• martn

    Zdravím, chtěl bych se zeptat co si myslíte o tomhle kole http://www.ctm.sk/model/scroll/… a o značce vůbec. Jezdívám vesměs silnice, cyklostezky, ale rád se protáhnu i po kopcích lesem (spíše lesní cesty Troják, Tesák, Radhošť, Pustevny) trochu svižněji.Doposud jezdím na MTB s pevnou zadní stavbou a někdy je to teda pořádná drncačka. No a hodně lidí tvrdí, že právě enduro je dost univerzální pro všechny typy tohoto povrchu. Kolo má uzávěrku jak tlumiče tak vidlice, tak bych rád věděl, jestli neuvažuji úplně z cesty co se týče výběru kola.

    0 0
    • Azmir  

      Dát 50 tisíc za AM od CTM, no nevím, jejich zkušenosti s takovými koly relativně nulové, rám určitě z čínského katalogu, myslím že za ty prachy by swe možná dalo něco sehnat u ověřených firem a systémů, popřípadě vzít něco na bazaru.

      0 0
      • martn  

        Díky za názor. Nebráním se samozřejmě i jiným značkám, jen asi ten finanční strop nechci posouvat… Měl bys tedy nějaký nástřel značek, po kterých bych se měl spíše poohlédnout? Jen si teda myslím, že bych využil uzamykání odpružení (vidlice, tlumič).Nebo něco jako má fox, kde se tuhost odpružení dá nastavit ve třech režimech. A to z důvodů pohybu i na zpevněných úsecích.

        0 0
        • Azmir  

          Jenom ještě si dovolím připomínku, seš si jistý tím „endurem“ ? Ono třeba to CTM 150mm zdvihu a 2,3 pláště a 15 kg hmotnosti už přece jenom nejsou to, na co si byl asi zvyklý, kolo je značně těžší a hůř pojede, jestli máš rád i kopce a výjezdy, možná bych pouvažoval, jestli nebude 120–130mm zdvihu stačit, obecně se tyhle zdvihy považují za „univerzální“. S kolem se 120mm zdvihu by ses mohl dostat okolo 13 kg, dám tam nějaké 2,2 pláště, které už dodají pohodlí a zároveň slušně pojedou a nebude to jak říkáš „drncat“. Sám jsem udělal podobný skok z HT na 125mm fulla a bohatě to stačí, pokud člověk neskáče a nedělá blbiny a opravdu si neužívá rychlou jízdu z kopce.

          0 0
          • martn  

            Tak po celodenním zkoumání a rozmýšlení jsem došel k závěru, že opravdu nebude potřeba tahového zdvihu (150mm) na to co jezdím. Těch 120mm mi teď přijde víc a víc rozumnějších. Jako zajímavá volba mi přijde tohle http://www.radon-bikes.de/…d_25893_.htm#… nebo tohle http://www.canyon.com/…es/bike.html?…, ale ten Radon se mi designově zdá sympatičtější. Je tam taky rozdílné ukotvení zadní stavby k tlumiči, ale v tom se moc popravdě nevyznám (jednočep vs čtyřčep?). No a taky rozdílná velikost kol. Podle recenzí a komentářů se jedná v obou případech o kvalitní kola.

            0 0
            • Azmir  

              Obojí to jsou slušná kola, ale ten radon je podle mě zaměřený spíš na závodění a maratony, na takové to beskydské ježdění bych určitě radši vzal toho canyona.

              0 0
              • martn  

                A co bych si měl pod tím závoděním a maratonem představit? Znamená to, že pro aktivního jezdce je to kolo (Radon) nějakým způsobem nevhodné? Nebo že by mě na něm vyloženě něco iritovalo, pokud bych se s ním chtěl jen tak projet? Jo a čím teda usuzuješ, že se jedná o závoďák (nějaké technické prvky atd., které tomu naznačují)- tohle je čistě moje zvědavost. Canyon je podle všeho slušné kolo, ale když jsem narazil na Radona, tak jsem byl téměř zaslepen vůči všem ostatním kolům :-).

                0 0
                • Azmir  

                  Nevhodné určitě nebude, obojí to budou slušná kola, přečti si na netu třeba nějaké testy a recenze, je jich na obě celkem dost. Ani jedním asi neuděláš chybu.

                  0 0
                  • martn  

                    Hele a ještě takhle, kdybych se rozhodl vzít Canyon Nerve (nějak zas nemůžu u Radona přijít na chuť 26" kolům), tak jakou verzi vzít? Nerve 6.0 nebo 7.0, jde mi o úroveň výbavy a cenovému rozdílu 10 tis., což pro mě není málo. Potřeboval bych tedy nějak nastínit, jak jsou na tom komponenty levnější verze. Myslím že by mi mohly i stačit, ale pokud je osazení 7.0 mílovými kroky vpřed, tak bych uvažoval i o něm.

                    0 0
            • WEGO  

              ten canyon je ve dvou barevných variantách (nevím zda o tom víš nebo ne… jen kdyby náhodou ne tak třeba se ti v té druhé barvě bude líbit víc i třeba než ten radon).. stačí po rozkliknutí odkazu barvu změnit vlevo

              0 0
              • martn  

                Spíš něž o barvu mi jde o celkové provedení toho rámu. A ten Radon mě prostě nějakým způsobem chytl více. Nikdy bych neřekl že se mi bude bílé kolo líbit, ale v jejich podání je to supr… Další věc je ta, že doteď jezdím na levné 29" http://superiorbikes.eu/…418–729.html a vůbec netuším, jak by na mě působil přechod na 26". Třeba nijak těžko říct, nemám moc s čím srovnávat. Další věc je geometrie jestli 18" nebo 20" pro RADON, superiora mám mezi 19", čili zhruba 20mm rozdíly.

                0 0
          • Fran-tic  

            vidíš, ostrava placka a mi z ht na 140mm přijde 140 málo :)

            0 0
            • Azmir  

              Tak zas třeba říct, že každý máme jiné potřeby, já reaguju na to, co psal v zakládajícím příspěvku co jezdi ;-)

              0 0
    • kudykam  

      Mám od CTM Rocker 3.0 2014 a musím říct že za tu cenu (23.000) je to bomba. Zatím nemám co vytknout. Rám se mi zdá kvalitní a moc se mi líbí jeho profilování.

      0 0
    • Flexo  

      Tak já musím reagovat, konkrétně tohoto Scrolla mam nemohu si ho vynachválit. Ze začátku, než jsem si jej pořídil, tak jsem z AM měl taky obavy, ale nakonec jsem dostal neodolatelnou cenovou nabídku, tak jsem do něj šel, a musím říct že naprostá bomba, jako poměr cena/kvalita je naprosto úžasná. Pokud si biker nastaví správný tlak tlumiče, vidlice, plášťů, tak je to svezení jak víno. Ale musím podotknout, že nejsem ten ty, co hledí na váhu necelých 15 kg jak na váhu slona. V terénu je to jízda jedna báseň a jel jsem na něm i 70 km asfalt po kopcích, a že by to bylo hrozný, to říct nemohu. Ale taky jsem zvyklý na 30 kilové kolo, pokud jezdím s brašnami :-). Ale je fakt, že je to spíš na terénní sjezdy a pokud nemá člověk rád adrenalin, tak kolo s takovým zdvihem nevyužije dostatečně :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.