• Phaix

    Prosím o radu při výběru dámského silničního kola. Zatím jezdím jen v terénu a ráda bych si pořídila i silničku, ale vůbec tomu nerozumím. Měřím 176 cm, váha 65 kg a cenovou relaci bych si představovala 25 000,– až 30 000,– Kč (kdyby bylo levnější, tak se zlobit nebudu:-)

    Předem díky za kažkou radu.

    0 0
    • alinceb  

      U silniček se na nějakou dámskou geometrii nehraje. Úplně malá nejsi, takže bych to viděl v klasické geometrii tak na 56ku rám, možná na 54ku. V téhle cenové kategorii to bude osazení maximálně 105 nebo Ultegra popř. Veloce a hliníkový rám. Kliky bys jako začátečnice měla mít určitě kompakty (50/34 nebo 50/36 – podle profilu terénu, kde budeš jezdit). Volil bych o trošku levnější kolo, aby zbyl prostor na úpravy (carbonová sedlovka, úzké ublouky, dámské sedlo). Možná by se vyplatilo mrknout i po bazarovkách. Silnice neodcházejí tak rychle jako MTB a i bazarovky bývají v solidním stavu…;)

      0 0
    • Pedro RB  

      Za tuhle cenu bude slušně osazená hliníková silnička s karbonovou vidlicí, nebo nejnižší karbonový rám se slabší skladbou komponentů. Nejdůležitější je koukat na geometrii – nemusí být nutně označována jako dámská. Stačit může slopingový (se šikmou horní rámovou trubkou) a hlavně krátký rám s vyšší hlavovkou. Pak vybrat řazení které padne dobře do ručky a dát ho na mělké oblouky (např FSA Compact). Sedlovku a sedlo nastavit správně proti středu a kolenům a pak podle toho vybrat správně dlouhý představec. Výrobce sady bude dán tím zvoleným řazením, úroveň podle zbytku rozpočtu. A kola bych zvolil zapletené sety (nebude problém s tuhostí při nízké váze) jako Mavic Axium, Fulcrum 5. Asi bych doporučil stavět.

      0 0
    • Neunzikger  

      Pokud chceš jezdit i kopečky, tak doporučuji kliky s trojplackou.

      0 0
    • kámen úrazu1  

      Při Tvý velikosti můžeš vybírat ze standardní nabídky, ale pokud máš krátký trup a delší nohy, dej přednost spíš z kratších pánských rámů vyhovující výšky. Určitě ber kompakty nebo trojtác. Já osobně dávám přednost trojtácu.

      Jestli máš užší ramena, čeká Tě u pánských kol výměna rodel, i když vybereš správnou velikost kola. Sedlo je natolik individuální záležitostí, že by ses dost možná netrefila ani při koupi dámský varianty kola.

      Koupě bazarovky je u silničky dobrá volba, chce ji vyzkoušet, hlavně kvůli velikosti rámu a mít s sebou někoho, kdo se v kolech vyzná a reálně posoudí míru opotřebení.

      Já jsem drobná, je zlomek pánských silničních rámů, co by mně i při vyhovující výšce ± 47 cm sedly délkou. Nabídka je pro malé baby oproti MTB omezenější. Letos jsem kupovala druhou silničku, bo první je už téměř nepojízdná a nechce se mně do ní vrážet peníze. Vybrala jsem http://www.stevensbikes.cz/1127-impala-105. Můžu doporučit. Navíc jedno z mála dámských kol, které není barevně ujetý.

      0 0
    • Dumbíček  

      Doporučuju nejdříve někde vyzkoušet, jestli ti bude vyhovovat ovládání Shimana, nebo Campy.

      Mě se třeba líbí Focus http://www.bikeway.cz/…0g-bile-2012 Jenom bych se asi pokusil domluvit na výměnu kol za zapletený. Klidně stačí Axia.

      0 0
    • unavix  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Payia  

      Mam tu silnici po pritelkyni, ktera merila 178cm – Trek na Tiagre s trojprevodnikem a karbon vidli / sedlovkou – ten trojprevodnik se nam hodne osvedcil, vyjela na tom vsechno i kdyz obcas to bylo na hrane ;) Pokud jsi z Prahy nebo okoli, pisni a muzu ti ho pujcit na vyzkouseni velikosti a razeni.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.