• Danka

    Prosím poraďte kolo pro partnera – jezdí hlavně rekreačně po silnicích a lehčími terény – občas 15km do práce, 7×ročně výlet do 70km (i s brašnami), hodně kratší výlety po polních nebo lesních cestách. Často mívá připojený vozík s dítětem (výhledově cyklosedačku). Myslela jsem na crossové kolo s odpruženou vidlicí bez kotoučových brzd. Líbil se mi např. Author Zenith. Teď jsou slevy, takže pokud stojí za to si připlatit, mohla bych si dovolit i Author Airline, Apache Wakan nebo podobné. Kolo by mělo být sehnatelné do 14dnů. Velikost na 193cm snad tipuji správně 22''. Jsem laik a z pročítání diskuzí jsem čím dál víc zmatená, navíc nemám tolik času. Tak se omlouvám, pokud se musíte opakovat a prosím o radu, případně tip na vhodné kolo.

    0 0
    • medved09  

      Já doporučím toto: Crossway TFS 500-Sport-D , výbava deore by na rekreační ježdění měla stačit a je tam relativně slušná vidlice, pokud se to o crossové vidli dá říci. Jezdím dražší model TFS-800, je tam lepší výbava (deore LX), vidlice je stejná, za dva roky najeto cca 7000km a bez nejmenších problémů, zvládá i lehčí terén. Wakan mál lepší výbavu (deore LX), stejnou vidlici, ale ve vzduchové verzi a velkou výhodu v tom, že lze obout i širší pláště na MTB 29 (do rámu Merida Crossway se vejde plášť max. 1,85 palce), je však samozřejmě dražší.

      0 0
    • Bafoon  

      Wakan bude dobrá volba http://www.zbozi.cz/items… vidlicím od firmy RST se na kole snaž vyhnout. Velikost wakana 21,5" taky dobrá volba -sám ho mám na svých 194cm

      0 0
    • Danka  

      Dík za tipy. Kdyby Merida, tak velikost 55? Nemám se té kotoučové brzdy bát třeba kvůli náročné údržbě nebo spolehlivosti u tak levných kol? Můžete mi stručně říct, v čem se jinak liší Comfort a Sport? Wakan se zdá dobrý, vzduchová verze vidlice doufám není nevýhoda – tomu nerozumím. Nepohoršovala by vás u chlapa ta červená barva? Osobně se mi líbí mnohem víc něco s černou (Crossway je ok).

      0 0
      • Smazaný účet  

        podívej se do našich biků co je tam červených kol :)

        vzduchová vidlice bych řekl, že je skoro vhodnější. Nafokneš ji speciální pumpičkou podle hmotnosti jezdce, a pokud jezdíte na výlety s brašnama i na předním kole tak ji přifoukneš, protože už jen ty brašny budou něco vážit.

        Kotouče jsou bezúdržbové (pokud si nezamastíš kotouč nebo desky, nebo pokud nezačnou téct).

        0 0
      • Twister  

        Wakan se dělá i bílý. Držel bych se těch véček, koutouče nemají pro dané využití opodstatnění.

        0 0
      • medved09  

        Velikost 55 odpovídá 22 palcům. Rozdíl mezi Comfort a Sport je jen symbolický, na verzi Sport je vždy o něco lepší komponenta, třeba ty kotoučové brzdy.

        Kotoučové brzdy rozhodně nebudou na škodu nebo na obtíž (pokud jsou hydraulické, což jsou na Meridě i Wakanu), ale jak píše Twister, pro dané využití nemají smysl, takže můžeš ušetřit zhruba 2 tisíce. Na té Meridě je ovšem ve verzi V slabší vidlice.

        Vzduchová vidlice je obecně lepší než pružinová, ale v dané kategori nebude rozdíl tak razantní. Výhodou je hlavně možnost nastavit tuhost vidlice dofoukáním podle potřeby (musíš mít pumpičku, cena cca 500Kč). U pružinové lze toto provést velmi omezeně předepnutím pružiny (nastavitelné šroubem) nebo výměnou za tužší pružinu, což ale u této vidlice prý není možné, existuje jen jedna tuhost (to mi tvrdil prodejce). Standartně se pružiny vyrábí na cca 70kg.

        Pokud jde o barvu tak asi zaleží na vkusu každého soudruha, já bych to neřešil, barva nejezdí.

        Určitě dej přednost Wakanu, pokud ho seženeš za rozumnou cenu.

        0 0
    • Mug  

      Tátovi jsem minulej rok doporučil Stevens X6 (na V-čkách) a je spokojenej.

      0 0
    • Iban  

      Doporučil bych Kellys Phanatic serii 2009 , sám jezdím na Kellys Exquisite DSC 2008 a mám na něm přes 14 tis. km najeto a pokud o něj budeš pečovat, dobře ti poslouží.

      0 0
    • maajkee  

      Nebál bych se taky Nano kol, třeba tohle:

      http://www.bradsky.cz/…-p-2557.html

      za ty prachy super výbava myslím.

      Hroší typ cca za 10 tisíc má můj otec cca půl roku, jezdí na tom každej den do práce, občas na ryby, má 115kg a kolo je pořád v pohodě, navíc v reálu i moc pěkně vypadá.

      0 0
    • Danka  

      Kdekdo mi radí MTB 29'' i v nějaké diskuzi jsem to tu četla jako variantu. Myslíte, že by bylo vhodné i pro náš případ?

      0 0
      • Smazaný účet  

        to je tím, že tady je 90% lidí co jezdí na MTB tak se snaží každého přesvědčit aby si koupili MTB a ne crose :) nicméně, pokud koupíš 29 MTB tak z toho uděláš krose jednoduše, stačí vyměnit pláště

        0 0
        • Smazaný účet  

          jo a do některých crosů jdou dát širší pláště a tím pádem z toho jde udělat 29 MTB, ale není jich moc…

          0 0
      • patman  

        29" MTB je univerzalni vec, ale nevimjestli ta varianta stoji za zvazeni vhledem k uvadene cene (a tim i potencilani vybave), pokud je prevazna vetsina provozu toho kola planovana na silnici tak bych urcite volil crose kloniciho spise k silnicce s pevnou vidlici treba neco jako je PELLS DEMON Lite

        0 0
        • Danka  

          Rozhodně to nebudou jen silnice, s vozíkem a částečně i s brašnama jezdíme spíš lesní a polní cesty – taková ta udusaná hlína, třeba s trávou uprostřed nebo sem tam nějaké kořeny či šutry, štěrk nebo panely – žádné extrémy, ale do asfaltu to mívá daleko. Hrubý odhad 60% silnice, 30% polňačky, 10% horší terén. Kámoš mi radí, abych přidala 1000Kč a brala ve slevě Superior 829 disk 09. Do terénu určitě lepší, ale nevím, jestli to bude dost rychlé i na silnici (myšleno s hladšími plášti). Co vy na to? A ještě prosím radu, jestli na jeho 193cm raději 21,5 nebo 23'' – podle tabulek je někde mezi (jeho současné horské kolo má sedlovku 58cm).

          0 0
          • patman  

            vybirat kolo jenom podle jenom podle vysky postavy neni uplne stastne, navic vyska posedu se da pomerne dobre upravit sedlovkou. idelane to chce vyzkouset.

            pokud to nejde, tak je potreba vybirat podle efektivni delky horni ramove trubky, na obrazku je to rozmer B.

            pokud uz na nejakem kole jezdi (cros, mtb) a vyhovuje mu velikost, tak bych volil velikost noveho ramu, tak aby se rozmer B noveho kola blizil stavajicimu kolu. Delsi ramy se hodi pro sportovnejsi jizdu, naopak kratsi ram je o pohodlnejsim posedu , kazdy to vsak voli podle sebe tak jak mu to vyhovuje.

            ten sup muze byt dobrej univerzal. pro jizdu s detskou sedackou je odpruzena vidlice rozhodne plus, nevim vsak jak ten DART funguje pri vyssi vaze jezdce, kterou pri uvadene vysce u chlapa predpokladam, a ktera navic jeste naroste pri prevazeni sedacky s ditetem a brasen.

            0 0
      • t29  

        Je tu jeden problém. Doporučil bych MTB 29" a přezout na crossové pláště (sám takové kolo mám, střídám terénní a crossové pláště a jsem spokojený), ale všechny devětadvacítky mají kotoučové brzdy, protože v téhle kategorii kol výrobci na véčka „zapoměli“. A takové kolo bych se bál nechat v práci ve společné kolárně.

        0 0
      • DaSnail  

        ano

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.