Hardtail 29" s krátkou zadní zadní stavbou

108 nepřečtených
  • Nikovlas

    Zdar,

    jaké znáte 29" rámy s kratší zadní stavbou (kolem 430 mm? U závodních XC už to má Cannondale FSi, Specialized… Spíš mě zajímají levnější alternativy.

    0 0
    • Adam1985  

      Nejsem si jistý, ale kdysi jsem někde četl, že krátkou zadní stavbu má toto: http://www.agang.cz/…sta-9.29.htm

      0 0
    • Smazaný účet  

      Cube má 438 u některých veliskostí i 420.

      0 0
      • JakeF  

        Jen jestli těch 420 nebude u těch velikostí, co maj 27,5" kola :D.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jop máš pravdu, všiml jsem si toho až teď. Ale levné jsou teď mají akci na rámy – kolem 100Euro kus.

          0 0
    • Nikovlas  

      RB má taky celkem rozumnou geometrii. Nejvíc by se mi asi líbil nějakej čínskej karbon, ale vůbec nemám přehled, kde hledat.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Canfield EPO

      0 0
    • Edwin  

      Ono taky zalezi, jak jsi vysokej, abys nesedel az za osou a neslo ti to hned na zadni.

      0 0
      • JakeF  

        Si pořídí TLD rukavice a bude se řídit radou na nich napsanou :).

        Pokud má teď 18ku rám, tak příliš krátká zadní stavba u 29ky nehrozí…

        0 0
        • Nikovlas  

          Mám dlouhý nohy a kratší trup, takže mám dost vysunutou sedlovku, ale stejně si nemyslím, že bych na 29" mohl mít až příliš krátkou zadní stavbu.

          Začal jsem jezdit MTBO a v závodě jsou větší kola znát – pokud možno bych ale rád ztratil co nejmíň obratnosti z 26", protože mimo závod si rád užiju trochu náročnější terén… A když vidím, že už i některé top značky stavějí krátké závodní hardtaily, tak soudím, že se i na krátkém kole dá závodit…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Taky záleží jaký máš ofset sedlovky, ultrakrátká zadní stavba v kombinaci se sedlem hodně vzadu je zas naprd v prudkých stoupáních…

            0 0
          • McBlacky  

            jestli máš tělo jak píšeš, tak ultra krátká stavba není moc vhodná.

            1–2 cm v zadní stavbě na HT nemáš šanci na MTBO poznat, ve skutečnosti to pro 99% lidí je úplně fuk a jezdí stejně (dobře nebo blbě) se stavbou 450 i 430.

            0 0
          • Nikovlas  

            Řeč je o novém kole, takže sedlovku zvolím adekvátně. A jistě – jezdit můžu na 430 i na 450 i na 470 – ale když vybírám nové kolo, tak se snažím vybrat to, co bude nejvhodnější… Na 26" mám cca 427 a nemám problém se stabilitou. Chápu, že na 29" budu o něco výš…

            0 0
            • McBlacky  

              spíš než honit se za marketingovými milimetry by doporučit si zkusit více kol. Na ovládání má délka stavby vliv až po rozměrech jako rozvor, úhel vidle, úhel sedlové trubky, výška středu,…

              0 0
              • Pán z Dubu  

                Úhel sedlové trubky vliv na ovládání kola nemá. Délka řetězové vzpěry je součástí rozvoru – tzn. má vliv na jízdní vlastnosti společně, nikoli až po.

                V místech, kde je potřeba nadlehčit přední kolo, je delší zadní stavba sakra znát. Osobně jsem cítil rozdíl 0,5 cm. Na nadzvednutí předního kola přepáčit o 2 cm delší zadní stavbu, je hodně velký zásah do zažité techniky ježdění. Pokud potřebuje nějaký zvolený hlavový úhel pro skopce a zároveň udržet délku rozvoru, je záhodno nevozit delší zadní stavbu než je třeba.

                Vyzkoušet si testovačky nebo něco v MTBO komunitě, pomůže ujasnit názor.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  +1

                  0 0
                • McBlacky  

                  ta sedlovka -uznávám- nemá vliv přímo, ale podle toho jaký máš úhel, tak ve spojení se zadní stavbou a délkou nohou to je dost důležitý parametr pro to, jak bude vypadat posed. Což ovlivní například schopnost točit ve vyšší rychlosti zatáčky na asfaltu nebo šotolině, kdy sedíš na sedle a pak samozřejmě to jak kolo stoupá. Tady naopak delší zadní stavba je prospěšná.

                  Rozvor souvisí se zadní stavbou, ale kola s delší stavbou mají klidně kratší rozvor, než kola s krátkou, musí se tyhle dvě věci sledovat společně.

                  Tím, že poznáš 0,5cm, budeš patřit do naprosté minority. Kolo jako celek je nějak naladěno a buď padne do ruky nebo nepadne. Centimetr v zadní stavbě sám o sobě nic neřeší. Neberu extrémy typu Bulls, Amulet, Kellys a podobně, kde to mají kilometr dlouhý a přesto se zdá to není limitace na to lítat bedny v elite i na mezinárodní úrovni.

                  0 0
            • Smazaný účet  

              Proč bys měl na 29" sedět výš?

              0 0
              • Nikovlas  

                To je vlastně fakt – osy nábojů jsou výš, ale střed a tedy i sedlo nemusí být – prostě jen budou víc skloněné řetězové vzpěry – to mě v ten moment nějak nenapadlo.

                0 0
                • BB  

                  přesně tak, sedíš stejně vysoko, akorát pěkně „mezi koly“, takže máš větší stabilitu než na 26. Krátké zadní stavby bych se nebál, kolikrát jedeš stojku, kde se kolo zvedá ? Stejně jsi vycvičený z 26 se přitáhnout k řídítkům. A obratnost se hodí. Taky je fajn kratší představec, ale to znamená nebrat si malý rám. Pokud si mezi velikostmi, tak bych vzal větší a dal tam krátký představec 6–7 cm. Taky je fajn položenější vidle, ale to pak chce větší předsazení vidle, něco jako G2 geometrie od Gary Fishera. A nejlepší upgrade, co jsem udělal jsou široké ráfky. Mám 41 mm ráfky a kolo získalo jistotu z kopce, v zatáčkách a pohodlí. Dají se vozit bezduše na 20 PSI.

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Jo – plánuju i kratší představec… ale vidle s offsetem – to už je výrazně menší výběr – to bych asi trochu vybočil z budget varianty Epixon z TT. Rám se mi celkem líbí ten Workswell o kus níž – hodně krátká zadní stavba, položeňejší hlavovka…

                    Ráfky jsem myslel tak 21 až 23 mm vnitřní šířka – přeci jen s tím chci závodit v MTBO (skoro žádnej terén), tak nechci mít vyloženě enduro kola…

                    0 0
                  • TJK  

                    co mas prosimte za rafky ze to ma vnejsi sirku 41mm? Jedinej o kom vim je karbonovej Ibis ráfek co má 41… pak v hliníku W40 od syntace a Karbon od Derby (ty mají pak i 45mm pro pluskovou verzi) a Ryde trace co ma uz 42mm

                    0 0
                    • McBlacky  

                      číňan už dělá běžně 40ky vnější, i 50ky koupíš jak na 29 tak 27,5. což už je spíš 27,5+.

                      Nový generace AM/DH ráfků mají patku hookles ráfků 3–3,5mm širokou a to snese už velkej sekec. V porovnání s tím ty párátka co tady třeba nabízí Force jsou hodně k smíchu.

                      ale taky ráfek bez dopravy 200+USD, plus pak clo a dph. Takže žádná láce.

                      0 0
                      • TJK  

                        a prave proto na to kaslu.. za ty prachy mi to nestoji…

                        0 0
                        • McBlacky  

                          uvidím na jaře. Něco stavět budu, ale jestli to budou kola na silnici, xc nebo AM to se uvidí podle toho jaká bude zima

                          0 0
                          • TJK  

                            na silnici jasny.. na XC nebo CX bych se toho vubec nebal… na Enduru uz jsem takovy dost nahlodany.. preci jen odolnost karbonu oproti hliniku na povrchove poskozeni kamenim je nekde jinde (ja sice jezdim v celkem privetivym terenu ce se podlozi tyka.. hlina pisek a jehlici ale kdyz pak prijedes nekam kde sou sutry… no radsi znicimrafek za dvojku nez za 6 :-)

                            0 0
                            • Pán z Dubu  

                              Když si pořídíš pořádnou šířku ráfku, tak žvejnout rozkročenou pneu je těžší než na hubeným. Zase je ráfek víc na ráně na boční šlycnutí, ale to je jen „rozmazanej mejkap“, to na fci nemá vliv.

                              Nevýhoda vlastnictví mnoha kol je, že když si čuchneš ke karbonovým ráfkům, zauhlovat všechny záplety už se fakt asi prodraží.

                              0 0
                            • kubad  

                              Já ti je nabízel :)

                              Ale jak psal koník prostě je to proces no

                              0 0
                    • BB  

                      Mám od IBISE 941

                      0 0
                      • TJK  

                        jj myslel jsem si to.. a jak se ti zdaji ty rafky? pevnostne a hlavne odolnosti v terenu? Mas je na Ripley?

                        0 0
                        • BB  

                          Mám to na Řiťplaj, jak říká Dlouhán :-) Ráfky jsou tuhé, jak budou odolné je brzo hodnotit. Pocitově se mi zdá kolo jistější v zatáčkách a NN 2.25 na ráfcích vypadá jako o číslo širší balon. Někdo se mi pral, jestli nemám fatbike. Zatím jediné negativum jsem shledal to, když jsem NN sundaval z ráfku, tak jsem zaboha nebyl schopen odtrhnout patru.

                          0 0
            • scalar  

              427mm u 26" kola je extra dlouhá zadní stavba, tam opravdu problém se stabilitou mít nemůžeš. Při vybírání 29er kola na rozměry u 26" kola zapomeň.

              0 0
              • Nikovlas  

                Tak poloha těžiště vůči zadnímu kolu (respektive kontaktu se zemí) závisí na délce zadní stavby a výšce středu a (pokud sedím) poloze sedla vůči středu. Velikost kol se tam do toho promítá jak?

                0 0
              • Singlespeed  

                427 mm určitě není u 26-er extra dlouhá zadní stavba. Pamatuju si dobře na dávné diskuse, kdy 425 mm bylo považováno za málo a měly to jen drahé závoďáky (mají to třeba poslední modely 26-er karbonových taiwanských rámů, třeba Kellys Sabotage apod). Běžný bajk měl kolem 430 mm, starší modely i 440 mm, stačí vzít metr (mám doma jeden 26-er Sfinx ve velké velikosti a ten má dokonce 450 mm zadní stavbu).

                0 0
                • McBlacky  

                  Sfinx si zakládal na tom, že to jsou maratonský kola a dělal to ukrutně dlouhý. Dokonce překecával zákoše co chtěli custom, že jim to udělá ještě delší

                  0 0
                • scalar  

                  Jezdím na 26" kolech 25 let a vždycky jsem měl na kolech zadní stavbu 420mm. A že jich bylo, značky české i světové, malé i velké. Už na prvních ocelácích z roku cca 1991 jsem měl 420mm. To by mně zajímalo, na jakých plečkách jste to jezdili :-)

                  0 0
                  • Vilém  

                    A co to bylo za kola? Za beznou delku stavby u 26 povazuju 425mm, kratsich jsem moc nepotkal.

                    0 0
                    • Pán z Dubu  

                      Merida dělala a furt dělá 420mm.

                      0 0
                    • scalar  

                      Namátkou co si pamatuji – Scott Scale, GT Avalanche, MRX hliník, MRX titan, nějaké KTM…

                      0 0
                    • scalar  

                      Já jsem zase vždycky bral 425 jako delší zadní stavbu, teď už je to asi stejně jedno :-) I když už jsem viděl 420mm i u 27,5" kol.

                      0 0
    • Pán z Dubu  

      Jak objemný pneu chceš vozit? Aby se Ti vešly s přesmykem a nemusels vozit jen jednoplacku.

      0 0
      • Nikovlas  

        Vozím NobbyNic 2,25"… Ale počítám čistě s jednoplackou. Rozsah 10–42 se mi už zdá dostatečnej.

        0 0
          • Nikovlas  

            To se mi moc líbí. Zdá se, že mi na tom rámu vyhovuje úplně všechno… Našel jsi někde ceník?

            0 0
          • Nikovlas  

            V čem spočívá ta výhoda pravé řetězové vzpěry napojené na sedlovou trubku takhle vysoko? To je, aby udělala místo širokému plášti a zároveň nebyla v kolizi s převodníkem (je nad ním)?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Přesně. Jinak je tam prostě málo místa. A bonusem je možnost sundat řetěz bez rozpojování, nebo v kombinaci s excentr. středem či posuvnými patkami nasadit řemen.

              0 0
              • Nikovlas  

                Pro vyndání řetězu ale stejně musíš rozebrat přehazku :-)

                Co se týče bouchání řetězu do vzpěry – to je asi všude stejný, že?

                Co tuhost středu?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jo, s hazkou máš pravdu. Bouchání bych čekal žádné nebo menší, protože normálně do toho mele řetěz z obou stran, tady jen zdola, jestli vůbec :-) Na retrobiku to takto mám, řetěz tam „nedosáhne“ a problémy s tuhostí nepozoruji, ale to je ingot. Podle mne i s carbonem se s tou konstrukcí ale lze vypořádat bez problému s tuhostí, byť za cenu pár gramů navíc.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    já bych to netestoval. Bál bych se, že to praskne na sedlový trubce mezi těma vzpěrama.

                    0 0
          • Nikovlas  

            Teď jsem v jinym vláknu narazil na novýho Trek Stache , což je evidentně vzor. Nicméně do toho nepůjdu a Čínu jsem kvůli výsledné ceně taky zavrhnul… Takže jen tak pro zajímavost…

            0 0
        • Nikovlas  

          Ještě na to koukám – tam předpokládaj vidlici s 51 mm offsetem – tak nevim, jestli to nebude s normální vidlí díky položené hlavovce míň obratný… asi furt lepší než běžný 29", ne?

          Jaký vidlice se vlastně daj sehnat s větším offsetem?

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Hlavový úhel (HA) pro 29“ psaný 69,5° je pro reach vidle 51 mm a zdvih 120 mm. U toho zdvihu si rozmysli, jestli Ti úchop vyjde dostatečně nízko. Pokud dáš nižší zdvih: 100 mm, štajfne se Ti kolo cca o 1°. HA 70,5° není problém, sedlový 74° by Ti mohl zúžit výběr sedlovky na FSA K Force SB32. Budeš kvůli délce ETT asi brát velikost rámu 18,5", že?

            0 0
            • Nikovlas  

              Já zatim nevim – na stávajícím kole mám posed krutě nevyhovující, takže z toho moc vycházet nechci. Ještě se doma přeměřím. Chtěl jsem spíš zdvih 120, ale problému s výškou řidítek jsem si vědom, ale k tomu se teprv dostanu.

              0 0
              • michomin  

                Prckové si dávají na 29 řidítka s negativním zdvihem.

                0 0
                • Nikovlas  

                  Jako vlajdy vzhůru nohama? Nevim, jestli bych strávil ten vzhled :-D

                  0 0
                  • michomin  

                    Ne, originální výrobek s negativním zdvihem, ale je to na ten způsob.

                    0 0
                • Tina  

                  To preto, že nevedia že FSA mám už nejaký čas v ponuke tento parádny predstavec :)

                  Podobný má v ponuke aj Syntace, ale za oveľa vyššiu cenu (159,– Eur) a odstupňovaný v dĺžkach po 11mm (55, 66, 77, 88, 99, 111mm)

                  0 0
            • Tina  

              Sedlový uhol 74° je pomerne bežný uhol na XC bajkoch so zdvihmi 100mm a TT vo veľkosti 18,5" je 620mm. To nie je zasa málo, aby musel mať sedlovku až s 32mm setbackom.

              0 0
              • Pán z Dubu  

                Všiml jsem si, že má delší dolní končetiny a kratší trup – to by mu SA 74° nemusel vadit (Když chce 120mm zdvih vidle, jsou to asi zbytečné úvahy.).

                ETT u rámu velikosti 17“ 593 mm mi pro 180 cm přijde málo a zároveň souhlasím, že 620 mm u 18,5“ je nemálo. Proto jsem to výše formuloval jako otázku. To si podle individuálního stylu posedu a toho co a jak jezdí, musí rozhodnout Nikovlas sám.

                0 0
                • Nikovlas  

                  Až to budu řešit v reálné rovině, kouknu, jak vysoko vozim sedlo a dopídím se toho, jak vysoko bych měl sedlo vzhledem řidítkům při 120 mm – jestli nebudou moc vysoko. Taky se dopídím toho, jakej je běžnej offset u 29" vidlí – třeba u toho Epixonu.

                  Zatím jsem si ani nezjišťoval, na kolik by mě ten rám vyšel s daní, dopravou a clem. Neřešil jsem, jak je to s řetězovou linkou u tý širší osy vzadu. Neřešil jsem, jestli vůbec risknu karbon z číny, o kterym nemůžu najít moc referencí…

                  Každopádně dík za rady.

                  0 0
                  • Tina  

                    Štandard 29er vidle robia s offsetom 44–46mm. Sú určené pre hlavové uhly cca 70° – 72°. Na menší hlavový uhol (kľudne už od 70°) už je lepšie montovať 51mm offset kvôli trailu. Trail sa totiž položenejšou hlavou zväčšuje. Veľký trail (motocykle chopper) zhoršuje ovladateľnosť a živosť bajku v stúpaniach, úzkych a točivých singloch a v pomalých rýchlostiach. Preto je už u položeniejších uhlov lepší 51mm offset (alebo Rake), ktorý trail zase zmenší. Bavíme sa samozrejme o XC bajkoch ;)

                    Výber dostupných vidlíc s 51mm offsetom nie je zatiaľ veľký. V ponuke ich má Fox, Rock Shox, Lefty, Marzochi (od MY2015)

                    0 0
                    • Nikovlas  

                      Dík. Přesně tohle mě zajímalo. Na druhou stranu – rozdíl v offsetu 5 mm udělá na trailu rozdíl asi jako rozdíl v úhlu cca 0,5°, ne?

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Dlouho jsem vozil na 29" HTčku hlavový úhel 71,5° (ale na pevné vidlici, tzn. už žádný sag a zvětšení úhlu, tzn. odpovídá cca 70,5° pro odpruženou) a k tomu offset 47mm a bylo to už hraniční, tzn. točivé už i na 29" skoro moc a málo stabilní.

                      Po několika letech jsem vrátil odpruženou vidlici se kterou mi to vychází něco mězi 69,5–70st. a ta má offset v tom rozmezí 44–46mm a vyhovuje mi to tak o dost více a málo točivé to není.

                      51mm offset bych nechtěl, to by zase vyšlo zhruba jako původně s pevnou a to mi vyhovovalo méně.

                      0 0
          • Smazaný účet  

            budes stavet 29ku nebo 29 plus kolo?

            0 0
            • Nikovlas  

              29"… Třeba bych si do budoucna pořídil i kola s balonama, ale v plánu to nemám.

              0 0
            • Nikovlas  

              Tak mě napadá – jak širokej plášť projde běžnou vidlí s 100×15 osou? Při plánování kola jsem počítal s Epixonem z TT, protože nevím o jiné srovnatelné vidli za srovnatelnou cenu… Ale když už bych se rozhodnul pro tenhle rám a pak měl možnost obout balony (asi teda na nový kola, takže to není úplně raz dva) – jak bych byl v tomhle ohledu omezenej vpředu, kdybych zůstal u klasickýho rozměru náboje a vidle? A u 29" by mě omezoval běhoun pláště nebo boky?

              0 0
              • Tina  

                Určite obuješ plášť WTB 27,5×2,8". Môj príspevok z 27.4.2015

                0 0
                • Nikovlas  

                  Jasný – takže kdybych se rozhodnul pro široké pláště, budu muset zvolit menší průměr… což by bylo stejné i u 110×15…

                  A nebo dát dozadu balon a dopředu, co se vleze – dokud bych nezačal brzdit, tak by to i na tom sněhu mohlo fungovat… stejně si nedokážu představit, proč bych měl jezdit na kole, když bude sníh na běžky… :-D

                  0 0
                  • Pán z Dubu  

                    Jestli to zvažuješ i jako snowbike. Tak ono sněhových podmínek je značné rozpětí. Do 5 cm prašanu se dá na MTB, když připadne dost, tak se na fatbiku nedá ani po jednom projetí rolbou – jak jsem měl možnost vidět na jizerské magistrále. Tzn. rozpětí množství + teploty + kvality sněhu, aby se už nedalo na MTB gumách a na fatbiku ještě ano, je tak úzké a pomíjivé, že doporučuju se tím nezabývat a nepokoušet se na jednom rámu vytvářet uniprasopsa.

                    0 0
                    • Nikovlas  

                      Jasný – to mě jen tak napadlo – jestli (pokud bych do toho skutečně šel) bych se volbou normální vidle (na 100×15 náboj) neomezil v potenciálním využití toho rámu – ale jak říkáš – k tomu využití nejspíš nedojde… pak je otázka, jestli si nekoupit normální rám bez extrémně široké zadní stavby – jestli to s sebou nenese nějaká negativa…

                      0 0
                      • Pán z Dubu  

                        Rám pro plášť 2,3“ šíře není extrémně široký, vždyť má letitý standard BB 73 mm.

                        0 0
                        • Nikovlas  

                          Má zadní stavbu pro 3" – proto ta šaškárna s pravou vzpěrou nad převodníkem.

                          0 0
                          • Pán z Dubu  

                            Máš pravdu, ta možnost delší zadní stavby pro 29×3 už mi vypadla. Nevnímám tu „šaškárnu“ jako negativum, protože to je řešení k udržení normální délky osy šlapáku a Q-faktoru (Jsem nižší než ty a šlapání doširoka mi nesedí.).

                            0 0
                            • Nikovlas  

                              Taky bych asi nechtěl větší Q-faktor. Ale nevim, jestli to s sebou třeba nenese nějaká negativa – třeba nižší tuhost… taky nevim, jestli si o to nebudu štrejchat patou ve sjezdu se širokejma kolenama…

                              0 0
                              • Pán z Dubu  

                                Kde prochází klika to asi nehrozí. Jestli myslíš vzadu před nábou – mám http://www.on-one.co.uk/…56-evo-frame . Zadní rozteč je jen 135 mm, ale patky jsou našroubený zevnitř, takže to je širší řešení než běžná hlína a neškrtám. On to nebude jejich první zrealizovanej rám – tak měj k těm šikovnejm klukum čínskejm taky trochu důvěry.

                                0 0
    • michomin  

      Ryze orientačně, jak by ti vyhovoval rozměrově tento rám, takové L by mohlo sedět.

      Cube karbon

      0 0
      • Nikovlas  

        To se mi zdá jako celkem běžná geometrie. Nic vyloženě krátkého. Mohl by mi sedět 19". Nicméně další parametry, jako reach, stack a podobně, jsem zatím neřešil – spíš si dělám přehled o možnostech.

        0 0
        • michomin  

          Jenom jednu poznámečku. Čím kratší řetězová vzpěra, tím se pro část bikérů zhoršuje posed sedlo-pedály. Vysvětlím na RB CRR29, které používá rovné trubky.

          Současný rám má zkrácenou řetězovou vzpěru o 10 mm. Aby zadní kolo nehoblovalo sedlovou trubku, která má stejný úhel jako předchozí typ, tak ta musí být posunutá dopředu oproti středové trubce (mufně) právě o těch 10 mm, čili osy středové a sedlové trubky už nejsou různoběžky ale mimoběžky. Je to vidět na schematu geometrie, s výměnou fotek se RB nezatěžuje.

          A tady je ta zrada. Já mám starší typ se sedlovkou s offsetem 25 mm a sedlo posunutý dost dozadu. Na novém typu bych musel mít offset 35 mm abych měl stejný posed. A vzhledem k tomu,že většina jízdy je v seďě, tak pro mě smolík.

          0 0
          • Tina  

            To možno platí u RB, ale u iných výrobcov nemusí ;)

            Ešte otázka. Akú máš výšku sedla (stred BB-vrch sedla)? Ako si riešil posed na 26" bajku zo zadnou stavbou dlhou 420mm? To si mal sedlovú trubku so sklonom 70°?

            0 0
            • michomin  

              Z logiky věci to platí vždycky, ale jiní výrobci to mohou řešit ostřejším úhlem sedlové trubky a také řeší (nejostřejší úhel jsem viděl u Ghost Lectora). RB to, vzhledem k rovným trubkám, může řešit při změně úhlu pouze prodloužením řetězové vzpěry, takže nemůže, protože by to nedávalo smysl. Trochu se tomu dá u rovných trubek pomoci, když je slabá sedlová trubka, to ale není případ RB,

              Výšku sedla mám 825, ale to je úplně jedno. Ten posun tam bude vždycky.

              0 0
              • JakeF  

                Vždycky? Ta trubka by měla jít prohnout tak, aby to rozdíl nebyl vůbec… Já jsem vozil na 26" vždycky kolem 25mm offsetu a s 29kama s CS 435mm a 430mm jsem neměl žádnej problém, ale myslím Spešl má ty trubky proti středu posunutý, ne jen prohlý…

                0 0
                • michomin  

                  No vždyť jo, tím ohnutím jde úhel zmenšit a eliminovat to posunutí, ale všichni to nedělají. U Lectora to těch 71,5° nejspíš kompenzuje dostatečně ale to je extrém. Ostatní mají úhel toho ohnutí větší, koukal jsem 72,5–73, což je furt lepší než 73,5 u RB.

                  0 0
                  • michomin  

                    Mít o 10–15 mm kratší stehenní kost, tak je mi to buřt a vůbec to neřeším, ale já nemám.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Dělá to tak skoro každý výrobce a to tak, aby pro průměrnou výšku sedla pro danou velikost rámu vycházel sedlový úhel pořád stejně.

                    Problémy pak nastávají pouze u jezdců, kteří mají sedlo výrazně níže/výše než je průměrná výška pro danou velikost, pak mají sedlo více vepředu/vzadu.

                    Posunuté sedlovky jsou tu už spoustu let u mnoha fullů (i ve 26") a u fullu i s daleko extrémnějším posunem kompenzovaným daleko větším prohnutím sedlové trubky.

                    Pokud nějaký výrobce sedlovou trubku nechá rovnou a jen ji posune a ani nezmění sedlový úhel, tak to prostě dělá blbě.

                    0 0
          • kubad  

            Tak hodně řady záleží na úhlu sedlovky ,

            Jinak může být jak pises

            0 0
          • Pán z Dubu  

            Řešení by mohla nabídnout nesouosá redukce sedlovky. Z 31,6 mm na 27,2 mm už trocha prostoru je – pro (spíše na MTB) více vysunuté sedlovky už by to bylo znát. V konfekci jsem neobjevil.

            0 0
          • Nikovlas  

            Jelikož mám poměrně vysoko sedlo (78 cm), i při úhlu 73° se dostane poměrně dost dozadu. Zkoušel jsem si to rozkreslit a se 120 vidlí bych měl nejspíš sedlovku bez offsetu a řidítka pod úrovní sedla. Jen koukám, že je ten rám i v 18,5"mnohem delší, než moje Cube LTD 18", takže mi to s krátkym představcem (asi 6 cm) vyjde na dýlku jen tak tak.

            0 0
            • Pán z Dubu  

              Cube je tak krátký, že je snad jen na placatý ježdění. Když přední kolo z kopce trochu škobrtlo, tos asi často vystupoval přes řidítka.

              Pokud se vejdeš úchopem nad 120 mm vidli a zachováš tak napsaný hlavový úhel a bude Ti stačit sedlovka, mohl by Ti vyhovovat posun jízdních vlastností na 17“ rámu. A za nějakých 5 let ježdění si třeba progres skillu vyžádá jinou geo.

              Jestli rám dodávají bez hlavového složení, můžeš rovnou zkusit štelovatelné http://www.canecreek.com/…ets/angleset

              0 0
              • Nikovlas  

                Tak jsem si udělal takový náčrtek s 18,5" rámem. Vypadá to, že s krátkym představcem (60 mm), když nebudu rvát řidítka až na zem, na tu délku budu stačit. Sedlovka bude ideální asi s 25 mm offsetem. U menšího rámu už bych byl se sedlovkou na krajíčku.

                Na štelovatelný hlávko bych se asi vyprdnul – bohatě mi bude stačit laborování s posedem – ještě abych k tomu řešil úhel hlavovky :-D

                0 0
                • michomin  

                  No, když to máš namalovaný, tak to ti ten rám padnout musí. A co takhle kapánek kratší rám a kapánek delší představec, ne o moc, třeba o cenťák, možná o dva?

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Což o to – na dýlku by to šlo – 17" je o 27 mm kratší… ale taky bych musel mít o 36 mm víc vysunutou sedlovku, což se mi zas tolik nechce…

                    0 0
                    • michomin  

                      To chápu, už teď to máš na obrázku dost vysunutý. Aby to ten čínský karbon vydržel, až dostane pecku.

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        No – to je další věc – jestli jít do celkem neznámý „značky“, navíc modelu 2016… kdyby se zkurvil, tak budu hledat zase 148/12 zadní stavbu, abych nemusel přeplejtat kolo… To spíš budu řešit v nějakym vláknu o čínskym karbonu.

                        0 0
                        • michomin  

                          Vidíš, máš témata k přemýšlení: nejspíš nic moc rám, nová, ne moc rozšířená rozteč zadní stavby, divné proporce těla …

                          0 0
                          • Nikovlas  

                            Na druhou stranu – asi jedinej „cenově dostupnej“ rám s podobnou geometrií… Taky si ještě musim zjistit, na kolik to ve výsledku vyjde s dopravou, daní a clem…

                            0 0
    • sharkeeCZ  

      Canyon Exceed ma 422 mám, nejlevnější GC AL pak 430,3

      0 0
      • Nikovlas  

        Jo – ale to je velikost XS :-D Asi jsem zapomněl zmínit, že mám 180 cm :-)

        0 0
      • JakeF  

        A druhej se chytil… Těch 422 není 29". Ale jinak to vypadá, že nad geometrií celkem přemýšleli…

        0 0
        • mrozu  

          To jo, kolo se povedlo, hned sem ho zaradil do wishlistu kdyz vydali prvni fotky, ale ted koukam na ceny a kilo za nejnizsi model mi prijde teda poradna palka.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.