• bmwfil

    Omlouvám se za stupidní dotaz, ale uz se mi dnes podařilo na novém kole po 45 ujetých kilometrech píchnout zadní kolo a dotaz zní, je možný aby neměla pneu duši a je možné to opravit (skleněný střep-dírka tvaru Y) nebo musím hned koupit nový? A co oprava takovým tím sprejem jako u auta? Díky za odpovědi .-)

    0 0
    • xshreck  

      Dávali ti bezdušáky? Na většinu ( spíš hooodně velkou většinu) kol se dávají duše. Takže jestli jsi neměl nějaký speciální požadavek na bezdušáky tak tam budeš mít na 98% duši.

      Toť můj názor. Na spreje se vyser, duši vytáhni, kup si lepení a díru zalep. Potom bych sundal vlastně i celý plášť a prošel si ho, jestli v něm něco není – ale první si to sklo radši vytáhni, nebo se ještě pořežeš.

      0 0
      • bmwfil  

        No právě když jsem včera ten plášť nadzvedával z ráfku, tak mi přišlo, že tam žádná duše není…

        Takže ten sprej je naprd, jo? Moc se mi nechce sundávat zadní kolo, bo jsem to ještě nedělal a mám kotoučovku a obavy, že bych ji pak neseřídil neb to neumím.

        Sklo jsem vytáhl hned na místě defektu a hodil do kanálu aby neuškodilo někomu podruhé-takovej typickej střep jak plochý trojúhelník… A to že je v tom plášti dírka, to pak té opravené duši nevadí, jo?

        0 0
        • kubad  

          sorry, ale z toho co píšeš se nedá poradit, pokud je tam duše, vyměň nebo zalep, díra v plášti pokud je velká se musí podlepit.

          podstatné je zjistit jestli tam ta duše je nebo není. Pokud se na to necítíš, dej to do servisu

          0 0
          • bmwfil  

            Ok, jaký postup pokud tam ta duše není? Ten spray na zalepení?

            0 0
            • kubad  

              ne

              podlepit zevnitř flekam, tak jak když se lepí duše

              0 0
              • kubad  

                UST sem bez problémů lepil normálním lepidlem na duše, ale souhlas tohle bude fungovat

                0 0
                • xshreck  

                  Mě to lepidlo na plášť nechytlo, nevím jestli jsem něco udělal špatně či tak :(( jak dlouho ho necháváš než nalepíš flek?

                  0 0
                  • Chiron  

                    A nemáte zkušenost i s tím tubelles lepidlem od ferdusu? Z obrázku jediný rozdíl vypadá v záplatách, mají jiný tvar, ale jestli sou tužší nebo tak…

                    A tak pro pořádek, pokud vím, tak Speed King se v UST nevyráběl. Pouze nějaké obyč, SS, duraskin a pak protection. A dost pochybuju, že by prodejce dělal z toho bezdušáky, navíc by tam musel dát tmel, který tam evidentně není.

                    0 0
        • xshreck  

          Jestli se bojíš měnit duši, kolo rovnou prodej. Toť můj názor.

          Povol ventilek, snaž se vytlačit z duše(pláště) veškerý vzduch. čím míň hop tam bude, tím líp to pude sundat.

          Potom pomačkej patky pláště směrem ke středu (prostě tam kde je plášť usazený v ráfku – tak ho posuň od kraje ke středu ráfku). Může být přilepený či tak něco, potom to jde taky špatně sundavat (patka není moc pružná – takhle získáš nějaký prostor navíc).

          Až tohle uděláš, máš dvě možnosti – buď si vezmeš montpáku, dáš jí pod patku a patku z ráfku vytáhneš přes tuhle páku (já tohle přestal provozovat – nelíbí se mi to a ještě můžeš poškodit duši víc, než je…)

          Nebo udělat toto – když máš patky pláště uprostřed, tak se trošku uvolní – jak bych řekl má „vakl“ … na jedné straně ho co nejvíc zmáčkneš a na druhé ti začně trochu odstávat, když odstává tak jde krásně přetáhnout přes ráfek. Nedokážu do přesně popsat, ale potom to jde stáhnout nádherně a hodně rychle rukou.

          No, půlku pláště máš sundaného – vytáhneš opatrně duši. Nafoukneš jí, najdeš díru – očistíš, malinko ošmirgluješ (fakt jen malučko), vezmeš lepení (používám Ferdus, jak tu posílali), ze záplaty odlepíš hliníkovou folii – potom vezmeš vulkanizační roztok co tam je, namatláš to na díru a kolem díry (stačí trošku, pěkně rozetřít). Já to patlám aj trocha na záplatu, nevím ejstli to je dobře to kdyžtak ať mě někdo opraví :) nechá se to zavadnout minutku až tři, latu zatlačíš na děravé místo a chvilu držíš… mělo by se to krásně spojit.

          Potom projdi rukou plášť jestli tam nění něco ostrého, nejlepší je ho na to sundat uplně celý ( je to ještě jendodušší než když sundaváš jen tu jendu stranu.

          Toš, po zalepení si trocha nafoukni duši aby držela tvar ( fakt jen malinko!). Nasaď jedu stranu pláště na ráfek, vlož tam dušu. A potom začni nasazovat druhou patku pláště. A to je všechno. Uplně jednoduché, primitivní.

          Pokud by ti škrtal kotouč, tak musíš zkoušet otáčet oskou do té doby, dokud to škrtat nepřestane nebo prostě povolit třmen a posunout ho na třmen.

          Hlavně se nebát takových banalit, počkej až polezeš do vidlice s příšerným strachem a zjistíš jak je to jednoduché :)

          0 0
          • bmwfil  

            Dík za podrobný popis, koupim lepení a vrhnu se na to, aspoň bude sranda… :-)

            P.S. s takovým plánem postupu už se nebojím a za 17let, co jsem měl první kolo jsem nepíchl, tak proto ten „opatrný“ (čti bojácný) přístup k přezouvání :-)

            0 0
            • xshreck  

              Ještě rada (maličkosti, ale na to bys došel…)

              Přehodit vzadu i vepředu na nejmenší kolečka, ať je volný řetěz. Kolo jde pak líp sundat. A bacha na kotouč při sundavání, přehazka ti to kolo může posunout a kotouč pak narazí do rámu .-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.