• wego1991

    Zdravím,

    asi dva roky sem pokukoval po něčem mezi silničkou na rozbitější cesty a gravelem. A nyní asi dozrál čas a rád bych si pořídil nějaký gravel. Ale totálně se neorientuji jaký bude pro moje použití ten ideální. Tak bych Vás chtěl požádat o věcnou diskuzi, tipy a nasměrování. Posledních pár týdnů to sleduji a vím, že nejdůležitější bude ve finále dostupnost (a co sem se díval tak v mé velikosti XL už to žádná sláva není). Letos už si moc cíl na něm jezdit nedávám, ale rád bych jej měl nejpozději, jakmile sleze alespoň částečně sníh a budou trošku příznivé teploty (cca přelom únor/březen).

    Nikdy sem na ničem s berany neseděl, ale nepředpokládám, že by mi to dělalo problém a nezvykl bych si na to. Na kole (full 120/110 mm) najedu ročně cca 3000+ km.

    Od gravelu očekávám, že bude rychlý na silnici a v lehčím terénu (ne jen polňačky) taky něco vydrží (Beskydy). Nechci žádné extra balóny (ať se mi jeho ,,dovednosti'' nekryjou s mým nízkozdvihovým fullem), spíš nějaký zlatý střed, ať to spíš sviští po áčku, ale zároveň, ať se nemusím vracet pokud se cesta (polňačka, turistická značka) změní z lehce rozbitou na více rozbitou.

    Požadavky:

    • dobrý poměr cena / výkon
    • karbon sem nikdy neměl a ani po něm nějak extra netoužím – radši lepší výbavu (vidlici karbon beru jako standart)
    • mám 191 cm / +/- 100 kg + batoh cca 5kg (vždy sem měl velikost kol XL – pokud by šlo o číslování tak to je ekvivalent 58?)
    • pořádné hydraulické brzdy (z důvody mé váhy i charakteru míst, kde chci jezdit)
    • pevné osy
    • kvalitní kola (lehká) – přípravu na bezduše beru jako samozřejmost, i když bezduše neplánuji, ale kdo ví..
    • převody 2× 10/11 (kvůli horám)
    • příprava na blatníky (nevím zda použiji) by být mohla, adventure úchyty na nosiče, láhve na vidlici apod nepotřebuji

    Cenově vzhledem k tomu, že na gravelu v podstatě není ,,nic extra'' drahého (jako vidlice, tlumič a teleskop u fullu), tak bych se chtěl pohybovat někde kolem 40–50k (v případě hodně výhodné nabídky max 55k, ale to včetně dopravy a všeho okolo). Nebráním se ani zánovnímu kolu z bazaru.

    Díky za rady!

    0 0
    • Alojs01  

      Jen vlastní zkušenost:

      Lepší rám poznáš víc, než lepší výbavu, tak bych karbon nezavrhoval :-).

      A pokud chceš kvalitní a lehká kola, tak bych o duších ani neuvažoval, je to obrovský rozdíl :-).

      1 0
      • wego1991  

        Karbonu se nebráním, ale chci i kvalitní komponenty. Hlavně teda brzdy samozřejmě a s tím jde tak nějak dohromady i kvalitní zbytek komponentů, protože většinou, kde jsou slušné brzdy je slušný i zbytek. Naopak to moc není podle mě. A v té ceně chtít karbon i dobrou sadu se mi mým laickým pohledem zdá, že to není možné.. nebo ano?

        A co se týče duší vs. bezduše – žena má na fullu bezduše a co sem tak počítal, tak oproti duším je ten rozdíl víceméně nulový. Jízdní komfort asi (u našich kol) lepší. U gravelu chápu, že ještě vyšší, ale váhově si myslím, že tam je rozdíl opravdu nepostřehnutelný.

        0 0
        • JachymP  

          Bezduše nejsou o hmotnosti, ale o komfortu a o možnosti jezdit tlaky, kdy plášť optimálně tlumí. Na gravelu nejdůležitější prvek.

          0 0
          • wego1991  

            Jo tomu rozumím. Ale vždy sem se tomu úspěšně vyhýbal, ale pokud to je opravdu takový přínos, tak na gravelu teda počítám že budu vozit bezduše.

            0 0
    • tomfree  

      Měl jsem podobnou představu jako ty,kolem 50 z bazaru,sle­doval jsem to cca půl roku,pokud se něco objevilo,co mne zaujalo,bylo to hned pryč.Takže nakonec karbonový rám,kola a odpružená hlava,od září přes 1000km a jsem spokojen.

      0 0
      • wego1991  

        Co je odpružená hlava?

        Co si tedy nakonec vybral pokud ses udržel v původním rozpočtu?

        0 0
        • tomfree  

          Koupil jsem Diverge a rozpočet už jsem neřešil,má to odpružený sloupek řízení,pružina a hydraulický tlumič,zdvih 2 cm,ale je to fakt přínos.Do beskyd mi byl třeba dvoutác na grx s kazetou 11–34 málo,na Lysou jsem sice vyjel,ale mám to 50km z domu,takže bych uvítal nějaké lehčí převody.Aktuálně mám 40z vpředu a 10–50z vzadu,což mi vyhovuje více.

          0 0
          • wego1991  

            A který konkrétně si teda koupil? Předpokládám, že si spokojený. Přemýšlím, že bych navýšil rozpočet, tak hledám inspiraci.

            0 0
            • tomfree  

              Mám ho asi měsíc,cca 1000km a jsem spokojen,dobrý je úložný prostor v rámu,normálně jezdím s batohem,ale tady sedí člověk jinak,takže jsem rád,že ho mít nemusím.

              1 0
              • Alojs01  

                Tohle je ovsem hodne mimo weguv rozpocet…:-)))

                0 0
                • wego1991  

                  No pokud sem to dobře dohledal tak z původního rozpočtu 50k to navýšil několika násobně :) Pěkný raketoplán.

                  0 0
                  • tomfree  

                    Byla dobrá nabídka a chtěl jsem jezdit a né čekat jestli někdy něco bude a ceny třeba klesnou a za pár let… :-)

                    0 0
              • jIrI___  

                Úložný prostor v rámu je super návyková věc. Povinně bych ho zavedl do všech kol s macatými trubkami :)

                0 0
                • Melvin  

                  Zajímavé, že s tím nikdo nepřišel už dřív. Že by to byl přínos e-biku, kdy někoho napadlo, že u biku by se místo baterky do rámu mohlo dát nářadí, či lepení? Nebo to přišlo z triatlonových bi­ků?

                  0 0
              • keymaker  

                Kde v ramu je ulozny prostor???

                0 0
                • tomfree  

                  Tu

                  0 0
                  • keymaker  

                    To chci takyyy. To na mym CruXu neni :-( nechci to ovesovat, tak jezdim na lehko a desim se, az nekde pichnu :-)

                    0 0
                    • Pavell  

                      Hele ja to mam podobne…Grizla mam po 600km uplne holyho, ani jeden kosik, zadny naradi…no nic…o)

                      Nejezdim zadny dardy a jak uz neni vedro, tak do tech 60km vyjizdek nepotrebuju vozit piti (nekdy v zari jsem si dal nekde na cyklostezce pivko)…o)

                      Ale uz na nejakym zakladnim balicku s sebou pracuju…

                      0 0
                      • keymaker  

                        A kam to chces nandat? Pod sedlo? Jinak piti vozim, ale to je tak vsechno ;-) na biku mi kapsicka pod sedlem a v ramu nevadi, ale tady se mi to nechce hyzdit :-D staci ze to hyzdim ja jako jezdec :-D

                        0 0
                        • Pavell  

                          Asi by mi nejmin vadil bidon se zakladnim naradim ze spodu na sikmy ramovy trubce…a uz konecne dam zbyvajici dva kosiky na piti…

                          0 0
                          • keymaker  

                            Mno to ja na CX mam jen dva bidony a zdravas, takze pak uz nejaka kapsa kdesi umistena…

                            0 0
              • Pavell  

                Krasnej

                0 0
    • JachymP  

      Konkrétní tip neposílám, jen pár komentářů k tvému uvažování.

      Na 190 cm mám gravel 61 (Diverge), 58 by mohlo být malý pro tebe.

      Do 50K to karbon asi nebude, ale za mě karbonový rám u gravelu je obrovský plus. Víc než u MTB, kde pláště odtlumí mnohem víc než na gravelu. Jedině že bys šel cestou TK75 ;)

      Brzdy na gravelu nejsou takový problém, limitem je grip plášťů, který je ve srovnání s MTB překvapivě nízký. Ale hydraulika samozřejmě má velký význam.

      Bezduše na gravelu jsou nutné. Z pohledu cena/výkon naprosto nepřekonatelná věc.

      0 0
    • andy97  

      Určitě bych šel do karbonu. Rozdíl poznáš jak v tuhosti tak i v pohlcování nerovnosti oproti hliníku.

      0 0
    • jkcz  

      Do Beskyd hlavne dostatecny rozsah prevodu.

      Zda ram karbon nebo hlinik, nakonec bude stejne o tom, kolik jsi ochotny investovat. Pokud hlinik, muzu vrele doporucit sedlovku od Ergonu

      https://www.ergonbike.com/…details.html?…

      Tuto sedlovku plus bezduse s optimalnim tlakem a budes king.

      0 0
    • kalimero  

      Rozhodně bych vzal rám, kde širší pláště vejdou. Ještě nevíš k čemu budeš kolo používat, ale uzší gumy můžeš dát vždycky.

      2 0
      • wego1991  

        Právě že vím (asi:), že široké pláště nebudu chtít, protože na takové ježdění mi zůstane full. Popravdě se v těch označeních pláštích na gravel ztrácím. Ale ma hrubá představa je, že bych chtěl něco jako mám teď na fullu, což je 2,4" (změřeno 60 mm) a zhruba poloviční+ šíří, takže něco kolem 35 mm…

        0 0
        • JachymP  

          35 mm je na asfalt, na polňačky a les bych bral 38 minimálně, spíš ale 43, zvlášt na tvojí hmotnost. Pokud chceš vyšší rychlost (nižší valivý odpor), můžeš dát semislick nebo slick. Byl jsem překvapen, jak rychle jede GraveKing Slick 38 a zároveň jak v pohodě se s tím jezdí mimo asfalt (pokud se teda bavíme o suchém terénu).

          0 0
        • MrtweyUbrus  

          35mm je málo, chce to aspoň 40mm.

          1 0
          • Jáchym 1  

            Ano,40–45 dle výrobce a skutečné šířky a bezduš.

            Já mám 40 mm,bezduš + inserty.

            0 0
            • tomfree  

              Taky hlasují pro 40+,ale inserty bych si odpustil,to už si raději vezmu horské kolo.

              2 1
              • Jáchym 1  

                Preferuju berany a trochu masochismu.

                Taky se mě líp protahuje po zarostlých pěšinách,kterých je doposud letos habakuk :-)

                0 0
    • jIrI___  

      Jen pro info – Canyon na eshop přidal hliníkové Grizly, jsou skladem a ceny mi na aktuální poměry připadají hodně slušné. Pokud vyhhlížíš i na bazarech, musíš být rychlý. Prodával jsem svého X-Roadu, cenu jsem z mého pohledu nastřelil, a i přesto byl za dvě hodiny zamluvený a za dalších 5 hodin si pro něj přijel pán z Jižní Moravy. A byl šťastný, prý že mu před nosem unikly další dvě nabídky. Takže hlad po bazarových kolech je :)

      0 0
      • wego1991  

        Na ty sem se včera díval, ale mám trošku problém s barvama. Doteď sem sice měl víceméně 3 poslední kola skoro komplet černé a gravel bych rád nějaký výraznější (i kvůli viditelnosti na cestách za šera či tmy) a zrovna ty Canyonacké mi letos přijdou škaredé a vyblité..

        2 0
    • cyklista86  

      Jak pise Jiri. Okamzite bych objednaval toho Canyona. https://www.canyon.com/…-7/2709.html?… Nic lepsiho za ty prachy nesezenes. Po kolech do 50 tisic se ted jen zaprasi. Snazsi to maji ti co chcou dat za kolo 100 a vic tisic. Tech je furt dost.. Jinak ty jako 100kg chlap co asi nebude jezdit prumernou rychlosti 40km/h. Vubec bych nepremyslel o tom davat tam uzsi plaste. Aby te to nebrzdilo tak zasadni je vzorek. To ze sou o neco tezsi se ti vrati v pohodli. Musis pochopit, ze 60kg typek muze foukat treba 30mm gumy na mnohem nizsi tlaky nez ty. Pro tebe bude tech 40mm to same jako pro toho 60kg typka 30mm.. Ale jestli mas v zivote malo trapeni a chces si to vynahradit tak tam ty uzovky dej. Nezrychli te to a krasne naklepavat.. :)

      0 0
      • wego1991  

        Jo na ten sem se díval i tu barvu bych asi zkousl, ale teď už zas mám v hlavě, že hliník je na prd a zvlášť v horách bych se na tom zbytečně naklepával, ale třeba to s tím karbonem není tak horké a jen je to jedna z BF fám? :D

        0 0
        • TK75  

          Představa, že budeš obecně na duralu s karbonovou vidlicí naklepanej a na celokarbonu to bude ok je naprostej nesmysl… Ten „komfort“ ti udělají kola, tlaky, bezduše a případně pružná sedlovka…proto je dobrý když má rám sloping a sedlovka má prostor pracovat

          Kvalitní karbon rám je pochopitelně top jestliže hledáš co největší efektivitu, rychlost atd ale je třeba si připlatit

          Mimochodem já nepoužívám objemný pneumatiky (48 ) kvůli dural rámu, ale protože jsem zjistil, že jsou o dost výkonnější než méně objemný pneumatiky, když chci od kola co největší všestrannost.Navíc mi přijdou rychlejší než když jsem jezdil s 38 a tak nějak celkově je mám radši.

          Hlavní je aby tě to bavilo a aby ti to kolo sedělo.

          3 0
          • JachymP  

            Souhlasím, ale i přes to: na karbonovým Diverge je komfort zadku mnohem větší, než na řídítkách. A to i přes to, že mám futureshock a teď jezdím vzadu 38mm a vpředu 43mm a vpředu mám o 0,5 bar menší tlak. Sedlovka určitě hraje roli, ale spíš myslím, že víc dělá rám. Srovná se to až když vpředu snížím tlak skoro na hranu použitelnosti.

            0 0
            • TK75  

              Když jsem jezdil s f -šokem na dural rámu tak si přesně tohle pamatuju taky…jakmile jsem začal používat karbonovou sedlovku, tak byla zadní část pohodlnější než předek s f šokem a měl jsem 38 zadní kolo a 40 přední.To je ale jasný, rány jdou zepředu..od vidle.

              Ale jako fakt netvrdím, že tam rozdíl není…to ne

              0 0
          • jIrI___  

            Částečný souhlas. Přešel jsem z hliníku na karbon a rozdíl je sice poznat, ale není to nic zásadního. Jak píšeš, tlak v pneu i pružící tlumící sedlovka udělají mnohem více.

            0 0
            • TK75  

              Hlavně to prostě nejde říct obecně…Je to jako ty debaty o kolech „do rychla“ vs prasopes:,–) Cannondale Slate (alias prasopes do pomala) je kolo co vyhrávalo závody jako je Dirty Kanza

              „Nepohodlný“ dural Mason Bokeh se používá na dlouhé štreky viz Josh Ibett protože je to dobře udělanej stroj atd

              :-)

              0 0
              • jerrymouse  

                Já třeba můžu potvrdit, že zadek byl na GT Grade Carbon 2015 pohodlnější, než Bokeh (při 35mm gumách), ale s většíma gumama (40C+, popř. 650b) se to dost srovná.

                0 0
                • TK75  

                  To jsme ale zase u toho, že to nejde obecně, protože zrovna GT Grade s Triple Trianglem je hodnocené jako hooodně pohodlné kolo na zadní stavbě

                  Tak je fajn vědět že to funguje :-)

                  Gt grade je i za slušný peníze

                  0 0
                  • jerrymouse  

                    Jo jo. Ten novej v carbonu by byl pěknej a imo dost splňuje i požadavky zadavatele. Jedinej „problém“ je max. průchodnost pro 700×42c, ale umí i 650b kola. Akorát teda stojí 70+ a musí sehnat nějakou skladovku :)

                    0 0
              • jiri.kostinek  

                Josh používá co mu dají zadarmo:-) Tím ale nerozporuju že Bokeh je dobrej i vizuálně pěknej stroj.

                0 0
        • Melvin  

          Už tu někteří zmínili, že to jak moc budeš vyklepaný rozhodne šíře pláštů a tlak v nich. Já vozím 35 mm a na silnici to jede pěkně, na šotce v pohodě, ale v nějakém terénu už to je HODNĚ kompromis. Dále se s užšíma pláštěma hůř brzdí na šotkách, kdy ten užší plášť nemá takový grip. Na druhou stranu jsem si krosku pořídil, jako takovou silničku do bordelu, takže bych tam nedal cokoliv většího než 38–40 mm. Víc už mi nedává smysl pokud má člověk bike. Protože gravel s 48 mm jak tady někteří mají bude v terénu pořád horší než čistokrevný bike a navíc se s gravela stane líný stroj. Ale pokud má člověk jedno kolo tak to celkem chápu. Jinak možná by bylo dobré si nejdřív gravela půjčit a projet si místa, kam bys chtěl jezdit ať víš.

          1 1
        • cyklista86  

          Chceš kolo kolem 40–50 tisíc. Jestli to nechceš na špatných komponentech, tak to je dnes cenovka spíš za hliník a ne karbon. U celopevneho kola to jak budeš vyklepanej záleží z 90% na obutí. 40–45mm bezduse a podle toho kde zrovna pojedeš budeš přizpůsobovat tlak. Na asfalt prifouknes a na polnacku, lesní cestu ufouknes.. Oproti fullu to půjde za pedálem uplne jinak. Snad máš teda naslapy a tretry s karbon podrážkou. Bez toho bych gravel ani nekupoval. Jak mají někteří na gravelu platformy. Strašný.. Dobrý leda tak na ježdění do práce pár km a ne na sportovní ježdění..

          0 0
          • Singlespeed  

            Platformy sice vypadají trošku nepatřičně, ale jezdí se na nich skvěle i když je člověk zvyklý na nášlapy, o tom žádná. Platformy nasazuju na zimu, neboť civilní bota poskytuje v zimě nesrovnatelně více tepelného komfortu než cyklistická tretra, která promrzá od kovového kufru. V zimních tretrách za 6 litrů mrznu, v civilních za polovinu s platformami teplíčko jak doma u kamen :-) .

            0 0
            • jerrymouse  

              Tohle řeším PD-EH500, zimníma 5.10 a SPD na jaro-podzim. Taky v tetrách mrznu i s navlékama. Ale souhlasim, že na sportovní jízdu to trety chce.

              0 0
            • cyklista86  

              Otázka je co to znamená skvele. Jak jsem psal rozdil přenosu energie u podrazky normální boty a karbon podrazky je až komicky. Taky jezdím s platformami v zimě a do práce obchodu a pod.. Ale pro sportovní účely kde chceš co největší efektivitu to prostě bez treter nejde. Hlavne lidi jako já 90kg+. Tam je prostě ta ztráta energie s normalnima botama obrovská.. třeba jit ze sedla. To jak vystrelis s tretrama ve srovnání s botama. To je prostě neskutečný rozdil..

              1 0
              • JachymP  

                Souhlasím, tretry s karbonovou podrážkou a tretry s „nekarbonovou“ podrážkou jsou obrovský rozdíl a jen lituju, že jsem si je na gravel nekoupil rovnou.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Má partnerka měla vždy tretry s karbonovou podrážkou za hromadu peněz a nedávno si na lítačku koupila levné Spešly na tři suché zipy, které vozím i já. Ke svému milému překvapení žádný zásadní a nepřekonatelný rozdíl mezi nimi a karbonovými Sidi ani S-Worksy nepocítila a to má už něco nazávoděno.

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Jachym to nejak blbe pochopil. Ja ale nepsal o rozdilu karbonova, plastova podrazka. Ja psal o rozdilu tretry vs kecky a platformy.. Jinak logicky cim vic sily mas tim vic ocenis maximalni tuhost podrazky. Je sakra rozdil jestli si 90kg chlap co do toho dokaze dupat a nebo si 60kg holka..

                    0 0
                    • JachymP  

                      Ano ta hmotnost a síla bude hrát roli. Jinak já to opravdu myslím jako rozdíl tretra – tretra a pro mě ten rozdíl je obrovský. Konkrétně Sidi s podrážkou SR7 a druhé s karbonovou, používám je paralelně. Ale nepřu se, že to platí pro každého. Jsou zde i osoby, které necítí rozdíl mezi duší a bezduší ;) O rozdílu karbonová podrážka – bota na běh se nemá cenu ani bavit.

                      0 0
                  • jIrI___  

                    Stejná zkušenost, jen teda nemám něco nazávoděno. Ono ta tuhost bude i dost o hlavě :)

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Sorry, ale jestli nepoznas rozdil v tuhosti nejakych zakladnich treter s total shit podrazkou a karbon podrazkou, kterou proste neohnes, ktera zapracuje opravdu jen minimalne a to jen pri te max zatezi. Tak proste jen sedis v sedle a motas nohama na „večerníčka“.. :) V tom pripade me taky staci i platformy a trekove boty. Treba kdyz jedu uplne na pohodu do prace.. Abych se nezadycha, nespotil.. ALe jakmile jdu jezdit a rvu to tam ze sedla a pod. tak z plastove podrazky, ktera se dost prohyba zacne docela rychle bolet chodidlo..

                      0 0
          • wego1991  

            Tomu naprosto rozumím, že pokud bych opravdu chtěl karbon, tak musím jít s rozpočtem nahoru.

            Hodně se mi líbí tahle Orbea ale 80k je opravdu na zvážení, zda to pro mě má přínos (navíc, když sem na kole s berany nikdy neseděl), ale láká mě to o tom žádná. Jinak jezdím samozřejmě s SPD a dokonce i s tretry s karbonovou podrážkou (ale oproti předchozím nekarbon tretrám ten rozdíl v rychlosti a přenosu síly opravdu nepozoruji – jediný pro mě rozpoznatelný rozdíl je, že se v nich hůře tlačí-chodí).

            0 0
            • Jan D.  

              Jestli jsi na kole s berany nikdy neseděl, zkusil bych si nejdřív nějaký gravel půjčit a projet trasu, kterou budeš jezdit. Mohlo by ti to ušetřit dost peněz nebo zjistíš, co vlastně chceš.

              0 0
              • Melvin  

                Přesně tohle jsem tady už psal. V OV by snad mohli mít nějaké testovačky, takže bych využil dokud je hezky a zkusil si něco půjčit. Pak se bude už vybírat trochu líp.

                0 0
              • wego1991  

                To jsem zkoušel, ale bohužel nepochodil. OV, FM ani Třinec žádná testovačka. Nejbližší co sem zjistil bylo na půjčení v Kolovně někde pod Kralickým Sněžníkem. Je pravda, že to je trošku risk, ale vím, že si na ten posez zvyknu, akorát prostě si vybrat co bude pro mě přínosné a co je zbytečně cash navíc, ať je kolo dostupné a je to. Ale vybrat si je pro mě vždy největší problém..

                0 0
                • Foose  

                  já jsem si loni touto dobou koupil jedno z nejlevnějších kol s berany a karbon přední vídlí jen abych si to zkusil. Měl jsem kolo 4 měsíce a nakonec jsem ho pak na jaře i prodal za skoro stejnou cenu (už pak kola nebyla tak jsem nemusel dávat extra slevu). Kupec byl i tak nadšený a kolo bylo jako nové (najeto max 300km – to bych za víkend s testovačkou nikdy neprojel a nezjistil, že mi nevyhovuje.

                  0 0
    • wego1991  

      Teoreticky, když bych pozměnil požadavky na karbon rám (kvůli pohodlí), co by jste doporučili za hotový bajk v nějaké rozumné cenové hladině?

      0 0
      • skaj  

        Pokud menis pozadavky kvuli pohodli, tak zacni bezdusema a sirkou plastu. Udelaji nasobne vice nez karbon vs. hlinik. To, co dokazes plastem a bezdusi (z hlediska pohodli) ramem nikdy nedokazes.

        0 0
      • Pavell  

        Pokud by si přitlačil trochu na finance, tak tohle by Ti udělalo neskutečnou radost. Mam 500 km na podobný verzi a nedá se popsat jak skvěle to odvaluje na 45mm bezduších (ano já to mám přefoukaný na těch bláznivejch 5bar…o)

        Ještě bacha na velikost…já mam 188 v tretrách a mám L…a sedlovku mam vytaženou z 10cm rozsahu na 4cm…

        https://www.canyon.com/…ap/3106.html?…

        0 0
        • jIrI___  

          A počkej až ty kotvy G-One Bite vyměníš za nějaký aspoň průměrně rychlý plášť, to se pak bude odvalovat jedna radost :)

          2 0
        • cyklista86  

          On chce kolo za 40–50 tisíc a ty mu sem dáš kolo za 87 tisíc a říkáš tomu trochu protlačit na finance? To je trochu mimo nemyslíš?

          1 0
          • Pavell  

            Jen alternativa z high endu. Urcite si vybere co mu sedne nejlip

            0 0
    • ratel  

      Hlavně si ujasni, kde na tom chceš jezdit :-). Já mám hliníkový CX a na kroužení kolem Ondřejníka dobrý…

      0 0
      • wego1991  

        No tak rajón máme stejný. Máš sice CX, ale z mého pohledu se to krom geometrie (?) od gravelů nějak moc neliší, tak mě zajímá jaké máš pláště a jestli v pohodě s němi dáváš obě vrstevnice kolem Ondřejníku a třeba sjezd po žluté do Metylovic k Sv. Anně?

        0 0
        • ratel  

          Vrstevnice – tu spodní nad Lhotkou ano ( zimní běžecká trasa) , o horní jsem se nepokoušel, po žluté dolů ne, zbaběle to objíždím tudy https://mapy.cz/s/jotegagafo a i tudy se v jednom mistě trochu bojím :-) . Ale moc tam nejezdím. Spíše z Kubalánek do Lhotky nebo na Solárku.

          Schwalbe Marathon 32 . Jsem konzervativní a primárně jezdím po rozbitých lesních asfaltkách + do práce kombinace šotolina/asfalt. Ano jsou těžké ale pro moje použití ok, trvanlivé a bez defektů. V blátě moc nejezdím, tam asi nebudou nic moc.

          0 0
          • Markony  

            Po té žluté sem je až dolu není tak strašná al v jednou úseku je plot z obou stran a to je fest nepříjemné .

            0 0
        • Fran-tic  

          CX nechceš, to ti podle prvotního příspěvku můžu napsat hned :)

          1 0
          • wego1991  

            Nechci. V tom jediném mám jasno :)

            0 0
            • keymaker  

              Ja jsem pokukoval taktez po gravelu a skoncil u CX, kam jsem ted dal 700×35c a neprijde mi to tak strasny teda. Vyskove jsem mensi, kilama asi cca stejne :-D. Na Lysou bych to asi neuslap, bo vpredu 46 a 36 a vzadu 11– 28 zubu, ale do budoucna hodim asi 34 a to uz by mohlo jit. I nejaky cesty spis na bike jsem s tim absolvoval a celkem v pohode. A vesla by se mi tam jeste o krapitek sirsi pneu…

              0 0
    • Fran-tic  

      Mam 194 cm a 90 kg, karbon je boží a nic jiného bych nechtěl (ale kopu za sebe). Dělám na tom i ultrabikepacking, ověšené kolo na max a podobně. 1×11 do většího terénu s požadavkem na menší servis, 2×11 pro větší rozsah a častější silnici (i tak dávám 200+ km jízdy na silnici s 1×11, ale možná jsem magor). Měl jsem i al model a bylo to s karbonovou vidlí dostatečné. Teďka jsem k tomu přihodil karbon kola a je to fičák – moje doporučení je, že lepší kola klidně pláště s objeme a poletíš po cestě i v terénu. BTW bydlím ve Frenštátu, takže se považuju za Beskydského odchovance, co jezdí hřebenovky na gravelu.

      Co ale bude klíčové, tak je dostupnost. Nebudeš mít moc volby, většina 60/XL kol bude nedostupná. Já bych klidně šel do canyonu, klidně do hliníku a lehce dotunil. Na výběr stejně moc nemáš.

      0 0
      • Fran-tic  

        a to místo grizlu bych klidně zvážil grail

        1 0
      • Pavell  

        Máš to pěkný…jak velký je převodník ?

        0 0
        • Fran-tic  

          Jsem masochista, 42×11–42

          1 0
          • TK75  

            :-D

            0 0
          • Melvin  

            42 je ideální pro toto použití. Sám mám 42×11–36

            0 0
          • jkcz  

            Masochista :).

            To ale nebude obrazek z Beskyd, to je nejaka Ceska Kanada ci co, tam je 1:1 dostatecne…

            0 0
          • jIrI___  

            To je rozumný převod. Na silnici to ještě jakž takž jde a na 1:1 jde vyjet většina věcí. Kdybych nějakým nedopatřením chtěl jednoplacku, tak bych zvolil kombinaci přesně jako ty.

            0 0
            • Pavell  

              Myslim si to stejny…42 prevodnik vymenim za 40 jakmile ho ojezdim.

              0 0
      • wego1991  

        Co to je za kolo? Hotovka nebo si stavěl?

        0 0
    • naker21  

      zeber kross gravel 7.0. nebo 6.0. a budeš spokojený. Jsem s 6.0. vyjel jeseníky nahoru, dolů v těžkém terenu, už jsem si kolikrát myslel, že to kolo to nemuže dat a hodím ho do škarpy,po akci jsem zjistil,že kola, rafky uplně bez poškození a to mám 100kg a 175cm, dobrý stroj, ty skryté obchoďaky bych tu nedoporučoval moc poslouchat.

      0 1
      • Melvin  

        To by se mohlo napsat i o tvém příspěvku a těch skrytých obchoďácích.

        0 0
        • naker21  

          Já pronajimam vagóny, tz. nejsem tady skrytý obchoďák s kolama, ale za ten gravel esker 6.0. se postavim všemi deseti protože ho vlastním a protože jsem nečekal co vydrží.

          0 0
          • jIrI___  

            V případě výdrže je to spíše o tom, co vydrží jezdec. Samotné kolo ty limity bude mít nastaveno daleko za schopnostmi většiny uživatelů :)

            0 0
    • Speedy.HVR  

      Zkus se podívat tady.

      RB

      a tady nějaké povídání o tom kole :o)

      test

      0 0
      • wego1991  

        O RX vím, ale já mám s RBčkama problém, že se mi odjakživa nelíbí.

        1 1
        • cyklista86  

          ME taky ne. Humpolacky svarene trubky jak v roce 90… Vypada to mnohem hur nez decathlon.. Za me by to bylo ok, kdyby to vyvazili cenou, ale oni si hrajou na to, ze „made in czech“ takze jako bys mel podporit ceskyho vyrobce. ******..

          1 1
          • wego1991  

            Tak to já zase ten pohled mám jiný. Nějaké RB sem už viděl a svary mi špatně provedené nikdy nepřišly (spíš naopak). Made in Czech je pravda a s tím souvisí i cena a ta mi vzhledem k možnostem nějak mimo nepřijde. Já mám spíš problém, že jejich rámy jsou prostě jen obyč trubka (tvarem) a jedno či vícebarevný lak plus pár nálepek. Žádný zajímavý design, ale jsou lidi kterým se to líbí.

            0 1
            • cyklista86  

              Ja to napsal asi blbe. Nemyslel sem to tak, ze jsou primo svary spatne. Ale proste ten ram celkove na me dela dojem, ze to je low cost amaterska produkce ve srovnani s tim jak dnes vypadaji hlinikove ramy od jinych znacek.. Proste jak pises fakt vylozene jen trubky svarene k sobe. Ty trubky hlavne zadni stavby se me vylozene prici. Tluste, nijak neprofilovane. Proste ram jak od ucne na zaverecne zkousky a ne hlinikovej ram od profiku v roce 2021.. :D

              0 1
              • Foose  

                Je to celkem malovyroba. Tady by jsi pořádnou formu na hydroforming nezaplatil…. Skoda ale ze upustili od CNC prvků.

                Made in cz je super.

                Me jen vadí ze jsou to strašně tvrdá kola a rámy nejsou nejlehčí :)

                0 0
              • Sulka  

                Ja zas nechapu proc by meli obycejny kulaty trubky vadit designu u hliny a u oceli by meli bejt bozi. Mluvim ciste jen o designu. A nekomu se proste a jednoduse ty kola libej a jeste jim je simpaticky ze vzniklo opravdu doma. Cena navic neni stale napalena. Ano, kvalita laku je docela marna. Takze to vice mene bude o libivosti. Takze co je na ramech od RB jinak spatne?

                1 0
                • cyklista86  

                  Ten novej gravel neni tak spatnej. Ja mam RB spojene furt s tema starsima modelama, kde byly priserne tluste ty trubky zadni stavby, To reseni patky taky odporny.. Ten novej gravel bych si dokazal predstavit vlastnit..

                  0 0
    • wego1991  

      O víkendu jedeme na testovačku kousek od Dolní Moravy, tak si aspoň osahám posez na gravelu (a obecně beranech – jak sem už psal, nikdy sem na ničem s berany neseděl) a snad si i ujasním jakou bych preferoval šíři plášťů a taky zda se hliník dá přežít nebo budu chtít investovat do karbonu. Bezduše už beru jako samozřejmost. K dispozici budu mít základní Cannondale Topstone 3 v XL.

      Takže prozatím díky a příští týden se ozvu s poznatky a uvidí se co dál.

      1 0
      • TK75  

        Nic moc…37 pneu s dušema moc pohodlné nebudou a sedlovka je taky dural, Sora s přesmykem je mimo silnice na prd a tovární berany taky nejsou většinou nic moc (zbytečně úzký) takže ti to moc neřekne

        Nicmene když si vzpomenu na první jízdu tak to byl ocelák Sequoia, stejná Sora a duše…akorát hodně objemný Sawtooth 42 a bylo to celkem fajn.Až na tu přehazku :-)

        0 0
        • TK75  

          Pardon … děda taky na všechno nadával, asi už to na mě jde :-D

          Užij si to, snad to bude fajn:-)

          0 0
          • Foose  

            to kolo je moc pěkné a za pohodovou cenu :)

            jenže když už to člvoěk začne tuningovat tak pak zjistí, že z toho moc nezbylo a mohl koupit rovnou hotovku např. za 60

            1 0
            • jIrI___  

              V aktuální době už to není jako kdysi a kupovat kolo s tím, že ho hned začnu ladit, absolutně nedává smysl.

              0 0
            • Melvin  

              Ted nevím jestli si děláš srandu s tou cenou, ale 34 bych za to nedal ani náhodou. To už fakt dát třeba 50–60 a vybrat něco jiného. Ale zas na zkoušku dobré. Má to aspoň karbonovou vidlici.

              0 0
              • TK75  

                Dnes asi bezkonkurenční ceny má Canyon…39 stojí novej Grizl al – GRX 2×10

                0 0
                • Melvin  

                  Jo ty ceny jsou fajn. Jinak 2 převodník bych na rozdíl od silnice na gravel určitě nechtěl.

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Ja bych zase nechtel na gravela jednoplacku. Leda ze bych se prestehoval do Holandska kde neni zadnej kopec a dal tam jako jednoplacku treba 50z heh.

                    0 0
                    • TK75  

                      Já mám naopak kvůli kopcovite krajině jednoplacku …a 2×11 bych právě bral na dlouhý rovinky kvůli odstupňování

                      2 0
                      • Melvin  

                        Přesně. Dvouplacku na silnici, kde člověk využije lepší odstupňování, v terénu je to jedno. A 50z na gravela je zbytečné, pokud to zároveň nemáš jako silnici. Já mám na krosce 42z 11–36 a z mírného kopce se dá ušlapat 50km/h.

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Wego ale jede na Dolní Moravu a tam hned v prvním kopci z vesnice je 42×36 strašně málo, člověk se kroutí jako anakonda a z jednolacky je hned vyléčen :-) .

                          https://mapy.cz/s/cumufofuda

                          1 0
                          • Melvin  

                            10% to by mělo být na 1000VAMu 10km/h tak to se s těmi převody celkem dá. Ale jo občas by se lehčí převod hodil, proto další kazetu dám 11–40 nebo 42. Ale chápu, že někdo jiný to má úplně jinak.

                            0 0
                            • Singlespeed  

                              Teorie se v tomto případě od reality radikálně liší a dosáhnout tam rychlosti 10 km/h je pro většinu cyklistické populae mimo realitu , což Wego určitě na vlastní kůži pozná :-) . Ale pro lidi, kteří do hor nikdy nezavítají je jednoplacka v pohodě.

                              0 0
                              • Melvin  

                                Tak mě 1000VAMu do 10% kopce nepřipadá jako nějaké peklo. Obvzlášť na asfaltce. Něco jiného je to v terénu.

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Ta úvaha by platila pouze v případě, že to stoupání bude celé zcela rovnoměrné, což nejspíš nebude.

                              0 0
                              • Melvin  

                                Jsem to bral jako průměr.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  To ale právě nemůžeš. Nejlehčí převody nepotřebuješ dle průměrného sklonu, ale dle maximálního sklonu.

                                  0 0
                                  • wert7  

                                    Pohon 1X je vždycky kompromis. Klidně se může rozhodnout maximální sklon ignorovat – prostě tam nepojede (objet nebo tlačit)

                                    0 0
                      • cyklista86  

                        Ty nekdy radis na rovine malej prevodnik u dvojplacky? Na silnicce jsem snad nikdy nejel po rovine se zarazenym mensim prevodnikem na co? Proto sem psal ze jestli jednoplacku tak jedine tam, kde neni vubec zadny kopec, tak nepotrebuju malej prevodnik. Dva prevodniky jsou na univerzalni pouziti silnice/teren. Jednopacku mensi prevodnik zase jedine pro pouziti ciste v terenu a v tom bych ja na gravelu nikdy nejezdil. Proc taky kdyz je na to MTB lepsi. Takze na mem gravelu bude jednoznacne dvojprevodnik, protoze potrebuju jak prevodnik na roviny, tak malej prevodnik na prudke kopce. Btw i profici ted zacinaji jezdit na rovinate klasiky jednoprevodniky. Dva prevodniky jsou na rovine zbytecny.

                        0 0
                        • Melvin  

                          Ty zřejmě nechápeš účel dvoupřevodníku. To není o tom, že na rovině dáváš malou šajbu. Jde o to, že díky dvoupřevodníku můžeš mít lépe odstupňovanou kazetu, třeba 11–25. Ale s jedno převodníkem, by si zas hovno vyjel s kazetou 11–25, tak proto tam máš tu malou placku. Jinak jo viděl jsem jak dlouho Aqua Blue jezdilo z jednopřevod­níkama. To až teď na absolutní placku jako Roubaix dali někteří jednopřevodník.

                          1 0
                          • cyklista86  

                            Ty me nechapes kamo.. Ja napsal, ze na absolutni placku kde nejsou kopce jako treba Holandsko, Florida a pod. bych nevozil malej prevodnik. Na co? A protoze u me je gravel spis odolna silnicka na rozbite okresky, maximalne polnacky, sotolina. Urcite ne lesni single tracky s korenama a sutrama. Tak tam pomalu MTB prevody nemaji smysl. Abych neustale hobloval posledny 3 pastorky v rychlostech nad 30km/h a pak co pulrok menil kazetu za nekrestansky penize.. Proste sem reagoval na typka, kterej pise, ze na gravela jedine jednoplacku. Je to proste o tom kde s tim chces jezdit. Takze pro kazdyho je idealni neco jinyho.. Nekomu staci doslova jeden prevod. Nekdo je rad ze si vystaci s trojprevodni­kem.. :)

                            0 0
                            • Melvin  

                              Ok. Já to myslím, jako do terénu (na gravel, bike) klidně jednoplacku, tam to odstupňování nehraje tolik roli jako na silnici.

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Ale chce to pořádný rozsah. Tam, kde na bajku točí lidi 34×50 nebo 32×42, láme jednoplackový gravelista třeba 42×42, což není zrovna komfortní.

                                0 0
                                • TK75  

                                  Trochu doufám, že se budou snažit dohnat Sram a dotáhnou grx šaltr aby pobral bez problému 46 zubů…jako xt 11s

                                  Nebo možná bude 12s…

                                  0 0
                                  • Jáchym 1  

                                    812ka pobere 46ku.Vizím to tak.

                                    Využuju tuto reakci i pro ostatní,s dovo­lením.

                                    Byl jsem ortodoxní ,,dvojpřevodník,,(pro gravel)

                                    Teď mám 40–11/46 , jediný limit jsem já.Je důležitý si uvědomit,že 11sp.kazety mají prvních 6 pastorků stejných.Změna je až pak.Samozřejmě,že i rozměr pláště hraje roli. 40mm nebo 47mm je znát.

                                    0 0
                                    • JachymP  

                                      Mně by vadil ten převod 40×11. Rád jezdím rychle a tohle by mi nestačilo. Nestačí mi ani 46, budu upgradovat na 48.

                                      0 0
                                      • Jáchym 1  

                                        Jak je tady už několikrák zmíněno.Co jezdec- jiná priorita a také výkonnost.

                                        Mě tato skladba vyhovuje.Transfery po silnici mám minimální a 40km/h to klidně dá.V terénu komfortně desítkové kopce s maximálkou 17% To je hrana adheze a mého srdce.

                                        0 0
                                        • Melvin  

                                          Ono to bude i tím, že dneska gravel sahá od silnice s širšími plášti až po bike s berany.

                                          1 0
                                      • TK75  

                                        Taky jezdím rád rychle, ale mimo silnice a tam je 40 ok

                                        Na silnici mi ani 42 nestačil na stopro…na rovince jo, ale při sjezdu ne

                                        0 0
                                • jkcz  

                                  Singl: sak vis jak to tady je, ze tady je kazdy s vykonnosti WT a ze dvouprevodnik se stava sprostym slovem. To nema smysl resit. Kazdy ma jine pozadavky a predstavy, ma jinou vykonnost, jezdi v jinem terenu, pro dostatecny pocet lajku potrebuje jinak poskladane prevody, …

                                  0 0
                                • tomfree  

                                  Jednoplackový gravelista má třeba 40×50 což úplně stačí.

                                  0 0
                                  • TK75  

                                    Movitý gravelista :-)

                                    Fotr se závazky co nemá rád presmykac holt dře jak kůň

                                    0 0
                                    • orm  

                                      Tam kam je gravel podle me urcen, tj. ne mtb jezdeni, kazeta 10–42 s odpovidajicim prevodnikem podle vykonnosti bohate staci. Ja mam treba na gravelu 40–10×42 a nestezuji si. Na zimaku mam 40–11×34 a take neni problem.

                                      0 0
                                      • TK75  

                                        40–42 mi nestačí v místech kam gravel určen je… normální lesní cesta například.Tady u nás je prostě spousta výjezdů z údolíček, kdy to fakt nevydřeš.Během mé x hodin jízdy se jedná cca o dvě až tři místa, kde musím do strmé cesty tlačit kolo a přitom bych tam neměl jinak sebemenší problém

                                        Další věc je, že protože mám gravel jako všestranné kolo, tak mám na zadním kole minimum vzorku aby to jelo i po silnici…a to znamená, že pak pri jízdě offroad nemůžu jít ze sedla, ale naopak je třeba zatěžovat zadní kolo a šlapat vsedě…tam zase lehký převod je k dobru

                                        Ale k dokonalosti chybí jen kousek a to mít 40–11/46 a je klid

                                        0 0
                                        • orm  

                                          Ja mam 130+kg a nemam problem s vyrazne tezsim prevodem 40–34. Tim nepisu ze je to ideal, ale kratke prudke stoupani tim das.

                                          Pokud bys chtel 11–46, tak si dej kazetu 10–42, ktera ma stejny rozsah, a mensi prevodnik, treba 38t.

                                          0 0
                                        • TK75  

                                          Dokonce ani blbou asfaltku tu jednu nevyjedu…vždy do toho údolí dojedu po x hodinách už unavenej a tahle boční silnička na jedno auto je tak prudká, že ji nedám ani omylem…sotva jdu :-D

                                          0 0
                                          • jerrymouse  

                                            Tak jdi! Na tom neni nic špatnýho :) Abych byl trochu k topicu, tak mi vyhovuje jendoplacka 40–42/11–40(42). Nevadilo by mi XPLR (10–44), ale prachy do toho cpát nehodlám.

                                            Ale je vtipný, že se všechny gravel vlákna zvrhnou na flame 1×/2×.

                                            0 0
                                        • Peta1981  

                                          TK75:tak 52 dozadu a bude klid :-)

                                          0 0
                                        • Jan D.  

                                          Nebo 36–10/42 a máš to samé a pobere ti to i současná hazka, ale ne ořech:)

                                          0 0
                                        • Pavell  

                                          Fakt jo ? Respekt…a to jsem si myslel ze mam docela silnej motor. A i s tema prefoukanejma 45 jezdim silnici 40–13…to je tak co mne v bezvetri jeste bavi…kolem 35 ? V jakemkoliv klesani 40–11, ale to uz nepohodlne chytam berany dole. Prumerku mam tak 27–28 podle toho kolik potkam semaforu na cervenou…kdyz fouka zepredu tak 40–15, rychlost kolem 30…kvedlam nohama dost. A kdekoliv mimo silnici 40–15 i 17, 19 napohodu, max 13, ale to uz je fakt neprijemny…na druhou stranu velky pastorek jsem jeste neradil…asi lehkej teren. Jinak 42 vpredu by se hodila, abych nebrousil tu 13 vzadu casto…

                                          0 0
                                        • File12  

                                          Já teda nevím, ale ted mám 40×42 a WTB Resolute 42mm 100kg a houby výkonnost. A stejně už ztrácím na cestě pokud není asfalt adhezi a prokluzuju. Nic lehčího mi teda nedává smysl

                                          0 0
                                          • Melvin  

                                            Právě naopak. Lehčí převod by umožnil plynulejší šlapání, takže by nedocházelo k takovému prokluzu.

                                            1 0
                                          • TK75  

                                            A to ti to prokluzuje i vsedě?

                                            0 0
                                            • File12  

                                              Ano v sedě. Ve stojce bych to pochopil. Záleží fakt na podkladu. neříkám, že by se mi lehčí převod někdy nehodil když už mám hodně v nohách, ale málokdy.

                                              0 0
                                              • Nimrod  

                                                tohle je podivné. mám strady biancy od challenge (takže skoro slick) a pokud sedím, tak nemám problém s adhezí, pokud nejedu po mokrých kamenech, kořenech a podobně. a to mám do 70 kil…

                                                0 0
                                  • Singlespeed  

                                    To jsem na sériovce střední třídy (o kterých se zde bavíme) snad nikdy neviděl, pokud je někde k dostání, dej tip ! ;-) .

                                    0 0
                                • Jáchym 1  

                                  Jednoplavkový gravelista může 40–46 s 220cm obvodu oproti 235cm bikera na 29".

                                  0 0
                        • Jan D.  

                          Já mám s převodníkem 40z a kazetou 10–42 skoro stejný rozsah, jako s dvouplackou" 34–50 a kazetou 11–34":https://www.gear-calculator.com/?…. S dvouplackou bych měl „o jeden“ těžší převod víc. Jenže ten na gravelu nikdy nepotřebuju. I tak mi přijde, že s 40z převodníkem mám převody moc těžké a chybí mi lehčí převod. Příště dám převodník 38 nebo 36z.

                          0 0
                          • cyklista86  

                            Resi se to tu furt dokola. :D Ano mas stejny rozsah, ale za predpokladu, ze drtis hodne silnici budes furt hoblovat ty nejmensi pastorky. Proste je to o tom kde jezdis a logicky cim vic pouziti na silnici tim vic silnicni pohon se bude hodit a naopak pro jezdeni v terenu se bude vic hodit MTB pohon s jednoplackou. Snad logicky ne?

                            0 0
                    • Alojs01  

                      Pokud gravela, tak jedine jednoplacku i kdyby to mela byt kazeta s velkym odstupnovanim.

                      Dvouplacku jedine jako univerzal silnice-teren a 2× kola.

                      Ale je to o okolnostech jako misto, kde se jezdi, fyzicka jezdce, preference terenu, stylu cestovani a tak.

                      Ja mam 42 a vzadu 11–42, spokojenost i v horach.

                      0 0
                      • wert7  

                        On si někdo kupuje Gravela, any s nim jezdil hlavně v terenu?

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Takových lidí pár je. A většina z nich si jednoduše vybrala nevhodné kolo pro své použití, na což i sami po pár vyjížďkách příjdou :)

                          0 0
                        • cyklista86  

                          Definuj co to je u tebe teren. Vetsina okresek u nas a nejake polnacky, sotoliny? Rekl bych, ze na to je gravel idealni..

                          1 0
                          • jIrI___  

                            Ten pojem „terén“ se snad ani definovat nedá :). Z mého pohledu jsou cesty na fotkách níže takové maximum, kde má pro mě gravel ještě smysl. Ne že by to nešlo, ale ve více rozbitém terénu už na gravelu trpím a o nějakém požitku z jízdy nemůže být řeč. Ale nepochybuju o tom, že se najdou lidé, kteří na gravelu naopak vyhledávají více rozbité, technické věci a baví je to.

                            0 0
                            • Jan D.  

                              Pěkný místa. Kde to je?

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Vesměs Beskydy, resp. Vsetínské vrchy.

                                1 – Malý Javorník (u Rožnova p. R.),

                                2 – Velký Polom,

                                3 – Vsacká Tanečnice,

                                4 – opět Malý Javorník,

                                5 – Vsacký Cáb,

                                6 – někde nad Dolní Bečvou (na kopci jde vidět vysílač na Radhošti).

                                0 0
                            • jonti  

                              4 podle me ciste MTB teren. Me se gravel nejvic libi na sirokych cestach do kopce jako je 6.

                              0 0
                            • wert7  

                              Tohle jsem jezdil na Kros/Treking kole s plášti 700/42 protože 29er nebyly. Za mě hodnocení foto následující:

                              1 a 4 na hraně, zbytek nepochybně stále sjízdné, ale docela nepříjemné. Žádná zábava to rozhodně nebude.

                              0 0
                            • cyklista86  

                              Jasne ujezdene hladke pesinky jsou na gravel pecka. Nejhorsi je, jak jsou tam koreny a vetsi sutry. To me nebavi ani na MTB natoz s pevnou vidlou a beranama..

                              0 0
                            • Radek Broz  

                              Tak to je tak minimum, na co bych byl ochotnej vjet:)

                              2 0
                        • Alojs01  

                          Mozna jsem to spatne popsal, myslel jsem, ze k tomu ma nekdo 1par kol do terenu a druhy par silnicnich zapletenych kol. Pro toto pouziti mi prijde dvouprevodnik do­bry.

                          0 0
                          • wert7  

                            Tak jsem to i pochopil. Spíš mě zaujalo to doporučení „dvojplacku jen jako univerzál“. Co jiného než univerzál jezdící slušně na silnici a tak nějak „přijatelně až podprůměrně“ v lehkém terénu vlastně Gravel je?

                            Pokud někdo jezdí většinu jízd mimo zpevněný povrch (kam lze zahrnout i hlínu uježděnou do hladka), pak Gravel asi nebude optimální volba.

                            0 0
                            • Alojs01  

                              Tak to jsi to asi nepochopil. Nebo jako myslis, ze vetsina lidi ma ke gravelu dvoje zapletena kola?

                              Ja treba ne, kdyz chci jet ciste silnici, beru silnicku, na takovy „sem tam toulani“ mam gravela s jednoplackou.

                              0 0
                              • wert7  

                                Myslím to tak, že když chci jezdit po silnici proměnlivé kvality občas hliněná pěšina, koupím si Gravel. Vzhledem ke stavu českých silnic mám občas pocit, že i na ně je Gravel ideální :)

                                0 0
                                • TK75  

                                  Po silnici a občas něco … Tak na to bych bral například Breezer Team (obr 1)

                                  Ale určitě bych asi neřekl, že na silnici a občas pěšinka, bych bral od té samé značky Breezer Radar X (obr 2) to je celkem dost rozdíl

                                  0 0
                                  • Melvin  

                                    Ta dvojka, to je něco strašného. To si někdo dobrovolně koupí?

                                    1 0
                                    • šlapatko  

                                      Pro mě je dvojka ideální. S dobrým obutím pojede i na silnici. Polňačky lesní cesty lehký terén, tam všude bude doma. Jezdím 622–40 a dokážu si představit větší objem.

                                      0 0
                                    • TK75  

                                      Jestli myslíš kvůli pneumatikám, tak určitě :-) Teď na Tour Divide (kde se jezdí s beranama, rovnejma, hardtail, gravel atd) bikecheck vítěze

                                      46/30 a kazeta 11–42, pneumatiky 29"x2,1" a Redshift představec

                                      https://youtu.be/ekAodhv2A4c

                                      3 0
                                  • wert7  

                                    Na 1 bych nechtel jezdit ani na rozbité české okresce, to je cítit každý hrbol. Je potřeba to osadit alespon plášti šiřky 40 a více :) A ta 2 už je naprostý nesmysl.

                                    0 0
                                    • TK75  

                                      Osobně jsem došel k nastavení, co třeba má na kole Lael Wilcox na cesty po Aljašce, kde jede vše od silnice, polňačky, lesní cesty, stezky…to co má Jirka na fotce je úplná paráda :-)

                                      Používá 48 mm Oracle Ridge a není to proto, že je pak gravel líné kolo atd:-) ale naopak je mimo hladký povrch rychlejší a ani na tý silnici není poznatelné zhoršení.Jednou za měsíc si vezmu Swiss Crosse (mám tam 38 mm pneu a vcelku normální berany atd) a je to horší o dost

                                      0 0
                      • krabica  

                        Pro mně je ideální gravel univerzál s kterým během jedné vyjížďky jedu cca 30% pěkný asfalt, 40% špatný asfalt a 30% polňačky, pěšinky a šotolina, střídající se delší rovinky, táhlá stoupaní, ale i dlouhé stojky, na tohle mi přijde dvojplacka ideální. Postě jedu třeba 30km po rovinkách do Beskyd, pak třeba výjezd na nějaký hřeben lesní cestou a zase zpět.

                        0 0
                    • TK75  

                      Ale chápu jak to myslíš… a být ten výjezd a sjezd dlouhej tak bych to zase měl jinak (bůh ví jak)..ale u nás nejsou ty sjezdy a výjezdy dlouhý

                      Zato ale pořád… nahoru a dolů :-)

                      0 0
        • wego1991  

          Jo pneu sem si vědom, ale bohužel s tím nic nenadělám. Aspoň si udělám obrázek jestli to je opravdu málo a budu chtít na svém kole 40–43 mm. Soru přežiju, tam nemám co testovat, hlavně ať to přehazuje. To že to kolo není pro moje preference ideální chápu, ale bohužel sehnat gravel na půjčení v XL je vcelku kumšt, takže sem rád i za tuhle možnost.

          A co se týče beranu, tak souhlasím s Jiřím a kolo, které později koupím, tak chci ať je „done“ – nechci nic měnit jenom + bezduše a možná jiné pláště, ale i tomu bych se rád vyhnul.

          0 0
    • wego1991  

      Jinak žena už na víkend má půjčené kolo od kamarádky. https://www.endorphinrepublic.cz/…xpert/275542 Paráda jak to je lehké. Pláště jsou takové hladké užovka Schwalbe G-ONE 35–622 (28×1.35) a řídítka hodně úzké. Zkoušel sem kousek jet, ale je to na mě celé malé. Řazení a brzdy bude výzva se to naučit a zvyknout si. Jinak kolo vypadá fakt parádně.

      0 0
      • cyklista86  

        Rekl bych, ze ty berany jsou vytocene nahoru az moc. Jizda ve spodnim uchopu a brzdeni/razeni muze byt docela problem s timhle nastavenim..

        0 0
        • Jáchym 1  

          Je to půjčený,takže si to bude nejspíš upravovat.Taky úhel focení může lehce zkreslovat.Výška sedla oproti řídítkům naznačuje vzpřímený posed a to pak i úhel rukou k pákám tomu odpovídá.

          0 0
        • Singlespeed  

          Předpokládám, že na 99,99 procent paní vůbec nenapadlo se snažit chytit za spodky oblouků, tudíž řešit neexistující jízdu ve spodním úchopu je nesmysl :-) .

          0 0
          • cyklista86  

            Jasny, ale jestli se rozjede z kopce na rozbite lesni ceste, tak snad instinkt zapracuje a prechytne. :D

            0 0
          • wego1991  

            Proč to má takto natočené nevím, ale ve spodním úchopu jezdí. A jelikož to je reprezentantka ČR (v jiném vytrvalostním sportu než cyklistika), tak na 99,99 procent by vám všem ukázala záda i s tímto „špatným natočením beranů“ :)

            1 0
    • wego1991  

      Tak info z testu:

      • na to, že to testovací kolo , byl základní model, tak mě překvapilo, jak je to pocitově lehké (velikost XL)
      • úchop řídítek mi extra problém nedělal, i když ze spodního úchopu mě sem tam bolely ruce
      • co je za mě zvláštní je posed (což se dalo čekat) – prostě je člověk zhrbený a vesměs čumí jen před kolo
      • na to jaké byly na kole pláště, tak zvládly víc než sem čekal (daly sjezd z chaty Návrší po modré TZ krom začátku kde sem kousek kolo snesl)
      • jasno sem si udělal, že mechanické brzdy opravdu ne
      • co se týče otřesů od zadního kola, tak sem to čekal mnohem horší a ve výsledku to bylo úplně v pohodě, což mě překvapilo i kvůli hliníkovému rámu

      No mám o čem přemýšlet..

      0 0
      • JachymP  

        Jestli ti nebylo velký. Sedlo máš dost nízko. Ale samozřejmě takto z fotky těžko posuzovat. Jinak mechanické brzdy ty se hodí tak maximálně do Polabí, to je jasný.

        0 0
      • pumpy  

        good luck pri vyberu, jen ti mohu poradit muj pocit z par prvnich jizd na gravelu (jako prvniho kola s berany v zivote) spodni uchop byl pro me hrozny problem a vubec me to nesedelo. Pak jsem si koupil riditka Ritchey Venture Max Comp

        a najednou je spodni uchop uplne nekde jinde, tzn chce to zkouset nez ti sedne to prave.

        0 0
      • cyklista86  

        Jo jestli si mel na mtb posed jako na záchodě, tak ti to přijde že si moc natazenej a že máš víc váhy na rukách to je normální.. Ale zvykne si rychle. Hlavne to chce posilovat střed tela, mezilopatkove svaly a pravidelně protahovat zadek, hamstringy, pritahovace.. Aby jsi predesel problémům a případně byl schopen jezdit ještě agresivnější posed.. Na střed tela stačí i klasické prkno treba 3–5serii po minutě, ale chce to fakt denně. Že začátku stačí obden aby nebyla svalovka tak brutalni a to protahování idealne treba večer 15 minut.. nezabere to moc času a dělá to fakt hodně..

        0 0
        • wego1991  

          Na fullu mám naprosto normální posed. Noha v dolní úvrati téměř propnutá – tak jak má být.

          Možná sem to blbě napsal, posed na tom gravelu jako takový byl ok nic mi v tomhle směru nevadilo jako např. sedlo, zatížení nohou apod vše v pořádku. Co mi vadilo byla pozice hlavy. Že sem měl hlavu (v dolním úchopu, kde jsem strávil 90% času jízdy) prostě vztyčenou – nic mě nebolelo, ale extra příjemné mi to taky nebylo. Možná lehce mě po jízdě chvíli bolelo za krkem. Třeba žena to vzdala víceméně po chvíli a skoro celou dobu jela chycená ,,za tykadla pák'', což zas mě přišlo hrozně vratké = asi na mě užší berany, než bych potřeboval. Že by mi kolo bylo krátké ani dlouhé mi nepřišlo.

          0 0
          • tomfree  

            Jezdit v dolním úchopu 90 procent času je divné,já jezdím jedině z kopce,nebo když je moc velký protivítr.

            2 0
            • jIrI___  

              Pokud jel z 90 % v terénu, pak je ten spodní úchop pochopitelný. Osobně je to pro mě v terénu asi jediný plně použitelný úchop, kdy můžou současně brzdit jedním prstem a s jistotou držet řidítka, ať mi je kameny nevykopávají z rukou. A jako bonus berany v této pozici nejvíce pruží, takže to je i pohodlnější :)

              0 0
              • tomfree  

                Pokud vím,že pojedu 90 procent v terénu,vezmu si jiné kolo.

                1 0
                • JachymP  

                  Máš pravdu. Ale on zkoušel limity, kola i svoje s 22l batohem ;)

                  0 0
                  • tomfree  

                    Nojo,ale limity se lépe zkouší,když už jste spolu kamarádi,ze začátku jsem měl strach přejet železniční přejezd a teď jde i skočit,pokud nemá více kolejí :-)

                    0 0
                    • TK75  

                      Wego je statečnej…vždyť sebou vzal i manželku, to člověk najde svůj limit celkem brzo :,–)

                      0 0
          • Melvin  

            Jako v dolním úchopu nemusíš jezdit celou vyjížďku. Já se na krosce dost často držím za páky, případně nahoře, jakoby u představce. V dolním úchopu jezdím když jedu rychle nebo ve sjezdu.

            1 0
          • cyklista86  

            Nohu nemáš met prodloužení v dolní poloze ani náhodou. Ostatně nevím proč to zminujes. Posed „na zachode“ dělá poloh řídítek a ne výška sedla. Ta ma polohu danou, ale plno lidi má sedll moc vysoko. Zase běžný clovek co kolo neřeší a ma ho jen jako priblizovadlo ma sedlo často moc nízko.. Jinak tykadlum se říká bowdenum, které vedou obloukem mimo omotavku.. Úchop za páky ti přijde vrátky. To je normální po přechodu z MTB. Ja kdyz po dlouhé době sedl na agresivní silnicku, tak jsem měl pocit, že nedokážu ani zatočit v mensi rychlosti a že sem moc natszenej. Ruce moc u sebe a pod.. Pár jízd a všechno mě zase přišlo přirozeně..

            0 0
          • JachymP  

            Většinu času se jezdí v horním úchopu. Mně to ze začátku připadalo taky vratký, chce tomu dát pár vyjížděk. Nejhorší pro mě bylo šlapání ze sedla, to mi připadalo ze začátku jak na vlnách. Ale zvykneš si rychle a nakonec ještě budeš chtít užší řídítka ;)

            0 0
            • wego1991  

              Užší berany určitě ne. Jednak sem zvyklý z mtb na široké rodla a taky mám poměrně široké ramena. Samozřejmě nechci žádné extra široké, ale takový rozumný střed. Horní úchop mi nevadil akorát to bylo prostě vratké (z důvodu úzkých beranů) a taky mám radši pocit, že dokážu sáhnout na brzdu rychle, což jde na gravelu s určitou jistotou pro mě zatím jen ve spodním úchopu..

              0 0
              • Jan D.  

                Viz můj příspěvek níž. Jestli máš široká ramena a nechceš na tom závodit, tak bych se širokých beranů nebál. Aby se ti dobře přehmatávalo do spodní polohy, chce to malý drop.

                0 0
              • jonti  

                U beranu je sirka extra dulezita, na pakach chces mit ruce rovnobezne. 2cm sirsi a hned mas lokty mimo osu.

                0 0
          • BB  

            no spíše je divné, že jsi 90 procent času strávil v dolním úchopu, zatím jsem se s nikým takovým nesetkal. Spíše naopak, 90 procent horní úchop a 10 procent spodní. Já jezdím spodní když je protivítr a když je těžký terén z kopce dolů.

            1 0
            • TK75  

              A nejvíc divný je, že i když strávil 90% v dolním úchopu, tak ho to neodradilo :-) Je to bojovník…

              0 0
              • wego1991  

                Neodradilo. Na to že to bylo něco úplně jiného, než na co sem zvyklý, tak to bylo v pohodě. A ještě si představ, že sem měl na zádech skoro plný 22l batoh :)

                0 0
          • Jan D.  

            Na gravelu se dá udělat pohodlnější posezení. Pár podložek pod představec a široká řidítka s nízkým dropem i reachem, trochu rozcapené do stran (flare). Sice se připravíš o trochu aerodynamiky, ale zase můžeš pohodlně využívat i spodní úchop. Mám tyto řidítka v šířce 480 a jsem spokojený. Ta šířka dá i větší jistotu na horším povrchu. Dnes už je těch širokých řidítek docela výběr.

            0 0
            • romank3  

              nepřeháněl bych to s tou šířkou řídítek.. já mám opravdu široká ramena a nejraději na kole s berany jezdím s rukama nahoře hned vedle představci tak, že se mi skoro palce vzájemně dotýkají. Do terénu jsou ty požadavky samozřejmě jiné, ale obecně prostě podle mě rozhodně neplatí širší řídítka = pohodlnější

              1 0
              • jkcz  

                +1

                Ale to je silničářský zvyk, já třeba na širokých bajkových rodlách vozil omotávku vedle představce. Spousta lidí na mě hledělo jak na pako

                0 0
                • romank3  

                  jo to je fakt, taky jsem jí tam vozil. Teď jsem to nahradil vnitřními rohy.. je super jak dávají možnost jiného úhlu úchopu i na rovných řídítkách a tím že jsou vnitřní, tak umožňují i „užší“ úchop. přitom z nich jde brzdit i částečně řadit. za mě luxusní věc :-)

                  0 0
                  • jkcz  

                    Jj taky tam ted na novem kole mam sqlab. Je to super. Dokazal bych si predstavit jeste trochu jiny tvar zakonceni rohu, ale to uz bych chtel moc.

                    0 0
              • Jan D.  

                Já se na těch širokých řidítkách taky někdy držím té rovné části. Místa tam na to je habaděj:) Ale souhlasím, že to asi není pro každého. Je třeba to zkusit. Na silnici mě osobně dávají smysl užší řidítka, na gravelu širší.

                0 0
                • cyklista86  

                  SIroky berany jsou nesmysl i na gravel. Se staci podivat na cyklokrosare maji normalne siroky riditka jak na silnickach proste na sirku ramen. To same ti co zavodi gravel zavody typu dirty kanza a pod.. Maximalne je maji lehce sirsi ve spodnim uchopu, ale zadny ty extremy co vozi ti trapni hipsteri s bibrama ve flanelove kosili s kozenyma doplnkama a placackou pod sedlem… Ti maji ty berany siroke jak MTB rodla a jeste je maji dole roztazene tak, ze se to ani neda drzet za paky jak jsou ze sikma..

                  1 4
                  • Jan D.  

                    Tobě ti hipstři museli hodně ublížit:D

                    Já někde výš wegovi psal, že pokud neplánuje závodit, tak ať zváží široké berany. Spíš sem napiš, co máš za negativní zkušenosti s širokými berany na gravelu nebo proč myslíš, že to má nevýhody a jaké (kromě tvojí asociace s nějakou skupinou lidí). Tohle mu nijak nepomůže.

                    1 0
                  • makimaki  

                    Leda dát ruce křížem, to roztažení (u řidítek) je divnověc. Pak si človek ubere pozici za páky, což třeba u mě je tak 90% …

                    0 0
                    • Jan D.  

                      Proč ubere pozici za páky?

                      0 0
                      • makimaki  

                        Jak jsou páky šikmo, tak to se snad nedá dlouho držet.

                        0 0
                        • Jan D.  

                          Asi jak na kterých. Zrovna na těch PNW co mám s tím problém nemám, ale jiné jsem nezkoušel. Teda jo. Ritchey Ergo Max, ale tam je to vyhnutí minimální.

                          0 0
                          • makimaki  

                            Já používám řidítka bez vyhnutí, ale zdá se mně to zbytečné, spíš efektní než účelné. Ale je to individuální, jak se píše o příspěvek níže.

                            0 0
                        • jIrI___  

                          S tímto souhlasím. Zkoušel jsem Ritchey Venture Max v šířce 460 mm a s tím jsem nebyl schopen rozumně jezdit, po nějakých 300 km šly pryč z kola. Kromě hodně nepohodlného držení za páky, které jsou kvůli 24° flare už citelně vykloněné, mi vadila i velká spodní šířka. Při spodním úchopu to člověka nezrychlilo, ale naopak spíše zpomalilo a navíc mi ta šířka už byla nepohodlná, byl jsem na tom tak nějak divně rozčapený. Skončil jsem u Ritchey Butano 440 mm, která si drží spíše klasičtější geometrii, a ty mi jsou svým tvarováním výrazně příjemnější.

                          0 0
                  • TK75  

                    U cx se nejezdí dlouhý sjezdy offroad kde využiješ výhody sirokyho spodního úchopu a podle pravidel UCI je povolená maximální šířka 50 cm

                    Ale jinak teda si myslím, že je to fakt silně individuální záležitost… každopádně je dobrý si vyzkoušet co a jak

                    2 0
                    • orm  

                      Ja mel jeden rok ritchey venturemax, ktere dole mely sirku asi 56cm a krome sjezdu v terenu, kam si teda myslim, ze gravel nepatri, to bylo peklo drzet za spodni uchop. Nejhorsi to bylo kdyz jsi chtel jet po rovine nebo z rychleho sjezdu ve spodnim uchopu a pri tom slapat. To clovek vydrzel fakt jen chvilku jak to bylo nepohodlne.

                      0 0