• visions

    Měl jsem možnost vyzkoušet letošního Epica a musím přiznat,že se mi potvrdilo to co už na BF několikrát padlo.Tlumič pracuje nejlépe ve vyšší rychlosti kola.Máte někdo zkušenost se Stumpjumperem?Je to stejné?Vzhledem k tomu,že nechci jezdit XC závody – spíš pohodovou jízdu,uvažuju právě o Stumpjumperu­.Nevíte někdo váhu letošního modelu?Konkrétně Stumpjumper FSR expert.

    0 0
    • kesu  

      stump je daleko zehlivejsi,ram vazi tusim 2,6kg

      0 0
    • vratan  

      so stumpjumperom chybu neurobis. solidny allround ram. borci na tom jazdia celodenky aj zavody. pokial nejde o bednu samozrejme…

      0 0
    • Motyll  

      Pokud ti jde o pohodu, urcite Stumpyho… Epic je vetsi chrt – i posezem.

      0 0
    • mikolo  

      na velocampu jsem měl možnost provětrat epic expert – a úpřimně, nadchlo mě to, ovladatelnost, odolnost vůči šlapání ale i pohlcování rázů, zejména ve srovnání s mým hardtailem.. pro mě těch 10centi zdvohu stačí – viděl jsem stumpjumpry v kopci, houpali se na můj vkus až moc.. jestli nebude někde možnost koupit scotta sparka za lepší peníz (taky jsem ho tam projel – absoltní paráda, hlavně možnost nastavení z řídítek a ta lehkost..), asi vyměním rám za epica.

      0 0
    • coffield  

      Jel jsem obé a Stumpjumper FSR je kolo spíše „pro legraci“. Mají to i ve svém Specialized katalogu. Jako AM uvádí Enduro a jako maratonce Epica. Pokud jde konkrétně o model Expert, má vzadu tlumič s Brainem, čímž se velice přibližuje Epicu a stálo by za zvážení, zda nejít radší do modelu s aktivním tlumičem Fox Triad (třeba SJ FSR Elite), s nímž je bajk o něco živější, ale zároveň stále dost pevný při šlapání…

      0 0
      • Attila  

        Na SJ funguje brain jinak než na Epicu. Nejvíc uzavřený je jako na Epicu nejvíc otevřený. A nejvíc otevřený je úplně odstavený.

        0 0
    • Tušnak  

      osobní zkušenost nemám, ale kluci, kteří jednou sedli na SJ říklai, že by už neměnili!!! podle mě je na celobenní biking rozhodně lepší SJ, geometrií, komfortem, reakcí zadní stavby v pomalejších rychlostech… Epic je chrt:-)

      0 0
    • K2  

      Měl jsem půjčeného Stumpa na víkendové testování. První pocit byl, že to kolo někdo vyrobil ppřímo pro mě. Pohodové dlouhozdvihé XC. Tlumič jsem v terénu nechával otevřený, na asfaltu a na polňačkách jsem používal pro pedal. Zamykání z mého pohledu nebylo třeba. kdyby nestál tolik, tak už ho mám doma. Zdvih je na pohodové CX v pohodě, někomu možná může přijít málo (130 by vůbec nebylo špatných :) Možná to dají na příští rok na nejdražší model :)

      0 0
    • PePu  

      Z vlastní zkušenosti doporučuji spíš SJ FSR (raději bez Brainu). Epica mám a vadí mi právě ona přílišná netečnost v malých rychlostech. Už jsem tu v jiném vlákně srovnání s SJ psal. Rám Epica půjde do světa v nejbližším půlroce (až seženu adekvátní náhradu). Hmotnost kola závisí mimo komponentů na velikosti rámu. Přesně nevím, ale tipuji, že do 13,5 kg by i v XL mohlo mít.

      0 0
      • filipes  

        jj, ramy jsou lehke, anodizovany SJ v Mku bez brainu vazi cca 2300, takze se cele kolo na rekneme 11.5 da celkem vpohode dostat.

        0 0
        • MlokCZ  

          2260g má karbonový Stump. 07 v Lku bez tlumiče (váženo), tlumič s brainem má 0,5kg, bez brainu kolem 300g. Tedy s tlumičem se nekarbonová verze 08 v Mku nevleze ani do 2,6kg. Což je samozřejmě váha na rám pořád výborná. 11,5kg kolo bych na tom tedy za rozumný peníz ale stavět nechtěl, to je jako bych já musel na Stereu ještě skoro 700g (rám + tlumič u Sterea má 2,9kg) ubrat a to by tedy nebyla žádná sranda a moc kde (za přijatelné peníze). Těch 11,5kg reálných, to bych tedy chtěl vidět, jak bys to postavil.

          0 0
      • MlokCZ  

        Ono na pohodu a bez závodů bych uvažoval jestli vůbec Stumpa. Když teď jsou verze jen se 120/120 a dávaj tam Fkovou Foxku.

        S váhou nevidím žádný problém, když i se 140/140 jsem se vešel se vším všudy do 12,5kg. A to jsou tu i výrazně lehčí kola (se 140/140), třeba BBho Mojo s 11,4kg (ale je fakt, že tady už je cena výrazně výše). 13,5kg na 120/120mm a tu cenu co Stump stojí mi přijde hodně bídné (i přes XLko).

        0 0
        • Attila  

          SJ FSR cmp v XL váží 12,6kg

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud váží, tak to už jde, ale opravdu to máš převážené v reálu?. Já netvrdil že váží 13,5kg. Ale chtěl bych tu reálnou váhu 12,6kg stejně vidět, vůbec tomu nevěřím, že taková bude.

            Pro srovnání, jak jsem psal výše váhu rámu karbonové verze Stumpa, tak celé kolo vyšlo na 11,65kg a bylo osazené: XTR + X0 + Marty SL + Crossmaxi SLR + Specialized Res. Pro 2,0 pláště a bylo v Lku. SJ FSR Cmp bude těžší o hodně moc, když koukám na jeho osazení, odhaduju minimálně 1,5kg navíc.

            0 0
            • Attila  

              Verze 2008. Váženo!!

              0 0
              • MlokCZ  

                OK. A jen pro úplnost. Váženo komplet celé kolo, tedy včetně pedálů?

                0 0
                • mastihuba  

                  no ja bych tomu klidně věřil. Moje FSR XC má lehce nad 13 a toho půl kila dolů si lehce dokážu představit. Ve váze rámu bych velkej rozdíl nehledal.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Odlehčit půl kila by šlo v pohodě u tvojeho kola, to jistě. Ale u Stumpa mluvíme o comp verzi tedy o pevně daném osazení, které je cca jako to tvoje + XL verze rámu. A kde by tedy comp verze osazení ušetřila 0,5kg? K tomu jsou na Stump. XLku J5 ky třeba s 200/183 kotouči. Pár věcí tam vidím o malinko lehčích, ale to je pár gramů.

                    0 0
                    • mastihuba  

                      kliky, vidla i kola budou na tom Compu lehčí. už jen to udělá toho půl kila. pak možná něco naa rámu a jseš tam.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Vidlice cca 120g dolu. Kola moc nevim, ale na moc bych to neviděl. Náboje můžeš mít spíš lehčí ty, ráfky netuším kolik váží ty tvoje, ale odhaduju tak 450–480g, tak tady to něco navíc bude, ale možná ani 100g to nedá na obou kolech. Akorát pláště, tam by mohl být trošku větší rozdíl a na ty jsem zapomněl předtím se podívat. Na rámu bych nic dolu neviděl, sice bude asi lehčí ale zase XLko (a dvě velikosti přidaj na rámu dost navíc). Něco tedy dolu na pedálech (tak 70–80g), když tam jsou Crank Brothers Smarty. Ale jak jsem už psal předtím, tak zase pár gramů nahoru na kotoučích. Dále máš lehčí kazetu (kromě toho, že máš XT máš možná ještě 11/32, to netušim). Kliky z hlavy netuším, které jsou lehčí (jestli nové deore Holl. II nebo XT octalink + osa). Pak je tam ještě pár drobných rozdílů ± s podobnou váhou.

                        Takže kdyby to byla tamto váha bez pedálů, tak už by to sedělo lépe, takhle se mi to pořád úplně nezdá, ale samozřejmě to nevylučuju. On ví jak to vážil, takže to může pak napsat.

                        0 0
                  • Attila  

                    váhové rozdíly jsou: vidlice,rám, ráfky, pláště, sedlo, sedlovka, pedály, kliky+střed

                    0 0
                • Attila  

                  jo. I včetně těch plastovejch adapterů :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to ten rám 08 musí být fakt lehkej, na tu váhu jsem zvědav, když při tom osazení to v XLku hodí opravdu 12,6kg.

                    0 0
                    • Attila  

                      Tak jsem to převážil. Trochu jsem se sek
                      12,55 má L-ko 12,75 má XL-ko

                      Sorry pokud se to někoho dotklo.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Mě tedy určitě ne. Ale i tak je to dobrá váha (150g není žádný velký rozdíl navíc oproti těm 12,6kg).

                        0 0
    • miron  

      Ahoj, Napisal som kratku recenziu na EPIC Comp 2008, mozno pomoze.. scandinavia.vl­.sk/epic/index­.htm

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle mi fakt zaujalo, zvlášť ta DH trať: „Okrem toho, ze je EPIC specialista na maratony a "chrty“ je dalej urceny pre kazdeho, kto rad bajkuje CrossCountry, prilezitostne prejde DH trat alebo nieco extremnejsie a nerobia mu problemy trasy dlhsie ako 50 ci 100 km"

        S první částí souhlas, na to druhé tu jsou úplně jiná kola. Kdybych občas jezdil DH trať nebo něco extrémnějšího, tak nejezdím na kolech co mám v profilu, ale už mám dávno něco odolnějšího a se zdvihem aspoň 160mm. Ale protože DH tratě opravdu běžně nejezdím a žádné větší extrémy taky ne, tak jezdím jen na zdvizích, co jezdím. Ale Epica, toho bych na nezávodní použití nevzal ani omylem.

        0 0
        • fousek  

          Tak to DH je vostry, oni i ty fotky v ty recenzi vypovidaj jak se na nem da jezdit DH, zvlast s vytazenou sedlovkou, to musi bejt zazitek na cely zivot

          0 0
      • Attila  

        Ach jo :-(

        0 0
    • Attila  

      Radím SJ

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.