• kmotr08

    poradí někdo se zkušenostmi s koly Giant Trance nebo Reign jaký model zvolit na drsnější XC ježdění? Jsem prakticky rozhodnut koupit některý z těchto modelů(Trance X 08 pro přesnost)ale váhám mezi zdvihy 130 a 150mm,protože bych rád jezdil i vzdálenosti cca 40km.Mám zkušenost se zdvihem 100mm ale to byl čtyřramenný systém s „horst linkem“ Dík za reakce a vaše zkušenosti s těmito koly(i co se týká ovladatelnosti a tuhosti stavby)

    Anketa: 130 nebo 150mm?

    no
    1x
    100%
    0 0
    • cabbage  

      20mm navíc tě nezpomalí, ale bude pohodlnějších:) na s-l sem si reigna krátce projel a jede opravdu dobře, geo příjemně laděná do XC, akorát zadní stavba se mi zdála měkčí do strany(ne že bych si toho všimnul za jízdy)..

      0 0
      • kmotr08  

        Jsem také víc nakloněný 150mm protože VPP se chová při šlapání solidně a tvoji poznámku ohledně tuhosti zadní stavby jsem čekal protože čtyřramená stavba byla tuhostí srovnatelná s pevným kolem-jen nemám srovnání do jaké míry to u reigna bude poddajnější(u mo­delů08 je předělaná přední část rámu a boční tuhost má být údajně větší).U zdvihu 150 se jen trochu bojím prudších výjezdů – jestli nebude skok ze 100mm na 150 znát přiliš na geometrii-úhel vidlice ,výška předku atd…

        0 0
        • MlokCZ  

          U výjezdů hodně závisi na tvojem přístupu. Tohle řeší vidlice s rychlým snižováním zdvihu, což třeba já používám u Talasu pořád. Ale někomu to nevyhovuje a nemá problém ani bez snižování zdvihu. U Reigna pak záleží jakou tam necháš vidlici. Pokud 140mm, tak s výjezdy nebude problém.

          AMS 125ka, kterou jezdím má geometrii hodně podobnou Reignu i když má vzadu zdvih o něco menší. A když srovnám výjezdy oproti AMS Pro (100mm zdvihové kolo), tak při vidlici na 140mm je to znatelně horší, ale dá se. Když snížím na 120mm je to už cca stejný nebo možná mírně lepší a na 100mm snížené vidlici vyjedu teď nejvíc, co jsem na jakém kole kdy vyjel.

          0 0
    • MlokCZ  

      40km můžeš jezdit úplně na čemkoliv, klidně i na mnohem větším zdvihu. Na Reignu není problém v pohodovém tempu výlety kolem 100km. V extrému se podívej do profilu TheIFa. Když může na Torque jet 240km po asfaltu…

      0 0
    • Pijer  

      Se trošičku svezu v tomhle threadu. Jsem rozhodnutý pro full Giant, akorát laboruju jestli Trance 2 nebo Trance X3. Váha se liší asi o 20 deka, cena ± stejná. Asi jsem nakloněnej spíš k tý X3, ale trochu se bojím těch 130 mm zdvihu. Mám rád když to kolo i trochu jede a dost često se nevyhnu třeba 30km asfaltu za vyjížďku. Je tu někdo už obě tato kola jel a kdo může porovnat obecně Trance a Trance X?

      0 0
      • MlokCZ  

        Trance X tu asi jel zatím málokdo, ale spousta lidí se svezla na Trancu i Reignu. Toho zdvihu se vůbec neboj, zvlášť u Maestra. Navíc X 3 má jen R verzi tlumiče, tzn. s propedalem, který nejde vypnout. Mě by se tohle s Maestrem dohromady vůbec nelíbilo, ale aspoň se opravdu toho asfaltu nemusíš bát.

        0 0
        • Pijer  

          to jo, tenhle tlumič bych si rovnou nechal vyměnit. Ale zase laboruju jestli za RP2 nebo RP23? :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            To už jsem tu párkrát psal, nevim jestli jsi to četl. Mě by stačil RP2, RP23 bych vzal pouze v případě minimálního rozdílu v ceně. Nastavení RP2 odpovídá poloze 2 na RP23, kterou stejně jedinou použivám (když už vůbec propedal používám).

            Více bych koukal na něco jiného a to na označení tlumiče. Všechny existují ve třech verzích, verze je zobrazena na tlumiči. A jsou verze light/medium/firm propedal. Já bych chtěl určitě verzi s propedalem light.

            0 0
            • Pijer  

              Uvidím jak to bude s cenou a jakej tlumič by mi nabídli, ale R by tam určitě nezůstalo :-)

              0 0
            • vojta  

              Na verzi interniho nastaveni urovne PP jsem se specialne na S-L u TranceX dival. Prekvapilo mne, ze to bylo „firm“ – jestli jsem se tedy naprehledl. Jinak RP2 je pouze OEM, ve volnem prodeji je pouze R a RP23.

              0 0
              • MlokCZ  

                RP2 je sice OEM, ale to neznamená, že občas není ve volném prodeji.

                0 0
      • mar_tin1  

        trance x asi nikto nejazdil, keďže je to novinka na 2008…

        0 0
        • Pijer  

          No to jo, ale byl třeba v Brně, nebo teď v Letech na WTB jako předváděčka.

          0 0
      • jecnak  

        Porovnani nemam, ale jel jsem na tom testovacim Xku. Jestli to chces na vyjizdky a sem tam nejaky maraton bez snahy byt na spici, tak myslim, ze Xko je idealni. Geometrii posedu jsou obe kola urceny na nechrti vyjizdky. Rozmysli si kde na tom budes jezdit a jestli zdvih vyuzijes.

        0 0
        • Pijer  

          Pohybuju se hodně na jih od Prahy jezdím vyjížďky 60–70km a občas si dám nějaký ten maratónek s ambicí nebýt v cíli, když už je vypuštěný nafukovací cílový oblouk (což už se mi v Mostě stalo) :-)

          0 0
          • jecnak  

            60–70 se da ujet i na sjezdaku, spis zalezi jakym terenem jezdis, podle toho se rohoduj.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono nejenom jakým terénem jezdí, ale hlavně jaké jsou jeho priority pro jízdu daným terénem. Uvedu jeden fiktivní případ:

              • 25% vyjížděk asfalt
              • 50% snadné pěkné svižné cesty
              • 20% cesty s více kořeny, šutry, prostě rozbitější cesta, ale nic technicky těžkého
              • 5% náročnější technické traily

              Takovéhle rozložení si dokážu představit jezdit v podstatě na čemkoliv od HT až po Reigna a podobná kola. Někdo si tohle užije mnohem více na HT a někdo klidně i na tom Reignovi. Třeba já mám podobné rozložení, jen asfaltu je tak maximálně 10% (možná i míň), svižných cest tak 60% a kořenových tak 25%. A i přesto, že na množství svižné cesty + asfalt převažují, tak stejně raději jezdím na čím dál vyšším zdvihu.

              0 0
              • Pijer  

                Ty mě znáš? Že jsi uvedl „můj fiktivní příklad“ :-)

                0 0
              • MlokCZ  

                A jediné, co mi přijde jako hrozná nuda na větším zdvihu je asfalt. Při přepnutí na propedal není problém ani u vyšších zdvihů, problém jsou stejně hlavně terénější pláště, které na asfaltu nejedou.

                0 0
              • BB  

                dobře uvedeno, ještě bych dodal, že hodně závisí na tom, na čem jezdí kolegové. Známý skončil s Reignem jenom proto, že mu připadalo, že nestíhá kolegy na více XC střižených fullech. Přešel na Spešla s 10 cm zdvihu (FSR XC ?) a kupodivu je spokojenější a stíhá.

                0 0
                • MlokCZ  

                  S kolegy souhlas, i když bych spíš řekl, že záleží jak jezdí a ne už tolik na čem jezdí. V naší partě jsou kola všech druhů a to sem tam se přidá někdo i na treku (ale pak už většinou nadává, kam že se to jede). A u mě je to tak, že oproti některým, kteří jezdí na HT je to pořád stejné. Ti kteří mě ujížděli, když jsem jezdil na HT mi ujíždí pořád a těm kterým jsem ujížděl já, tak ujedu taky pořád i na fullu.

                  Ale je to hodně dané tím, že máme partu lidí s velkým rozptylem výkonností, takže se to pak řeší často tak, že se to roztrhá na víc menších malých skupinek a čeká se v hospodě.

                  Pokud jezdil s kolegy, kteří jsou na tom výkonnostě velmi podobně, tak to s tím Reignem a přechodu zpět na nižší zdvih chápu.

                  U nás ten nejvýkonnější z party jezdí ještě navíc na HT a problém má tedy hlavně on, když se nechce flákat a chce si svižně zajezdit (pak ale v podstatě musí jezdit sám).

                  0 0
              • Stax  

                Horal Krejzi? :D

                0 0
      • fluider  

        Ja som na SportLife skúsil X2 aj Reign, bezprostredne po sebe, a bol som prekvapený ako tie biky akcelerovali a ešte viac som bol prekvapený na Reignovi, ktorý (podľa môjho subjektív. pocitu v tej chvíli) akceleroval rovnako ako X2.

        0 0
        • JMT  

          neni to o zdvihu ale o prubehu, geometrii a pneu

          0 0
          • MlokCZ  

            a systému a tlumiči.

            S tím zdvihem souhlas, nějakých 20mm zdvihu je zcela zanedbatelných a podstatné jsou ty ostatní vlivy.

            0 0
            • JMT  

              graze mi zveda nak kolem 220 a jede jak nastreleny, tam bejt slicky a dlouha sedlovka tak se na tom da jezdit silnice

              0 0
    • Blackbiker  

      ahoj, můj tip na ostřejší XC je Trance X, Reign je spíš enduro,s Reignem se nemusíš bát i na freeride a na drsnější skoky. Nevím teď jak jsou na tom obě kola s váhou, ale na Xc by měl stačit TranceX. Protože když bys uvažoval už o zdvihu 150–160 tak je výběr kol zas větší:-)Taky jde hodně o to co chceš s kolem dělat as kým jezdit.-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Já bych tedy spíš řekl, že rozdíl mezi Trancem X a Reignem je dost malý, zvlášť pokud budou osazené i stejnou vidlicí. Geometrii je rozdílná jen minimálně, 0,5st. hlavového úhlu, délka rámu je stejná, Reign má o pár mm delší rozvor.

        0 0
    • pitos  

      Já bych se spíš přikláněl k tomu Reignovi. Podle mě jsou Trance,Trance X a Reign stejné kola jen s rozdílným zdvihem. Reigna bych pro tebe volil protože můžeš použít vidlici jak 130mm tak 160mm,nebo třeba ze stavitelným zdvihem. Velikosti zdvihu vidlice uděláš první krok jak bude Reign vypadat,jestli více XC nebo endurko.Dalšími věcmi ,jako pláště,předsta­vec,řídítka…to doladíš do svoji podoby. Rozdíl v zadním zdvihu,jestli 130 nebo 150 bude třeba po asfaltu minimální ale v terénu budeš mít výhodu více milimetrů. Tento rok jsou rámy odlehčené takže nevidím důvod nebrat Reigna.

      0 0
      • jecnak  

        S kulometem na vrabce.

        0 0
        • cabbage  

          ..předsudky.

          0 0
        • pitos  

          Psal na drsnější XC,jestli si pod tímto pojmem ty představuješ něco jiného než já tak za to nemohu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Stejně je podstatné, kdo co preferuje ať je terén jakýkoliv, jak uvádím na příkladu výše a na tom co jezdím já. Někdo by stejné trasy co jezdím já jezdil třeba raději na 100/100, ale já ne.

            0 0
          • jecnak  

            Tak to potom jezdim nejakej ten friirajd na celopevnaku.

            Ne vazne, cpete mu cim dal vetsi zdvih a je fakt otazka, jestli to vyuzije. To je vec, kterou si musi rozmyslet sam a ne ze vetsi je lepsi, tak to neni. Ja treba vaham stejne jako on, ale jezdit budu vetsinou trochu drsnejsi veci a presto porad vaham zda ma Reign smysl (byt Trance X by dostal vidli Pika, kratsi predstavec a tlusty gumy, takze podobnost by byla jeste vetsi).

            0 0
            • MlokCZ  

              Souhlas, že si to musí ujasnit sám, podle jeho preferencí. Což ale není lehké, tohle se většinou ujasní člověk až po delším čase ježdění daného zdvihu kdy zjistí, že měl koupit např. více nebo naopak že koupil dobře případně že měl koupit méně).

              Já jsem si taky kdysi myslel, že na skladbu mojich tras je 100mm vzadu přesně akorát pro moje pojetí jízdy.

              Myslím, že také hodně dělá, jak je člověk laděný do chrta nebo není (a teď nemyslím výkonností, ale stylem jízdy, zda rád jezdí svižně nebo naopak pořád raději napohodu).

              A tvůj případ Trance X x Reign když by to bylo obojí s Pikem, tak já bych vybral osobně především dle těch mírných rozdílů v geometrii, co ti z toho bude více sedět.

              0 0
              • kmotr08  

                Pánové díky za množství názorů na věc(víc hlav víc zkušeností) Mlok správně nadhodil složení terénu,ve kterém se nejčastěji jezdí.Já také používám silnici pouze k přesunutí se do terénu takže asi 15%délky tras.Proč ale přemýšlím o zdvihu 150mm je to ,že jezdím v Českém středohoří a kdo tu jezdil mimo asfaltky asi ví o čem je řeč(spousta drobných prudších výjezdů následovaná neméně prudkými sjezdy,cesty rozbité..) Často je zmiňován zdvih a model vidlice-kvůli možnosti snížit předek(zamykání v terénu stejně nepoužívám i když ho vidle má)Tady mám připravenou svoji vidlici a originál půjde pryč(na Reignu 2 je XC 600 Marzocchi ale já tam chci dát RS Revelation 426 dual air s U-Turn)Je tam sice 1cm rozdíl ve zdvihu ale já už si zvykl na tehle RS. A co se týká rychlostních ambicí tak se jedu především projet a puls ani čas v cíli nesleduji(ale takhle asi jezdí většina lidí co jezdí na FS (-:

                0 0
            • Blackbiker  

              Máš recht hele,tlusté gumy udělají dost pohodlí-vždyť Dhčka taky jezdí na pevňácích:-):-) Prostě Trance X by mělo snad být pohyblivější kolo než Reign. Ale je to jen domněnka-Trance X jsem nejel.A zase je to o těch preferencích – sám si říkám, že by mi teď stačilo 130 mm- i když využívám průměrně 140 mm ze 150 mm zdvihu Reigna.Hlavně mi to vyhovuje-Reign se zbytečně nepropadá do zdvihu a nechodí na dorazy-mám to nafouknuté na víc prostě. Myslím že kdo chce jezdit enduro-pořídí reigna, kdo zas Xc pořídí Trance X a to je celé.

              0 0
            • fousek  

              Zdvihu neni nikdy dost:-)

              0 0
            • pitos  

              Nic mu necpem,sám na začátku připustil že se kloní spíše ke 150mm tak mu jen bylo vysvětleno že se těch mm. nemusí obávat. Navíc z jeho udávané vzdálenosti vyjížďek si nemyslím že to bude nějaký chrt honící km. To vše mě vedlo k tomu že mu radím spíše 150mm,ale určitě by mu v pohodě stačilo i těch 130mm jen osobně nevidím důvod.

              0 0
            • pitos  

              fakt nevím co jezdíš,třeba FR a to se jezdí i na HT. To co někteří považují třeba už za EN nebo FR,můžou brát jiní jako třeba „drsné“ XC.

              0 0
              • goofy  

                No a ja bych jeste doplnil, ze Reign v nynejsim provedeni je celkem chrt. Oproti tomu, co jsem se svezl na tom predtim, tak tenhle mi pripadal minimalne o metrak lehci :o) Dle me je to hlavne u neho o gumach. Jde ho lehce zabit nejakymy neodvalujicimi se drapaky, ale jinak jede fakt hodne moc. Jak uz jsem nekde psal: proste takove pekne XC-cko ;o)

                0 0
              • ota  

                si vždycky vzpomenu na ty naše mlaďochy v létě na Travném, tihle to řezali dolů(jistěže ale požitek byl jiný) se sedlovkama nahoře na těch neřiditelných chrtech :-), a ono to zrovna právě u mě bylo enduro jak víno a věřím, že někdo to vidí i na FR.

                0 0
                • goofy  

                  Bud jsem te dneska potkal na Bludovicaku, nebo mame ve meste dlasi Lapierrko ;o)

                  0 0
                  • ota  

                    nee,já vyjíždím až zítra.tip ale mám: bike-forum.cz/forum/u­ser_detail.php?u­ser_id=9809

                    0 0
                    • goofy  

                      Aaaa. To bude asi on. Se mi prave nezdalo, ze by jsi to byl ty, ale moc jsem nestacil postrehnout, kdo to jede. Az z boku jsem si uvedomil, ze to je nekdo na Lapierrku… (byl jsem rad, ze jsem ten bludovicak vyjel :o) )

                      0 0
                    • goofy  

                      btw: kde vyrazis? Ja asi budu muset zitra malovat, ale kdybych se z toho vykroutil, tak taky urcite nekde jedu.

                      0 0
                      • ota  

                        no jelikož jsem v práci a budu spát celé dopol,tak jen po okolí,asi.třeba zrovna za sadama přes Packu a Albrecht. do chotěbuzského lesa. i když bude hora bahna.vidím to na jednu odpol,cca.totiž,ono už to je dnes.. Kdyby něco, dej vědět – 732 433 448.a jedno po akci na Pacce na závěr by se určo vešlo,dají-li se tam dát kola

                        0 0
                        • goofy  

                          Kola se dat daji. :o)

                          Pokud budu mit volno, urcite se ozvu. Tak zatim zdar.

                          0 0
                • pitos  

                  Mladoši jsou draci,ja už s nimi předtím byl tak jsen věděl ale třeba Marty nechápal co to s němi chrtistroji dělaj:) Jestli u biku zůstanou,zklidní a koupí pořádný stroj tak z jsme bez šence už i z kopce:))

                  0 0
      • jerrry  

        vyuzil bych teto diskuze a optal se na souvisejici tema (mozna se ptam blbe, ale kdyz neco nevim, tak se proste ptam) – koukam jak se tu obcas dohadujete zda by byla lepsi vidle 120, nebo 140 jestli tamta je moc nebo malo atd. Otazka ktera me napada je, proc vubec uvazujete o fix vidli, kdyz k mani jsou vidlice s promennym zdvihem (treba Talas) ? Je to jen kvuli cene nebo pro to mate i nejake jine duvody (lepsi chod, vaha, atd … )

        0 0
        • Blackbiker  

          čím víc nastavovacích koleček na vidli tím větší možnost poruch-prostě přímá úměra. Na vidli by měl být dle mého pouze nastavitelný odskok,nastavitelná tuhost(vzduch) a kompres – to stačí. Eta je jen bonus:-)

          0 0
        • ota  

          pouze za sebe můžu říct,že na 140 vyjedu víc než na dřív na 100 ,mám namysli rozbitý terén.z počátku to tak nevypadalo, sám jsem to kdesi psal, ale byla to jen otázka zvyku.obě kola mám v profilu

          0 0
    • mr.antik  

      No reign tím zvihem 150 docela plýtvá – čili je hodně pohodlný, ale rychlý – to záleží hlavně na pláštích. Záleží hodně, co jo drsnější xc…

      0 0
    • JMT  

      40 km ujedes i na glory, vem co je blizsi tvymu jizdnimu stylu

      0 0
    •  

      Svitava je řeka řek!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.