za měsíc tam na týden jedu, poreferuji
Byl jsem s rodinkou minulý týden v Rakousku – Tux a okolí. Normální kolo bez motoru už je spíš rarita.
Půjčovna e-biků na každém rohu.
Na jedné horské chatě cca 2000 m.n.m. jsem si vyfotil nabíjecí stanici :)
P.S. Byli jsme bez kol a všechno odšlapali pěšky.
Jezdíme do Tirol rok co rok s klasickým tandemem a všichni se diví,kde že máme baterku …Ukazuji na naše nohy…
:-D
Je to clanek od toho borca Smejkala (ci jaxe jmenuje)?
Myslíš toho, co chodí do silikonového bordelu?
Myslím, že ne.
Ano ano :D
Jo jo, je to trend, na Čumavě je taky ebíků jak psů.
A jsou legrační. Třeba u jezera Laka na dřevěných lávkách, cyklisti kola vedli, ebíci jeli. Frajeřina jak noha.
To je pravda, dvakrát jsem teď zajel i do těchto navstěvovaných míst Šumavy, i na lake Laka, a elektrokola všude. Staří, mladí, všelijací. A tu mě napadlo, když toto jsou dnes tedy cyklisté, tak my bezmotoroví bychom měli přejít pod pěší turisty. Ti mají také hole z trubek, jako my rámy. A jako turisté, maximálně cykloturisté, budeme pak moci všude.
Pamatuju na boom MTB na konci 90tek. To to vypadalo na jezere Laka uplne stejne :D
Jinak staci trosku sjet mimo hlavni cesty a na Sumave nepotkam zivou nohu.
Ano, to potvrzuji.
Objížděli jsme masiv Dachsteinu a v kopcích (tam to chápu) i dole kolem Schladmingu je to samý elektrikář. Za svoje jsem tam viděl šlapat jen závodníky na silničkách, párek mladých studentů a pár důchodců po městě. Nabíječky jsou i na návsích, v Gasthofech, všude.
jsem zvědav jak se vyřeší nabíjení u nás v Jizerkách kde na Knejpě není ani proud
Vzhledem k velikosti Jizerek asi není problém pár km popojet. :D
Pojedeš dolů a rekuperuješ.
V Beskydech to už máme vyřešené. Pro lidi co se bez elektriky na horách nepohnou instalují do odpočivek zásuvky. Na první jsem narazil zrovna včera u Velkého Polomu.
smutne …
Dneska je 1.4.?
Na dva mladé invalidy na emopedech jsem narazil ve ctvrtek pod V.Polomem na modre od Rakove,jednomu asi došla baterka. Kdybych to věděl…
Není, samozřejmě že to byl vtip. Je to jen zásuvka- imitace a není to pod Velkým ale Malým Polomem(napsal jsem to špatně)
Věřím, že tato část Beskyd zůstane této zábavě z různých důvodů dlouho ochráněna. Ale jednu kuriozitu jsme zhruba uprostřed hřebenu potkali… nějaký dobrodruh to chtěl přejet na nějaké silniční koloběžce, takže slušná turistika:)
Asi doma pohledám nějaké staré zásuvky a domyslim doprovodný text…
Idealne k tomu udelat kasicku na vhozeni petikacky:)
To zní jako plán :-).
Nedavno jsem videl v nejakem OC v Ostrave na lavicce docela povedenou nalepku zasuvky, ktera vypadala hodne presvedcive… Normalne jsem po tom musel prejet rukou, abych se presvedcil ze je to fake…
:D :D :D
Hele, a sranda bude, kdyz to pak bude fungovat jako placebo :-)
Jak dat tam zelenou a cervenou ledku „nabijim“ a je to:))))
Na střechu přístřešku natáhnout atrapu solárních panelů, přidat velké nápisy EKOČÁRDŽR, ideálně ještě instalovat funkci rychlovybíjení a vysosat připojenou baterii z e-biku úplně do nuly.
V nekterych pripadech by se ovsem mohlo jednat o tezke ublizeni na zdravi :)
To jako tím, že by od „dobíjecí stanice“ museli šlapat bez přípomoci?
Jo, pro vetsinu z nich by to byla koncovka :)
Naopak, to by bylo jejich zdraví prospěšné !
Takže už zbývá jen vybrat dostatečně frekventované místo dál od civilizace, ze kterého povedou všechny (autem neprostupné) cesty do kopce, vzápětí si požádat o evropské, státní, krajské i místní dotace na vybudování Eco d#Charge Station.
Dále zajistit samozřejmě nutno odvoz odložených a odhozených e-biků, založit mezinárodní firmu na jejich recyklaci na díly a opětovný prodej. Na to si opět zažádat o dotace.
Recyklovat emopedisty? Nebo upcycling na cyklisty ?
Vyraz „dobijeci stanice“ pak ziskava uplne novy vyznam :-)
To je dost dobré:o) první co mě napadlo odkud tam natáhli kabel (jestli z Horní Lomné nebo odkud:o) Naštěstí je tento „razovity“ kraj divokých beskydských kmenů dost z ruky a v okolí není žádná lanovka v provozu. Kdyby byla lanovka z Mostů na Skalku jak se jednu dobu plánovalo tak to vypadá asi jinak (ikdyž sloveských aut u Kamenné chaty bývá o víkendech celkem dost, asi tam není žádný zákaz jako od Mostů/Lomné)
To mě to vyndej
Jizerky prejedes na jedno nabití tam i zpátky.:)
já jo ale někteří tůristi neznají mapu
Zrovna v Rakousku jsem (tyrolský Seefeld), e-biků výrazná převaha, v půjčovně už ani normální bajky nemají vystavený – všechno ebiky.
My jsme ted o vikendu bydleli na Lienzer hutte v Taurach a tam to tak zly zdaleka nebylo. Pomer maximalne 1:1, spis bylo vic normalnich kol a to to maji z Lienzu 1300 vyskovych metru.
Ahoj, prosím, jaké to tam je na bike? chatu a okolí znám pouze ze skialpových výletů
Na bajk to tam neni. Na chatu vede jen sotolinova silnicka – dlouhy kopec a pekne udoli, ale technicky nezajimave. Nad chatou uz jen po svych, plno hezkych tritisicovych vrcholku, ale na kole je to scifi hned od chaty, moc velkych kamenu.
Ono asi jak kde v Rakousku. Tady je to trochu snobské – takový rakouský Špindl, hodně vystajlovaných italů, možná i proto ta popularita ebajků.
chudence deti, uz tak v mladom veku posadene na elektro, jak nejaky invalida
Taky mi to příjde zvrácené navíc při tom jakou mají děcka fyzičku :-(
Jo, overil jsem si, ze par mych znamych e-bikeru nepovazuji pripomoc na ‚eco‘ nebo ‚stupen 1‘ za pomoc jako takovou a jsou schopni se hadat o tom, ze v tomhle pripade makaji prakticky stejne jako bez baterky :)
To je jenom 50% výkonu ‚cyklisty‘, kdo by se tak dřel :)
Na Spešlu Levo jsem na Eco bez větších problémů vyjel svižně stoupací trail v Jedovnicích. Sice jsem si máknul podobně jako na mém HT, ale byl jsem taky rychleji nahoře. A to jsem střídal eko a vypnutý motor. Za mě je už i Eco na mopedu dost poznat.
Ty tri „pripomoci“ lze jeste jednotlive nastavit ve trech fazich vykonu :). Stahnes si aplikaci ;) a pres bluetooth si doladis ridici jednotku aspon u Shimana E-Tube. Tzn, ze treba eko pripomoc si muzes vykonem zvysit nebo snizit. A naprasto me dorazila informace, ze je nejlepe parovat mobil s kolem nekde sam v lese pro snadny a neruseny pripojeni z duvodu absence dalsich pristroju :).
****** na nastavení, měl jsem to ve výchozím. Na testfestu jsem chtěl Diverže a tuším Tarmaca, ty mi pučit nechtěli bo limit 100 kilo, tak jsem jako cenu útěchy dostal na hodinu Levo a hurá na traily :) a stejně mě to kolo nebavilo.
mal si ist na turbo, to by ta bavilo
To snad asi ani ne, přišlo mi to prostě jako těžká líná neohrabaná mrcha.
Výzva pro IT komunitu: appka pro přestavení řídící jednotky kolemjedoucího emopedu. Reset, změna směru otaceni motoru, falešné zobrazeni kapacity displeje, nápis ..pozor,vjeli jste do zakázané zóny…
Stačí vzdálené vypnutí dopomoci :)
Think big. To je tak na rel. 1.0 beta.
Co tak třeba místo plusove dopomoci režim brzdění :-). Místní namakani emopedisti, co tvrdí ze se na tom nadrou vic si toho ani nevsimnou možná…
Presne :-)
na Ali kupit nejaku rusicku
emp
To je pochopitelně kravina, je nutný aplikaci autorizovat pomocí unikátního kodu, který je ke kolu.
svoji aplikaci ke svému emopedu si samozřejmě autorizuj jak velí výrobce. Já píšu o něčem, co autorizovat netřeba , ba naopak :-)
Ty tu bohužel zase píšeš něco o invalidech, jako další místní blbci. To je asi tak všecko. Já reagoval na tu poznámku o párování někde v lese. To bych šel udělat pouze do Zdendyšova lesa, abych ho tím pořádně na*ral :D
Pokud bys prijel do meho lesa na ecku, se zlou by ses potazal. Sice Dunaj neni za rohem ale nahradni reseni by se naslo :). Jinak o tom parovani nekde mimo civilizaci blekota Hajicek ? v BikeAndride v souvislosti s E-Dragster. Precti sobe jinochu ;)
tedy já mít soukromý les, tak tam zakážu přístup všem, cyklistům, pěším, samo. mopedistům, prostě všem, protože bych chtěl mít alespoň někde klid
Já soukromý les mám a nic takového nikomu zakázat nemůžeš.
Primo to nejde a neprimo to jde vzdycky, fantazii se meze nekladou. Napr, když v tom lese straší… ;)
To tam akorat nalakas fakt divne typky :-)
aha… a co soukromé lesy kolem Jevan? co Kellner v Podkozí?
Slnější pes mrdá! Záleží, jak silný jsi pes, ale proti zmíněným je asi každý muší váha.
Máš snad les? Máš tam daňky? Tak nepruď…
co to meleš??? sleduješ vůbec smysl diskuse a na co reaguju??? proboha!
Sleduju, jaký tady meleš sračky. Nevíš nic o lesním zákonu a Kellnerově dančí oboře. A na Boha se neodvolávej, ten ti nepomůže :)
Jsi na B-F… tady se přece každý vyjadřuje téměř výhradně k věcem, kterým nerozumí.:-)
ty seš fakt totální mimoň…
A co o te obore vis ty?
Myslím, že jen využil díry v zákonech a svého vlivu :-)
Pokud se jedná o slušného člověka proč by využíval díru v zákonech ???
Myslis nebo vis ? ;)
A není to jedno? Je tam plot, je to obora, jsou tam daňci. Teď už nic nezměníš a můžeš mu jen závidět, že si to dokázal zařídit…
Jedno je pouze kolecko u trakare. Pokud si to zaridil nelegalni cestou, tak mu neni co zavidet a pokud legalni formou, tak mu to vic nez preji. Tolik za mne.
a nejlepší na tom všem je, že daněk je v ČR přemnožený a tudíž žádné obory nepotřebuje, spíš naopak, takže prostě jen vypočítavé chování šmejdů, kteří si za prachy mohou dovolit všechno + zkostnatělá byrokracie, která jim to nepružným reagováním na danou situaci umožňuje
ani Kníže v Brdech ani tenhle lotr nechovají ty daňky proto, že by to snad bylo něčemu prospěšné
Nastuduj si. Mimo dobu hájení se všude daněk uprchlý z obor plošně loví. Obory jsou kvůli tomu, že daněk je svině nesnášenlivá a má nepříjemnou vlastnost páchat škody na porostech i na ostatní zvěři.
Daňci v oborách se chovají … na trofeje a na maso (mňam).
Závidět ? Ale běž, to dělají jen slaboduší jedinci. ;-)
Tak ona staci i obora – lesni skolka, a mas taky par let klid, viz. podnikatel Holomek (jak priznacny nazev) a jeho oplocene udoli na Oslavce se zriceninou statniho hradu Dub (Tassenberg)
Ja mluvim o beznych lidech, co nemaji dalsich x mega na nejakou obskurni pravni konstrukci ktera by umoznila oplotit les a zakazat tam vstup. Jenom ho oplotit je totalne bez sance…
Pockej, a ani tam nemuzes beztrestne strilet houbare? Jestli to tak je, tak ja teda les nechci!
Na co hned střílet? :-O Nejdřív je musíš obrat o prachy :-D Nemá povolenku na sbět tak platí :-D
O invalidech ? Ty uz je vidíš i tam kde nejsou. Nedival ses do zrcadla za jízdy na emopedu?
ratel 12.8.2019 17:3 :
"Na dva mladé invalidy na emopedech ..... "
To jsi nepsal ty?
Kešu, takova mala, aspon internetova rvacka pred veceri, zvedne chut k jidlu a clovek lepe uleha ke spravedlivemu spanku :))
Tak to vis, dokud jsem se musel drit na kole nezbejvaly sily na diskuze, ale od ty doby co jsou ebiky je sil dost a je to parada!
Vzmuz se a neklesej na mysli ! Na e-bike ztracis silu a to nejenom tu fyzickou. Chce to aspon stridat s normalnim kolem 2:1. A jakekoli diskuse ber s nadhledem a ty virtualni obvzlast. Snad jsem ti pomohl :)
Za poslednich 14 dni tomu tak bylo, 2:1 DH vs ebike, kazdopadne diky za podporu, je to tezky to tu prosazovat:))
Tim normalnim kolem jsem myslel silnici nebo xc a ne, ze nahoru lanovkou ;). To by bylo pro tebe z deste pod okap a to proti DH ani zavodnimu enduru nic nemam.
To vis, prosazovat svoji pravdu neco obnasi viz historie ale mas u mne velke plus za vyber trnite cesty ;)
Jak jsem tu uz psal, proste kazdy ma svoje..
ale to DH musis mat tiez elektro, at neplatis zbytocne za lanofku
Ano, psal. Ale tys reagoval o x příspěvků níže. Dobra tedy, omlouvam se, budu velkorysý, mám dobrou náladu protože dnes jsem neviděl žádný emoped.
Ja bych elektrokola bral i pozitivne – na necem jako kolo zacne jezdit daleko vice lidi a vice ruznych skupin lidi, takze snad konecne vznikne tlak na budovani smysluplne cyklo infrastruktury. Chapu, ze se holt vice lidi dostane tam, kde drive vyjelo jen zanedbatelne promile cyklistu ale na druhou stranu snad uz zacne vznikat vice smysluplnych cyklotras ve mestech apod.
A kdyz je nekdo ultraliny, tak mu ani e-kolo moc nepomuzu – po 1–2 sezonach nadseni zjisti, ze se o e-kolo taky musi trochu starat, v nejhorsim koupit novou baterku … a ono to nadseni opadne.
Kdyz se objevilo brusleni na bezkach, tak se taky 2 skupiny lidi malem vyvrazdily – jedna nicila stopy druhym. A nakonec se to nejak usadilo (jasne, neni to totez).
V tomhle si iluze nedělám. Pokud to nebude opravdu ze zdravotních důvodů, cyklista na baterky bude jezdit maximálně na promenádní cyklostezku a víkendové výletky. Tohle na cyklostezky ve městě moc vlivu mít nebude, tihle lidé se na kole jako na běžném dopravním prostředku nepohybují.
Co vidím stavět, jsou chodníky maskované za cyklostezku (na kterou jsou dotace), nebo „cyklostezky“ pro odklizení cyklistů ze silnice, aby se na ní uvolnilo místo pro další auta. O blaho cyklistů nejde ani v jednom z těch případů.
Na cyklostezkách již brzo nejenom baterioví cyklisté, ale i borci na regulérních e-skůtrech, zatím to jenom zkoušejí, ale za chvíli bude na smíšených stezkách pěkné ródeo :-/
Jen to ne :-(
Ečka proniknou časem všude. Už jsou i ve SP MTB …„V rámci světového poháru ve Val di Sole se uskutečnil kromě jiného také přelomový závod elektrobiků…“ Fontana, Absalon atd,
Vloni jsem s tím v Portes du soleil byl skoro sám, letos tam byla elektrokol naprostá většina. Krom pár silniček a hromady EN/DH kol žádnej bike. A přesně tak to dopadne i u nás.
No pokud si na svem emopedu jezdil mezi mistnima panelakama, tak to jo, tam se to hodi. Turisticky prumysl zada dalsi atrakce.
Nejvíc mě na tom baví, že s tím můžu do úplně stejných míst, jako ty na klasice. Je to radost, pojezdit v terénu a nenadřít se!
OMG a to je ti jen 38 :-O
není:D
ty jó … jen 34 :-O a už elektro :-O
A to by jeden řekl, že chlap v tomto věku v nejlepší kondici :(
…kondici. Zdali pak již jsou tedy i rotopedy s pomocným motorem, aby mimo sezónu…
+1000 za skvělý podnikatelský záměr
není nad to si u TV nechat točit nohama :-D
baterkáři se zblázní radostí.
Já mám teda stařičkej imagic, ten točit neumí, ale ty novější to cestou z kopce už umí ne? Takže ti točí kolem když jedeš dolu. Na tom mým se musí šlapat i z kopce, abys překonal odpory. Takže už i to co popisuješ roky existuje.
Ja myslim, zee tohle neni uplne to same :-)
no jo, ale bohvie kolko vazi. Ak ma 130 kilo, znicene klby, tak je to pochopitelne
Kondici najíždím na trenažéru…
e-trenazeru? :-)
e-trenažér je super věc, jen to zapneš a už se to točí a ty můžeš klidně do křesla u televize a natáhnout si nohy, kilometry zatím vesele nabíhají… ale cyklistika to je, o tom žádná, protože to říkali v rádiu
Ale kdepak, Máňa říkala, že to není směroplatný.
A jeste se u toho nadres vic jak u klasiky :D
Tak dle libosti každého soudruha :-D
Minulý týden jsme byli zrovna v oblasti Wilder Kaiser s přítelkyní na fullech a opravdu ebiky výrazně převažují, líbilo se mi, jak nás pěší turisté povzbuzovali, když viděli, že nemáme baterky :)
Ahoj,
nenapsal bys nejake tipy na trasy. Mam projeto, ale kdybych objevil neco aeho. Diky
Ahoj, my byli ubytování blízko Ellmau a z tama jsme vyjížděli většinou po cyklo různými směry. Na Hartkaiser. Dále Schleierwasserfall, zde posledních 500m k vodopádu už se musí pěšky bez kola. Pak jsme jeli ještě přes Hintersteiner see a Thier see do Bavorska do Bayrischzell navštívit kamarádku. Trochu zrada byla, že mapy.cz nás vedly přes turistickou za Hintersteiner see asi kilometr dolů po šílených schodech kde to už s kolama nebylo vůbec vtipné, ale zvládli jsme to :)
Nemusíš do Alp, tyhle vtipy jsou i u nás.
Pro elektrokolo ideální cyklotrasa.
Mimo jiné se tam píše:
„Čím více lidím je venku, tím pochopitelně hůře pro přírodu. To je jasné. “
Gavin Allman
Jo, to je na tom asi nejhorší. Už před ebiky bylo lidí všude jak sraček, tohle usnadnění přivede do přírody další davy se všema negativníma důsledkama. Jinak je mi prd do důvodů, proč si to lidi pořizujou, je mi jedno že mi na tom někdo předjede, ale tohle jistě časem vyvolá nějaký úřední tlaky.
Paradoxně je to spíš naopak. Nejvíce přírodu devastují lidi, kteří s ní vůbec nejsou v kontaktu.
Kdo je to ten Allman?
Zajímavé tvrzení, můžeš to nějak víc rozvinout?
Rozumím co tím chtěl říct. Jezdit autem, kupovat nesmysly a podobně. Turisti v přírodě škodí jen tím že se jich vyskytne na určitém místě mnoho a tím způsobí erozi.
Ale řekl bych že je to vždy o lidech a jak se chovají.
Ano, ale blbosti kupují a autem jezdí tak nějak všichni. A někteří navíc do přírody. Zákazy jsou kvůli návštěvníkům, ne kvůli těm co shoppinguji.
Ano, myslel jsem to tak, jak píšeš. Ale taky, a to především, jsem měl na mysli lidí, kteří na devastaci přírody vydělávají. Obyčejnej člověk tak přinejhorším někde odhodí odpadky nebo pneumatiky atp.. To se s kácením pralesů nedá srovnávat. Takovým je příroda u ******.
Navíc myslím, že většina lidí kteří se do přírody rádi podívají se většinou chovají slušně a mají úctu. Nějaká ta pěšinka navíc neni nic hroznyho.
A taky pobyt v přírodě lidi šlechtí, taky díky tomu by se mohli pak k přírodě chovat uctivěji.
Prostě kdo do přírody jezdí rád, nejspíš si ji bude i vážit. Zatímco ti kterým to nic neříká se budou chovat bezohledně.
Snad to nezní moc sluníčkově…
Obyčejný člověk odhazujici po lese pneu je obvykle na stejné úrovni jako ten co kácí pralesy.
Na šlechtění pobytem v přírodě fakt nevěřím. V poslední době mám dojem ze ji většina lidi bere jako tělocvičnu. To radši at zůstanou doma. Nebo ve fitku.
Byli jsme týden na pěší turistiku v Saalbachu, elektro všude kromě silničářů a sjezdařů v leogangu. Přechod na elektro je tam už dokonán, smutná realita. Hlavně v těch kopcích to strašně bije do očí, když se ve stoupání nad 10 % rychle blíží cyklista s minimální frekvencí šlapání, s úsměvem a nezadýchaný. V tomhle režimu to už jsou prostě motorky.
Nicméně u pěšáků je to vlastně podobné. Údolí a okolí lanovek plné lidí, na hřebenech bez lanovek jsme potkávali pár lidi za den.
E-kola mají podobný účinek, jako lanovka na každý kopec, vyjedou odkukoliv vždy připraveni ke kolizi. Máme co jsme chtěli, když jsme je legislativně postavili na úroveň šlapacího bicyklu..
nic takového jsme nechtěli, to jen zas nějaká pomazaná hlava rozhodovala
Možná lépe napsat: „podmazaná“. Protože business. A prachy jsou jediný médium který teče samo do kopce :-(
Kšeft to bude obrovský, lidi co by tam byli líní byť jen chodit, jsou tam voženi na elektrovozítcích a ještě můžou sami sebe pokládat za sportovce…
A to tě se…, co?
sere ho to…, hele, to tečkování je pokrytectví, čeština má různé výrazy, všechny jsou od toho, aby se v patřičných souvislostech používaly
Mě tam serou jenom ty davy uřvaných výletníků, jak se tam dopraví, či jestli se pokládají za sportovce je mi jedno – to bylo jenom k fungování tohohle kšeftu.
Ještě doplním, špatně je, když tam povolí motorové prostředky, je to jen o trochu lepší, než kdyby tam mohly čtyřkolky. Do hor jedině za svoje a né tam budovat cyklodálnice, aby to ekolařům nedrncalo. Ale pro okamžitý profit zřejmě bude obětováno všechno, jak jde mnohde vidět..
Tak oni tam ti hoteliéři musí taky z něčeho žít.
a do teď tam žili z čeho? A nebo tam musí z něčeho žít noví a noví hoteliéři v nových a nových hotelech?
Chápej, přece růst (HDP) za každou cenu, pořád, donekonečna.
Pardon, až do konečného sebezničení ;-)
To není o hotelierech, ale o lenosti ;-) Když nebyly ekola, tak přišli pěšky!
Kdyby se tam aspon nechali vynest ;), tak bych jim to rvani tak dve minuty i toleroval.
myslíš, že by se tam lenoši nechávali nosit na čínských nosítkách jako podivuhodný mandarin? taková verze mopedu
Mohla by to byt dobra atrakce a dalsi varianta jak vytahnout z lenochu penize az nebudou baterky v kurzu ;)
Ja bych jim toleroval i kdyby se tam nechali dopravit vrtulnikem.
O trochu? Srovnání 24 kg kola a čtyřkolky s ohromným krouťákem mi nedává žádný logický smysl…
Jediná nevýhoda ebike je, že to bude masovější, takže z toho plynoucí komplikace. Řeči typu „já šlapu za své“ já mám právo, oni ne… To není vůbec pěkné ;)
Čtyřkolka může být velmi decentní. Třeba ten invaliďák ze dvou e-bajků :)
Může, ale nemusí. Ten na ebike nemá moc šancí jak zničit povrch. U čtyřkolky to není problém.
Z představy kolon těchto pojíždědel, vezoucích obézní cykloturisty po srovnaných uválcovaných stezkách se mi dělá mdlo. Snad motory zůstanou jenom ve vyhrazených oblastech :)
Ano, tato varianta nechť zůstane mimo civilizaci ;)
Naštěstí na ebike jezdí i normální neobézní :)
To je právě předmětem diskuse. A zda se že názory se různí…
Imho mnohem horší. Na lanovku potřebujes xxx povolení od spousty uradu a xx milionu peněz. Emoped stoji proti tomu par korun, tedy jsou dostupné masové kdekoliv.
Tak v létě je lanovka s kolama jen doplňková činnost a ne všechny to praktikujou ;-) Řekl bych, že v Jižním Tyrolsku nikdo nestaví lanovku kvůli kolům. Prodělal by kalhoty :-D
U nás taky ne, ale v létě jim to pomůže ekonomicky. Pak k tomu tyhlety traily, parky a další atrakce. Výhoda je ze lidi zůstanou v okolí lanovky. U emopedistu to tak není, ti se naserou všude.
pokud nemá lanovka letní provoz, jde do problémů – jízdenka (1 jízda) stojí sice cca polovinu co skipas, ale náklady pouze za provoz lanovky, v zimě +příprava a údržba sjezdovek, parkoviště, více personálu …
Podle tvý teorie je u nás v problémech cca. 60% lanovek :-D
Ty cena jsou hodně relativní, je to spíš jak kde. Někdy máš jednu cestu nahoru a dolu dražší než půldenní skipas ;-)
Jako myslis treba ve Svycarsku? Cesta do pulky kopce na KlangenWeg, dva dospeli, jedno dite a nechal sem tam dva a pul …
Tyhle ceny me pomerne dostavaji. Dyt to uz se pomalu blizi cene par minutovemu letu vrtulnikem, ktery by te na to misto hodil take :-)
Chapu, ze to maji nejak spocitane, aby nebyli ztratovi, ze tam musi byt kvuli provozu nejaka obsluha a tak, ale porad mi to prijde ponekud prestrelene.
Občas se dá domluvit s kempařem, že mu zaplatíš ubytování aniž bys tam bydlel a on ti dá kartu ubytovaného díky čemuž máš lanovky zdarma. Zní to jako nesmysl, taky jsem se smál, ale známá tak v Saas-Fee ušetřila dost peněz.
To je ale podvod.
Podvod je taky jezdit na kole s motorem a říkat tomu cyklistika.
No, ceny jsou hustý asi všude :-D
Na druhu stranu existuje milion různejch karet, kdy se dá v létě jezdit skoro zadarmo. Na Careza trail se dá koupit permice na celý léto (květen-říjen) za 160,– Eur a můžeš ty kopce hoblovat každej den kolikrát chceš ;-)
před lety (nevím 15–20let?) něco jako bikeparky tj. puštěný lanovky v létě v česku neexistovaly vůbec, že jich nekrachlo 100% :-)
Přesně! To je zase teorie „v létě nejedeš, tak krachuješ“ :-D
Před 20 lety byla lanovek tak čtvrtina co dnes.
No a ta čtvrtina stejně fungovala jen v zimě :-D Navíc dneska je to většinou nějakej areál, kde v létě jede lanovka, která má smysl. Gitschberg-Jochtal má patnáct lanovek a z toho jsou v létě v provozu dvě :-)
Je nesmysl tvrdit, že lanovka, která v létě není v provozu má problém!
se zeptej v Bavorsku
Něco konkrétnějšího? ;-)
Jenom tu myšlenku e-kola zdokonalil a rozvinul :)
ano, kriplkára, původní účel, než se toho chopili lenoši
:)
ovšem nemyslím to posměšně, invalidům a lidem, kteří měli tu smůlu, že skončili s postižením, nějakou možnost pohybu upřímně přeji
Ja vim, mam totiz uplne stejny nazor a take par kamaradu na vozejku a diky baterce si treba aspon objedou castecne Hostivarskou prehradu, napr …
To je ovšem velká paráda…
Hnedd by sis to poridil na jizdy do hospy co? :-)
Ja tedy ano :-)
Spíš z hospy :)
to bys musel doprogramovat eště autopilota
plus udelat lehatkovou upravu s moznosti nataceni na bok :-)
To dořešíme v dalších verzích…
rovnou dvoulůžko, když už, přece dáma nepoběží za kočárem
pro Švédy speciální úprava … trojlůžko
Tak to bylo samozrejme mysleno :-)
nebo do hospi…
to je špica.
Trubky bytelne, aby se to nehlo, ale tyc rizeni chytne snad 5mm sroublem do mustku…LOL
Beta verze :)
to je ta poslední íčovina co by mi vadila. brzdy jen na zadní a každá zvlášť, plyny taky nechal oba dva samostatně. a eště jí nechal kola nafučený jak pro stokilovýho valibuřta. zjevně na kole nejezdí. ale tak je to prototyp, na nějakejch fotkách z jejího instáče jsem myslím viděl regulérní odpruženou čtyřkolku.
Jeste se najdou mista, ktere motorkari nemaj v lasce a nam se tam dari, ale ubyva jich rapidne.
hocijaky skalnatejsi kopec, kde treba bajk aspon par metrov nosit na rameni. Tam fakt nehrozi ze sa tam dovali invalida a bude tam vynasat svoju rarohu tazku jak krava
Naprostej souhlas ale co je to raroha ?
Ebike
Slovenstina takove slovo nezna. To jsem z toho jelen ;)
Rarohy = seplety, zbytecnosti, srot…veci, co ti prekazeji. Alespon myslim.
kraksna, haraburda
Uz rozumim… dekuji ;)
Česky „stará“?
Diky, ja uz myslel, ze to ma spolecneho neco s dravym ptactvem :-)
Někdy mi přijde, že se to v tý dravosti moc neliší :-(
A vůbec nejhorší vynález jsou hrací koutky pro děti v předzahrádkách hospod. To si už chlap nemůže dát v klidu ani to pivo. Ebajk v lese je proti tomuto malicherný problém.
To je hloupost, právě že naopak. Pro chlapa co má rodinu je taková zahrádka záchrana.
Zde se pumpičkáři držíte zásady vše za svoje, žádná elektrika , zrovna tak odjakživa platilo že ženské a děti do hospody nepatří, ale hold dnes je elektrika v kolech a ženský s harantama v hospodě moderní .Tak ,že jak říká klasik Jára Cimrman: Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.
Klídek, ebíku, praskne ti pojistka a budeš tahat nabíječku…
Nepochopil pointu.
Přečti si to ještě jednou a pomalu :)
Kdo máte srovnání, jaká je tam teď intenzita cyklodopravy ve srovnání s loňskem nebo ještě pár let zpět? Jen tak ze zvědavosti, jestli lidi mění klasiku za baterky, nebo jestli se tam kvůli bateriérům zvedl provoz.
letos jsem si dal pivka na nový louce a jak jsem to zhruba počítal tak půl na půl obyčejní cyklisté vs elektro, začíná se to obracet, nabíjecích stanic taky pěkně přibývá
Pleteš si cyklisty s turisty ;–)
si zaspal dobu, už se závodí:-) https://www.electricbikeaction.cz/akce
Už se závodí x let ;-) a co to má společnýho s tvojí statistikou? :-D
udělal jsem si osobní přístup eéčka to budou brzo válcovat
Tak turisti na éčkách to válcujou už dávno ;-) To jsi žádnou ameriku neobjevil :-D
dokud jsem nejezdil tak jsem si moc nevšímal
Prasta co lejou na kole nejsou reprezentatovní vzorek.
rád si pivko dám, to k tomu patří, samozřejmě jedno dvě na chuť a doplnit minerály, více neriskuji
Na Novou Louku holt jezdi každé pako.