Duše/bezduše (stupidní dotaz)

135 nepřečtených
  • pnboss

    Prosím poraďte neznalci.. Dnes jsem koupil kolo v bazaru a nejsem si jistý, jestli jsou kola obyč nebo je v nich mléko. Na pláštích je napsáno pouze Schwalbe G-One Speed RG, takže bych řekl, že ne. Ale ventilky jsou nezvykle (pro mě) krátké. Tož díky za radu :-) Jak se to dá poznat?

    0 0
    • grafik  

      Vyfoukni a mrkni pod patku plaste : )

      1 0
    • Edwin  

      Jen nápad, možná že to tak není, ale podle ventilku? Myslím, že na duši se nedá rozebrat (?), ale na bezdusi určitě jo.

      1 1
    • novas752  

      Trochu povyfoukni, povol kroužek na ventilku a zatlač ventilek do ráfku. Buď se nic nestane a je tam duše nebo začne utíkat vzduch a je tam bezduš.

      9 0
    • DaD  

      Stačí když vyndáš vnitřek ventilku a podíváš se na jeho těsnění. Mléko tam vždy nechá neklamné stopy použití. Je to prostě takové oblemcané. A pokud nejde vnitřek ventilku vyndat, tak je tam 100% duše.

      1 0
      • novas752  

        No bacha, jsou lidi co vozí bezduše bez mlíka. Ať už cíleně nebo nevědomky na novym kole do kterýho jakis nebyl nalit tmel.

        1 0
        • jeniiiik  

          .

          0 0
        • DaD  

          Tak jen debil si dnes nedá mléko do pláště, které je jen TLR ready. Doba skutečných UST plášťů, už dávno, díky snižování váhy, není na pořadu dne. Ale máš pravdu, nevědomost je opravdu všemocná, stejně jako u zákonů. Bez právníka, nebo šikovného servisáka jsi, tak trochu, v pr.deli:( Auto, právničina, či kolo. Je to jedno..

          0 0
          • kadlec  

            Tak treba Tufo drzi tlak uz 3 mesice bez mlika. Takze mliko zase takova nutnost neni. Z overenyho zdroje mam info, ze jsou tak testovany, ale pro jistotu se ma davat mliko.

            1 0
            • jirkaRS  

              Tak ono to tlak asi udrží, ale co až trefíš něco, co projde skrz plášť? Když nemáš mlíko, tak ti to nezacelí díru…

              2 0
              • jIrI___  

                Tmel spolehlivě funguje v řádech dnů, max týdnů od nalití do pláště. Ve své podstatě je jeho účelem utěsnit plášť a patky. Při defektu lépe zafunguje čerstvý tmel nalitý do pláště z malé lahvičky :)

                2 3
                • jirkaRS  

                  Jo, ta lahvička je taky řešení. Já ho měním každé cca 3 měsíce a za 2 roky jsem nemusel řešit defekt. Každopádně o té lahvičce popřemýšlím :-)

                  0 0
                • novas752  

                  Jenže drtivou většinu defektů pobere i ten starý tmel aniž bys to zaznamenal.

                  4 1
                  • theedge  

                    Od začátku února zatím jezdím nasucho úplně bez mlíka, Krásně to drží tlak, nic nebylo potřeba zatěsňovat mlíkem a defekty žádný. Vzadu novej Dissector a na předku rok jetej Assegai. Na enduro trailech kolem komína zatím úplně v pohodě.

                    Říkal jsem si že to otestuju a když si sednou gumy s ráfkama tak to jde naprosto bez problému :-)

                    1 0
                • Mr.Duck  

                  Tohle je jedna z největších kravin kolem bezduší co tady pravidelně čtu :)

                  1 3
                  • grafik  

                    Nic špatného na tom nevidím. V podstatě má pravdu.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Já ti nevím, tvrdí to tu leckdo ale za 10 let je moje zkušenost zkrátka opačná a vždy mi tmel funguje po dobu životnosti gumy, často ho vzadu použiju i na několik gum.

                      Myslel jsem si, že to je gumama, ale teď vozím od 10 let starých sjetých papírových slupek po dh gumy, a tmel ve všech pořád funguje. Nebudu teď řezat 8mm díry do gum abych zjistil jestli funguje jako novej, chápu že pro teoretika to může být těžký ale když něco 10 let funguje, aniž bych na to kdykoliv musel myslet, tak mi přijde rada že „po pár dnech to nefunguje, voz s sebou lahvičku“ extrémně nepraktická.

                      Ale konec konců ať si každý dělá co chce, jen hláška že tmel funguje jen pár dní je zcestná, nebo tu chybí nějaká informace..

                      2 0
                      • jIrI___  

                        Jaký tmel používáš?

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Stan's a nebo Stan's race.

                          0 0
                        • adam320  

                          Mam uplne stejny zkusenosti jako Kachna. Dokonce jsem to i jednou nalil do pichlyho kola u auta protoze jsem u sebe nemel knoty a nakonec to v tom jezdilo tri roky nez jsem ho prodal

                          0 0
                      • grafik  

                        Pro budoucí generace je lepší dát tvou ověřenou zkušenost než předchozí plácnutí … kdyby to někdo náhodou dohledal : )

                        0 0
                      • kOmE  

                        Já tmel vždy přelévám do nových pláštů a jen přidám trochu nového, abych měl cca 150ml v plášti. Nikdy mě to nezklamalo.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Ono to není o tom, že by po čase nefungoval vůbec, ale funkce je opravdu výrazně omezená.

                        Tohle může ověřit jen někdo, kdo dlouhodobě vozí čerstvý tmel v lahvičce a zkusí ho v reálu použít na větší defekt. Mně se to podařilo 3×. Od té doby už moc ne, protože už v posledních letech neudržuju tmel v plášti a cíleně ho nechávám vyschnout a vozím jen v lahvičce a případně doplním (prototože je to vždy tak 1× ročně, tak mi to neobtěžuje).

                        Z těch 3 případů jsem měl nejextrémnější 10 dní starý tmel v plášti. S tím chytnu defekt a to dost velkou díru. Tmel v plášti to nedal (ani se snahout tomu pomoct díra směrem dolu, chvíli díru prstem ucpat). Prostě nakonec všechen tmel venku z pláště.

                        Následně jsem dolil nový čerstvý (a přitom ten samý tmel) z lahvičky a ten to okamžitě dal.

                        Kdo nevozí slušný čerstvý tmel v lahvičce a vícekrát ho nezkusil použít na vyjížďce, tak možná jen nemá představu, jak moc velkou díru dokáže zacelit a to i na XC šlupkapláštích.

                        A celé se to také bude dost lišit dle použitých plášťů. Čím silnější pláště více směrem k DH, tak tím lépe se chytá i ten tmel v plášti po delší době.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ještě tu pak byla jinde debata o opravných sadách s knoty o tom, jak mají některé sady moc velkou vidličku a musí se kvůli tomu zbytečně zvětšovat díra.

                          To s tím hezky souvisí. Pokud se totiž vozí ten slušný tmel z lahvičky, tak tohle se vůbec neřeší, protože právě u těch defektů, kde neprojde dírou ta o něco větší vidlička, tak to je přesně defekt, který ještě dá ten dolitý tmel.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        A pak je tu ještě další pointa:

                        • když už dávám tmel do plášťů, tak používám takový, co tam vydrží o něco déle (Orange endurance)
                        • v lahvičce pak vozím takový, co dá ještě větší díry (Orange original), ale který v plášti mnohem rychleji vysychá (a o který bych se už vůbec nebyl ochotný starat v plášti dlouhodobě a pořád doplňovat)

                        A ve chvíli, kdy vozím dostatečně odolné pláště na svůj styl jízdy a mám tak průměrně 1 defekt za rok, tak varianta tmel jen v lahvičce s sebou:

                        • ušetří spoustu času i tmelu za doplňování (když dám při nahození pláště a pak maximálně před dovolenou, tedy 1× ročně nebo ani to ne)
                        • dolití na vyjížďce mi nijak netrápí, když je to 1× ročně a práce pod 1 minutu (při použití bombičky)

                        Je jasné, že kdo to má jinak, třeba tím, že má defektů ročně 5–10+, tak pro něj to bude nepraktický přístup. Na druhé straně při 5–10+ defektech bych se spíš zamyslel, jestli vozím dostatečně odolné pláště na svůj styl jízdy.

                        0 0
                        • Georrge  

                          Zajímavé info s tím Orange endurance a Orange original. Nemáš tušení, jestli podobně funguje Stans NoTubes a NoTubes Race? Klasický NoTubes na první zatěsnění, Race do lahvičky? Ten race prý obsahuje více pevných částic, má zvládnout větší díry, ale někde jsem tady četl, že v gumě nevydrží tak dlouho, jako originál. Ale do lahvičky by mohl být super.

                          0 0
                          • dolomiti  

                            Tohle píšou na Koloshopu:

                            „Tmel Stans Race lze nalévat pouze přímo do pláště. Množství a velikost tmelicích krystalů způsobuje okamžité zalepení stříkaček a menších lahviček.“

                            1 0
                          • MlokCZ  

                            Větší díry určitě Race dá. Ale nevím jak moc dobře se dolívá přes ventilek.

                            Já už po zkoušení všeho možného opustil jakýkoliv tmel s přidanými částicemi. Žádný mi nepřesvědčil a jen to komplikovalo dolévání přes ventilek.

                            Orange i verze original je bez přidaných částic a přitom výsledky (aspoň u mě) lepší než některé z přidanými částicemi. A žádné problémy při dolévání přes ventilek. Což zvlášť pro řešení rezervní v lahvičce na vyjížďce je základ. Celé je to opravdu rychlé právě jen, když doléváš přes ventilek a současně mi to zůstane držet v patkách (takže po dolití ani se neřeší znovu nahození i když s bombičkou by to problém nebyl, ale zbytečná ztráta části bombičky).

                            Orange original sice zaceluje opravdu velmi dobře a dá slušně velké díry, při použití dlouhodobě v plášti má ale výdrž opravdu podprůměrnou (vyschne dost rychle). Endurance verze není tak hustá a vydrží o hodně déle. Ta má zase výdrž v plášti lehce nadprůměrnou oproti jiným tmelům (i když nemůže čekat zázraky, že vydrží věčně).

                            1 0
                            • MlokCZ  

                              Orange se pak i velmi slušně čistí na to, že to je klasika latexový tmel.

                              0 0
                          • Edwin  

                            Ten Race jsem koupil a od té doby mi leží doma. V něm jsou fakt mega hroudy. Takže se dá aplikovat opravdu jen přímo do plášťě, nikoliv přes ventilek, což je pro mě dost nekomfortní.

                            0 0
                        • Mr.Duck  

                          Tam jde taky o to, že ten defekt vůbec máš a musíš řešit, a už to je pro mě nesrovnatelná otrava, natož vozit lahvičku. Já vozím tmel v gumě a za 10 let jsem měl v gumě defekt kvůli kterému jsem musel zastavit jednou. Asi 2cm díra na bočnici,nemyslím že čerstvý tmel by pomohl :) Na CC jsem dojel domů, sundal EXO, nahodil dh a defekty neřeším.

                          Neříkám že to je pro každého, ale na moje ježdění je absurdní v gumě tmel nemít a ještě řešit kde ho vozit.

                          1 0
                          • MlokCZ  

                            Souhlasím s tím, že nejlepší je defekt vůbec nemít a nemuset na vyjížďce řešit.

                            A tam se zase vracíme zpět, že se situace velmi liší od kategorie (a tím dané odolnosti) ježděných plášťů.

                            Já mám za 16 let na bezduších 6–7 defektů, které jsem musel řešit na vyjížďce (nejsem si jistý, jestli to bylo 6 nebo 7) a úplně všechno byly případy větší díra na běhounu. Velikost díry ve všech případech dost podobná, dle diskuzí by tu hodně lidí dávala už knot.

                            Z toho 3× jsem tam měl tmelu dost (a jednou téměř úplně nový, jak jsem tu už psal) a nedal to. 3–4× jsem tam tmel už neměl (tedy nic při defektu už viditelně nevyteklo).

                            Tmel z lahvičky to dal úplně ve všech případech, oprava vždy pod minutu.

                            Kdybych vozil trvale doplňovaný tmel, tak je možné, že z těch 3–4 případů by to možná 1 dalo, ale spíš ne. Díry byly ve všech případech ± stejně velké jako ty 3 případy, kdy to tmel v plášti nedal. Nijak bych si tedy nepomhl.

                            Naopak mini defektů, které by dal určitě i tmel v plášti, tak jsem neměl žádný (teď myslím v době, kdy tam tmel už určitě žádný nebyl). Párkrát se mi stalo v období, že při minidefektu typu trn to ušlo pomalu až po vyjížďce do druhého dne, kdy jsem pak tedy tmel doplnil až doma, takže stejně jsem na vyjížďce nic řešit nemusel (na vyjížďce jsem ani nezaznamenal ztrátu tlaku).

                            Na akce, kde jsem čekal hodně trnů (Korsika, Sardinie), tak tam jsem cíleně doplňoval tmel i do plášťů těsně před akcí i v tenkrát před lety, kdy jsem vozil plnohodnotné UST pláště převážně bez tmelu.

                            Všechny ty díry na běhounu bylo z důvodu nedosatečnosti odolnosti běhounu u XC plášťů. U XC plášťů jsem s tím problém neměl na začátku u plnohodnotných UST (bývalo více materiálu) a z poslední době u protection Contíků ale pouze v době, kdy protection vrstva byla i na běhounu (což už není).

                            Protože to ale nikdy nebylo více než jeden defekt za rok, tak jsem tu nedostatečnou odolnost běhounu toleroval, protože zase díky tomu ten plášť byl podajnější, takže jak rychlejší, tak pohodlnější.

                            Na ebiku, kde vozím už těžší odolnější pláště (a kde nečekám tyhle průseky běhounu nebo minimálně ne tak často), tak jsem neměl zatím žádný defekt na vyjížďce za 2500km (a z toho terénu a kopců o dost více než mívám na klasice) a tmel jsem dával jen na začátku při instalaci a zatím za 9 měsíců nedoplňoval (tedy už tam určitě žádný není). Nejspíš těsně před dovolenou doplním (i když to stejně nejspíš akorát budu dávat na zadní už nový plášť, tedy u předního doplním).

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            A jestě jsem zapomněl na jeden faktor u lehčích XC šlupka plášťů. Tam když více doplňuješ tmel, tak pak akorát plášť o to více začne všude prochcávat.

                            Naposledy se mi takhle zadařilo u nově nahozeného kousku RK protection (už novější verze, kde není protection vrstva na běhounu). Před dovolenou jsem ho nahodil (s tmelem) na zadní kolo. A už jen po dovolené prochcával téměř souvisle po celém běhounu.

                            Tohle nebudeš vůbec znát, těžší odolnější pláště, kde je více materiálu na to netrpí vůbec. Ono i u těch XC plášťů se to liší a některé na to tolik netrpí (u Schwalbe mi to snake skin verze XC plášťů dělaly taky, současně superground, kde je snake skin vrstva i na běhounu je to i u těch šlupkovitějších XC už lepší).

                            0 0
                    • Georrge  

                      Tak jako po dvou letech už ten tmel asi nebude stoprocentní, ale že by fungoval jen několik dní? To rozhodně neplatí pro klasický Stans NoTubes, ten i po několika měsících (a skoro bych si troufl tvrdit že i půl roku až rok) pořád funguje. Ano, může se stát že vyschne pokud ho bylo málo, nebo že se vypotřebuje a v gumě bude sucho, ale pokud tam je, tak funguje.

                      3 0
                      • JakeF  

                        Je tam mraky faktorů… Jaký vozíš pláště, jak často dofukuješ, kolik jsi měl defektů, jestli vozíš vložky…

                        0 0
                        • Manas  

                          Tvl a ja tady ctu: „ak často defekuješ“ a rikam si … TVL, o cem to kur va mluvi? :-D

                          0 0
                        • Georrge  

                          To je pravda… já vozím celkem šlupky pláště, kde se malé defekty (nebo rozlepování těch starých) objevují častěji, takže mlíko rychleji mizí. Jednou za několik měsíců zaštěrkám s kolem a pokud se to tváří, že už tam toho moc není, tak doliju. To může prodlužovat životnost zbývajícího tmelu v gumě.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Hlavně je to o tom, že není fungovat jako fungovat. Jak jsem uvedl, tak kdo nevyzkoušel, tak často vůbec netuší jak moc velkou díru umí dát dobrý tmel čerstvě dolitý z lahvičky.

                        Hodně malé defekty dá i hodně starý tmel v plášti.

                        0 0
                        • theedge  

                          Mě třeba Stans NT nechtěl úplně zalepit právě malý díry – objevil jsem je až doma na stojanu. Byl tam malinkej vlhkej flek kterej při pohledu zblízka tak jako malinko probublával. Trvalo to třeba 2 dny.

                          V podstatě to na nic němělo vliv ( únik tlaku minimální ), ale překvapilo mě to.

                          Tmel jsem nepoužíval déle než 3 měsíce. Gumy – DHRII a DHF

                          0 0
                          • Esi  

                            Myslím takhle malej mokrej flek ? :-)

                            Je fakt že ta guma už má najeto cca 4 000km, ale takhle strašně to teče snad od začátku, takhle to vypadá cca po týdnu co to kolo stojí, kupodivu to drží tlak. když jsem měnil drát a měl to sundané tak jsem našel uvnitř nalepených několik trnů z akátu, defekt jsem za celou sezonu nezaznamenal. Tmel doleju tak jednou za 4 měsíce 90ml

                            0 0
                            • theedge  

                              no tvl :-) Já naštěstí takový slupky nevozím a na enduro Maxxisech se mi nic podobnýho neděje. Když jsem myslel malej mokrej flek tak jsem myslel 5 mm :-D

                              0 0
                              • Esi  

                                Taky dojezdim tenhle raceking, je to ta verze s Blackchilli, a už mi to na kolo nesmí, mám už koupené Tufo XC12 tak snad to bude lepší. Na předku mám Mitas Kratos a na něm se nic takového neděje a to má tak 6000km najeto

                                0 0
                                • Kaire  

                                  Takhle prochcává hodně lehčích XC plášťů. Conti, Spešl, Schwal… Ty sem vozil v lehkých verzích minulej rok a všechny to samé. Zase ani na jednom neutíkal tlak, defektů nula, takže neřešim. Jenom sáhnout do toho nechceš, to je hnus…

                                  0 0
                            • roman 3D  

                              nějak to protejká, to by duše neudělala

                              1 0
                              • Esi  

                                Jo to by dost neudělala, na druhou stranu žádný defekt, tlak to drží v pohodě a po prvních 50 metrech jízdy to že to protéká není vidět

                                0 0
                            • TK75  

                              Hele kolega :-D

                              0 0
                              • jirkaRS  

                                Tmel se leje do vnitřku pláště, ale natírat ho na plášť z venku je taky možnost :-D

                                0 0
                                • Esi  

                                  Jojo nemusíš potom řešit zalepený ventilek :-)

                                  1 0
                              • Esi  

                                Jojo, vypadá to že to nebude chybička jednoho kusu :-)

                                0 0
                              • Pikaču  

                                Proč to fotis kdyz projedes kaluzi? :))))))

                                0 0
                              • Sinpa  

                                Fotku nemám, ale mám to stejné. :-)

                                Race king na zadku teče, x king na předku ne.

                                0 0
                                • kadlec  

                                  Nepodlehej panice on zacne prochcavat ;)

                                  Nejdyl do roka me zacal prochcavat kazdej contik, 6 plastu. Na jednom kole uz mam Tufo a parada

                                  0 0
                    • kubad  

                      Nemá

                      0 0
              • kadlec  

                Lahvicku vozim sebou. Byl jsem nadsenej, jak to na sucho drzi tlak, ze jsem si rikal, ze dokud nepichnu, necham to suchy.

                No po 4 mesicich jsem pichnul, tak uz tmel mam. Ale dalsi asi naleju az zase pichnu.

                0 0
          • JakeF  

            Že vám do toho kluci takhle lezu… Ale kdo stavěl ty nový kola, se kterýma má novas zkušenost? :D

            0 0
            • novas752  

              To nechceš vědět.

              1 0
              • novas752  

                Respektive takhle, při stavbě se stejně tmel do plášťů nedává protože se to kolo nemusí prodat a pak by v tom akorát hnilo mlíko. To se tam dává až při prodeji. Respektive mělo by. :-)

                0 0
                • DaD  

                  Přesně tak. Trek, u lepších modelů MTB, duše vůbec nepoužívá. V příbalu je mléko, sice je tedy úplně na houno, ale je tam. Nevím proč, ale tlak drží jen zadní kolo, přední většinou uchází:) Mléko si dává zákazník sám a nebo až při prodeji kola. Dost objednaných kol nám totiž zůstává na obchodě a pak by tam to mléko bylo naprosto zbytečné.

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    Pak je super ty kola na krámu furt dofukovat. Zlaté duše a od výrobce olepený ráfek, mlíko a ventilky v příbalu. Ale to by zase výrobce neušetřil 50,– na duších. :-D :-D Nicméně záměr rovnou dodat jako bezsušák chápu, i když to más své nevýhody.

                    0 0
                    • DaD  

                      Objednaná kola jsou ve skladu a na obchod vůbec nejdou. To nikdo nedofukuje a čeká se až na prodej. Jako topky, tam občas jdou a čekají s mašlí na kupce, ale těch je naštěstí minimum :) Jinak souhlas, duše bych tam určitě dával už z výroby. Někdo ty bezduše prostě nechce a pak to musí zbytečně dokupovat.

                      1 0
                      • novas752  

                        Nemusí, když tam mermo mocí chce duše tak je tam dostane. I proto se z výroby ani při stavbě z krabice tmel do plášťů nedává.

                        0 0
                        • DaD  

                          Aha, tak je dostane grátis s ohledem na spokojeného zákazníka? Pokud ano, tak jedině dobře. O prodeji vím úplné houno a dobře vám tak HUBu :)

                          0 0
                          • novas752  

                            Tak z pohledu laika je to takový blbý když si koupíš třeba kolo za 100 a ani by ti k tomu nedali duše. :-)

                            0 0
                      • jeniiiik  

                        Těch lidí, kteří si koupí topku a pak na tom jedou jednou za měsíc taky asi nebude úplně málo. Tam je bezduš nesmysl úplně. Trek má bezsuš i u HT za šedesát, nebo se pletu?

                        0 0
                        • novas752  

                          Procaliber, všechny fully a myslim že všechny emtb. Na těch emtb je to nesmysl. Na klasických kolech mi to ale dává smysl. Proč si kazit slušný kolo dušema? Navíc to maj dobře udělaný, 90% těch plášťů těsní x týdnů bez tmelu.

                          1 0
    • Kouba_2005  

      Pred rozdelavanim cehokoliv bych s tim zasterchal nebo zatocil a kdyz v tom bude splouchat, tak tam mliko je. Kdyz bude ticho, pak bych teprve neco kuchal :-)

      0 0
    • MavasH  

      Já bych vzal špendlík a propíchl plášt – jestli se to ucpe, budou to bezduše s mlíkem :)

      2 0
      • jirkaRS  

        Ale to musí být funkční mlíko, když bude staré, tak to nezacelí…

        0 0
        • Mr.Duck  

          Dírku od špendlíku? Nevím co vozite za tmely, ale ještě jsem nezažil že by klidně přes rok starý stan's nezalepil díru od špendlíku okamžitě. Právě proto to takhle testuju :)

          1 0
          • DaD  

            Je to sporné. Na silničním zimáku před měsícem opravdu malá dírka a čerstvé mléko od Bontrager to nedalo. Jsem myslel, že to hodím do křoví. Mrzlo jak kráva a dávat duši se mi fakt nechtělo. Radši jsem co 2km dofukoval a do práce dojel. Tu modrou srač.ku od Bontu už nikdy více:(

            0 0
            • novas752  

              No jo, ale na silnici (s většíma tlakama než mtb nebo gravely) mnoho tmelů moc dobře nefunguje. V mrazu také ne. Každopádně ten modrej bontrager tmel neni nic moc no.

              0 0
              • DaD  

                Ten sajrajt neudržel ani 3 bary a neustále to chcalo ven. Je tedy pravda, že bylo –8 a to se na tom mohlo nehezky podepsat.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Pokud byl plášť už trošku sjetý a vrstva gumy na běhounu byla nízká, tak tmel nemá kde vytvořit špunt a díru nezalepí. To byl taky jeden z důvodů, proč jsme se s partnerkou vrátili na silničce k duším. Počet defektů stejný, tak jeden za rok, ovšem s.raní se se zasopleným bezdušákem mnohem horší než pět minut čisté prácičky s dušovým systémem a bombičkou.

                  2 0
            • grafik  

              Bontrager mlíko jsem dostal ke kolu … tak nevím, mám ho zkusit? To je fakt tak špatný?

              Hned na první dlouhé jízdě jsem prořízl plášť 50 km od baráku, ale vyřešil to knot (bez mlíka).

              0 0
              • DaD  

                Za zkoušku nic nedáš. Třeba mu opravdu vadila ta zima. Vyzkůšaj a uvidíš :)

                1 0
              • novas752  

                Neni to zase tak strašný. Ale jsou i lepší tmely.

                0 0
                • DaD  

                  Za mě je Stans asi nejlepší. Nikdy žádný problém, ježka abys pohledal a dá toho opravdu hodně. Do kol už jedině tento tmel. Momentálně musím vozit duše, ale časem uvidím. Nějak mě tedy to mléko na silnici už začíná srÁt. Dělal jsem teď nově kola na Propelu a ten bordel kolem mě už vůbec nebaví:(

                  0 0
                  • adam320  

                    Ja presel vesmes bezduvodne pred par lety na Orange(uz nevim proc jsem to koupil, asi nejaka akce) a jsem opravdu spokojenej, Stans mi pres zimu vyschnul, tenhle zustava. Coz muze byt naprosto irelevantni, nevim kolik tam toho bylo apod

                    0 0
            • mr.garisson  

              Já leju do silničky Tufo tmel a lepí to okamžitě. Pak mají ještě nějaký extra na opravu a ten se vzduchem reaguje opravdu rychle a hned lepí.

              0 0
          • MlokCZ  

            Malé dírky na tlustých pláštích dá i ten prastarý tmel v plášti.

            Jak ale už píšu výše, tak dobrý čerstvě dolitý tmel z lahvičky umí i dost velkou díru a to i na dost tenkém XC šlupka plášti.

            To jsou často ty případy, jak už tu spusta lidí píše, že stejně musí dát knot. Když to tak někomu vyhovuje, tak ale, proč ne. Já třeba když nemusím, tak knot dávat nechci.

            0 0
            • dolomiti  

              To asi nikdo, když nemusí :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                V historii tu více lidí psalo, že u větší díry raději rovnou vždy knot než aby šlo cestou zkoušet tmel z lahvičky. Je sice pravda, že předem není nikdy jistota u velké díry, že to dolitý tmel dá. Ale mě se ještě nestalo nikdy, aby to nevyšlo, odhad už mám slušný, co umí čerstvě dolitý mnou používaný tmel.

                A vlastně jednu sitaci jsme řešili v partě nedávno. Kamarád defekt větší na vyjížďce a to blbě u patky pláště (něco zaprasil a zadním vzal hranu až cvaknul plášť). Měl tam NoNutubes tmel, který si ani neškrtnul s tou dírou (samozřejmě tomu pomohl natočením na bok, aby se dostal pořádně k díře). Pak měl v lahvičce Orange original (u rezervního už přešel, u toho v plášti ještě ne) a ten tu díru zacelil.

                Tohle tedy byl jiný tmel, takže to je už horší srovnání a není jistě, že by to dolitý NoTubes z lahvičky dal.

                0 0
              • adam320  

                Knot davam okamzite jak vidim okem diru, oproti ztracenymu mliku a nasledny oprave knotem a dolitim mlikz to vychazi cca 10× levneji i rychleji:))

                1 0
                • detoxy  

                  Mám to stejně. Jezdím gravel, takže pláště jsou tenší a tmel docela často vyfičel dírkou ven. A to i když jsem dolilz lahvičky. Nebo to nedrželo dlouhodobě a musel jsem to nakonec podlepit. Nejvíc se mi osvědčilo, nezvětšovat dírku a nacpat do ní tenký knot malým šroubovákem.

                  0 0
    • pnboss  

      No myslel jsem, že se to dá poznat nějak na první pohled třeba podle ventilu. Díky za tipy, zkusím to vypustit a uvidím, co se stane

      0 0
      • Chlebovnik  

        Samozřejmě, že to pohledem s vysokou šancí úspěchu vyhodnotit lze, ale vzhledem k tristnímu nedostatku vstupních informací bychom na to potřebovali křišťálovou kouli.

        3 0
      • rasto  

        kdybys to vyfotil, hned na 1. dobrou bys měl správnou odpověď

        0 0
    • grafik  

      A pak napiš jak to dopadlo : )

      0 0
    • pnboss  

      Tohle je kolo č.1

      0 0
      • jirkaRS  

        To není bezduše, je to klasický plášť s duší :-)

        0 0
      • dolomiti  

        Čistý jako nový :-)

        0 0
      • jirkaRS  

        Ještě nahoď foto ventilku z vnitřní strany kola.

        0 0
      • jIrI___  

        To ani po odchlípnutí pláště opravdu nejsi schopen sám poznat, zda je uvnitř duše či není? Nebo si z nás jen děláš srandu… :)

        0 0
      • Georrge  

        Z ventilku jsi sundával šroubovací kroužek, nebo tam nebyl? Pokud nebyl, nemůže to být bezduš.

        1 0
    • pnboss  

      Je tam duše. Vylezla až když jsem to sundal úplně. Myslel jsem, jestli to není galuska, pže to jsem nikdy neměl v ruce. A ventil neměl žádný kroužek co bývá. Díky kluci za účast! Doufám, že se vás aspoň podařilo pobavit při středě :-)

      1 0
      • Singlespeed  

        Jasně, žes pobavil. Ovšem, kdybys dal fotku hned, tak by každý trouba okamžitě podle ventilku bez kroužku poznal, že je tam duše a nemusels to ty 3 dny sundávat :-) .

        3 0
      • DaD  

        Jasně že duše. Jinak já tyhle Schwalbe pásky používám jako bezdušové a to i na silnici. Nemusím to čistit, lepit a drží to fest i při vysokém tlaku. Dobrá to věc:) Prdni tam dobré pneu, mléko a jsi v pohodě.

        2 0
      • roman 3D  

        buď rád že tam máš duše, s bezdušema jsou jenom problémy

        4 8
    • DaD  

      .

      0 0
    • pumpy  

      Panove mam otazku. Mliko me na boku plaste ne a ne zalepit dirku nebo to tama nejak zacalo prosakoval. Pomuze nejake podlepeni zaplatou? Nebo se mam na to… A sehnat si jinej plast?

      Sundavat se me to zatim moc nechce kuli vlozce v rafku. Tak pred jizdpu dofouknu a je to. Proste tam asi nekde dirka je. (Mliko tam move CCA mesic. A plast na najeto max 500km)

      0 0
      • theedge  

        Nemyslím že tam je díra, ale prostě to prosakuje skrz bočnice, to je docela častý jev a v tomto rozsahu co to máš to nemá smysl řešit.

        1 0
      • roman 3D  

        duše vyřeší

        1 0
    • qartex  

      Ahoj. Prosím o konzultaci. Chci udělat bezduse. Pláště jsou Maxxis a ráfek Rodi ertro 622×25c.

      Jedna se mi o pásku. Teď sem koukal pod plast a je tam modrá páska z výroby.

      1. Sundat a dát novou?
      2. Případně jakou sirku pásky.

      Nyní je tam jen na ,,misce,, nezasahuje až ke vnitřním krajum rafku. Mám koupit stejně cca 20mm nebo širší at jde až ke krajum.

      Dávat zpátky plast bylo peklo. Pokud by byla páska až ke krajum. Abych ji neponičil plastovyma montpakama na nahazovani plastu.

      0 0
    • qartex  

      Rozumím. Tedy od kraje ke kraji. Díky moc

      0 0
    • sorak  

      Dotaz na butylkáře – tedy ty, co se hlásili, že vozí sebou mlíko v lahvičce :))

      Jakým způsobem ho v případě defektu aplikujete do pláště?

      Odhrnete montpákou patku a lijete po ráfku dovnitř? Nebo vozíte nějakou lahvičku s vhodným sosákem, co se dá nasadit na ventilek a protlačit dovnitř? Pokud ano, přídat typ, kde podobnou lahvičku sehnat :))

      0 0
      • Edwin  

        B je správně. Dodává se to k nějakým balení. Např Schwalbe DOC Blue 500 ml.

        https://www.kupkolo.cz/…-blue_z2942/?…

        0 0
      • novas752  

        Aplikovat tmel přes sundanou patku je kromě prvního nalití při nasazování nového pláště nesmysl. Normálně přes ventilek s vyšroubovaným jádrem.

        Buď si koupíš jedno takové malé balení tmelu v lahvičce, nebo se dá v lékárnách nebo domácích a kutilských potřebách sehnat něco podobného.

        https://www.spoke.cz/…alant-59-ml/

        0 0
        • Velomiwookie  

          Bralenka se tomu nadava, stoji to tak 8kc, jen je treba vychytat prumer hrdla, jsou s kapatkem i bez

          2 0
          • Esi  

            Tohle je výrazně levnější řešení. Malá balení pokud to není nějaká akce bývají extrémně predrazená

            0 0
            • Hrabex1  

              Taky mam velmi levny reseni. Na cesty sice moc prakticke neni, ale na rozdil od ostatnich je nejuzzim hrdlem samotny ventilek.

              1 0
              • kOmE  

                To takhle používáš?

                0 0
                • Hrabex1  

                  jasne. Na cesty to neberu, beru dusi, ale doma dobry

                  0 0
                  • Georrge  

                    Neproteka ti to pres zavit? :)

                    0 0
                    • Hrabex1  

                      ten zavit na strikacce vubec a na druhe strane – na ventilku malinko vytece, kdyz to sundavam z ventilku. Staci omyt vodou. Z novy strikacky jsem musel odvrtat ten klasickej curacek, co byl uvnitr, co je na kazdy strikacce.

                      0 0
              • sorak  

                Aplikace v domacich podminkach je easy.. nabizi se vice moznosti jak to poresit, slo mi hlavne o aplikator na cesty – co vozit, aby to bylo pouzitelne a zaroven nehrozilo, ze ti to vytece do trenek (lepsi pripad) nebo dokonce do penezenky a mobilu, ktery mas ve stejne ci vedlejsi kapse (horsi pripad) :D

                0 0
                • allrose  

                  Tak si to přilep na kolo a máš to v suchu ;)

                  0 0
                • Edwin  

                  Vozím to v tý palikační lahvičce. Pod víčko si vždy dám potravinovou folii a nikdy mi nic nevystříklo.

                  0 0
          • sorak  

            Ok, dobry tip

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.