• Smazaný účet

    Nevite nekdo, kde autori testu fullu za 30–40tKc vzali cenu Giantu uvedenou v tabulce? Kde sem na netu koukal, tak byl od 37 do 47tKc…sem z toho nejakej zmatenej, bo se mi to kolo libi a mam ho predbezne vybrany pro tatu. vdaka vam :)

    0 0
    • Maadaf  

      Za tech 34.990,– ho maji treba na www.velo-plzen.cz/…nformace.php?…

      0 0
    • JMT  

      To je katalogova cena, Obchod na gianty bych doporucil tenhle www.atombike.cz

      0 0
    • Smazaný účet  

      Aaa, diky vsem :)

      0 0
    • Tino  

      XC bike z hmotnosťou 15kg? to by som si rozmyslel…

      0 0
      •  

        Já bych to tak tragicky neviděl, měl jsem celopéro Ravo XC Marathon a vážilo 13 kg a s doplňkama – brašnička, pumpička, atd. už to vážilo přes 15 kg. Když jsem sednul na Trance, tak ten systém je podle mě tak vychytanej, že i kdyby váha byla 17 kg, rozdíl v pohodlí a v záběru (terénu) je oproti Ravu úplně jinde. Proto jsem si vybral Reign 2 07 a ten bude ještě malinko tězší. Jsem pohodář, váhu neřeším, to raději ty tři kila zhubnu.Ahoj

        0 0
        • MlokCZ  

          No ale za téměř stejný prachy může mít lépe osazený Canyon XC4 s také dobře fungujícím systémem a váhou o 2,5kg méně.

          A k tomu pohodáři, jsem taky pohodář (tím myslím nejen že se nikam neženu, ale ani sjezdy moc neprasim a neskáčů) a právě proto bych si nikdy Reigna nekoupil, kvůli jeho velké progresivitě, na muj vkus přílišnému zamykání při šlapání a jako pohodář nepotřebuju tak těžké kolo. A s tím heslem raději zhubnu souhlas, i když kdo ve skutečnosti se tím řídí a když si koupí to těžší kolo, tak opravdu zhubne, myslím že nikdo. A v mém případě tedy není navíc co hubnout (momentálně 68kg/182cm).

          Jinak nic proti výběru Reignu, jen že to taky jako pohodář vidím úplně jinak.

          0 0
          •  

            Mě se to hubnutí hodí, při výšce 175 cm mám teď 90 kg (měl jsem před vánocema 95 – následek životosprávy, posilování – ještě min 5–8 kg musí dolů). Canyon byl i mým výběru, ale kde ho sehnat (jak), nemůžu ho nikde ozkoušet (nikdo koho znám ho nemá)a Reigna mám u baráku (servis, příp. reklamace)a za 38 klacků. Tohle rozhodlo.

            0 0
            • MlokCZ  

              V tuhle chvíli není problém s nákupem z Německa, problém bude až od cca dubna, kdy určitě zase začnou už docházet :-) Vyzkoušení, jasně beru, to je dobrý důvod, ale myslim, že při troše snahy by se dalo tady s někým domluvit. Těch Canyonu už tu je na fóru docela mraky, za chvíli to bude dobrá masovka :-) Vůbec neřikám, že Canyon je lepší (mě osobně se ES modely osazením až tak nelíbily a nakonec jsem taky Canyona nevzal), ale Reign x Canyon je dost zásadní rozdíl v chodu těch systémů. Chovají se dost odlišně, proto u mě je zásadní výběr, který z těch systémů komu lépe vyhovuje (a samozřejmě někdo může více ocenit Reigna) a to považuju za nejdůležitější kritérium. Reklamace bych se nebál ani u Canyonu, když je možnost reklamovat u Bikeexpertu i ty objednané z Německa (já bych se v mém případě nebál ani při reklamaci v Německu, protože jsem teď v situaci kdy budou 2 kola, takže není problém při probému s jedním z nich – tohle je ale asi jen muj specifický případ, v případě jediného kola už je to horší).

              0 0
              •  

                Jo, jo jak říkaš, sám jsem zvědavej jak mě Rein sedne neb jsem jezdil jenom Trance 3 a ten systém mě oproti čtyřčepu Ravo vyhovuje na moje ježdění víc (ale chci zkusit vyšší zdvihy). Ale nikdy neříkej nikdy, třeba se zastoupení Canyonu u nás zlepší natolik, že moje další kolo bude třeba Canyon.Ahoj

                0 0
                • MlokCZ  

                  K Trancu dodám, že ten je trošku jinak přepákovaný než Reign, tak není tak progresivní jako Reign. Na Trancu bych jezdit mohl. To Ravo, co máš, tak od něho tu nemám průběh zadní stavby. Ale od pohledu mi přijde přepákovaní velmi blízké NRS (a to vzdálenější pohodlnějším FSR/horstlinkům) a proto mnohem méně pohodlné, což by se mi taky nelíbilo.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    V závorce mělo být „a o to vzdálenější“

                    0 0
                  •  

                    Ravo je to opravdu dost podobný NRS (má ho parťák v toulkách po Jizerkách) a vytrácelo se tam pohodlí, které od celopéra očekávám.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ono to pohodlí je hodně dané jak moc se to fouká (samozřejmě na tom Ravu/NRS bude vždy mnohem nižší a taky by se mi to nelíbilo), dost lidí má tendenci tlumič i vidlici foukat moc, aby se to nehoupalo. Já jsem tu tendenci z počátku trošičku měl taky. Teď už naopak čekám, že se to při pohodlnějším nastavení malinko víc houpe (ale i tak žádná tragédie) a při přepnutí tlumiče na floodgate na silnici mi to houpání skoro chybí :-)

                      Postupem času jsem přešl na nižší tlaky pro větší pohodlí jak v tlumiči tak vidlici. U tlumiče už jezdím pouhých 60 a 65psi (60 když jsou vedra, 65 když je chladněji) a vidlici jsem nakonec taky snížil na 100/100psi. S tim nastavením tlumiče jsem se konečně dostal na využití celého zdvihu a to moje zadní stavba je zcela neprogresivní (s lineárním tlumičem by byla dokonce lehounce degresivní, s tim tlumičem, co tam je je to nepatrně progresivní, což dělá tlumič). Akorát už jsem v tu chvíli na větším sagu, než jsem byl dříve zvyklý, vzadu 10mm z 38mm tlumiče. I když po přepočtu (na začátku chodu odpovídá jeden mm chodu tlumiče menšímu zdvihu než na konci) to vychází rovných 25mm sagu (což je rovných 25% zdvihu). Ale spíš je to jen tim, že jsem ze začátku nebyl na větší sag zvyklý a bylo ta zadní stavba pak mnou posuzována jako ještě stále moc progresivní (s tim tlumičem dohromady). Teď už si myslim, že je progresivní tak akorát.

                      Akorát tím posunem do větších sagů a pohodlí se zvětšuje obecný problém fullů a zvlášť vyšších zdvihů a to ještě větší noření tlumiče ve výjezdu a současné ještě větší zmenšení sagu u vidlice.

                      Tím pak začíná být větší potřeba rychlé regulace zdvihu vidlice do výjezdů.

                      0 0
              • vojta  

                Info, ze je mozne u Bikeexpertu reklamovat kola koupena v Nemecku mas odkud? Nezda se mi to prilis pravdepodobne.

                0 0
          • Dijck  

            Reign je progresivny minimalne. Prave to mu vela ludi vycita, ci aj 2007 to neviem.

            0 0
            • MlokCZ  

              To záleží proti čemu to porovnáváš. Třeba proti Canyonu je hodně, ale samozřejmě je spousta kol na drsnější zacházení, které jsou ještě více.

              0 0
            • MlokCZ  

              A třeba ještě proti Ghostu AMR a nebo Cubu AMS Pro 125 je progresivní ještě více než oproti Canyonu. A mluvili jsme o pohodovém ježdění, proto jsem to psal ve srovnání s koly na pohodové ježdění, ne ve srovnání s koly s vyšším zdvihem a zaměřením více na Freeride. A z mojeho pohledu a zaměření kola je progresivní hodně.

              Z pohledu skoků a drsnějšího ježdění může být možná i málo, ale celý thread začal o Trancu a pohodovém ježdění, ke kterému to srovnávám.

              0 0
              • Dijck  

                Ok, beriem, mne sa zdal zatial reign malo progresivny..pri 2007 to uz vyriesi tlmic s nastavovanim „bottoming resistance“ a expanzkou.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jasně, taky beru, že pro někoho může být progresivní málo. A pro opačné srovnání, třeba Nomad je o něco progresivnější než Reign (ale když to už je pak pro takový použití, jako sem dával Hanz moc pěkný fotky v threadu, kde se Nomad probíral).

                  A samozřejmě záleží jaký se použije tlumič. Všechny moje srovnání těch staveb jsou pro naprosto tožný tlumič, takže se pěkně porovnává, jak moc progresivní je samotná stavba.

                  0 0
          • fousek  

            Ja mam na pohodovy jezdeni Bighita, proste uhel pohledu, kdybych mel mit jen jedno kolo tak bych taky sel do Reigna

            0 0
      • fireman01  

        Mno nevím, můj trance má váhu 14.3 a nepřipada mi to buhví jak těžké a radši vyměním nějáké to kilo za pohodlí :) ps: zkoušel jsi na něm jezdit?

        0 0
        • MlokCZ  

          No jo, ale když může být velmi podobně osazené kolo jako máš se stejným zdvihem i o 2kg lehčí…

          0 0
          • fireman01  

            ok posli odkaz na nejake podobne osazene kolo s vahou 12kg :) rad se kouknu

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak těch 12,5kg najdu mraky, když nebudu limitovaný cenou, tak jen pár který ani nemusim hledat:

              • moje kolo v profilu (převáženo 12,5kg i s pedálama)
              • kolo, co mám objednané, tam jsme dokonce na zdvizích 140/125mm, váha stále 12,2 bez pedálů (www.cube-bikes.de/…d_10661_.htm)
              • pak zde tisíckrát jmenový Canyon XC4 www.canyon.com/…tattung.html?b=46 (ten je o chlup hůře osazený, takže váha 12,5kg bez pedálů, ale zase ta cena, mohl bych dát vyšší lehčí model, kde o chlup lépe osazená XC6 je už 12kg bez pedálů)
              • www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… (12,2kg bez pedálů, jsou tam lehčí modely i u zdvihu 130/130mm, ale nechtěl jsem dávat odkaz na moc drahý model a tenhle je osazený cca podobně, možná dokonce o chlup hůře)
              • www.ghost-bikes.com/2007/bikes.php?… (12,1kg bez pedálů, o chloupek lépe osazené)

              Prostě kolem 12,5kg je těch kol na výběr mraky (s podobným osazení jako máš) a některá i se slušnou cenou. A dokonce některá se zdvihy kolem 130.

              0 0
              • dieegoo  

                Jenže všechny tyhle kola krom Canyonu jsou minimálně o 15k dražší, nežli ten Trance3 o kterém se v tomhle threadu mluví.

                0 0
                • dieegoo  

                  Teda vidím, že píšeš nejsli-li limitovaný cenou. Mě by spíš zajímala kola cenově srovnatelná s tím Trancem 3, tam už to hledání tak snadné nebude si myslím..

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To máš pravdu, ale ty odkazy byly pro srovnání přímo s jeho kolem v profilu a jeho osazením a váhou. A má Trance 1 a 14,34kg. Takže jsem vybíral kola s podobným osazením a cenově taky podobně.

                  A ten probíraný Trance 3 je pak těžší než ten jeho Trance 1. Pro 20" rám s pedály to bude více než o dalších 0,5kg (teď vycházím z váhy 14,2kg pro 16" rám bez pedálů ze stránek Giantu). Pro srovnání s Trancem 3 bych pak mohl dávat také levnější kola, která budou místo 12,5kg někde na 13kg a pořád bude rozdíl ve váze velký (a cenově už budeme zase na podobné úrovni, i když je pravda, že pod 40tis. toho na výběr už je dost málo).

                  Ale reakce byla přesně na jeho příspěvek, kde píše „muj Trance má 14,3kg“

                  0 0
              • fireman01  

                No bez limitovani cenou to samo jde, navic jak koukam mas velikost 18" a ja treba 22" to taky udela sve nerikam ze dva kila, ja jsem chtel spis rict ze i kdyz jsem treba zkousel i cube nebo lapierre tak muj trance mi pripadal pohodlnejsi a lepe reagujici na nerovnosti takze jsem radsi vzal jeho nez setril nejake to kilo na ukor pohodli :) ale neberu ti ze mas pravdu :)

                0 0
                • fireman01  

                  navic beru ze mam jeste urcite rezervy jako treba lehci rafky (uz mam objednane syncros) a nebo jine plaste

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Váhové rezervy mám taky. Ty Crossridy jsou těžký dost. A pláště mám o chlup lehčí, ale ne zas o tolik.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  U Cubu hodně záleží s jakým si ho zkoušel tlumičem a na jakém tlaku. Dříve (modely 05 a starší) se tam dával Swinger a teď nedávno jsem měl možnost porovnat a s tím swingerem (nafoukaná SPV komora na doporučené minimum) byl méně pohodlný. Když teď jezdím se sagem 2,5cm (25% zdvihu), tak je ten Cube hodně pohodlný (s tím MC 3.R tlumičem). Ale protože je ta zadní stavba hodně lineární (více než u Trance, který přitom moc progresivní není), tak pro někoho by při tomhle nastavení mohla chodit už častěji na doraz. Mě na doraz nechodí, já takhle akorát využívám celý zdvih a je ten lineární průběh pro mě super (což je daný mojim pohodovým stylem jízdy i ve sjezdech, neprasim to moc z kopce a téměř neskáčů, když nepočítám nějaké díry nebo velmi, velmi nízké překážky).

                  A co jsem měl možnost zkusit dříve Trance (byl s RP3), tak to bylo cca stejný s tím rozdílem, že Trance se malinko víc zamykal při šlapání (ale není to moc objektivní hodnocení, Trance jsem jel jen 5km), což mě vyhovovalo o něco méně.

                  Lapierra jsem nejel, ale co tu mám průběhy zadní stavby u něj, tak se mi vůbec nelíbí kvůli progresivitě.

                  Ale samozřejmě si dokážu představit, že někomu sedne Trance více než Cube (hlavně třeba kvůli té extra linearitě, kde by někdo musel foukat tlumič u Cubu více a pak už neměl tak pohodlný kolo). Trance je také výborné kolo, jediná věc, co mi na něm úplně nesedí je právě ta probíraná váha, která mi u tohoto zdvihu prostě být lepší mohla.

                  A ty máš velikost 22"? V profilu máš uvedenou 20". 22" by už byl znatelný váhový rozdíl oproti 18".

                  0 0
                  • fireman01  

                    sory jsem se prepsal fakt mam jen 20" proste a jednoduse myslim si ze hlavne je to aby ti kolo sedlo jak jsi psal kazdemu vyhovuje neco jineho ale jsem sam zvedav na vahu az vymenim nektere komponenty ktere mi to „kazi“

                    0 0
        • Tino  

          Trance je pekný bike a naisto aj dobrý pokiaľ ide o jazdné vlastnosti resp. prácu zadného pruženia. Má však nepopierateľný problém s nadváhou. Jeho rám totiž váži cca 3,2 kg čo je na rám s 100m zdvihom na dnešnú dobu veľmi veľmi veľa.

          Uváž, že 3,2kg dnes vážia rámy ktoré slúžia na podstatne drsnejší biking ako je XC. Napr. rámy Morewood Shova ST alebo Rocky Mountain Slayer SXC majú 3,2kg ale zdvih 150mm.

          Bežná váha kvalitných xc-full rámov so zdvihom 100–130 je dnes tak okolo 2,6 kg. Vezmi Gary Fisher Hifi a máš rám s zdvihom 120mm vážiaci 2,3kg – o kilo menej ako Trance s porovnateľným ak nie lepším pohodlím.

          0 0
          • pitos  

            trance je enduro bike se zdvihem 100mm.Mi naopak váha a celková robusnost rámu max. vyhovuje,právě proto jsem si ho pořídil.

            0 0
            • Pavlos  

              Co je potom reign?

              0 0
              • JSt  

                tak giant radi reigna do am a trance do trail bike. tzn. obe kola jsou na „hrani“. trance opravdu xc neni…

                0 0
    • Brontosh  

      Myslim, ze tento GIANT bude letos velky hit. Za ty prachy mu nic nechybi.

      0 0
    • Hynas  

      Tý vole! Vy takovým věcem fakt rozumíte? No hlavně, že si dokážete odůvodnit právě to svoje kolo…jestli by nebylo spíš lepší o těhle specifikacích přestat plkat a spíš si kola užívat, tak jak je…:o)

      0 0
    • ydaho  

      mně se moc líbí, váha mi je ukradená, já to utočim, ale kdyby to bylo alespoň 110–120/120 mm :-)

      0 0
      •  

        Právě proto jsem šel do Reign 2 07 – ten zdvih se neztratí.

        0 0
        • ydaho  

          mně právě přijde, že je tam strašná díra mezi trance a reign :-)

          0 0
          • cabbage  

            jj, ale kupodivu neni váhová;)

            0 0
            • ydaho  

              řikám ti, že to utočim :-) kilíčko sem, kilíčko tam

              0 0
            • MlokCZ  

              :-)

              0 0
            • pitos  

              A to je jen dobře,nemám rád lehké bajky:)

              0 0
              • Smazaný účet  

                muzu vas ubezpecit, ze tata na tom nebude jezdit zadny zavody nebo neco takovyho, chci jen, aby mel pohodlny kolo na nase obcasny spolecny vikendovy vyjizdky…takze nepredpokladam, ze by tam vaha kola byla pri jeho vaze nejakej vyraznej handicap! :)

                0 0
                • Dados  

                  Mam toho Trance z testu…po týdnu můžu říct, že je trochu línější oproti předchozímu HT Giant Iguana disc. Naopak v terénu překvapivě akceleruje a po správném nastavení tlumiče odpouští lecjakou chybu. Není to závodní stroj – ale na pohodičku jízdu terénem naprosto OK. Po srovnání se Scottem Reflex je Trance připravenej na trochu tvrdší zacházení a je „vstřícnější“. Scott je trochu „koza“.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.