• Windblow

    Ještě tento rok máme v plánu uspořádat enduro závod. Trať povede v náročném terénu, velmi obtížné, ale krásné sjezdy a výjezdy v Beskydech. Délka tratě cca 20–30 km.

    Sem pište vaše nápady, návrhy a přání, jak by tento závod měl vypadat. Děkuji za inspirativní příspěvky.

    Anketa: Takový závod bych chtěl:

    26x
    76%
    1x
    3%
    0 0
    • TinkTink  

      Prosim az ke konci zari :-)))

      0 0
      • TinkTink  

        Jinak: narocny – kdyby to bylo jetelny zajimavym terenem, klidne si umim predstavit zdolani kopce jako je Travnaty a pak tema pohodovyma pesinkama z kopce. Imho nutne vynechani asfaltu v jakekoli podobe…

        0 0
    • Kubiczech  

      Moc dobrej napad, fandim a urcite bych se rad zucastnil.

      0 0
    • mr.antik  

      nemám rád moc nošení kola i když chápu že to k tomu patří.

      0 0
      • Windblow  

        Horekopcom chci vybrat jetelné věci. Z kopce na úrovni FR a DH, lávky, dropy, atd. + měřený sjezdový úsek.

        0 0
        • mr.antik  

          to zní zajímavě. Ale bude to chtít asi přijet tři dny předem a pořádně to projet, jinak mají místní obrovskou výhodu

          0 0
    • Smazaný účet  

      ste od nas moc daleko, ale libi se mi napad :-))

      0 0
    • Radek Broz  

      Tohle tu chybí. Jestli to má mít smysl, tak terén co nejtěýí – žádný „aby to dalo dost lidí“ Tinkova poznámka o vynechání asfaltu – to je snad základní podmínka.

      0 0
      • MlokCZ  

        Aby se to pak ale nezvrtlo v to, že to vyhraje ten, co si vezme lehoučké kolo a s tím bude umět nejrychleji utíkat.

        To by pak chtělo nějaké hodnocení i toho, kdo co jel a co ne, ale to se zase už těžko kontroluje.

        0 0
      • jecnak  

        Myslim, ze v takovem pripade by to stalo za to i bodovat – slapnuti apod. Ono pokud je to jen o cas, tak se vyplati nektere veci sebehnout.

        0 0
        • Radek Broz  

          Vyběhnout jo, takovej terén si umím představit, seběhnout podle mě ne.

          0 0
        • cat  

          Asi by to nebylo tezsi nez DH a tam taky nikdo vedle kola nebeha)).

          Jiank su pro, ale ten vyjezd spis simbolickej))

          0 0
        • TinkTink  

          Proc si nemuzu slapnout, kdyz jsem normalne zvykly nektery veci tlacit?

          0 0
      • Black knives  

        Já celkem sleduju, co vyvádíte okolo Nýdku…A Blackbiker vám tam dělá ty erozní rýhy..

        0 0
        • Radek Broz  

          Kdepak, on je naopak zahlazuje:o)

           

          BTW: podzimní Camp bude někdy v půlce řřjna – kdybys chtěl přijet, nějak tě tam pžihlásím.

          0 0
      • Black knives  

        Zkusíme něco vykoumat. Hodila by se pomoc od Bufa. Má s tím zkušenosti, a zná kdejakou kozí stezku..

        0 0
      • Black knives  

        Tohle kdyby bylo,u nás, tak dobrý, ne?

         

        http://www.youtube.com/watch?…

        0 0
    • jecnak  

      Abyste pak nebyli prekvapeny, ze vam to vyhraje jezdec na XC sekacce.

      0 0
      • Smazaný účet  

        no ale moc si to neuzije ;-))

        0 0
      • TinkTink  

        Mne je uplne jedno kdo to vyhraje, kdyz bude mit soucet zdvihu aspon 300 a min 15kg kolo, plaste min 2,3"…pak mu i zatleskam :)

        0 0
    • ceo  

      Předem uvedu, že budu myšlenkově v opozici, nechápejte to nijak špatně, každá aktivita je dobrá. 

      Nicméně mně jsou takové závody (stejně jako DH nebo závody ve freeride na SNB) silně proti srsti. Chápu enduro, AM, jako kategorie jejichž hlavním cílem (a zároveň zdrojem) je radost z pohybu a jeho maximální volnosti. Nechápu proto snahu spoutat tyto jezdce na jednotnou trať a nechat je honit se za sekundama. O tom to pro mě absolutně není. Ostatně nechápu ani XC závody. Kdo chce chrtit, může žiletkařit, ti musí jezdit po cestě, ale MTB pro mě zanamenalo taky únik do přírody a bylo v počátcích hlavně o volnosti. Jistě, že výkonnost jedinců je různá, ale jezdit po trati, kde 5s. přede mnou projelo 30 lidí, se mnou funí dalších 20 a za mnou jede dalších 100 mi připadá nesourodá s původní myšlenkou MTB (taky už není moc rozdíl od cyklokrosu). 

      Vím, že jsem v menšíně a každý je jiný, takže to vidí jinak, ale pro mě je smyslem MTB spíš někam (s bandou) vyjet tak, že mým soupeřem je terén a vlastní schopnosti a ne stopky.

      0 0
      • Jaromír  

        vidím to taky tak.

        0 0
      • Windblow  

        Máme na věc stejný názor. Je tu poptávka a není nabídka, hlavně půjde o radost z tratě a z pohybu v přírodě.

        0 0
        • Jaromír  

          za dávného dávna jsme chtěli něco podobného dělat u nás. mělo to být cca 2km do kopce asi tak na 10 min, a pak něco kolem 10km převážně z kopce z kopce. trať byla nachystaná tak, aby nebyl výjezd rozhodující, aby to nevyhrál nějaký cyklokros. dolů pak dlouhý sjezd. nakonec sme se na to ale vyprdli, krosařům to připadalo moc sjezdové a sjezdařům zas moc šlapavé. dneska s „endurama“ by to možná mohlo vyjít.

          0 0
        • ceo  

          Pak by možná stačila i mapa s kontrolníma bodama a jedna značená trať jako doporučená. Jinak ať si každý jede jak chce :)

          0 0
          • Windblow  

            To by byl orienťák:) Ne ne, pěkně vytyčená trať přes ty největší prasárny.

            0 0
      • mr.antik  

        Předem řikam že když přijedu, tak nebude mým cílem vyhrát (to bych si vzal XC kolo) ale projet si nějakou pěknou trať.

        0 0
    • karliner  

      jestli k vám jede vlak, počítejte s enduro mágem Janouchem :-)

      0 0
    • Darkson  

      držim palce za ten nápad!

      ale stejně si myslim, že když tam budou i výjezdy, tak nejrychlejší bude člověk na XC

      0 0
      • Medviedok  

        Aby sa zaistila regulernost a dodrziavanie enduro-zivotnej-filozofie zavodu mam taky maly zlepsovacik. Vlastne dva:

        1. Navrhujem prevziat ci adaptovat princip dovazovania z dostihov (ale zavazie na jazdca, nie na stroj ako na kona), ci aspon predpisanie minimalnej hmotnosti stroja ako v motosporte. Alebo min. zadneho zdvihu?
        2. Organizator vymenuje stvorclennu komisiu (uchadzaci sa mozu hlasit rovno tu cez BF) ktora ohodnoti … no ako to nazvat … nie umenie krasojazdy, ale prosto eleganciu prejazdu jednotlivych jazdcov danymi usekmi. Nieco ako znamkovanie v krasokorcul­kovani, 6ka je maximum. Body naviac su za vycerenu celust, bradu hore, blesky slahajuce z oci, body dole za zvesenu hlavu, namontovane rohy a pod.

        OK? Som vedel, ze vyznamne prispejem k urovni vasho podujatia, napriek tomu ze enduro som donedavna povazoval len za motorku :D

        0 0
        • gazman  

          Nevim no,jak jsou někde rozhodčí a bodování dle subjektivního názoru tak to smrdí nespravedlnos­tí.Stopky a hotovo.Trať by mněla být taková aby se neoplatilo sbíhat a basta.PS:Travný je pěkný sjezd zakončený bike parkem,ale výjezd je pro tuto akci moc dlouhý,jedině startovat pod vrchem a stoupat třeba jen 10 min.

          0 0
        • cat  

          6ka je maximum:D:D.Cesko hleda bikera

          0 0
    • McBlacky  

      mě se nápad líbí, ale stejně myslím, že při téhle délce tratě to vyhraje někdo kdo je nabušenej a až tak technicky zdatnej být nemusí. Protože na 30km v Beskydech to už je okolo 1000 převýšení – aby mělo smysl mluvit o nějakým sjezdu – a to si troufnu říct, že na lehkým XC fullu nebo dokonce ultra lehkým HT je vítězství jasný.

      kromě toho enduro si teda nepředstavuju jako nějaký brutál lávky a dropy, případně sjezd na hranici FR/DH :) to by pak mělo dva scénáře. Jedni tlačí nahoru a druzí vedou dolů…

      0 0
      • Windblow  

        30 je asi hodně. Do 20 km bude stačit, menší dropy a jiné technické lahůdky jsou podmínkou, aby se odehnali chrti.

        0 0
        • Black knives  

          Alespoň 50cm dropy povinně s dopadem na šikmý svah. Aby, kdo to potáhne, byla reálná výška dropu klidně 2 metry. A kdo to jen tak sešoupne, aby se přizabil jen lehoučce.

          0 0
          • Tomcat  

            50cm do dopadu? ale? co takhle 1m na rovinu ? ;-) jaj to bybyly zase plný bazary zarucene nejetejch a vpořádku komponent a kol

            0 0
        • mr.antik  

          A kdo nedá metrovej dropík, bude muset jet 100 metrů objížku :-)

          0 0
      • treatt  

        No, ja prave kliknul, ze bych jel, pac se mi to libilo, ale pak jsem se zdesenim videl zarazeni sjezdu do kategorie FR/DH…hm, tak nic no :-D

        0 0
        • fousek  

          Ono to FR/DH je spis takovy zaklinadlo, par useku na tranzbrdech se vyrovna tem tezsim neskakacim partiim na Vsenorsky DH trati (teda vsichni o ni rikaj ze to byla nejlehci DH trat) takze zas tak drsne bych to nevidel, zalezi na tom jak to kluci pojmou.

          0 0
          • cabbage  

            ve Všenorech jsou těžký neskákací úsekyi?! 8-O

             
            0 0
            • fousek  

              Ty 2 prahy a za nima hned rozbita prava mi nepride uplne easy, zvlast kdyz to budes chtit projet rychlejs, na centrifuze se uz par lidi taky vysekalo a vracecka pred cilem (jeste nad klopenkou na dvojak) neni uplne easy, ale hodnotim to ze svyho hlediska

              0 0
    • Smazaný účet  

      teď jsem slyšel, že v americe je nový druh závodu kdy se jede DH ale jezdec musí vyjet i nakopec. Teď nevím v jakém je to pořadí. ale pro tenhle druh závodu údajně bylo stvořeno kolo Maverick ML8

      0 0
      • Windblow  

        Tak o tom, že by Maverick ML8 vydržel DH trať bych polemizoval.

        0 0
      • hanz  

        no já bych aj věřil že to vydrží ale pochybuju že na ml8 se dá dobře sjezdovat..to kolo když stoupneš do pedálů tak se projeví zápory plouvoučáku a brutalně ztuhne…to fakt není na dh.

        0 0
    • Buf  

      Dovím se konečně co je to Enduro, ja si myslel že k tomu mi stači moje CRX , dropy, lávky a jiné vymazy patří dle mne k FR a DH disciplínám , což dnes již nepovažuju za ježdění v přírodě, ale jedná se o umělé budované trati. Ja měl za enduro vždy takove to naše ježdění max drop ta skalka dole na Skaličáku, příroda žádný nesmysl z klád a kamení. To že dnes do normálních tras každý nase… dropík mne dosti vytáčí i proto, že se tady neda vyjet nahoru. Poslední případ, včera jsem jel na Hůrky čemba zatáčky ( to je to co zbylo z toho tzv, čemba singletracku), bohužel nějací bikeři budují bez povolení dropy v lese a zatlučou do sporu čemba – město FM poslední hřebík do rakve.

      Když chce někdo DH trať a FR lavičky ať si to dělá na svém pozemku, nebo ať si vyřídí řádné povolení. Tyto černé stavby zhatí všechny aktivity , které čembáci dosáhli.

      K závodu, může někdo blíže specifikovat jak by ta trasa vypadala ? Nějaký příklad trasy. Osobně Beskydy znám dosti dobře a nedovedu si představit přírodní trať bez umělých překážek, kterou by jsem nesjel ( neskáču ale sjedu 99 %). Skutečně těžkých technických sjezdů a singlů je v Beskydech jako šafránu.

      Pokud to čte Patrik chtěl by jsem s ním prodiskutovat i další záležitosti , které nebudu ventilovat na tomto fóru, tak mi může napsat na domácí e-mail.

      0 0
      • mr.antik  

        No ale když budou ty singlíky uhlazený jak dětská prdelka, tak je to v podstatě asfalt. Nějaké ty hrbíky tam být musí, kdo jede pomalu, přejede, kdo jede rychle, skočí… Nelíbí se mi umělý lávky dropy, mám radši přírodní, určitě je i beskydech spousta kamenů, takže stačí třeba nasypat nájezdy atd…

        Enduro bez lítání je xc

        0 0
        • Black knives  

          Beskydy su rozbite, jak cyp. Same šutry, kořeně jak sloni choboty, a sem tam je to z kopca jak důra do dupy. To něbuj, že se u nas něda urobit bebinko na pyščisku, bo jag se usteleš v kamenolomu, to se aj tak potem porychtuješ..

          0 0
          • mr.antik  

            nevim co je to ten cyp ale my tu v jizerkách taky máme kamení a koření ;-)

            0 0
            • Black knives  

              Ty oblé šutry v lesích Jizerek jen závidím. Beskydy jsou plné ostrých volných šutrů.

              0 0
              • MlokCZ  

                Taky mám na to stejný názor. Letos jsme jeli na 14 dní do Jizerek i Beskyd a ty Jizerské technické traily se mi líbily více. Volné šutry mi nikdy tolik neseděly a když jsou k tomu ještě ostré (pro případný pád velmi ošklivé).

                0 0
      • hanz  

        to že to neumíš skočit nebo přeskočit atd ještě neznamená že je to špatný..nadáváš tady na stavby ktere za svou existenci nemužou..to je jako bys řekl, že fotbalový hřiště je demence protože sou tam branky strašně daleko od sebe…přeber si to v hlavě trochu.....a nevšiml jsem si že by i ty uměle vybudované trati nebyli v přírodě..i ten váš singl je umele budovanej. Smrdíš přeučeným silničářem který jako jedinej ustupek době dokázal přiznat že i mtb je cyklistika, ale ne tak čistokrevná jak silnice. To že někdo nerespektuje nějaký zakazy asi nemá moc společnýho s tím do jake skupiny patří ale s jeho mentalitou nemyslíš?

        0 0
        • Black knives  

          Neboj, Buf prudí, ale znám ho mnoho let..ono to nebude tak horké.

          0 0
          • Luma  

            Jezdím tam skoro každý den (bohužel nemám moc času na delší štreky a mám to kousek od baráku) a ty skoky co popsal Buf že ničí stezku na Hůrkách zase nejsou takový problém,jsem XC kopyto jak píše Roman a v klidku to objedu,a jinak ta stezka je více zničená lesáky než kluky co budují dropy a skoky.

            0 0
        • cabbage  

          pěknej útok, z hluboka se nadechni, sundej si zabahněný brejle a přečti si to znovu..

          nikdo ti na asjezďáka nešahá

          0 0
      • Black knives  

        Supr, že ses ozval. Ale ty nejsi zrovna normální XC jezdec, ale old school klasik.

        0 0
      • Radek Broz  

        Až na to, že já si myslím, že fotbalový hřiště demence je :P souhlas s Hanzem – tohle je takový to typický „já to nedám, tak budu totálně proti tomu.“

         

        Samozřejmě, že se dá stavět šetrně, vyjet nahoru to jde snad vždy (často se nažím vymyslet, aby nešlo kvůli motorkám, ale ani tak se mi to nedaří) a dřevo nemá podle mě ani na DH trati co dělat. Stavět na černo někde, kde je to moc na očích, taky neni dobrý. Jen se mi nelíbí ten tvrdej postoj proti všemu.

        0 0
        • fousek  

          Motorka a nevyject to co kolo? Cesta dolu se tak da udelat (pro bezny motorkare, pro MXkare taky tezko) , ale cesta nahoru myslim ze nee

          0 0
          • Radek Broz  

            Jsi mě nepochopil – chci, aby to bylo jetelný jen na kole dolu a pokud možno to nešlo vyje na motorce nahoru.

            0 0
      • Black knives  

        Bobe, nepruď. Enduro je přesně to, co jezdíš už 20 let na biku. Ale Ty to nedáš dolekopcom tak rychle, jako dnešní EN kola. Budu rád za tvou pomoc se závodem. S jízdou, má to být mezi těžkým XC a lehčím DH. Stačí to takto? Dneska jsou na všechno škatulky, tak aby tomu rozuměli i jiní. Ta skalka na Skaličáku má mimochodem v dopadu 1.5 metu výškový rozdíl, a spousta lidí to nedá. Tak velké dropy už snad ani ne. Ale má to být o technice jízdy,hrát si s kolem.

        0 0
    • Pablo  

      Sice nepřijedu, protože to mám trochu dál a asi bych i spoustu věcí nedal (potřeboval bych napřed nějaký „školení“), ale nápad se mi líbí, něco takového tu imo chybí.

      0 0
    • KRAJIC  

      Výborný nápad a možná začátek hezké tradice. Fandím a rád bych se zůčastnil pokud okolnosti dovolí.

      0 0
    • Jenda  

      jak to tady ctu – to co hledate fakt splnuje trat ExtremBike Mostu – sjezdy skutecne velmi technicky, sem tam i postaveny nejaky klopenky a tak, jeden sjezd je tam takovym korytem s dropama – ty se behem toho maratonu objizdeli ale slo by to vest i pres ne. jedina nevyhoda tyhle trati je ze je i fyzicky narocna a hlavne pro nadsene Beskydcany ******** daleko.

      0 0
      • Black knives  

        Díval jsem se na fotky toho závodu. Jo, je potřeba přitvrdit muziku. I DH jezdci stárnou, a mnozí XC dokáží mnohem více, než ten cyklokros, co je u nás obvyklý.

        My zme chlopi od Frydku, tož se zrobime taku akciju u nas. Bo, taki je plan.

        0 0
      • Radek Broz  

        Koukal jsem na fotky na mtbs a představuju si to ještě dost jinak – i když je mi jasný, že tam nejlepší lesní úseky určitě vyfocený nejsou.

        0 0
        • Black knives  

          No, smyslem by mělo být, aby bylo smyslem tam mít enduro kola.. Oba víme, že čp DH se jezdí i na pevných kolech. a časy nejsou až tak pomalejší. Ale o tom by to nemělo být. musí to být kombinace výjezdu, a sjezdu.

          0 0
          • Jenda  

            Kdyz ja jak nad tim ted premejslim bo se mi nechce premejslet nad praci:-) tak dochazim k zaverum ze enduro zavod udelat proste nejde – enduro kola jsou delany pro radost z jizdy a techniky a ne pro rychlost. Pro rychlost je bud DH stroj ale u toho se nepredpoklada pohyb smerem vzhuru a nebo XC stroj kterej bude super rychlej ve vyjezdu a ve sjezdu sice bude vyrazne pomalejsi nez enduro ale porad naskok z vyjezdu je to co rozhoduje.

            0 0
            • Radek Broz  

              Myslím, že by stačilo jet z A do B a ne po okruhu, kde by B bylo níž než A.

              0 0
              • Jenda  

                jenze to uz je z definice dolekopcom:-) ale je fakt ze je to jedina moznost jak vyradit XC strelce a kdyz tam bude sem tam nejaky kratsi stoupani tak vyradis i DH.

                0 0
                • Black knives  

                  Hřebenovka s klesajícím charakterem. Start nahoře, a místy pár menších výjezdů, ale hlavně furt dolů. Co vy na to?

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    Přesně tak jsem to myslel.

                    0 0
                    • Black knives  

                      Jak moc o vaší akci vědí lesáci, a CHKO, ochranáři, a majitel lesa? Je tam nějaká dohoda?

                      0 0
                      • Radek Broz  

                        Místo, kde se kempuje, patří LČR – s těma je to domluvený, máme písemný povolení. Ví o tom i obec, u který to je. Jezdí se v místech, kde se jezdit smí, takže na to se nikoho neptám. CHKO tu naštěstí není.

                        0 0
                  • TinkTink  

                    Zni dobre.

                    0 0
                    • Black knives  

                      Co si budem povídat..známe se…jen to asi bude muset být organizováno-neorganizováno, podobně, jak to dělá R.Lipový…

                      0 0
                      • Jenda  

                        no prinejmensim par lidi ktery pozbiraj mrtvoly na kritickejch mistech by to chtelo:-)

                        0 0
                        • Black knives  

                          Ne, jen hlídky, co zavolají horskou, ať si tu mrtvolu uklidí…

                          0 0
                          • Jenda  

                            tak ono vlastne staci den po zavodech zavolat tu horskou a mista s mrtvolama snadno identifikuji podle krouzicich supu :-)

                            0 0
              • Black knives  

                Je to jedna z verzí, nad kterou uvažujeme. Dobře vím, kolik mi už kdysi naděli minut XC namakají jezdci. Já jim z kopce vždy ujel, ale to jsou jen ušetřené sekundy, ne minuty.

                0 0
      • Darkson  

        Most je moc pěknej, ale furt je to 100% XC. bajk se 150 mm zdvihem by tu nebyl takovou výhodou ve sjezdu, aby se s nim člověk tahal do kopců. chtělo by to přidat víc kamení a kořenoví:-)

        0 0
        • Jenda  

          tak je to spis tim ze sjezdy tam jsou uz spis trialovy, nicmene pokud bys ten sjezdik takovym tim korytem se skokama hnal pres ty skoky tak to vyuzijes a verim ze by se nasla spousta dalsich mist kde by se to dalo zmodifikovat. Jenze porad jsme u toho ze na zadnej zavod kde se potrebujes dostat i vlastni solou do kopce proste 150 mm zdvihu neni vyhodou – porad vyhraje ten kdo bude rychlej ve vyjezdu:-( Enduro chrakteru by to urcite pridalo kdyby se jelo jenom na Reslu a nezajizdelo se na Hnevin.

          mozna dobra lokalita by byla kokorinsko jenze tam poradna trat neprojde pres ochranare – protoze pro to enduro by to podle me chtelo hodne rozbity sjezdy ale ne extra prudky – tam se zacinaji zase vyhody vysokozdvihovyho fulu oproti XC kolu stirat.

          0 0
          • fousek  

            Na kokorinsku nee, tam by me spraskali chrti na HTcku s pevnou vidli:-) Jinak v hodne prudkejch sjezdech se nezacne stirat vyhoda endura, preci jen zkus si sjet nakej kopec na kole kde mas teziste zhruba uprostred kola a s kolem co ma teziste nad zadnim kolem

            0 0
            • Jenda  

              to teziste bude hlavne zalezet na vysunuti sedlovky. si myslim ze nejuzitecnejsi komponent na enduro zavod bude ta teleskopicka sedlovka co jde zasouva a vysouvat za jizdy

              0 0
            • treatt  

              He he, tam jsme se o tom bavili, co? Ze nam jeden takovej ve sjezdu docela udaval tempo… :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak jsem dnes testoval pevnou vidlici, na to co ji chci je super.

                Pak jsem ale na závěr testnul trošku náročnější terén pro představu (tím myslím ale pořád znatelně lehčí než ty sjezdy na Kokořínsku třeba ten po zelené) a to byl teda pro mě mazec, nechápu ještě více, co se dělo na Kokořínsku. Ještě, že jsem aspoň v těch sjezdech byl většinou někde spíš vzadu a toho co udával tempo na celopevňáku moc neviděl a s druhým na celopevňáku už držet tempo ve sjezdech naštěstí šlo :-)

                0 0
                • fousek  

                  No v tom kamenitym sjezdu to preci jen brzdil:-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tam jsem neměl možnost porovnat. Vzadu jsme dali větší odstup, ať se nepleteme, pustil jsem tam PeBeho před sebe (protože všechny ostatní sjezdy předtím jezdil minimálně stejně jak já a něco i lépe, proto jsem se dle toho řadil), ale ten sjezd mi seděl a chvilkama jsem ho i trošku víc pustil, tak jsem PeBeho zpět v tom sjezdu předjížděl a dál neměl srovnání žádné, protože přede mnou byla velká mezera, takže jsem už ani nikoho neviděl.

                    0 0
    • Smazaný účet  

      no a mohly by se počítat i plusové a mínusové vteřiny za to jaký má kdo zdvih nebo hmotnost. řekěme že doporučený součet zdvihů by byl 300 mm no a kdyby měl někdo třeba HT s 100mm zdvihu tak by se mu udělila penalizace třeba 5 sekund za každý mm to zn.  přes 16 minut :))

      a kdo by měl fulla se součtem 400 mm měl by plus 5s x 100mm= přes 8 minut.

      nebo tak nějak, a podobně by to šlo i s hmotností kola. možná je to moc 5 vteřin, tak třeba 3.

       
      0 0
      • Medviedok  

        to by sa mohlo urobit rovno pri registracii a jazdit by sa ani nemuselo, tymi udajmi sa nakrmi pocitac a hned vypluje poradie aj s casmi.

        :D

        0 0
      • TinkTink  

        A co kdyz mam snizitelny zdvih primo z riditek ze 180 na 140 ? :-D

        0 0
      • fousek  

        To je hrozna kravina, kdo umi ten umi a kdo neumi ten potrebuje zdvihy

        0 0
      • ZuzicK  

        To je blbost :) Bych byla poslední.. Velkej zdvih nepotřebuju, protože bych to nadoraz se svou váhou stejně nedostala a těžký kolo taky ne.. kdo by to tahal? Je trochu rozdíl jestli má kupříkladu 16kilový kolo 80kilovej biker nebo 50kilová bikerka :(

        0 0
    • cat  

      http://www.bike-forum.cz/…5/forum.html#… viz video v odkazu.

      0 0
    • cabbage  

      Jak vás tak čtu, ty návrhy omezení, bodování, hodnocení, eliminace vyjezdu a pod..

      Uspořádejte  závod na opuštěný železniční trati, pražce jsou jediný místo, kde HT a XC Full bude v nevýhodě po celou dobu…

      0 0
      • Black knives  

        Enduro závod hledá svou podobu. Silnice má svá pravidla, velodrom taky. XC má vymezení stylem trati.DH to samé. Proč by to u EN mělo být jinak? Ta kola mnohé nabízejí.Ale protože umějí se zdvihy okolo 150 jezdit spíše po rovině, zato pořádně rozbité, tam je jejich plus. Mívají geometrii na dolekopcem(vět­šinou),tak tam je jejich doména.

        Zatím uvažuju o možnosti-povinný,neměřený výjezd na hřeben. Na hřebenu start. Kamenitý kořenový styl trati. Zčásti singly, zčásti traktorky(na singlu se nedá předjíždět). Sjezdy, jak už je v Beskydech máme, jsou různé. Pár dropů(čti spíše více…)pokud možno přírodních,ale Utah z Beskyd neuděláme..Dojezd po DH trati, např. jako Javorový,Razu­la,Hostýn, a tak.

        0 0
        • cabbage  

          Takže něco jako MegaAvalanche.. tedy s výjezdem ale jak odfiltrovat jedince co nevyjedou kopec?

          ..bys v ideálním případě musel měřit výjezd a sjezd separátně a hodnotit pořadí – to by odstranilo problém se získáváním minut ve výjezdu a jen sekund ve sjezdu a zároveň by to odfiltrovalo jedince, kteří neumí do kopce – jestli tedy chápu správně enduro jako styl, který se nebojí sjezdu ani výjezdu..

          0 0
        • Pablo  

          Já jsem myslel, že by se spíš společně přesunovalo mezi technickými úseky a tam se „obodovalo“, jak pěkně to kdo sjel, vyjel, kolikrát šlápnul/zastavil atd. Zkrátka aby se projevila technika jízdy, slabší se i něco přiučili a ne abych ničil AM kolo jízdou hlava nehlava přes kameny/kořeny v honbě za sekundama a ještě riskoval, že někoho sundám.

          0 0
          • Black knives  

            Proto je tady tohle vlákno. Pište, jak by se vám to líbilo.

            0 0
            • Medviedok  

              A bude tam aj samostatna kategoria pre zeny?

              0 0
              • Black knives  

                Patrikova přítulka tohle jezdí, plus další holky už jsem taky viděl, co se nebojí dolekopcom, tak jasné…

                0 0
                • Medviedok  

                  Tak ale nafigu je taka enduro jazdkyna, co nema rada nerest a slast. Co z toho ze je doma z vyjazdu skor nez ja, ked pod perinou neni potom ziadna zabava… sak to poznate.

                  Takze navrhujem, aby sa pred startom holkam zaradila este predstartovna skuska, kde by komisia posudila nejake schopnosti v tejto oblasti a obodovala to. A az potom by adeptky enduro jazdy boli pripustene… na trat. Cojaviem, napriklad by sa meral cas na dosiahnutie vrcholu, a zavodnica s oneskorenim 1 min by dostala pridavne zavazie 2 kg, predsalen nech maju tie sikovnejsie vyhodu uz od startu, ved toto treba podporit. Lezbenie by sa neratalo, alebo lepsie –5 bodov a zavazie +8 kg. Komisia moze hodnotit technicku kvalitu vykonov, predvedene povinne prvky, ale treba brat ohlad aj na eleganciu prevedenia.

                  :))

                  0 0
          • TinkTink  

            Jak pekne to nekdo sjel neni realny obodovat – neverim tomu, ze to nekdo dokaze zaridit v te delce jak by to melo jit…

            Kdyz to hodis po singletracku, ktery je pekne udelany nebo aspon pekne umisteny. tak Ti tam tydle hlava nehlava pres kameny/koreny az tak moc nehrozi, spis tam prave nepude moc predjizdet, ale kdyz se daji dostatecny rozdily ve startovnich casech, tak to bude ok + urcit startovni listinu aspon teoreticky podle vykonnosti…

            Ehm – jsem se zasnil…a pravidla nutny jsou, protoze to by se jinak nemuselo nic poradat…coz si naopak myslim ze je nutny neco udelat, aby se ukazalo, co vse je spatne a aby se ukazal spravny smer…

            0 0
            • Pablo  

              Souhlas, to „pěkně“ mě tam trochu ujelo, to je těžký hodnotit. Myslel jsem tím počet šlápnutí, případně kam kdo vyjede do technicky náročnějšího kopce atd. Pokud to bude převážně sjezd přes kameny a kořeny na čas, z mého pohledu vyhraje ten, komu je nejmíň líto kola nebo kdo má nějakou sjezdovou mrchu, co přežije všechno. Pokud k tomu bude hromadný start, bude to i nebezpečný, Já kdybych šel na AM akci, tak očekávám spíš pohodový ježdění zaměřený na to co kdo dá, honit sekundy jezdíme na maratony.

              To vylučování XC kol nechápu. Podle mě by spíš mělo jít o to, vyloučit střelce, co si to pletou s maratonem a budou běhat a dělat cokoliv, co jim ušetří čas. Pokud se bude bodovat a ne měřit čas (případně čas jen v případě rovnosti bodů), tak to klasický „maratonisty“ lákat nebude. A že by náhodou i při bodování techniky vyhrál někdo na HT? No a? Pokud si dobře zajezdim s fajn lidma, tak ať vyhraje třeba člověk na ukrajině, když na to bude mít.

              0 0
              • cabbage  

                Střelce vyloučíš nejlépe tím, že ceny rozdáš v tombole a vyhlášení hodíš až týden po závodě někam na net ;-)

                0 0
        • KRAJIC  

          Podle mne je škoda nehodnotit výjezdové pasáže – jezdec by měl být hodnocen i ohledně své všestrannosti a jak se popere se strojem co zrovna uphill není.

          0 0
          • Medviedok  

            jasne, jasne! Spravne drzanie tela je na mtb zaklad! Pekny styl + 5 bodov.

            ;)

            0 0
          • Black knives  

            Je tam háček. XC jezdci ji ujedou do kopce, že uvidíš jen šmouhu, jak kolem tebe profrčí do kopce. Muselo by se stanovit asi jedno. Enduro stanovit, jako kolo se zdvihem alespoň 140mm.

            0 0
            • Medviedok  

              na takom spravnom endure, to sa na vrchol kopca vlastne vyvlnis? :)) Alebo vyhupes? :D

              0 0
            • MlokCZ  

              Stačí udělat třeba tři pasáže. Jednu směrem nahoru, směrem dolu to rozdělit na dvě (nebo i na víc, podle toho, jak moc velkou váhu čemu chceš přisoudit).

              A pak hodnotit ne součty časů, ale pouze součty pořadí ve všech úsecích (každý úsek zvlášť se může pak hodnotit dle času v úseku).

              0 0
            • KRAJIC  

              Ty předpokládáš nějak vysokou účast lidí co jezdí XC? Podle mého to osloví trochu jinak zaměřenou skupinu. Jde  o první ročník asi nemá cenu to nějak složitě vymýšlet – stejně se všem nezavděčíš – fungující systém vznikne většinou jen praxí.

              0 0
              • Medviedok  

                prosto, ked chcete pobit XC, tak to nesmie byt okruh, lebo tam vas roz..bu jak vacice. Jedine z kopca dole, to je sanca. ALebo aspon prevazne z kopca dole, a hore len tak symbolicky – najlepsie tak, aby tam aj XC moseli tlacit. (ale vlastne ani to nie, lebo maju lahsie stroje tak budu tlacit rychlejsie, a este aj kondicku maju lepsiu tak o to rychlejsie… to by ste uz nemoseli dobehnut) Alebo potom teda ten technicky predpis, aby sa ani nemohli prihlasit. To je fair hra.

                Ucel svati prostriedky.

                0 0
                • Lišák  

                  Mohl by jsi mi vysvětlit, proč, jako zarytý odpůrce FS, neustále komentuješ enduro závod?

                  0 0
                  • Medviedok  

                    No lebo predsa mi ide o spravnu vec!

                    Ale priznam sa, mam taku vnutornu dilemu. Zatial som sa snazil poradit a prispiet fakt tym najlepsim co som vedel aby to bola sranda a aj spravodlive aby to bolo (teda spravodlive, ale v prospech enduristov).

                    Ale na druhej strane, ja som HTsta (lebo nemam prachy a ani nikdy nebudem mat), a mam aj take vycitky ci sa nespreneverujem svojej vlastnej viere. Ze ci by som takto nahodou nemal vyuzit poziciu, ze ste si ma medzi sebou uz tak trochu zacali aj vazit, prijali ma za svojho, a ci teda nemam tu vasu akciu nejako rafinovane odsabotovat… Co si ty myslis? Porad mi.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Děkuji za vysvětlení. Nemám potřebu Ti radit zrovna tak, jako Ty nemáš potřebu mojí rady.

                      0 0
            • treatt  

              A je to tu, nezucastnim se. Prestoze mam rad technicke jezdeni, styl AM se mi libi…ale tak velky zdvih nemam, takze nic..

              Fakt jsem puvodne myslel, ze to bude spis pohodovejsi akce, kde se stejne ukaze v tezkem terenu, kdo dava nejlip a misto toho je to hon za eliminaci chrtu. Presne jak pise Krajic – je otazka, jestli se najde chrt, co by jel vyhravat na podobne zamereny zavod. Ale mozna jsem mimo…

              0 0
              • Luma  

                Znám kluka,který jezdí na svém 18kg fullu do kopce stejně rychle jako já na svém 11kg HTčku a z kopce jede 3krát rychleji než já,a některé nebo spíše většinu věcí co jezdí dolů nedám vůbec.Jinak co jezdí dolů na svém fullu dává i na HTčku akorát o malinko pomaleji.Takže je to všechno o fyzičce…

                0 0
                • McBlacky  

                  to ale spíš znamená že tobě to do kopce ani z kopce nejede :)

                  0 0
                  • Luma  

                    Do kopce celkem jo,ale z kopce mám strach-tzv.strašpytlík:-)

                    0 0
              • kámen úrazu1  

                Bude to věc pořádajících. Jestli chtějí enduro závod nebo závod pro endura. **A jestli to pojmou orpavdu enduro, teda nahoru i dolů těžším až těžkým terénem, nebo spíš sjezdařky.  Ale jak píšu, je to věc organizátora. Určitě tu podobný závody chybí. Jen stavění umělých překážek by šlo jen legálně a zabralo by to spoustu času. Závod pro pár lidí  na neupravené trase, kde není zákaz jízdy, snad oficiální být nemusí.

                ** Poznámka k přirovnání k Xc, které se tu vyskytlo: Na XC závody taky nebývá omezení na subtyp kola, občas píšou, že nutné je horské kolo (ale pustí i silničku, viz třeba Sudety), ale nikde nepíšou, že se může jet jen na HT nebo na fullu s maximálním zdvihem 100/100.

                0 0
    • o.ndra3  

      A co takhle udělat moderní cyklistický pětiboj? Na jednom kole beze změn sjet DH, XC, trial, bikrosku a silnici. Každou část pak obodujete zvlášť a sečtete. :)

      0 0
      • Black knives  

        Když by se ti to líbilo, uspořádej takový závod. Ale ještě abys měl i ůčastníky zájezdu…

        Mě se pojetím líbí toulání po krajině, s důrazem na dolekopcom. Patrik ještě nemá tak zničené zdraví, jako já, tak zvládá v tempu i výjezdy. Moje kola mají zdvihy 150/140 a 170/190 mm. Z toho je možné tipnout, co mě baví. Patrikuv Nomád je postaven na verzi spíše DH,než AM…

        Pokud nám Buf pomůže, něco podnikneme. A proč Buf? Když pořádá maratony? Protože na kole jezdí,a jezdí, a jezdí, a neřeší. Zná tolik kozích stezek, že by to bylo na knížku. Zná velmi dobře singltreky, co jsem vyrobil, a zná ty správné páky na ty správné lidi. Byli jsme oba horolezci, oba máme rádi skialp,oba máme manželku na zabití. No, to je souznění,ne?

        0 0
        • Medviedok  

          Hlavny ucel bykovania je predsa radost z jazdy (alebo ako v Bavorsku hovoria, Freude am Fahren, ved aj bicykle preto tusim zacali robit :)) No ale problem je, ze je to obtiazne meratelna velicina.

          Dalo by sa to urobit tak, ze sa vymysli 50 km trat, bicykel by bol lubovolny, cas by sa nemeral, vlastne aj ta trat by mohla byt lubovolna, ked tak nad tym uvazujem – kazdy nech si ide bykovat kam chce. Jedina vec by bola zavazna, a to prist si po ukonceni jazdy dat premerat sirku usmevu. To snad tak totiz zhruba zodpoveda tej radosti z jazdy. Najsirsi usmev = vitaz. Alebo sa to este moze doplnit nejakym doplnujucim parametrom, napriklad kto je od blata po clenky = 5 bodov k dobru, kto po kolena = 10 bodov, po stehna 15 b.,  po prsia 30 b. – viac bodov vacsia radost samozrejme (predpokladam byker sa rad bahni)

          Tak by to bolo celkom objektivne sa nazdavam… Ale zas uz neviem, ci to je este enduro. Tam mozno predsalen tie zdvihy aspon 14 cm hraju rolu.

          :)

          0 0
    • Kinetic  

      Hele tak to udělejte jednoduše, rozdělte to na 3 kategorie, HT stroje zvlášť, XC stroje do součtu zdvihů 300 zvlášť a nad 300mm další kategorie. Všichni si to užijou po svym, chrti ať si chrtěj, endura si to vyhutnaj po svym – podmínkou je hodně rozmlácená trať ať se smázne rozdíl mezi XC strojem(rychlejší výjezd) a endurema (hladší sjezd) a DH maníci ať si jedou jenom sjezd. A je to.

      0 0
      • TinkTink  

        Ale at nemas 21 kategorii a 20 zavodniku :-D

        0 0
        • Black knives  

          Ten počet jsi myslím dost trefil… Ale jasné je, že pokud se chceme bavit o tom, že EN existuje i jinde, než na fotkách Bike magazinu, tak potom pominu-li volné zábavné výlety enduristů, tak zbývá něco, jako závod. Nebo nezávod? Protože enduristé se i tak scházejí na společné výlety, jako i jiné sorty příznivců kola.

          0 0
          • TinkTink  

            Spis nezavod – nedomnivam se, ze tam nekdo prijede s umyslem vyhrat, spis se zucastnit, zajezdit si…zabava na prvnim miste.

            0 0
            • Pavlos  

              jj vytlacit na kopec a pak pomalu dolu:)

              0 0
              • Medviedok  

                ak tam mate na kopci krcmu, tak je to uplne ok, logicke a pochopitelne.

                (Ak nie, tak je to minimalne divne, ale zas sak je demokracia a vsemozne uchylky sa toleruju – aj grant na to mozno praveze mozete dostat… :)))

                0 0
                • Black knives  

                  Jeden můj kamarád kdysi řekl:„Příroda je prostor mezi dvěma, a více hospodami..“ Jsme v Beskydech v tomto dobře vybaveni. Hospody téměř všude.

                  0 0
                  • Medviedok  

                    tak preco preboha stracas cas cyklistikou? :)))

                    0 0
                    • Black knives  

                      No,však já na kole už nejezdím.Jen do hospody s oklikou přes místní bikoviště,kde nějakou dobu vždy pobudu s motykou,ale pak ta hospoda,to je lahoda.

                      0 0
                    • kubad  

                      přece bys nechodil mezi hospodama pěšky?

                      a autem je to ještě větší blbost

                      0 0
                      • Medviedok  

                        a kde by si sa presuval? Rano do krcmy zapadnes, nadranom druheho dna vypadnes. Prides domov, das sprchu, pomilujes zenu, znova das sprchu, skontrolujes detom ulohy do skoly, pripravis im svacinu, prehodis si druhu kravatu a koselu, vezmes z almary tisicku a mastis do druheho zariadenia – presne podla itineraru a harmonogramu, ktore sa rozdavali prvy pondelok v mesiaci na schodzke vasho panskeho klubu. Ci vy to mate inac? My sme dosli k tomu, ze presuny za denneho svetla su plytvanim casom a peniazmi, ktore len narusuje potrebnu koncentraciu na samotny vykon.

                        :))

                        0 0
                      • treatt  

                        A navic, tu zizen je potreba vybojovat ;-)

                        0 0
                      • Medviedok  

                        presuny pesky = zaklad sportovej cinnosti zvanej (vlastivedna) turistika

                        0 0
      • Medviedok  

        si to ale vobec nepochopil – ucelom podujatia je dokazat svetu, ze XC nema pravo na zivot. Alebo aspon ze co XC usetria horekopcom tak to oproti 180kam tlmicom musia stratit dolekopcom.

        0 0
    • pitos  

      Nápad je to výborný,také mě  tohle párkrát napadlo a přemýšlel jsem jak by to v těch Beskydech mohlo vypadat a kudy by vedla trasa.Má představa byla že by se jel náročnější přejezd hřebene s těžkým sjezdem,délka 10–20km…bohužel jsem na žádnou vhodnou trasu která by vyhovovala a eliminovala zde uvedené podmínky nenašel.

      Tento víkend jestli počasí dovolí jedem do Polských Beskyd,trasu z Velkého Stožku přes Kyčoru sjezdem na Kubalonku a od tama přesun a výjezd na Barani Goru(celé po červené) ,od tama sjezd po modré …pak se vracíme.Tuto trasu jsem sice ještě nikdy nejel ale už jsem o ni něco slyšel,četl a v mapě to vypadá také dost zajímavě.Délka by byla něco přes 20km(od Stožku po sjezd z Barani G.), trasa obsahuje dva technické sjezdy,jeden technický přejezd hřebenu a pravděpodobně technický výjezd(na Baraní G.)

      Jen takový nápad a po víkendu budu možná vědět více a také možná tuto třasu někdo jel.

      0 0
      • Windblow  

        zdar, pls, pošli mi mailem telefon na sebe

        0 0
      • Buf  

        Pěkná trasa , tradiční pasáže mezinárodního etapového závodu Beskidy MTB Trophy. Jen ten šílený kořenový výjezd na Baraniu Goru tam nevede , protože je to rezervace a objíždí se to traverzem. Pěkné pasáže se skalkami jsou ale dále na hřebeni na Skrzyczne. Pak sjezd kolem sjezdovek do Sczyrku a druhým hřebenem zpět. Fajn XC výlet.

        Jinak je to telepatie, že jsi skončil v Polsku jako my v pátek při diskusi v Kačabaru.

        0 0
    • Pi†el  

      Zni to dobre, ale kdyz jsem si precet spojeni lavky a dropy, tak bojim, bojim..

      0 0
    • favorit.  

      proc vymyslet neco noveho, kdyz uz se to jezdi?

      http://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • Tušnak  

        tohle ale už podle mě není enduro, ale hromadné DHčko… ale jinak dobrý mazec:)

        0 0
        • favorit.  

          Nico Voillouz tyhle zavody vyhrava na 150mm enduru od Lapierre. A oficielne je to vedeny jako enduro zavod. Navci by se nemusel resit problem s XCckarema ;-)

          0 0
          • Tušnak  

            tak tenhle problém by fakt odpadl, ale zase by měli navh DH draci. Já bych spíše enduro viděl jako společné toulání po horách než závod, nějak mimto k enduru nejde, ale to je můj pohled na věc. Jestli by se ale podařilo uspořád nějaký opravdový enduro závod i u nás, tak neříkám, že bych se nezůčastnil:)

            0 0
            • favorit.  

              tak ja to hodiů jenom jako typ. Momentalne u mne konci horsky kolo na 100mm zdvihu a plastich do 2.2palce. Enduro neni pro me. Zatim :-)

              0 0
              • Tušnak  

                to příjde:)

                Jasně jako příklad je to super, ber to jenom jako můj názor a pohled na věc a endurko jako takové. neříkám že se považuju za učebnicového enduristu, spíše jsem zvolnil tempo a víc si to bikování užívám.

                Podle mě je strašně těžké uspořádat Enduro závod, protože podle mě na to tenhle styl ježdění není určený…

                0 0
                • pitos  

                  Styl ježdění není problém,horší je vybrat lokalitu,trasu.Musí tam být sjezd,těžký sjezd ve stylu FR/DH,měla by tam být technická šlapavá část případně technický výjezd,mělo by to mít alespoň 10km a více…vše je jasné a jednoduché,jen ta trasa…

                  BTW, Patriku…jak to vypadá?

                  0 0
                  • ZuzicK  

                    Když se řekne těžký sjezd v beskydech, tak se mi vytasí jako první modrá podél lanovky z Pusteven, myslíš něco takovýho? Jela jsem tam asi před rokem (takže to mám možná trochu zkreslený), ale myslim, že tam by ani ty lávky nebyly potřeba..

                    0 0
                    • pitos  

                      Tak zrovna tu modrou neznám,z Pusteven jezdím spíše po zelené k lanovce…Sjezd by nemusel být nějak extra náročný spíše by měl být dostatečně dlouhý a měli by tam být nějaké náročnější technické pasáže aby to nešlo celé proletět na XC biku.

                      Třeba zrovna mnou uvedená zelená z Pusteven by mohla být dobrá ale je tady plno jiných dobrých sjezdů jak z Travného,Ja­vorového,Lysé,V. Čantoryje,Čertova Mlýna…Třeba zrovna ten Javorový by mohl být super už proto že se tam oficiálně sjezdy jezdí ale bude asi problém vymyslet trasu před sjezdem.

                      0 0
                    • Windblow  

                      Modrá z Pusteven není zrovna hezká, ani těžká, jen z kopce hodně na brzdy po volných šutrech. V zásobě máme lepší sjezdy:)

                      0 0
                  • Windblow  

                    Byl jsem na dovolené, tak zatím žádný posun, ale zatím nejvhodnější se nám zdá okolí Čantoryje a Stožku. Ozvu se ti, že by jsme to někdy projeli s Romanem, Bufem a s místním freeriderem.

                    0 0
                    • tomek  

                      Pokud tam pojedete tak bych se rád přidal.

                      Z domova to mám na Stožek asi tak 3/4 hodiny…

                      0 0
                    • Buf  

                      Jak vypadáte tento týden odpoledne. Má přestat pršet a vidím to tak Středa nebo Čtvrtek. kolegové z Polska doporučují Baraniu Goru. Pro začátek by jsem začal na tom Stožku …

                      Jsem rád že se ozval Tomek, víc hlav více rozumu a je tam doma…

                      Kde dáme sraz v Nýdku nebo nahoře na Pasekách ? Možná je lépe jet večer za šera k autu do kopce než naopak. Den se krátí. Mi vyhovuje sraz cca 16 hod odpoledne , to za slunečného dne jsou 2–3 hodinky na projetí…

                      0 0
                      • pitos  

                        Tak brzo přes týden nemohu…možná bych se na kopec dostal až tak kolem 17:30 což je už myslím dost pozdě.O víkendech mi to je jedno,to mám kromě tohoto týdne volno skoro vždy.

                        Jinak myslím že lokalita by pro tento typ akce mohla být dobrá,také ta Barani Gora je perfektní ale trasa je ze Stožku už docela dlouhá,myslím cca 30km na vrchol+sjezd asi 4–5km.

                        0 0
                        • pitos  

                          a když už jsme u této lokality…možná by stála za zvážení trasa právě z Velkého Stožku na Polsko přes Kyčoru s cílem v Kubalonce.(celé po červené)

                          Trasa by měla asi kolem 12km a myslím že by svým profilem požadavky pro enduro splňovala.Trasa má spíše klesající charakter s pár sjezdy,jede se to skoro celé v lese po kořenech,pevné kameny…určitě by tam XC ani DH biky neměli navrch.

                          0 0
                          • Buf  

                            Kubalonka je horské sedlo, takže by se dalo přidat ještě nějaký kilometr po hřebenecgh a sjezd do doliny buď k Olze nebo Wisle. Pokud by jsme jeli do čech tak se da udělat pěkné kolečko okolo stožku. Nevím kdy to chce Patrik pořádat, ale dny se krátí, závod ale bude v pohodě, když bude babí léto tak start v poledne to již trochu terén oschne a těch 20 km ± se stíhá.

                            0 0
                        • Medviedok  

                          super napad inac – ked to ma byt enduro, tak zahrnut aj jazdu potme. To ti XC chrti nebudu mat bez osvetlenia sancu. (by som dal rovno do pravidiel ze XC-licentovani si mosia doniest tmave slnecne brejle, a aj v nich mosia startuvat :))

                          0 0
                          • pitos  

                            Když nemáš nic rozumného k tématu tak to tady nezasírej jak máš ve zvyku v jiných vláknech,dík.

                            0 0
      • TheIF  

        a pak, že jsou na XC závodech nebezpečný starty… tohle je masakr jak se stado sjezdařu valí všemi směry dolů…

        0 0
    • Dijck  

      Kedy by ten zavod mal byt? Ak by to bolo v Beskydoch blizko SK hranic tak by sme snad dosli cela EN parta.

       

      PS: Pivo by bolo v cene startovneho? ;)

      0 0
    • Sandrushe  

      tak jsem, evidentne ne prvni, hlasovala driv, nez bych si precetla thread, a ted sve hlasovani tedy asi odvolavam, jelikoz nesplnuju tri parametry, ktere se tady zatim tak trochu filtruji, a to zdvih (mam 120/127) pak nezapadam do kategorie schopnych horepokcom. pokud do kopce jedu, a netlacim, tak jedu hooodne pomalu, vetsinu kopcu stejne tlacim. nevim, do jake skatulky zapadam, a holt dost bikeru se nad tim neustale pozastavuje :), ale vyjezdy proste nejsou moje parketa a zatim me to ani netrapi, protoze me to proste nijak zvlast nebavi. co me bavi, jsou technicke sjezdy, a letos jsem zacala pracovat na rychlosti a technice a zlepsovani me nehorazne bavi, ale na takovej zavod proste asi zatim nemam, treti parametr jsou skoky. prozatim me hranice konci na vysce cca 30–40cm ale zalezi v jakem terenu, prozatim spis rovny nebo hodne mirny, z prudsiho kopce ee. hlasovala jsem ze bych se mozna ucastnila, jelikoz prvni co jsem si automaticky predstavila byla akce s vybornou atmosferou, kde nikdo nikoho nekritizuje jaka je lama a co tam proboha dela, ale kde jsou vsichni radi za nadsene ucastniky kteri se prijeli bavit. kde ceny budou pouze symbolicke, cimz se dle me automaticky vylouci pritomnost jedincu honicich se za casem a viteznou pozici. napad je to dobry a drzim palce, at se to podari zorganizovat, kdyz nebudu pripustena na start, nebo sama usoudim, ze to nedam, tak si proste aspon mimo zavod projedu aspon kousek trati :) nicmene ciste osobne, mi kriterium min. zdvihu napr. 140mm prijde omezujici a ne moc fer, ale je mozny ze nespravne chapu enduro. tak treba se udela nejaka trat pro zdvihy 120–130:-P

      0 0
      • mr.antik  

        To byly jen výstřely do tmy ohledně toho zdvihu… Jediný omezení, který je reálný, je těžkej terén, těžký pasáže, který se na XC závody nedávaj třeba kvůli bezpečnosti. To, že na 150mm to zvládneš rychlejc než na pevňáku je jasný.

        Skoky s navrhuju s možností objet (ale velkou oklikou). Kopce k enduru patří, stejně jako rovinky a sjezdy, ať si to dává někdo na sjezďáku a někdo třeba na silničce :-)) (ale nejsem pořadatel, takže uvidíme).

        O cenách bych nemluvil vůbec.

        0 0
      • TinkTink  

        Neumim si predstavit enduro bajk Tve velikosti s temito zdvihy hele :))…pokud by to nebyl primo sjezdak, kde to mozny je :-)

        0 0
        • Sandrushe  

          no prave proto jsem psala, ze toto kriterium zdvihu od 140 nahoru bych momentalne rozhodne nesplnovala :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.