• Pilulín

    Ahoj, vybíráme přítelkyni (163cm a ca 50kg) enduro, ale bohužel jsme zatím neměli příležitost jich moc osobně vyzkoušet. Budu proto rád za každou radu a osobní zkušenost. Z kopce to moc nešetří, až se o ní občas bojím :-), takže zdvih alespoň 160mm. Čím jezdivější, tím líp, ale samozřejmě nečekám, že na něm bude dávat 100km švihy. Máme slabost pro RB, Monster EN 09 je ale v Sku pořád tak velký, že už to pro ní asi nebude. Zítra ne něj jdeme kouknout, tak uvidíme… Dlaší alternativy jsou Kona Coilair, Norco Fluid LT2 Giant Reign 1(pokud na něj jde 160mm vidlice), nebo spíš Reign X1 (pokud na něj jdou kliky s 3 převodníkama). Jinak cena, jak ostatně vyplývá z výše zmíněných kol, do 60kk. Když to bude míň, tak jedině dobře…

    Díky za rady!

    0 0
    • kali222  

      prihreju si kasicku ram SC nomad v Mku (16,9×xx") by treba byt nemohl ? 165mm zdvihu. velikost by nemusela byt problem,kdyz vetsina zenskejch ma delsi nohy :)

      0 0
      • Vegan  

        ROFL na ENDURO 17" RAM pro 165cm hmmm to si odvaznej :D

        0 0
        • kali222  

          ani ne :) S-ko RB dragster EN je 17,7 nebo 17,8" nepredpokladam ze by chteli nekoho diskriminovat. nekdy je ta velikost trosku „zavadejici“ vuci pouziti (starsi DH a nekteri do dnes/tem kteri potrebuji delsi kolo). + aspon moje pritelka ma pri vysce 166cm stejne dlouhou nohu(rozkrok-zem) jako ja, jenze ja jsem vyssi o 13cm.

          0 0
          • Pilulín  

            Nevím jak teď, ale dřív diskriminovali. Minulý Monster je v Sku tak na postavu 170 a vic… To nový trochu zmenšili, ale pořád je proti CRX ve stejný velikosti o 2 palce vyšší. Ale RB je srdcovka, bylo by fajn, kdyby sedlo :-)

            0 0
            • Omen  

              Peťane tak lůce nech udělat geo na míru a to se do těch 60 taky vejdete

              0 0
              • Pilulín  

                Ptali jsme se a nevejde. Změnit geo na pevným rámu je asi 30% navíc, ale na fullech to vůbec nedělají, že by to bylo neúnosně drahý… Zítra jdem zkusit to Sko, tak uvidíme, ale 2 palce navíc už mi přijdou dost, navíc je i delší, než CRX, což by enduro být zrovna nemuselo…

                0 0
                • Omen  

                  To je teda na h… Tak budeme Lůcu natahovat na skřipec aby nám trochu vyrostla

                  0 0
                • mr.antik  

                  je to dost a to kolo musí bejt radši nížky, jestli chcete skákat, taky je to lepší v případě pádu :-)

                  0 0
                  • drtyc  

                    ono jde z kola pri padu obvykle vyskocit a naopak pokud uz to chytnes nohou a ne rozkrokem, tak to vyssi s radnym zdvihem te krapet utlumi v tom padu. blby je akorat „sestupovani“ a nastupovani" v uzkych technickych mistech.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      jo, to jsem přesně myslel – jednou nohou třeba v pohodě sestoupíš, ale kvůlli svalíš až někam dolů. V těžkým místej je to i o psychice :-)

                      0 0
                      • drtyc  

                        ja sem takhle zkousel s novou hrackou vyjet tri schody a neodhad sem to, jak se kousne zadni kolo na prvni vyssim schodku a necekal sem, jak se to zhoupne, tak sem si lehnul s kolem tuhle do kraku ozdobnych ruzi… vypadal tak nevinne na prvni pohled, ale na dotek nic moc.

                        0 0
                  • drtyc  

                    btw. jak se jmenuje anglicky a cesky ten polstr (anti-kuli-buch) na horni ramovou trubku nebo co vlastne mam hledat na chainu? a nebo je to nekde k sehanni i v cechach?

                    0 0
      • mr.antik  

        to si myslim že velikost problém bude ;-)

        Já doporučuju Canyon Torque ES (subjektivní názor, prostě se mi libí a má dobrou geošku pro malý lidi)

        Jinak hlavně koukat na hmotnost a citlivost vidlice a tlumiče (radši pružinu)

        Hlavně doporučuju radši předtim něco vyzkoušet. 160mm musí hlavně žehlit v rozbitém terénu a v pohodě vydržet třímetrové dropy a 8mi metrové polety…

        0 0
        • kesu  

          k hmotnosti a citlivosti bych doporucil na prvni radu prihodit prubeh zadni stavby.Pri vaze 50kg se nadbytecna progresivita projevi vic nez u konfekcne vaziciho a jezdiciho bikera.

          0 0
        • kali222  

          viz o prispevek vyse, usuzuju z toho co vidim doma : )

          0 0
        • Pilulín  

          Tak Torque není špatná varianta, akorát s tím vyzkoušením bude u Canyonu problém…a protože Sko je 16,5 a pevňáka XC má teď 15,7 a je s ním nadmíru spokojená, tak by to bez vyzkoušení byl trochu risk. I kdýž s jinou geoškou se možná palec ztratí…

          0 0
          • mr.antik  

            někdo tu nedávno psal, že má Torque v Sku a nabízel svezení. Bohužel nevim kdo a odkud, ale při může se to nechat vyhledat…

            0 0
    • kesu  

      volil bych

      LP

      Kamarádka jezdí 314 a zdvih vyuzije bez vetsich problemů.Chodem je to v porádku.

      Monstera bych na lehkou holku nedal,je to zbytecne tezky,kona je totez.

      0 0
      • baboon  

        Tak jestli je strop 60k a zdvihy jsou rozmyšleny opravdu na těch 160,tak si myslim,že tohle je paráda..

         
        0 0
      • Pilulín  

        To vypadá taky moc pěkně, dík za tip! Nevíš, kde by se dalo vyzkoušet? Po Lapierre jsem nikdy nekoukal, tak ani nevím, kdo to prodává. Neprodává je Trinnity?

        0 0
        • kesu  

          dovozce je zamo.cz Jestli bude ted k vyzkouseni opravdu nevím:(. Nicméně na LP je celkem fajn,ze krom toho ze fungujou tak mají doladeny i detaily.Celkove to na FSR docela jede a pritom to funguje.Jako cástecnou nevyhodu vidim pro me malou progresivitu, coz bude ale na 50kg velká výhoda,proto to doporucuju jako jedniný. Podobne chodi i Remedy ale je mimo rozpocet a pochybuju,ze bys do lyrika sehnal dostatecne mekkou pruzinu

          0 0
        • pete_ax  

          Trinnity bych se v teto dobe asi radeji uz vyhybal… viz Nasral me e-shop ;o)

          0 0
    • baboon  

      Co to čtu? Začnou se jezdit bikeparky?.) Za mě by to byl ten monster,ale jestli bude malý,tak nevím..:( Jinak pak asi reign X1..Myslim,že trojplacka by neměla bejt problém..Nicméně slečna se jménem sandrusche tady z bf lítá na giant cypher kterýžto má jen 130mm zdvihu a zdá se že jí to stačí..:) Tak aby těch 160 nebyla pro menší a lehčí slečnu zas moc velká palba.:)

      0 0
      • Vegan  

        No Sandre uz to prestava stacit, ale jednak neni menit za co a take z ceho :) Nic mene prechazet z pevnaka rovnou na velky zdvihy neni rozumne to se Slecna nauci vic spolehat na kolo jak na technyku jizdy a pojede to polopate i takove pripady zname co maji pod zadkem 170mm a ten zadek proste s toho sedla nezvednou ono to kolo to vzdy nejak prezvejka

        0 0
        • Omen  

          Po tom co má Lůca naježděno a jaký má styl jízdy je 160 optimální. Kdo jí zná tak ví. Techniku už vypilovala dost.

          0 0
          • Vegan  

            Nevim nechci soudit,kdyz neznam. Spise tim poukazuji na to ze jestli ji uz delsi dobu nestaci HT (coz chapu ) tak prechod na 160mm bude stejne velky skok a mozna az prilis na to aby udrzela techniku na urovni. Proste na lepsi se zvyka rychle a nevedomky. Osobne si myslim, ze pri prechodu z HT (pokud nebavime o HTcku delano v predu na Dh vidli) by ji zdvih 150/140 stacil bohate. Ono totiz rozdil nebude jen v tom ze driv to nepruzilo ted bude, ale spise a halvne ve vaze celku kde HTcko bude myt navrch proto u nejakeho 160/170 stroje pokud neprojde zasadnim odtucnenim hrozi ze to jiz bude vahou prilis ( ted nemyslim obecne ) proste to bude na jednou velky skok kde budou hrat roli obe veci jak odpruzeni tak ten rozdil ve vazea ve vysledku by to mohlo byt spise ku skode. Proto v teto souvislosti bych uvazoval spise nez o pruzine ( byt ma asi nepochybne mnohdy lepsi citlivost a prubeh ) o vzduchu predu i vzadu, ale vzduchu po tuningu tzn compresion tune na minimum a vidlici nechat vyladit u milana ( u Sandry ta vidlice udelal opravdu hodne s odtrhu 9kg na 3.6kg + snizeny progrese ).

            0 0
            • Vegan  

              V zasade bych ani neresil bytelnost celku jako spise lehkost celku pod 50kg prezije vsecko na veky.

              0 0
        • Pilulín  

          Souhlasím s Omenem. Slečna už jezdí dávno za hranicema XC pevňáku a i 140 by bylo na hraně. Tohle je otázka bezpečnosti :-)

          0 0
          • Omen  

            spíš přežití že. Pořád nemůžu prodat tu Foxku

            0 0
      • Pilulín  

        Možná, trochu… :-)… 160 palba bude, v to doufáme :-) Ten zdvih hlavně kvůli sjezdování v přírodě, spíš než kvůli bikeparkum. Kamarád jezdí 140 a proti nam na CRXech to zas takový rozdíl není, tak proto koukáme po 160.

        0 0
        • baboon  

          no počkej..:) HT oproti 140mm vám nepřipadá jako rozdíl a pak myslíš,že bude znatelnej rozdíl 140 a 160? Podle mě by to chtělo ozkoušet..Rozdíl mezi 140ti a 160ti je takřka nula..A už vůbec ti ty dva cenťáky ve sjezdu nezachrání život..Jesli má dobrou techniku a jakože má,tak proč ne těch 140? To co pošleš na 140mm tak z 99% pošleš i na 160mm ale s tím,že těch 140 bude asi o chlup jezdivější a líp se bude shánět velikost,nebo ne?Můžem někdy zajet na kleť a ať si zkusí mojí obludu (180/150)..:) Ale tak samosebou je voba na vás, nicméně přechod z HT na 160mm, to už je docela úctyhodný..To už pak spíš místo trojplacky napínák..:) A ty zůstáváš u HT?:) To už si spolu moc nezajezdíte..:D Prostě když to shrnu, přijde mi přechod z CRX s R7 na zdvihy 160/160 poměrně krutý..:)

          0 0
          • drtyc  

            tak zdravim. jsem cerstvy clen klubu 180/150. a krom tlaceni do kopce a masochismu na asfaltu ven za mesto s dirtovyma plastema (btw. i v lese jsem rad za kazdej pisek nebo travu, protoze se to vali lip nez na uslapany hline) tak je to naprosto lahudka

            0 0
            • baboon  

              :) No já jsem nad tím přemejšlel a potřeboval bych asi dvoje kola s různejma pláštěma..Ale ne doma,ale na vyjížďky..:D Každopádně když teď vybírám gumy,tak jedině co nejtrvdší směs..Kenda Nevegal Stick-E mi mizela na silnici před očima..:D Navíc ať chci nebo ne,tak ty silnice používat sem tam musím..:(

              0 0
              • drtyc  

                ja mam "tuhle nadheru ":http://www.noxoncomponents.com/…-dirty.htmlz fabriky na kole a vypada, ze asfalt ani uslapana hlina tomu nesvedci

                0 0
                • baboon  

                  doporučil bych mountainkingy..Sice šetří na šírce,ale jsou poměrně dobrý i na asfaltu..Minulej týden 90km/den..:)

                  0 0
                  • kali222  

                    kali

                    MT 2,4"  "obavany testrider " :D

                    sumava 160/165mm     104 a pak 108km den

                    asfalt 80km :D sem holt potreboval neco zaridit a kdyz clovek musi, tak musi

                     
                    0 0
                    • baboon  

                      :D No já jel s plnou polní (hadry spacák a tak) na kalbu do novohradských hor..:D

                      0 0
                      • drtyc  

                        jo ale musim pochvalit ty noxony… bral sem nejaky strniste na poli proste zkratka, protoze sem zahlid nejakej kopecek kamenitej co bych si zkusil a strniste krasne krupalo a praskalo a ani defekt. s 28" smart samem bych se na to pole jen podival a uz by byl strachy deravej

                        0 0
                        • pepek  

                          No vidíš, tak s tím možná dáš už aji tu křížofku  :-)

                          0 0
                  • mr.antik  

                    ale taky mizej pěkně, u mě je to taky guma No1, i když ještě bych zkusil ten 2.4 noby nic (na předek), když se tu o nich tak básní

                    0 0
              • Vegan  

                Proto jezdit Nevegal DTC :)

                0 0
          • Pilulín  

            Nene, ale já mám jasno, chci Monstra. Poměr cena výkon je pro mě v tuhle chvíli ideální :-) 2 cenťáky život nezachrání, ale Lůca by tam narvala klidně i víc :-), takže tohle berem jako kompromis, na kterým jde něco rekreačně vyšlápnout, hodně pojezdit dolu a půjde to případně přestavět na ještě víc sjezdovou úpravu. Na 140 jde určitě zajezdit dobře (ostatně docela pěkný dropy snese i CRX, když dáš sedlo dolu:-), ale je to na pocit podobný tomu co máme. Chceme, aby druhý kolo bylo tužší, sneslo větší brutály a geometrie byla posunutá spíš na ježdění dolu… Krutý přechod to je, ale nechci mít ve sklepě 4 kola odstupňovabý po 2 cm zdvihu…

            0 0
            • baboon  

              Jo tak já vás asi špatně pochopil..Já myslel že měníte CRX za jiná kola..V případě že vám CRX zůstanou,tak si klidně kupte dragstery.:D Proto mi pořád vrtal hlavou ten přechod na takový zdvihy..:)

              0 0
              • Pilulín  

                CRXa nedáme! Dragster by byl na začátek trochu moc, zůstanem u těch 160… :-)

                0 0
                • baboon  

                  no v tom případě buď RB jestli sedne a nebo Toho lapiera..:)

                  0 0
                  • Pilulín  

                    Vidím to stejně… Kudy vlastně jezdíš z Kletě?

                    0 0
                    • baboon  

                      naposledy jsme s pajasimim jeli po žlutej..Pak jsme trochu uhnuli na takovej bezva neznačenej trail..Pak jsme si odskočili na srnínskej trail,tam párkrát vytlačili a potom palba dolů do zlatky a pak na dirty v krumlově.:))

                      0 0
                      • Pilulín  

                        To zní dobře, ale druhou půlku zkusím až s novým kolem :-)

                        0 0
                        • baboon  

                          crx zvládne taky!:) No každopádně bychom asi mohli i někam vyjet,ne?:) Btw kdy vlastně pořídíte nový?

                          0 0
                          • Pilulín  

                            Když by to byly RB, tak asi za 3 týdny. Vyjet bychom mohli! Teď budem v Budějcích jen na chvíli, tak z cyklistiky klapne asi jen hospoda z B-F (koukni do Budejckyho dredu, je planovana na patek. Pridej se, jestli mas cas..). Pak tu budem nekdy za ctrnact dni, tak pak bychom mohli…

                            0 0
                • Omen  

                  jojo jen těch 160 abych vám pak aspon trochu stačil :-D

                   
                  0 0
              • mr.antik  

                No mě vstávaj vlasy hrůzou když vidim holky s 19kilovejma kolama a přemejšlim, jestli ještě ony ovládaj kolo nebo už kolo je… takový maximum bych řek je 16kg…

                0 0
            • mr.antik  

              Jestli budete udržovat čtyři  kola, tak jen do toho. Se 160mm to sice může bejt stavěný i na XC (viděl jsem třeba XC Reigna), ale pak to už není ani univerzál. Jak tam zvedneš řidítka, dáš pořádný gumy, tak to prostě nepojede, ať si výrobce píše co chce

              0 0
        • mr.antik  

          To by se měl kamarád nad sebou zamyslet :-)…

          Teď jsem koukal na videa, co dával hanz na pinbike a a už se nad sebou zamýšlím taky, jestli radši nekoupit silničku…

          0 0
          • baboon  

            :D Většina videí na pinkBike ve mně vzbuzují ten dojem..:D

            0 0
          • kali222  

            co tam je za pekla :P neumim tam vyhledavat „hanz“ ci „koky777“ nic nenajde.

            0 0
    • Vegan  

      Ahoj tri prevodniky bez se hned v zacatku vykaslal s takovym zdvihem.

      S 50Kg uz nemusis zase resit ultra citlivost jako ja pro Sandru s 40kg. Takze byc hse rozhodoval podle geometrie co sedne. Koukal bych asi po tom Lapierrovi ve 42, Dal uz urcite ReignaX ( klasickej reign neni na 160 vidlu dobra volba ) v XS mozna S zalezi co sedne. Jeste me napada kouknout na Transition Sirena a nebo Norco Vixa

      0 0
    • dada  

      tak oboje co mě napadlo tu už proběhlo

      ten žámpierre je jasná volba…bych eště zkusil uhádat cenu za 516ku

      no a kaňour při snižujícím se kurzu eura začíná bejt taky zajímavej…

      to cos navrhoval ty je podle mě pro holku zbytečně těžký

      0 0
    • Luk02  

      Ještě můžeš zkusit Specialized Pitch ten je v sku dostatečně malej…

      0 0
      • MlokCZ  

        565mm délka mi tedy přijde jako dost dlouhý rám pro hodně malé postavy. To je pouze to samé co např. již zmíněný Torque, který je přitom 16,5ka.

        Opravdu kratší rám bych viděl tak o 1,5cm kratší než ten Pitch (což má třeba Giant Cypher v Sku a navíc tady je možnost ještě XSka, které má pouze 535mm).

        Tedy pokud potřebuje opravdu kratší rám, tak Pitch bych určitě nebral.

        0 0
        • MlokCZ  

          Třeba Reign v 16tce má 560mm, tedy nepatrně méně a je tu k dispozici 15tka, která má 545mm, takže opět kratší.

          0 0
        • Luk02  

          Chce to asi vyzkoušet, protože Pitch je sice papírově delší než Rockhopper co máme doma, ale když si na to přítelka vleze tak jí Pitch příjde kratší…

          0 0
          • MlokCZ  

            Na obou bylo nastaveno stejně předozadně sedlo (správně pro ni) vůči pedálům? A pak samozřejmě hrajou roli další parametry jako výška řídítek vůči sedlu, délka představce, šířka řídítek. To bylo vše stejné na obou kolech? Pokud ne, tak nejde vyzkouším srovnávat délku rámu, takhle vyzkoušením porovnáváš celek s vlivem těch dalších věcí. A pro případ kol stejné kategorii předpokládám, že ať koupí jakékoliv, tak vždy tyhle věci nastaví stejně, tedy ideálně jak je třeba a pak už to ovlivní pouze ta délka rámu (vyjímkou budou rámy s výrazně nestandardním sedlovým úhlem, tam ta udávaná délka je zavádějící).

            0 0
            • Luk02  

              No jasně, že nebylo každý kolo je na jinej styl jízdy…

              0 0
          • mr.antik  

            není nic jednodužšího než to odvodit od stávajícího kola nebo půjčeného kola, něco se ubere vlajdama, něco představcem (víc než 6cm bych nedával i když to tak v katalogu mají), něco vyšší polohou řidítek…

            0 0
    • warzone  

      Moja ma Reigna 2007 s Lyrikom vo velkosti 15"(vid moje biky),ma vysku 164cm a je spokojna :) Myslim,ze so zdvihmi je to tak akurat na trailiky,aj na skoky ho pri tej vahe nedava na dorazy,myslim,ze fajn volba.

      0 0
      • mr.antik  

        a jak jí fachá s tím Lyrikem? Není 160mm moc?

        0 0
        • Vegan  

          Na starym ramu to vozi hodne lidi na 160mm na novym je to se 160mm divne.

          0 0
          • mr.antik  

            já už mam objednanýho duroluxe, jenže prý nejsou, černé vůbec, takže smůla :-(

            0 0
            • drtyc  

              TS nebo 1.5 ?

              0 0
            • baboon  

              od milana z tuning-testu,nebo ne?:)

              0 0
              • mr.antik  

                no určitě z tuning-testu, protože ta origoš nechodí nic moc, co jsem se dočetl v testech…

                0 0
                • baboon  

                  stačí trochu zakoumat,zamyslet se a zavrtat se v tlumení a chodí jak víno..:)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    No kdybych ho někde sehnal za výprodejové ceny, ta bych se na to i vrhnul. Myslim že se tam ladí tlumení, možná i komprese a mění nějakej olej a pak bych ještě chtěl snížit zdvih na 160. A prej občas nechodí snižování – takže zas bych chtěl mít nějakou záruku.

                    Jenže  myslim že už se nedá sehnat ani ten bílej.

                    0 0
                    • baboon  

                      To je divný..že už by ho nikde neměli? No kdybys chtěl poradit s případnou úpravou,klidně se ozvi..:)

                       
                      0 0
                      • Omen  

                        dkyby někomu z vás stačila černá foxka 140 mm tak se ozvěte

                        0 0
                        • baboon  

                          Je trochu škoda,že to nemá 20mm osu..:( A co bereš místo toho?

                          0 0
                          • Omen  

                            tak z 20mm osu můžeš se přeplect  a chci foxe 36 talas s 20mm osou a vymýšlím jak udělat aby tam šel normál střed ale už to mám vykoumané

                            0 0
                            • baboon  

                              Což o to nejde,mám doma redukci z 20mm náby na 9mm, ale já jsem s duroluxem naprosto spokojen..Spíš myslím,že těch 140 pro dost lidí to v poslední době hraje značnou roli..A normál střed tam jde snadno,daji se koupit redukce,sice RST,ale mělo by to být stejné..A nebo není problém je udělat..Ale přijde mi zbytečné nechávat tam obyč osu..Tím se připravíš o výhody 20mm osy..

                              0 0
                              • Omen  

                                tak to bude jen dočasné řešení než bude na pořádný kola

                                0 0
                                • Omen  

                                  no kdyby jsi o někom věděl dej mu tip je v perfekt stavu 3500km a bez parku,dropů atd.

                                  0 0
          • warzone  

            najnovsi ma uz s 32foxou 68stupnov,co uz s vyssou vidlou moze byt na hrane…

            0 0
            • Vegan  

              mam steny ram tedy 08 je shodny s 09 a vozim duroluxe na 153mm presne chodem a je to v pohode vic uz je ale moc

              0 0
              • warzone  

                som myslel ze mas toho Duroluxa na 160mm

                0 0
                • Vegan  

                  mel, ale na ten ram uz to bylo moc takze sel znovu k milanovi at tam da 150 a vylezlo s toho 153mm :) ted je to na ten ram optimalni, ale ja pokukuju po necem vetsim :)

                  0 0
        • warzone  

          S Pikou to bolo tiez fajn,ale s Lyrikom ovela istejsie do terenu…160 je na ten ram akurat ;)

          0 0
      • Pilulín  

        Reign v tom XSsku (15") ma super geometrii. Je akorat vysoky a skoro nejkratsi ze vsech biku, na ktery jsme koukali. Skoda, ze v tyhle velikosti uz nejde koupit. Jedine pockat na 2010… Jakyho Lyrika vozi?

        0 0
        • warzone  

          Ak rada blbne tak mozno radsej Reign X a rovno 2010 ;) Vozi Lyrika Soloair,ale bol upraveny u Milana…No mozno by sa draha nechala ukecat na nieco nove :o)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.