Dodrzovani rychlosti - i cyklisti?

201 nepřečtených
  • treatt

    Omlouvam se, jestli to tady uz bylo, ale nevidel jsem…

    V souvislosti s mym vetsim padem na kole a naslednym vyslechem jsem se ptal dotycneho prislusnika, jestli jako cyklista musim dodrzovat omezenou rychlost. Jak tedy 5O v obci, tak mistni snizeni rychlosti treba 30ky okolo vykopu a podobne.

    Bylo mi receno, ze to plati pro vsechny ucastniky silnicniho provozu, tedy i pro cyklisty.

    Prijde mi takovy rozpor, ze kolo nema v povinne vybave kalibrovany tachometr a „ridic tohoto nemotoroveho vozidla“ tak nemuze vedet, kolik jede (oficialne). Jasne, je to jen teorie, ale mohl by dostat biker pokutu, ze jede rychleji? A ma tedy spravne dodrzovat stejna omezeni, jako auta?

    Anketa: Ma cyklista dodrzovat rychlostni omezeni?

    0 0
    • carlosplzen  

      Nepřipadaji ti ty otázky trochu zbytečný?:-)

      0 0
      • treatt  

        No, vzhledem k čím dál častějším „bezpečnostně kontrolním“ akcím, které pořádá naše drahá orgána, jsem to prostě chtěl vědět.

        A další věc, proč se na to ptám: například při sjezdu z Pohoří do Chotouně u Prahy, kde je super nový asfalt a dá se to tam opravdu letět, byla při vjezdu do Chotouně 40ka. Jednak jsem neměl tacháč, jednak jsem nepovažoval za nutné brzdit. Rychle jsem dojel auto, které mi předtím na rovince trošku poodjelo. Protože hodně zpomalil, tak jsem ho zleva předjel. Dokonce jsem i ukázal rukou :-) Nicméně řidič se mohl pominout, trobil na mě stylem, že by místo klaksonu měl nejradši rotační kulomet… Tak jsem si říkal, jestli se rozčiluje oprávněně…

        0 0
        • Jirik123  

          dle zakona nesmis rychlost prekracovat, jak si zaridis abys to nedelal je jen na tobe, to ze nemas tachac je tvuj problem a nemuzes se na to vymlouvat. Myslim ze v historii je jeden docela hustej thread kde se to intenzivne resilo:-) Jinak nasi obecni 30 s oblibou kapku prekracuju:-)

          0 0
    • oumik  

      V klidu… vestsina radaru nezaznamena ani motorku, natoz kolo, kde je jeste mene kovu a ma jeste mensi siluetu, takze ti to stejne nikdo nedokaze, zes to hrnul rychleji ;)

      0 0
      • Daník  

        no, takový silniční závod s radarem v zádech, to by byla docela prča ;-)

        0 0
      • Matts.  

        Hádam si idem zaobstarať karbónový rám.:-)

        0 0
      • Jirik123  

        u nas maj takovy ty informacni stojany, ktery ti ukazujou „prave jedete XX km/h“ a ty me teda zmerej vzdycky:-)

        0 0
        • treatt  

          Heh, napsals to rychleji, než já :-)

          0 0
        • Blade  

          Jo, taky tu jeden u nás máme a vždycky když jedu kolem, tak se snažím překročit povolenou padesátku a většinou úspěšně :-D

          0 0
          • Jirik123  

            taky mě to vždycky motivuje zrychlit:-)

            0 0
            • voytaa  

              Hehe, jak to dělají? Mně to taky vždycky nutí šlapat co nejvíc. Ale myslím, že je to vlastně jedno, kdyby policajti měli takový chutě na cyklisty, stačilo by se postavit za oblíbený hospody a pak dávat jednu pokutku za druhou:-)

              0 0
        • madcat  

          Změří to i běžícího člověka – v Rakousku jsme se tím po pár pivech docela bavili – kdo víc :-)

          0 0
          • hribik A1  

            ale to by musel ist po tej ceste, nie po chodniku pri nej. ale hentie radary su pre pozornost na riadenie docela kontraproduktivne, aspon pre mna urcite, lebo cumim na radar kolko mi to ukaze a nie na cestu. raz som isiel nejakych 27 a na radare 39…a ono to bolo tym ze medzitym uz za mnou islo auto tych 39 (bola tam 40ka, preto tak pomaly)

            0 0
            • bizzon  

              Jo tak u nás to bez problému měří i jdoucího člevěka na chodníku. Zdrovna včera jsem to pozoroval někdo si to štramákova 4-kou někdo 5-kou a taky 7-kou. /asi spěchal do práce/. Samo,že to měřilo i projíždějící auto na silnici.

              0 0
              • hribik A1  

                tak to musi byt dobry chaos…k tomu pridem autom, valim si to tak cez dedinu 80 a na radare vidim, ze idem 6 :D

                0 0
        • laufdeck  

          jojo informativni stojany sou docela v pohode snima je sranda taky me vždycky zmeřej

          0 0
        • Jakub92  

          Mě nezměřej. Změřili mě s kámošem když sme jeli vedle sebe:))

          0 0
          • hribik A1  

            neviem, mna zmeraju aj napriek tomu ze jazdievam sam, a aj vtedy ked je inac siroko-daleko uplne pusto

            0 0
      • treatt  

        Hm, ja se ptam i s ohledem na zkušenost – v obci Radlík za Jesenicí u Prahy je instalován takový ten „informativní radar“, který ukazuje na světelné tabuli, kolik kdo jede. A ten mě tam vždy ukázal spolehlivě (a určitě mě, protože na rozdíl od aut tam jezdím ostudně pomalu, neb z jedné strany je to vždy po stoupání Libeřáku, z druhé strany po stoupání Jílováku). Je teda pravda, že jsem tam zatím vždy jel na svém starém oceláku, uvidím, až dám dohromady sebe i nové kolo, tak co udělá karbon :-)

        0 0
      • mosquito  
        • zmeri te skoro kazdej informativni radar
        • a v rakousku me zmeril i takovej ten rucni pistolovej dokonce v noci
        • jinak dodrzovat asi jo v pripade vazneho duvodu, tim ze letim z kopce dedinou 60kmh misto 50ti bych neresil, ale kdyz je tam 20/30kmh s ceduli prace na silnici atd tak samo z tech 30/40 kmh radeji pojedu pac to chci prezit
        0 0
      • Lister  

        no s tím kovem nemá systém měření vůbec nic společného, když to dokáže změřit rychlost červených krvinek tak s cyklistou nebude problém :)

        Jediná věc která jim může znemožnit měření je hustý déšt – prostě všechno co vyšlo se odrazí od kapek deště a mají smůlu.......

        0 0
        • jizby  

          zmást radar čůráním :-) zkuste to někdo a napište to sem!

          0 0
          • madcat  

            jako myslíš pochcat ho ať se zkratuje a neotravuje slušný lidi? :-)

            0 0
            • jizby  

              No, jak psal Listy, tak by to zmatení radaru mělo fungovat vytvořením clony z vodních kapek v prostoru před radarem. A jestli to dostříká až na něj, tím lépe :-) Další možnost je radar zdžemovat. Nejlepší je na to malinová.

              0 0
              • martt  

                skus pri 30 km/h postriekat z flase cyklistu iduceho 2 metre pred tebou a budes sa cudovat :-)

                0 0
                • jizby  

                  Asi pravda. Navíc představa, že by mě ten radar při tom vyfotil. Tohle je zkrátka pro drsňáky.:-)

                  0 0
                  • DaveBury  

                    Apropo, statickych radaru se snad bat nemusite ne … I kdyby vas vyfotili, tak kolo nema SPZku a patrani se vyhlasovat urcite nebude :)

                    0 0
            • Michal.J  

              Slušný lidi dodržujou dopravní předpisy takže je to logicky nemůže otravovat ne?

              0 0
    • B0B0  

      Co by som dal za to, aby ma policajti namerali, ze som na biku prekrocil v obci povolenu rychlost. Jezis, tak by som husto machroval az do smrti. :-)

      0 0
      • martt  

        V 1978 bola na ceste z Lamaca ku krematoriu nejaka stavba. Povolenych 20 km/h, zmerali mi 74. Chvilu to dokonca vyzeralo na pokutu, bol tam aj zakaz predbiehania a predbiehal som celu kolonu pomalsie iducich aut. Na galuskaci Favorit F1.

        0 0
        • m.arek1  

          no to asi stavali ten „nadherny“ obchodny dom lamac alebo pripojku na dialnicu (resp dialnicu) … je to tam taky prijemny briezok kde sa da nadherne hasit … clovece ale 74kmh???? … moj maximalny osobny svetovy rekord je 72,7kmh a to som fical stredom cesty z braniska na spissku stranu a hvizdalo mi v prilbe a skoro som sa posral a to nebolo nikoho siroko-daleko :o) … ono uz takych fajnych 65kmh po prazskej smerom do mesta je na zabitie a nie este niekoho predbiehat … uffff – ina odvaha

          0 0
    • chodec  

      já se zeptám jinak – napadá tě nějakej ROZUMNEJ důvod, proč by cyklista rychlost dodržovat neměl? Kalibrovaný tachometr nemá co vím v povinné výbavě žádné vozidlo. Všichni výrobci se jistěj a výslovně píšou, že údaje tachometru jsou jen orientační a nikomu nikdy výmluva na to, že mu blbě měří tachometr, nebo že mu vůbec neměří, nepomohla.

      Ne že bys tolikrát jel rychleji než 50 v obci a mimo obec 90. Mě se výjimečně stalo, že jsem jel víc než 30 na omezené rychlosti.

      0 0
      • treatt  

        Jinak…nenapadá mě důvod, proč bych měl v některých místech, jako je třeba omezení na 40 okolo nějakého výkopu (který zasahuje půl metru do silnice), brzdit na povolenou rychlost. Snad krom striktního dodržování předpisů, což není úplně moje parketa. Ale o tom tu byly nekonečné flamy, tak to nebudu dál rozebírat… Můj dotaz směřuje samozřejmě na sjezdy, na rovině zas tak často a významně předpisy o rychlosti neporušuju :-D

        0 0
        • orca  

          Pokud je někde nějaké „nelogické pro tebe“ omezení pravděpodobně to má svůj úmysl. Žel ty ho můžeš poznat až to někde nedobrzdíš … nepředpokládám že máš stejně účinné brzdy jako auto . A pokud místo 30 pojedeš 33 tak to o ničem není .. a pokud místo 30 pojedeš 60 tak si myslím v prvé řadě riskuješ své zdraví – takovej výmol či jiná záludnost na silnici na poslední chvíli je docela fajn věc .....

          0 0
          • cabbage  

            v tom případě je lepší dát ceduli „Bacha výmoly“ než „30“ …

            0 0
            • chodec  

              To by nestačilo – když se tam totiž napíše jen „výmoly !“ (či se dá značka s tímto upozorněním – ta existuje že), tak nevíš jak jsou hluboké a tvarované a tedy čemu bys tedy měl přizpůsobovat jíz­du.

              Možná by pomohl nějaký nákres tvaru a okótování výmolů na cestě, každý je přece schopen přejet stejný výmol jinak rychle, tak aby to každý mohl sám posoudit.

              U bahna by to pak chtělo nějakou tabulku s uvedením vyskozity při různém počasí a u lidí pohybujících se kolem stavby by upřesnění kvůli snížení rychlosti zahrnovalo i nějaký statistický údaj o frekvenci jejich výskytu na vozovce dle denní doby.

              A co teprve omezení prováděná kvůli plynulosti provozu – to by tam mohli nejlépe na špagát pověsit vysokoškoská skripta se stručným pojednáním o teorii front, aby je každý nastudoval a mohl podle toho přizpůsobit rychlost.

              Nepřijde ti funkčnější a jistější, tam prostě snížit rychlost na nějaký nejmenší bezpečný společný jmenovatel (je-li to opravdu třeba – to je jiná otázka) i za cenu, že možná ty bys tam dokázal jet o 5–10 km rychleji?

              0 0
              • hribik A1  

                k comu by bola nejakemu nemcovi, rakusakovi, talianovi, francuzovi a cojaviem komu este tabula na ktorej by bolo napisane „bacha, 20centimetrove jamy na ceste“ a nebolo by tam nic viac…znacka s hrbmi sa dava kdekade, a nehovori nic o tom, aka ta cesta je. niekde je velmi rozbita cesta a neni tam znacka. inde je znacka a tie hrby nejsu zase take strasne. ale mohlo by sa v takychto pripadoch to robit tak, ze sa k tej znacke s rychlostou (radsej asi stanovenej ako maximalna, nez ako tzv. odporucana, lebo tie modre stvorce nerespektuje teda uz fakt nikdo) prida cedula, na ktorej by bolo odovodnenie (zly asfalt, hrby, spinava cesta, ostre zakruty), pri sucasnom znaceni casto nevies preco tam a tam mas ist 30, 40, 50, co tam mas cakat

                0 0
                • chodec  

                  Ono by občas vyjmenování či vyznačení všech důvodů omezení mohlo být pěkně na palici a na některé chybí značky úplně. Věř mi zažil jsem to ;-). Viz třeba tady fotka kamaráda, se kterým jsme jeli po Chile. Dal bych sem několik dalších svých, ale mé stránky odešly před časem do křemíkového nebe, tak alespoň odkaz na jeho (stejně jsme fotili to samé ;-).

                  www.vejrazka.name/…age00390.htm

                  0 0
                  • hribik A1  

                    sak by nebolo treba znacku pred kazdu zatacku zvlast, proste oznacit ako klukaty usek a zly povrch cesty, na to ani nepotrebujes tabulky, stacia ti dve dopravne znacky a pripadne tabulka kde by bola dlzka takeho useku

                    0 0
                  • chodec  

                    Nevím, zda to bylo počtem značek, co musejí řidiči stále dešifrovat a nevěnují se pak řízení, ale přesto, že to bylo často v poušti, kde nebylo do čeho narazit a kam spadnout, tak takovejch pomníků kolem cest jsem jinde na světě neviděl:

                    www.vejrazka.name/…age00399.htm

                    0 0
                    • hribik A1  

                      znacky v hentakom mnozstve si nikdo nebude vobec vsimat. to bolo samozrejme myslene tak, ze ked je nebezpecny usek, oznacit ho jednoducho hned na zaciatku ako usek s ostrymi zatackami/rozbitou cestou/tym cim treba a pripadne bezpecnou rychlostou na prejazd pre tych co to nepoznaju, a nie pchat to pred kazdu zatacku zvlast ze do ktoreho smeru je. ono sak pri tych zatackach to mas tiez aj u nas, take tie biele tabule s tymi cervenymi sipkami, a mozem ti povedat, ze byvaju casto prave tam, kde to na prvy pohlad vyzera, ze cesta ide opacne nez v skutocnosti ide. uz som ale videl aj taku formu vandalizmu, ze niekto tieto tabule oznacujuce smer zatacky proste otocili…

                      0 0
              • cabbage  

                vzhledem k tomu, že značka „30“ je osazována hustě a často neprosto nesmyslně, tak na ní každej kašle, naopak se nikdy nedovíš proč tam je – 10× na ní můžeš kašlat a jednou tam bude z rozumnýho důvodu, proto bych radši upozornění a každý ať si rychlost určí podle sebe…

                0 0
                • hribik A1  

                  dal by som tam upozornenie aj znacku – aspon ten modry stvorec (odporucana rychlost), samotna znacka ako to casto byva je, presne ako pises, o nicom

                  0 0
                  • Jakub92  

                    Já když vidim 30ku apod. tak třeba nespomalim ale sem ve střehu a sleduju všechno.

                    A to si myslim že v 99.9% případů stačí a na víc když jedu lesem tak taky nejedu 30 ale třeba 40 a nikdo mě na kořeny neupozorňuje a taky je vychytám:-)

                    0 0
                    • MaPa  

                      To je zajímavá demagogie, takže třeba:

                      • je zajímavé, že ačkoli se řidičům NAVÍC ještě říká že přijde nějaké nebezpečí, stejně k dopravním nehodám dochází jejich chybou.
                      • když ty kořeny nevychytáš (čirá spekulace), jakou škodu způsobíš sobě a hlavně jiným (a teď to zkus s autem)
                      • kolik potkáš za den lidí v autě? Tisíce? Takže jich s touhle pravděpodobností několik srazíš…

                      Možná, že až se většina řidičů přestane chovat jako ty, budou ty 30-ky zbytečné, zatím to vidím jen na neschopnost policie.

                      0 0
                      • Jakub92  

                        Asi máš v něčem pravdu ale abych zpomaloval kvůli tomu že se propad kanál o 10cm a v protisměru nic nejede a nebo že silničáři maj ceduli práce na vozovce na rovném a přehledném úseku a celej měsíc tam je a nic se tam nezměnilo a dnes cca100m před cedulí vidím že se za ty 2 dny co sem tam nejel nic nezměnilo a dnes ze zase nic neděje a místo zeje prázdnotou… chtěl bych tě vidět jak tak jedeš na kole 20km/h.

                        0 0
                        • MaPa  

                          A opravdu jseš přesvědčen že zrovna když tam jedeš tak se skutečně nebude dít něco pro co tam ta 30-ka je? A ty znáš všechny důvody proč se dává 30-ka? Nebo je to zase jen na nějaká procenta? Nemůžu tvrdit že každou 20-ku dodržuju, bohužel… ale taky to tu neuvádím s vědomím že je to podle mne v pořádku.

                          0 0
                          • Jakub92  

                            Prostě si myslim že je to o situaci a myslim že když tam na KOLE projedu 35km/h tak se nic nestane (mluvim o tom případě co sem uváděl) a u auta sem přesvědčen že by se rychlost měla dodržovat v KAŽDÉM případě ale na toto téma není diskuse založena.

                            0 0
                • coffield  

                  V Italii jeste tyhle znacky navic obvykle nemaji zadne zakonceni (ani krizovatkou, ani jinou znackou), takze se nasinec v pralese klaxonu brzy nauci ji povinne ignorovat… V Cechach ale v obcich neni tak neopravnene. Ono je 50km/h na miste, kde behaji deti a kocky pres silnici docela hodne. Ta kocka nemuze za to, ze ji prejedes. Muzes za to ty, protoze musis pocitat s tim, ze je kocka hloupa. A v tu chvili je 50km/h na brzdeni dost. Nebo byt treba duchodcem, lajsni si prejit silnici na prechodu pred autem, ktere jede celych poklidnych 50. A v neposledni rade – obytne zony. Auto, ktere jede 50 dela docela humbuk, nemluve o busech a nakladacich. 40 nebo 35 uz dela slusny rozdil. No a kdyz pak jedes na kole a ta znacka tam je, tak proste plati, i kdyz kolo je nehlucne.

                  0 0
                  • Luka  

                    v obytne zone mas ze zakona dodrzet 20kmph… jentak mimochodem… a nikdo to nedodrzuje…

                    0 0
                    • coffield  

                      Ale to je mezi znackami „obytna zona“, ne? Ja myslel obecne vsude, kde parkuji auta, je trochu uzsi silnice a pripojuji se tam jine cesty. Kocky a deti jsou vsude a oboji nerad vidim mrtve :-/

                      0 0
                    • enjoy  

                      tak to snad ani nejde dodrzet..!krome krizovatek(ktery jsou tam obvykle stejne vsude). podle me je obytna zona stejne skoro cela praha,to by z toho jeden zblnul. ale zprvu jsem taky obytnou zonou trapil auto 20km/h a cekal kdy prijde ta zrada,kvuli ktery tam jedu tech 20 a ono prd. lidi proste vzdycky budou jezdit vic,nez je povoleny,s tim se neda nic delat.teda u nas:-)

                      0 0
                  • cabbage  

                    já si nelajsnu přejít před autem co jede i jen 10km/h.. počkám až mi zastaví. případně si troufnu přejít před i rychlejším ale musí být hooodně daleko. jestli někdo nutně potřebuje riskovat svůj život a zdraví(a nebo svých dětí) tak je to jeho věc, jen by si měl uvědomit, že tím někomu(tedy nejen sobě) znepříjemní život.

                    50/30 neni otázka cedule ale situace. resp. už sme ve stádiu že něco je špatné proto že to odporuje zákonu, ne proto, že to někoho poškozuje..

                    0 0
                    • enjoy  

                      no tak kvuli takovejm jako ty brzdim uz 100 metru daleko.a takovi jako ty jenom cumej,jak se k nim blizim snecim tempem na dvojku,aby mi to nezdechlo uplne, a stejne stojej.. a cekaj az k nim dojedu a zastavim. nejednou uz mi ujely nervy(mirne) u zvlast prikladnych pripadu:-)

                      0 0
                      • cabbage  

                        Vzhledem k tomu, že spomalující auto mi už párkrát zrychlilo přímo před nosem, nehodlám zbytečně riskovat …

                        0 0
                        • enjoy  

                          no tak v pripade,o kterych mluvim ja,bysi byl u me za peknyho ******. ps:pred par dny jsem vstoupil na prechod(spora­dane.nikam jsem neutikal),nekolik metru odeme pomalu jedouci auto,ridic me zmercil a dupnul na to(teda dupnul:-),byla to fabie),malem me dostal,tak jsem mu prestil rukou pres bocni okno no. chlapec to chtel resit,ale bohuzel pritelkyne nerada,kdyz vyvolavam konflikty:-/.takze taky se muze stat,jak rikas. jo a jednou jsem mel nahlej vypadek inteligence a kdyz vedle me jedouci auto zastavovalo pred prechodem,tak ja nerusene profrcel nejaky pani primo pred nosem,moc pekny:-/

                          0 0
                      • coffield  

                        Ale uprimne, treba na venkove nikdo neceka, ze ho pustis. Taky to obcas za mnou jedouci ridice nakrkne, i kdyz nebrzdim prudce. Proto stoji na prechodu jak tvrde Y a ceka, az vsichni odjedou. Tuplem, kdyz je to stara babicka. Musis zabrzdit a dat ji pokyn rukou, aby vedela, ze se ji nic nestane…

                        0 0
    • MatyxCZ  

      Sice jsem hlasoval pro „Ano, bez diskuze“, ale stejně bych se chtěl jednou nechat pokutovat od PČR za překročení maximální povolené rychlosti, ideálně na MTB třeba na 70tce na magistrále … normálně bych se i nechal zatknout za odpor a pak si protokol i bloček nechal zalít do skla a pověsil nad postel :o))))))) MUHEHEHEEEEEEE

      0 0
      • mosquito  

        tak ze bysme udelali soutez komu se prvni takova vec podari :-D

        0 0
        • MatyxCZ  

          Jasně, pár desítek bikerů to začne na té magistrále zkoušet a už vidím ty titulky v novinách, to bychom Čembě hodně pomohli :o))))

          0 0
    • Rimr  

      Ne nemusíš! Jak uvádějí tady jiní, nemusíš mít tachometr a když jej máš tak, pouze pro svou potřebu a navíc nejsi povinen při jízdě na kole na něj čučet. Znění zákona je takové, že uvádí jejich platnost pouze pro řidiče motorových vozidel.

      0 0
      • Vrci  

        to je pravda pouze mimo obec:

        § 18 odst 3. mluví o rychlosti motorových vozidel mimo obec a na dálnici v závislosti na jejich váze

        ale odst 4 stejného paragrafu

        V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1

        § 28

        Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění

        takže rychlost cyklisty je omezena v obci, na přejezdech a tam kde jsou značky (max povolená rychlost nebo obytná zóna)

        0 0
        • Lister  

          hmmm…aneb standartní český bordel :)

          0 0
          • wridfe  

            řidič to je čeho?? když jsem si chtěl půjčit od kamoše kolo tak říkal že na to nemam letecký oprávnění tak co to je za bordel:-D

            0 0
    • cabbage  

      Napádá někoho rozumný důvod, proč omezovat rychlost, když je výslovně uvedeno, že má řidič přizpůsobit jízdu stavu vozovky a vozidlu? to už je skoro overkill..

      0 0
      • hribik A1  

        tak…pre rozumneho normalneho cloveka neni rozumny dovod. ale su burani, co by inac isli cez dedinu 100 (alebo po dialnici 240 s blikajucimi dialkovymi, sak vozidlo mi to umoznuje a dialnica je rovna, tam vpravo su nejake kamiony, ale sak hadam mi ten polsky buran nezacne predbiehat toho rumunskeho burana ked ma bude videt, zejo) a povazovali by to za rychlost ktoru umoznuje stav vozovky aj ich vozidla, ved ma trojlitrove beemve a je to dlha rovna ulica, nikoho nevidet, co na tom ze vo vedlajsej ulici do ktorej nic nevidet hraju deticky na ceste futbal a lopta zrazu leti na hlavnu a hrot utoku za nou, BMW ide 110 km/h a je prave 25 metrov od neho…(bohuzial, ti co toto robia, si to vacsinou mozu dovolit, lebo s policajtmi sa len zdravia). pravdou je ze ja tiez tu 50ku nedodrzujem, lebo v rychlych zjazdoch, byt aj cez dedinu, sa sustredim na cestu pred sebou a nie na tachometer, a potom som niekedy aj prekvapeny ked sa nahodou pozrem nan, co je tam za cislo, napr. 65. ono ma kazdy trochu iny nazor, co je to rychlost ktora je sposobila stavu vozovky a vozidla, napr. v tej dedine to kolise medzi tymi 30 a 130…

        0 0
        • cabbage  

          jo, takže kvůli pár buranům na které omezení stejně neplatí budeme otravovat spoustu slušných lidí? nebylo by lepší zredukovat počet předpisů(na rozumné minimum), děti(a především jejich rodiče, a vůbec všechny občany) poučit, že silnice je potenciálně nebezpečné místo i po zavedení limitu 30 na dálnici a 10 ve městě a zrychlit trestání lidí, kteří jsou skutečně nebezpeční?

          0 0
          • hribik A1  

            bolo. precitaj si prvu vetu toho co som tam napisal. osobne si myslim ze okrem buranov co nedodrzuju lebo nemusia su aj taki, co by nedodrzovali keby nemuseli. ano, ty a dalsi co maju ten rozum, taki nebudu lietat cez tu dedinu 130 uz z principu, lenze su taki, co by isli 100 cez mesto cez den, keby mali na to dost penez, lebo si proste myslia ze to je tam „tak akurat pre stav ich vozidla aj vozovky, sak ja na konec tej ulice, ktory je po kilometri, v pohode dovidim, tak jaky problem?“

            0 0
            • hribik A1  

              preto by aspon v obci asi mala byt nejaka norma rychlosti (a na tych nebezpecnych usekoch aspon odporucana rychlost spolu s uvedenim dovodu), a potom vhodne by bolo hlavne to, keby hlavne cesty ziadne dediny ani mesta nevymetali (a tiez nepokutovat prekrocenie rychlosti typu 54 v noci). pri cestach vonku a na dialnicach su tie limity zbytocne, a nikdo to nedodrziava. na hlavnych cestach sa jazdi casto rychlejsie nez 90/130 a na mnohych usekoch to neni nebezpecne, na tretej triede sa sice „tiez moze ist 90“ ale nikdo tam tolko nejazdi lebo z povahy cesty sa to tam neda. 90ka mimo obce stejne vraj vznikla v sedemdesiatych rokoch pri ropnej krize kvoli setreniu benzinom…

              0 0
    • Kubiczech  

      Myslim, ze se sem hodi uslovi vyznavacu off-roadu: Jezdim po poli, seru na body!

      0 0
      • Lister  

        no a co moto průměrného českého motoristy – seru na body stejně jezdím jako hovado, ožrajel a bez papírů........

        0 0
        • hribik A1  

          ale no, nechaj pana Traktoristu Osempromiloveho mimo porovnania s priemernymi ceskymi motoristami :D

          0 0
    • yoggi  

      mali by sa dodrzovat ale fizlom to nehovorte v dedinach ich bezne prekracujem :))))))

      0 0
      • hribik A1  

        to sa ti kde dari, sak ja som na sk este cez 60 v ziadnej nesiel, aj cez 50 len asi na jednom mieste

        0 0
    • kubad  

      dnes ověřeno – dva carbonové silniční Cube a oba změřeny pevným radarem ve vesnici, takže ani carnon nepomůže

      0 0
    • DragON  

      Nechápu jak někoho můžou napadat podobný otázky. Cyklista je jednou účastník silničního provozu a taky se tak musí logicky chovat. Tzn. dodržovat rychlost, nejezdit po chodníku, přechodu apod. Už je to delší dobu, ale četl jsem tu na bike-foru jací jsou pejskaři hovada, jak vozíte slzák, tyče a mačety abyste se mohli proti těm bestiím bránit. Sám jsem pejskař i cyklista a opravdu mám častěji chuť vzít klacek na některé cyklisty, kteří se, zvlášť ve městě, motají hlavně tam, kde nemají co dělat. Tím jak jezdíte děláte obrázek všem cyklistům. A každej si zapamatuje jen to jak ho nějakej cyklista málem sejmul na přechodu a ne to jak dalších 10 jelo podle předpisů. Tento příspěvek asi vyzní „drsnějc“ než jak to myslím, ale snad chápete o co mi šlo.

      0 0
    • wroum  

      to ze nemas tachak te samozrejme neopravnuje k prekracovani rychlosti a rychlost dodrzovat musis.

      0 0
      • gumid  

        snaha předjíždět na kole auto, které se snaží dodržet omezenou rychlost a jeeště se tím chlubit – promiňte, myslel jsem, že na fóru jsou inteligentní lidé a hle, objevila se výjimka. Snad jich nebude mnoho, netěší mne, že i oni se nazývají cyklisty. Napadá mě květnatější pojmenování…

        0 0
        • Jirik123  

          jeste trochu poladit to razeni prispevku ;-)

          0 0
          • enjoy  

            jak gumid rika..je to o ty inteligenci:-)

            0 0
            • gumid  

              Forma a obsah = jedno jest? Není…pánové, není a je-li forma jediným argumentem… budiž pochválen, kdož neomylným..... tož tak, hoši…

              0 0
        • treatt  

          Hm, kdyz se tady ptam, jestli se na me ridic zlobi opravnene s popisem situace, to je typicky znak vychloubani…dokonce bych se nebal rict, ze hodne kvetnate, ze… Nicmene jako vyjimka si to snad muzu dovolit :-)

          0 0
          • gumid  

            Tak na férovku: tahle „prasárna“ mě jako řidiče určitě napruží, protože něco podobného „předvídat“ lze těžko a stačí opravdu malá nepozornost… a až budeš v krvi na zemi, těžko mě někdo uvěří a navíc…měl jsem jako řidič přece "předvídatů… Někdy mám pocit, že se cyklisti – někteří – chovají dost bohorovně. Ano, řidič je snáze postižitelný, ale copak na kole sedí nesmrtelný a nezranitelný superman? Někdy to vypadá, že jsou mezi námi nezničitelní ( fyzicky ) jedinci.

            0 0
            • Pavel  

              Proč prasárna? Když se to auto vleče sotva čtyřicítkou, tak co s ním…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • chodec  

              Hele vezrušuj se. Nemá to cenu. Všimni si, že tehnle typ otázek tu řeší lidi, kteří mají pocit, že se naučili jezdit tím, že umí držet na kole rovnováhu a neměli většinou ani tolik slušnosti, aby si přečetli zákon a vyhlášku (což v době internetu nejde nijak pochopit). Když jim pak někdo vysvětlí jak to je, šmahem to odmítnou s tím, že oni to přece zvládají i vyšší rychlostí, …, ostatní se jim můžou vyhnout a pod.

              Zajímalo by mě, kolik z těhle odmítačů předpisů, jako čehosi omezujícího jejich svobodu a řidičské schopnosti či co, bylo někdy v pozici toho přejetého co letí vzduchem a kutálí se po zemi, kolikrát byli u nehody ve chvíli kdy plechy a lidé letí vzduchem, kolikrát někdo z nich viděl někoho bezmocně stát či klečet nad rozmláceným tělem. Kolik z nich někdy přišlo o někoho, koho dobře znali při dopravní nehodě a zda zažili tu bezmoc a úzkost, když sedí třeba v autě, co je najednou neovladatelné a už jen koukají, kam letí.

              Můj postoj k dodržování předpisů a chování, které byť jen o chlup zvyšuje riziko pro mě či ostatní se nutno říct po prožití všeho uvedeného podstatně změnil (a to jsem i před tím vším jezdil v provozu celkem umírněně) – asi si to každý bohužel musí prožít sám – do té doby to bude nejspíš považoovat za připosranost nebo bude předpisy anarchisticky opovrhovat a věřit svým schopnostem než zjistí, že ne vždy to záleží jen na něm a konečně že i on dělá chyby. Teprve ten kdo něco takového zažije nejspíš pochopí – a někdo že pochopí, že na kole je to ještě nebezpečnější, než v autě.

              0 0
              • cabbage  

                bohužel, k nehodě může odjít ikdyž rychlostní omezení dodržuješ, kupodivu všechny nehody ke kterým v mém okolí došlo (i 2 úmrtí) se staly bez porušení místního rychlostního omezení(50,80) /jedna které jsem se účastnil i dost hluboko pod limitem/ prostě proto, že někdo nedával pozor. pravděpodobně by se staly i kdyby tam byla „30“.

                Opravdu si myslíš, že kdyby nebyly omezení, tak každý hned šlápne na plyn a napálí to do nejbližších lidí? to není snad v ničím zájmu.. spíše by bylo lepší, aby na silnicích nečekaly žádné zrady a byly vhodně označeny(tka aby přes značky bylo i vidět na cestu), k čemuž přeznačkovávání třicítkama opravdu nevede – na spouastě z nich se dá jet naprosto bezpečně 50, 70, 90.. o to větším překvapením je ta jedna, která má smysl…

                0 0
                • kolombo  

                  Následky nehody v rychlosti 30km/hod budou určitě zcela jiné než třeba při 50km/hod a to i v případě, že nestihneš sešlápnout brzdový pedál.

                  0 0
                • chodec  

                  abych zase nebyl špatně pochopen. Neřeším tady nutnost umístnění 30 na konkrétní místo a smysluplnost těch stávajících, to je opravdu na jinou a delší diskusi a hlavně na jiném fóru. Nevadí mi koneckonců ani když někdo náhodou pravidla poruší, pokud to není do nebe volající kravina ohrožující okolí, ale vadí mi extrémně typ lidí, co porušování pravidel chápou nebo prohlašují za normální, maj chytrácké řeči o tom, že oni nejsou ten typ, pro který pravidla jsou a porušováním se chlubí v domění, že budou asi jako větší chlapáci nebo co si vlastně myslěj a často jsou natolik tupí, že ani netuší, že nějaké pravidlo porušují, protože se nenamáhali se je někdy naučit.

                  Jsou to často zároveň lidi, co když jim někdo vytkne, že pravidla porušujía že to ostatním může vadit, protože se pak vedle nich třeba nesítí bezpečně nebo prostě z principu, tak se ještě cítí omezeni na svých „svobodách“ a posílají pak obvykle toho, komu to vadí k šípku namísto toho, aby sami sobě přiznali, že dělají něco, co by neměli. Může se stát, že někdo jede někde rychleji než se má, ale pokud je to rozumnej člověk, tak z toho nedělá svou přednost a nehádá se, že je to tak v pořádku.

                  Jinak dodržování předpisů nehody jistě neodstraní, ale bez výjimky sníží riziko jejich vzniku a určitě také sníží následky případné nehody.

                  Pokud by nebyla omezení, tak věřím, že 90% lidí pojede stejně jako nyní, ale obávám se, že těch 10% by jezdilo ještě daleko prasečtěji a ještě víc by řvalo, že všichni ti, co jedou pomaleji a jistěji jsou hňupové, co neumějí jezdit a co jim akorát překážejí na cestě a brání jim plně rozvinout jejich „řidičské umění“ (rozuměj snahu jet na hranici možností). Možná by to naopak pomohlo aby tahle skupina pokud možno rychle pomřela, ale mám strach, že by sebou vzali i pár nevinnejch duší :-/

                  Na místech kde třeba člověk s 10 lety praxe řízení, pár zažitejma krizovejma situacema (nejlépe drobnejma kolizema, kde šlo „jen“ o plechy) a 20–30 a víc tisícema ročně pojede bezpečně 50 i když je tam 30 nepochybně nepojede toutéž rychlostí stejně bezpečně někdo, kdo řídí 2 roky, najede maximálně desítku a pořádnou melu na silnici ještě nezažil a má tedy houby schopnost reagovat v krizi. Když tam ale to omezení zrušíš, tak pokud nebylo úplně zbytečné tak ten mladďas bude téměř jistě první, kdo tam šlápne na plyn, protožr zrovna tenhle typ není schopen si připustit, že i když se na silnici trefí, tak nemá šajna, co se při řízení může semlejt a jeho schopnost předvídat problém je už z principu omezená. To nemluvím o tom, že někde se 30 nedávaj kvůli bezpečnosti provozu, ale např. kvůli hluku a prašnosti v okolí, vibracím mostních konstrukcí a z jinejch důvodů, které nemusí být na první pohled patrné ani zkušenému řidiči. To ale jen na okraj protože jak jsem psal na začátku smysluplnost konkrétních omezení tu nemá smysl řešit.

                  0 0
                  • treatt  

                    V zasade s Tebou v mnoha bodech souhlasim. Nevim, jestli jsi miril na me, znelo mi to tak. Tak bych jen uvedl, ze kdyz jsem rekl, ze nejsem typ, ktery je staveny na dokonale dodrzovani pravidel, bylo to ciste konstatovani. Nekdo ma holt „nemeckou“ naturu a nekdo jinou. A jen bych dodal, ze v situacich, ktere si vys popsal, ty bouracky, bezmoc, kdyz se clovek nekam riti a uz s tim nejde nic delat, rozsvihane lidi…jsem bohuzel zazil. Osobne mi to dalo to, ze musim hodne predvidat a naprosto se koncentrovat na jizdu. Jezdit opatrne. Ne to, ze na 30 mam jet 30. Mozna to nekomu zni jako anarchisticke vychloubani ci co…popravde me to tolik netrapi. Tech, co si mysli, jak jezdi bezpecne, protoze dodrzuji rychlosti, jsem potkal uz spoustu. A pak jsou schopni nedat prednost nebo krokem vjet na hlavni, po ktere nekdo kousek od nich jede 80…ale to jen tak pod carou.

                    0 0
                    • Krys  

                      Pravidlá, a nielen tie dopravné, existujú preto, aby riešili sporné situácie. Ak ich niekto porušuje, zvyšuje sa pravdepodobnosť konfliktu. To že niekto dodržuje rýchlosť ale nedáva prednosť, nedokazuje, že dodržovať rýchlosti je nesprávne.

                      V tých pravidlách je okrem iného aj to, že za volantom sa máš venovať len riadeniu vozidla. Je tam tuším aj niečo o tom predvídaní a koncentrovaní sa.

                      0 0
                  • Milenius  

                    Hlavni problem neni v tom, ze jsou nejaky zakazy, ale v tom, ze je dnes tendence vsechno zaskatulkovat do zakonu a zakazu, i kdyz jsou nesmyslne, a pak jejich dodrzovani vyzadovat i tam, kde jsou tuplem nesmyslne.

                    Nemluvim zde o rychlosti, protoze to je vec, ktera chrani zivoty, ale treba o tom, ze se nesmi jezdit po chodniku – prestoze tam nejde ani noha a kdyz jde chodec, tak klidne zastavim a pustim ho, stejne jako to udelam kdekoliv jinde – na vedlejsi ceste, v lese apod. To same plati o jizde pres prechod, jaky je rozdil v tom, ze dojedu k prechodu, zastavim, auto mne pusti a je prejedu vuci tomu, ze jdu pesku, auto mne pusti a ja prejdu (2× pomaleji). Ano nebudu tam prejizdet, kdyz tam jde dalsich 10 lidi, tak radeji slezu nebo pockam, ale to neni duvod to zakazovat. Lepsi je ucit lidi ohleduplnosti.

                    Vysledek totiz neni ten, ze tech 10% mamrdu pojede podle predpisu, protoze je jen mala sance, ze je nekdo chyti, ale ten, ze ty mamrdi budou jeste agresivnejsi, protoze vedi, ze je nikdo nechyti a to je ten zasadni problem.

                    Vi se uz davno, ze zvysovani trestu a zvysovani poctu zakazu nevede ke snizeni kriminality, ale jedine co ma vliv je pravdepodobnost chyceni. Proto tu jezdi motorkari po lesich, protoze je nikdo nechyta a radsi se buzerujou cyklisti, co jedou po chodniku a nemaji zvonek, proto tu jezdi po silnicich magori, protoze je nikdo nechyta a radsi se kontroluji lekarnicky. Kdyby jednou za 14 dni poslali do lesa hlidku, aby ty motorkare pochytali, tak tam za chvili zadny motorkari nebudou. Kdyby jsi potkal na ceste z prahy do budejovic policajta s radarem vzdy, kdyz tam pojedes (staci jeden, ale musi tam byt vzdy), tak tam taky nikdo nepojede 150, jako se tam jezdi ted.

                    Ale ono udelat megaakci, do ktere se zapoji vsichni policajti od dopravaku po pochuzkare a pak vyhlasit, ze jsme chytili 1500 hrisniku a je to o sto vic nez loni, je totiz pro media zprava jako hrom. Ale zprava, ze jsme kazdy den chytili deset hrisniku (coz ja pak sice za rok 3650), tak to samozrejme na Nove nebude.

                    A proto – auta maji respektovat cyklisty, cyklisti maji respektovat chodce a chodci maji respektovat aspon sami sebe. Jenze ani jedno neplati a proto je zde valka vsech proti vsem. Babicka nadava na mladase, ktery jde po chodniku rychle, mladas nadava na babku, ze jde pomalu, chodec nadava na cyklistu, cyklista na chodce, automobilsti nadavaj na vsechny a vsichni jsem kreteni.

                    0 0
                    • cabbage  

                      cabbage

                      0 0
                    • orca  

                      Docela bych si troufnul říct že množství zákonů přibývá s množstvím právníků a „vych…ánků“ Dneska každej hledá jen své práva a hledá milion důvodů prož chyba není na jeho straně – samé kličky v zákoně v předpisech atd. Dejte si ruku na srdce a spočtěte kolikrát sami uznáte chybu okamžitě a bez dlouhých proslovů. Žel svědomý mnohých je natolik pokřivené že na prokázaní jijich chyby musí být velká právní mašinérie a stejně budou křičet že to není jejich chyba ač to je všemožně jasné …

                      0 0
    • stan.zak  

      … anebo si udělej řidičák.

      0 0
    • marco  

      No jasně nemám zájem o to aby mi nějaké švestky lustrovali kolo né, že by bylo kradené, ale ruku na srdce nikdo z nás nemá kolo podle předpisů zvonek, blatníky, odrazky, světlo atd.

      0 0
    • Luka  

      mohl, a uz nekolik silnicaru dostalo (dokonce i tady na foru byl nekdo, komu namerili 70 misto 50).

      Kdyz jsem delala autoskolu, celou dobu v aute nefungoval tachometr (jen otackomer), takze: at ti to meri jak chce a jedes na cem chces, rychlost dodrzovat musis. Kdyz pred skolou sejmes na kole nejaky dite v rychlosti 30kmph, je to porad docela OK, ale kdyz pojedes 70, a prcek bude mit smulu, muzete byt mrtvi oba. Myslim, ze to ma smysl a neni to buzerace.

      0 0
      • Nehas  

        Když pojedeš 70 tak ty projedeš a teprve za tebou přejde prcek. Teda za předpokladu, že se vaše trajektorie protnou při tvé rychlosti 30. Prckova rychlost bude asi v obou případech stejná. :-)

        0 0
      • cabbage  

        pleteš si překročení rychlostního limitu s překročením přiměřené rychlosti… to první si vycucal z prstu úředník, to druhé fyzikální zákony…

        0 0
        • Luka  

          moment… jaky fyzikalni zakon ma za pricinu ze musis (nebo ze to nedelas) dodrzovat 50 v obci? … (kolem vykopu, kolem skoly, kolem janevimceho)?…

          0 0
          • gumid  

            Tohle asi žádný zákon ani vyhláška nepořeší. Někdo to v sobě má hned, někdo k tomu věkem a zkušenostma doroste a někdo to nepochopí nikdy – říká se tomu zdravá sebekázeň a zodpovědnost. Není to o značkách a zákazech. Luka uvedla příklad docela ze života a teorie, pokud ta situace nastane, je docela naprd. Až někomu ublížíš, tak tyhle pseudobláboly to zpět nevrátí. A jak někdo psal o kus výš, to ticho, až doskřípou plechy a syčí jen chladič – to ticho za nic na světě nestojí. Vím o čem mluvím, bohužel bezmoc na smrtí jsem už zažil takto několikrát. Neznám horší pocit.

            0 0
          • cabbage  

            tak právě to je ten rozdíl 50 v obci je rozhodnutí úředníka nezávislé na místních podmínkách(hlavně že je to v obci). naopak přiměřená rychlost je se v uličkách po sídlišti plazit sotva 20, přetože je tam povoleno 50 a o kus dál jet 60 na „30“ protože je to rovná, široká a přehledná cesta a chodník zeje prázdnotou..

            a jaký fyzikální zákon zdůvodní pomalejší jízdu okolo školy? kterýkoliv, který vysvětlí, proč jsou děti méně pozorné, že se vyskytují v okolí školy v určité hodiny(třeba o půlnoci;) že při pomalejší jízde je vetší pravděpodobnost že si jich všimneš, že dřív zastavíš atd…

            0 0
          • orca  

            fyzikální zákon tvého mozku čili rychlost s jakou jsi schopen vyhodnotit situaci a adekvátně a bezpečně reagovat. Ač si to mnozí nepřiznají konstrukčně je člověk dimenzován na rychlost chůze. Již při běhu je koordinace horší a s přibývající rychlostí se riziko prudce zvyšuje…

            0 0
            • Krys  

              A ani pri tej chôdzi neustíhaš všetko. Keď som v 12-tich vyrástol trochu viac do výšky, musel som sa naučiť jednu dosť dôležitú vec: 90% ľudí vychádzajúcich spoza rohu má čelo vo výške mojej hornej pery. ;)

              0 0
    • duk  

      Motorka taky menusí mít tachometr, a 150 v obci s ní jezdit nemůžeš…

      0 0
    • karliner  

      No, asi by to měl dodržovat, ale neznám jedinýho cyklistu, kterej by přibrzdil na nějakou omezenou rychlost jenom kvůli tomu, že tam je značka omezující rychlost… Osobně je mým cílem dostat někdy pokutu s fotkou na biku, jak někde jedu nepovolenou rychlostí :-)

      0 0
      • chodec  

        Tohle není IMHO správnej přístup ale alespoň je důstojnej – pokud někdo ví, že dělá něco proti předpisům a je dost chlap na to, aby byl ochoten to přiznat a nést si následky, pak sice budu raděj jinde než jede, ale alespoň se to dá respektovat coby důstojný postoj :-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Běžec  

        Mám pro tebe tip – Nížkovice (u Slavkova (u Brna)). Dá se tam jet na biku 70 a občas měřívají.

        0 0
    • DaveBury  

      No uz je to rozjete, tak snad se nebudu opakovat ..

      imho pokutu za rychlou jizdu na kole vam nemuze nikdo dat, nejste vestec, aby jste vedeli, jak rychle jedete … Tachometr na kole v tomdle pripade neni urcujici a v nicem nerozhoduje

      Jinak co jsem zkousel na radarech, tak me zaznamenal 1× ze 4 pokusu..

      0 0
      • Blade  

        Přeju příjemné procitnutí, až tě budou pokutovat :)

        0 0
        • DaveBury  

          Děkuji, když jim řeknu, že jsem si jistý, že jsem dodržel rychlost .....

          0 0
          • Blade  

            ..když ti ukážou tvou momentku..

            0 0
            • DaveBury  

              To mas uplne jedno, ty jsi na kole nemas jak zmerit rychlost.. Takze ji muzes pouze odhadnout nebo svou jiszu prizpusobit na takovou rychlos o ktere si myslis, ze je spravna …

              Muze te zastavit, rict ti, ze jedes ryhcle, ale pokutovat .. Mohl bych se zeptat mistniho reditele MP, pokud si vzpomenu.

              0 0
              • Blade  

                Schválně se zeptej

                0 0
              • Jirik123  

                To je Tvuj problem, ze nemas jak si zmerit rychlost. Zakon proste narizuje rychlost dodrzovat, jak si to zaridis je uz jen na tobe.

                0 0
      • chodec  

        Ty nemáš evidentně ani šajna o tom, jak funguje přestupkové právo co? Až si zase naladíš rádio REALITA FM, tak zjistíš, že přestupek si buď spáchal nebo ne. To zda o tom víš, zda si to udělal z nedbalosti nebo úmyslně je úplně jedno a nikoho to nezajímá. Takže tvá schopnost odhadnout rychlost je každému ukradená, pokud jedeš víc kde ti to zákon zakazuje a chytěj tě, tak máš smůlu a nepomůže ti kňourání, že máš blbě nastavenej tachometr. Je to stejně blbá výmluva, jako kdyby se chodec přecházející na červenou hájil tím, že je barvoslepej nebo se řidič odbočující doleva co nedá přednost tramvaji oháněl tím, že mu někdo ukradl zrcátko a neviděl ji přijíždět.

        0 0
        • Dados  

          asi tak :)

          0 0
        • DaveBury  

          No o tachometru se vubec nebavim…

          To je jen tvuj pocin, ze sis ho nainstaloval.. Jeho nastaveni (kalibraci) nekontroluje zadna dalsi osoba ani neprochazi technickou kontrolou. Takze se o nem bavit nemusime.

          Takze jek vlastne odhadujete rychlos, ja teda nepoznam, ze jedu 30km/h

          0 0
          • chodec  

            Abych tě parafrázoval – o odhadování se tu nikdo nebaví. Jen se ti tu několik lidí snaží naznačit, že tvá (nebo kohokoliv jiného) neschopnost zjistit přesnou rychlost nikoho nezajímá a není to rozhodně důvod, proč by se na tebe nemalo vztahovat omezení – což je to s čím si sem přišel.

            0 0
            • DaveBury  

              No je to fakt, ze pokud jedes vice nez je dovolená rychlost, tak ohrozuje ostatni ucasniky silnicniho provozu.

              Tak tedy v jake vysi jste dostali pokuty za prekroceni maximalni povolene rychlosti jizdy na kole ?

              slysel jse, jak chlapi rikali, ze merili a cyklisti tam jezdili rychleji nez auta, ale nikdy jsem neslysel, ze by je pokutovali

              0 0
              • Jirik123  

                nebylo to sice u nas, ale mozne to evidentne je:-) www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…

                0 0
              • kubad  

                to bude asi tím, že se nechtěli zdržovat pokutováním cyklistů za překročení rychlosti, protože ví že u sebe na 99% nemají doklady ani peníze. Radši si počkají na někoho v autě :-)

                0 0
                • DaveBury  

                  U nas jsou experti, kteri chytaji za mostem a vybiraji 200–300kc, kdyz tech 30m po prazdmen moste cyklista prejede ..

                  Navic je tam znacka zakazu vjezdu, ovsem jen z jedne strany, ale jak je znamo, tak ta znacka plati v obou smerech, ale samozrejme vybiraji ze smeru, kde ta znacka neni umistena

                  0 0
                  • MirkoCarver  

                    Pokud vybírají ze strany, kde není značka umístěna, tak bych rozhodně nic nezaplatil, značku, která není není třeba dodržovat…

                    0 0
                    • DaveBury  

                      No, bohuzel znacka zakazu vjezdu plati v obou smerech …

                      To je konecne stanovisko a vybira se porad.. Ono je to slozitejsi, argumentuji, ze most plynule navazuje na chodnik (tvar T), takze se bere jako chodnik, ale pritom z druhe strany je tam zakazova znacka, ze tam nesmi jet zadne vozidlo ..

                      0 0
                      • MirkoCarver  

                        Pokud je to pokračování chodníku, tak to je jiná…

                        0 0
                        • DaveBury  

                          No ono je to spornejsi, z jedne strany to berou jako chodnik a z druhe uz tak jednoznacne neberou, protoze je oznacen znackou zakazu vjezdu :)

                          A ze je to sporne misto misto potvrzuji tim, ze tam radi vybiraji penizky :)

                          Obcas si tam pripadam jako idiot, kdyz je prazdny most, ja zastavim a tlacim kolo, okolo me se treba nekdo prezene na kole :) Ale oni asi jeste nevideli, jak to ti chlapi prozivaji a jeste to spoji s prohlidkou povine vybavy kola :))

                          0 0
    • MirkoCarver  

      Jen tak pro informaci, je zde na fóru někdo, kdo na kole brzdí při vjezdu do obce, či značky omezená rychlost jen proto aby se nedopustil přestupku? Já se přiznávám, že nikdy…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Manas  

        Tak rychle nejezdim, ale mezi barakama to nikdy nezenu a na cyklostezkach (Modrany) radsi jedu po cesticce vedle.

        0 0
    • marhi  

      Něco o dodržování rychlosti na kole Za prvé není povinná výbava vozit tachometry. To je hudba necelých dvaceti let. Za druhé a to je podstatné každý kdo umí číst se dočtě že omezení rychlosti třeba na 40 km. h. platí pro motorová vozidla. Jedinou vyjímku má zákaz vjezdu a to platí všeobecně všem vozidlům. Tvůrci silničního zákona nikdy nepočítali s tím že se dá s kolem jet víc jak třicet což je pro drtivou většinu lidí kosmická hranice. Kdo se nechá chytit a buzerovat za rychlost je vůl. Něco jiného je když všichni pojedou třicet, to kolem nich mydlit padesát. Pro mě zcela bezpředmětné ,a otčím co dělal leta u dopraváků mi to i potvrdil. Na kole se rychlost neměří. To bys taky mohl vybírat za koně. Naprostá hovadina. Ale lidi tyhle mýty mají rádi.

      0 0
      • Luka  

        OK.. jak vysvetlis tohle:

        § 2 ost. d)řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti, odst. f)vozidlo je motorové vozidlo, nemotorové vozidlo nebo tramvaj odst.h) nemotorové vozidlo je vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo,

        §4 „Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace“ – tedy KAZDY.. i cyklista

        §18 „rychlost jízdy“ dlouhe, cele k nastudovani…

        ke znackam: znacka nejvyssi povolene rychlosti patri do „zakazovych znacek“ a vysvetleni: §9 u) „Nejvyšší dovolená rychlost“ (č. B 20a), která zakazuje řidiči překročit rychlost v kilometrech za hodinu vyjádřenou číslem na značce; značka ukončuje platnost předcházející značky č. B 20a s jiným údajem na značce.

        0 0
        • Luka  

          zdroj: www.autoskoly.cz/psp/index.htm

          0 0
        • DaveBury  

          No mozna ta zancka zakazuje, ale neni to chapano jako prestupek ..

          p22. Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu – Přestupku se dopustí ten, kdo jako řidič motorového vozidla překročí nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou zvláštním zákonem2a) nebo dopravní značkou o více než 30 km/h v obci nebo o 50 km/h mimo obec,

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Luka  

            odkud cerpas? §22 silnicniho zakona mluvi o prujezdu krizovatkou… a §22 vyhlasky o znackach o zastávkách a zastavení,stá­ní...... Prvni zminka o „prestupcich“ je az u bodoveho systemu. Samo, bod muze dostat jen ridic motoroveho vozidla.

            0 0
            • Luka  

              mimochodem: za dva bodiky je překročení nejvyšší dovolené rychlosti stanovené zákonem nebo dopravní značkou o méně než 20 km.h-1 v obci nebo o méně než 30 km.h-1 mimo obec tri body: překročení nejvyšší dovolené rychlosti stanovené zákonem nebo dopravní značkou o 20 km.h-1 a více v obci nebo o 30 km.h-1 a více mimo obec.. atd… nikde jinde to v novem zakone psano neni. nic o prestupcich. nebo mi to ukazte!

              0 0
            • DaveBury  

              Zákon o provozu na pozemních komunikacích znění platné od 22.8.2007 a tam vyhledej Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu

              0 0
              • Krys  

                To je nejaké čerstvé.

                0 0
              • Luka  

                nenasla. prvni poruseni nebo prestupek je proste az v bodovem hodnoceni. prosim § a odst. … jsem asi slepec…?

                0 0
                • DaveBury  

                  Najdi si část pátá a tam to maji s uvozovkou ve predu "§ 22, nad tim je § 141

                  0 0
                  • Luka  

                    nalezeno. ale nic to nemeni na tom, ze kdyz jako cyklista porusis prikazovou /zakaznovou znacku omezujici rychlost dopoustis se prestupku, protoze ze zakona si povinen znacky respektovat a pravidla dodrzovat. Pokud porusujes i zakonem prikazanou nejvyssi povolenou rychlost v obci, je to taky prestupek. O kolik to porusis, to nikoho nezajima…

                    0 0
                    • DaveBury  

                      Ted se mi to tam nechce hledat .. Cerpam jen z otho, co jsi napsala …

                      Ano, ona mu to zakazuje a je tam dale psano, ze kdyz to porusi pacha prestupek ? Protoze v te casti prestupky je psano .. Přestupku se dopustí ten, kdo jako „řidič motorového vozidla“ překročí nejvyšší dovolenou rychlost … a nepise se tam Přestupku se dopustí ten, kdo jako „řidič“ překročí nejvyšší dovolenou rychlost

                      0 0
                      • Luka  

                        obet hoaxu? www.hoax.cz/cze/index.php?…

                        0 0
                        • chodec  

                          Díky, že si to našla. Už jsem to kdysi hledal ale nemohl jsem to vysvětlení teď najít – ještě jsem to četl někde ve sněmovních tiscích, kdesi u důvodovky nebo tak někde jako vysvětlení kategorizace přestupků.

                          0 0
                        • DaveBury  

                          Ten se ke me nedostal …

                          Uz me to moc neba :) Radeji bych sel na kolo :) Spise mi jde o to, kolik lidi uz dostalo pokutu, kdyz se za to vsichni tak bijou.

                          0 0
                          • Luka  

                            tady uz neslo o to, jestli tu pokutu jako cykloush dostanes nebo ne, ale o to, ze to byla demagogie, ktery by se nekdo mohl chytit a pak se dostat do prusvihu jen proto, ze cetl marhiho prispevek…

                            0 0
                          • chodec  

                            Víš lidi se tady nebijou ZA možnost být pokutováni. Lidi se tady ohrazují PROTI bludnému výkladu zákona, kterej by mohl neznalého čtenáře, kterej na to spolehne dostat teoreticky do problému.

                            To že zrovna rychlost u cyklistů nikdo nehoní prostě samo o sobě neznamená, že se jich vůbec netýká a diskuse začala dotazem, zda se jich týká – takže se jen bavíme o správné odpovědi. Tu najdeme tam kde bylo teď popsáno a ne v tom, že je tu málo lidí, kteří již pokutu dostali ( i když někdo tu je – zkus pohledat v historii).

                            0 0
        • wroum  

          nevysvetli, je v prdeli jak Bata s drevakama :-)

          0 0
        • karliner  

          Podle striktního výkladu paragrafu 2 je tedy řidičem nemotorového vozidla i člověk, který táhne kufr na kolečkách, který některým svým rozměrem dosahuje minimálního rozměru nemotorového vozidla a jako takový nemá na chodníku co dělat a správně by ho policie měla pokutovat a vykázat na vozovku a nedej bůh, aby se vracel odněkud z dovolené a v letadle si dal pár panáků, protože pak by mu po vykázání do vozovky měli dát správně dejchnout a pokud by jeho hladina alkoholu v krvi překročila hladinu, která řidičům určuje hranici mezi přestupkem a trestným činem, mohl by ten nebezpečný opilec-řidič, který by měl třeba za něco podmínku dostat kromě pokuty i nepodmíněný trest. Řekl bych, že z toho vyplývá, že ten, kdo má rozum (a věřím, že i nějakej takovej policajt se najde) nemůže trvat na rigidním dodržování zákonů, které nám chystá naše politická elita.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Luka  

        jestli cyklisty meri nebo ne, je to jen na vuli policajtu. ze zakona na to pravo maji. a nejlepsi jsou lidi, co silnicni zakon videli jentak pri pruletu testem v autoskole, a v realu ho vubec necetli…

        0 0
      • chodec  

        další mimoň. Nejenže nevíš o čem píšeš, ale co je horší, tak tuhle dezinformaci šíříš mezi ostatní a ti pak tenhle mýtus budou dál tradovat a co je ještě horší zadělají si kvůli tomu na problémy. Buď od té dobroty a nejprve si nastuduj zákon, ideálně se pak ještě poraď s někým kdo interpretaci zákona rozumí o tom, jak se vykládá, aby sis byl jistý než něco plácneš.

        0 0
    • Krys  

      Tak ma napadlo. Prečo je vlastne také náročné spomaliť na 30-ku, keď to značka vyžaduje?

      0 0
      • Luka  

        no treba na jizni spojce, konkretne u te 30tky v zatacce kus za mekdonaldem, je to prakticky sebevrazda.. zkus to :D

        0 0
        • Krys  

          §5 odst.2 – „Stálé svislé dopravní značky se podle svého významu obvykle umísťují při pravém okraji vozovky nebo nad vozovkou; pro zdůraznění jejich významu mohou být značky umístěné při pravém okraji vozovky opakovány i při levém okraji vozovky nebo nad vozovkou.“

          Tak teraz neviem, tá 30-ka tam je asi prenosná, že? Inak by neplatila.

          A už som to veľa krát skúsil. Blbé je, že vo väčšine prípadov idem na Smíchov, takže po ľavej strane. Fakt sa pri tom cítim ako idiot.

          0 0
        • Manas  

          Tam je luxusni. Kdyz tam jedes tricet tak te pak na najezdu prevalcuje kamion co to soli do kopce od Barandaku.

          0 0
        • Manas  

          Tam je to luxusni. Kdyz ji dodrzis, tak te na najezdu prejede kamion.

          0 0
        • enjoy  

          jo tak na tu pokazdy koukam a rikam si,ze to nekdo hodne nezvladl. ale ona je tam v tom levym pruhu,kousek za tou znackou takova mensi „past na turisty“,nebo spis na tlumice.

          0 0
      • chodec  

        špatná funkce brzd nebo přílišná funce EGA ? ;-)

        0 0
      • MirkoCarver  

        Proč, protože je to zbytečný, na kole jedu tak, abych nejel nebezpečně sobě či ostatním, ale brzdit na 30km/h jen kvůli značce, když náhodou už jedu rychleji je prostě hovadina…

        0 0
        • Krys  

          Tak to je smutné.

          0 0
        • chodec  

          jen pro vyjasnění? Chtěl si tím říct, že si línej brzdit a pak to rozjíždět, nebo si tím myslel, že dodržování předpisů na kole je hovadina?

          0 0
        • stan.zak  

          … že by návyk z funcarvingu?

          0 0
      • cabbage  

        protože to vyžaduje jen ta značka, kdyby to aspoň vyžadavala situace…

        0 0
        • enjoy  

          ale prosimte..nejsi tu od toho,abysi urcoval,jestli nejakou znacku dodrzis nebo ne.od toho jsou tu ridi octavii.

          0 0
          • cabbage  

            nene, od toho tu jsou doplňovači obecní kasičky s radarem …

            0 0
            • enjoy  

              si delas srandu..,ale ja kvuli temhle blbounum musel docela hodne upravit trasu do prace,protoze nejlepsi cestou na me cekali obvykle az 4 policejni hlidky. ale zase jinde jedes kilo a nikde nikdo,ani fizlacka.

              0 0
    • enjoy  

      osobne,kdyz jedu na kole a vidim treba tricitku,kouknu na computer a tam je vic,tak se tomu spis zasmeju(ono to o moc vic stejne nebyva:-)) a jedu dal svoje. kdyz je to na padesatce,tak uz mi to prijde hodne vtipny,tomu se proste neubranim.a to taky stejne dlouho neudrzim:-). jinak najezdim hodne autem,takze co mam jak dodrzovat vim,ale na kole si z toho moc hlavu nedelam.v aute je to pri stejnych rychlostech o hodne jina vec.ovsem opatrny jsem..,hlavne na sebe a z toho vyplyva ze i na ostatni..

      0 0
    • artur  

      Jak už tu někdo psal,tak tachometr není povinná výbava kola. Takže pokud ho na kole nemáš jak chceš dodržet předepsanou rychlost? A ještě jedna připomínka nikdo v autě tu rychlost nedodržuje. Jezdím na kole do práce a na pár místech je omezení 30km,protože je to trošku z kopečka tak nemám problém jet na kole něco přes 50km/h. Největší sranda je ta že mě vždycky všechny auta předjedou :-) Takže já osobně bych se z dodržováním rychlosti na kole nijak netrápil.

      0 0
      • Jirik123  

        ty voe, cetl si vubec tu diskusi, nebo reagujes jen na prvni prispevek? argument o tachaku uz tu byl rozebranej horem dolem…

        0 0
      • Krys  

        Hm, a už si videl každého, že tvrdíš, že nikto?

        0 0
      • orca  

        typicky česká výmluva – když nedodržují jiní já taky nemusím … je hrdost být čechem…

        0 0
    • homat  

      to že nemáš tachometr není problém zákona ani policie, je tvoje odpovědnost pokud jsi účastníkem silničního provozu jezdit podle pravidel, jak to uděláš je na tobě.

      Jinak tachometr v autě není kalibrovaný, je to pouze informativní údaj pro řidiče a je na řidiči aby nepřekročil rychlost. Kalibrují se jen tachografy, ale stejně výsledná rychlost se může od skutečné lišit podle sjetí vzorku penumatik a tlaku v pneumatikách.

      0 0
    • dancing dog  

      Už sem to tu někde psal, před cca 2–3 rokama sem sjížděl po silnici do Ostrova, je to tam tak 500m docela z kopce a když to člověk pustí..cedule města je na rovince hned na konci toho kopce, takže sem tam jednou jel necelejch 60km/hod., měřili tam policajti a u Albera mě zastavila taková skutečně krásná dopravačka, jestli vím, čeho semse dopoustil.. myslel sem nejdřív, že je to sranda, ale že sem jel přes 50 , já jak to ví, jestli maj tak dobrej radar, že ne, že sem jel rychleji než auto, co jelo taky přes 50, no myslel sem, fakt, že si dělá srandu, tak trochu sem jí to vracel, ale byla těžce komisní a byl sem nakonec skoro rád, že to skončilo jen „domluvou“…to samý se prej stalo několikrát i na kraji Nový Role, kde je konec dobrýho sjezdu z Mezirolí…

      0 0
      • Pavel  

        V nedalekém okolí mám(e) taky jeden takový úsek, dá se v poho do „dědiny“ vpálit 60>. Bohužel tam ještě neměřili. Takovou fotku sebe na kole bych si klidně od cajtů koupil:-)

        0 0
        • hribik A1  

          ja poznam na morave taku dedinu, kde sa da v pohode vpalit do nej 75 a to na horaku (na cestaku asi este viac, je to strme, dlhe, rovinka…idealne podmienky na to to tam sumet na cestaku tak 90). nazov hovorit nebudem, aby som dopravakom nedal tip kde napchat radar

          0 0
          • blue.sun  

            Já taky znám takovou – Nížkovice, kousek za Slavkovem u Brna. Poldu tam neviděti jak je století dlouhé, auta jezdí přes ves i stopadesát. Když jezdím s představou, že mi tam vyleze babka nebo dítě a zpomalím, dostane se mi blikání a troubení. Což mi je ukradené.

            0 0
            • Běžec  

              Už jsem to tu psal – sice tama moc často nejezdím, ale policajty i s radarem už jsem tam viděl.

              0 0
    • Lucke  

      ja byc hrekl ze by mel…ale moc ji nedodrzuju…

      0 0
      • hribik A1  

        ked v tych moravskych dedinach kde ide cesta vacsinou rovno dolu z najvacsieho kopca, sa tak krasne ide tak 60–70…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.