• Fana.A

    Čabas bikeři. Chci si v dohledné době koupit svého prvního fulla a rozhoduji se mezi Cubíkem a Lapierrem. Proto vás chci poprosit o rady a komentáře. Jezdím převážně terén a kopečků tady máme poměrně dost. Měřím 178cm a přecházím z Tractiona vel. 19, takže Cube asi vel.18 a Lapierre vel. 46. Cube se mě líbí více osazením a propedálem, Lapierre  zase vzhledem, líbí se mi VPP a  myslím, že by mohl  být i tužší zadek.

    Anketa: Co vzít ?

    16x
    26%
    0 0
    • MlokCZ  

      Velmi odlišná kola. Lappiere je o hodně progresivnější (Cube je jeden z nejméně progresivních rámů vůbec). Tedy Cube vhodnější na jízdu bez větších skoků, kde bez problému využiješ celý zdvih. Lap. zase právě vhodnější na trošku větší poskakování.

      Pak je tu velmi rozdílné chování těchto dvou systémů, Cube je obecně houpavější a přitom ale zase při šlapání žehlivější (tady ale také hodně záleží na nastavení compression tune na tlumiči). Lap. má výrazně větší pedalkick (zde zase záleží jakým stylem a jaké převody jezdíš, někomu tohle vadit nebude vůbec, někomu hodně).

      R-kový tlumič na Lap. má nevypínatelný propedal, který odpovídá cca poloze jedna RP23 (ale pouze pro stejná nastavení compression tune, pokud jsou jiná, tak to bude zase trošku jinak).

      Cube má ještě výhodu Talasu a snižování zdvihu.

      Obecně se nedá říct, že jedno z těch kol bude lepší, každé je úplně jiné. Já bych třeba pro moje požadavky bral Cuba a o tomhle Lap. vůbec neuvažoval (mně by ten pedalkick hodně vadil, průběh by mi také progresivnější vůbec neseděl). Ale znám i přesně opačné případy než jsem já, kteří by jasně vzali Lap.

      Jinak u Lap. bych do úvahy dal Zesty, který je chováním zase rozdílný od obou těch rámů a patří podle mě k jednomu z nejlepších rámů v kategorii 120–140mm zdvihu.

      0 0
      • Fana.A  

        Na žádné velké poskakování to nepotřebuju, nejsem žádnej extra odvážnej sjezdař a 120 mm zdvihu je pro mě až až. Občas si zajedu maratonek a jezdím spíše těžší převody s nižší frekvencí. Jeden z důvodů fulla jsou i občas se ozývající záda.

        0 0
        • Fana.A  

          Zesty určitě není špatný, ale ten zdvih je na mě už moc.

          0 0
          • MlokCZ  

            A v čem jen zdvih moc? AMS 125tka nepojede o nic lépe než Zesty, možná dokonce o malý chlup hůře. Tedy pokud máš ve výběru AMS 125tku, tak Zesty nemůže být moc. A pokud je moc Zesty, tak musíš vyřadit i AMS 125tku.

            0 0
            • Fana.A  

              Kdyby neměl Cube Talase, tak by jsem o něm asi neuvažoval. 100 mm je málo a 140 už se  zdá pro mě asi zbytečný. Jinak to tvoje černý AMSko je hodně pěkný. U mě by taky vyhrála černá. Co si mysíš o té tuhosti zadní stavby?

              0 0
              • MlokCZ  

                AMS 125tka je na tom s tuhostí velmi dobře. Já to ale tolik nevnímám, Stereo je tuhé o trošku méně a žádný zásadní rozdíl stejně oproti 125tce nevnímám.

                A chceš Talase a k tomu ti přijde 140mm moc, to jde proti sobě. Přední a zadní zdvih by měl být trošku vyrovnaný a k Talasu je právě zadních 140mm ideální. U AMS 125tky těch 130mm (dobře, že pro 09 přidali těch 5mm) je díky tomu průběhu srovnatelných s jinými progresivnějšími 140–150mm, takže u AMS 125tky to pasuje s Talasem také dobře i přes o pár mm méně zdvihu.

                0 0
        • Vegan  

          Takze bych spise srovnaval AMS 125 vs. Zesty a myslim, ze zesty je pro to na co to chces uplne idealni VPP ti oproti AMS lepe pojede a jestli mas problem se zady tak 140mm je idealn na pobrani klasickych nerovnosti v prirode … korenu atd. Vubec si nemyslim, ze 140 je kolo na sjezdy a ani geometrie neni moc kratka aby se dalo mluvit o uplnem smerovani bajka na Enduro spise naopak

          0 0
          • Fana.A  

            V testu Vela byla zadní stavba LP 310 ohodnocena jako příkladně citlivá,komfortní a aktivní.Komfort dostal devět bodů z deseti.O tom, že Cube je žehlička nepochybuju.

            0 0
            • Scully  

              Nemáš prosím sken toho testu?

              0 0
              • Fana.A  

                Rád bych, ale nějak mě skener při spuštění zmrazí počitadlo a jde to jen vypnout skener a restartovat.Jestli chceš, můžu to vzít foťákem. Bude to asi bída, nebo je to Velo 1/2009 str. 68.

                0 0
          • fousek  

            Zesty tusim ze VPP neni, je to FSR jako CUBE. VPP od lapierre je jejich DH a X-control

            0 0
            • MlokCZ  

              Oni si u Zesty ten systém nějak speciálně nazývají, aby ho odlišili od FSR/horstlinku, ale stejně je to jasný FSR/horstlink.

              0 0
            • Vegan  

              pak se tedy omlouvam za omyl ...... a beru zpet

              0 0
    • Stanislav__1  

      Posledni dobou mam pocit, ze se u nas ze znacky Cube stava docela masova zalezitost. Na svych projizdkach tech kol potkavam uz tolik, ze bych si jej uz z principu nekoupil. Lapierre ma podarenejsi design. V CR se jich tolik nevidi. Po strance funkcni jsem na jejich fully slysel jen samou chvalu.

      0 0
      • Fana.A  

        Já osobně potkal Cube mimo závody jenom jednou. U Lapierre je škoda, že v celém východočeském kraji nemají prodejce kde by jsi kolo vyzkoušel.

        0 0
        • Stanislav__1  

          V okoli Prahy jich jezdi mraky. Skoro pri kazde projizdce nejake potkam.

          0 0
        • MlokCZ  

          Cuby hodně záleží od oblastí. V oblastech, kde jsou schopní prodejci Cubu je jejich výskyt větší. HT Cubů jezdí třeba v Plzni a okolí hodně.

          0 0
      • MlokCZ  

        HT Cuby se určitě už vyskytují opravdu hodně. Fully už také o něco více, ale ne nějak zase extra.

        Tenhle pozérský přístup jsem ale nikdy nechápal. Přeci na tom kole budu jezdit a pokud má někdo prioritu pózování s kolem a funkce je mu ukradená, tak se tady zase nemusí vůbec ptát, vzhled a podobné vlastnosti je stejně zcela subjektivní a každý si ho musí posoudit sám.

        Jak jsem psal už výše jsou to zcela odlišně se chovající kola, takže přeci nutné především koukat na funkci. Tady netvrdím, co je pro koho lepší, to záleží na požadavcích každého. Pokud ale někomu perfektně sedne jedno z těch kol, tak to druhé moc vhodné nebude.

        0 0
        • Fana.A  

          To, kolik biků Cube uvidím neřeším. Naopak to spíše napoví o kvalitě značky a její oblíbenosti. Z mého pohledu je Cube  v poměru cena  – výkon vysoko.

          0 0
    • Fana.A  

      18. dubna pořádá Velo TestFest, kde má být  na třista  kol k půjčení. Tak si asi počkám a  zajedu se na biky  podívat.

      0 0
    • mr.antik  

      Já bych bral VPP, ale s větším zdvihem, 100 je spíš na závody. Kdyby to bylo 120, pojede to stejně, hmotnost bude taky stejná ale pohodlí větší. Ale to tahání za pedály může někomu vadit.

      Na druhou stranu, pokud je to první full, tak ani jeden by vyloženě špatný bejt neměl. I když si to půjčíš, tak pokud s tim nemáš větší zkušenost, tak během víkendu nepoznáš, co přesně chceš.

      0 0
      • JSt  

        kdyby tech 120 jelo stejne jako 100, vazilo jako 100, tak by se zavodni xc fully delaly 120mm ;-). ale ono se delaji 100mm. proc? ;-)

        0 0
      • Fana.A  

        Já si myslím, že VPP by snad mělo tahání za pedály a brzdění eliminovat né?

        0 0
        • MlokCZ  

          Ne, vpp má ze všech systémů pedalkick největší a na nejlehčích převodech je to dost znát. To je právě důvod, proč já vpp nemám rád (jezdím hodně nejlehčí převod, kde to pak nejvíc vadí, na tom při velkém pedalkicku když projedeš nějakou větší díru a stavba jde třeba na 70% – ve výjezdu, jak je více zatížená, tak to není problém, tak při nejlehčím převodu dokáže velký pedalkick téměř sestřelit z kola, se pedály protočí zpět i klidně o více než 1/4 otočky).

          0 0
          • JSt  

            nezvelicujes to nejak moc? sestrelit z kola. kdyz jedu do kopca na nejlehci kvalt, tak mi snad nikdy nejde tlumok 70% do zdvihu. na to jedu moc pomalu a su navalenej dost vepredu…

            0 0
            • MlokCZ  

              Nezveličuju ani trošku, to jsou moje reálné hodnoty a poznatky. Když jedu do dlouhého kopce a není extra prudký úsek, nemám žádný důvod se nahýbat nad přední kolo, když nemusim.

              A jsou situace, kde ve výjezdu dám i přes těch 70% zdvihu, sice je malá rychlost, ale kombinace většího zatížení zadního kola + sjezd např. z trošku větší překážky dolů udělá svoje. Samozřejmě bych dokázal v takové situaci zařídit, aby stavba šla do zdvihu méně, ale buď na to nemám už v danou chvíli moc sil nebo se mi ani nechce to dělat, já si i rád propružím do většího zdvihu.

              Na nízkém zdvihu se to takhle extrémně neprojeví, na všech vpp kolem 140–150mm jsem s tím vždy měl velký problém (pro srovnání se vždy na tohle při testu zaměřuju, když vim, že mi to vadí).

              I na Stereu, které má pedalkick hodně malý to při těch reálných 150mm chodu sem tam trochu vnímám, že tam pedalkick stejně je (ale samozřejmě to se dá, když to protočí klikami jen cca 1/3 oproti vpp s velkým pedalkickem).

              0 0
              • MlokCZ  

                Jsou lidi, co jezdí stylově úplně jinak a do situací nejlehčí převod + 70% zdvihu se nedostávají a pak pedalkick třeba ani nevnímají i na vpp systémech.

                0 0
                • JSt  

                  asi tak. mozna i diky mensimu zdvihu.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    má pravdu, jet ze sedla do kopce a nečekat to, tak nic příjemnýho to není, ale pád snad s SPD nehrozí. Z kopce to na středních a těžších převodech nevnímáš.

                    Ale neni to o stylu, prostě to tam je, buď si zvyknout nebo změnit kolo.

                    0 0
                    • Fana.A  

                      Je to obecně u všech VPP? Asi se to bude u různých modelů trochu lišit né ? A jaký máš na tom Giantu zadní zdvih, ať  to nemusím hledat? Díky.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        150mm. Obecně nevim ale bude to dost podobný. Jak to vnímáš – záleží jak to chodí do zdvih – jak lineární je chod zadní stavby a jak je velký zdvih. Je to znatelný hodně pouze na nejlehčích převodech

                        0 0
                        • Fana.A  

                          Díky. Ten LP má vzadu jenom 100 mm. Tak by to nemusela být taková divočina.

                          0 0
          • BB  

            jezdil jsem VPP dva roky a rozdíl vůči jiným systémům jsem necítil. Možná exaktní měření ukážou rozdíl, ale důležitý je ten pocit.

            0 0
            • JSt  

              tos mel blura lt se 135mm zdvihu?

              0 0
            • MlokCZ  

              Tak samozřejmě, že pocit je rozhodující, to říkám pořád, že zda někomu pedalkick bude vadit nebo ne si musí prostě zkusit. Styl jízdy dělá hrozně moc.

              0 0
              • Fana.A  

                Vidím, že v hlasování to LPčko jednoznačně vede. Nevíte někdo, jaké značky budou na tom TestFestu co pořádá Velo? Ještě to tady chci trochu oživit. Mlok už se ke Cube vyjádřil a taky mu zato  děkuju, ale to tady toho Lapierra nikdo nejezdí aby se k němu vyjádřil?

                0 0
                • Loner  

                  Děkuji v tomto vláknu všem, kteří se drží tématu a mají co říci. Zaujalo mne ale , že  nikomu na Lapi (a i jiných obdobných) nevadí ta spousta trubek, táhel, tlumičů, čepů napráskaných kolem středu a zadního kola? Copak jste nikdy nejeli v blátě; pro mnohé je blátoschopnost jedním z hlavních kriteriíí, ne,  že bych podceňoval ostatní vlastnosti, ale na jiném fullu by mě odradil i top přesmyk.

                  0 0
                  • JSt  

                    dyt to blatu nevadi. mam do blata urcite jeste nepraktictejsi ram a je to vpohode ;-).

                    0 0
                  • mr.antik  

                    taky sem se bál, ale nevadí to. Je pravda, že to nejde vyleštit, takže pro leštiče to není. Když je tam nabalený bahno, tak ho hadrem sundám, aby se nezprašovalo do ložišek.

                    0 0
    • Fana.A  

      Když něco jiného, tak co?

      0 0
    • Fana.A  

      Tak a je to tady. Po TestFestu jsem se rozhodnul a včera bike dorazil. Je to první fůll a radost veliká, ikdyž asi jako u každého nového biku.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.