• Effa

    Ahoj. Uz mi z toho trochu hrabe a nejsem schopen to rozchodit. Mam favorita, zadni kolo s 9 kolečkem, hazku xt a dualy. Vse šlape jak ma do doby nezbzo dam na kolo. Kuli zadni stavbě tam musim mit takovou tu redukci kuli prehazovacce, no ale kdyz ji tam dam, tak se mi posune hazka jakoby směrem ven od rámu a tim padem nedosáhne na největší kolečko. Neřešil jste někdo podobný problem? Dik

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Kompatibilita? Duály 9sp a XT hazka MTB, jsi si jistý, že mají stejný krok? Seděly k sobě 10sp a hazka MTB 9sp.

      Takovou tu redukci? Co máš na mysli?

      0 0
    • Effa  

      Přesně jak píse Jakobo. Proste o tu tloušťku toho háku nedostanu retez na posledni kolečko. Posunutou ji mam na max a stejne to nestačí. Ohnout ten hak nejde je to fakt tlustej kus železa.

      0 0
    • Bubaaak  

      Asi blbost, ale nejde patka hazky dát z druhé strany pátky rámu? Trochu roztáhnout

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Asi blbost, ale jak by potom fungovalo hlavní uchycení pod matici na ose kola? Klasicky na ocelových rámech, co jsem viděl, patka hazky bývala přímo součástí patky pro matici, takže bylo všechno v rovině (jedna tloušťka materiálu), nikoliv přisazeno ze strany.

        0 0
        • Jakobo  

          Tady asi fakt nezbude nic jineho nez se bud smirit s mensim rozsahem 8 pastorku nebo vyrobit hak pro jeho typ ramu a patek, Tady je i trochu problem ten, ze ma zrejme na ramu obyc plechove patky, ktere jsou dlouhe a ke konci se zuzuji bude potreba popremyslet a pomerit, kde presne bude kolo uchycene. Pak nechat vyfrezovat hak ze silnejsi oceli 8 mm. Jednoduseji mozna bude za pouziti svarecky upravit stavajici hak tak, ze jej v urcitem miste prerizne a privari s presahem. Pokud ma ocelovou verzi. To bude nejjednodussi a ma-li doma svarecku nejvyse za hodinu je hotovo. O pevnost svaru bych se nebal.

          0 0
          • Jakobo  

            Pred tim rezanim se taky musi premerit sirka priruby hazky, at to nekde nekoliduje s tim schodkem a totez na strane patky, to je ale jasne.

            0 0
          • Effa  

            Takhle přesně bych to udělal, tedy kdybych nebydel v bytě a mel svarecku a uměl s ni :)) blby je ze jsem celou tuhle akci delal prave kuli tomu rozsahu zadni kazety :( ty jo ja snad koupím normálně nejakou silnicku která uz jenpripravena na jezdeni. Matlam se s tim uz takovou dobu místo abych jezdil :(

            0 0
            • Bubaaak  

              Rok :)

              0 0
              • Effa  

                No prave, uplne se stydím :(

                0 0
                • Bubaaak  

                  alespoň je u tebe vidět, že favo není vhodný na předělání na kolo :)

                  0 0
                  • Effa  

                    No musim říct ze jsem asi mel poslechnout a pred tim rokem koupit silnicku. Kdyz ale ono je to Favo po tátovi a chtěl jsem ho mit jako památku.

                    0 0
            • Jakobo  

              Nevidel bych to tak cerne, jezdit ted muzes na tech 8 prevodu a prilezitostne ti to svari kazdy ucen za krabku cigaret nebo nekde v autoservisu v okoli. Kup jeste jeden hak, z oceli, na ebay to stoji par korun a ten nech prevarit. Na starem zatim muzes jezdit, Ze za cenu kolem 1000 Kc sezenes ve vyprodeji moderni ram na ahead vidli uz s patkou a 100× tuzsi nez to Favo je ale bez debat.

              0 0
              • learita  

                Mě se to celé s tím vyosenim plechu, který má tak 3–4mm nechce líbit. Chci říct, že takovýto hák používal Favorit skoro vždy a vše chodilo i s těmi starými hazkami. Sice tam byli široké pěti /sestikolecka, ovšem dnešní kazety jsou co do šíře jinak stavěné a tedy skoro stejně široké.

                Přikláním se k názoru, že problém bude někde v nastavení.

                0 0
                • Jakobo  

                  Tezko radit na dalku. Je i mozne, ze ma kazetu prilis daleko i v dusleku spatneho slozeni osy naboje. To se pak nasklada i 1 cm. Mozna by pomohlo vyhodit podlozku nebo dat uzsi kontramatku, ale tohle na dalku nikdo nevyresi.

                  0 0
                • Effa  

                  Stara hazka v sobě měla díru do ktere se dala osicka z toho háku, nova hazka ma v sobě závit. Proto je tam ten rozdíl te šířky háku.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    To on vsechno vi, nemusis mu to vysvetlovat, to je stary pardal

                    0 0
    • Effa  

      To bohuzel nejde :(

      0 0
      • Patar  

        Ale jde . Pro zadní stavbu 126 mm jde upravit každý náboj i pro 10 speed pastorky Běžně to dělám před zapletením kol 20" , především CORE 20 z mé produkce.

        0 0
    • learita  

      Jaký máš rozsah kazety?

      0 0
    • Effa  

      Tady je videt ten rozdíl.

      0 0
      • Vilém  

        Jenze nejaka SISka na Favu nikdy nebyla.

        0 0
        • Effa  

          A kdo tvrdí ze ano? Tvůj příspěvek je trochu k ničemu.

          0 0
          • Vilém  

            No ja jen, ze to tu srovnavas. Proste to XT je konstruovane pro hak v jine pozici vuci naboji, nez jakou to ma na tom pridavnem haku. Bud budes muset upravit ten hak, nebo se snazit prepodlozkovat nabu tak, aby maly pastorek byl co nejbliz patce ramu. Jak to ted mas, to nikdo netusi, takze tezko radit.

            0 0
            • nakolevsude  

              Otázka je jakou má rám koncovku,jestli plechovou tak i s tím hákem to nebude zas takový rozdíl oproti třeba duralovému rámu který má koncovky dost hrubé sám o sobě.

              0 0
          • Vilém  

            A jeste dodatek, rekl bych ze to lanko mas dany na spatne strane saltru.

            0 0
          • Vilém  

            Co te vlastne nepusti na nejvetsi pastorek? Neni to z tveho popisu uplne jasne, ale mas horni doraz uplne povoleny a presto to nedosahne na nejvetsi pastorek?

            Ja jen kdyz vidim to blbe pridelany lanko, tak me napada, jestli vubec vis jak se to serizuje atd.

            0 0
      • Jakobo  

        A naboj ma nejakou rezervu pokud bys vyhodil podlozku nebo dal uzsi matici? Pokud ne nechal bych prevarit hak nebo je zkombinovat, pokud by hrozila kolize s celem hazky, kde je cep.

        0 0
    • iiki  

      Přesné označení použitých dílů by se hodilo (pro dohledání zaměnitelnosti).

      XT hazka 9sp (mám tu RD-M771) má rozsah (dorazy povolené na max) 52 mm – 9 sp kazeta je široká 37 mm, takže rezerva tam je.

      Patka favo má 4,5 mm +3,5 mm přídavný hák se závitem = 8mm, Al patka rámu má taky 8 mm, takže přehazka je na výchozí stejné pozici bez ohledu na použitý rám, rozsah má dostatečný a je zbytečný vymejšlet šarády s navařováním odskoku na háku.

      Edit: Jak psal výše Vilém: správná pozice lanka. Podle velkého zalomení lanka bych řekl, že patří z druhé strany šroubu, každopádně z výroby je tam drážka, aby to nešlo namontovat blbě.

      0 0
      • Effa  

        Ty jo takhle vědecky sem na to nešel. To lanko je tam jenom tak nasazeny, kdyz jsem to zkoušel bylo ve spravne poloze :) pak tedy porad nechápu kde je problem. Nekde asi tedy dělám něco spatne. Zkusím to všechno rozložit a složit znovu.

        0 0
      • learita  

        Přikláním se k tvému tvrzení i k Vilémovu.

        Problém bude v člověku, ne v háku či prehazce.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.