• Smazaný účet

    Nevíte někdo jak se mají vyndavat ložiska z přední DT- 350 SP? Našel jsem asi 1000 videí jak vyndat zadní, ale jak přední žádné. Něco jsem zkusil, ale marně. Napadá mě jedině vytahovák, ale takhle prťavej nemam. Dík za info.

    0 0
      • Smazaný účet  

        Dík moc. Takže – přípravky, přípravky, přípravky… Co řada to originál. Dokonce to vypadá, že ani na 350 a 240 nejsou stejné, 15 osa jiný, 20 osa jiný atd… Bohužel ani zobrazení v Botticu se moc neshoduje s katalogem DT. Btw – ložiska ve 350 jsou sračky. Asi v tom bude ten rozdíl v ceně proti 240 (i když kdo ví)…

        0 0
        • plzakj  

          Ja myslim, ze orechama od goly a sroubovakem opatrne to zvladnes. Ale postup je pro kazdou nabu jiny. To souhlas.

          0 0
        • Atilla  

          V botticu za to chtějí fakt rozumné peníze.

          0 0
          • Maka123  

            Připojím se k vláknu, mám nová kola Dt swiss 1600 SPLINE náboje 350 a ořech není vůbec slyšet. Najeto 1000km a žádná změna, jde s tím něco udeěat(k vůli hlasitému cvrčku jsem je kupoval).

            0 0
            • Vilém  

              Tak jestli kvuli cvrcku, tak to nebyla nejlepsi volba.

              0 0
            • Atilla  

              Sundej ořech a trochu otři vazelínu z rohatek. Ale DT nijak moc hlasité nejsou, pro to je mám rád.

              0 0
            • novas752  

              DT zrovna nijak zvlášť hlasitý nejsou.

              Utrhni ořech i s kazetou z náboje, vnitřek volnoběžky vyčisti a namaž místo DT vazelíny olejem, stačí 1ml. Buď motorový apod. hustší oleje nebo minerál. Pak zase slož. Bude ale potřeba domazávat častěji.

              Druhou draží možností je výměna rohatek – teď tam máš asi 18 zubů, můžeš vyměnit za 36 nebo 54z. Hlasitost to nezvedne ale zvýší se frekvence vrčení, takže pocitově ano.

              0 0
              • Vyry  

                Chci se zeptat, jakou nahradu za DT vazelinu. Mate tip? Nebo aspon na jaky bazi to je? Nerad bych to kupoval za velky penize, kdyz bych nasel adekvatni nahradu doma. Dik.

                0 0
                • hrota  

                  Tady píšou, že složení je Molykote TP42 s přídavkem minerálního oleje.Ale ruku do ohně za to nedám.

                  0 0
                • novas752  

                  Je to prostě dost řídká vazelína, takže smíchat něco s olejem? Např zelenou Motorex nebo PM600 řekl bych tak 1:1. A nebo mazat jenom vazkym olejem, ale častěji. Motorovej nebo nějakej ještě vazčí – převodovej.

                  0 0
                • lubosalbi  

                  Já používám vazelínu co má Rock Shox do vidlic, ta je pěkně řidká, i ten zvuk je trochu hlasitější než s originální.

                  0 0
              • Maka123  

                Nebude ten olej mít vliv na životnost?

                0 0
                • novas752  

                  Řekl bych že ne. Ale bude potřeba mazat častěji.

                  0 0
                • jecnak  

                  Zatim najeto neco pres 25000km s olejem misto vazeliny. Tak snad dalsich par tisic daji ;-)

                  0 0
              • JH88  

                Kde se dají sehnat ty „rohatky“? V Botticu by to měli?

                0 0
            • Smazaný účet  

              Jak začne být ořech slyšet okamžitě mažu:-). A vydrží to fakt dlouho (mám 350 a 240). Už jsem si tak zvykl, že Mavic na silničce mi přijde otravný. Krom toho, když budeš vozit rohatku suchou (jinak hlučná nikdy nebude) musí to zákonitě vést k jejímu rychlému konci a cena je fakt unfér…

              0 0
            • Mr.Duck  

              Jak píšou výš, jde to. Ale kvůli hlasitejšímu ořechu obětovat funkci nebo životnost, asi bych prehodnotil priority :)

              0 0
              • Maka123  

                Ok – nechám tak.

                0 0
              • tomxxx  

                Tak pokud to neni suchy uplne, zivotnost to moc neovlivni. Leda bys to kolo chtel mit 20 let. Mam 36 rohatky 5let zavodniho jezdeni ve srackach a furt v klidu, neni na nich znamka nejakehobzasadniho opotrebeni a to uz jsem je prehodil do jinejch naboju.

                0 0
            • Romancero  

              uff..tak to mně teda hlava nebere! Já naopak preferuji tichý cvrček a zcela mně uniká smysl kráválu, jak od řehtačky! To je jako klapot ženských podpatků? Slyšíte to jsem já a podívejte jak vypadám (jaké mám supr kolo) ?

              tak u ženský pochopím , že ji záleží na p.čovinách, ale u chlapa? To máš místo zvonku ? :-)

              0 0
              • novas752  

                Nahrada zvonečku je velmi příjemná vlastnost, zvlášť v okolí měst.

                Na MTB bych hodně hlasitýho cvrčka klidně bral, na silnici naopak ticho.

                0 0
                • ms82  

                  Vzdyt je to jedno, na silnici se slape, takze cvrcek neni slyset ;-)

                  0 0
    • Atilla  

      Ještě dotaz, všechny DT náboje jsou vybavené v základu 18z rohatkou? Nebo třeba 240s mají rovnou 36z. Díky

      0 0
      • BTom1  

        240tky mají 18z.36,54 musíš koupit zvlášť.

        0 0
      • plzakj  

        Napriklad u wtb jsem videl, ze muzes kola rovnou ne hachat zaplest na nabu s 36z.

        0 0
        • atty  

          Taky se prodávají zapletená, a u některých už s 36z (od Spline 1500). Samostatně koupené náboje 240/350 mají myslím vždy 18z.

          0 0
          • tonik666  

            Přesně tak, dražší tovární záplety mohou mít 36z.

            Samotné náboje, i nejdražší, mají 18z

            0 0
      • jeniiiik  

        DT náboje v kolech Roval jsem měl rovnou s 36z.

        0 0
      • tonik666  

        .

        0 0
    • vpa007  

      Chlapi,

      nemáte někdo tip, kde nejlíp sehnat ložiska do DT 350? Mám je venku, jsou to NKS 6902V a potřebuju 2, nejlíp v Brně, nebo nějakej éšop.

      0 0
    • JH88  

      Ahoj, mám dotaz, možná špatný, pořídil jsem si nový náboj DT Swiss 350. Chtěl jsem vyzkoušet jak “cvrká” a otočil jsem proti směru, bohužel náboj žádný zvuk nevydává? Je něco špatně? Díky za odpověď

      0 0
      • kubad  

        :D

        pokud s ním nejde po směru otočit , tak by to problém být nemusel

        0 0
      • Milan-KV  

        Ne, není to špatně.

        Nevím proč bohužel :D

        Začne řvát až když zubatky jedou na sucho. Takže buď najezdíš tisíce km a ta vazelína se z toho časem vymeje, nebo rozebereš ořech a tu vazelinu z toho dáš pryč. Ale nechápu proč by to někdo dělal.

        0 0
        • JH88  

          No koupil jsem si ho právě kvůli tomu „cvrku“ a teď jsem trošku nesvůj, že to nic nedělá

          0 0
          • Vilém  

            Kvuli jakemu cvrku? Cekals, ze bude hlucny?

            0 0
          • Fredos  

            Rohatka s větším počtem zubů (36, 54) to údajně trošku rozezpívá.

            0 0
          • novas752  

            To si koupil blbě, DT 350 moc velkej randál nevydávaj an i za sucha. To si měl koupit třeba Kinga nebo Hope.

            Ale až se to zaplete a nasadí na to kazeta, zvuk bude podstatně hlasitější než na fungl novym nezapletenym náboji. A vazelínu na rohatkách můžeš nahradit hustym olejem, to hlasitost taky zvedne.

            0 0
            • kubad  

              jojo a riziko že to prošlápne mnohonásobně taky :D

              0 0
              • novas752  

                A proč jako?

                0 0
                • kubad  

                  protože to bolelo – takže osobní zkušennost, do DT jen originál vazelinka jinak už t poravdu dost lidí protočilo a strhlo

                  0 0
                  • novas752  

                    A jsi si jistý, že to bylo tim olejem?

                    Olej je pro zapadnutí do záběru lepší než vazelína.

                    0 0
                    • kubad  

                      jo

                      řešeno přímo s DT

                      0 0
                      • MnemonicJ  

                        Který nechtělo uznat reklamaci/ chtělo prodat další předraženou vazelínu :-) Máš od nich nějaký rozumný vysvětlení? Z logiky věci nemůže ten olej být horší než vazelína…

                        0 0
                        • kubad  

                          ty rohatky jsou dotláčené pružinama a jsou nachylné na rovnoměrné přitlačení, jsou tam velké sily a stačí aby to nezapadlo jak má u strhneš to – většinou letíš přes řídítka.

                          neřešil sem to jako reklamaci, ale přes známosti sem se o tom bavil přímo technikem ve švajcu, navíc ta vazelína není úplně vazelína :D

                          ale každého věc, klidně si tam dej olej

                          0 0
                          • MnemonicJ  

                            Jasně, nezapadne to, pokud je tam hustá vazelína, to dává smysl. Ale olejem se nic neucpe, takže těžko bude bránit tomu, aby to do sebe nezapadlo. To prostě nedává smysl. Dával jsem olej i obyčejnou vazelínu v rozumném množství a problém nebyl ani s jedním.

                            0 0
                            • novas752  

                              Jediný co mě napadá, že olej hůř vymezuje vůli mezi drážkovánim a rohatkou = rohatka by se teoreticky asi mohla vzpříčit a zaseknout = nezapadnout. Tim se to dost liší od „běžných“ praporkových volnoběžek, kam se obvykle vazelína silně nedoporučuje. Ale stejně se mi tomu nechce věřit. :)

                              Vazelínou zalepená Shimano volnoběžka mi párkrát taky proklouzla a příjemný to neni, to ne že ne.

                              0 0
                              • MnemonicJ  

                                To není, stalo se mi to kdysi dávno, myslím že to byl náboj Sachs.

                                0 0
                  • jecnak  

                    Mazu hustsim mineralem uz par let a desitek tisic a zatim dobry. Cimz teda nerikam, ze je to spravne.

                    0 0
          • Milan-KV  

            Jestli Ti jde jen o ten hluk, tak sundej ořech. Nepotřebuješ na to žádný nářadí https://youtu.be/sC-5-dOvfYA a zubatky dát na sucho. Nevím sice jak dlouho to vydrží, ale bordel to dělat bude, to jsem si jistej.

            0 0
            • JH88  

              Tak kdyby mi to dělalo tenhle zvuk, byl bych rád a nic bych neřešil

              0 0
              • Milan-KV  

                Tak tohle ještě není na sucho. Takže počítej s tím že to potom dělá ještě větší bordel. Je to otázka pár minut rozebrat a složit ten ořech, nic složitého tam není. A máš k tomu ještě podrobnej návod.

                0 0
                • JH88  

                  No mě to právě nic nedělá. Viděl jsem několik videí, kde je cvrk u těchto náb hlasitý, kupoval jsem samozřejmě i kvůli kvalitě. Měl jsem Shimano XT M8000 a vydržel necelý rok, dostala se mi tam někde voda (i když jsem vodou neprojizdel) a nějak to zrezlo, teď mám Shimano SLX M7000. Ten hlasitý cvrk se mi líbil, tak jsem do toho šel, ale po rozbalení jsem byl trochu v šoku, že to nic nedělá.

                  0 0
              • figur  

                Tak si vyměň rohatky za 36z a budeš mít zvuk ten samej.

                0 0
          • tonik666  

            DT350 se kupuji kvuli spolehlivosti, nebo kdyz chces tichy naboj

            Kvuli cvrky se kupuje Hope, Industry 9, King…

            0 0
            • kubad  

              Chris King není moc hlučný, spíš jen ječí :D

              0 0
            • Markony  

              Přesně tak ale stejně časem se změní zvuk, ma DT 350 6 roku jednou ročně rozdělám vyčistím a střiknu bílou vazelinou ve spreji a veš je ok .

              0 0
            • JH88  

              Máš nějaký odkaz? Třeba na ten Hope?

              0 0
      • tonik666  

        Měl by lehouče cvakat, ale moc so slyšet není.

        Já jsem rád, preferuji tiché náboje, na druhém kole mám Hope a to je fakt rušivé.

        0 0
    • kadlec  

      Zkusim se zeptat tady. Mam DT 370 s pevnou osou a z predni naby jsem vydloubnul koncovky a ted je potrebuju dostat zpatky. Koncovka se tam jen vlozi a pres ni je nalisovanej krouzek, ktery ji drzi, takze nejde jen narazit koncovka. DT ma na to naradi, ale v botticu stoji 1250Kc a o teda nedam. Nenapada vas cim to nahradit?

      0 0
      • Kouba_2005  

        Co přes nějakej velikostně odpovídající ořech do goly?

        0 0
        • kadlec  

          To me taky napadlo, ale takovou velikost nemam. Vnejsi prumer koncovky je 21mm a vnitrni promer naby 30mm.

          To si snad budu muset nechat nekde vytocit.

          0 0
          • plzakj  

            Ja to tam vzdycky nacpal zpatky plastovejma montpakama a poklepanim.

            0 0
            • kadlec  

              Na strane brzdy to tam jde kousek natlacit matici od CL kotouce, ale jeste to chce kousek, tak by to chtelo necim podlozit a na druhy strane to slo ockovym klicem, tam to neni utopeny jako u CL.

              0 0
              • figur  

                Než jsem měl hliníkový narážedlo, používal jsem tuto plastovou ukončovací zátku. A šlo to s ní výborně.

                0 0
                • kadlec  

                  Z ceho to je?

                  0 0
                  • figur  

                    Bylo to na nějaký trubce, snad stojan na kytky nebo něco takovýho. Prodává se to v železářství, různý velikosti.

                    0 0
      • vysmátej bajker  

        používám sedlovku 27,2

        0 0
      • lubosalbi  

        Používám ořech z goly, jaký čislo teď nevím, ale pasuje přesně

        0 0
    • soural  

      Mám vůli na zadním kole, náboj dt swiss 350. Je to ložiskama? A jaký nový, má smysl shánět keramický? Nebo ocelový, ale bez klece? Měly by to bejt 6902–2rs, k mání jsou od 20–250kč :-S

      A k tomu, neměl byste někdo prosím na půjčení stahovák na matku zubatky v Praze? Díky.

      0 0
      • vysmátej bajker  

        jestli chceš tak ti mohu přenechat strženou rohatku,necháš to navařit na kus železa nebo vhodného ořechu na golu a máš ho.

        0 0
      • novas752  

        Může to být ložiskama, nemusí. Kdyby to bylo ložiskama, při otáčení by byly hlučný a v rámu by byly cítit vibrace. Keramický jsou nesmysl, bezklecový jsou určený do zadních staveb, kde se jenom kývou, neotáčí.

        0 0
    • Slam09  

      Jaké rohatky do náboje 240s jsou lepší? 36 nebo 54? Nebo je to jedno?

      0 0
      • jIrI___  

        Čím větší počet zubů, tím menší mrtvý úhel na klikách a tím větší potřeba pravidelného čištění/mazání rohatky pro prevenci protočení. A samozřejmě je odlišný zvuk, 54 je pro mě už nepříjemné pískání. Takže se nedá říci, co je lepší, je to o preferencích. Pro někoho může být lepší 54, pro jiného 18.

        0 0
      • plzakj  

        Me na fullu vyhovuje 36 vic, nez 18. Nekde jsem cetl, ze pry jemny zoubky na 54 nejsou vhodny pro tezsi vahy a min to vydrzi.

        Kamos ma 54 na gravelu a kdyz s tim svisti po silnici, tak uz je to fakt dost otravny :)

        0 0
        • krabica  

          Tak mu to namaž… :-)

          0 0
        • Slam09  

          Chci to taky na fulla tak tam dám těch 36 – zlatá střední cesta ;-)

          0 0
          • snas89  

            Na fullu mam 54.

            Jo, je to drahy jak prase a asi to min vydrzi…:)

            Ale v terenu ocenis zaber hned. Napr. Kdyz stoupas pres nejaky koreny.

            Na silnici je to podle me skoro jedno.

            0 0
            • Slam09  

              Kruciii už jsem byl rozhodlej.. :-) Ale asi i kvůli tomu zvuku co psali kluci výše dám těch 36..

              0 0
        • Breakpain  

          Testuju 54ku na fullu – miniDH pouziti, zatim jsem to mazal 1 behem pul roku a uz je to zase hlucnejsi (zvuk mi neva). Az se budu nudit, rozhodim to a promazu, je to rychlovka.

          Origo vazelina.

          100kg cca oblecenej s vybavou.

          Jizdni styl „tank“ – snazim se vsechno prorvat silou. Takze bych rekl, ze zatezovy test to ma u me velky … preventivne mam v aute 18z, jako zalohu ale zatim nevidim problemy, kdyz se o to staras.

          0 0
    • plzakj  

      Na YT jsou videa, kde si muzes zvuk porovnat. Je to realisticky. Ten rozdil 36 a 54 mi neprijde zasadni. Spis pouziti – na silnici to neni uplne vhodny :-)

      0 0
      • kubad  

        mám doma na kolech 16z silnice, 32z gravel, a 54z MTB a zvuk je hodně rozdílný

        0 0
        • krabica  

          Co jsem všechny namazal, tak je skoro neslyším, to je pak jedno. :-) Mám taky všechny 3 varianty…

          0 0
          • kubad  

            jj hlučnost je daná namazáním, ale rozdíl v zvuku / výška tonu je i tak výrazný

            0 0
            • mr.garisson  

              Mám na MTB 54z, po namazání je to tiché leda tak pár km. Pak se to vrátí na normální úroveň před namazáním. Mažu to origo červenou vazelínou DT.

              0 0
    • jIrI___  

      Při vyndání kola z rámu mi z náby DT 350 začala samovolně sjíždět kazeta s ořechem a sypou se na mě rohatky s pružinkami. Co s tím?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Vyčistit, namazat a příště s tím počítat :)

        0 0
        • jIrI___  

          Zaskočilo mě, že to dřív drželo pevně pohromadě a teď toto, nechce se mi věřit že to je běžný stav. Je to dost nepříjemné kvůli převozu s vyndaným kolem, dnes jsem pod autem na parkovišti dlouho hledal jednu pružinku :)

          0 0
          • krabica  

            Neřešit a jezdit! Je to normální…

            0 0
          • Vilém  

            Mohl bys zkusit odmastit konec osy naboje a o-krouzek, ktery drzi koncovku.

            0 0
            • jIrI___  

              To by jakž takž pomoci mohlo, vyzkouším. Nicméně mě zaskočilo, že u takhle drahého náboje to je dle všeho běžné chování (takový Apple styl – máme ve výrobku nějaký vyložený nesmysl, ale nazveme to jako feature přínosný pro uživatele). Zatím jsem použil provizorní řešení, ale jak vidím, tak pravděpodobně zůstane i trvalým :D

              0 0
              • pepek  

                Tak ten kroužek změř a dej tam trochu větší, nebo aspoň nový. A když už provizorní řešení, tak ať není vidět: kroužek v drážce „podmotej“ tenkou nití. (funguje dokonce i proti tlaku :-)

                0 0
              • Smazaný účet  

                A co volnoběžka? :)

                0 0
                • jIrI___  

                  Toto je řešení pro převoz, kdy to zadní kolo bude venku z rámu. Ale zas na druhou stranu, festka s převody, hmm… :D

                  0 0
      • Smazaný účet  

        To se mi taky děje. Zkoušel jsem výměnu koncovek a nepomohlo, tak to neřeším a jen při vyndání kola s tím počítám. Ale moc jsem nezkoumal, co tomu „pomohlo“

        0 0
      • Cavendish  

        LoL, to je systém jako noha. Doma sundáš zadní kolo, udělá to cink cink a rohatky v prdeli :D

        0 0
        • Smazaný účet  

          co doma, venku u auta :D

          0 0
          • Cavendish  

            Jako na druhou stranu je to určitě příjemný na servis. Šup šup a je to.

            Ale myslím si, že nějaká drobná pojistka tam být mohla no

            0 0
            • jonti  

              Zajímavé, mám s tím přesně opačný problém, drží to tak, že je problém to sundat.

              0 0
          • plzakj  

            Nad kanalem?

            0 0
        • tomxxx  

          Ona tam pojistka je. Ale to bys věděl, kdybys ten náboj někdy měl v ruce. :)

          Ale jo, je to děsný shit, raději nakupte novatec kluci.

          0 0
          • Cavendish  

            Evidentně tam není a nebo nefunguje když mu to samo vypadává :)

            0 0
            • jIrI___  

              Je a opravdu evidentně nefunguje :)

              0 0
              • krabica  

                A odmastil jsi to důkladně?

                0 0
                • jIrI___  

                  Isopropanolem s nejlepším svědomím a vědomím :). Zatím to jistí přikurtování k drátům a až se mi bude chtít, začnu hledat nový o-kroužek s kapku větší tloušťkou, to by snad mohlo pomoci.

                  0 0
      • tomxxx  

        Neskripnul sis o kroužek uvnitř koncovky a nevyjebal se tak, že už nedrží koncovku na ose?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Já to nějak nezkoumal, ale i jiná koncovka nedržela. Podle mě se nějak dojebala osa, na druhé nábě 240 (vyšší model s tím moc nesouvisí) mi to nedělá ani jedna z koncovek.

          0 0
          • Mr.Duck  

            240 má v ose drážku která pomáhá ten o kroužek tam držet. Pasuje do 350 tak se to dá pri servisu lehce vymeniť.

            0 0
        • jecnak  

          Taky bych to tak videl. Mam doma ctvery kola a jedny aktualne hole naby a nikde ten problem neni. A to maji nektera z kol pres 40000 najeto s puvodnima loziskama.

          0 0
    • Peslezedirou  

      Ahoj, poprosím o radu se zadní nábou DT Swiss 350. Mám starší kola a teď jsem je vyndal z rámu, kvůli výměně plášťů a po nasazení zpět se ze zadní náby začal ozývat zvuk jak když škrtá kotouč, takže jsem seřizoval třmen několikrát na cestě. Říkal jsem si, že to může být osou, že se tam třeba dostaly nějaké nečistoty, při různéˇ utažení táhla se intenzita skřípání měnila. Při zatlačení z boku na ráfek, je slyšet praskaní z náby, předpokládám, že jsou ložiska KO? Není možné, že se jedná třeba o něco jiného, čeho jsem si nevšiml?

      0 0
      • plzakj  

        Tezko rict. KO loziska poznas, kdyz do nich strcis prst a cejtis, jak se toci hrube. Pokud to neni hladky chod, tak jsou KO. Ale to co popisujes mi prijde spis, jak kdybys to mel blbe seskaldany nebo se tam dostal nejakej bordel.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Mně napadlo, že se mi to podařilo přetáhnout osou, nemám na rozebrání vercajk, sundám aspoň ořech a zkusím se podívat na ložiska, ale myslím, že návštěva servisu mě nemine. Ten zvuk je, jak kdyby tam bylo něco skřípnutého, je to slyšet s každým šlápnutím.

          0 0
          • tomxxx  

            Nepotřebuješ nářadí, koncovky jdou normálně sundat, jen bych sundal i kazetu a vyčistil, třeba štěrká ona.

            0 0
            • Peslezedirou  

              Je pravda, že jsem ji lehce dotáhnul před nandáním kola, udělám to jak píšeš.

              0 0
            • Peslezedirou  

              Tak příčina téměř odhalena, problém byl v podložce pod kezetu, bylo potřeba širší, sice se patorky viditelně nepohybovaly, ale mini vůle byla příčinou vrzání. Cvrkota při tlaku na bok ráfku je díky méně napnutým drátům drátům, škoda, že jsem nenechal výplet dotáhnout před nasazením plášťů.

              0 0
              • jecnak  

                Dotahnout vyplet se da i s nahozenyn plastem vetsinou bez problemu.

                0 0
                • Chlebovnik  

                  Jj, třeba když máš aero kola a interní niple. =)

                  0 0
                • tomxxx  

                  Dotáhnout se dá, ale je to určitě horší. Plášť ti změní trochu napětí na ráfku a není dobré dohánět nepřesnosti pláště centrováním kola.

                  0 1
                  • Mr.Duck  

                    Na poradnem kole na tom nezalezi. Teoreticky je podstatnejsi vysledne pnuti, tudiz s nasazenou a nafouknutou gumou, ale ty rozdily by mely byt zanedbatelne. Bavim se teda o MTB, o silnicnich kolech nic nevim a ani me to nezajima :)

                    0 1
                • Peslezedirou  

                  Čistě teoreticky: pokud bych dotahoval zadní kolo, tak pravou stranu u kazety o 1/4 otáčky a druhou o 1/2? Aby byl zachován střed?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Leva strana to ovlivni vic.

                    0 0
                  • novas752  

                    Spíš naopak když už. Ale záleží co je to za výplet, v jakém je stavu, přesně to říct nejde. A změřit jestli je ráfek na středu je jednoduché i bez pravítka.

                    0 0
    • Pijer  

      Chystám se měnit ložiska v DT350 (měla by tam být 6902V) a zvažuju nějakou keramiku z Ali. Nemáte něco vyzkoušeného? Má smysl jít do plné keramiky, nebo spíš do nějakého hybridu? Bude to na cyklokros, tak si slibuju větší výdrž a možnost vypláchnutí od bordelu, co tam wapka v depu nažene.

      0 0
      • mirorek2  

        ser na to, kup CEMA, ty mi drží a hlavně se nebortí po nalisování jako některé jiné

        sezonu to musí dát

        bordel tu keramiku popraví myslím ještě rychleji, než klasiku

        1 0
      • tomxxx  

        S větší výdrží vůbec nepočítej, dává se do nich minimum oleje.

        Nekvalitní keramika bude horší jak nějaká kvalitní klasika.

        Za mě jsou keramická ložiska spíš takový tahák na prachy pro pupkáče a možná pro profíky, kdy jim připraví kolo na jeden závod, možná to nějaký W ušetří a ještě udělají reklamu drahý značčce ložisek.

        3 0
      • KRoser  

        Souhlas s mirorek2. Pokud to máš do bordelu tak nějaké levnější ložiska a prostě častěji měnit bude lepší varianta. Keramiku trochu bordelu oddělá rychleji jak klasiku. Keramické kuličky jsou o hodně tvrdší jak stěna ložiska a když se tam dostane nějaký bordel tak ty kuličky vymelou vedení v ložisku a to je pro ložisko konec.

        1 0
        • Pijer  

          Díky všem, nebudu se snažit prošlapávat slepé uličky a navštívím žižkovský Tobex.

          Jen pro ujištění, to označení 6902V sedí?

          0 0
          • tomxxx  

            „V“ by mělo být stejné značení jako MAX – lozisko bez klece s plným počtem kuliček. To jsou ložiska do zadní stavby. Ty chceš 2RS – plastové těsnění. Správný rozměr ložiska do tvé 350 posoudit neumím.

            1 0
          • KRoser  

            Ano, v DT350 na předku jsou 6902. S tím označením těsnění je to jak říká tomxxx.

            0 0
          • 01carbon  

            . hyml rok stare – to uz ma Pijer urco vyresene

            0 0
    • krokus  

      Jak moc nábojům na silničce (ložiskům v nich) vadí pravidelná jízda po kočičích hlavách? Mám práci na Malé Straně, jezdím přes Kampu, takže přes kostky. Nejsou to dlouhé úseky, ale je to téměř každodenní záležitost. U předchozích zapletených kol s náboji Mavic a Novatec jsem měl podezřele brzy problémy s náboji – nemohlo to být právě těmi kostkami? Jak to asi budou zvládat DT350?

      0 0
      • mirorek2  

        Podhusti si gumy

        0 0
        • krokus  

          To neodpovídá na mou otázku :-), ale máš asi pravdu. Podhustit tak na kolik? Podle tabulek bych měl vozit tlaky kolem 4,3 baru (mám 28palcové gumy a cca 61 kg).

          0 0
          • Jáchym 1  

            Pláště máš spíš 28mm

            Dal bych při Tvé váze 3.9 zadek,3.6 pře­dek

            0 0
            • krokus  

              No jo, pravda :-) Jo, takové nějaké tlaky většinou vozím (nafoukám 4,5, ale z bezduší to vcelku rychle ubyde :-)).

              0 0
      • Vilém  

        A co teprve, kdyz nekoho napadne s tim jezdit v terenu?

        0 0
        • krokus  

          Právě:-) Měly by to teda ty náboje v pohodě dávat, nebo je na místě čekat mnohem rychlejší opotřebení?

          Jinak ty kostky v Praze na Klárově jsou místy opravdu hnusné, to je snad horší než terén.

          0 0
          • kubad  

            Spíš vymlátíš hlavové , neřešit jezdit

            1 0
            • krokus  

              Na těch kostkách teda myslíš kolo není potřeba šetřit? Ono když se te přeletí rychle, tak je to paradoxně někdy spíš snesitelnější.

              0 0
            • krokus  

              A co případy typu příčné vystouplé koleje obklopené vystouplými kostkami, kdy před nimi a za nimi je hladký asfalt?:-) Nikdy jsem neměl odvahu to přejet třeba v 35 km/h, ale viděl jsem lidi, kteří to tak jeli. Musí to ale být slušná rána…

              0 0
              • Esi  

                Něco pobere guma, něco rafek a vyplet, neřekl bych ze by to měl být pro ložiska problém. Na MTB mám na DT350 najeto cca 15 000km ložiska původní a to mám cca 95kg. Netrapil bych se tim

                0 0
                • krokus  

                  Silnička a MTB je ale myslím velký rozdíl. Po kolika km by se ty náboje vůbec měly servisovat?

                  0 0
                  • Esi  

                    Rozdíl to určitě bude, na mtb mas měkké a objemné pláště, na druhou stranu zase v terénu to těch ran pochyta daleko víc.

                    Jestli je nějaký servisní interval v km na ložiska dost pochybuju, když to začne drahnou tak vyměnit, ložiska stojí par korun.

                    1 0
                  • popokatepetl  

                    Na silnici mám na Dt350 asi 30 tis km. Nikdy jsem na ně nesahnul. Zubatku mažu 1× ročně

                    0 0
                  • tomxxx  

                    Na silnici stačí jen občas namazat rohatku, když začne být hlučná a spolu s mazáním rohatky sundám i koncovky na předním kole a koulnu, jestli pod tím není bordel a jestli nedrhnou ložiska. To je tak nejdřív po 2t km, spíš pozdeji, ale záleží kolikrát jsem jel v dešti.

                    Po 6 letech jsem na silnici ještě neměnil ložiska.

                    Na biku tohle dělám po velkým bordelu. Přijde mi, že nejhorší pro ložiska je asi mokro, bláto, bordel, omeju kolo zvenku a šoupnu ho na týden do garáže – to se pak vlhkost natáhne do lozisek a je konec.

                    0 0
                    • Markony  

                      Ja sundám koncovky a natlačím s rozumem vazelínu a dam zpět koncovky, přebytek otřu hadrem a není problém .

                      0 0
                    • Esi  

                      A proto to kolo nemeju, prijedu povesim v garáži na zeď prezuju se a jdu domu, rohatky mazu tak 2× za sezónu, jaro a podzim, v tomto případě méně je více, malo namáhána rohatky je pouze hlučnější, premazanou rohatku můžeš zbytečně strhnout

                      0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • kubad  

                dřív zrušíš ráfek, než ložiska :D

                0 0
        • Esi  

          No nadruhou stranu až na velké exoty snad nikdo nevozi v terénu tlaky 4bar

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.