• Conan20

    Omlouvám se že zakládám další thread na téma Epicon, ale nikde jsem to nenašel.

    Mám problém při demontáži vidlice, chtěl jsem ji komplet rozebrat a vyčistit po závodech v bahně.

    Dle návodu jsem povolil šroub na levé(vzduchové) noze, a odklepnul ho. Na pravé s tlumičem jsem vytáhnul ovládání odskoku a chtěl ho taky povolit, jenže se mi neustále jen protáčí a neleze ven (naznačeno na obr.)

    Nevíte někdo prosím co s tím ?

    0 0
    • Vozataj  

      Zkus vytahovat vnitřní nohy a při tom šroubovat. Protáčí se asi vzpěra tlumící patrony.

      0 0
      • Conan20  

        asi asi… zkoušel jsem je vytahnout na max, i co nejvíc zatlačit, ale nic. Vyšrouboval jsem ji i nahoře na korunce a držel v ruce, ale furt nic :(

        0 0
        • Vozataj  

          Blbá otázka,ale šroubuješ ten velký cca 10 imbus?:-) Vzpěra má na konci drážky a vždy ji musím odrážet, aby šly nohy vytáhnout, takže povolit jde bez problémů…

          0 0
          • Conan20  

            šroubuju, teda doufám že myslíš ten samej (je to 8mm) a vypadá to po vytažení toho knoflíku nějak takhle:

            0 0
            • Vilém  

              Takze pri vidlici tlacene do zdvihu jsi to zkousel?

              Myslim jako nafoukanou vidli zatlacit do zdvihu a v nem zajistit treba provazem, nebo kurtnou.

              0 0
              • Conan20  

                zkoušel, teda měl jsem vypuštěnej vzduch, ale to by nemělo mít vliv na patronu tlumiče, ne ?

                ještě me teď napadlo jestli neni problém v tom že byla vidle vzhůru nohama ?

                0 0
                • Vilém  

                  Mas pravdu, neuvedomil jsem si, ze je to tlumicova patrona. Takze leda zamknout.

                  0 0
                  • Conan20  

                    jo vidíš, asi byla odemčená, jak jsem odmontoval zamykání, tak nevim v jakej poloze to bylo, zkusim až budu doma.

                    0 0
            • Vozataj  

              Jo, to je ono. Uvnitř je ještě vyšroubovatelá tyčka, co reguluje odskok s imbusem cca 3.

              Lockout podle mě nepomůže, ale zkusit to můžeš. Zkus vnitřní nohy vytahovat co nejvíce ven, případně vypustit vzduch a tlačit co nejvíce dovnitř, aby se hrubá ploška opřela o venkovní nohy.

              Možná by šlo využít tu vnitřní tyčku k tomu, že bys ji dotáhnul co to jde a tím si podržel vzpěru a následně vzít třeba házetkama ten hlavní šroub. Teď ale přesně nevím, aby se uvnitř něco nepodělalo, takže na vlastní nebezpečí. Zítra budu rozdělávat svého Epicona, tak se mohu podívat.

              0 0
              • Conan20  

                zkoušel jsem obojí, i dát dovnitř malej imbus a zvenku točit sikovkama. Jestli se mi to nepovede, budeš tak hodnej a vyfotíš mi tu tvoji, hlavně zevnitř jak to tam vypadá?

                0 0
              • Conan20  

                zkoušel jsem obojí, i dát dovnitř malej imbus a zvenku točit sikovkama. Jestli se mi to nepovede, budeš tak hodnej a vyfotíš mi tu tvoji, hlavně zevnitř jak to tam vypadá?

                předem dík.

                0 0
    • bursikr  

      Mohlo by fungovat: šroubovákem páčit mezi protáčejícím se šroubem a vnější nohou a šroubovat, pokud nepomůže → Odmontovat LockOut – Odšroubovat tlumící patronu z pravé nohy (gola č. 27 myslím) – vylít olej – uvnitř v tlumící patroně je matice č. 10, dostaneš se k ní golou s dlouhým nástavcem.

      0 0
      • bursikr  

        mezi odšroubovat patronu z vnější nohy a vylít olej patří ještě jeden krok – povolit tu horní matici z tlumící patrony – jde to tak, že omotáš třeba duši kolem patrony pod maticí(správným směrem) a klíčem povolíš matici, pak už vyliješ olej…

        0 0
        • Vozataj  

          Když ale odšroubuješ celou patronu, tak ta se vyndavá vrchem a k tomu spodnímu šroubu se nedostaneš, protože to pořád drží k vnější noze. Ze shora se k tomu nedostaneš, je tam hliníková podložka s dvěma závity do které drží lockout ovladač. Ale je pravda, že pod ní je vidět matka. To jsem ale rozdělané neměl.

          0 0
          • bursikr  

            lockout odšroubovat – 1× imbus šroubek, 1× křížák, pak odstraníš tu podložku. No a když tu patronu vyšroubuješ z vnější nohy, vysune se ti nahoru. Pak musíš tu horní matici vyšroubovat z tlumící patrony, tim se patrona otevře. A uvnitř , až dole v patroně je matice o které jsem psal, tou podržíš pístek proti protáčení a povolíš ten dolní šroub.

            0 0
            • Conan20  

              tak jsem momentálně v tomto stavu (viz.foto) postupně se udělala pod spodním šroubem mezírka tak 0,3mm ale víc ani ťuk.

              teď bych tedy měl odšroubovat tu horní část z té patrony? Zatím mi to nejde udržet…

              0 0
      • Conan20  

        to první nejde, páč tam neni žádná mezera, do demontáže patrony jsem se zatím nepouštěl, zkusim to s tou duší…

        A potom co to rozeberu, si nějak zevnitř podržim pístnici aby se neprotáčela ?

        0 0
    • Specík  

      Jo úplně stejnej problém mám vždycky na Lyriku, začne se protáčet v tlumící patroně ten pístek s odskokem a nejde to normálně povolit. Vždycky pomůže zatlačit vidli a povolovat a utahovat, pak jí zase tahem vytahovat a povolovat, utahovat – párkrát si s tim takhle hrát a pak to jde, dělá to většinou lepidlo na závity co je na šroubku, problém mám i při utažení, že to nemůžu dotáhnout na předepsanej moment, tak nanesu lepidlo a utáhnu dokud se to nezačne protáčet.

      Nic s tím udělat nejde, protože se to protáčí po těsnění v oleji, nic to tam nedrží. Prej častej jev RS. U pružicí části se to nikdy nestane.

      0 0
    • Conan20  

      HEUREKA !!!!

      tak se konečne zadařilo, figl byl opravdu v tom zamknout ji v prihodne poloze, pritlacit a slo to.

      A kdyz uz jsem byl v tom podarilo se mi i snizit zdvih posunutim dorazu ze 120 na 100 :)

      Timto dekuji vsem za pomoc a ochotu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.