Co vydrželi cyklisté před více než 100 lety

105 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Ahoj všem,

    chci se s Vámi podělit o úryvek z nádherné knížky „Kolo – Motocykl – Automobil“ od Kamila Lhotáka. Popisuje jeden cyklistický závod z konce 19. století. Nad tím, jak drsné byly tehdy podmínky a co všechno museli závodníci vydržet, zůstává v dnešní době rozum stát.

    Příjemné počtení!

    Šéfredaktor pařížského časopisu Le Petit Journal, Pierre Giffard, uspořádal roku 1891 závod Paříž – Brest – Paříž non stop. Během tohoto gigantického závodu na trati, dlouhé 1200 kilometrů, nemělo se nikde dostati závodníkům odpočinku. To byla podmínka zajisté dosti odstrašující, přes to však se přihlásilo 575 závodníků, z nichž 206 se dne 6. září v sedm hodin ráno dostavilo ke startu. Byli tam téměř všichni hrdinové závodních drah a bývalí udatní zápasníci na vysokých kolech, jako Médinger, Jules Dubois, Jiel-Laval, Terront a jiní. Stojí za zmínku, že se nevyskytl již ani jediný závodník, který by se odvážil jeti tento závod na vysokém kole, ještě nedávno téměř nepřekonatelném. Bylo jisto, že slavná doba vysokých kol skončila; u startu závodu Paříž – Brest – Paříž byly samé rovery. Byly to sice závodní stroje, avšak nesmíme se domnívat, že vynikaly zvláště lehkou váhou. Tak na příklad závodní bicykl Humber, na kterém jel vítěz tohoto závodu, Terront, vážil 22 kg! Gigantický závod se stal soubojem Terronta a Jiel-Lavala, starých soupeřů z dob vysokého kola. Oba byli silní chlapíci v nejlepších letech a podobali se spíše těžkým atletům než závodníkům na kole. V jejich svalech však vězela nesmírná síla a závod Paříž – Brest – Paříž byl jet úctyhodným tempem, bez ohledu na četné překážky. Ty se vyskytovaly hlavně v podobě vytrvale se opakujících defektů pneumatik, kterými trpěl nejvíce právě vítěz závodu, Charles Terront. Na svém kole měl namontovány pneumatiky Michelin. Tyto „pneus démontables“ (snímatelné pneumatiky) byly však zdrojem nepředstavitelného utrpení a pravděpodobně by byly zlomily duševní sílu každého jiného muže než Terronta. Vypravuje ve svých pamětech, jak, uraziv prvních 50 kilometrů za 1 hodinu 50 minut, byl postižen prvním z téměř nekonečné série defektů pneumatik. Nezbývalo než seskočit z kola a spravovat, zatím co jeho nejobávanější protivník, Jiel-Laval, ho vesele předjel. Když byla oprava pneumatiky dokončena, Terront vsedl na kolo a za pomoci svých vodičů (téměř každý závodník jel totiž se skupinou zkušených jezdců, kteří se střídali v jeho vedení) pomalu dotahoval Jiel-Lavala. Po několika hodinách se mu to podařilo, obě skupiny vodičů se spojily, a Terront s Jiel-Lavalem mlčky a vytrvale jeli druh vedle druha. Zatím nastala noc. V jednom okamžiku Jiel-Laval seskakuje z kola, Terront přidává a vzdaluje se, avšak nejede dlouho. Jeden z jeho vodičů, Gaetan de Knyff, padá z kola a přitom s sebou strhne druhého vodiče. Jejich kola jsou rozbita, a Terront pokračuje v jízdě sám, bez vodičů. Přijel do čtvrté kontroly v Montaubanu v Bretani ve 2 hodiny ráno, avšak jaké bylo jeho zklamání, když zjistil, že kontrola je uzavřena a funkcionář časopisu Petit Journal, který měl kontrolovat průjezd závodníků, dávno spí. Nečekal závodníky tak brzo. Nezbývalo, než milého kontrolora vzbudit, čímž ovšem Terront ztratil mnoho drahocenných minut, a již tu byl také Jiel-Laval. Po odjezdu z kontroly začal opět němý zápas až do chvíle Jiel-Lavalova pádu. V tom okamžiku Terront přidal a do další kontroly získal náskok 20 minut. Avšak brzy nato nový defekt pneumatiky, tentokrát vskutku obrovská díra! A Jiel-Laval se blížil…

    Jak asi bylo Terrontovi, promarňujícímu svůj dvacetiminutový náskok opravou pneumatiky, když kolem něj profičel Jiel-Laval, následuje skupinou svých vodičů! – – – Ale nevzdal se. Všechny své síly dal do nohou a pronásledoval Jiel-Lavala. Musí ho předjeti, musí! Jiel-Laval je před ním již jen 200 metrů, když vtom – nový defekt! Pneumatika je roztržena po celé délce. Dva kilometry jede Terront po ráfku, potom se vzdává bezvýsledné honičky a spravuje. Trpce se táže sám sebe, má-li to smysl pokračovat v tomto závodu, zdánlivě ztraceném. Ale znova vsedá na kolo a jede. Nejede však dlouho. Tentokrát se mu přetrhl řetěz. Spravuje tedy řetěz… A pak zase jede, aby po několika kilometrech znova spravoval. Defekty se střídaly se zoufalou pravidelností, ale Terront se nemínil vzdát. Jel a spravoval, spravoval a jel bez odpočinku. Kde však byl zatím Jiel-Laval? Jiel-Laval, který příliš spoléhal na své vítězství, spal. Ano, dopřál si několikahodinového spánku a tento luxus se mu stal osudným. Na svém sdrátovaném kole přijížděl Terront, a Jiel-Laval spal, spal… Konečně ho vzbudili: „Terront přijíždí!“ Ospalý závodník vsedá na kolo, ale Terront mezitím již projel kolem hotelu. Nezbývá než ho dohonit; snadno se to řekne, ale méně snadno vykoná. Terront je neúnavný; hodinu za hodinou zvyšuje svůj náskok. Má nyní dokonce již zase své vodiče s Gaetanem de Knyffem v čele. Po opravě svých kol dohonili ho vlakem a nyní jedou k cíli. Terront ovšem co chvíli spravuje, avšak nehody se tentokrát nevyhýbají ani Jiel-Lavalovi. Také on musí spravovat, a Terront je stále v čele. Blíží se k Paříži, doprovázen skupinami jásajících cyklistů. V půl sedmé ráno, po jízdě trvající 71 hodin, projíždí první cílem na boulevardu Maillot, v pařížském předměstí Neuilly. Jeho soupeř Jiel-Laval dorazil do cíle téhož dne ve dvě hodiny odpoledne, zatím co třetí v tomto závodu, Coulliboeuf, se objevil v cíli teprve ráno dalšího dne.

    Zaznamenávám jednu maličkost, charakterizující tehdejší sportovce: Terront celou cestu kouřil těžké doutníky.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Takže si to shrneme: Oni tehdy jeli 1200 km v kuse (mohli sice dle vlastního uvážení odpočívat, ale každopádně to nebylo na etapy). Jeli na ocelových, 22 kg (!!!) vážících singlespeedech bez přehazovačky, protože ta tehdy ještě nebyla vynalezena. Po silnicích se tehdy válela hrozná spousta hřebíků (snad vypadaných z koňských podkov a povozů), proto bylo tolik defektů. Ostatně pneumatika byla tehdy čerstvý vynález a používala se právě jen v cyklistice. A to s těmi doutníky mě naprosto srazilo do kolen.

      No…

      A naše slabá, zdegenerovaná společnost produkuje elektrokola, buduje cyklistické lanovky, aby se dalo jezdit jen z kopce, a mladí, kteří by rádi měli sportovní ambice, padají mrtví na ulicích. Zkurvená doba … a děsivej vývoj od deseti k pěti. :-(((

      0 0
      • JendaH  

        Oni […] naše společnost […] vývoj od deseti k pěti

        Tehdy to asi taky nedal každý druhý, a hustí lidé existují i dnes.

        Btw. doufám že nejsi sám také slabý a zdegenerovaný a jezdíš všude zásadně bez motoru na singlespeedu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jezdím na normálním bajku, akorát ta elektrokola nemůžu ani cítit. Považuju je za hlavní symbol té degenerace.

          0 0
          • JendaH  

            Jezdím na normálním bajku

            Tak to je dobře. Ono tu totiž zatím ze všech odpůrců elektrokol vypadlo, že elektrokolo ne-e, ale autem, vlakem nebo autobusem, to se klidně projedou.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Protože elektrokola jsou hnusná tak říkajíc z podstaty, celá jejich idea a koncepce je šajze. Je to falešná imitace sportu; náhražka tvářící se jako něco, čím není; sebeklam a karikatura cyklistiky. To se o běžných dopravních prostředcích říci nedá.

              Kvůli elektrokolům se dostávají lidi bez elementárních dovedností techniky jízdy do exponovaných míst, kde ohrožují sebe i ostatní (jako když dáš 18-letému klukovi s čerstvým řidičákem Porsche). A ještě se to přečipovává, takže pak je na cyklostezkách i frekventovaných turistických cestách stejně nebezpečno jako na silnici. Fakt je nemám rád!

              0 0
              • onuce  

                K tomu se připojuji. A to mám zničené koleno…

                0 0
              • TK75  

                To už je ale spíš o lidech, než o tom na čem jedou.

                0 0
              • JendaH  

                Je to falešná imitace sportu; náhražka tvářící se jako něco, čím není; sebeklam a karikatura cyklistiky.

                Elektrokolo není sport ani jeho imitace. Elektrokolo není cyklistika ani její karikatura. Elektrokolo je dopravní prostředek. Stejně jako nepovažuješ za falešnou imitaci sportu a karikaturu cyklistiky vlak, auto nebo motorku (!). (osobně považuju především za dopravní prostředek i nemotorové kolo)

                Kvůli elektrokolům se dostávají lidi bez elementárních dovedností techniky jízdy do exponovaných míst, kde ohrožují sebe i ostatní

                Kdyby si nemohli „bikeři“ dovézt kolo na autě/vlakem, ale museli by šlapat po vlastní ose tam i zpět, tak to taky bude lepší.

                (jako když dáš 18-letému klukovi s čerstvým řidičákem Porsche). A ještě se to přečipovává, takže pak je na cyklostezkách i frekventovaných turistických cestách stejně nebezpečno jako na silnici.

                Tak to asi není problém v elektrokolech, ale v tom, jak je lidi používají.

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Jakozee si lidi ty Turba Leva kupuji na premistovanni jo? :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    další ubožák, co se pokouší špatnou argumentací zdůvodnit vlastní lenost a neschopnost…

                    0 0
                    • JendaH  

                      To měl být pokus o nějaké ad hominem? Tak mi schválně zkus říct, kolik elektrokol jsem v životě vlastnil, kolik jsem na nich ujel a tak.

                      0 0
                  • JendaH  

                    Aha, tak pokud předřečníkovi nevadí elektrokola, ale snobská elektrokola, tak to bych se s ním shodl.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Vadí mi všechna elektrokola, která se pohybují mimo silnice (na které jakožto motorová vozidla patří).

                      Na ježdění do práce – ok. Ale z lesů, hor, cyklostezek a turistických cest bych je vypráskal!

                      0 0
              • Romancero  

                a co to vzít jinak?

                Co je vlastně cyklistika a vůbec používání kola? nepoužívají ho vlastně líné lemry, které jsou neschopné hýbat se normálně? tedy po svých- prostřednictvím obyčejné chůze nebo běhu?

                Myslíte si, že jízda na kole je přirozený pohyb a prospívá zdraví více než pohyb přirozený?

                Jakpak je asi pohyblivý a pružný cyklista profík třeba proti desetibojaři, modernímu pětibojaři ?

                Cyklistika je pak vlastně také taková „parodie na normální pohyb“, že?

                …takže opatrně s těmi soudy, aby zase někdo nesoudil vás- „omezené zacyklence“ :-)

                0 0
                • blue.sun  

                  Koukám, že argumenty elektrikářů začínají být jak argumenty veganů a LGBT…

                  0 0
                  • snas89  

                    Nemotej pojmy a drz se tematu

                    0 0
                    • blue.sun  

                      Zkritizovat nesmyslnost argumentace elektrokolařů je mimo téma?

                      0 0
                      • snas89  

                        To ne, pokud je to k veci a ma to nejakou argumentacni uroven (kterou ja u tebe co vnimam tvoje prispevky postradam) . Ale co sem tahas lgbt nebo vegany? A to jejich nalepkovani anodsuzovani, ze maj vsichni z nich nesmyslny argumenty…

                        0 0
                        • blue.sun  

                          Byl to věcný a přímý argument, který popisuje realitu chování další menšinové, leč hysterické skupiny. A že ty něco nevidíš, to už není má chyba. Za tvou nedostatečnost či slepotu já nemůžu.

                          0 0
                          • snas89  

                            No jo. Hlavne nezapomen ukazat prstem:))

                            A nelzi (si) uz…

                            To, ze das nekomu nalepku, nebo nekoho budes dehonestovat neni argument. Ostatne umeni argumentace a retoriky se uci na humanitnich studiich a to je prece pod tvoji uroven, ze…:)

                            0 0
                            • blue.sun  

                              No vida, a děláš totéž… A mám tě, více netřeba. Děkuji!

                              0 0
                  • Romancero  

                    nejeem elektrikář- až snad v důchodu třeba podlehnu. Jen jsme si trochu popíchnul-ona trocha té pokory neuškodí, zvláště když soudíme a neznáme všechny souvislosti.

                    PS: Máme v rodině člena, který chodil a jezdil na kole do lesa..na houby, s pejskem, fotografovat . Zdravotní důvody ho bohužel nyní omezují a přemýšlíme o způsobu, jak se může zase zpátky ke svým oblíbeným místům vrátit ( i bez vlastního „nožního“ pohonu)

                    0 0
                    • onuce  

                      A dokáže dotyčný pochopit, že prostě vše jednou skončí? Nebo budete přemýšlet, jak… Ne, nebudu jízlivý. Čeká mě dnes devadesát kilometrů Pošumavím a Šumavou, potřebuji se vykoupat v Křemelné, a vůbec nevím, jak to s bolavým pooperačním kolenem zvládnu. Ale šidit sám sebe elektropohonem, to bych raději čestně život ukončil a věnoval se pohybu již jen v moderní přesýpací urně.

                      0 0
                      • Romancero  

                        Ať se ti stane dle tvojí víry, tvých názorů a soudů…A pak se v tobě třeba probudí i soucit.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Já mu rozumím … a vidím to podobně. Až zestárnu, taky budu raději chytat ryby, hrát s dědky mariáš nebo renovovat v dílně stará kola (třeba nějaký Cannondale z rodiny Super-V a s HeadShokem … to byl v mém dětství naprosto nedostižný sen), než abych s tím elektrickým šidítkem živil v sobě tu falešnou iluzi vlastního výkonu, nekonečného mládí či snad nesmrtelnosti. :-/Tohle se mi tak strašně hnusí, že to snad ani nedovedu vyjádřit slovy.

                          0 0
                          • TK75  

                            Tak to zní dobře, ale co když já dědek dostanu chuť podívat se do míst, kde jsem ve čtyřiceti jezdil?Odmítnu El kolo a zůstanu doma?Tož to nevím

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              No pokud bych byl ve stavu, že bych tam dojel na elektrokole, tak bych se asi nechal dovézt autem co nejblíž a dál šel pěšky. Aspoň bych si nezkazil vzpomínky.

                              0 0
                              • tsunami  

                                tvé reakci rozumím asi takto: …hlavní je nepřiznat, že kolo s dopomocí je k něčemu dobré.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Tak tomu rozumíš špatně.

                                  Zkus se vcítit do starého pána, bývalého sportovce, který tam kdysi jel třeba závod. Má vzpomínky, jak tehdy svištěl (rychlost, náklony, skoky … ) a teď by to měl projet pomaloučku, opatrně, na elektrickém bazmeku, a ještě co chvíli ten 20+kilový bazmek raději vést? Vždyť by mu to celou cestu jenom připomínalo, jak je starý, působilo depku a dokonale zkazilo vzpomínky! Ano, přesně k tomu je elektrokolo dobré… :-/

                                  Lepší je dojít tam pěšky, potichu zavřít oči a zavzpomínat, jak mu to tenkrát jelo.

                                  0 0
                                  • babicak  

                                    Nechal bych rozhodnutí na starém pánovi. P. S. Kolik Ti je let?

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      40 (už)

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        Počkej ještě tak 25, jo?

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Jasně, vím, že mě to nemine. Ale názor na tohle nezměním … to je v naturelu člověka.

                                          0 0
                                          • Mikikuba  

                                            40 teprve.Věř, že hodně věcí ještě přehodnotíš i když teď bys přísahal na cokoli že ne…

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Nemyslím si. Vždyť pro mě by taková cesta na elektokole po tratích z dob, kdy jsem byl na vrcholu, byla spíše ponížení než nostalgie, tu si představuju jinak. Jo … tak to cítím.

                                              0 0
                                              • Mikikuba  

                                                Nemyslela jsem jen elektrokolo…Taky jsem si ve 40ti myslela, když jsem měla top formu, že to tak bude furt samozřejmě s nadsázkou…Ozvi se za 10 let:)

                                                0 0
                                  • dedek55  

                                    Mno…rozumí tomu každý jinak.Tvoje nenávist a zášt' je až nenormální.

                                    Rozhodně kvůli tobě nepřestanu jezdit na ebajku. A budu na něm jezdit s tím že tebe a tobě podobným kteří vědí prd zvedám adrenalín.A jak píše Pepek , počkej za 25 let , jestli budeš takhle nenávidět i sám sebe.

                                    P.S.

                                    Je mi tě líto , ale zároven' jsi k smíchu..........

                                    0 0
                                    • hus702  

                                      lepe bych to nenapsal…

                                      on hermod presne vi co bejvalej zavodnik chce a po cem touzi.

                                      0 0
                      • TK75  

                        Někomu to šizení ale nevadí a asi ani nijak neublíží.No nic, jdu si přenastavit spd poněvadž mi z nich začlo bolet koleno.Mám pocit, že je za pár dní hodim pod postel

                        0 0
                      • Potkan007  

                        Šizení… Kdo koho šidí? Jedině cyklista sám sebe, takže je na něm, ať se rozhodne, ne na ostatních. Někoho baví jezdit za svoje, překonávat se, někdo chce prostě jezdit a elektro je cesta.

                        Znám člověka, co si koupil elektrokolo. Je mu přes 70, jezdí denně a moc rád, jenže bydlí v kopcovité krajině, má nějaké ty zdravotní problémy a už to není ono. Pořídil si elektro a je moc spokojený. A to nejdůležitější? Má pohyb.

                        Sám bych si v případě potřeby elektro klidně pořídil. Lepší šlapat půl na půl s motorem, než ležet celý víkend s pivem a prutem u rybníka, jako to tady u nás provozuje spousta lidí. Autem až k vodě, vyložit pivo, prázdné plechovky naházet do křoví a večer autem pryč.

                        0 0
                        • babicak  

                          Ano, je lepší šlapat s dopomoci, než vůbec. Musíme si uvědomit, že elektrokolo je jiná kategorie, než kolo. Prostě to kolo není, stejně jako motorka. U mladých lidí mě to trochu zaráží ( to ježdění na e-biku), ale u starších bych to vůbec neodsuzoval. Co mi ale vadí, je jízda v místech, kam dříve za své moc bikerů nedojelo a teď je to pro éčkaře dostupnější a zde mohou nastat třecí plochy s ochranáři

                          0 0
                          • Martin  

                            Mě teď bavili mopedisti na červené hřebenovce v Orlických kolem Haničky. Jedna skupina měla blbé kecy, když mě předjížděli v té pasáži vyloženě před Haničkou, tak to jsem si myslel něco o čurákách. Další skupina pak pobavila, když měli problém sjet tu docela slušnou pískovou cestu od Haničky k silnici, proti mně. Motali se tam jako špína v kýblu a jedna madam mě zkoušela vytlačit úplně mimo cestu, protože jí kolo jelo tam, kam ona nechtěla. A další skupina pak byla totálně marná v oblasti Anenského vrchu směrem na Mezivrší. Tam, kde jsem to s určitou dávkou diskomfortu jel dolů opatrně na gravelu, jsem byl rychlejší než mopedisti na 2,2" gumách.

                            Motor bohužel skill nenahradí a to, co mopedista bez zkušeností vyjede s motorem, už nesjede. Chtělo by to trochu přemýšlet, kam se s tím mopedem seru… já se taky, protože to neumím, necpu na technické traily.

                            0 0
                            • Pavel  

                              A to jsi technicky tak nějak nemožný.. :)

                              0 0
                              • Martin  

                                Bývalý silničář pičovole :)

                                A ne, ten píseček tam u vás do toho netahej, to je vyšší dívčí.

                                0 0
                                • Pavel  

                                  Trochu hravější, ale jinak celkem na pohodu.. :)

                                  Myslím samozřejmě na gravelu. ;-)

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    No počkej, ty uličníku, pošlu na tebe mrak :)

                                    0 0
                              • Esi  

                                Au

                                0 0
                                • Martin  

                                  No co, má pravdu, já se za to nestydím :)

                                  0 0
                                  • Esi  

                                    Já jsem na techniku taky mimo, ono je to v technice znát jestli máš 165cm a 55kg a nebo jako já 191cm a 105 kg. Už je to když půjdu přes řidítka tak poškodím trail 

                                    0 0
                                    • doubeq  

                                      Jo, bude tam díra jaxsvině. Ale toho jsem se nikdy nebál, mám podobný proporce a traily vydržely všechny :-D

                                      0 0
                                      • Esi  

                                        Tak s poškozením trailu to byl samozřejmě vtip, prostě není technika, jezdím po různejch lesních cestách turistické znaky a podobně, rád se svezu rychle z kopce, nějaký malý drop taky není problém, ale že bych měl někde v parku skočit dvoják je pro mě mimo realitu a ve svém věku už se to asi nenaučím :-)

                                        0 0
                            • -b-n-x-  

                              Aspoň je sranda je pak pozorovat ni? :-)

                              0 0
      • -b-n-x-  

        „Vývoj od deseti k pěti“ – vůbec si neumím představit jak skvělí museli být staří sumerové. Když už od té doby existuje tenhle trend postupného úpadku.

        0 0
        • Kanec  

          A což teprve např. Vikingové. A další a další.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Taky že byli skvělí! Například na americký kontinent se dostali hezkých pár století před Kolumbem.

            A měli nádhernou mytologii. (Víš, po kom mám nick?)

            0 0
            • -b-n-x-  

              No, ale podle starých Sumerů už i oni byli dekadentní upadlá a sračkoidní společnost.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Každá společnost se nejdříve rozvíjí a zdokonaluje, pak stagnuje a nakonec upadá, to je asi přírodní zákon. Ten, kdo psal třeba Vědminu píseň, už musel vědět, že jejich společnost a kultura zanikne a bude nahrazena jinou, vyspělejší. To je asi pravý význam mýtu o Ragnaröku.

                0 0
                • -b-n-x-  

                  No atak vidíš sám. Teď to možná upadá, ale za sto dvěstě let třeba budou na kole ještě větší borci než ti zmínění na začátku.

                  0 0
            • hus702  

              Nick mas kazdou chvili po nekom jinym. Naposled to byl divocak :)

              0 0
            • Smazaný účet  

              hemeroid?

              0 0
    • Jason Voorhees  
      • milijón…škoda že tenkrát nejel Old Shatterhand, to byl taky udatný chlapík
      0 0
    • Smazaný účet  

      Parada. Veril bych, ze vody taky moc nevypil, ale vino teklo proudem:)

      0 0
    • Singlespeed  

      Dnes se takovým závodům říká ultramaratony. Nejznámější a nejprestižnější je asi RAAM, který má skoro 5000 km.

      0 0
      • oddie  

        Jakže? Naše slabá, zdegenerovaná společnost v té dnešní zkurvené době prodloužila délku takového závodu na čtyřnásobek? Jak je to možné, když (prý) dnes všichni dokáží jen sedět u počítače?

        0 0
    • TK75  

      Největší úpadek nastal ve chvíli, když muži nahradili fyzicky namáhavou práci sezením u počítačů.

      0 0
      • Martin  

        Jo, to by se mělo zakázat, chcípáci jedni. Předtím ti slabí živořili na okraji společnosti, kam patří, dnes ti zmrdi berou hromady peněz a nic nedělají.

        0 0
        • TK75  

          Tak sem to vůbec nemyslel.Sám sedím celý den a za slabého se nepovažuju, ale jsem taky z toho pěkně zlenivělý.Kolo to nestačí vykompenzovat.

          0 0
          • Aussig  

            Nejvíc mi den nastartuje jít si ráno zaběhat nebo zaplavat + studená sprcha. Doporučuji.

            0 0
            • TK75  

              Běhám občas odpoledne, ale ráno si to neumím moc představit, že by to pravidelně fungovalo.Jseš dobrej jestli to tak dodržuješ

              0 0
              • -b-n-x-  

                Tohle nahodou funguje prekvapive dobre. Sam se povazuji za velikeho lenocha, a zrovna ranni vstavani je mym velkym problemem. Ale kdyz jsem parkrat rano (4:30) pravidelne behal, tak to slo pomerne v pohode.

                0 0
                • TK75  

                  To já mám problém přesně opačný.Nemůžu spát a od čtvrté hodiny ráno jsem vzhůru.Buhužel i o víkendu.Taky jsem to zkoušel využít na běhání, ale jsem ráno ztuhlej a tak si radši čtu.

                  0 0
            • Romancero  

              No mě nejvíce nastartovalo po ránu se dobře pomilovat s milenkou. Pěkně jsem se při tom rozhýbal a ještě jsem navíc přitom udělal dobře někomu jinému. Doporučuji

              0 0
      • Aussig  

        To bude vysoká škola života.

        0 0
    • Mr.Pavka  

      Ponaučení-Michelin nebrat!

      Retěz byl určitě Campa…

      Jinak dobry počtení. Dík.

      0 0
    • onuce  

      Ale co ti anonymní vodiči? Ti museli mít minimálně stejnou fyzičku jako závodník samotný. Nějak se moc nestřídali, když po své havárii museli ti samí dohnat ztrátu vlakem a pokračovat ve vedení…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jo! Prostě se jelo jako štafeta, jen s tím rozdílem, že čas se měřil pouze závodníkovi.

        0 0
    • jecnak  

      Jel a dojel jsem to pred 4 lety jako první Cech. Letos jsem to bohuzel musel zabalit. Nejake informace z minula jsou i tady https://www.bike-forum.cz/…ris-randonee

      0 0
    • WladiMir007  

      doporučuju taky přešíst Příběh staré dámy, ty začátky TdF kdy závod měřil přez 5000km v 15. etapách, no masakr, na druhym ročníku se i střílelo :)

      0 0
      • volyn  

        Jet 5000km v 15 dnech, tak nekdy na konci prvniho dne strilim taky

        0 0
      • Saul G.  

        Dostala mě kapitola o Andělovi z hor.

        Rozhovor lucemburského vrchaře Charlyho Gaula s jeho domestikem; jak to popsal ten domestik (50.léta):

        “Charly zemře."

        „Proč to říkáš?“

        „Protože Charly bere příliš mnoho tablet.“

        „Ale všichni je berou.“

        „Ano, ale Charly mnohem víc než ostatní.“

        Ale když se z toho perníku asi fakt úplně zbláznil, přežil to, na rozdíl od jiných.

        0 0
    • doubeq  

      Myslím, že i dneska se najdou stejní tvrďáci, však i tady na BF jsou lidi, co ujedou třeba 1000 mil. Jenom je dneska vrcholový sport pojatý jinak. Je to výstava nejlepší technologie a reklamy a kolotoč peněz. To ale nemění nic na tom, že kdo dokončí na předních místech velký závod typu TdF nebo přes Ameriku atd. nebo Ironmany je prostě borec. Kdo tvrdí, že ne, tak neví o čem je příprava na závody s cílem vymáčknout ze sebe všechno, ať na kole, v ringu nebo třeba na ledě.

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Me zas pripada ze se docela rozviji amaterske alternativy k vrcholove cyklisice, treba ruzne ultra self- supported jizdy. Trans continental, i treba ten Paris Brest, Italian Divide atd atd., u nas 1000mil, Loudani, je toho spoustu pokud te to zajima ale neni kolem toho medialni kolotoc.

        0 0
        • blue.sun  

          Jen počkej, až do toho začne taky promlouvat elektro. :-D Strategické plánování kdy nabíjet baterky, aby vůbec dojeli do cíle, depa na výměny baterek, a tak dále…

          Jinak, když vidím trasy a fotky z Loudání, to už nějak s cyklistikou nemá moc společného… taková sebelikvidace s kolem.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.