• MUSA

    Ahoj, poradí někdo co dělat, když za jízdy drhnou zadní desky o kotouč.

    Pokud kolo dám do stojanu a roztočím je, tak to nedrhne.

    Když jedu v předlonu a těžiště přesunu na přední kolo, tak také nic.

    Ale když sedím nebo stojím a kolo i při sjezdu z kopce nebo je kolo v záběru, tak to drhne, ale pokud trochu zmáčknu páčku brzdy, tak je ticho.

    Na kole a brzdách je najeto asi 1000km

    Brzdy deore

    Dík za rady.

    0 0
    • Deathwing  

      kolo povol, sedni na nej, a nekdo dalsi to kolo musi utahnout kdyz na nem sedis, pak nejspis budou drhnout desky bez zateze ale kdyz na nej sednes bude to vklidu

      0 0
      • MlokCZ  

        To může pomoct, pokud to kolo blbě vložil. Pokud je ale vložené dobře, tak to nepomůže. Posunout musí na zatíženém brzdu.

        0 0
        • MUSA  

          tak jsem znovu usadil kolo při zatížení a dotahl brzdu, kotouč volný není, – je to stejné, tak pokud zítra vyjde čas, dotáhnu trochu výplet a uvidím. zdá se mě, že když kolo nakloním trochu na bok a zatlačím na sedlo, že propruží víc než by mělo, ale je to jen můj pocit, ten volnej výplet mě dává logiku, že při zatížení může pružit a proto hází kotouč, jinak to žádné jiné pazvuky než dření nevydává.

          0 0
          • MlokCZ  

            Výplet pružit může, zvlášť jestli je povolený, jenže to jaksi nemá vliv na posun kotouče vůči deskám.

            Kotouč vůči deskám ovlivňuje zejména tuhost rámu a pak případně zadní náboj.

            Jak už jsem psal, máš blbě seřízenou brzdu.

            0 0
            • MUSA  

              tak to musím nechat asi na servis, toto není můj obor, jsou to mé první kotoučovky, zatím sbírám jen rady

              0 0
              • MlokCZ  

                Seřídit brzdu znamená povolit a utáhnout dva šrouby, to není zase tak obtížné…

                Jen to dělat ve dvou pokud nevíš jak moc křivě je to třeba seřídit na nezatíženém kole.

                V tomhle mimochodem servis nic moc neřeší. Pokud je rám méně tuhý, tak bude dle hmotnosti jezdce docela rozdíl o kolik se posune kotouč vůči deskám po nasednutí. Takže je potřeba, abys a kole seděl ty nebo někdo s podobnou vahou při seřizování (samozřejmě ± pár kilo nehraje roli).

                0 0
    • capis  

      Taky může být volný výplet, který při zatížení hází a tím může škrtat i kotouč.

      0 0
    • hctr  

      mozna mas volne kotouce, tak je zkus dotahnout, dela to i nejake zvuky?

      0 0
    • MlokCZ  

      Máš blbě seřízenou brzdu. Tohle je základ dobře seřízené brzdy, tedy seřizovat ji na zatíženém kole.

      Na každém kole se po zatížení jezdcem více či méně pohne díky malé tuhosti kotouč vůči deskám.

      Pokud je to tužší kolo, třeba rovnou má pevnou osu, tak se to pohne málo.

      A pokud má někdo brzdy s velkou mezerou mezi deskami a kotoučem, tak tenhle problém nemusí ani vnímat.

      Takže když ji dobře seřídíš na zatíženém kole, tak pak klidně může při tlačení kola už i škrtat kotouč o vnější desku.

      A pokud si jednou zjistíš o kolik je třeba seřizovat na nezatíženém kole blíže k vnější desce, tak pak už můžeš seřizovat na nezatíženém kole jak je potřeba nesouměrně.

      0 0
    • MirkoCarver  

      Se stejným problémem jsem bojoval na své Meridě AM 800-D asi dva roky. Vyřešilo se to zcela nečekaně samo, stačilo koupit kola Fulcrum RM5 a od té doby funguje vše jak má. Zřejmě to způsobila 20mm osa v nábojích, která zadní stavbu i přední vidlici natolik vyztužila, že kotouče 205/180mm už neškrtají.

      Moje rada: vyměň náboje za nějaké na průmyslových ložiskách s osou o průměru 20mm a máš klid taky :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.