• Rubi

    zdravim, par temat na toto tema jsem prosel, ale nic kloudneho jsem nenasel

    mam v planu koupi CX kola (spec. CRUX), jako spise najizdeciho kola na silnici se silnicnimi plasti s moznosti tam dat v zime neco hrubsiho. zavodne preferuju mtb, protoze me asfalt nebavi, nicmene trenuju stejne jen na asfaltu na HT biku, tudiz by byla lepsi naka silnice

    nemam se silnicema moc praktickych zkusenosti, ale jezdil jsem tarmac, tak se chci zeptat, jestli to bude naky znatelny rozdil, mel by byt jen o neco vyssi stred u cx a brzdy jsou podle me jedno. na nake velke zavodeni se na silnicicx nechystam, ale myslim ze by to melo jit i na cx ramu si neco strihnou, co myslite?

    0 0
    • Biker jak Pes  

      Nevidím v tom žádný problém. Znám spoustu lidí, kteří to takhle řeší, protože jezdí i krosy a investice do dalšího kola by byla pro ně zbytečná nebo příliš drahá.

      I profíci jezdí na CX kolech, sice Roubaix, ale jezdí. :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Je to v pohodě, ale chce to převodníky min. kompakty…

      Třeba Štyby na CX kole objel několik sil. závodů…

      0 0
    • fousac  

      jezdim CX misto silnicky a problem v tom nevidim..

      maximalne tam budou nejaky drobny nuance v geometrii proti cistokrevny silnicce…

      0 0
      • kubad  

        těch nuancí je dost, ale použít to samo jde bez problémů

        0 0
        • fousac  

          najdi 10 rozdilu… ;)

          no co tak vim, tak krosky sou delsi na prdel a sedi se vic vzadu a tolik se neplasi… proti silnici lehce linejsi…

          (malo chrti, jak povidal Jecnak)

          clovek co silnicku (zvlast nejakou lepsi) nesedlal v tom nepozna rozdil..

          0 0
          • kubad  

            rozdíl v tom jak to jede a jak se to chová je celkem velký, mám stejně kvalitní CX i silnici, ale jak píšu použitelné to je, dost se dá chování CX pozměnit nastavením kokpitu, pak to ale už zase není hravé no :D

            0 0
            • o.1  

              A to je na co dobre aby to bolo na ceste hrave?

              0 0
              • kubad  

                naho_no

                a na co pak je dobré brát CX když chceš jezdit po silnici?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  protože naše silnice jsou spíš CX, než silnice?

                  0 0
                  • kubad  

                    no ale není pak lepší vzít nějaké AM co kdyby tam bylo těch děr víc?

                    0 0
                • o.1  

                  Ja jazdim po ceste na HTcku, z dobrych dovodov a podobne dovody ma asi on ked chce CX:-)

                  Iba nechapem to vyzdvihovanie tzv „hravosti“, keby napisal ze chce jazdit po dopravnom ihrisku, tak by to asi bol padny argument:-)

                  0 0
    • Rubi  

      tak jste me docela potesili, ze se na tom da jezdit silnice :D

      0 0
      • fousac  

        NEJEN silnice… ;)

        0 0
        • Rubi  

          tak to je jasne, kdyz o tom tak uvazuju, tak to asi nahradi HT

          0 0
          • Memphis22  

            Kamarád to zkouší na některých asfaltových bajkových závodech (50 cyklorájem podralsko, duatlon v újezdu), a je to nahovno… :D i když podralsko by se možná dalo, kdyby neprorazil (nebo sebou ten vůl vozil duši).

            HT je HT.

            0 0
            • Rubi  

              nemluvim o zavodech, tam mam fulla, ale o najizdeni km po asfaltu, lesnich cestach a tak, takovy ten lehky „teren“

              0 0
              • Memphis22  

                Tak na většinu závodů by byl full zase moc… Ale záleží na tobě, jaký ty cesty u vás jezdíš. Vyzkoušíš, uvidíš. Ale HT je furt HT :D

                0 0
            • Smazaný účet  

              mě se v terénu podařilo prorazit jen silniční obutí, CX obutí nee a to jsem jezdil i docela prasárny…

              tak asi záleží, co měl obuto

              0 0
    • Chaingang  

      Použitelné to je, ale silnička jede na asfaltu daleko líp…

      0 0
      • Rubi  

        ja ze bys poznal rozdil v jizde (rychlost) na silnicce a na cx, kdybys mel na obou stejna kola se stejnym obutim?

        0 0
        • kubad  

          jak sem psal rozdíl je, ale dá se celkovým nastavením kola dost smazat, pak už to ale není CX , a pořád to není silnice,

          0 0
        • nooski  

          Nevím jak rychlost, ale rozdíl v geometrii bych nejspíše poznal. Ono stačí pár mm a možná stupeň rozdílu mezi zimákem a jednicí a to kolo se chová úplně jinak.

          0 0
    • winter78  

      jako spise najizdeciho kola na silnici se silnicnimi plasti…

      Aký má význam kúpiť CX a hneď tam dať tenké cestné gumy ??? Len kôli možnosti na zimu prezuť do hrubších sa mi zdá zbytočná.

      0 0
      • jerryx  

        Nemalou vyhodou je, ze tam diky sirsim vidlicim muzes dat poradny blatniky. Kdyz jezdis casto ve srackach, tak poradny plaste a blatniky sakra ocenis.

        0 0
        • nooski  

          CX kolo s možností montáže blatníků bych hned bral jako šichťáka/zimáka. Do moderních silniček se ty blatníky cpou hodně blbě a mít možnost širších gum na zimu je další plus.

          0 0
          • Smazaný účet  

            moje řeč…a hodí se i když jsou sračky v létě, nebo když si do výletu chceš střihnout nějakou polňačku

            0 0
            • Biker jak Pes  

              Přesně tak, o tomhle už uvažuju delší dobu. Najíždět na krosce a když bude nuda, tak vlítnout na chvíli do lesa a pokračovat. :-)

              0 0
              • Rubi  

                tady je prave v opavskych lesich plno takovych peknych lesnich cest, kt misty pro silnicku uplne nejsou a pro cx to by byl myslim ideal a hlavne tam nejezdi auta, treba kolem hradce to mam strasne rad

                0 0
        • fousac  

          jooo blatniky, to je panecku vynalez… ;)

          http://www.bike-forum.cz/…22012106.jpg

          0 0
          • nooski  

            Zadní blatník je u rámu krátký :-) Já plasťáky ještě nastavoval.

            0 0
            • michals1  

              Zkoušel jsem dát na stejný rám nejužší verzi SKS Chromoplastics a moc jsem nepochodil.

              Zadní stavba byla jednak krátká a blatník nešel protáhnout kolem sedlové trubky.

              Také žádný držák nepasoval na ten můstek za mufnou.

              0 0
              • nooski  

                Rám je v pohodě, všude je uchycený pomocí elektrikářských stahovacích pásků i zadní stavba je dlouhá dost, ale přední vidlice je peklo. U Fortu je nad vidlicí tak málo místa, že bych tam nedal snad ani 25mm plášť.

                0 0
                • michals1  

                  A máš ten můstek za mufnou řešený stejně jako na přiložené fotce?

                  0 0
                  • nooski  

                    Myslím, že jo.

                    0 0
                    • michals1  

                      Děkuji za snímek. Asi to bude stejné.

                      Nakonec jsem použil jiný rám, kde již byla očka, a kde jsem nemusel blatníky nijak upravovat. Ale vyřešit se to dalo i u RO.78.

                      0 0
                      • vladaza  

                        http://www.kinesisbikes.co.uk/…acelight/tk2, používám a jsem maximálně spokojený rám z odkazu, je na dlouhé silniční brzdy , dáš tam blatníky a prakticky jakékoliv gumy /jasně,né z MTB 29":-)./, kolo vypadá jak čistokrevná silnička a taky tak jede

                        0 0
                        • michals1  

                          Nakonec jsem použil tento. Bylo to alespoň rychle složené.

                          Z audax rámů jsem si pořádně nemohl vybrat. Non-steel jsem nechtěl. Kromě Surly Pacer jsem ani nic vhodného nenašel.

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.