cross/horský HT kolem 15k pro menší postavu

40 nepřečtených
  • Toutou

    Zdravím, předem se omlouvám za dotaz, odpovědi se na fóru samozřejmě najít dají, ale nabídka kol se předpokládám mění. A navíc mám ještě pár doplňujících dotazů.

    Je mi 16 let, měřím – a to je hlavní problém – asi 165 cm. Doteď jsem jezdil převážně s rodiči nebo s kamarády a 30 kilometrů za den pro mě byl hotový maraton. O prázdninách jsem ale z nudy semtam vyrazil na kolo. Sice jsem za ty dva měsíce stihl najezdit jen něco kolem tisíce kilometrů, ale stejně jsem poznal, jak se mi zlepšila kondice, jízda mě začala těšit i přes únavu (u mě zázrak) a začátek školy mě pěkně naštval – už se nijak moc neprojedu.

    Příští rok (ve třeťáku) pojedeme se školou na cyklisťák, mě to zrovna začalo bavit – prostě se to všechno nějak sešlo a já bych chtěl zkusit věnovat se kolu víc.

    Takže první na řadu přijde samozřejmě kolo. (To staré, radši si ani nepamatuju za kolik peněz, ty kilometry docela zmohly a všechno se to sype.) Doteď jsem nikdy na ničem na úrovni nejezdil a věřím, že co není v nohách, desetitisíce nezachrání. Proto bych se rád držel v hladině do/kolem 15 000,– . Ať to jezdí, nerozpadne se to, a uvidím, jak to půjde.

    Nejsem si moc jistý jaký typ kola bych chtěl. Sám se pohybuji radši na silnicích, s kamarádem jsme schopni jezdit snad i po stromech, no nejvíc by se mi asi líbilo něco crossového. Pokud CROSS chápu správně jako horské kolo na rozumnějším obutí.

    Jistý si naopak s tím, že ideální bude HT, protože hledat celopéro za těch pár korun mi přijde jako úchylárna. Navíc se mi na fullech nelíbí vzhled, váha navíc ani ta „houpavost“ jízdy.

    Takže, dokázal by mi tady někdo poradit? Nejspíš cross, potřeboval bych sehnat menší rám, HT, cena výše. Mělo by cenu třeba radši stavět, než hledat něco sériového?

    Nebo mě třeba opravte, nebo řekněte, že nic moc neseženu :)

    Mám tady poblíž obchod, vedou to prý docela šikovní kluci, jejich nabídka crossů je taková . Pak je ve městě jeden obchod docela orientovaný na značku Merida, ale přijde mi, že ty ceny trochu přehání.

    Nějak moc se ve značkách nevyznám, třeba „Lapierre“ jsem v životě neslyšel ani nepotkal, Specialized mi něco říká, ale reference nemám zhola žádné. Potřebuju do toho prostě uvést.

    Díky za odpovědi.

    0 0
    • PatrikL  

      z bežného cross bicykla nespravíš poriadny bike do terénu ani na cestu, je to taký kompromis vždy :) Osobne by som sa crossu vyhol a zobral napr.

      http://www.velohanak.cz/…0–2010-.aspx

      http://www.mojekolo.cz/…meteore-comp (tento je asi najlepší)

      http://www.mojekolo.cz/…e-tyax-super

      0 0
      • ZuzicK  

        Hmmm, ten Mongoose, druhý odkaz, vypadá dost dobře. Těch 600,– by se určitě vyplatilo připlatit.

        Ještě aby měli velikost.

        0 0
        • Toutou  

          A vysvětlíš mi hned i důvod, proč vypadá dobře? :)

          0 0
          • PatrikL  

            má dobré komponenty, všetko je tam na tú cenu super :)

            Keď sa porovná výbava napr. s http://www.cyklostore.cz/…raulic-5373/ , tak mongoose jednoznačne zvíťazí – ten spyder je šrot :)

            0 0
            • Toutou  

              Nojó, tak čím ale zvítězí? :-) Potřebuju po každé větě hned poučit PROČ :-)

              0 0
              • PatrikL  

                Vidlica –

                RS Tora 302 AIR má oproti suntour XCM tieto výhody:

                je vzduchová (ľahšia o cca. 300g), má nastaviteľný odskok (to je rýchlosť akou sa vracia po stlačení – dosť dôležitá vec), je mazaná olejom (oproti xcm nebude skoro vôbec tuhnúť pri nižších teplotách, navyše menšie odpory atď.

                Kolesá –

                Náboje deore sú o dosť lepšie ako RM65 :) Taktiež ráfiky sú lepšie tie mavic (budú asi ľahšie).

                Prehadzovačka –

                SLX je o triedu vyššia rada ako Deore

                Kľuky –

                Mongoose má kľuky tiež o triedu vyššie… Tuhšie, ľahšie.

                Ostatné komponenty sú všetky ľahšie alebo majú aj iné výhody – napr. reťaz na mongoose nezhrdzavie tak skoro, sú tam už dobré pedále atď…

                Jednoducho jazda na tom mongoose bude super, na tom spyder biku to bude tak trochu utrpenie :)

                0 0
                • Toutou  

                  No tak zatím fajn, ten Mongoose se mi líbí. Uvidím, jestli někde potkám něco zajímavějšího. Kdybych čirou náhodou přemýšlel i o bazaru, co mi za 15 000 může nabídnout lepšího? (kromě žádné záruky a nejistého stavu)Na jaké komponenty se má takový rekreační popojížděč dívat?

                  0 0
          • ZuzicK  

            První mě zaujal vzhled :-) Jinak má ale dobrou vidli a hlavně o třídu lepší komponenty než ostatní tady uvedené. Podobně vybavený kolo seženeš pod 20t. těžko.

            0 0
            • Ossis  

              Já myslím, že třeba ten avalanche je na tom dost podobně – výbava vpodstatě totožná… Navíc Avalanche je celkem kratkej. Urcite by si je mel pred koupi vyzkouset…

              0 0
              • ZuzicK  

                Na tom Avalanchi by musel minimálně vyměnit pláště, ty Nevegaly nejsou trekový, ani na XCbych je nedala, vůbec nejedou. A váhově jsou na tom taky jinak, pochybuju sice, že Mongoose bude mít těch stránkovejch 12,8kg, ale pořád to bude míň než 14,6.

                0 0
                • Ossis  

                  Tak s výměnou plášťů jsem počítal. To snad udělá každej prodejce. Váhově ho vidím mezi 13–14kg (pochybuji, že by nějak výrazně ztěžkl oproti tomu mému, navíc bude o velikost/dve mensi).

                  0 0
    • Ottak  

      Mě osobně se z nabídky nejvíce líbí Leader Fox Point Pro (http://www.bikeski.cz/…-point-pro-/), ale popravdě tomu moc nerozumím :-).

      Jinak Specialized je hodně známá značka a pokud se nepletu tak na jejich kolech závodí i nejlepší český MTB závodník Jarda Kulhavý :-).

      0 0
      • Singlespeed  

        Doplnil bych, že nejlepší český závodník J. Kulhavý byl před sedmi lety juniorským mistrem Evropy na kole APACHE, tak by bylo dobré doporučit i něco od této značky ;-)

        0 0
      • Singlespeed  

        Doplnil bych, že nejlepší český závodník J. Kulhavý byl před sedmi lety juniorským mistrem Evropy na kole APACHE, tak by bylo dobré doporučit i něco od této značky ;-)

        0 0
    • mr.antik  

      Výška rozhodně není problém, ale se na cross bych se vykašlal. Horáků bude větší výběr a koupíš mnohem lépe vybaveného a bude rozhodně univerzálnější. Jediná investice bude koupit hladší užší gumy.

      Bacha ať tě v obchodech netlačí do blbých velikostí (někteří výrobci tak malý kola nedělaj), to kolo musí sednout – hlavně rozumná výška x délka.

      Co se týká značky – tak to bych vůbec neřešil, jen ať je to dobře vybavený a rozumně to vypadá.

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud by někdy chtěl sportovnější posed s níže položenými řídítky, tak jeho výška bude u crossu velký problém a řídítka dolu nedostane.

        Tohle bývá problém i u biku, ale mnohem menší a superchrtí posed asi chtít nebude, takže u biku bude v pohodě.

        0 0
    • siafu  

      Mám 165 cm a XC bike 16" – 41 cm – to jen pro představu ona velikost resp. výška rámu, protože první „doporučené“ kolo bylo pořízeno o vel. 17.5" (Merida Kalahari) a i když na délku to bylo OK, tak ta výška úplně optimální zrovna nebyla :)

      0 0
    • Toutou  

      Tak jinak, když nahodím třeba TOHLE , co mi na to povíte? Kde mám u kola hledat „slabý článek řetezu“ ? (kromě mě samotného :) ) Fakt se v tom moc neorientuju, potřeboval bych vědět, na co si třeba dát pozor.

      0 0
      • t29  

        Obecně se většina výrobců ráda pochlubí vyšší řadou přehazovačky než zbytku kola, naopak na nábojích, klikách a kolech se hodně šetří. Jestli to chceš porovnávat, tak si budeš muset nastudovat řady komponent jednotlivých výrobců. Např. Shimano od nejlevnější řady: Tourney – Altus – Acera – Alivio – Deore – LX – SLX – XT – XTR. Čím dražší řada, tím lehčí díly a lepší funkce, u výdrže a odolnosti už to tak jednoznačné není.

        Co se týká toho Spyderu, tak Deore řazení je slušný základ, stejně tak 485 kotoučovky, komponenty Noxon nenadchnou ani neurazí, vidle XCM je slabší, ráfky neznám a náboje nic moc.

        0 0
    • t29  

      Pár poznámek:

      • na „značkovost“ výrobce až tak nehleď, ti známí si za značkunechají zaplatit.
      • cross je krosové kolo, a moc krosit na něm nejde. Doporučuju MTB =horské kolo. Když ho obuješ do úzkých plášťů, pojede po silnici stejnědobře cross.
      • 165 cm je na hraně mezi S a M, v palcích tomu odpovídá zhruba 16" až17" velikost. Zkus odhadem pořešit, jak moc ještě porosteš, aby ti kolonebylo za půl roku malé.
      • hledej výprodeje loňských a starších modelů, které původně stálykolem dvacítky. Stavět se v téhle ceně spíš nevyplatí.
      • hodně lidí prodává svoje ani ne moc staré kolo, protože chtějíkoupit lepší, třeba celopéro. Pokud si troufáš na bazar, můžeš dostatvíc muziky za míň peněz.
      0 0
    • Toutou  

      Tak zatím se mě drží ten Meteore Pro, zhruba za týden to rozseknu a něco pořídím. Ale ještě – jak si proti němu stojí třeba http://www.bike-eshop.cz/…-xc-870–2009 ? Mohl by mi to tady někdo zkušenější nekompromisně zhodnotit a porovnat? :-)

      0 0
      • Toutou  

        Safra proč tady není edit? Takhle si připadám jako schizofrenik.

        Ještě jsem koukal na tohle http://www.bike-eshop.cz/…elite-d-2009.

        Ale ty brzdy, kliky a vidle asi nic moc, co? Achjo, mít tak nějaké ty penízky navíc. Kdyby někdo chtěl udělat dobrý skutek a sponzorovat mě, číslo účtu dodám :-)

        0 0
      • DaSnail  

        nic moc.

        ber ten mongoose.

        0 0
      • James.Sniper  

        Nechci tě teda moc strašit, ale na oficiálních stránkách Mongoose jsem našel, že ten Meteore Pro má ve velikosti M=18". To je docela hodně na tvou výšku…

        0 0
        • Toutou  

          Nojo, rozhodně dík, máš pravdu. Stejně bych řekl, že to přežiju protože:

          1. zakrslý zůstanu pořád, ale snad ještě nějaký ten cenťáček

          povyrostu

          1. svezení na 18" kole je pro mě pohodlné i po 60+ km, takže se to může

          časem jen zlepšit

          Co myslíš, je to vážně takový problém? A co bych měl dělat, kdyby byl? Za ty prachy se mi vážně nepovedlo najít nic zajímavějšího.

          0 0
          • Toutou  

            A sakra, tak jsem si těch 45,7 cm pomocí metru promítnul na rám, a ono je to dost… moje dostavadní pseudokolo má zhruba stejně s rámem označeným 18". Jezdí se mi na něm v ale v pohodě, tak vážně nevím. Ten Meteore Comp se menší než M sehnat nedá. To je život…

            0 0
            • Toutou  

              Tak, už jsem definitivně v depresích. (A připadám si zase jako schizofrenik, když reaguju sám na sebe) Má to cenu si ho vůbec jezdit někam vyzkoušet? Sice do té velikosti pravděpodobně ještě dotáhnu, ale zas za jak dlouho, a jak se do té doby bude jezdit. Poradí někdo? Menší kolo se rozhodně dá sehnat za stejnou cenu, ale tenhle Mongoose mi přijde docela seriózní.

              0 0
    • martin_bakov  

      podivej se na kola znacky Nano od bradskyho www.bradsky.cz , nedavno sem tam dobre poridil horsky kolo za 16 tisic…

      0 0
    • jachymk  

      Šel bych do rb crr sice 20hadrů, ale je to český ručně vařený, máš na tom vzduchovou vidli, kterou mám já a rozhodně doporučuju a hlavně si ho můžeš půjčit a pořádně project myslim že ti na to stačí občanka a pas. A do crossu bych nešel myslim že ty kola nejsou moc sportovní a nemůžeš si na nich tolik užít jsem rozhodně pro ht http://www.racebike.cz/…/78/crr-base

      0 0
      • Toutou  

        To já bych do něj možná taky šel, ale je fakt přes limit.

        Edit : a koukám výbava nic moc… Kromě toho Epiconu

        0 0
        • Ossis  

          Imho s epiconem a remerxama 7325 (cvalik asi nebudes) bude takrka bez konkurence. Na rozdily deore vs. vyssi bych zvysoka…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.