém terénu většinou nejezdí – proto se full taky většinou nejezdí. Vždyť je to vidět všude i u profíků.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jo, jo, přímo z toho čiší ty roky zkušeností na fullech…

            0 0
            • Necris  

              To jsou teda argumenty jako řemen. Roky zkušeností na Fullech ne, ale alespoň základy vzdělání ano. Na to nepotřebuješ roky praxe abys toto vysledoval.

              0 0
          • kubad  

            imho víc jezdit a nepsat nesmysly to co píšu jsou roky a roky a desítky a desítky závodů zkušeností.

            kdyby to bylo jak píšeš tak by nikdy Kulhavec nebyl mistr světa na 29" fullu :D

            to o žraní energie jsou hezké pohádky, stačí se podívat na srovnávací testy kde na stejné trati stejní jezdci vozili HT a full.

            pocit z celopevnáku je opravdu obrovské zrychlení a rychlost, ale ve finále když pustíš stopky tak se člověk nestačí divit :D že to není tak jednoznačné, stačí když se mě podíváš do profilu na kola a to tam už není chrtí full tak ti to snad bude stačit k tomu že bych mohl mít dost zkušeností ke srovnávání

            0 0
            • JakeF  

              Kulhavýho bych do toho netahal… Epic není zrovna příklad „funkčního“ pružení, navíc když on ho má hodně fouklej, tak u něj přínos fullu opravdu nebude velkej.

              Co se týče výhod, tak chrtí full pro některej typ jezdců určitě dost smyslu má. Ale je to podmínka že buď nemají extra výkonnost anebo mají super techniku šlapání. Což je případ elitních závodníků na fullech. Naopak je dost jezdců, pro který bude full pomalejší, protože aby ho opravdu využili třeba nemaj techniku a odvahu. A ještě bych řek, že srovnávat chrtího fulla jako Epic nebo Scalpel se 120mm trailovým Ghostem je dost mimo, co jsem jel Scalpela, tak mi přišel chováním daleko blíž k hardtailu, než k trailovýmu bajku.

              0 0
              • kubad  

                reakce byla na 120mm Ghosta vs 11,7kg HT Author,

                celkově rozebírat co je rychlejší nemá moc smysl, vždy z toho vyšlo že full nijak extra nelimituje

                0 0
                • JakeF  

                  V tom případě jo, to bych taky asi za cenu Tractiona vzal nějaký slušný kola a celkově odlehčil Ghosta. Do Tractionu se ztratí možná víc energie, než do slušnýho fulla, jen s tím pružením je to horší :D.

                  0 0
                  • kubad  

                    jj a přesně to tvrdím a osobně bych to tak řešil,

                    0 0
              • kubad  

                naopak to je krásný důkaz těch nesmyslů co napsal o tom že full žere energii,

                0 0
            • Necris  

              On nebyl mistr světa na 29" fullu ale na HT. Fulla měl minimálně a právě na ty hodně rozbité a technické tratě. Lidi dívali jste se vůbec na čem jezdil ? I tady bylo postnuto milion videí.

              Nehledě na to že moje debata jasně směřuje ne k fullu v ceně 120 tisíc a výše, ale o 40 tisícovém chcípákovi.

              0 0
              • JakeF  

                Jsi si jistej? Já ho na hardtailu nezaregistroval ani jednou. Ale je fakt, že na videa až tak nekoukám, ale co jsem se s ním letos potkal, tak měl vždycky Epica. A jednou teda nevím, to byl jenom očumovat.

                0 0
                • kubad  

                  každopádně mistrák jel na fullu a o tom sem psal :D

                  0 0
              • kubad  

                LOL a na čem ten mistrák jel ?

                0 0
                • Necris  

                  Podívej se na web specialized a mrkni se která dvě kola na sobě tu nálepku mají. Je to zmiňovaný full a ještě jeden HT. Schválně jestli to vygoogluješ a postneš jeho jméno. Je tam u něj i fotogalerie s mistrem světa ;)

                  St…er

                  0 0
                  • kubad  

                    já se na závod MS díval live tak nemusím nic hledat, a v Novém Městě sem ho viděl na vlastní oči :D

                    0 0
                  • frederick  

                    ta nálepka znamené pouze to, že je Jarda sedlá…kdyby jsi pořádně sledoval dění kolem Specialized, veděl by jsi, že HT sedlá radši Stander a Kulhavý jezdí 99% na fullu. Že ho má doma nebo ho vozí sebou na závody, nezmená, že ho jezdí…Zadej si Kulhavý 2011 a ejhle…všechno na fullu. Jedinej závod co jel na HT byly Pražský schody…

                    0 0
                • JakeF  

                  Na Epicovi :D

                  0 0
              • frederick  

                jarda jel snad jen jeden jedinej závod na Stumpovi(HT)!!!:D jinak jel všechno na Epicovi(full), řekl bych, že máš mezery ve ,,vzdělání" :D

                0 0
      • Turbo  

        A takovej karbonovej ht s dobře udelanou zadní stavbou plus sedlovka karbon a kokpit taky a jseš ještě dál!

        0 0
        • Turbo  

          Full = karkulka, HT = vlk :-)

          0 0
        • vasek80  

          To je mi jasný, ale já jsem spokojenej s tím co mám. Našel jsem si pro sebe ideál a investice do jiného kola, resp. rámu mě už dlouho nečeká, tedy snad.

          0 0
          • Necris  

            Tady se řeší kolo na jezdivé tratě a částečně na silnici ale … on se neptal co sedláme my …

            0 0
    • Turbo  

      Tadle merida je osazením v pohodě, vůbec bych se jí nebál.

      http://www.merida-bike.cz/…-1500-d-2011

      0 0
      • vasek80  

        heh ani mě ta asociace nenapadla a to teď poslouchám Frantu při rekonstrukci bytu všechny jeho alba dokola už skoro měsíc.

        0 0
    • frederick  

      Napiš maila…nechám ti levně to svoje…do 40 se vlezeš a ještě ti zbude;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.