• radomilek

    Ahoj,

    rád bych si nechal poradit ohledně přední vidlice:

    Mám Meridu Matts500 se kterou jsem poměrně spokojen, až na přední vidlici, která je RST Gila SL (elastomer). Ne­jezdím žádné závody, ale jedenou týdně se rád pořádně projedu (cca 60km) a jinak jezdím každý den domov/práce (celkem 17km). Obecně se dá říct,že je to tak 50% terén, 50% silnice. 

    Mylsíte si, že má cenu vyměnit vili za něco slusnějšího, např Rock-Shox Tora (apod.), nebo to na to „mé ježdění“ nemá cenu? Jsem z toho zmatenej, každý z rádoby-znalců mi tvrdí něco jiného a často protichůdného. Bohužel nemám možnost jinou zkusit.

    Díky za radu.

    0 0
    • destr  

      epicon

      0 0
    • Polo21  

      presne na tento bajk som si daval minuly tyzden Epicona od Milana :o)

      0 0
    • Dan  

      Taky se přidávám – Epicon od Milana, dával jsem ho kamarádovi a je to super§

      0 0
    • Smazaný účet  

      tady uz se neda nijak poradit, vsichni predemnou napsali to co bych ti doporucil i ja.

      0 0
    • prodi  

      existuje nějaká jiná značka než milan?

      0 0
      • Smazaný účet  

        existuje nějaká jiná funkční vidle do 5t?

        0 0
      • Rychlej turista  

        Určitě, sám Milan na svých stránkách píše, že kdo není spokojený ani s jeho vidlemi, vrátí se poslušně zpět k pevné :-D

        0 0
        • prodi  

          no dyť jo! :)

          0 0
          • roud  

            roud :O)

            0 0
          • Lišák  

            Jen tak na okraj-existují i lidé, kterým nejde o to uspořit drahocenou energii na posun vpřed na úkor vyklepání duše z těla ;-)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jo, taky už jsem o nich slyšel, ale stejně je nechápu :-D

              0 0
              • roud  

                Nevíte někdo o co teda těm lidem de ? Asi jen pozéři na fotky ne ? ;O)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Já bych řekl, že je spíš baví neustálé ladění, testování, rozebírání, skládání, měnění oleje a tak …

                  0 0
                  • Lišák  

                    Ano.

                    A myslím to vážně. Mě to prostě baví.

                    0 0
                  • roud  

                    mě to právě nebaví čím dýl s tim nemusim nic dělat tím sem spokojenější :O)

                    0 0
              • Lišák  

                Já jo.

                Ale já jsem lenoch. Proto jezdím na kole. Sportuju a můžu u toho sedět. Je to podobný, jako sedět v obýváku a sledovat v TV nějakej dokumentární film o lese. Film o provozu na pozemních komunikacích s asfaltovým povrchem a motorovými vozidly si ze svého křesla WTB Laser nechám raději ujít ;-)

                0 0
    • jIrI___  

      Když už se tu píše o Milanovi, nahodím jeden OT: Nevíte jestli je možné si u něj rovnou při objednání nechat změnit barvu vnějších nohou vidlice?

      0 0
      • RoKo  

        proc se nezeptas jeho sameho a ptas se prostrednictvim B-F?

        0 0
        • jIrI___  

          Protože jsem líný hledat na něj mail a protože nákup vidle plánuju hooodně do budoucna. Jen si oťukávám možnosti a doufal jsem, že někdo napíše buď ano nebo ne.

          0 0
          • Lišák  

            Ano.

            Můj Epicon byl asi první, kterému Milan odstranil ten černý nesmysl.

            0 0
            • wraith  

              Řekl bych, že tazatel myslel barvu vidle – vnější nohy :)

              0 0
            • jIrI___  

              Jak píše wraith, myslel jsem barvu vidle. Jinak ty černé vnitřní nohy se mi celkem líbí, i když se odírají. Ocelově lesklé na mě působí tak nějak divně :-)

              0 0
    • Neddy  

      A pokud ho nechceš od Milana, tak ho můžeš mít ještě o 15–19 stovek levněji ;-)

      0 0
    • Teddy  

      Já mám Meridu Matts 300D a na to moje ježdění si bohatě vystačím s Rebou je skvělá v tom že si jí pošteluješ podle toho jak a co jezdíš a za levný peníz a to jí nemám od Milana poštelovanou a sníženou progresivitu. Toť můj názor. Reba p**o

      0 0
      • Smazaný účet  

        reba je možná levná oproti dražším vidlím, ale epicon ješlě levnější :) a funkčně na tom může být i lépe (mimo hmotnost)

        0 0
    • RoKo  

      urcite Epicon od Milana… ;) budes 100% spokojeny… ja aspon jsem…

      0 0
    • Flegmatik  

      A ví někdo, zda k té vidli (Epiconu) bez dálkovýcho lockoutu se dá (časem) přidělat ten lockout na řidítka? Nebo to nejde, a musí se koupit pouze verze, která je tímto specifická?

      0 0
      • dancing dog  

        nejsem si jistej, ale myslim, že to jde¡a že to nabízí, ale nejsem si jistý, myslím, že to tu psal..ale nevím žel fakt na 100%

        0 0
    • Sobi  

      Taky mam 500 a původně jsem měl Gilu TnL 90 a teď je tam Reba a maximální spokojenost, před 14 dnama jsem jí předělal ze 100 na 115 :-)

      Kokni do mého profilu, ikdyž foto je starší :-(

      0 0
    • dancing dog  

      je to už asi fakt otrava, ale z vlastní zkušenosti bych taky doporučil Epicon od Milana. Pokud cestou do práce jezdíš i po silnici, tak typ RLD- se zámkem na řidítkách, funguje spolehlivě. Nově snad taky je v nabídce systé, TAD- se změnou zdvihu, můžeš měnit zdvih ze 100 do 140 mm, což je s výhodou, když jedeš do delšího kopce / dáš 100 mm / nebo naopak terénem z kopce../140mm/…

      anyway- za ty peníze skutečně dobrá vidlice, s citlivostí pružinovky a výhodami vzduchovky…

      0 0
      • Lišák  

        K tomu LO:

        Zkoušel jsem tento systém na kole mé ženy. Má R7 tuněnou od M1. Jezdil jsem na jejím kole celé odpoledne, hlavně lesem, ale někdy jsem se asfaltu vyhnout nemohl. Při aktivovaném LO jsem neměl pocit, že by se mi jelo lépe/lehčeji/rychle­ji. Naopak proti mému zvyku na každém hrbolku, nebo malém výtluku asfaltu řidítka poskočily a nebylo to příjemné. Když jedu plynule, tak se mi vidlice téměř nehoupe ani otevřená. Nejsem závodník, tzn. nespurtuju, tzn. LO nepotřebuju.

        Toť má osobní zkušenost. Na svoji vidlici jsem LO ani nemontoval, neboť jsem neměl pocit, že bych ho potřeboval. Nyní se pocit změnil v jistotu. 

        0 0
        • RoKo  

          Ona ta LO a RLD je kapku rozdil… zaprve si muzes u RLD nastavit utlum (hodne si teto funkce chvalim) a zadruhe nema tvrdy lock ale MC kdy pri locku jen vice pritvrdi (pruzi ale znatelne mene)… hodi se to dobre pri jizde ze sedla, ale mas pravdu s tim zamykanim… taky zamykam jen minimalne a to jen pri zminovanem vyjezdu…

          0 0
          • Lišák  

            Na té R7 se přidává kompresní tlumení a předposlední stupeň už je skoro LO. Pak následuje skutečný LO. Já mám Epicon RLD. Páčka s lankem leží v šuplíku ;-)

            0 0
            • RoKo  

              tak to omluva z me strany… podle toho co jsi napsal ze ti na kazdem hrbolku poskocily riditka jsem bral ten LO jako LO ;) …

              Ja tu pakcku obcas pouziju, ale je pravda ze tak z 2% (mozna mene…)

              0 0
              • Lišák  

                Omluva netřeba. Řídítka hodně skákala na LO. Ten skoro LO mi hodně připomínal moji Suntour XC-PRO-SL před tuningem ;-)

                0 0
        • MlokCZ  

          Ono záleží hodně, jak každý šlape. Já jsem na tom úplně stejně jako ty a lock také téměř nepoužívám (ten je dobrý pro mě pouze na asfaltu v delším kopci při delší jízdě ze sedla, jinak nemá smysl a to nepraktikuju opravdu moc často).

          Ale také znám „případy“, kdy je někdo v sedě v kopci schopný rozhoupat i poměrně necitlivou vidlici. To je ale extrémní kombinace vyšší váha + odstrašující technika šlapání.

          0 0
          • dancing dog  

            tak to sem právě asi já…:-) ne, já zámek používám hlavně při ježdění na asfaltkách nebo šterkovkách v dlouhých stoupání..u nás jich je celkem dost…

            v terénu lock taky skoro neužívám…

            0 0
      • jan 2  

        MILAN IS GOD ?..........  Milane náš jenž jsi na nebesích buď vidle tvá.....

        0 0
    • kali222  

      dost bylo epiconu:) nechces recona soloair? jeteho 250km? prodavam pac chci vinnou re(b/v)u :) a ona zadna zrovna neni na predaj:(

      0 0
      • pegas  

        100mm? barva?cena?..info kdyztak na mail..diky

        0 0
        • kali222  

          cerny recon 327 solo air tedy ta nejlehci verze :) a nejorezanejsi.tlak vzduchu a zpetny utlum. loni ve velo katalogu byla samostatna za 10000,–(to frakt nechapu kde to vzali) a vahu udavali 17×xg. foto neni problem, je 100mm : ).da se tedy na 80 a 130mm prestavet

          0 0
    • Hejdik  

      No tak jsem zase prolítl tohle vlákno,a opět se to vesměs proměnilo v doporučování Epiconu,nebo REBY.Nikde jsem přitom nevyčetl,že by se někdo zeptal na váhu jezdce,výši peněz k investici apod.Tak se zeptám já…kolik vážíš,kolik chceš investovat a co případně od nové vidlice čekáš ,např. zdvih,případně jakou velikost rámu máš?

       
      0 0
      • RoKo  

        vahu jezdce neres (milan pripravi na tvou vahu)

        vyse investic – stanovil ± tim ze uvazuje o RS Tora…

        co ocekava – popsal co bude jezdit a jak bude uzivat…

        zdvih – ma meridu… a pak psal neoc i o vyssim zdvihu.. tusim 130

         

        ⇒ proto mu doporucujeme vetsinou jako nelepsi variantu Epicon (TT)

        cena 5.200,– (u milana s vylazenim na jeho vahu), zdvih taktez na prani.

         

        za tuhle cenu nenajdes konkurenci ve funkcnosti a vaha necele 2kg na vidli se zdvihem az 140 je pomerne hodne slusna…

        0 0
        • Hejdik  

          člověk ale musí taky vycházet z faktu,že ne každý má zájem kupovat vidlici třeba od Milana a to zjakýchkoliv důvodů.Dále popsal,že bude jezdit 50%silnici a 50 terén%,což v podstatě může napsat i sjezdař,co si jede po vlastní ose zaskákat do kopečků.Za další i TOra má několik cenových relací a provedení.A i kdyby myslel svým jízdním stylem klasické XC ,tak 130mm je dle mě nesmysl.No a jinak se mi fakt líbí,jak všichni nezaujatě radí jen to ,co mají zkrátka oni,jako by ani neexistovala škála jiných možností a to jen proto,že to,na čem,kdo zrovna jezdí je přece to „nejlepší“ a přez to jede vlak.

           
          0 0
          • micsvo  

            micsvo

            0 0
          • Sobi  

            Dlouho jsem vybíral a zkoušel vidle, pak jsem si jako poměr cena/výkon/chtíč pořídil Rebu a pro mé potřeby, které popisuje i on, připadne jako nejvhodnější volba. Tak jí doporučuji!

            Nebyla to koupě typu koupím kolo a jé.. co to je za vidli? Ta bude určitě super! Ne, vidli jsem si vybral a jsem s ní spokojen…Tak jí doporučuji!

            0 0
          • Lišák  

            No a jinak se mi fakt líbí,jak všichni nezaujatě radí jen to ,co mají zkrátka oni,jako by ani neexistovala škála jiných možností

             

            A to mají doporučovat to, o čem slyšeli/četli že je výborné? Nemyslíš, že dotyční rádci (někteří) mohli jezdit , nebo jezdí i jiné vidlice a proto doporučují to, co se jim zdá z vlastní zkušenosti nejlepší?

            0 0
      • radomilek  

        Ahoj,

        konecne !

        Nevim, kdo nebo co je Milan, ale dotaz je spis takovej: Vyplati se investovat do lepsi vidle, nez je soucasna na me jezdeni? Prechod na Suntour z RST mi zas az tak velky skok neprijde (ale mozna se mylim, jsem bajkovy „nadesenec amater“).

        Velikost ramu 20, soucasny zdvih je 120mm, coz bych asi i zachoval, vazim 90kg, mewrim 180 cm.

        Co se tyka investice, Tora stoji okolo 5 tis., takze jsem predpokladal neco kolem teto castky. Ale pokud se neco prihodi a bude to daleko lepsi, proc ne? Kamarad ma napr. Bombera a nemuze si to vynachvalit. yAle to uz je investice velika a nevim, jestli bych to na ty moje vyjizdky ocenil.

        Dik vsem za rady

        0 0
        • Hejdik  

          Tak já si myslím,že investice v tvém případě bude stát za to,myslím,že Tora je vhodným kompromisem mezi cenou a reálnou kvalitou.V tvém případě bych volil variantu vzduchového pružení http://www.bikesport.cz/detail.php?… 

          Co se týká zdvihu,tak zde bych volil variantu 100mm,myslím,že vyšší zdvih je trochu zbytečný,120mm je spíše na all mauntain a v tvém případě by takový zdvih měl přílišný vliv na jezdivost kola po rovině.

          a když zmiňujueš Bombera,tak ten by na tvou váhu nebyl co do tuhosti ani příliš vhodný,mám ho a při mých 72kg vím co říkám.

          Věřím tomu,že je spousta spokojených uživatelů Epicona a že je jich ještě více,co ji mají od Milana,ale asi se najde dost lidí,kteří s tímto budou i polemizovat,ale to už nechám na nich.

          toť má odpověď.

          0 0
          • Smazaný účet  

            ja myslim, ale ze ten vyssi zdvih tam je kvuli velikosti toho ramu, bratr ma taky nějakou meridu (matts miami asi 3 roky z5) a byla tam uz ze serie vidle se 120 mm. Kdyby tam dal 100mm tak by se mu mohli dost snizit riditka. No a ted tam má Toru Uturn. Doporučoval jsem mu epicona ale pro něj byl problém připlatit si 2 tisíce, tak má Toru 130– 80 ale stejně stále jezdí na 130mm

            0 0
        • xentar  

          Milan je takovej svéráznej pán středního věku, který toho o odpružení kol ví opravdu hodně. To jen k tomu, kdo je Milan.

          Co se týká přínosu nové vidlice – záeží na tom, za co tu současnou vidlici vyměníš, a co od kola/vidlice chceš.

          Suntour/RST – jestli chceš vidli jen kvůli značce, tka si opravdu nepomůžeš, pokud tě zajímá funkčnost, záleží na konkrétním modelu, i RST má pár povedených kousků (FIRST třeba).

          INvestice 5 kkč – za tyhle peníze seženeš funkční vidlici,a le zase podle toho, co od ní čekáš a jestli preferuješ nízkou výhu nebo vysokou citlivost a jakým způsobem jezdíš.

          Bomber – bomber je označení snad na všech vidlicích Marzocchi, co se týká jejich funkce, tak obecně jsou na začátku zdvihu tvrdé, na malé enrovnosti nereeagují a hodí se víc pro náročnější ježdění v terénu + nějaký ten skok, protože nejdou tak snadno na doraz.

          Blbý je, kdžy vidlici vybírá člověk, který nemá zkušenosti s různými vidlicemi a systémy odpružení (pružina/vzduch). Nejlepší proto je, aby sis vyzkoušel různé vidlice ideálně na stejném kole nebo alespoň co nejvíc různých vidlic, pak získáš nějakou představu.

          A tím se dostáváme zpátky k Milanovi. kdžy jsem u něj kupoval Epicona, vyzkoušel jsem na místě 10 různých vidlic a jejich anstavení (upravená/neu­pravená), ty rozdíly byly překvapivé. Právě tahle zkušenost je důvod, proč tu tolik lidí doporučuje Epicona od Milana Slance. – mohli si vyzkoušet a zjistili, že Epicon je opravdu stejně citlivý, jako mnohem dražší vidlice (Reba, Pike).

          0 0
          • MlokCZ  

            Jen bych chtěl reagovat na jednu věc a to že se méně citlivá vidlice hodí do náročnějšího terénu. To je zásadní omyl, protože tam ta citlivost bude úplně stejným problém jako při žehlení malých nerovností v lehoučkém terénu. Problém malé citlivosti není pouze v tom, že na malé nerovosti nereaguje, ale také v tom, že na velké nerovnosti reaguje se zpožděním a hůře.

            A k te citlivosti, RS vidlice v originále se s upraveným Epiconem srovnat nedají, tam jsou na tom znatelně hůře. Aby se to vyrovnalo, tak jak Reba, RVL, Pike musí být upravený taky.

            0 0
            • xentar  

              No, vlastní zkušenost nemám, jen co jsem tak postřehl kolem, tka lidi s „bomberama“ právě takhle svoje vidlice obhajujou, já jim to brát nechci, i když nevím, co byhc musel na epiconu dělat, aby mi šel na doraz :)

              0 0
              • vlk  

                Není bomber jako bomber.Neboli jsou i marzocchi co jsou hodně citlivé.Další věc je ta, že ne každý chce extra citlivou vidlici hned od začátku, ne každému vyhovuje stejný průběh. Ale ne, tady na BF jsou prostě modly typu Milanův Epicon, Reba, v rámech a koelch RB, Supperior a Canyon a jakobyste nic jiného neznali.Každý si myslí, že tím, že má něco z výše jmenovaných je hned King a že to automaticky znamená, že všemu rozumí. BF je o ničem, protože se tu prostě nedebatuje, nehledají alternativy, natož aby se řešily opravdu technické věci. Stačilo by nahoru dát výpis těch jmenovaných značek a pod to „nezakládejte thready toto je odpověď na vše“.

                0 0
                • Hejdik  

                  No tak s tímhle názorem se naprosto stotož­ňuju…

                  0 0
                  • micsvo  

                    micsvo

                    jenom se ted musim zastat (…) Milana1 – pokud pise k veci, jeho technicke rady jsou super. bohuzel se mi ne vzdycky podari vydejchat ten podtext typu „…kdo neni spokojeny, vrati se poslusne k pevne…“. btw jeden z duvodu, proc mi takovej epicon nesmi domu :-) 

                    0 0
                    • xentar  

                      předsudky sou sviňa, ale Reba nebo Foxka na kole vypadá taky hezky :-)

                      0 0
                    • RoKo  

                      „btw jeden z duvodu, proc mi takovej epicon nesmi domu :-)“

                      No a to je prave ta chyba…Tak paradni chod…

                      Jinak taky jsem si myslel, ze jeho reakce jsou prehnane, ale pokud uz takhle reagujes dlouho a denne, da se ocekavat, ze vybuchnes…

                      Takze ikdybych s nim mel jakykoli spor (jako ze nemam) tak dalsi vidle na mem kole bude od Milana … ;)

                      0 0
                      • micsvo  

                        :-) ja to beru spis s humorem. je to takova moje obsese – mam rad, kdyz jakekoli zbozi beru od nekoho, kdo mi je sympatickej. proto nakupuju cyklo veci v chainreaction (kvuli reakcni dobe, pristupu a smysluplnejm cenam), nebo u pana kvasnicky, co ma malej kramek se servisem v michli v praze a ja tam jsem pokazdy minimalne hodinu a posloucham o cem si povida se mnou, nebo ostatnimi zakazniky.

                        timhle sice o sametovej chod Epicona (jezdil jsem serii a i ta byla super) prijdu, ale podporim tak nekoho, kdo krome skvelyho zbozi „prodava“ i kvalitu jednani a sluzeby.

                        0 0
                        • milan1  

                          Ale to jsi trefil přesně na to samé i já rád dělám pro stejně naladěné lidi a trochu toobrátím,  proč by si sametového chodu měl užívat někdo, kdo mě nemůže ani cítit, (to nemusí být samozřejmě tvůj případ)

                          Jsem docela rád, když nastupují osobní vztahy, které drží lidi pospolu a v regionu, on internet není vše, tak tohle schvaluju.

                          0 0
                        • xentar  

                          Možná je chyba dělat si názor na někoho z internetový diskuse. Třeba já strašně oceñuju, že jsem nedostal jen vyladěnýho epicona, ale kromě toho, že mi ho Milan bez příplatku ansadil na kolo ale hlavně – mohl jsem vyzkoušet spoustu vidlic (něco na kolech, něco na váze) a dostal jsem hodinovej výklad o fungování pružení. Možná jsem měl štěstí, že byl Milan v dobrém rozmaru, ale pro mě je internetovej Milan a reálnej Milan něco jako Jeckyll a Hyde :)

                          0 0
                          • milan1  

                            Takhle ela dopadá u mě každý:-)

                            Tys měl navíc štěstí na množství vidlic vhodných k vyzkoušení bylo toho zastoupeno opravdu hodně a pestře.

                            Taková Luka ti potvrdí, že odejít ode mne bez patřičného technického výkladu je zhola nemožné a ke zkoušení doslova nutím, přesně takhle nějak si tady už „stěžovala“ :-)

                            0 0
                            • xentar  

                              No moje žena si taky stěžovala, že se málem počůrala, když čekala v autě,  zatímco si mě zásoboval zkušenostma i teorií :)

                              0 0
                        • RoKo  

                          v poho…

                          ale ted te zkusim nahlodat… seriovy epicon nema NIC spolecneho s upravenym… Ten rozdil byl tak obrovsky a kazdy kdo mel a ma tu moznost to porovnat tak ti to potvrdi.Takze pokud si chvalis seriovku… ;)

                           
                          0 0
                          • micsvo  

                            pisu, ze o nej bohuzel prijdu – a myslim to uprimne :-)

                            ne vazne – seriovka me hodne bavila, na upravenem jsem nejel. podle reakci tady to musi byt pecka.

                            btw pokud nekdo chcete tu serii co mi lezi doma na skrini, pisnete na email (jen upozornuju predem, ze milan1 ji myslim neupravi).

                            0 0
                            • milan1  

                              Samozřejmě že jí neupravím a vím tím pádem proč jsi na mě nabroušen, už jsem se o tom zmínil dole.

                              U mě to ve vztahu k tobě není ale nic osobního, jsou to zásady, které jsem stanovil a je to z důvodů reklamací. Stačí se podívat do jiného nedávného vlákna o reklamci Reby a musí být každému jasné, jaké riziko na sebe přebírám a že v případě úprav na mě každý obchodník hodí i svojí původní zodpovědnost.

                              Tak snad tu mám rozklíčován další model vzniku antipatií.

                              0 0
                    • Rychlej turista  

                      Proto to chce Milanovi věřit, nasadit pevnou hned a ušetřit si starosti. Takhle mi SID Team leží v kredenci.

                      0 0
                    • milan1  

                      Nerozumím, jaký závěr sis o mě udělal.

                      Kde radím že se má každý vrátit k pevné když není spokojen?

                      Jde mě vyčítat spousta věcí ale neměly by být zkomolené.

                      Mé rekace na netu bývají někdy podrážděné, to ano, k tomu se přiznám ale stačí se podívat do vedlejšího vlákna, které končí urážkami od kohosi, kdo nemá vůbec páru o čem píše ale psát a  nakonec urážet když dojdou argumenty by chtěl do nekonečna.

                      Mé rekace jsou vstřícné, když se sejdou stejně naladění lidé v diskuzi a mají společný zájem. V tom případě mě taková diskuze baví a dá se tím strávit i dost času.

                      V diskuzích vidím už jenom na téhle stránce v pouhých dvou threadech tolik podnětů, které by se daly vhodně rozvinout, že to je až s podivem. Přesto vím moc dobře, že by to spoustu lidí popudilo a vše by se zvrhlo, navíc reakce člověka v tom minulém vlákně mě bere celkem spolehlivě chuť takto zbytečně plýtvat časem.

                        
                      0 0
                      • micsvo  

                        Milane, budte, prosim, v klidu. Tohle je presne ten typ reakce, ktery nekterym z nas dela problem.

                        Nemam nic proti Vasi praci, natoz proti vidlicim, ktere distribujete – dokonce jsem nekolikrat  doporucil Vase stranky lidem, se kterymi jsem diskutoval o kolech, nebo vidlicich.  

                        Nechci tu resit kulturu meho, nebo Vaseho projevu – to muzeme udelat 1:1 pres email, nebo jiny kanal, pokud chcete.

                        Na BF Vas vsichni bereme jako odbornika, ktery nevaha investovat cas do sdileni svych zkusenosti. Uzivejte si toho a prispivejte dal.

                        Zaverem – ctete a akceptujte nazory ostatnich zde. Mohou Vam pomoci v sebereflexi i Va­si obchodni cinnosti. 

                        HOWGH

                         
                        0 0
                        • milan1  

                          Osobně si myslím, že větší problém dělá to, že neupravuju jinde koupené vidlice.

                          0 0
                  • kali222  

                    vlk to napsal hergot dobre : )

                    0 0
                • xentar  

                  Citlivou marušku za 5 tisíc opravdu neznám, ale možná se pletu, zatím jsem vyzkoušel těch dohromady tak patnáct různých vidlic různých značek, marzocchi jen dvě. Konkrétně „bomber“ na Razzeru od pellsu je pěkně necitlivá mrcha.

                  Na druhou stranu jsem ve svém původním příspěvku jasně popsal, co si má zájemce o novou vidlici rozmyslet. Preference projevu tam myslim je taky.

                  Co se týká epicona, tak ten tu lidi doporučujou prostě proto, že za ty peníze jen těžko seženeš něco lepšího, pokud hledáš pevnou a citlivou vidlici. Pokud chceš  vidli s lineárním projevem a menší citlivostí, tak můžeš používat třeba superlehkýho manitou R7 a pokud je ti jendo, že vidlice nežehlí, tak tam klidně můžeš nechat sériový levný RST Omega nebo Gila. Stejné je to s doporučováním Canyonu, když odhlédneš od náročnější objednávky ze zahraničí, dostaneš kolo s vynikajícím poměrem výkon/cena, a to je přesně to, co spousta lidí hledá.

                   
                  0 0
                  • vlk  

                    Nj to je právě to, jsou to modly.A zkoušel jsi se třeba v rámci fullů v zahraničí podívat po slevách u jiných značek.Možná by jsi našel něco stejného nebo ještě lepšího než Canyon.To samé je otázka u vidlic.Zkoušel jste někdo třeba nějaké ty lepší RST(netvrdím, že jsou dobré), když už se bavíte o nízké ceně. V rámci Reby-opravdu neexistují jiné alternativy v této cenové hladině? K těm Marzocchi-máš pravdu na cenovou relaci jsem zapomněl.Ještě, že aspoň v hydrách nejsou vyloženě modly.

                    Mě prostě připadá jakoby příspěvky ztrácely smysl, někdo se zeptá na vidlu a má ta 50× napsáno Epicon nebo Reba pi.. :)

                    0 0
                    • RoKo  

                      ono to 50× upraveny epicon neni ani tak modlou ale spise tim ze o tolik vycniva nad ostatni s pomerem cena vykon… Reba asi zase ze i neupravena jede slusne ale je 2× drahsi nez epicon… Nic jineho v tom nehledej…

                      0 0
                      • vlk  

                        Však jo, já bych také chtěl Epicona, ale až bude model tad mít hliníkové vnitřní nohy. :) Kruci 51.

                        0 0
                    • xentar  

                      Ten termín modly neni rpodle mě správně použitej, nejde o náboženství, ale o zajímavé věci s dobrým poměrem cena/kvalita. Ono je trochu na hraně srovnávat akční slevy a výprodeje se standardní nabídkou, nemvluvě o tom, že i canyon občas nabízí nějaká skladová kola s výraznou slevou.  Když si projdeš thready, kde se lidi ptají po co nejlepším kole za určitou cenu, najdeš tma většinou odkaz na canyon + pár dalších tipů. To neni tim, že by lidi uctívali canyon, je to dané tím, že na svou cenu má dobré osazení a lidi s ním mají dobré zkušenosti.

                      S Epiconem je to to samé. Když jsme se o novou vidlici zajímal sám, vůbec jsem nevěděl, co mám chtít, jen jsem věděl, že moje původní vidlice je tvrdá, enchodí do zdvihu. Pak jsem vyzkoušel a zjistil, že epicon je přesně to, co mi vyhovuje za cenu, kteoru ještě utáhnu. Naproti tomu RST v té době ještě neměla na trhu opravdu kvalitní výrobek, FIRST přišel na trh později, má dokonce celkem příznivé recenze (+mají snad něco dobrého pro 29"), ale málokdo s ním má zkušenost, aby ho mohl doporučit.

                      No a ve výsledku, když člověk hledá radu a uvidí, že mu víc lidí doporučí konkrétní produkt a podpoří to argumenty, má celkem dobré vodítko pro nákup. Akorát to chce argumentovat a nevykřikovat Reba pyčo nebo jen plácnost Epicon (od Milana)

                      Osttaně u kotoučovek je teď v kurzu Hayes Stroker, ne? ;-)

                      0 0
                      • Hejdik  

                        Ano máš pravdu,proč nedoporučit to,s čím jsem sám spokojen a vím,že mé doporučení není jen plácnutí do vody.Ale je asi taky třeba rozmýšlet v širším spektru a třeba nabízet i jiné varianty a alternetivy.Jak už jsem napsal,někdo si třeba nechce koupit Epicona třeba od Milana ,byť může být dle referencí naprosto výjmečným a to třeba jen z toho důvodu,že nechce takové věci řešit na dálku,třeba s člověkem,kterého nezná a nikdy neviděl.V tom případě je třeba tyto alternativy zhodnotit a poradit či nabídnout produkt,který odppovídá jeho požadavkům.A to je to o čem tady mluví třeba Vlk.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pokud někdo něco vyloženě nechce, tak to musí napsat (pak to není problém a já to beru, ať má jakýkoliv rozumný důvod, třeba že chce servisovat pouze v krámku u baráku, že mu to tak vyhovuje).

                          Pokud ale takový důvod neuvede, tak není možné nabízet např. k upravenému Epiconu žádné alternativy, protože jsou všechny výranzě horší (a tím myslím třeba právě Toru, která je horší úplně ve všem, od citlivosti, přes průběh až po váhu + navíc ne zrovna ideální solo air systém).

                          To stejné např. s Canyonem nebo jinými koly ze zahraničí. Pokud někdo uvede, že má podmínku koupit kolo u nás, tak žádný problém a nikdo mu už pak doporučovat Canyona a jiné ze zahraničí nebude.

                          0 0
                        • xentar  

                          Ono je těžký hledat alternativu speciálně k tomu Epiconu, ale to tu psal i Mlok. Ona vůbec úroveň odpovědí často vychází z úrovně otázky. Pokud člověk pořádně nespecifikuje, co chce a proč, těžko se na to fundovaně odpovídá.

                          Když mluvíš přímo o milanovi a nedůvěře k člověku, kterého neznáš, tak právě odezva většího počtu spokojených zákazníků může sloužit jako vodítko. Nebudu zastírat, že jsem z toho sám měl obavy, ale výsledek předčil mé očekávání. nejen kvalitou zboží, ale i celkovým jednáním. Třeba servis mám zdarma (mám to relativně blízko i na kole) + jsem dostal k vidlici olej na mazání pístku a doporučení pro správnou péči o vidlici.  A když Milan viděl, jak vyděšenej jsem z vyklepávání hlavovýho složení z původní vidlice a jeho následkům v podobě šrámů na laku, tak mi to vysvětlil a pak vzal černej lak a ty šrámy prostě přestříkal. Já vím, je to blbost, ale potěší.

                          0 0
                          • milan1  

                            Ještě aby se nerozjelo něco o poškozování vidlice.

                            Jednalo se o vyklepávání spodní misky z původní vidlice RST. Ta nemá žádnou přípravu na to aby se dalo dostat vhodně pod misku a tak bylo třeba odklepávat přímo od korunky.

                            Oprava barvy byla samozřejmě na té staré vidlici.

                            0 0
                            • xentar  

                              Ach jo, sme ňouma, když to nedokážu pořádně popsat :( Nemluvě o tom, že to nakonec bylos tejně jedno, protože  RST Omega TnL by si by´t jen 200 km jetou koupil samostatně jako „upgrade“ jen úplnej blbec

                              0 0
                              • milan1  

                                Bylo to celkem v pořádku ale já už cítím každý detail, který se může nevhodně rozjet, tak jsem upřesnil.

                                0 0
                          • micsvo  

                            jojo, asi holt nemas tu moji obsesi :-)

                            milana neznam (stejne jako neznam lidi z jinejch eshopu ktere jinak komunikuji naprosto zdrave), vymenili jsme si cca 3 maily, po kterych jsem mel pocit, ze ty upravene epicony jsou pouze pro vyvolene, mezi ktere ja tedy rozhodne nepatrim (podobne jednani jsem nezazil skutecne nikdy).

                            asi jsem se tedy spatne zeptal (to bych i predpokladal – vidlici jsem predtim videl rozebranou akorat na internetu). to je ted uz stejne fuk, ze.

                            jen si tak porad rikam, ze staci byt „jenom“ slusny, ale ono je to zrejme porad malo…:-)

                            0 0
                            • milan1  

                              Víš, já bych to celkem shrnul.

                              Na počátku píšeš, že ti takový Epicon nesmí domů a v průběhu diskuze na sebe práskneš, že tam nesmí, protože jsem ti ho odmítal upravit, jelikož je koupený jinde a spadá do platnosti záruky k někomu zcela jinému.

                              Jak jsem psal, tak u mě se nejedná o osobní záležitost. Tu jsi stvořil a  tvoříš dále ty.

                               
                              0 0
                              • micsvo  

                                :-)

                                Milane, s Vasim jednanim mam problem bez ohledu na to, jestli upravujete vidlice koupene jinde, nebo ne. Nebo jeste lepe – jestli jste odmitl upravit tu mou.

                                (To ostatne neni pravda – spolu jsme resili moznost snizeni zdvihu Epicona v obecne rovine. Mimochodem – tou dobou uz jsem 2 mesice jezdil Minute)

                                Pojdme travit cas necim smysluplnym – sve nazory jsme tu dost jasne vyjadrili oba dva.

                                0 0
                                • milan1  

                                  Taky myslím, že je už vše řečeno a snižování zdvihu a rady s tím spojené?

                                  Nemá tohle v kompetenci mít prodejce vidlice a nikoliv zcela cizí, nemající k tomu zboží vůbec žádný vztah, na rozdíl od původního prvoprodejce.

                                  Jak vůbec mohl vzniknot dojem, že tenhle postup je ten nejslušnější a nejsprávnější.

                                  Nechci se v tom opravdu babrat ale oni hranice na to, co je vhodné a nevhodné internet velice solidně smazává. Když se musí přejít z krámu do krámu v reálném světě, tak je tam ta hranice i odpovědnosti viditelná lépe a vztahy jsou tak nějak logičtější.

                                  0 0
                                  • micsvo  

                                    souhlasim a dekuji za konstruktivni nazor (i co se tyce diskuzi na internetu). preju hodne zdaru a spokojenych zakazniku!

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Já předpokládám, že se mezi námi dostatečně vysvětlil problém a že to rozhodně není a nebylo z nějakého rozmaru, či sektářského rozdělování mezi zákazníky.

                                      0 0
                                      • micsvo  

                                        samozrejme. i kdyz je mi ironie vlastni, v tomto threadu jsem ji nepouzil. Vas nazor plne respektuji, a to i pres vyhrady zminene vyse.

                                        0 0
                                      • Ludweek  

                                        Nechci tu zbytečně plýtvat fóry, a tak se zeptám tady. O vlastnostech Vámi upraveného Epiconu vím hodně a už se těším až budu jeho vlastníkem. Nicméně zajímalo by mě, je-li pozdější servis vidlice schopen provádět jakýkoliv cykloservisák(sa­mozřejmě podle vašeho návodu), anebo je třeba Vám vidlici poslat.

                                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Nevím pro koho tu jsou jaké modly, pro mě určitě ani omylem. Reba pičo mi tu také vadí, protože to často doporučují i ti, co neví ani nevýhody Reby (a že třeba ta vyšší progresivita vyloženě vadí poměrně velkému množství lidí a jen sem tam někomu vyloženě sedne). Reba tedy určitě žádná modla není. Upravená Reba ale opět patří k tomu nejlepšímu v dané ceně. Pokud jsou vidlice upravené, tak jich ale větší množství se dokáže dostat chodem k tomu nejlepšímu (v kategorii Reby třeba Axon, i ta R7čka).

                      Canyon je slušně fungující systém s výborným poměrem cena výkon především v nižších modelech, kde opravdu téměř moc konkurenci nemá a to ani v zahraničních výprodejích jiných značek (trošku třeba Radon, ale už je to zase komplikovanější než u Canyonu, když celá kola do ČR vůbec neposílají). Tedy Canyon je ideální pro toho, kdo ještě nemá s fully moc zkušeností a nemá specifické požadavky, za které by si připlatil a věděl by proč a nechce dát příliš peněz.

                      U dražších modelů už je to něco jiného, tam se najde ke Canyonu konkurence poměrně dost a je třeba už vědět co přesně chci a dle toho vybrat (a pro každého bude lepší něco jiného).

                      Canyon opět pro mě modla není ani náhodou a ani bych ho teď nechtěl. I když je to dobře fungující kolo, tak mojím specifickým požadavkům vyhovuje zcela maximálně Stereo a nenašel jsem zatím jediné kolo, které by mi sedělo více (a to teď myslím bez omezení financí a tedy beru do srovnání kola jako Blur LT, apod. která jsou dražší).

                      V cenové relaci 5tis. a požadavku aby byla vidlice nová to je ale zcela jednoduché, tam k upravenému Epiconu žádná funčně srovnatelná alternativa není a to ani jen o malinko horší, takže tam není co řešit. Nebo snad víš o vidlici za 5tis., která chodí jako upravený Epicon a váží stejně nebo méně?

                      0 0
                      • sodek  

                        Jen pro pořádek musím poopravit informaci ohledně Radonu – kola do ČR posílají, no problem. Vyzkoušeno. Radona má žena, velikost i geometrie jí vyhovuje, zatím všechno funguje (ťuk ťuk na dřevo) a pro ostatní případné zájemce – geometrie je spíše pohodlnější (vzpřímenější posed) než sportovní (vyzkoušeno u HT). Řekněme pro někoho kdo nechce chrtit ale spíše se celý den vozit. Pokud srovnám manželčinu 18" Radona a svoji 18" Cube, tak pokud bych si chtěl teď koupit Radona, skoro bych uvažoval i o 20", přitom moje 18 Cube se mi zdá dlouhá ažaž (momentálně uvažuji zkusit kratší představec ze 120 na 100). A to bych i při stejně dlouhém představci na obou 18" rámech byl na Cube pořád o kus delší.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Díky za upozornění na již neplatnou informaci. Zkouknul jsem i znovu tabulku a už je změněná a přibyla tam položka bicycle pro Czech republic za 44euro (dříve tam byl křížek, že to není možné). Zajímavé je, že v dalším sloupečku treking bike je pro ČR pořád křížek.

                          Zřejmě tedy jen neaktuální jejich informace.

                          A platil si poštovné těch 44euro nebo je to ještě jinak?

                          0 0
                          • sodek  

                            Platil jsem k ceně kola navíc 44 euráčů poštovné + 14 euráčů za platbu kartou (to druhé mi nějak nevonělo ale co už)

                            0 0
                • apache6000  

                  100% souhlasim

                  0 0
    • sps-punker  

      mám to samy kolo co ty, ale model 2005 a mám tam vidlici R7 platinum, což je pro tebe nevyužitelné,proto navrhuji co ostatní epicon by milan :)

      0 0
      • radomilek  

        Heledte,

        a co je spatnyho na RockShox Tora? Jen se ptam, protoze pravo Toru mi kdosi doporucoval prave pro tuhle cenovou kategorii. Tata ji ma na kole a je nadseny. Naopak vsichni mi odrazuji od Suntour (at uz jakykoliv model)…(?)

        0 0
        • xentar  

          tora není tak špatná, jen je ve srovnání s epiconem výrazně méně citlivá.

          odrazování od sountouru je daný hisorickou nekvalitou a hlavně v tuhle chvíli absencí zkušeností s tím, co suntour nabízí teď a hlavně s tím, co s těma suntourkama dokáže udělat tuning.

          Opravdu doporučuju najít někoho, kdo upravenýho epicona nebo jinou vidli, jejíž nákup zvažuješ, má, a vyzkoušet jí přímo na kole. Některý věci prostě nejdou vysvětlit jinak, než že je člověk pozná na vlastní kůži

          0 0
          • Ludweek  

            Chtěl bych se zeptat Milana, nebo někoho kdo má Epicona od něj. Jak je to se servisem vidle? Je možné vidli servisovat kdekoliv(s přís­lušným návodem samozřejmě), nebo je třeba ji posílat zpět Milanovi?

            0 0
            • Polo21  

              pokial je v zaruke, tak urcite k Milanovi, v podstate aj po zaruke by bolo asi rozumnejsie ju poslat Milanovi

              0 0
              • Ludweek  

                A nějaký návod k běžné údržbě je přiložen? Vím, že je třeba místo vazelíny dávat olej, ale jestli je to jinak stejné jako u běžného Epiconu, nebo jestli je třeba ještě dávat pozor na něco jiného. Nechtělo by se mi posílat vidli každý rok přes půl republiky, i když ty to máš ještě o dost dál.

                0 0
                • kubad  

                  no ono je to poslaní někdy jednodušší a levnější než ji vézt mnoho km do servisu :-)

                   
                  0 0
                • MlokCZ  

                  Sám si můžeš kontrolovat a případně doplňovat olej na vzduchový pístek, což je třeba dělat trošku častěji. Na kompletní servis bych ji poslal určitě Milanovi. To už tu bylo, že se někdo doma pokoušel udělat komplet servis, vidlice fungovala, ale přišla o tu skvělou citlivost, co měla.

                  0 0
                  • Ludweek  

                    No, já bych se do toho rozhodně nepouštěl. Takže všichni, kteří nakoupili u Milana mu ty vidle pravidelně posílají? Jedná se tedy o řekněme „Milanovo know-how“ a v normálním servisu mi ani servisák znalý běžné údržby vidlic nezaručí takový chod jako Milan? A dává k vidli Milan i nějaký návod k údržbě? Nebo je třeba naprosto vše řešit u něj?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Návod jsem neviděl, ale nějaký dává. A s tím chodem to je přesně jak píšeš.

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      hehe kdyby se mi chtelo tak bych schvalne rozdelal svou vidlu od milana a bratrankovyho neupravenho  epicona a zjistil v cem jsou vlastne rozdily, ale jelikoz mam vse tuk tuk bez problemu tak se v tom nebud radeji rypat…

                       
                      0 0
                    • RoKo  

                      Dostanes A4 popsanou z obou stran, kde ti vysvetli zaklad problematiky a udrzbu z tve strany (doplnovani oleje, ktery posle s vidli).

                      Co se tyce udrzby je asi nejvetsi problem v tom, že kdyz to das do servisu, tak je udajne dost mozne, ze ti tam natlaci vazelinu… tak asi tak…

                      Ja urcite po sezone poslu vidli k Milanovi, protoze vim, ze o ni bude s laskou postarano…

                      Ano jendna se o jeho know-how…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ta vazelína je extrémní případ. Pokud bych měl v okolí slušný servis, tak tohle není problém si s ním vysvětlit, že tam vazelína nepatří. Jenže ani když tam dají olej, tak to už nebude srovnatelné s upraveným stavem od Milana.

                        0 0
                      • milan1  

                        K dotazům na ůdržbu upřesním.

                        Snažím se maximálně věřit přímým uživatelům a dávám jim prostor prro vlůastní servis, kterým rozhodně u mě neztratí nárok na záruku. Ovšem za vyložené chyby si musí ručit sami.

                        Dávám jim k tomu návod a po zkušenostech, co je důležité i ty nejzákladnější a nejdůležitější maziva na vzduchovou část vidluice.

                        Přesně tohle získává u mě zákazník.

                        Jak je tohle potřebné jsem si postupně ověřil a potvrdit to může i takový Lišák. (ten především ohledně maziv)

                        Nemohu a nedokážu ručit za to, co provede jakýkoliv servis, který si kdo zvolí a taky nechci konzultovat problémy s nějako další třetí stranou. Problémy i drobné s konkrétním provedením servisu se mnou mohou mí zákazníci řešit kdykoliv.

                        Tak takhle nějak to vypadá.

                        0 0
                        • Lišák  

                          Ano. Mohu potvrdit, že po rozebrání a opětovném namazání vidlice se citlivost o dost zhoršila. Poslal jsem vidlici Milanovi a zpět se mi vráti opět nádherně citlivý Epicon i s olejničkou ve které je nějaký Milanův „spešlolej“ na pístek. Já tam dával RedRum a citlivost byla v háji :-/

                          0 0
                          • milan1  

                            Já jenom doplním, ten konkrétní Red rum byl nějaký divný, jinak ho doporučuju. To s Lišákem byla krásná ukázka, jak nejde spoléhat snad už na nic při dohadování na dálku.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Nevím, co se s tím RR mohlo stát. Když jsem vidlici rozdělával dříve a mazal jsem to s ním, tak chodila parádně…

                              0 0
                            • Ludweek  

                              Vaše péče o zákazníky je ukázková koukám. Myslíte si tedy, že by zkušený servisák v cykloservisu(a můj dobrý známý) nebyl schopen dosáhnout takové citlivosti Epiconu jako vy, byť by postupoval přesně podle vašeho návodu a používal k vidlici přiložený olej? Díky za dosavadní odpovědi.

                              0 0
                              • milan1  

                                Když už máte k dispozici návod a přiložený olej, kde je problém, že to musíte dát třetí osobě?

                                Servisy a jejich úroveň po republice, není to nad mé schopnosti a znalosti dávat takováto dobrozdání?

                                0 0
                                • Ludweek  

                                  Myslím, že jednoduché promazání některých součástí podle návodu zvládnu. I ke své nynější vidlici se chovám velmi solidně(silkal 93 po každé delší vyjížďce, čištění kluzáků vidlice atd.). Mě spíš šlo o kompletní rozborku a vyčištění, které je třeba dělat alespoň jednou ročně. Na to bych si rozhodně netroufl a nejsem si jist, zda-li k tomu není třeba nějakého speciálního nářadí. Navíc v servise, kam dávám kolo jsem už o vidlici od vás mluvil a když k ní je tedy návod jak to dělat, tak bych pravděpodobněji vidlici spíš ublížil já, než ten servisák, který už vidlic takhle rozebíral hromady.

                                  0 0
    • L_i  

      Já bych v tadytý kategorii bral Toru. Nikdy jsem jí neměl, ale parametry / cena jsou super, na půjčeném kole docela chodila. Raději lepší z druhý ruky než vzelínou mazanou sračku novou.

      0 0
      • burnout/syndrome1  

        No,já se v tom ladění zase tak moc nevyznám,ale řekl bych že součástí úpravy,co nabízí tuning test je právě úprava mazání z vazelíny na olej.Je-li to tak,tak se vyjadřuješ o něčem,co nemáš páru.A divil bych se,že by tu bylo tolik dobrovolných uživatelů „sračky“.

        Ovšem nic proti Toře,vzduchovou 318 jsem měl moc rád.Epicon neznám,ale je mi divný,že by tu bylo tolik mimoňů,co by se o něm kladně vyjadřovali,včetně kapacit jako třeba Mlok

        asi všechno ke sračce

        0 0
        • MlokCZ  

          Úplně všechny upravené vidlice, které Milan nabízí jsou mazané olejem, tedy samozřejmě i Epicon.

          0 0
    • burnout/syndrome1  

      A co takhle ty Recony tady?

       

      url:http://www.velohanak.cz/zbozi.aspx?…

      0 0
      • misha  

        ten stím delším krkem už by si taky mohli dát ze stránek pryč,nějakou chvilu už ho mám na kole:-)ale třeba kdo ví… jich mají vic…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.