• F1

    Falešná jízdní kola

    Levné napodobeniny nezruinují vaši peněženku, ale mohly by vám zlomit kosti

    Našli jsme výhodnou nabídku – zbrusu nový karbonový rám s tlumiči VPP se spodním vedením a kalifornským vzhledem za méně než 1000 dolarů. Pokud to zní příliš dobře na to, aby to byla pravda, tak to tak opravdu je, protože kolo, které jsme viděli, ve skutečnosti Santa Cruz nevyrábí. Místo toho je váš rám za 1 000 dolarů vyroben firmou Winow Sports a vyroben v čínském Guangdongu – má zdvih 150 mm, dodává se v osmi barvách, prodává se přes alibaba.com a je téměř kopií originálu.

    Nenaznačujeme, že by se společnost Winow Sports dopustila něčeho nezákonného, protože platnost patentu na propojení VPP vypršela a slova

    „Santa Cruz“ se na nabídce ani na kole nevyskytují. Ale každému správně uvažujícímu jezdci připadají kola na pohled identická. Obrátili jsme se na společnost Winow Sports, která nám sdělila, že došlo k určitým „změnám údajů“, což také znamená, že Santa Cruz nemůže žádat, aby zastavili výrobu, žádné patenty nebyly porušeny. Při lovu na Winow Sports (společnost vyrábí mnohem víc než jen kola Santa Cruz-podobné), narazili jsme také na řadu dalších kol od různých prodejců, která nesou nápadné znaky podobné nabídce jiných mainstreamových značek. A také kolo, které vypadalo podezřele podobně jako Specialized Stumpjumper s designem rámu Sidearm, které bylo rychle staženo z prodeje poté, co jsme na něj Specialized upozornili.

    Je tedy ve vašem zájmu koupit si téměř repliku, když se rámy prodávají za méně než třetinu ceny skutečného modelu, a to při obrovských úsporách, kterých mohou zákazníci dosáhnout? Rozhodně ne, říká Specialized. Co jiného by ale říkala, ne? "Jednou z vlastností, díky které je těžké je rozlišit,

    je to, že barva je často dost dobrá," říká Andrew Love ze společnosti Specialized. „Ale na barvě se nejezdí.“ Ptáme se, proč bychom se nemohli rozhodnout pro něco, co vypadá stejně dobře jako originál, a ušetřit si tak nějaké peníze? Podle Andrewa jsou problematické hlavně proto, že jejich kvalita je pochybná. On je mužem, který má na starosti bezpečnost značky a má za úkol padělky zastavit. „Obsahují nekvalitní karbon a neúplné vrstvy – falešná silniční řídítka Aerofly můžete zlomit holýma rukama,“ říká. Existují vážné obavy o bezpečnost – špatně sladěné rámy, slabý karbon a nedostatečná přesnost, pokud jde o tloušťku stěn a kontrolu kvality. Tuto myšlenku jsme předložili společnosti Winow Sports, ale tady konverzace utichla. Kola prodávaná ve Velké Británii musí dodržovat evropskou normu GPSR (General Product Safety Regulations), která byla po brexitu přenesena. To znamená, že výrobci musí zajistit, aby bylo kolo bezpečné, aby byli kupující informováni o všech rizicích spojených s jeho používáním a aby existoval opravný prostředek, pokud by se něco pokazilo. Podepisuje se značka Winow Sports pod GPSR? Krátká odpověď zněla ne, s mylným názorem, že toto je něco, za co je odpovědný výhradně distributor.

    PADĚLATELÉ?

    „Tito padělatelé je prodávají cizincům, kteří je nikdy nemohou najít,“ řekl Andrew Love o padělku Stumpjumper. "Nemají žádnou motivaci ani zájem o bezpečnost. Říkám to proto, že u kol vidíme stejné obavy o bezpečnost jako u padělaných přileb. Jsou naprosto smrtící a neposkytují jezdcům vůbec žádnou ochranu. Zaměřují se na vzhled výrobku a na dosažení co nejnižší ceny, ale poskytují nulovou funkčnost toho, co by přilba měla mít, tím,

    že šetří náklady." Existují i další obavy, protože v případě, že se něco pokazí, není možné se obrátit na soud a neexistuje žádná podpora v případě,

    že se výrobek pokazí. „Prodejní místa se neustále přesouvají. Jezdci nedostanou žádnou možnost odvolání, když se něco pokazí (prasknutí rámu nebo špatné seřízení kola, neseřízení podsedlovky, nedrží na svém místě atd.).“ Specialized může na padělaných kolech hodně ztratit, v neposlední řadě také na prodeji a potenciální ztrátě reputace, pokud se jezdci spletou a budou padělky považovat za originál. Proděláme však my jako jezdci, když se vydáme touto cestou a budeme nakupovat přímo v Číně? Koupili byste si ho? „Nééé, přinejmenším ne, dokud to nejdřív nevyzkouší hromada dalších, ale i pak by mě pochybná kontrola kvality mezi jednotlivými rámy odradila. Riziko zranění je zbytečné. Raději si prostě vytáhnu svůj ocelový hardtail a budu vědět, že je odolný proti prasknutí,“ řekl Drwilliams, prostřednictvím Instagramu. Rychlá anketa na sociálních sítích ukázala poměrně rovnoměrné rozdělení mezi těmi, kteří by si koupili přímo z Číny, a jezdci, kteří chtějí opravdovou věc. Tam také panuje silné přesvědčení, že tato kola jsou vyráběna ve stejných továrnách jako originální produkty. "Tyto rámy mají velkou šanci, že jsou vyrobeny na stejném místě, ve stejných formách.

    Však víte – ‚po pracovní době‘. Karbon je tam taková komodita a poctivě tam dělají vynikající komponenty," uvedl powertrip prostřednictvím Instagramu. To rozhodně není případ našeho čínského Stumpjumperu , protože značka z Morgan Hill vyrábí všechny své špičkové rámy na Tchaj-wanu, nikoliv na pevnině. Její argument proti pořízení falešného kola je, že jsou také horší kvality, vyrábějí se v horších formách a „nejsou to srovnatelná kola“, jak říká Andrew Love. Specialized počítá, že na svou ochranu i na ochranu spotřebitelů odstraňuje 40–50 nabídek denně na různých prodejních platformách a sociálních sítích. Podle Andrewa jde však o víc než jen o hru na honěnou, značka jde po továrnách v Číně, které tyto výrobky vyrábějí, a po distributorech v Evropě a USA, kteří je dovážejí, a sleduje řetězec peněz stejně jako policie organizovaný zločin.

    VZDĚLÁVÁNÍ JEZDCŮ

    „Bojujeme, v plném spektru, všemi možnými způsoby,“ říká Andrew. „Něco, co je stejně důležité, je vzdělávání jezdců. Je důležité, abychom tyto problémy přiblížili na světlo jakýmkoli způsobem, aby se při nákupu rozhodovali poučeně a informovaně, a ne jen podle nejlevnější ceny na internetu.“ Nákup napodobeniny kola je pak nebezpečnou hrou, protože riskujete své peníze a zdraví na kole bez záruky a kontroly kvality. Koupit si na internetu falešné spodní prádlo CK nebo úžasné nové „rolexky“ ze stánku na trhu na dovolené je jedna věc, protože neriskujete zranění, pokud se něco pokazí. Kolo je však jiný level, musíme mu věřit, že se za normálních okolností nerozbije, a nemyslíme si, že můžete důvěřovat padělku.

    SEPTEMBER 2022 mbr 17

    Přeloženo z Mountain Bike Rider UK. Vaše názory? Koupili byste karbonový rám z Číny, který není padělek, ale je třeba z té fabriky v Guangdongu?

    0 4
    • tigermoth  

      tldr

      4 0
    • MTBIKER doporučuje

    • roman 3D  

      a o co vlastně jde?

      0 0
    • Vilém  

      To ma byt nejakej mimodek, ze sis koupil novyho Santu, za dobry penize, vyrobenyho nocni smenou?

      0 0
    • Octopuss  

      V první chvíli jsem si říkal, že je tu zase další spamovej účet.

      2 0
    • Tomcat  

      PR článek šířící FUDy.

      Spíš to ukazuje na to, že čínské rámy se dostali už tak daleko , že pro tyhle firmy jsou konkurencí.

      2 1
    • va-bo  

      Které firmy si nenechávají dělat rámy v Číně nebo na TW?

      3 0
      • Smazaný účet  

        Tak je vyrobit a „vyrobit“ :-D

        0 0
        • virtualcop  

          To sice je (to bez diskuze), ale obecně si tady spoust lidí představuje, že nějaký základní „značkový“ rám, který koupí za 40–50k bude diametrálně kvalitativně lepší, než ten od čiňana jako „značkovou čínu v ceně poloviční až třetinové. Materiály a kvalita bude velmi podobná, lepší výstupní kontrola "vyhází“ zjevně problematické kusy – to asi ano.

          Ty rámy, které jsou skutečně jiné „ve všem“ (kombinace materiálů, extrémně důsledná kontrola celého procesu a pak výstupní kontrola) – to jsou až ty rámy, které si značky nechají extrémně zaplatit (nejvyšší modely kol).

          Jinak „značkovej číňan“ ušel vcelku dost dlouhou cestu a ty „profláklé“ čínské značky mají peníze na stejné technologie a materiály, jako „značkový výrobci“. A hlavně už si uvědomili, že dobrá zpětná vazba s obstojnou kvalitou vůči ceně jim rychle vrací spokojené zákazníky.

          Takové ty kecy, že ty rámy jsou více z umělé hmoty a skelného vlákna, než z karbonového vlákna – to už dnes moc neplatí – respektivě platí u těch nejlevnějších „fejků“ či těch extrémně levných produktů.

          Rozhodně neobhajuju kopírování technologií a celý ten čínský „levný“ systém výroby, ale jestli si někdo myslí, že když si koupí „značkový“ karbon rám tady za 50, tak že ten rám bude kvalitou úplně jinde, než kvalitnější „značková čína“ za třetinu či půlku, tak se možná hodně mýlí :)

          3 1
      • F1  

        To bude asi rozdíl, vzhledem k tomu, že všechno kvalitní je z TW.

        0 0
    • Coural  

      Já myslel, že to bude o elektrokolech :-(

      2 0
    • va-bo  

      Skoncila doba predrazenych znacek, oblekej se bez potisku.

      0 0
    • -b-n-x-  

      Kde se dá prosím sehnat ten fejkovy sc za tisíc dolarů? Je tam i nomad?

      0 0
    • jeniiiik  

      Pro ty kterým se nechtějí hledat obrázky. Alibaba a podobní loupežníci toho mají plno v nabídce…

      Při případném nákupu pozor na antidumping. Součástky jako jsou rámy mají vysokou sazbu. I proto jsou samostatné rámy klasických výrobců tak drahé. A taky prosto se přesouvá výroba do dalších zemí jako Bangladéš atp kde antidumping není.

      1 0
      • -b-n-x-  

        Díky díky díky!

        0 0
      • Octopuss  

        Co znamená mít vysokou sazbu a antidumping?

        0 0
      • Vilém  

        Antidumping pri kusovem dovozu? Pravda, celnici to nekdy zkousi, ale soukromeho, kusoveho dovozu by se to nemelo tykat, ne?

        1 0
        • Radek Broz  

          Mě to na 2 LB ráfky kdysi zkusili napálit.

          0 0
          • Tomcat  

            To dá rozum jeden by byl pro osobní spotřebu, ale dva? Náčelník to říkal, že víc něž jeden kus…

            0 0
        • jeniiiik  

          Běžně zkouší…

          1 1
          • Tomcat  

            stejně jako Česká Pošta zastupovat proclení zásilky z Německa… samo omylem.

            1 0
            • jeniiiik  

              Jo to je furt. Spěcháš na balík a on se valí na tom jejich celním oddělení.

              1 1
      • Tomcat  

        Antidumping je proti dovozu za účelem hromadného prodeje.

        Osobního nákupu se nemá týkat.

        0 0
      • mr.nikdo  

        Hlavne antidumping na nektere vyrobce neni, kdyz bylo prokazano, ze nevykoristuji apod.

        Takhle jmenovany je treba Giant…

        0 0
      • ra.ma1  

        heh..krasne muze vyresit problemy s praskajicimi zadnimi stavbami

        0 0
    • Foose  

      proč nevezmou ten rám a nedají ho na nějakou testovací stolici…

      řídítka zlomí rukou – ať ukáže video.

      takhle je to jen snůška keců a marketing specializedu obhajuje kola za 300t…

      Klidně mohli koupit 1 rám spešl fake a 1 rám santa fake a porovnat vlastnosti s originálem. Kdyby to vyšlo jako rozdíl několika tříd tak mají reklamu jako blázen! :)

      0 0
      • -b-n-x-  

        Beztak to už v sc i socializet udělali, a to co zjistili asi nebylo úplně vhodné zverejnovat :-)

        3 0
      • Alojs01  

        Rozdil je v tom, ze S garantuje, ze kazdy ram ma odpovidajici kvalitu a vlastnosti. U neznackovych ti toto nikdo negarantuje. Na X „kvalitnich“ muze byt dalsich Y sitovych…

        0 0
        • Cryzyy  

          „S garantuje“ a po te kauze s s/ne TLR rafkama je nekdo kdo nejake jejich garanci veri ? :-D

          0 0
        • virtualcop  

          Tak S a další velké „značky“ tyhle zákazníky potřebuje (kteří si odůvodní, že jejich nálepkama dostanou v nějakém levnějším až středním segmentu „nehoráznou“ kvalitu, kterou o půlku levnější číňan nikdy nedosáhne).

          Jak je to reálně se můžeš často dočíst v threadech Praskl mi S, T, C… co mám dělat?… :D)

          1 0
          • Georrge  

            Tak co si budeme… ja mit nejakou supr trupr znacku, tak taky hejtim levne cinske veci, aby lidi utratili prachy za to moje a ja vydelal :)

            0 0
          • Libores  

            A jak je to se zárukou na ty Čínský rámy? 5 let nebo doživotní? Výměna kus za kus? Crash replacement nabízí?

            1 0
            • -b-n-x-  

              5 let? To ses zblaznil.

              Normálně doživotí :-)

              0 0
              • MatS  

                Než praskne

                0 0
                • Georrge  

                  Takze stejne jako u premiovek :) akorat (pokud to prezijes) misto abys novy ram dostal, tak si novy ram koupis a porad usetris.

                  0 0
            • virtualcop  

              Ano, dalo by se říct, že se dá operovat tou zárukou „značky“ a pokud koupeno v ČR, tak samozřejmě zákonnou dvouletou (která je podstatná). Threadů, co všechno tady neuznal v záruce prodejce/výrobce je tu také dost, v případě nějakých „doživotních“ či nadstandardních záruk je to ještě specifičtější – koupíš si Canyona, úspěšně něco „vyreklamuješ“ v nadstandardní záruce a pak čekáš třeba půl roku i více, než se Němci uráčí najít řešení a poslat ti rám či součástku. Takže občas ani tenhle aspekt nevyhrává.

              U číňana obvykle vyfotíš zjevný problém, obvykle dohodneš nějakou formu řešení a je to taky. Někdy k maximální spokojenosti (protože třeba číňan pošle celej novej rám na plně vlastní náklady), někdy tak napůl, protože nějaká velká sleva či nějaké náklady s přepravným. I přes tu vzdálenost se ty „lepší“ značky z číny chovají k zákazníkům obvykle celkem proaktivně a dalo by se říct, že šance, že náhrada ruplého rámu tady z číny bude rychleji, než ti to vyřídí „značkový“ prodejce zde v ČR v zákonné lhůtě do 30 dnů (v případě dvouleté zákonné záruční lhůty).

              Ale tak každej má svou hlavu a dokáže si vyhodnotit, co se mu více vyplatí, či co ho více oslovuje – nikomu tím čínské rámy a součástky necpu :)

              2 0
          • F1  

            Spešl je naopak známý tím, že nepraská, navíc je na rám doživotní záruka. Nebo jsi tím S myslel Sup? Pak ano.

            0 1
            • virtualcop  

              Praská všechno – něco výrazně víc (když se stane nějaká výrobní chyba či výrobce podcení pevnost na nějaké části rámu), něco minimálně. Většina rámů (zvlášť ty MTB) dostávají za svůj život extrémní kouř a namáhání materiálu je vzhledem k hmotnosti a subtilnosti většiny těch rámů extrémní. Jsou značky a modely rámů, které jsou tím takřka pověstné (protože tam asi výrobce něco špatně navrhl či podcenil), jsou zase značky a modely, kde je to spíše neobvyklé nebo skoro výjimečné. A tahle rovnice platí jak pro zavedené „značky“, tak pro číňany.

              Že by ty současné „značkové“ číny praskaly nějak průměrně více, než ty střední třídy „zavedených značek“, to si nemyslím.

              0 0
            • Vilém  

              Ted jeste co si kdo predstavuje pod pojmem „dozivotni zaruka“.

              0 1
            • jeniiiik  

              No to je blbost. Praská úplně všechno, zadej si do google broken specialized. :-D

              Doživotní záruka je jen na přední rámový trojúhelník, na nic víc v případě fullu. A i tady můžou pičovat, že nemáš dodržené každoroční prohlídky a několik lidí to dost vypeklo. Aneb ono fakt nejde uznat záruku na fullla, když má několik let zarezlé ložiska.

              Jakou urban legend tam máš dál? :-)

              0 0
              • virtualcop  

                Tak dle rozkazu (doplnil jsem jen „frame“)

                Fakt se chceš hádat o tom, že v podstatě všechny rámy od jakékoliv značky praskaly, praskají a asi i budou praskat? :)

                Spešl tím opravdu v průměru není nijak pověstný a uznávám, že patří v rámci praskání k těm rozhodně nadprůměrným firmám. Ale taky si ty rámy nechají vcelku solidně zaplatit (proti méně značkové konkurenci). Že jdou celkem příkladem v rámci moderních geometrií a dalších technických novinek, to samozřejmě všechna čest.

                A doživotní záruka – má své podmínky (u spešlu poměrně striktní) a i tak je v případě problému trochu loterie, zda to dopadne podle očekávání zákazníka. Ostatně jak se po třetí opakuji – nechávají si tyhle „služby“ navíc celkem dostatečně dobře zaplatit.

                Nic proti spešlu jako takovému – jejich rámy i některé součástky či doplňky uznávám a většinou to byla vždy špička trhu, opomenu-li vysokou cenu.

                0 1
            • mikš  

              spešl mi praskl,záruka se na zadní stavbu nevstahuje

              0 0
      • Cryzyy  

        ono se třeba dá podívat na nějaké videa od https://www.youtube.com/c/Hambini pak už má každej na výběr zda tomu bude, nebo nebude věřit

        0 0
        • kandik psi zub  

          Listuju threadem a cekam kde na hambini narazim. Toho typka mam rad. Zejmena twn dil kde utrel OPEN :)

          0 0
          • Cryzyy  

            o tom to je, kazdej tady muze rikat co chce, mavat reklamnima letakama od kdejake znacky, psat o zaruce, rikat ze cina je blba, coz v mnoha pripadech bude, ale dokud nekdo nevezme konkretni ram pod rentgen, aby se neco dalo poznat a nezmeri vyrobni tolerance s kerejma vypadnul z vyroby, tak to jsou porad jenom nicim nepodlozena slova

            0 0
            • XNeo  

              Přesně tak, měl jsem taky nutkání koupit číňana ± 1000EUR (rám, doprava, clo, dph), ale problém je že do toho rámu nikdo nevidí a riskovat, že mi to rupne někde na trailu to fakt člověk nechce. Nakonec jsem vyměkl a koupil originál rám za 2000EUR.

              0 0
              • Espen  

                A teď si třeba představ, že těch rámů si ten výrobce v tý továrně v Asii objedná ročně třeba 10 000. Plus dalších 500 000 různých druhů na svá kola. Kolik pak myslíš, že v nákupu bude ten tvůj rám stát? A takhle rok co rok dokola. Nevěřím, že v nákupu bude stát víc jak 500€. Spíš bych tipl míň.

                0 0
                • XNeo  

                  To je možné, ale sehnat rám „s rodokmenem“ minulý rok prostě nešlo. Auto taky stojí automobilku vyrobit mnohem míň, než za kolik ho lze koupit. To, že někdo vyrobí za míň než prodá – to je základ tržní ekonomiky, opačně by to asi nefungovalo. Jako zákazník mám možnost buď koupit nebo ne.

                  0 0
              • Cryzyy  

                já mám zasebou ruplé Ritchey WCS oblouky, reklamace tenkrát u dovozce nedopadla, na druhou stranu máme doma Nextie a EIE rafky a cyklokrosovou vidlici od Flyxii mam na zimáku, jo a jeste jsem jezdil Prodoli 26" ram, coz byla nejaka echt cina

                0 0
    • Foose  

      by the way tady je třeba rychlej turista, který má HT z aliexpresu a najezdí celkem hodně. Nečekaně mu drží…

      0 0
    • va-bo  

      Objednaval jsem uz par originalnich dilu na Specialized Levo. Napr.kryt baterie – kus plastu za 1.350,– made in China.

      0 0
      • jeniiiik  

        Jasně že to je z Číny. Jenže není Čína jako Čína… U kusu plastu je to asi úplně jedno. Specialized nechá vyrobit, koupí od Číňana za 200,– a prodá za 1350,– to prostě tak firmy dělají a dělat budou. Za kolik myslíš, že se vyrábí značkové hadry, sportovní vybavení atd? Bavil jsem se s nákupcim jedné ,, české,, velké sportovní firmy a bunda, kterou prodávají za 5000,– je ve výrobních cenách nekolikasetkorunova záležitost.

        Ale zkusil si někdy porovnat jak se kouká přes čínské a přes originální oukley brejle?

        0 0
        • va-bo  

          Bryle pouzivam Uvex z ochrannych pomucek za 200,–, protoze je ztracim, prejizdim zadnim kolem, zapominam ve vlaku a tak. Udelat to s brylemi za 5 litru, tak to bych se asi picnul.

          3 0
          • Thomasek  

            Také tak to mám. A to ty Uvexy mají hodně rovnou/nezkřivenou optiku – vytaženo vzhledem k ceně…

            0 0
            • jeniiiik  

              Zkoušel jsem taky, nějaký laciné Force, čínské 100% a všechno nepoužitelné. Odlesky proti slunku jak ze zrcadla. Strašně mě to sralo. Teď jsem jel a měl nějakou noname nouzovku a jel jsem raději bez brýlí.

              0 0
            • Foose  

              Jenže když si koupíte kvalitní drahé bryle tak nejen ze lepe uvidíte ale ještě Vám vydrží, protože si jich budete mnohem více vážit a starat se o ně.

              0 4
              • Octopuss  

                Jen dokud si na ně omylem nesedneš, nespadnou ti „sklem“ dolů na beton, nezapomeneš je na stole v hospodě atd.

                2 0
                • -b-n-x-  

                  Já se u brýlí vždycky bojím, že když budu stát třeba nahoře na macose, tak mi sjedou z uší a spadnou dolů.

                  :-D

                  0 0
                  • Octopuss  

                    Stačí mít v rukách nasráno při sundavání z hlavy, nemusíš jezdit až k Macoše.

                    1 0
              • borda  

                Tak určitě. Pokud Teda neztratíte po 14 dnech photo chromaticky radary, že. Joooo, kdo umí, ten umí a za blbost se platí :)

                0 0
                • Vilém  

                  Me takto spadly asi po tydnu do reky. Moje chyba, ale diky tomu jsem se zarekl, ze uz zadne drahe bryle.

                  2 0
          • ememem1  

            vyborne, tak mas pre seba riesenie, tiez tak zopar veci riesim ale nepausalizuj.

            0 0
      • -b-n-x-  

        Buď rád že jsi neviděl cenu kusu plastu na motorku honda.

        Jestli si to dobře pamatuju, tak na starého fireblada jeden takovy plast (součást kapotaze) stál přes 20 litrů. A to byl jen jeden z minimálně 4 dalších.

        0 0
      • ememem1  

        a furt uz roky dokola.....

        0 0
    • mastihuba  

      nalepit nebrat :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.