• Chicco12

    Zdravim uz par dni resim problem jaky kolo si mam koupit.Bude to moje prvni kolo a je mi jedno jestli bude full nebo HT, ale chci jezdit 50% asfalt, cyklostezky a 50% les (sjezdy, vyjezdy, tvrdej teren) existuje neco takovyho 50 na 50? Nechci jezdit zavodne, chci aby to bylo pohodlny jezdeni, kvuli tomu se priklanim k fullu.Muj rozpocet je max 40 tisic.Od Vas bych potreboval poradit jestli takove kolo existuje a kdyztak min. Zdvih aby to zvladlo nejakej tvrdsi teren a velikost kola a ramu(193cm a 77kg) diky chlapi za rady

    0 0
    • Mira2261  

      Na ty cyklostezky a mírně náročnější terén co píšeš bych volil HT koukni po Radonu či Canyonu nebo možná i Polyglon.

      0 0
    • kostik  

      ahoj, já bych šel do fullu , protože teren je teren , taky o jednom uvažuji :) já hodlám jít do canyona tohohle – http://www.canyon.com/…es/bike.html?… – což má zdvihy 150 mm , to je pro tebe až moc takže bych volil zdvihy 10 mm a tohle http://www.canyon.com/…es/bike.html?… nebo pokud chceš foxu , která je vynikající tak , http://www.canyon.com/…es/bike.html?….

      0 0
      • kostik  

        oprava – tohle je pro tebe až moc , volil bych zdvihy 120 mm…

        0 0
    • PatrikL  

      26" kolesá by som vyhodil z výberu :)

      0 0
    • tonik666  

      Zkusil bych test Giant Trance 29. Výborné obratné kolo, podle toho co jsem měl šanci zkusit.

      Jinak na tvoje ježdění 120–120 trailové ve 26 či ekvivalentní kolo s většími koly. Do terénu ok a na silnici použitelné.

      0 0
    • Rubi  

      urcite full, jeste kdyz je to nezavodni jezdeni

      0 0
    • saddik  

      Ahoj. Radim pujcit si nekde par testovacek, aby sis osahal, jaky projev kola Ti sedne. Nejlip se na testovaci vyjizdku domluv s nekym, kdo uz ma nejake zkusenosti, aby jel s Tebou, kde se ho doptas a pomuze Ti ujasnit dojmy. Takhle na dalku se radit moc neda. Blby je, ze pokud nemas zkusenosti, tak se Ti budou projevy kola hur rozpoznavat, ale dobry zas je, ze nebudes zatizenej tim, na co jsi zvyklej.

      Ja jsem treba par fullu zkousel a zadnej mi nesed natolik, abych po nem vyrazne zatouzil, do budoucna spis planuju zustat u HT. Nechci Te nijak urazit, ale pokud zacinas, tak to, co ted mas za tezky teren, bude porad na HTcku v pohode. Ostatne u nizsich zdvihu nejde o to, ze bys na fullu sjel o moc vic nez na HT, jen je to pohodlnejsi a jde to nekdy snaze nebo rychleji.

      0 0
      • Chicco12  

        Diky za uzitecnej komentar :) mam co na premysleni

        0 0
        • Krejca  

          HT,Budeš mít za ty peníze lehčí a na údržbu levnější kolo v lepší výbavě a domluv si nějakou testovačku ,stejně je nejdůležitější na čem se budeš cítit dobře,bez ohledu na cenu ,váhu,výbavu ,nebo rady tady z fora.

          0 0
      • P-B2  

        +1

        0 0
    • black.horse  

      Pokud seš z města, tak na cyklostezku je ideál full, do terénu zase HT. Pokud seš z vesnice, tak si vyber cokoliv dle chuti, tam je to každýmu jedno:-D

      0 0
    • Turbo  

      Bral bych třeba tady Cube:

      http://www.cube-bikes.cz/…

      nebo lépe osazená hlína:

      http://www.cube-bikes.cz/…

      0 0
      • Chicco12  

        Diky moc chlapi zajdu teda do obchodu a poptam se nejakyho eyperta a vyzkousim si to + vase rady diky hodne jste mi pomohli

        0 0
    • snowflake  

      Ahoj, měřím 194 cm a mám 83 kg, tak jsme na tom podobně. Pokud nemáš omezený rozpočet, rozhodně bych šel do něčeho univerzálního, abys zjistil, co tě nejvíc baví. Proto bych volil 26" fulla se zdvihem 120–140 mm. Za sebe bych ti doporučil Giant Trance se vzduchovou vidlí.

      0 0
    • petr0x  

      Čau,

      vzhledem k tomu, co píšeš – kde budeš jezdit, tak já bych ti rozhodně doporučil HT. Je na ovládání mnohem rychlejší, bude lehčí, jednodužší na údržbu, levnější.

      Fulla bys mohl mít taky, ale bude mít nevýhody opačné k výhodám co píšu u HT.

      Já mám Fulla i HT a na takové obyčejné ježdění si beru HT, protože se tolik nenadřu. Pokud chci jet 90% les nebo jiný terén a cyklostezky beru jen jako nutnost dopravy na ně, pak si vezmu Fulla.

      Další věc – jestli jezdíš jen rekreačně, ne moc dlouhý trasy a nevadí ti, že je kolo těžší, tak můžeš jít do Fulla. Mimochodem bych volil zdvih 100/100, víc raději ne. HT ber, pokud chceš jezdit víc, dejme tomu mířit k 1000km/rok a víc.

      0 0
      • Lister  

        To je jak povídka od Šimka s Grossmannem :-)

        0 0
      • TeryPV  

        Pobavil :D Prej HT 1000km/rok a více…asi mám špatné kolo :)

        0 0
      • Lišák  

        Co máš za FS, že se na něm nadřeš víc, než na HT? Já přijedu z HT vždycky vyklepanej a unavenej víc, než když jedu na FS.

        0 0
        • petr0x  

          Mám GT Force 2.0. To druhý je mírně starší Superior 840, vyměněná kola a vidlice.

          Jezdím na nich střídavě, tak si všímám rozdílů. Na projížďce 20 km se moc neunavím, ale takových 50km už dá poznat, že je kolo o 3–4kg těžší a má větší pláště hůř se odvalující na cestách.

          Těch 1000km/rok beru jen od boku, jde o to, že jestli chce kolo na parádu, na občasný ježdění po lese, tak si může užívat houpavé pohyby fulla a je mu jedno, že stojí víc, protože mu i tak dýl vydrží, že váží víc, protože na krátkých trasách se s ním neunaví. Ale z osobních zkušeností pokud myslí ježdění vážně (od toho jsem zvolil hranici 1000km) a plánuje jezdit ve zmíněném „neterénu“ je full prostě zbytečnost, zátěž a starost. Je to můj názor a stojím si za ním.

          0 0
          • Lišák  

            Pokud máš Force a HT, tak to nemohu posoudit. Moje HT má 12,4kg, FS 13,2kg. Pláště vzadu HT RaR 2,1; FS NN 2,1.

            Pokud bych si měl vybrat jen jediné kolo z mých čtyř provozovaných, bude to ocelový HT Mongoose (je v jiném osazení, než v profilu; časem zaktualizuji). Je to, pro mě, hodně dobrý univerzál. Ale také mám k němu „citový vztah“ :-) Táhneme to spolu už sedmnáctou sezónu. Když bych ho neměl, nechal bych si jako jediné kolo FS.

            0 0
            • petr0x  

              Tak to všechna čest za kolo, který jezdí tak dlouho :)

              Já svoje kola přesně zvážený nemám, ale odhadem 11,5 vs 14kg. Pláště Smart Sam 2.1 vs. Kenda Karma 2.35. Zdvihy 100 vs 150/140. Tenhle FS skutečně není na cyklostezky … :)

              0 0
    • joudys  

      kup si 29er full se zdvihem 100 ve velikosti 21/XL, každopádně před zakoupením vyzkoušet co se dá

      0 0
      • tomekusti  

        Tak s tímhle bych souhlasil. Sám mám jen HT 26 palců, ale otestováno spousty fullu 29. A při mé výšce obvykle nejlépe vycházelo 21 velikost a 29 palců kola. Paku už je to jen o tom, co ti sedne. Zdvihy bych volil 100–120 mm, to na běžný terén bohatě stačí (většině lidí) a ještě to i solidně jede po asfaltu.

        0 0
      • Jaakov  

        Do 40 tisíc slušnou 29ku celopéro těžko koupí…

        0 0
        • joudys  

          to jako že do 40 tis. se nedá koupit slušné kolo pro nezávodní použití?!? v čem je problém v takovém kole že se na něm nedá jezdit?

          0 0
          • Jaakov  

            No konkrétně celoodpružné 29" kolo podle mě ne. Pokud ano, tak to bude moc těžký, špatně vybavený…atd. Za ty samý peníze ale už může pokukovat po kvalitnější 26"…

            0 0
    • šimlos  

      Mrkni na bazar,prodávám Trek Fuel Ex8,třeba by Ti vyhovoval..

      0 0
    • Tehu  

      dle meho full 26" 120mm zdvihu a poladit si dle vkusu posez.

      Volil bych za 33tis canyona vepredu ma REBU vzadu na Foxu to lepsi za ty penize clovek nesplasi.

      0 0
    • RUSH  

      Měřím stejně, mám full 26 ve velikosti XL. Kdybych kupoval teď, šel bych rozhodně do 29. Teď je otázka jestli full nebo HT :-))

      Full je pohodlnější. Ale je těžší, hůře vybavený a hlavně servis je složitější (dražší). Prostě je tam toho víc, co vyžaduje péči. Navíc v ceně do 40 tis. je třeba si dát pozor na dobrý tlumič, nejlepší je FOX s propedalem. Když se full na silnici houpe, není to to pravé.

      HT je tvrdší (a tedy určitě méně pohodlný než full), ale také tužší. Na silnici určitě lepší. Jisté pohodlí se dá dosáhnout vhodnou volbou pneu a sedlovky (karbon), event. rámu (karbon).

      Pokud se přikloníš k fullu, tak třeba ten Giant – http://www.giant-bicycles.com/…13802/63335/, pokud HT tak za mě Canyon – http://www.canyon.com/…n-al-29.html

      0 0
    • Lister  

      Zachovalý bazarový rychlý full na 29 kolech – to by měl být asi nejmenší kompromis ve všem.

      Protože: na pořádného fulla nemáš peníze, na pořádného 29 fulla nemáš peníze tuplem, HT 26 bys chtěl asi brzo zahodit.

      29 HT dejme tomu, ale spíš bych volil fulla z bazaru.

      0 0
      • RUSH  

        Tak to bych možná o jednom věděl:

        http://www.bikecentrum.cz/…vigace-bazar

        viz. CANNONDALE SCALPEL 29´ER 4 ten by Ti měl pasovat.

        0 0
        • Lister  

          Přesně něco takového bych hledal – jestli je to předváděčka tak jedině plus – většinou není problém se zárukou a pod.

          0 0
          • Crusoer  

            už jsem to sem chtěl dát taky … FULL s geo HT, žádná houpačka, ale zablbnout s kolem můžeš taky, jasná volba!

            0 0
        • RUSH  

          Nemám jen žádnou zkušenost s tím tlumičem, jestli to má něco jako propedal. Prostě jestli to moc nehoupe a jde to zamknout.

          0 0
          • PatrikL  

            Uzamykať netreba, ale pri nastavovaní odskoku na pomalší sa zvyšuje aj obmedzovanie kompresie :D Takže pre najvyššiu citlivosť je treba mať odskok nastavený najrýchlejšie.

            0 0
    • Jetson  

      A co HT-Full? Já jsem s ním zatím spokojenej. Prostě No.1.:-)

      0 0
      • Lister  

        Pepík 29 za 40? Kdepak?

        0 0
        • Jetson  

          Tak ten cenový limit mi unikl.:-(

          V základu jsem vídal od 45 a teď vidím od 50 v XL.

          0 0
    • bike29er  

      Pokud jdeš do 29´a jezdíš asfalt/terén v poměru 50/50 tak ber buď HT anebo full nižších zdvihů do 100/100. Záleží jestli jedeš raději lehce a rychleji nebo preferuješ maximální pohodlí. Já teď řešil stejné dilema a nakonec šel do 29´ HT.

      0 0
      • Chicco12  

        Chlapi tolik rad jsem necekal :) ale diky vsem za rady uz jsrn rozhodnutej vetsina z vas mi radila 29" a velikost ramu XL a ted jestli full nebo HT …u fulla se bojim ze ho nebudu plne vyuzivat jsem laik a co jsem cetl je tam toho hodne aby to kolo pracovalo na moje potreby a jeste zmenilo by neco kdybych mel strop do 50tisic? Dal by se nejakej 29 full sehnat?

        0 0
      • Chicco12  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • -Stalin-  

      Zdravím,já jezdím HT , konkrétně Meridu XT-D Lite 2012 , osazení tam je XT a vidlice od Foxujezdím stím terén,výjezdy,a samozdřejmě že i sjezdy,koře­ny atd.

      Zatím jsem nad míru spokojen.Vidlice kopíruje neskutečně.A jestli si sledoval „svěťák“ tak tam skoro nikdo neměl full,teda Jarda Kulhavý měl,ale jinak moc jsem celopéra nepostřehl,a sjížděli tam pasáže jako byla Rubena choice,Rocknroll atd.Takže za mě HT.

      0 0
      • Chicco12  

        Chlapi muzu zalozit nove tema kde bych dal anketu s par koly a vybrali by jste to nejlepsi ? Diky hosi

        0 0
        • Mira2261  

          Dej sem odkazy to je lepší než aby tu byli 2 témata.

          0 0
        • Azmir  

          Půlku kol ti sprdnem, pak přijdem s půlkou nových a budeš zakládat další téma? fakt radši hod jenom odkazy.

          0 0
          • Chicco12  

            Je to fakt tezky si vybrat kolo :( beru si teda 29" s XL ramem ok? Jeste zajdu do obchodu si to vyzkouset.Za HT tu mame (prominte jsem na mobilu a nejdou mi odkazy-neumim ) Canyon Al 8.9(40k) a Cannondale Trail SL 29er 1 (36k) a za fulla mame Canyon Nerve Al 7.9 (46k) a Specialized Epic FSR comp 29 (50k) jak vidite muj strop je 50 tisic teda zvysim hovkdyz vezmu fulla snazil jsem se hledat kola mezi 100–120mm zdvihy, ale porad nevim jestli HT nebo full.Jeste jednou pro pripomenuti chci rychly kolo aby to jelo poradne po silnici i z kopce teda casteji budu asi na silnicich a cyklostezkach, zadne zavodeni a dlouhe vyjizdky lesem proste vsude mozne po silnici kamenech vode std :D diky berte to jako hlasovani kolo s nejvetsim poctem kupuju zejtra vecer to spocitam a definitivne si uz vyberu a nebudu se rozmyslet diky :) uz to tady asi vysvetlujete takhle kazdymu laikovi po ste diky omlouvam se kdyztak za pravopis

            0 0
            • Chicco12  

              Kruci napsal jsemv to blbe zadne zavodeni, ale kdyz si vyjedu na kolo tak na dlouhou projizdku daleko takhle ;)

              0 0
            • PatrikL  

              Pod 50000 by sa mohol zmestiť aj http://www.mojekolo.cz/…rol-629–2013 :)

              0 0
              • Chicco12  

                Takze mi radis tenhle Lapierre? Ok tak uz piste jenom neco malo k tomu a nazvy kolo jenom tehle 5 kol nebo uz mam z tech vsech druhu a nazvu bolesti hlavy:)

                0 0
            • Azmir  

              Pokud preferuješ spíše polňačky, asfaltové cesty, prostě spíš rychlé přesuny, tak bych volil 29" HT, pokud máš rád pohodlí a zajedeš třeba do hor, nějaké ty šutry, kořeny, sem tam si něco skočit, trošku poblbnout, tak bych vzal fulla, podle toho jak moc chceš blbnout tak potom bych se rozhodl jestli 26 nebo 29.

              0 0
              • Chicco12  

                Kdyz si vemu fulla muzu jezdit v pohode po asfaltu treba celej den nebude nic plastum? Chtel bych vazne fulla ale chci jezdit casto po silnici a tvrdej teren kameny atd bude mi ten zdvih 120 stacit ?

                0 0
                • Azmir  

                  Myslím že na ten tvůj „tvrdy“ terén ti bude 120mm stači až až, pláště si dáš jaké chceš, pokud preferuješ i sem tam silnici, tak si tam hodíš nějaké rychlejší pláště, které tě ale zároveň i podrží v terénu a pak nebude problém.

                  0 0
                • cyborg  

                  120mm obvlast s 29 kolama do terenu bohate staci.. s prijde mi to dle zadani jako nej stroj pro tebe. Plaste bych resil az ty co k tomu dostane vyjezdis. Co se tyce vydrze na asfaltu mizi to rychleji no, ale hlavni je ze by to mizelo pred ocima to fakt ne

                  je to 10k nad limit.. ale nadhernej a skvele vybavenej stroj

                  http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

                  http://www.mojekolo.cz/…e-white-2013

                  http://www.mojekolo.cz/…-29er-2–2013

                  0 0
                  • Chicco12  

                    Takze je mam vyjezdit az bude po nich tak koupit novy? Za jak dlouho se tak meni cca? A jaky presneji by se hodili na asfalt, aby vzladli i ten teren hodte prosim nekdo odkaz a rovnou je koupim? A nebo je muzu mezi sebou menit ne? Kdyz budu chtit jet jenom silnici tak tam hodim druhy. Ne to narocny na vymen?

                    0 0
                    • cyborg  

                      tohle opravdu resis mozna zbytecne, nebo spis predcasne.

                      treba na vsech tech kolech co sem uvedl jsou pomerne univerzalni plaste se kteryma muzes v klidu i na asfalt.. U jedineho Trance u bych vymenil zadni plast a dal tam treba rocket Ron od Schwalbe nebo X kiny od Continentalu ale nutny to rozhodne neni. nicmene nejsem odbornik na tenhle druh plastu.. Ja se asfaltu vyhybam jak cert krizi. ale urco se tu najdou borci co ti poradi.

                      Plaste se meni ne podle casu ale poctu najetych kilometru a stylu jizdy a povrchu kde jezdis.. Predni plast ti nejspis vydrzi klidne 5–8.000 km a zadni tak polovinu ale zasadni je jak a kde budes jezdit. POkud nejses zavodnik a neresis sekundy.. nechal bych plaste plastema a nejdriv neco pojezdil az pak vymejslel.

                      Co se tyce prehazovani plastu… Podle me to pro tebe nema smysl. Ta nabidka je ted tak siroka ze neni problem vybrat vhodny kompromis

                      0 0
                • oldaka  

                  Ahoj, mam fulla, 26, zdvih 100mm a myslim, ze je to hodne „univerzalni“ bajk. Neprijde mi, ze by me full na silnici brzdil. Kdyz se me nechce do terenu, jedu klido celou vyjizdku po asfaltu a neni problem. Naopak kdyz jedu teren, jsem spokojenej, u 100mm fulla nebude nikdy nejaky extra pohodli, ale pomuze ti to ve sjezdech a jeste snad vice pri vyjezdech kdy je zadni stavba tlacena k zemi.

                  Myslim, ze fajn rada je Epic, na silnici to bude pevny, tuhy a v terenu to bude fungovat, vzdy dle nastaveni Brainu.

                  Ohledne plastu… nech tam ty od vyrobce a az je sjedes tak res nejaky novy. Obecna vydrz plastu se neda urcit, Dle typu to muze byt 5000km ale taky 800km. Volil bych nejake osvedcene modely jako Schwalbe Racing Ralpf, Schwalbe Rocket Ron, Continental X-King apod apod

                  0 0
                  • cyborg  

                    me prijde Epic jako moc zavodni raketa pro nekoho kdo hleda spise zabavu nez honeni lepsiho casu.. Trance ci Nerve mi prijdou geometri pohodlnejsi a pohodovejsi.. Epic je super bike ale imho spis pro nekoho kdo ma spise zavodni ambice..

                    0 0
                    • Jetson  

                      To já teda závodní ambice nemám a chrochtám si. Hlavně jsem ho bral spíš jako ht, který dokáže v případě potřeby i zhoupnout a to mi splnil. U všech ostatních testovaček jsem měl pocit, že dávám energii do tlumiče.

                      0 0
      • hawrda  

        Kateřina Nasch jela taky na fullu.

        řazeno za Stalina…teda to je nick

        0 0
        • -Stalin-  

          Já jsem to postřehl,jela na Orbea Oiz,měl jsem ale na mysli Elitu muže..

          0 0
          • Azmir  

            A nějakou meridku si tam náhodou nezahlíd? :) Protože snad jenom Hermida jel na HT z meridy.

            0 0
    • bike29er  

      Ten Canyon vypadá nádherně a osazení vidlí Fox a koly Crossride není vůbec špatný. Já bych šel do něj.

      0 0
      • Tehu  

        ted v poslednim Velu byl test

        0 0
      • Jetson  

        Pokud jede jako vypadá, taky bych neváhal.

        0 0
        • Chicco12  

          Ok chlapi dekuju vsem, kteri mi poradili vsechny prispevky byly uzitecne a uz jsem i rozhodnutej vemu toho Canyona :) ctu o nem samou chvalu, jeste jednou diky

          0 0
          • Chicco12  

            Jeste posledni otazecka :) urcite musim brat velikost 29" ? Cetl jsem, ze 29 jede jako tank, ze je to moc jednoduchy a nezazivny co si myslite vy?

            0 0
            • Turbo  

              Při tvý vejšce ber 29. Kolo se chová hodně podle toho, kdo na něm sedí ;-)

              0 0
            • newbie  

              jede to JINAK… že je to jednoduchý a nezáživný většinou tvrděj lidi, co toho maj dost nalítáno na 26" a pak je s**e, když vidí lamu bez techniky na 29" projet něco, na co oni na 26" už potřebujou trošku skill :-) ber kanóna… v barvě acid storm samozřejmě

              0 0
    • duty9999  

      http://www.bezvakolo.cz/…n-gtc-pro-29

      podívej se tady je trošku přes 40 000 ale je to karbon a XT a váha 10 kg

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.