• blept

    Ahoj,

    poznáte někdo co to je za kolo? Na brzdách napsáno Eska, na brzdách Favorit. Přemýšlel jsem, jestli by nebylo hezké ho nějak zrenovovat, nebo z něj udělat nějakou jednoduchou fixku. Co by mohlo být jednodušší a strastiprázdnější? (je to vůbec slovo?) Je k tomu zdá se vše co je potřeba (což nahrává asi renovaci) jen kazeta je rozebraná v kelímku od Ramy, kde se válí s ložiskama a nějakými těsněními a kuličky ložisek se válí kolem. Moc tomu nerozumím, ale řekl bych, že jich je tak půlka. Kolo kdysi patřilo dědovi, jezdil na něm na houby. Jen takový můj postřeh – přišlo mi dost lehký, až mě to překvapilo, ale může to být tim, že asi kilová kazeta je v tom kelímku a zadní kolo opřený někde v rohu v pavučinách :-) A zvládl bych to jako laik popřípadě?

    0 0
    • blept  

      Pár drobností ještě. Děkuju.

      P.S. Lak má na svědomí asi děda, vykukuje pod tím modrá, ale bůh ví, jestli ta je původní.

      0 0
      • standoslav  

        Je to ten nejobyčejnější rám, pár trošku lepších věcí z výr. programu, tzn. šaltr, střed, a řidítka Italská. Kdo ví kde je děda splašil, pro někoho možná cenná, ale ta renovace je pro Tebe, laika asi velký problém.

        0 0
        • blept  

          Fajn nechám to ležet dalších pár let :-) A daly by se sehnat alespoň nějak kuličky do toho těsnění? Mělo by to jinak být pojízdný, tak alespoň pro zábavu.

          0 0
          • Erknold  

            záleží co čekáš od výsledku. Pokud kolo na kterém budeš na silnici polykat desítky km, tak je asi lépe strávený čas ze strouhanky skládat rohlík :)

            Ale pokud to chceš jen jako kolo na jízdu do nějaké hospůdky, tak by to asi šlo. Na tutěch kolech bývaly volnoběžky. S touto bych si asi už nehrál. Ta by zabrala hrozně času. Pokud nejsou ztracené praporky a podobné drobnosti. Pak je na vyhození.

            Jednodušší je z toho udělat jednorychlostní záležitost a koupit nějakou singl volnoběžku. Sand by pasovala.

            http://www.czkola.cz/…ka-18-z-cvrk

            Jinak hledat asi něco jako tuto http://www.cyklorysavy.cz/…ibrne-1cerne

            Nicméně i kdybys z toho udělal singl, tak bych nechal páčky řazení, jelikož jsou hezké. O Šaltru a smyku se to říci nedá.

            Pak už jen nějak hezky natřít rám. Dále otočit řidítka nahoru a je z toho krásné kolo do města, kterých jsem dnes v Budějcích viděl jistě pět.

            0 0
            • blept  

              Děkuju, desítky kilometrů na tom polykat určitě nebudu, jen mi to přijde škoda do šrotu a když už to zabírá místo, může to vypadat líp. Sem tam se projet jen pro zábavu. Mam jinak normální kolo. Otázka je jestli singl, nebo ne. Je to hezky jednodušší ale ne tak praktický a co se těch páček týká, taky se mi líbí, ale asi by mi to přišlo ošklivé bez toho zbytku.

              0 0
              • Jakobo  

                Celkem bych pochyboval, jestli to petikolecko v kelimku, co nekde lezelo po dlouha desetileti bude komplet.

                Na druhou stranu muzes koupit nove 5tikolo, stoji par korun. Zbytek 5kolecka je asi porad jeste na naboji, co? To se musi sundat. Osa v naboji je nebo ne? Asi ne, protoze v kelimku vidim kulicky ze zadni naby.

                Znovuzprovozneni by zkusenemu trvala podle stavu par hodin az dnu, neni tam nic sloziteho, ale chce to zkusenosti a vic jak u dnesnich kol (klinky, seridit stred atd).

                Pokud tomu nerozumis, tak se do toho radeji nepoustej, byl bys zklamany. Jinak je to zajimavy mix, riditka ITM, hazka vypada solidne, vzadu je brzda s centralnim tahem atd.

                0 0
                • Erknold  

                  zase má výhodu, že tady není co zk… :) Takže bych do toho šel. Na netu najde šroubovací náboj, podle toho pozná, zda na jeho náboji ještě něco přebývá. Šup s tím do svěráku a dolu s tím. To už nemá cenu, jelikož určitě něco bude chybět.

                  No jo, kuličky z náboje tam jsou, ty jsem nějak přehlédl. Ve volnoběžce jsou mnohem menší a je jich tam bajvočko snad sto. Alespoň tak mi to přišlo, když jsem se s tím naposledy pachtil.

                  Pokud nedá dohromady ani náboj, tak se naučí vyplétat kolo. Podle ivela to zvládne.

                  Výhoda je, že na tuto nepotřebuje žádný super spešl cajk.

                  0 0
              • Pán z Dubu  

                Samotný proces renovace by Tě měl bavit, pokud to hodláš dělat cestou nejmenšího odporu, k ničemu to nebude.

                Rám je třeba odstrojit a zanést do lakovny. Současná barva už není původní – tzn. vše dolů a nově stříknout. Je třeba si zvolit metodu nanášení laku, odstín asi nějaký „původní favoriťácký“. Před lakováním ještě jestli rám nepotřebuje nějaké úpravy – např. přiletovat „návarky“ na páčky řazení namísto objímky.

                Kuličky ložisek se dají koupit v prodejně ložisek.

                Je toho dost: Nastudovat literaturu, konzultovat se znalci v oboru, kovošrotovou archeologií doplňovat chybějící původní díly…a vo tom to právě je.

                0 0
                • Erknold  

                  já mám radost i z rámu natřeného štětcem a barvou :) Ale chce to od základu, to jest pravda.

                  0 0
                  • blept  

                    A dá se laku zbavit i podomácku?

                    0 0
                    • Erknold  

                      Šmirgl a deset piv :-)

                      0 0
                      • blept  

                        Výbroně, tak teď už jen vyřešit otázku jestli singla nebo ne :D

                        0 0
                        • AV  

                          Tedy přijde mi, že zadní kolo není (ani v pavučinách 8-) )

                          Ony ty kuličky v kelímku jsou nejspíš z věnečků, co byly v kolech (ve vícekolečku byly malé).

                          Vícekolečko se rozebíralo (aby se funkční díl nemusel vyhodit – v krámu nebyly), když ´havaroval´ výplet popř. když povolovací ´ozuby´ byly moc ožvejkaný.

                          … také jsem to párkrát dělal …

                          0 0
                        • Erknold  

                          Musíš zkusit,jak se pohybuje prehazovacka a jestli není nijak viditelně mohla nebo bouchlá. Pokud se hýbe, tak bych prvně zkusil nové více kolečko.

                          0 0
                        • Jakobo  

                          Ja osobne bych z toho singla nedelal, ikdyz by to bylo jednodussi. Je to srot, ale z nostalgie a pro to kouzlo snad to zprovoznit s minimem nakladu. Klidne bych ti s ozivenim pomohl pokud bych bydlel blizko, ale ziju v zahranici. Treba se nekdo najde.

                          Vyplet bude na beton povoleny, bude chtit dotahnout a docentrovat. Jinak se kolo bude v zaberu vlnit.

                          Do sveraku upnes zbytek volnobezky, pokud na nabe porad je a sundas otacenim kola. 5ti kolecko koupis v obchode. Hazka vypada celkem schopne, 14–28 urcite zvladne. Prevod 48/28 je uz relativne lehky a prakticky jakykoliv kopec po silnici vyjedes.

                          Kliku chyt rukama a zkus s ni zahybat k sobe a od sebe. Pokud je tam vule, stred bude asi vypajdany, osa, misky a kulicky mozna odrovnane. Nove misky a osy dnes stoji zaprd. Lepsi by bylo koupit zapouzdrenou na klinky stejne delky.

                          Retez zmerit suplerou, pokud ma vic jak 132.8, tak vyhodit a dat novy.

                          Nove lanka, bowdeny, spaliky do brzd.

                          Vsechno ostatni trochu vycistit a promazat.

                          Jeste dotaz ciste ze zvedavosti. Jaka je delka od stredu po konec sedlove trubky? Baj voko typuju tak 58 cm.

                          0 0
                          • blept  

                            Tak tohle je naprosto perfektní, přesně něco takového, čeho se chytnout jsem potřeboval. Děkuju Je zaparkované u babičky, zítra to oměřím a napíšu to sem. Kéž by bylo na BF více odpovědí jako jsou v tomhle vláknu.

                            0 0
                            • Erknold  

                              Když si to prohlížím teď ráno pořádně, tak bys opravdu měl mít na zadním náboji vnitřní část toho pětikolečka. Nikde to vyfocené nemám, ale budou na tom dvě vybroušení, jak dělané na uchycení do svěráku. V tutom vybroušení, měly být takové malé pevné plýšky, které pravě zapadají do vnitřního ozubení kazety co je v kelímku od Ramy. Ty se určitě ztratily :)

                              Pak je otázka, jestli tam tedy bude ta osa v náboji s konusama, nebo ne. Jinak i ta osa se dá koupit. N2jaký obyč náhradní díl. http://www.czkola.cz/…na-kompl-175

                              Ale je otázka, zda není lepší koupit celý náboj, klidně šroubovací, ať nerušíš klasiku

                              http://www.czkola.cz/…-loz-str-36d

                              Podle tohohle návodu případně vypleteš kolo http://www.ivelo.cz/…pletani-kol/ dokud tam nedáš ubutí, tak na utahování niplů ti stačí obyč šroubovák.

                              Obrousit rám jde vcelku snadno, hlavně velké plochy. Spoje jdou blbě, ale co drží, tak je v pohodě. Pak bílou základovku, ať se na to dá dát jakákoli barva. Barvu. Pak jinou barvou Tvůj podpis a celé to zavřít bezvarvým lakem.

                              A případně musíš vyfotit zadní náboj, aby bylo vidět co je na něm a vše co je v Ramě, aby bylo vidět, co chybí, kdybys sis chtěl hrát a dát do kupy originál co tam byl :)

                              0 0
                              • blept  

                                Podívam se na to a kdyžtak to sem dam i s tou délkou. Ještě jednou děkuju :-)

                                0 0
                                • standoslav  

                                  Rám: starý lak se musí nahřívat, nejlépe PB hořákem a rvát dolů ocel kartáčem, smirek se používá jen u začištění v závěru

                                  Z kolo: na náboji je našroubován tzv. ořech, na něm se točí v kuličkách něco jako kazeta dnes. Uvnitř jsou ve vazelině kuličky, dvě perka, praporky a několik tenkých podložek, kterými se vymezuje výkyv při dotažení samotného kolečka. Ovšem, pro tohoto majitele je asi lepší si koupit nové, asi to nesloží, já to ale skládal asi 500 x.

                                  0 0
    • petr0x  

      Když to čtu, tak se musím taky pochlubit.

      Od kamaráda jsem dostal podobný stroj (viz foto). Bylo na vyhození, řekl jsem si, že ho vezmu a za minimum nákladů zprovozním.

      Jen pro představu, co jsem už udělal:

      • kompletní očista od bordela
      • vyvařit stržený závit přehazovačky
      • přehazku taky svařit, ale nakonec se tam nějak divně motala, tak jsemtam hodil staré přebytečné Shimano XT
      • výměna řadicích lanek a bowdenů
      • zkrácení sedlovky pilkou, protože byla ohnutá
      • rozebrat zadní náboj, ložiska. Vyčistit, namazat asestavit zpátky

      a chystám se dál vyměnit brzdový lanka, bowdeny, špalíky, brzdy vůbec rozebrat, protože jdou ztuha, mrknout na přední náboj, ložiska v řidítkách, nakonec to asi šplíchnout nějakou barvou. Napadlo mě udělat to v barvě české vlajky, modrou vidlici a řidítka, zbytek rozpůlit na bílou a červenou. No a pokud bude někde k sehnání, tak třeba vyměnit i nějaký díly (třeba plastový šlapátka) nebo ty brzdy.

      Kdybys chtěl s něčím poradit, tak můžeme sdílet zkušenosti, já si tím takhle rád hraju, i když tento typ kola mám pod rukama poprvé. Třeba mě překvapila konstrukce kazety, rozebírá se fakt zvláštně. Pojišťovací matice je uvnitř a zavírá se to posledním ozubeným kolečkem. No a ta kazeta tam vůbec asi původně nebyla, nejde totiž přehodit na nejmenší kolečko, jinak řetěz chodí po rámu…ale na takový kolo do hospody to bude fajn

      0 0
      • praivo  

        Taky tu jednoho mám, v mém případě ke zprovoznění stačilo vyměnit ventilek v zadním kole a lanko a bovdeny k zadní brzdě a odmontovat zbytečnosti. Ale projel jsem se jednou a skončilo to zlomenou kůstkou v levém zápěstí (špatně jsem přeřadil, sjela mi noha z pedálu (ještě tam nemám SPD) a letěl jsem přes řídítka), takže znovu až tak za měsíc…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.