E-MTB – technika, rady, zkušenosti, novinky

913 nepřečtených
  • dawka

    po dlouhém zvažování tedy zakládám vlákno o technice specifické pro e-bike, vhodnosti a výdrži komponentů, technických novinkách, samotném ježdění, výběru elektrokola a všem, co příznivcům této kategorie přijde přínosné nebo podnětné. Budu moc rád, pokud budete mít nějakou vychytávku, dotaz pro ostatní, nebo jen tak pokecáme.

    Vláken o běžných cyklo-komponentech, které mají biky a e-biky společné je tady mnoho a je tady také dost vyježděných borců co toho už dost vyzkoušelo a můžou dát solidní recenzi a srovnání. Také je tady již dost filozofických vláken o smyslu elektrokol, kde se to dá pár let ještě dokola řešit.

    Upozorňuji, že toto vlákno je pouze pro majitele a příznivce elektrokol. Nebudeme tady řešit smysl elektrokol ve vesmíru. Věřím, že kdo si e-bike pořídil, tak asi ví proč. Proto žádám případné pisatele, aby na nějaké útoky ortodoxní hlasité menšiny vůbec nereagovali a pokud možno všechny tyto typy příspěvku ignorovali i když budou zaměřeny přímo proti vám samotným. Pokud to půjde, budu tyto příspěvky (které se nedrží tématu) dle mého uvážení blokovat. Komu toto téma bude vyloženě vadit, může využít možnosti Blokovat téma.

    0 0
    • dawka  

      Pro začátek by mě zajímalo, jestli někdo tady jezdí FLYON od Haibike. Z recenzí jsem vyzvěděl, že motor je dost hlasitý a má dost spotřebu. Je to k normálnímu ježdění na větší vzdálenosti, nebo spíše na vyblbnutí v terénu?

      0 0
    • Alojs01  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Jarunak  

      Za sebe muzu doporucit retez KMC pro ebike. Vydrzi min 1000km.

      Dale pro majitele motoru Brose mobilni aplikaci Blevo.

      0 0
    • va-bo  

      Mám Specialized Levo FSR (celopéro) s pohonem Brose něco přes rok, najeto cca 7000 km. Hned na začátku jsem vyměnil vidlici, namísto Revelationu na 150 jsem nasadil LYRIK Ult. na 160 mm a trochu pozměnil převody. Vepředu jsem dal převodník 34 z (namísto 32) a dozadu kazetu Sh XT 11–46 (namísto SRAM 11–42). Už mnoho let jezdím bezduše, tak i tady jsem na ně přešel, foukám tak na 1,6 –1,8. Dozadu jsem dal navíc vložku CoshCore, protože se mi párkrát stalo, že na šutrech plášť trochu odfouknul. Řetězy používám KMC E11, s výdrží tak do 2000 km. Původní kotouče a destičky SRAM jsem nahradil sadou od firmy GALFER, účinnost brzd se trochu zlepšila. Tovární nastavení motoru jsem ponechal. Baterie střídám dvě (500 a 700), dojezd na 500 tak do 65 km a na 700 jsem dojel max 87 km. Většinou jezdím na nejnižší dopomoc – tak 90%. Občas se mi stane, že posledních 10 km už dojíždím bez napětí – dá se to.

      0 0
      • dawka  

        Vzadu ti přehazovačka Sram pobrala 46 zubů, řadí to bez problému? O kolik článků jsi prodloužil řetěz? U sebe taky přemýšlím o 46 zuby vzadu, nebo přejít na Deore 11s – 11–51 + novou přehazku.

        0 0
        • va-bo  

          Přehazku jsem musel trochu poštělovat tím podélným šroubkem (je asi napůl závitu) a řadí to v pohodě, subjektivní pocit z Shimano kazety – je to řazení hladší. Řetěz je trochu delší, ale články jsem nepočítal, ale můžu spočítat. Pokud je řetěz na 11z pastorku, tak je ramínko zhruba vodorovně. Pak je i na 46z rezerva. Sram řadil taky spolehlivě, ale tak nějak jako u tanku T34.

          0 0
        • va-bo  

          Spočítal jsem články řetězu, aktuálně je jich tam 118. Ale už nevím, kolik bylo původně.

          0 0
          • dawka  

            Super, díky, asi do toho taky půjdu a dám tam taky 46z kazetu. Momentálně mám řetěz 111článků, tak to trochu poměřím a uvidím, kolik přidám.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Radek68  

              Taky jsem vyměnil na kole Haibike Sduro fullnine7 původní kazetu se 42 zuby na SunRace 11–46 a jízda v kopcích je mnohem lepší. Řetěz Sram PC-1110 se 114 články vydrží cca 1500 km, kazeta má zatím cca 2500 km a je v pohodě.

              0 0
              • dawka  

                Super, díky, to jsem potřeboval slyšet. Kazetu už mám doma, ještě čekám až dojedu celkem zánovní řetěz na původní kazetě a budu také měnit. Jko první tam dám asi nějaký lepší řetěz, pak asi budu zase jezdit od Sramu PC-1130.

                Měnil jsi s kazetou taky pastorek a kladku?

                0 0
              • Chlebovnik  

                1500 km na 1110 s e-bikem bych chtěl teda vidět.

                Mně tolik nedá ani na 10kg XC HT a to mám 65 kg prosím. Měním při 0,5 – 0,55.

                0 0
                • xtonda  

                  Mě řetězy vydržej kolem 2000, PC1110 i HG54, ale PC1110 mi na desítce nahovno řadil, tak už to nekupuju.

                  0 0
                • Nitroglycerin  

                  Mně vydržel SHIMANO CN-HG7000 2,5 tisíce km na éčku, pak už bylo potřeba měnit řetěz i 15z pastorek na starším Boschi. Kazeta je dobrá. Ale tak já na tom jezdím normálně jako na kole, využívám všechny převody, přípomoc spíš menší než větší.

                  0 0
                • dawka  

                  Mně průměrně vydrží řetěz tak cca 800–900km (Bosch s 16z pastorkem a napínákem). Ten malý pastorek asi dává řetězu zabrat a jezdím dost po horách. Věřím, že jestli někdo jezdí rovinatější terény, tak mu může řetěz vydržet déle.

                  Až dojedu řetěz, tak budu dávat kazetu 11–46 Sunrace a mám taky nakoupené ve slevách 16z pastorky od Sramu X-sync2. Tak asi dám i nový pastorek. Opotřebení pastorku (origo Haibike) nejsem schopný rozpoznat, rád si nechám poradit. Napínací kladku nechám.

                  0 0
        • Klikos  

          Mám taky FSR 2020 a GX 11s vezme v pohodě 11–50 od Sunrace (na 32 origo převodníku) a je tam i dost místa pro nový shimano deore 11s s 11–51 zuby. Nemám vyzkoušený, ale mám ho montovat kamarádovi, tak to zkusím. Z nového řetězu 1130 co měl 120 článků jsem myslím 3 vyhazoval (ale to nevím přesně, musel bych spočítat). Řadí to v pohodě, hlavně s tím člověk vyjede fakt o hodně prudší věci a plynuleji

          0 0
          • dawka  

            Díky za info, dej potom vědět jak to dopadlo u kámoše. Půjdu to zkusit s tou Sunrace 11–46. Nemám sice GX, mám Sram NX, tak uvidíme. Očekávám od toho že více vyjedu na eco režim.

            0 0
          • Chlebovnik  

            To musí být lahůdka to řazení na nejmenších pastorcích.

            0 0
            • Klikos  

              Pred FSR jsem jsem 4 roky jezdil HT (mám ho stále na cykloturistiku s ženou) a tam mám to samé 11–50 na Shimano SLX 11s a v pohodě. Na GX se single clickem řazením je to o mnoho lepší než na SLX, tam to nechodí tak jemně. A jelikož každá vyjížďka teď tady v Beskydech je o hromadě blata, tak nějaké drobné nepřeřazení neřeším, ale člověku to přidá více výškových metrů v dojezdu, protože na 50 vyjedete o hodně více než na 42. Kazeta od Shimana 11–51 má navíc lepší rozložení jednotlivých pastorků = Deore CS-M5100 (11–13–15–18–21–24–28–33–39–45–51) vs. Sunrace MX80 (11–13–15–18–21–24–28–32–38–42–50). Ten závěrečný skok 42–50 funguje dobře, ale u toho shimana to bude asi jemnější. Napíšu jak dám kazetu na kolo.

              0 0
      • PAM  

        Ty jsi to hodně vyšperkoval. Pěkně

        0 0
      • kesu  

        Mám totéž a potvrzuji, že se na kole dá jezdit i bez dopomoci, najezdil jsem letos takto několik vyjížděk. Jinak dojezd na eko mi vychází kolem 2000m výškových a cca 100km. Pokud člověk jede co to dá, je strop někde kolem 1600m a cca 65km.

        Poladil jsem ale na AXS a to teda vřele doporučuji. Mimochodem jaký máš tlumič?

        0 0
        • Jarunak  

          K tomu AXS mas 11, nebo 12 kazetu.

          0 0
          • kesu  

            nepřišel jsem na to, jak to rozchodit na 11, takže mam klasiku sram 12. Ale on se ten rozsah nakonec hodí, jezdím to s 36t převodníkem a když se s tím jede bez přípomoci tak se 50 t vzadu hodí.

            0 0
            • Jarunak  

              Kliky a prevodnik jsi nechal puvodni?

              Patka prehazky se take musi vymenit?

              Take uvazuji o upgrade na AXS, takze diky za jakoukoliv radu/doporuceni.

              Kolo mam v podstate stejne.

              0 0
              • kesu  

                Kliky jsem měnil za Carbon, ale jenom pro pocit, hliníkové jsou stejné. Hazka AXS dá 10–52 zubů, takže s tím problém není. Ohledně 11s neví co to dá, nezkoušel jsem. Převodník jsem měnil za 36t hliníkový a zatím drží, Co je problém je origo spešl vodítko, to jsem musel dost poladit pilníkem. Ale funguje to.

                Já jsem si z toho dělal nedávno srandu, ale za největší přínosy MTB mám:

                1. celoodpružené kolo (bez toho bych nejezdil)
                2. kotoučové brzdy (no to už bych taky asi bez nich nedla)
                3. elektrokolo
                4. AXS
                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • va-bo  

          Tlumič originál Deluxe, sag 25%, zatím vyhovuje i když někdy jde na doraz.. Nejsem si jistej, jestli to má cenu měnit.

          0 0
          • kesu  

            To je škoda, je to suveréně nejslabší díl toho kola. Nechal jsem to trošku poladit a je to lepší, ale stejně bída.

            0 0
            • va-bo  

              Ono těch tlumičů 210×52,5 v na­bídkách moc není. Už jsi teoreticky o něčem uvažoval? Pokud tam bude ještě expanzka, tak už tam nevleze bidon. To by ale nebyl zásadní problém, stejně vozím batoh. Možná by tam vlez i tlumič 210×55 ? Nebo vinutá pružina ?

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • va-bo  

              Kouknul jsem na fotky a na těch asi novějších máš tlumič CC, je to lepší ?

              0 0
              • kesu  

                principielne tam jde 210×55.ccdbil se rozlitnul po 30km na 4 dily, durazne nedoporucuju. Chodilo to s tim ale o 300% lip. Mam ted pripraveny Fox DPX. Kazdopadne ten RS jsem nechal trosku vykuchat a chodi to o dost lip nez v zakladu. Mizernou funkci tlumici casti to ale neresi.

                0 0
            • va-bo  

              Docela jsi mě nahlodal s tím tlumičem. Začal jsem o tom přemejšlet :-).

              0 0
              • kesu  

                v tovarnim stavu je to nejhorsi tlumic jakej jsem jezdil. Problem je s nahradou…

                0 0
                • Jarunak  

                  Tak jaky tlumic na to Levo doporucujes?

                  Taky me to zajima. Diky

                  0 0
                  • kesu  

                    ccdb se mi rozlitnul – nedoporucuju

                    fox x2 je stejny konstrukce – nedoporucuju

                    na us foru tam davaj:

                    ohlins – nevim, nektery praskaly ale uz pred lety

                    fox float – to tam dam ja

                    dvo – to se nerozlitava a prej chodi

                    posledni moznost je kuchjout RS – bikelive

                    0 0
                    • va-bo  

                      Koukal jsem na DVO Topaz, celkem jednoduchej, má jen základní štelování, podle recenzí jen trochu problémy s prolínáním oleje. Přijatelná cenovka.

                      0 0
                    • kejda  

                      Nemám zkušenost s ebiky, ale dva kámoši to jezdí, jeden Levo a druhý Treka. Žádné trable s tlumáky nemají, oboje jsou kola okolo 120–150 tisíc, takže tam mají nějaké sériovky, RS de luxe apod.

                      Tvrdit o tlumičích, cos napsal výše, je imho naprostá hovadina. Zatížení tlumáku na ebiku vs biku je hoodně podobné, záleží, jak tomu naložíš…Na CCDB jsem najel pěkných pár tisíc a krom na hovno servisu v Krabcycles bych ho jezdil dodnes. Fox X2 – nevím, co by se na něm mělo rozlítnout.

                      Teď mám přes 10 tisíc na DPX2 a ještě nebyl v servise, akorát jsem si vyměnil fox fluid sám doma.

                      0 0
                      • kesu  

                        nemáš zkušenost s ebiky, ale nazýváš můj příspěvek hovadinou..

                        Ujišťuji tě, že třeba CCDB tlumičů jsem měl 5, takže vím co píšu. Levo má clevis zavěšení, které tlumiče láme a láme ty, o kterých jsem to napsal. A věř mi, že to vím jistě.

                        0 0
                        • kejda  

                          Clevis zavěšení, pokud se teda nazývá takto, jezdím od roku 2013…Na Ibisech

                          0 0
                          • kesu  

                            podivej se jak dopadl TJK s CCDB a Ibisem…

                            0 0
                            • kejda  

                              Může se stát, byť nevím, co se mu stalo, ale to ještě neznamená házet všechny tlumiče do jednoho pytle. Já s tím takovou zkušenost nemám.

                              0 0
                              • kesu  

                                konkrétně CCDB vysloveně u pružiňáků píše, že je to na tenhle typ zavěšení nevhodné. Týká se to bohužel i vzduchový, byť teď už měly za sebou nějaký upgrade. Není to jediný případ ale vlastnost.

                                A hlavně já od začátku píšu na dotaz jaký tlumič na LEVO a tam jsem si jist, jak CCDB tak X2 je na to nevhodný!

                                0 0
                                • kesu  

                                  A tady máš další CCDB luplý přímo na Levu:

                                  https://www.emtbforums.com/….2175/page-2

                                  čekám tvoji omluvu

                                  0 0
                                  • kejda  

                                    Takových fotek prasklého tlumiče, klidně i Foxů, RS a jiných najdeš na netu stovky… to je jako bys napsal, že XT brzdy jsou na hovno, protože jich několik tisícovek pumpuje (z počtu statisíců, nebo i milionů prodaných kusů). A statisíce uživatelů jsou spokojeni maximálně. Ibis primárně v letech 2015 jiný tlumič jako standard nepoužíval, a fungovalo to, i když třeba někomu praskl. Vada výroby, dlouhá páka? Nevím.

                                    Já reaguji toliko na přísné odsouzení na základě nějaké zkušenosti tady z českého rybníčku, což má prakticky nulovou vypovídací hodnotu. Čímž se tě ovšem nechci dotknout. Beru to jako reakci na důraz, každý tlumič na Levo. Já sice ebike nejezdím, ale jezdí se mnou lidi, co jej mají, konkrétně Levo 2018.

                                    0 0
                                    • kesu  

                                      Tak ještě jednou pro tebe, evidentně si nerozumíme:

                                      • reagoval jsem na va-bo a psal jsem, že tlumič RS co tam je je bída, protože mizerně chodí. Nepraská ale. O tom jak chodí tyhle levné RS tlumiče jsou toho tady popsaný stránky. To, že to někomu nevadí je věc druhá. Va-bo to má ale hezky poladěný, tak jsem mu nadhodil výměnu tlumiče. Přínos je veliký.
                                      • psal jsem o levu 2019, ne o žádným jiným kole (ikdyž bych na clevis zavešení ten tlumič nedal ani jinde)
                                      • tlumiče konstrukce CCDB jsou na to kolo nevhodné a tím myslím globálně, vždy a pořád. Ostatně to psal i CC na svých stránkách, bohužel až poté, co se to rozpadlo mě. Prostě nejde o žádný můj pocit, ale fakt. Což ostatně dokazuje, že je spešl přestal na svá kola používát. Postě NEVHODNÉ. Místo toho se dá použít třeba Fox. Bál bych se akorát X2, protože konstrukčně je to velice podobné CCDB. Nemám u toho ale osobní zkušenost.

                                      A konečně CCDB coil měl odjakživa postatně větší snahu praskat při namáhání v ohybu. Taky už to mnohokrát předělávali. Naposled co si pamatuju na Demo. Ikdyž na ty Stupmjumpery (kam to taky CC nedoporučoval dávat- pouze bez záruky) a jim podobný kola to taky už nějak poladili.

                                      A konečně, měl jsem ten tlumič v době, kdy to byla naprostá novinka před více než 10 lety, takže vím opravdu jistě na co bych to nedal a to je LEVO 2019+.

                                      0 0
    • Pepe72  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • dawka  

      Teď na podzim a hlavně v zimě je dost velká vychytávka neopren na baterku (nebo na trubku s baterkou). Letos jsem neopren používal celý podzim/zima a musím říct, že to jde poznat. Taky jsem rovnou pořídil i neopren na tlumič, takže ho čistím mnohem méně častěji než vidlici.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
        0 0
    • kovar  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Pepe72  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pincek  

      E kolo uznávám a sám si ho občas pujcim, ale dětem bych to nedával. Jednak je to dost silný a děti dost nezodpovědné :) a hlavně jak si v mladí zvykne na takové úlevy, už ho na normalni kolo nedostaneš…

      0 0
      • ratel  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
        0 0
    • kejda  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • va-bo  

      Ještě poznámka ke Spešl Levo. Podařilo se mi rozstřelit plastový spodní kryt baterky (upevnění baterky v rámu). Ani to nebyla moc velká rána. V Bikecentru Radotín sehnali nový, tak jsem koupil hned dva. Cena 1150,– za kus odpovídá značce, i když je na obalu napsáno Made in China :-) .

      0 0
      • dawka  

        Myslím, že u mého Haibike bude cena podobná, jak to potřebuješ není co řešit.

        Všimnul jsem si, že máte v ěch vašich Spešlech motor, s řemenicí, to musí být dost znát když se šlape bez zaplého motoru ne? Nebo tam máte volnoběžku?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Klikos  

        Taky se mě to podařilo, kryt na starší evoluci M1 byl poctivější. Cena dobrá, mě řekli 1450, tak jsem ho slepil mammutem, přilepil na něho linoleum ve tvaru, aby drželo (taky mamutem) a zatáhl cernou folií na psaní křídou (+ použití horkovzdušky na vytvarování), zatím to drží a už tam je vidět i dalších pár průstřelů, ale ochránila to ta vrstva toho lina… Ale vyřešené to kluci nemají a cena kousku plastu za 1400 to si může dovolit fakt jen spešl

        0 0
        • va-bo  

          Mně ten původní svařil kamarád svářečkou na plast, Kosmeticky to vypadá dobře, ale otvor pro upevňovací imbus je trochu mimo. Tak jsem koupil nový (raději hned dva). :-) Cenovka je docela dost, ale není to všechno. Chtěl jsem koupit náhradní magnet na snímání otáček zadního kola, na náhradní set kol. Nabídli mně nový za 1.000,– Kč, tak jsem ho raději vyrobil z hliníkového plechu+magnet asi za 1–2 hodiny.

          0 0
    • va-bo  

      Tak se to zase zvrhlo na diskuse ečka versus ne-ečka. Jako vždycky :-).

      0 0
    • hawrda  

      Dobré ráno.

      0 0
    • Pincek  

      Dobre ráno, rad bych přidal svou včerejší zkušenost s kolem Heavy Tools,které máme pujcene primárně pro přítelkyni https://www.voicebike.cz/…-2020-1_p166

      Byli jsme na 60 km vyjizdce s převýšením 700 metru. Ona elektro, já normalni. Musím říci, ze bez el. kola bych ji do kopců nedostal, takhle ji to bavilo a byli jsme oba spokojeni z krásného dne, proto moc nechápu, ze tady má někdo pořad potřebu posozuvat potřeby lidi podle těch svých a ikdyz el kola nemusí, stále sem přispívá a šíři jen tu svou pravdu. Ale zpět k tématu. Kolo je osazene Boschem 4 generace a 625 WH baterkou. Vrátili jsme se se 3 dilky z 5, tedy více jak polovina dojezdu. Motor je hodně silný, ale taky je docela slyšet, nevím jestli je to motorem, nebo rámem, ale mě by to docela otravovalo a byl by to pro mě vážný důvod kolo nakoupit. Naopak přítelkyni to zase bylo jedno :) kolo jako takové není spatne, je na pevných osách a má pohodlnou geometrii, co by mohlo být lepší jsou brzdy a hlavně vidlice. Nevím proč se na kolo za více než 70 000 dává pruzinova, vzduchová by zážitek posunula o rad vyse. Dneska budu kolo testovat já, mužů se večer rozepsat o mé zkušenosti.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Pincek  

        Mám za sebou zhruba 2 hodinové testování kola (přitelkyně si to rozmysela a chtěla jet i druhej den, tak jsem se s kolem pro ni vracel a pak už jel na kole svém jen za svoje :)) Poznatky jsou takové, že bych si na kolo zvykl. Nejsem nějakej závodak, spíš kochací typ a to mě plně vyhovovalo, když jsem se pomalu „drápal“ po rozbahněné lesní cestě do kopce se střední přípomocí a tepovka bylo pořád kolem 130, jindy to mám tak 170 – 190. Je to jiný druh cyklistiky, člověk musí víc uvažovat u řazení, jinak mám pocit že by mohl prasknout řetez. Zvuk kola mě už pak tak nevadil, ale i tak si myslím že by na tom měli zapracovat. Kolo jako takové, je poctivé, bytelné, na mě až moc, oba máme kolem 70 kilo a kolo je asi stavěné na 100 jezdce. Brzdy jsem haněl zbytečně, zjistil jsem že to kolo z půjčovny je skoro nové, najeto 300 km, takže se brzdy postupně zejely a nebylo to tak špatné jak jsem si myslel. Vidlice by asi taky pod 100 kg chlapem pracovala líp, ale stojím si za tím, že na kole za 75 000 Kč prostě pružinová nemá co dělat. Baterie je 625 WH a nepovedla se nám ani jednu vyjíždky vyždímat více, než že zbyly 3 čárky. A to vždy s 700 metrovým převýšením. Do kopce stačilo většinou přípomoc tour, jen když byl dlouhý asfaltový nudný kopec, použival se režim turbo. Na rovinkách se použival režim eco, který si myslím na požití po rovinách úplně stačí, váhu kola to vykompenzuje a jezdec si přeci jen i mákne. Po tomto povedeném víkendu silně o pořízení elektorkola pro přítelkyni zvažujeme. Stačil by nám i slabší motor Bosch Active, který je tišší, ale do lepších kol se už moc nedává. Moje požadavky jsou pevné osy a to na trhu s tímto motorem splnují asi jen 3 modely, 2 drahé cannondale a jeden starší Focus, který skoro nejde sehnat.

        Máte někdo Focus Jarfa 6.7 2019? Zajímaly by mě vaše zkušenosti, je to náš horký kandidát, pokud ho ještě někde seženeme ve velikost S, nebo M.

        0 0
    • hawrda  

      Jenom pro pořádek,nechci tu teď napadat éčka, ale jeden dotaz bych měl.

      Ta cena za to kolo, 75 000 po nějaké slevě s danou výbavou.Kolik z toho je cena toho pohonu s baterkou?

      Odhaduji, že by se bez motoru pohybovalo tak někde lehce nad 25 000Kč?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • va-bo  

        Spešl chce za 500 baterii 23 tis. , za 700 33 tis. Cena motoru tak kolem 30, plus nějaká kabeláž, ovladač atd.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • kejda  

          Spešl měl minulý měsíc nějakou akci, nová baterka 500 za necelých 15 tisíc.

          0 0
    • va-bo  

      Je to tak. Až na výjimky jsou na všech kolech (ečka) do 100 tis vidlice Suntour řady XCR nebo XCM. V lepším případě ocelové vzduchovky, ale spíš pružinovky. Rozdíl v ceně proti lepším suntourkám tak 3 tis. v konečných cenách. U OEM nákupů bude rozdíl ceny daleko nižší. Je to první adept na výměnu.

      Ještě se vrátím k tématu „děti a ečka“. Myslím, že nejlepší způsob jak nadosmrti zošklivit dětem cyklistiku, je vyrazit na výlet po horách v kombinaci máma, táta ečka, dětičky klasická kola, sice malá velikost, ale váha skoro stejná jako dospělácká. Ještě smrtelnější kombinace je – táta na ečku dávno na kopci, nasranej, že z plánovaných 80 km po horách se najede nejvýš 20 a v 1/3 kopce funící manželka a dětičky na klasických kolech, dost často ze supermarketu. Pak docela chápu ty vraždy v rámci rodiny. Nicméně jsou výjimky, hlavně v řadách tatínků, v mládí nebo i ve stáří jezdících po různých závodech, kteří chtějí cílevědomě ze svých ratolestí vychovat taktéž vrcholové sportovce. Ty samozřejmě postihne těžká nevolnost při představě, že by měli stejné peníze jako za karbonový HT dát za nějaké posr.. ečko.

      0 0
    • hawrda  

      Radost ze života je samozřejmě důležitá, ale vyhazovat peníze oknem asi nechce nikdo(možná Onuce).Ten rozklad ceny u takového éčka by mě ale zajímal.

      Já bych tedy za tohle tu sumu nedal.Sorry jako:).

      0 0
      • va-bo  

        Chápu, nic proti tomu.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • JBC  

      Konečně smysluplné téma kde se někdo snaží korigovat výlevy jedinců šířících „svatou pravdu“ cyklistiky.

      Mám za sebou první sezonu na éčku a z ní vyplývající následující poznatky:

      Osobně na kole nejezdím primárně za účelem nahánění kilometrů a budování špičkové fyzické kondice, to přenechávám jiným. Kolo používám už především pro zábavu a na „vyčištění hlavy“ a to splňuje éčko myslím velmi dobře. Ale ani zde nejde údržba fyzičky úplně stranou, i když na klasickém biku je to samozřejmě dřina větší.

      Největší přínos vidím v tom, že se nevydá tolik energie do kopců nahoru a tato úspora se dá lépe využít na tréning techniky ve sjezdech, případně se nechá ten sjezd trénovat vícekrát. V technice, a hlavně v letech vzduchem, jsem letos udělal pokrok, o kterém se mi na jaře ani nezdálo, a ani jsem nedoufal, že v tomto životě ještě zvládnu. Tady úplně nemůžu souhlasit, že je technická jízda (kameny, kořeny, skoky, bikeparky) ne éčku obtížnější, tento názor nesdílím.

      Pokud jde o techniku, jezdím na stroji v profilu. Kdybych pořizoval dnes éčko nové, určitě bych se už nehonil tolik za výkonem, reálně mi stačí poloviční a uvítal bych nižší hlučnost motoru. Baterie na enduru svižnou jízdu v terénu mizí docela rychle, tady nemá smysl dělat kompromisy, čím větší, tím lepší. Mám 770Wh a to je svižnou jízdou v těžším terénu tak na ± 50km. Pokud ale jedu v klídku, např. ve skupině s klasikářem, je asi reálné 100km najet.

      Měl jsem obavu z životnosti komponent, ale ta se ukázala jako lichá, než jsem nabral větev do hazky tak měl řetěz 1500km a šel na druhý zub měrky, na brzdách mám aktuálně 1700km a stále původní desky! To jsem na žádných brzdách ještě nenajezdil. Po všech směrech můžu XT8120 jenom doporučit. Mám ale už 4té hlávko a snad už na delší dobu poslední. A co mi opravdu chybí, je bytelná ochrana motoru a převodníku, už jsem 2× zanýtoval řetěz do převodníku a plastový kryt motoru je dávno KO.

      Negativa éčka vidím ve dvou věcech:

      1. Je potřeba řešit a plánovat nabití baterie. Prostě rozmyslet si, že za 5 minut vyjíždím není moc reálné. A nechávat baterii nabitou stále na 100% není moc optimální pro její životnost.
      2. Kombinace skupiny éčkaři a klasikáři není také moc optimální, jedni se nudí a druzí jsou nasraní. Sice věřím, že někde to fungovat může, ale to bude spíš výjimka. Vůbec asi nejhorší je kombinované rodinné ježdění, což teď řeším u nás. Letos jsme si kola různě měnili, nakonec jsem manželce objednal taky nové éčko. Nicméně kompletní rodinný přechod na éčka je na takovou menší hypotéku :)

      Ještě bych teda přidal jedno negativum – ortodoxní bikeři, kteří musí za každou cenu cpát druhým svůj názor na svět, to je možná horší než ty první dvě.

      0 0
      • hawrda  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Jarunak  

        Muzu se zaptat co pouzivas na ecku za retez?

        0 0
      • ratel  

        Cetl s v magazínu článek …proč jezdit na e-bike…? Tam píšou o tvém bodu 2…viz partnerské výlety. Proč tu není poradna …neco jako Mila Sally, chci e-bike, co mám dělat?

        0 1
    • cyborg  

      Zajít na garanční prohlídku se opravdu vyplatilo :) Rozflákal jsem spodní kryt, který pak 3 měsíce během lerých jsem najel 1200km postupně ubýval.( je to shit :/ budu muset vymyslet armor).. No než přišel nový dostalo to docela kapky. Poslední týden to už cákalo skoro rovnou na kabely :) Ideální testnout kolem komína jak to snese hell.. a půjčit nadtěšenýmu kamarádovi, který miluje bahno viz poslední věta na faktuře:D btw: Hell to sneslo bez ztráty kytičky. A jinak čumím jak prase, na super cenu na faktuře, která snad ani nekryje materiál a že si kluci mákli. V pondělí si pro to jedu. Jak se mi podařilo odpálit kazetu během 1200km to je na delší povídání..

      0 0
      • Chlebovnik  

        Jak se mi podařilo odpálit kazetu během 1200km to je na delší povídání..

        Kdyby ses aspoň nestyděl a přiznal se, že to máš odblokovaný. A že jako každý správný hustokrutopřísný e-biker jsi to permanentně drtil na nejmenší pastorky.

        0 0
        • massey  

          Tak třeba já se nestydím, odblokovaný kolo mám. Zvažoval jsem to přes rok…nakonec do toho šel. Sice to bere víc z baterky, nicméně výhody převažují. Ale co to má společného s drcením na nejmenší pastorky fakt netuším. Na displeji mám nastavenou jen kadenci a jezdím 95 – 105. A to v terénu na nejmenší pastorky teda aspoň já nedám. No ale patřím do té skupiny vyhnilých přípomocářů s psychickou leností, tak to bude asi tím. Kazetu odděláš jednoduše, prostě přejedeš životnost o 200 km a je to hotový…taky to mám za sebou. Motor tomu holt hodně pomůže.

          0 0
        • cyborg  

          Na odblokování řeč nepřišla a ano, samozřejmě to mám.. geniální věc třeba do města, kdy jedeš 55km/h což znamená, že tě auta, autobusy, náklaďáky nepředjíždí.. když chceš. A vůbec se nestydím, proč bych měl ? :)

          0 0
          • Chlebovnik  

            Děláš kolem toho zbytečný cavyky. Kdyby jsi tedy rovnou napsal:

            Kazetu jsem musel měnit už po 1200 km, protože mám elektrokolo odblokované a po městě jezdím 55 km/h na nejtěžším převodu,“ bylo by to hned všem jasné.

            Místo toho jsi naprosto nepochopitelně napsal:

            Jak se mi podařilo odpálit kazetu během 1200km to je na delší povídání..

            Ne, není.

            1 1
            • Jarunak  

              Nechapu proc to vubec resis a jake tve prispevky maji v tomto vlaknu pridanou hodnotu

              0 0
          • mirage  

            Jen bacha, az se s nekym nesrazis, kolo by slo na expertizu a platis vse ty. Ve Francii je za to pokuta i 30 000 €.

            0 0
            • Janes  

              A jak dokážou, že v okamžiku střetu měl odblokováno? Samotná možnost odblokování tlačítkem trestná není, nemusíš přeci kolo používat pouze na veřejných komuniíkacích, na které se toto omezení vztahuje,

              0 0
              • mirage  

                Nic ti nebudou dokazovat, najedou do displee, uvidi ze to je odblokovano a mas vydelano. Cipnute muzou jen na nezpevnene cesty. Dedy ne na cestu a ne na cykloztezku.

                0 0
                • Janes  

                  Je vidět, že nevíš, o čem mluvíš, jenom meleš. Po zastavení, nebo i po jen vypnutí přípomoci za jízdy se kolo samo přepne do zablokovaného režimu. A včil mudruj…

                  A tohle, kromě toho, že cykloztezka patří do jiného vlákna, je ta největší, raději řeknu… neznalost..

                  Cipnute muzou jen na nezpevnene cesty. Dedy ne na cestu a ne na cykloztezku.

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • ratel  

                Nechytí mne = vše v pohodě viděno očima emopedisty. Jak jednoduché. Ony citované auta, autobusy, náklaďáky jezdi mimo veřejné komunikace?

                Někde v zapomenutých vláknech o zhoubě cyklistiky většina emopedistů horuje pro mírné zvýšení povolené rychlosti na cca 30 km/h s tím, že určitě nepotřebují více. Že by doba pokročila a s jídlem rostla chuť?

                0 1
                • Janes  

                  Můj názor, že americká varianta by stačila téměř všem, zůstává konstantní. A pochopils vůbec, co jsem napsal a na co jsem se ptal? Proč jsi mi na to neodpověděl a meleš tady zase ty Tvoje exkrementy. Ratlíku.

                  0 0
                  • ratel  

                    Netykej mi, nepasli jsme spolu husy:-)

                    0 0
                    • Janes  

                      To opravdu ne, já pásl koně .-)

                      A ještě tu odpověď na můj dotaz bych prosil, ať to nezakecáme…

                      0 0
                      • ratel  

                        ptáš se na …A jak dokážou, že v okamžiku střetu měl odblokováno?

                        nevím, neřeším to z pohledu vyšetřování. Jde mi tak nějak o princip, víme?

                        0 0
                        • psbiker  

                          Oni to řešit nebudou, ilegální úprava, tečka.

                          0 0
                          • Janes  

                            Můžeš už konečně pochopit, že tento způsob úpravy, o kterém mluvím, není protiprávní?

                            0 0
                            • psbiker  

                              Novější e-kola bez protiprávních zásahů rychleji nepojedou. Máš pak vozidlo nezpůsobilé k provozu po pozemních komunikacích se všemi důsledky.

                              0 0
                              • ratel  

                                …chtělo by to e-právníka. Nebo dva, jednoho normálního cyklistu a jednoho emopedistu. To by byla bitva! Ale kdo to bude platit?

                                Uděláme sbírku?

                                0 0
                                • psbiker  

                                  A e-ombudsmana. Proti 25 km/h diskriminaci. Nakonec petice za zrychlení už proběhla, asi to nedopadlo..

                                  0 0
                            • mirage  

                              máš to kolo čipnuté a jede ti kolik po čipnutí? Jezdiš po cestě jen 25km?

                              0 1
                              • Janes  

                                Na první otázku jsm tu odpovídal několikrát, najdi si to. A ta druhá opět dokazuje, že jsi mimo mísu.

                                0 0
                                • mirage  

                                  hlavně že ty jsi v míse :-)))

                                  0 1
                                  • Janes  

                                    Vidím, že jsi mimořádně chápavý, takže výjimečně jenom pro Tebe. Žádné omezení, aby e-kolo jelo max. 25 km v hodině neexistuje. Jak bys chtěl zařídit, aby se z kopce nerozjelo? Automaticky vystřelený brzdící padák, nebo tak něco? Ono je totiž tak, že se v té rychlosti odpojí přípomocný motorek, a je jenom na Tvých nohách, nebo zemské gravitaci, kolík z toho vymáčkneš. Konec přednášky, děkuji. J.

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
          • ratel  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
        • dawka  

          Ty si opravdu myslíš že odblokování kola znamená zvýšení výkonu?

          Navíc na fotce nevypadá že by jezdil po městě (nevím teda jak to vypadá ve vašem městě)

          0 0
          • psbiker  

            Po čipnutí už nemá tzv. kolo a na lesní cestu už nesmí.

            0 0
            • dawka  

              To máš samozřejmě pravdu.

              0 0
              • Janes  

                Nemá, záleží na tom, zda to tam budeš v odčipovaném režimu provozovat. Pokud tam pojedu se svým upraveným kolem a pojedu v zablokovaném težimu, ničeho se nedopouštím.

                0 0
                • Chlebovnik  

                  Alibismus.

                  0 0
                  • Janes  

                    Ty máš asi problémy s chápáním psaného textu, že…

                    0 0
                  • ratel  

                    E-mopedista se ani ve snu nedopustí myšlenky, že by odblokování použil na veřejné komunikaci. To my jim křivdíme. Těch 50 km mezi auty viz výše je selhání jednotlivce samozřejmě.

                    0 0
                    • Janes  

                      Ano.

                      0 0
                      • cyborg  

                        Pro všechny účastníky provozu je bezpečnější a lepší když už jedu po silnici ve městě, čemuž se vyhývám jak nejvíc to jde. Ale když už, tak jedu stejně ryche jak auta, protože mě prostě nemusí předjíždět a já dobu nutnou k přejetí tohoto úseku zkrátím na minimum. O tom, že to je o držku vzhledem k zákonům vím.. a mnohem radši dostanu pokutu, než aby mě někdo v autě sejmul.

                        0 0
                        • dawka  

                          Tohle vidím stejně, tdy ty čipy mají smysl.

                          0 0
                          • Janes  

                            Má to ale jeden zádrhel, na který je třeba si dávat bacha. Z vlastní zkušenosti z před pár let…stojím na vedlejší autem a zleva vidím nějakou ženskou na kole, říkám si, pohoda a vjel sem tam, že to v pohodě dám, jenže jsem jí měl během chvilky za kufrem a gestikulovala a nadávala jako špaček (právem). Měla takový to e-kolo, co vypadá jako skládačka, vůbec jsem tu rychlost nepředpokládal.

                            0 0
                        • psbiker  

                          Bohužel nemáš pravdu, řidič nečeká od kola rychlost 50sát :) Navíc pravděpodobně prasíš a předjíždíš kolony zprava. V 15ti ještě budeš muset něco najezdit, abys pochopil, co legálně můžeš a co je relativně bezpečné. Tyto dvě kategorie se nemusí překrývat.

                          0 0
                          • cyborg  

                            Je mi 42, živím dvě děti. Na asfaltu navíc na silnici pro motorová vozidla prakticky nejezdím.. dobře jezdím tak z 1%, ale vyhejbám se tomu jak čet kříži. .Jezdím tak abych nikoho neomezoval, nevyvolával nebezpeční situace, uvědomuju si svoji vyšší rychlost a kvality českých řidičů..

                            0 0
                            • Chlebovnik  

                              Prostě úplnej Mirek Dušín. =)

                              0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                          • dawka  

                            Na klasickém kole taky předjíždím kolony zprava, to mi chceš jako říct, že ve městě na kole stojíš s autama v koloně?

                            To teda klobouk dolů :-)

                            0 0
                            • psbiker  

                              Ano dá se i tak, měl jsem spíš na mysli situaci, kdy se kolona pohybuje 20–30 a kolega předjíždí zprava 50sát :)

                              0 0
                            • cyborg  

                              Mě se tyhle situace vyhýbají protože tam prostě nejezdím. A kdyby jo, tak si tak dvacítkou kolem aut k semaforu asi najedu. A kde to dává smysl volím radši chodník než silnici. Já bych ježdění na kole po silnici I. a II. třídy zakázal.

                              0 0
                            • mirage  

                              Ano, stojim s autama v kolone, nepredjizdim je zprava. Sam to jako ridic nemam rad. Ridic nakladaku muze necekane popojet a neceka ,ze se mu tam nekdo zprava mota.

                              0 0
    • Klikos  

      Levo battery extender – možnost přidání další kapacity baterie

      Kdyby někdo uvažoval o rozšíření kapacity baterií, tak jsem našel zajímavou možnost (protože repase starých je u Leva velký problém, respektive skoro neřešitelný)

      Řešení, které se dá koupit:

      https://levo-range-extender.com/en/

      • je i více výrobců – ve směs na stejném principu – baterie z číny, napájecí kabel s 2mi konektory osazený 2mi odporovými diodami

      Návod na domácí výrobu:

      https://www.emtbforums.com/…kenevo.4471/

      Budu v zimě dělat, jen řeším jakou baterii koupit, protože je více typů a na HT se mě vleze cokoliv

      Jak to bude hotové, dám tady fotky a postup

      0 0
      • kesu  

        Super, jsem moc zvědavej, jak ti to půjde a držím palce! Osobně bych se moc nepouštěl do experimentů a použil stejný články jako má originál baterie. Jinak v 18650 mi přišly nejlepší články Samsung, takový fialový.

        0 0
      • va-bo  

        Nevyšpekuloval jsem z obrázků, kam připojej konektor z přídavné baterie. Musí se vytvořit extra přípojka na biku? Pod krytem originál konektoru moc místa není. Levo SL má extra konektor pro rezervu.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Tohle mají známí na Levu a na Kenevu a moc si to pochvalují. Myslím, že dostaneš nový kabel motor ↔ primární baterie, který má ale „Y“ větvičku, a ten volný konec pak jde do extenderu. Celé se to pak tváří jako jedna velká baterka.

          0 0
          • kesu  

            Podle rozkresu u nich na stránkách to tak vypadá. Krom toho se musí určitě oddělit baterie od sebe diodou, což také řeší. Přináší to ale zase pak nějaký odpor navíc. Konektory Specialized používá nějaké průmyslové, nějak si pamatuji, že to je tohle:

            https://www.google.com/search?…

            0 0
            • Klikos  

              Musím tam být 2 odporové diody, pro každou baterii 1, aby tekl proud stejným směrem a ta přidaná baterie nezačala nabíjet tu hlavní. Princip je celkem jednoduchý, v napájecím kabelu se rozstřihne modrý a červenéný drát (napájecí dráty) z těch se vytáhnou dráty do těch 2 odporových diod a těch pak jedna pro hlavní baterii (originální) a druhá pro externí. Baterie se dá koupit na aliexpressu – jen si člověk musí vybrat co mu vyhovuje, cena 4 – 6 tisíc je přijatelná. Na 4 straně toho fora je dobře vidět i ideální řešení (šedé Levo HT) – do toho plastového krytu byla našroubována 4 pinová letecká přechodka s gumovou krytkou.

              0 0
              • Vilém  

                Odporova dioda, to je prosim co?

                0 0
                • dedek55  

                  Také by mne to zajímalo :-)

                  0 0
                  • Klikos  

                    Správně je to usměrňovací dioda (kolega v práci to nazývá odporová a já to od něj chytil). Je to součástka, která usměrňuje proud jedním směrem. Kdyby tam nebyla, tak by se ty baterie nabíjely navzájem a kolo by nejelo, protože BMS (kontrolní panel pro nabíjení baterie + v levu počítač) v hlavní baterii by se přepnul do režimu nabíjení. Takto se vede proud jedním směrem k motoru. Po zapojení druhé pomocné baterie čerpá motor proud z obou současně. Na obrázcích je zařízení ukázáno…

                    0 0
                    • dedek55  

                      No termín „odporová dioda“ neznám , a asi nejsem sám . Zřejmě se bude jednat o Shottkyho diodu viz třeba wikipedie : Oproti diodám s PN přechodem má Schottkyho dioda menší úbytek napětí v propustném směru (Schottkyho dioda 0,3 V, křemíková dioda s PN přechodem 0,7 V) a vyšší proud (až stovky nA) v závěrném směru .

                      Výhodou proti hrotovým diodám je také vyšší mechanická odolnost a kratší tzv. zotavovací doba. Schottkyho diody mohou přejít z vodivého do nevodivého stavu za dobu menší než 1 ns. Jednoduchost výroby umožňuje vyrábět diody s velmi malou plochou přechodu.

                      Tomu bych rozuměl , a má v tomto použití své opodstatnění.

                      0 0
        • kesu  

          To by mě taky zajímalo, originální kabeláž je u Leva bohužel hodně slabý místo a nechtěl bych to zbytečně stresovat…

          0 0
        • va-bo  

          No jo, je tam konektor Rosenberger. Musí se určitě nainstalovat rozbočka, protože pod originálním víčkem místo není, pootevřené víčko by překáželo klikám.

          0 0
    • va-bo  

      Zkoušel jsem dostupnost DVO Topas na Koloshopu. Není dostupný, nemáte někdo tip na jiného dodavatele?

      0 0
      • kesu  

        a není to takový to dvojče Santuru?

        0 0
        • va-bo  

          Myslíš Suntour TriAir ? Kouknu na to.

          0 0
          • kesu  

            Ale za to nedám ruku do ohně…

            Případně vzít tohle:

            https://www.krabcycles.cz/…2-5-mm-BAZAR

            na zkoušku proč ne

            0 0
            • va-bo  

              No jo, zkusím je oslovit. Cenovka dobrá. Ten DVO asi nesehnatelnej.

              0 0
            • va-bo  

              Tak jsem to objednal, uvidíme. Díky za tip.

              0 0
              • kesu  

                neni za co, mam za to, ze je jak novej

                0 0
                • va-bo  

                  Mám tlumič doma, ještě musím vyřešit vložky, protože tam už nejsou futra. Tlumič vypadá jak novej, má Kashima pístnici.

                  0 0
                  • kesu  

                    Ahoj,

                    hele kdybys náhodou nechal dělat ty horní (spodní je bez pouzdra), nech mi prosím taky udělat jedny navíc. Ne ten mosaznej váleček, ale až pak ten hliníkovej s kroužkama…

                    0 0
                    • va-bo  

                      Jo, nejdřív zkusím někde objednat hotové. Pokud neseženu, tak nechám vysoustružit dvoje (asi z hliníku to bude stačit). Ozvu se.

                      0 0
                      • kesu  

                        originál jsem bohužel nesehnal, kdyby se ti to povedlo, budu vděčný..

                        0 0
                        • va-bo  

                          Objednal jsem na koloshopu tohle: https://www.koloshop.cz/…dra-6mm.html. Cena je docela brutální, ale zdá se, že by to mohlo fungovat. Jsou to dvě plastová futra ve tvaru T, dva O-kroužky, dvě postranní plastové podložky a rozpěrný váleček. Neměli rozměr 20 mm (délka válečku), tak jsem tam dal původní z RS Deluxe. Tlumič jsem nafoukal na 25% sag asi tak 190 psi. V dílně se zdá, že chodí krásně, odpoledne to vyzkouším v praxi.

                          0 0
                        • va-bo  

                          Nová informace po prvním testu. Ten FOX je fakt jiná liga než Deluxe. Váleček do horního oka od RS se neosvědčil. Má průměr 12,7 a když si sedly ty futýrka tak chytil vakl. Nic moc, ale na kořenovce to protivně klepalo. Tak jsem nasadil originál od Foxe, průměr 12,74. Šel tam ztuha a to je dobře. Měl jsem délku 19 a tak jsem to dohnal 1 mm podložkou. Odskok jsem poladil a zatím to mám na 4 kliky od nejrychlejšího. Tlak 190psi je dost málo, budu přidávat po 10 a uvidíme.

                          0 0
    • Jarunak  

      Dnes jsem nasadil na Levo vlozku do plaste 29×2,6" Tannus Armour.

      Musi se dat mensi duse v mem pripade max. 2,4".

      Melo by to zabranit pichnuti duse a prorazeni plaste pri nizsim tlaku v pneu.

      Testoval jsem ve sjezdu na korenech, vlhkem listi, kamenech… a musim rict, ze adheze byla perfektni a krasne to vyzehli drobnejsi nerovnosti.

      Tlaky v pneu – predni 1,5 zadni 1,6 bar a dalo by se jit jeste niz.

      Takze vrele doporucuji.

      0 0
      • tomfree  

        V dnešní době bych duši asi neřešil.

        0 0
        • Jarunak  

          Ahoj, ja se bavim o vyssi vaze ecka, jezdce a zbesile jizde v podhustenych pne­u.

          Podhustene bezdusove plaste bych neriskoval.....teda asi by se to dalo vyresit take nejakou vlozkou, aby se pripadne neprocvaknul plast. Parkrat jsem potkal borce s prorazenym plastem, dokonce me to stalo jednu dusi co jsem musel darovat, takze k tem bezdusakum jsem trochu skepticky, nebo jsem k tomu jeste nedospel.

          Byl to proste takovy pokus o ktery se rad podelim.

          0 0
          • tomfree  

            Vozím na levu bezduše už celý rok a zatím žádný problém.

            0 0
            • Jarunak  

              Pouzivas puvodni rafky a plaste, nebo tam mas neco jineho?

              Mas tam take vlozky proti procvaknuti?

              Asi ty bezduse take casem vyzkousim. Na klasicke kolo bych nevahal, to bych predelal na bezduse, u toho ecka zkousim duse s vlozkama ponevadz vyssi vahu moc neresim, ale jinak se to chova moc dobre, byl jsem mile prekvapen.

              0 0
              • tomfree  

                Mám karbonové kola,původní pneu a cushcore vložku vzadu,ale až je dojezdím budou jiné pneu,tyhle mne nenadchly.

                0 0
          • jecnak  

            Spis bych doporucil bezduse a inserty. Kazdopadne jsem zvedav na tve zkusenosti.

            0 0
            • Jarunak  

              Ano toto je take cesta. Kamarad ma na ecku bezduse a tvrdi, ze to v ostrejsich zatackach trosicku plave, nebo se to zvejka, mel bych strach, ze se to vyzuje.

              0 0
              • tomfree  

                Když jsem zkoušel normální ečko,vadila mi měkká zadní stavba,plavalo to,že bych si všiml plavání kvůli gumám to ne,jezdil jsem i v bikeparku a oproti normálnímu kolu mi vadila spíše hmotnost než něco jiného.

                0 0
              • kesu  

                Pluska jsou v tomhle směru průšvih strašnej, předpokládám, že důvod je, že jsou skoro na všech elektrokolech.

                0 0
                • Jarunak  

                  Souhlasim, na ecku neresis valivy odpor a vyssi vahu pneu, ale zase na druhou stranu je to pohodlne svezeni.

                  Vyzkousim bezduse 29×2,3 ale az na jare, ted na zimu necham 29×2,6 s dusi a vlozkou.

                  Ta vlozka co jsem tam dal ma 300g coz by bylo na klasickem kole uz hodne znat.

                  Mleko + ventilek vychazi vahove lip, ale jak jsem psal, na klasicke kolo bych tu vlozku s dusi nedaval.

                  0 0
      • dawka  

        Pěkné, to už můžeš s podhuštěnými koly zůstat opravdu v klidu.

        0 0
    • dawka  

      Tak jedno foto z nedělního výletu. Celkem už jde poznat, že je chladno, dneska jsem ujel 65km, 1257 výškových a baterka mi došla 400m před barákem. Výhledy v Beskydech krásné.

      0 0
      • hawrda  

        A na těch 400m jsi si zavolal odtah:)?

        0 1
      • ratel  

        Tak na motorce byva zima, to je jasne, kdyz neslapes. Kup si totok , ale nevim jestli ti baterka nedojde jeste drive.

        0 1
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • massey  

      Znáte tu situaci, kdy sedíte v hospodě u stolu s kámošema třeba z volejbalu. Vedle u stolu jsou fotbalisti. U dalšího stolu sedí třídní sraz po 15 letech. O kus dál zase štamgasti…vedle rodinná oslava a tak dál. Hospoda plná, všichni se baví o svých věcech, vše běží má, nikdo se navzájem neruší, nevadí si, neosočuje, nechytračí…Ale pak se najednou objeví zoufalec, který nemá žádné kamarády, sedí sám na baru, zapijí žal…a pak se vydá mezi stoly otravovat. Obchází jeden stůl za druhým a všude otravuje, nikde ho nechtějí…no a teď jak nám zavřeli hospody, tak otravují i tady ;-)

      0 0
      • dawka  

        To jsi trefil, to jsou takoví, kteří nemají žádné koníčky, v reálném životě žádné kamarády, tak otravujou tady.

        0 0
      • kovar  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Janes  

        Ale já se tu neobjevil poslední dobou, narozdíl od Tebe..... já jsem u tohohle stolu jenom zestárnul a zmoudřel :-).

        0 0
        • dawka  

          To asi nebylo míněno na tebe.

          0 0
          • Janes  

            Nevím, jak to skoronováček massey myslel a jsem děsně vztahovačnej :-))

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • bessinka  

        Prostě venkovan.

        0 0
    • va-bo  

      Na impertinence vůči E-MTB vůbec nereagujte, nemá to smysl. Je potřeba je dohnat, předehnat a ujet… :-)

      0 0
    • massey  

      Když jsem zvažoval odblokování kola, tak jsem pořád váhal. Jedna věc je legislativa, potom zásah do kola, záruka…ale to odpojování v 25 km/hod mne opravdu vadilo. Tahle rychlost je prostě u kola s průměrem kol 29 palců hrozná. To věčné odpojování a zapojování přípomoci motoru mi opravdu vadilo a kazilo mi jinak výborný dojem z jizdy. A opravdu si myslím, že US limit by mi to řešil. Nepotřebuju jezdit padesát po asfaltu…a stejně si myslím, že když už z toho vytáhnu skoro 50 km/h, tak to vydržím jen velmi, velmi omezenou dobu. Stejně tak by to možná řešily 26 palcová pomalejší kola ;-) Nakonec jsem se dostal k možnosti nechat si kolo odblokovat softwarově přes dovozce kol, který disponuje programem, který to umí. Stálo to 80 eur – což je prý licenční poplatek za použití toho programu a bylo hotovo. Po odblokování mi ten člověk říkal, ať si stáhnu do mobilu aplikaci E Tutor Pro. Že se přes ní dá kolo opět uvést do původního nastavení např. pro případ výjezdu do zahraničí a poté zase přes tu samou aplikaci odblokování obnovit. No musím se přiznat, že jsem nebyl v tomhle moc úspěšný. Aplikace v porovnání s E tube a nebo s ST Unlocker není tak přehledná, špatně se mi páruje s kolem…a i když se mi to podaří spojit, tak tam nikde tu možnost " vraceni" limitu 25 km/h nenacházím. Tak jsem se chtěl zeptat, jestli náhodou nemáte někdo něco podobného a neslyšeli jste to taky. Díky!

      0 0
      • Janes  

        ale to odpojování v 25 km/hod mne opravdu vadilo. Tahle rychlost je prostě u kola s průměrem kol 29 palců hrozná. To věčné odpojování a zapojování přípomoci motoru mi opravdu vadilo a kazilo mi jinak výborný dojem z jizdy. A opravdu si myslím, že US limit by mi to řešil. Nepotřebuju jezdit padesát po asfaltu…a stejně si myslím, že když už z toho vytáhnu skoro 50 km/h, tak to vydržím jen velmi, velmi omezenou dobu.

        ..naprostý souhlas, právě jsi popsal, co nás k odblokování vedlo, sám jsem velkým zastáncem zavedení limitu 32–35 km. Pokud by se tak stalo, kolo si dobrovolně zablokuji.

        0 0
        • dawka  

          Taky souhlasím, myslím, že kdyby dali do legislativy limit 32–35km/h, nikdo by neměl potřebu čipovat.

          0 0
          • Pincek  

            Chlapy,

            jak jsem už výše psal, jsem příznivec elektrokol, to jen pro pořádek :) Ale jestli se můžu vyjádřit ke změně limitu přípomoci, tak za mě je to dostatečné tak jak to je. Je to totiž jako se vším, ono by za chvilku nestačilo ani těch 30, nebo 35, což už je slušná rychlost tzv na zabití. Nemůže to brát podle sebe, asi relativně zkušených a zodpovědných bikerů. Musí se to brát jako celek a to já bohužel často vidím kolem sebe lidi, co si to ekolo půjčí aniž by na něm pořádně uměli jezdit a už si to valí naplno. A toto je pak riziko pro nás všechny účastníky provozu. Ono zvednutí limitu o 10 km za hodinu na rovné přehledné lesní cestě, nebo široké cyklostezce či silnici není problém asi pro nikoho, ale ruku na srdce, kolik takových míst u nás je. Dost často se spolu proplétá mix pěších cyklistů, ebikerů, kočárků, koloběžek, běžců atd. A tam je to úskalí. Né každý je zodpovědný a ono srazit se někým v 25 Km/h a v 35 km/h je dost zásadní rozdíl, co se týče fyziky, dalo by se říci skoro dvojnásobný… V ideálním světě by to bylo krásný, ale v tom dnešním to s dost podsatnou skupinou jedinců, co o svém jednání moc nepřemýšlí nejde.Ve fyzilole nás taky učili, že tělo každého je schopno uspokojivě zvládat jen rychlost, kterou je schopno samo vyvinout pomocí běhu. 25/km/h dokáže běhat slušná část populace, 35 km/h nedokáže běhat téměř nikdo a proto jsou pak ty reakce i při relativně nepatrně zvýšené rychlosti často tragické… Při zvýšení limitu až by pak přišla na řadu třeba i buzerace v podobě řidičského oprávnění a z mého pohledu by to buzerace zase tak nebyla, jak jsem psal výše a jsem rád, že zatím můžeme relativně svobodně jezdit…

            0 1
            • Janes  

              Myslím, že skutečnost je taková, že právě proto, že je 25, a je to málo, je hoodně vysoké procento odblokovaných kol. Po zvednutí by čipování vymizelo, jako zbytečné.

              0 0
            • dawka  

              To co píšeš dává logiku, ale je potom paradoxní, že dražší kola, kde jsou dostatečně dimenzované brzdy, tuhé rámy, kvalitní pláště a odpružení se musí čipovat, kdežto většina levných čínských kol se špalkovýma brzdama, malými průměry kol stačí, žvýkačkovým rámem stačí jenom přepnout do limitu pro USA a fičí si 32km/h. U levných kol se jim nevyplatí dělat pro evropu a USA dva typy výrobku, takže si majitel vybere. Nicméně chápu jak to myslíš a něco na tom je.

              0 0
            • massey  

              Souhlasím s tebou. Naprosto. Napsal jsem, že mně osobně by zvýšení limitu přípomoci řešilo onen nepříjemný pocit se zapínáním a vypínáním motoru. Ale co by řešilo problém můj, by zase asi opravdu mělo negativní dopad na spoustu dalších lidí. Já si myslím, že na kole jezdím dost dlouho a docela dobře, že jsem v tuto chvíli schopen to odblokování zvládnout. Nicméně, mám rozum a moc dobře vím, že se mi už párkrát stalo, že jsem byl do zatáčky o chlup rychlejší, než bylo záhodno. Takže ano, zvýšení limitu třeba o 7 km/hod by mohlo být nebezpečné…jenže při stávajícím stavu si to většina nechá odblokovat bez omezení. Ještě něco málo co mne osobně vedlo ke koupi elektrokola. Kdysi jsem závodil. A docela dobře. Dokonce tak dobře, že jsem nedělal nic jiného…což vedlo k opakované mononukleóze a ukončení ježdění. Pak jsem se různě ke kolu vracel. Jsem naprosto zdravý, ale už to nikdy nebylo ono – vždy jsem měl v hlavě, jak mi to jezdilo před tím a jak mi to jezdí teď. Jako kdybych v hlavě neuměl jezdit pomaleji. A co mne sere nejvíc, že jsem byl vždycky nejlepší v kopcích. Tam mne to bavilo…ale potom jsem se kopcům snažil vyhnout. Teď poslední roky dojíždím na kole do práce. Autem 22 km, na gravelu oklikou 27 km, na ebiku přes kopce a les téměř bez asfaltu 29 km. Vstávám ve 4:55, v 5:10 vyjíždím. První tři kilometry pořád do kopce. Bez snídaně, rozehřátí…ano, nejsem tak morálně a fyzicky silný, abych jezdil pořád…ale na ebiku jezdím od konce února do začátku prosince. Protože prostě připomáhá. Protože mně zase baví kopce. Protože mi umožňuje jet o chlup rychleji a to mé hlavě vyhovuje. Vlastně by se dalo říct, že mám taky takové drobné zdravotní postižení. Jezdím sám, potmě, v dešti, v mrazu. A připomáhám si. A díky ebiku jedu skoro celou cestu bez aut. Na gravelu jedu v podstatě jen po asfaltu, hledám menší cesty a jen trnu, kdo mne zezadu v půl šesté ráno sundá, když spěchá na šestou do fabriky. A co se týká toho odblokování…do kopce k ničemu, z kopce taky a na rovině jedu na Eco 27 – 34 km /hod a to fakt točím kadenci jako bývalý silničář. Takže ty příběhy jak někdo valí konstantně 50 km/hod… nevím. Na Turbo chvilku a stejně musím být dobrý cyklista, abych to rozjel. Pro mne je ten motor na kole něco jako kámoš. Sám bych kolikrát nevyjel. Ale když jedu s kámošem, tak se kousnu a jedu. Sám bych na ten kopec znova nejel, možná jednou. Ale s kámošem tam jezdím opakovaně, i když je to hnusák kopec ;-) Nebo jedu zkusit nové cesty, nové kopce…S kámošem jezdím do práce na kole, a ne autem. No, ale je fakt, že pokud existuje něco jako typický ebiker, tak já to asi úplně nebudu. Ale kdo je typický ebiker, že jo… Nicméně jisté je, ze mne to baví, těší a zůstanu u toho.

              0 0
              • Janes  

                Ježkovy voči.....tohle by měl číst každý prudič, co si myslí, jaký je bezpřípomocný tvrďák a e-bikeři líná lejna…spoustu věcí cítím podobně, byť ne na Tvojí úrovni, vždycky jsem byl amatér a vyměkl jsem víc nežli Ty… děkuji Massey.

                0 0
              • Pincek  

                Všechno co píšeš je z mého pohledu vpohodě, správné a nikoho tím neohrožuješ, proto si myslím že není problém ve výrobku,ale v uživateli. Nemyslím samozřejmě Tebe, myslím obecně uživatele, který není ohleduplný apod. Právě díky těmto lidem mámeu nás tolik zákazů, příkazu apod. V některých je prostě stále zakořeněné, že co není zakázano, neřeším a co je zakázáno, snažím se nějak ošulit. Někdo to šulí uvážlivě a není jedinej problém, pak je tady plno egomaniaků, co si dokazují v širokém spektru životních příležitostí, jací jsou skvělí. kdybych to měl přirovnat k příkladu ze života. V autě mám najet hodně přes 300 000 km, přesto že budu mít teprve 33 let. Denně potkávám idioty a deně potkávám normální lidi. Jenom kvůli idiotů je ale všude přehršel značek, úprav rychlosti stopek apod. Jsou místa, kde je 50 nesmyslná a nemá cenu tam těch 50 jet, pak jsou místa, kde 50 má opravdu smysl. Jsou lidé, kteří u toho nepřemýšlí a jedou všude stejně,at je vidět, nebo není, můžu jet 50 pojedu 50, je tam 50, jaktože jedeš 60, nepustím tě, ikdyž nevím, že třeba spěcháš do porodnice. Ten příměr se silničním provozem asi není 100%,ale myslím že to dost ilustruje situaci co se odehrává v lavách podstatné části populace. I kdyby to bylo jen 2% idiotů, bude za ně trpět 98% normálních řidičů, ti vidět totiž nejsou. Kdybych to měl ještě přirovnat k politice, vyspělí národ by nedovolil mít na Hradě dvakrát za sebou takového „reprezentativního“ člověka. Jednou se stane, ale když už se takto projevil, dodnes nechápu, že tam jsou lidi schopni mu to zase hodit :/ Pardon za tahání politiky tam kam nepatří

                0 0
              • JBC  

                Máme to dost podobně, nejezdím teda do práce na kole, ale jezdím např. pravidelně k rodičům, letos jsem tam byl z 95% na biku. Kdybych neměl éčko, tak tam jedu autem, takže ta lenost v souvislosti s motorem je z tohoto úhlu pohledu docela diskutabilní. A to objevování nových cest u mě taky funguje, když se do toho nemusí investovat tolik energie, tak je člověk k novým dobrodružstvím vstřícnější :)

                Rychlostní limit přípomoci je na dlouhou diskuzi. Z kopce pojede i nezkušený biker klidně 60km/h i bez přípomoci, a brzdná dráha bude delší než na rovině, takže za mě to dělení na zkušené a nezkušené jezdce v souvislosti s limitem rychlosti nedává úplně smysl. Jezdím od začátku s vyšším nastavením, měl jsem půjčené kolo s limitem 25km/h a byl to docela šok, na nudné přejezdy je to prostě málo. Těch 35km/h bych osobně viděl jako rozumný kompromis.

                0 0
              • dawka  

                Sice jsem si éčko nekupoval na dojíždění do práce, ale stala se z toho moje oblíbená činnost. Ráno taky 5:10 vyrážím do práce, smažím si to 30 kiláků po liduprázdné dyklostezce do práce rychlostí 35–40km/h, přes město mě nějak auta taky moc předjíždět nemusí, v práci jsem skoro stejně jako bych jel autem, takže nemusím končit později. Ani se nemusím ráno sprchovat, protože v 5 je ještě chládek a jedu prostě v režimu rýchlý přesun.

                Přes práci kolo dobiju a ve tři odpo už vyrážím domů pěkně lesními cestami bez aut, 40 kiláků pěkných singlů a šotolinek. Solidní poježděnec.

                Na víkendové celodení vyjížďky horami, čip vůbec nezapínám, tady bych se bez něj obešel.

                0 0
            • kejda  

              25 kiláků za hodinu běhá slušná část populace? Tak možná v Keni…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • zhuffa  

                vyvinout rychlost 25km/h neznamená jen uběhnout za hodinu celých 25km. Stačí třeba uběhnout stovku za 14s. Nebo i 10m za 1,4s.

                0 1
                • kejda  

                  Ale takto to pisatel nejspíš nemyslel.

                  Já mám taky brutální zrychlení, ale tak možná deset sekund :)

                  0 0
                  • Pincek  

                    No pisatel jak píšeš Mr Pincek to myslel přesně tak jak to napsal, tedy to ,ze dokazememe dobre reagovat v rychlosti co sami dokážeme vivinout při běhu což 25 km/h je pro většinu populaci reálné. Pokud ty to nemis, nejsi ve většinové zdravé populaci, protože dat 100 metru za 14 sekund zvládají většinou i atleti na základce. Nikde jsem nepsal ze tu rychlost musis udrzet hodinu nebo ze je to nějaká průměrná rychlost. Je to proste maximální aktuální rychlost, během které se obycejnej člověk stihne dobre rozhodnout, tak nevím kde jsi vydedukoval, ze tak musí běžet hodinu to by byl udaj v tomto případě úplně bezpredmetny :D to by tvou logikou nemuselo být jen hodinu, proč ne třeba 10 hodin Antone Pavlovici :)

                    0 1
                    • kejda  

                      No tak děkuji za vysvětlení. Sice je to nesmysl, cos napsal, ale budiž, nikde jsi nepsal o okamžité rychlosti či zrychlení vztaženo na populaci a jejím věku. Stovku jsem dával v 15ti letech za 12,3 s na tartanu. A to nebylo bůhvíco. Což bych dnes dal tak možná leda na inlinech.

                      Ale každopádně doporučím, UČIT SE ČEŠTINU, a hned začít, než začneš psát nějaký delší příspěvek. Aby ses do toho zase nezamotal…

                      0 0
                      • Pincek  

                        Na fóru mě moc čeština nezajímá, respektive se me nechce opravovat to, co sesmolil slovnik telefonu :)

                        0 0
                    • bessinka  

                      ze dokazememe dobre reagovat v rychlosti co sami dokážeme vivinout při běhu což 25 km/h je pro většinu populaci reálné.Opět pěkný příklad demagogie a pravopisu. Většina běžné populace se musí umět rozhodnout ve 130 km/h na dálnici.

                      0 0
                      • Pincek  

                        :D aha, tak to pak jo, když už tak už, proč troškaři piloti letadel se musí umět rozhodnou dokonce i 800 km/h…Asi moc neumíš rozpoznat, ze reakční doba stále stejná, jen ze při 25 km za hodinu ujedes pravé těch par metru než při těch 130. Jeden příklad za všechny, nedávno bylo v televizi

                        Video z nehody kdy paní je

                        A v protisměru a srazila se s dodávkou ( oba odhadem přes 100 km na tachometru) než se srazili byla v tom protisměru vidět tak 6 vteřin, kdyby je-li oba 25 km za hodinu vidět by byla nasobne času déle a tedy ta reakce obou mohla být lepší než ze to do sebe naplno naprali. Nevím kdo je tady demagog

                        0 0
                        • kejda  

                          Akorát ta dodávka vůbec nebrzdila, ani nehnula, takže šofér možná nedával spíš pozor.

                          0 0
                          • Janes  

                            Taky si myslím, určitě v tom byl mobil, nebo přelaďování rádia, či podobná kratochvíle, času měl dost, aby uhnul.

                            0 0
                            • Pincek  

                              Jo to ke otázka druhá, ze i tak to mohli vyřešit lépe, kdyby ale je-li oba pomaleji, toho času by bylo zase víc předpokládám ze jestli si hrál s telefonem tak by na nej nekoukal víc jam 10 vteřin v kuse. To je celkem jedno, je. To byl ilustrační příklad jak rychlost ovlivňuje dobu na správně rozhodnutí. Trebo to toho dodávkách tak překvapilo ze byl tak oparenej ze nebyl schopen reagovat, precijen auto na dálnici proti sobě necekas… já teda taky doufám, ze bych byl schopnej reagovat lépe…

                              0 0
    • Janes  

      .

      0 0
    • va-bo  

      Trochu matematiky. Přibližný výpočet kadence u 29" kola, převod 34/11

      Rychlost 25 km/hod – potřebná kadence 57, rychlost 33 – kadence 75, rychlost 40 – kadence 91, rychlost 50 – kadence 114.

      Jak dlouho dokážete ušlapat kadenci 114, aby ečko jelo s přípomocí 50 km/hod. ? Já teda ne.

      Podle cyklistických inženýrů je maximální přenos síly ze svalů do převodů kola při kadenci 80–90.

      0 0
      • psbiker  

        Na pade a víc to chce odpovídající techniku pro e-pilota :)

        http://www.unicooltech.cz/…et-500-750w/

        0 1
        • va-bo  

          Jo jo, přestavoval jsem asi tři nebo čtyři kola na tenhle pohon. Docela hrůza. Jako když se namontuje motor z tanku do Trabanta. Nic proti Trabantům.

          0 0
          • xtonda  

            BBS02 motor z tanku? Co je pak BBSHD?

            0 0
            • va-bo  

              Jo jo, pravda. Nejlepší na tom je, že skoro všechny přestavby se dělaj na trekingová kola tzv. „ze supermarketu“. Smrtící kombinace. Jednoduché ráfky, ráfkové brzdy, slaboučký rám a vidlice za 700,– , pneumatiky 32 mm. Já bych se na tom asi bál. :-) Ale zase asi kupa adrenalinu.

              0 0
              • Janes  

                Ani za boha bych na něco takovýho nesedl, na to se mám moc rád.

                0 0